abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215344363
Kan je een idee geven over het soort detail
Ik neig om te zeggen, het was niet professioneel, misschien heb jij teveel geeist,

De gemene deler, we houden erover op en gaan door.

Ik zou wel een andere verzekering nemen.
Hell To The Liars
pi_215345068
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:17 schreef Droopie het volgende:
Kan je een idee geven over het soort detail
Ik neig om te zeggen, het was niet professioneel, misschien heb jij teveel geeist,

De gemene deler, we houden erover op en gaan door.

Ik zou wel een andere verzekering nemen.
Nou, dan had hij dit toch kunnen aangeven? Dan had dit zoveel ellende kunnen voorkomen.
pi_215345271
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:45 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Nou, dan had hij dit toch kunnen aangeven? Dan had dit zoveel ellende kunnen voorkomen.
Sorry, t was een beetje onduidelijk van mij.

Misschien was jij teveel eisend voor een rechtsbijstand advocaat.

Teveel contact momenten, opmerkingen dat er even rust moet komen.

Misschien is jouw benadering te veeleisend geweest.
Hell To The Liars
pi_215345341
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:52 schreef Droopie het volgende:

[..]
Sorry, t was een beetje onduidelijk van mij.

Misschien was jij teveel eisend voor een rechtsbijstand advocaat.

Teveel contact momenten, opmerkingen dat er even rust moet komen.

Misschien is jouw benadering te veeleisend geweest.
Begrijpelijk, het is nog steeds onduidelijk voor mij, laat staan voor een buitenstaander.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:10:05 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215346553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 14:26 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik verwacht van zo'n gesprek op z'n minst wat meer feedback van die advocaat, in plaats van zijn rare uitspraken. 'we hadden geen klik en de samenwerking was moeilijk'; ik heb totaal geen flauw idee waardoor het kwam. Ik wil gewoon weten waardoor het kwam en wil nooit meer zoiets meemaken. Ik had hem al een e-mail gestuurd met daarin de opmerkingen dat situatie toch ook door hem kwam en dan gaf hij dit aan: OK laat alles nu aub enkele weken bezinken en dan bekijken we het. Dank voor het begrip. Ik wil nu even rust nemen.
Je zoekt de schuld veel te veel bij jezelf en met het gesprek zoek je alleen maar erkenning dat jij op één of andere manier belangrijk voor hem was voor je dit kunt laten rusten. Hij klinkt als een incompetente en onprofessionele flapdrol die jou onderaan zijn prioriteitenlijst had en heeft staan. Jij reageert daar op door reminders te sturen en vragen te stellen, maar hij heeft dan weer geen zin om daar professioneel, tijdig en begripvol op te reageren.

Hij is gewoon een hork en jij zou wat kunnen doen aan je mindset in deze. Jij was zijn klant en hij heeft je niet als zodanig behandeld. Het is véél makkelijker om over dat idee heen te stappen dan over het idee dat iemand jou genegeerd heeft. Hij was je advocaat, niet je verkering.

En nu stop ik met dit staaltje psychologie van de koude grond, want het is hier geen R&P.
Resistance is futile.
pi_215346617
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:10 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je zoekt de schuld veel te veel bij jezelf en met het gesprek zoek je alleen maar erkenning dat jij op één of andere manier belangrijk voor hem was voor je dit kunt laten rusten. Hij klinkt als een incompetente en onprofessionele flapdrol die jou onderaan zijn prioriteitenlijst had en heeft staan. Jij reageert daar op door reminders te sturen en vragen te stellen, maar hij heeft dan weer geen zin om daar professioneel, tijdig en begripvol op te reageren.

Hij is gewoon een hork en jij zou wat kunnen doen aan je mindset in deze. Jij was zijn klant en hij heeft je niet als zodanig behandeld. Het is véél makkelijker om over dat idee heen te stappen dan over het idee dat iemand jou genegeerd heeft. Hij was je advocaat, niet je verkering.

En nu stop ik met dit staaltje psychologie van de koude grond, want het is hier geen R&P.
Je staaltje psychologie is toch niet zo correct. Ik zoek geen erkenning, ik verwacht gewoon van een professional dat hij correct reageert, niet meer dan dat. En zo niet, dan dien ik alsnog een klacht in. En 'verkering'? Doe normaal zeg.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:19:10 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215346618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:02 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Ik bijt mij helemaal nergens in vast.

Ik heb dit voorgelegd aan een vriendin die jurist is in een ander vakgebied.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:23 schreef solomio2025 het volgende:
Ik heb anoniem deze vraag ook voorgelegd aan de orde van advocaten, hoe ik met zo'n situatie kan omgaan en of ik de advocaat hierover kan aanspreken, of dat het beter is om een andere advocaat te zoeken.
Je bijt je vast.
Resistance is futile.
pi_215346622
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:19 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Je bijt je vast.
Nee, maar ik laat me niet zo behandelen.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:23:16 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215346640
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:19 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Je staaltje psychologie is toch niet zo correct. Ik zoek geen erkenning, ik verwacht gewoon van een professional dat hij correct reageert, niet meer dan dat. En zo niet, dan dien ik alsnog een klacht in. En 'verkering'? Doe normaal zeg.
Doe zelf normaal.

Je reageert echt behoorlijk buitensporig op deze situatie met hem. En je reageert ook best heftig op mijn post met 'doe normaal zeg'.

Kerel was idd erg onprofessioneel en lomp. Nu heb je 2 opties: klacht indienen, of niet. En wat je ook kiest: loslaten.
Resistance is futile.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:24:35 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215346650
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:20 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Nee, maar ik laat me niet zo behandelen.
Dat heb je dus wel gedaan. En dat is klote en dat had je als betalende klant helemaal niet verdiend. Maar dat gaat zo'n onprofessionele hork echt nooit toegeven.
Resistance is futile.
pi_215346655
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Doe zelf normaal.

Je reageert echt behoorlijk buitensporig op deze situatie met hem. En je reageert ook best heftig op mijn post met 'doe normaal zeg'.

Kerel was idd erg onprofessioneel en lomp. Nu heb je 2 opties: klacht indienen, of niet. En wat je ook kiest: loslaten.
Hoe kun je nu zulke uitspraken doen als je niet exact weet hoe of wat?
Die kerel stelt voor mij niets voor, allang losgelaten. En ik ga voor optie 3
  Spellchecker dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:27:53 #112
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215346666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:25 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Meer wil je ook niet vertellen.

Dus wij moeten maar raden.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:28:32 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215346674
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:25 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Okayyyyy, gelijk in de verdediging.

Maar helemaal prima: kerel was heel professioneel en het ligt allemaal aan jou. Succes met optie 3, wordt vast gezellig samen.
Resistance is futile.
pi_215346696
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:28 schreef Seven. het volgende:

[..]
Okayyyyy, gelijk in de verdediging.

Maar helemaal prima: kerel was heel professioneel en het ligt allemaal aan jou. Succes met optie 3, wordt vast gezellig samen.
pi_215346706
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:32 schreef solomio2025 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch absoluut niet? Het was een hork en ik probeer het eerst zelf professioneel op te lossen voor direct een klacht in te dienen dat is al.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:37:13 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215346721
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:34 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch absoluut niet? Het was een hork en ik probeer het eerst zelf professioneel op te lossen voor direct een klacht in te dienen dat is al.
En ik wens je daar veel succes mee.
Resistance is futile.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 23:39:01 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215346730
Waarom moet TS toch zo worden aangevallen?

Accepteer toch gewoon dat je niet het hele verhaal kent. Geef advies zonder hem persoonlijk af te breken en ga ergens anders de psycholoog uithangen.

Echt, wat is er mis met jullie?!
The love you take is equal to the love you make.
pi_215346754
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:39 schreef Lienekien het volgende:

Accepteer toch gewoon dat je niet het hele verhaal kent. Geef advies zonder hem persoonlijk af te breken en ga ergens anders de psycholoog uithangen.

Thx, ik begrijp ook niet waar die psychologische analyses telkens vandaan komen. Ik heb inderdaad hier niet het volledige verhaal geschreven om herkenbaarheid te voorkomen. Maar het was niet zo simpel. De advocaat heeft zich 'horkerig' gedragen, maar beschuldigt mij van een moeilijke samenwerking en zeer belastend gedrag. Andersom is hij ook niet correct geweest met zijn onprofessionele gedrag. Toch blijf ik erbij dat dit alles door misverstanden komt.
pi_215346902
Ik denk dat die advocaat af zal zien van een verder gesprek hierover. Uit zijn woordkeuze kan je opmaken dat je een wat lastigere klant bent. Ik gok dat het te maken heeft dat er relatief veel werk in de zaak is gaan zitten terwijl er misschien een fixed fee was vanuit de rechtsbijstandsverzekering. Of dat de rechtsbijstand erg op de kosten is.Met veel werk bedoel ik dan met de communicatie met jou. Wiens schuld dat is doet dan niet ter zake.

Ik vind het vervelend dat je er zo mee zit. Voor jou was dit een belangrijke zaak, maar voor hem ben je gewoon een van de vele zaken. Hij denkt hier echt nooit meer aan terug. Het gesprek gaat geen zin hebben. Maar je kan het prima voorstellen. Alleen zou ik uitgaan van een nee. Hij heeft er niets of weinig mee te winnen.
pi_215347460
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 00:19 schreef Bucketlist het volgende:
Ik denk dat die advocaat af zal zien van een verder gesprek hierover. Uit zijn woordkeuze kan je opmaken dat je een wat lastigere klant bent. Ik gok dat het te maken heeft dat er relatief veel werk in de zaak is gaan zitten terwijl er misschien een fixed fee was vanuit de rechtsbijstandsverzekering. Of dat de rechtsbijstand erg op de kosten is.Met veel werk bedoel ik dan met de communicatie met jou. Wiens schuld dat is doet dan niet ter zake.

Ik vind het vervelend dat je er zo mee zit. Voor jou was dit een belangrijke zaak, maar voor hem ben je gewoon een van de vele zaken. Hij denkt hier echt nooit meer aan terug. Het gesprek gaat geen zin hebben. Maar je kan het prima voorstellen. Alleen zou ik uitgaan van een nee. Hij heeft er niets of weinig mee te winnen.
Hierin kun je best wel eens gelijk hebben. Misschien moet ik hem deze vraag gewoon stellen: 'Heb ik verkeerde verwachtingen gehad van een rechtsbijstandsadvocaat? En als ik zulke eisen stel, had ik dan niet beter een eigen advocaat kunnen nemen?'

Voor mij is het emotioneel belastend geweest, vooral omdat ik een normale samenwerking met een advocaat miste. Er waren altijd wat vreemde situaties. Eigenlijk was deze zaak al een keer afgesloten, maar hij had die ene vraag laten liggen. Ik heb hem toen rechtstreeks opnieuw gecontacteerd met de vraag of hij mij kon helpen, met het idee dat ik het gewoon zelf zou betalen, zonder tussenkomst van de rechtsbijstandsverzekering. Dat heeft hij uiteindelijk niet gedaan en hij heeft uit zichzelf opnieuw de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Ook toen ik een keer aangaf dat ik naar een andere advocaat wilde vanwege de situatie met hem, vroeg ik of hij mij kon doorverwijzen naar een collega. Maar hij zei dat ik zelf een ander advocatenkantoor moest contacteren. Uiteindelijk heb ik het dossier toch door hem laten behandelen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 07:51:12 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215347508
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 23:39 schreef Lienekien het volgende:

Hoi Lien, het ontbrekende stuk info heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht, voor mij doet dat er niet toe. Ik ben het pertinent met jou oneens dat TS persoonlijk afgebroken wordt, er wordt door velen bijzonder empathisch gereageerd. Empathie is niet een van mijn sterke kanten, maar er is niks mis met mij (of anderen hier).
Resistance is futile.
pi_215347543
Die advocaat krijgt geen vergoeding voor zo’n gesprek, die zit daar niet op te wachten.

Ik denk niemand in een professionele setting. Jij bent een klant/client en de zaak is nu gesloten. Geen reden om er nog tijd aan te spenderen.
.
pi_215347568
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:01 schreef Fer het volgende:
Die advocaat krijgt geen vergoeding voor zo’n gesprek, die zit daar niet op te wachten.

Ik denk niemand in een professionele setting. Jij bent een klant/client en de zaak is nu gesloten. Geen reden om er nog tijd aan te spenderen.
Dat klopt zeker hoor.
Maar wie niet waagt die niet wint.
Dan had hij gewoon net zo goed kunnen zeggen nee dat is niet mogelijk ipv aan te geven laat het enkele weken bezinken en dan bekijken we het...
pi_215347857
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:06 schreef solomio2025 het volgende:

[..]
Dat klopt zeker hoor.
Maar wie niet waagt die niet wint.
Dan had hij gewoon net zo goed kunnen zeggen nee dat is niet mogelijk ipv aan te geven laat het enkele weken bezinken en dan bekijken we het...
dit is gewoon een zachtere manier van afwimpelen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_215347919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:01 schreef Essebes het volgende:

[..]
dit is gewoon een zachtere manier van afwimpelen.
Ik hou van directe eerlijke communicatie...Hij was daar in andere situaties wel goed in..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')