Gelukkig mag jij niet bepalen wat Bananenrepubliekniveau is en wat niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Schandalig optreden weer van iedereen. NOS die de filmpjes niet laat zien en de politie die aangiftes op basis van zulke onzin serieus neemt. Bananenrepubliekniveau.
Ik snap dat dit onderwerp wat te hoog gegrepen voor je is maar bananenrepubliek wordt niet geschreven met een hoofdletterquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Gelukkig mag jij niet bepalen wat Bananenrepubliekniveau is en wat niet.
Je bedoelt dat het schandalig is dat FvD zulke filmpjes maakt, toch? Toch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Schandalig optreden weer van iedereen. NOS die de filmpjes niet laat zien en de politie die aangiftes op basis van zulke onzin serieus neemt. Bananenrepubliekniveau.
Er zit nogal een verschil tussen oproepen tot een demonstratie die overlast geeft, of oproepen tot het dehumaniseren van vrouwen en meisjes dat tot gevolg heeft dat jongens/mannen inderdaad op een bepaalde manier met vrouwen en meisjes omgaan en tegen ze denken te mogen praten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:32 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je beseft je wel wat een glijdende schaal dat is toch? Straks is er een meerderheid die vindt dat je strafbare feiten als een snelwegbezetting niet mag aanmoedigen, en dan?
Juist. En dan kunnen we wel allerlei boa's in gaan zetten op zaken als straatintimidatie. Maar dat is dan achteraf dweilen met de kraan open.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen oproepen tot een demonstratie die overlast geeft, of oproepen tot het dehumaniseren van vrouwen en meisjes dat tot gevolg heeft dat jongens/mannen inderdaad op een bepaalde manier met vrouwen en meisjes omgaan en tegen ze denken te mogen praten.
Tja, als het leerlingen zijn nemen die het van huis mee. Wat die in de pauze met hun vrienden bespreken is natuurlijk oncontroleerbaar. Zeker op de middelbare school. Basisscholen hebben nog wel eens een klassikaal gesprek over wat er nu weer rond gaat in de klas, maar in de hogere klassen van de middelbare school kan ik me daar weinig bij voorstellen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Tate niet als lesstof wordt gebruikt op school. Dus het gaat niet om scholen vertellen wat zij mogen vertellen. Het gaat om leerlingen die dat gedachtegoed meebrengen naar school en daarmee voor de vrouwen en meisjes op de scholen, zowel leerkrachten als leerlingen, een onveilig klimaat creëren. Het soort haatspraak dat hij verespreidt via de social media dient aan banden gelegd, lijkt mij.
Blijft bizar dat mensen dit echt gelovenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar komen dus mensen met oorlogstrauma's, wiens land nog in oorlog is. En mensen die gevlucht zijn voor dictators die hen wilden vermoorden omdat ze oppositie voeren. En mensen die weten dat ze bij terugkeer de gevangenis in gaan en gemarteld worden door hun geaardheid.
Heb jij de filmpjes gezien? De NOS wil het niet laten zien.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het schandalig is dat FvD zulke filmpjes maakt, toch? Toch?
Ik heb die mensen zelf gesproken. Maar er wordt ook gewoon wel eens gepubliceerd wat de redenen zijn dat mensen asiel krijgen. Wat ik noemde is gewoon 100% feitelijk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Blijft bizar dat mensen dit echt gelovenAltijd weer die leugens om het op de emotie te gooien.
En dat is voor jou de waarheid?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb die mensen zelf gesproken. Maar er wordt ook gewoon wel eens gepubliceerd wat de redenen zijn dat mensen asiel krijgen.
Dit is natuurlijk altijd zo en het geeft ook nog maar een keer weer aan dat dit soort regelingen incentives kweekt. Dat weet iedereen eigenlijk ook wel.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Van de 45 man kan 40% dus prima zonder problemen terug.
Er zal allicht een significant percentage vluchtelingen tussen zitten die hun leven in hun land van oorsprong niet zeker is. Dat zal niet 100% zijn, maar ook niet 0. Hoeveel wel? Geen idee. Maar ze zijn er zeker deel van. Mee eens?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Blijft bizar dat mensen dit echt gelovenAltijd weer die leugens om het op de emotie te gooien.
Ik zei nergens dat 100% van de asielzoekers daar onder valt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat is voor jou de waarheid?Als het zo op papier staat klopt het. Altijd. Ach ja.
Er is geen oorlog in Turkije, geen dictator die mensen lukraak vermoordt en homo-rechten zijn niet goed maar ook niet zodanig dat mensen gemarteld of gedood worden of anders in gevaar zijn vanwege hun geaardheid. Toch wordt tweederde van de aanvragen voor een verblijfsvergunning uit Turkije goedgekeurd. Er is nul reden om iemand uit Turkijke als 'vluchteling' binnen te laten.
Er is ook geen oorlog meer in Syrië.
Dat bord zal inderdaad weinig doen, dat was ook een beetje het punt. Het grootste gedeelte van de mensen zijn daar helemaal niet mee bezig, die willen gewoon zo snel mogelijk door de procedure en doen wat de smokkelaars ze verteld hebben. Het heeft alleen zin als het symbool staat voor een daadwerkelijke beleidsverandering.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Er zal allicht een significant percentage vluchtelingen tussen zitten die hun leven in hun land van oorsprong niet zeker is. Dat zal niet 100% zijn, maar ook niet 0. Hoeveel wel? Geen idee. Maar ze zijn er zeker deel van. Mee eens?
Kan je je voorstellen dat het voor mensen die zo'n oprechte levensangst voor het huidige regime in hun thuisland doormaken, simpelweg naar en beangstigend is om de boodschap van dat bord te lezen / verteld te worden? "Wij zijn bezig om jou terug te sturen naar een plek waar jij (zeer) onveilig bent". Het is volgens mij zelfs voor mensen die niet daadwerkelijk met zo'n angst leven, een beangstigde gedachte, nietwaar? Voor mij wel iig.
Dan de andere kant ... Wat is het doel van zo'n bord? Ontmoediging? Zijn er serieus mensen die oprecht geloven dat er ook maar één asielzoeker bij Ter Apel tussen zit die zich door dat bord, en al zet je er 100en neer rondom dat AZC, van gedachten doet veranderen mbt diens asielaanvraag? Terwijl ze letterlijk op de valreep van een reis van duizenden kilometers staan? Echt een heel erg raar moment om aan de motivatie van die mensen te gaan twijfelen. Of die motivatie nou oprechte levensangst voor het thuisland is, of niets anders dan economisch opportunisme.
Of staat dat bord er toch voornamelijk zodat de PVV tegen zijn stemvee kan zeggen, "kijk, wij zijn gemeen tegen die asielzoekers die jullie (mede dankzij ons) zo haten!"?
Enig positief effect van dat bord ontgaat me echt compleet. Kan jij dat wel zien en/of uitleggen?
Dat de overheid van Turkije niet fris is hoef je mij niet vertellen, maar marteling van oppositie is niet iets dat met enige regelmaat voorkomt. Dat overdrijf je gewoon.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zei nergens dat 100% van de asielzoekers daar onder valt.
En over Turkije zou ik me nog maar eens inlezen, daar zit wel een dictator die oppositie opsluit, martelt. Het land met de meeste opgesloten journalisten wereldwijd. Een land dat Koerden onderdrukt. Gülen aanhangers vervolgt. Ja, Turken vallen juist wel onder mijn omschrijving. Dat is precies zo'n land waar een dictator lukraak mensen opsluit en martelt.
Zegt hij over het land met de meeste opgesloten journalisten wereldwijd. Dat zegt wel weer genoeg over je wereldbeeld.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Turkije is vergeleken met de meeste landen in de wereld een prima plek om te leven.
Dat het realistisch is ja. Ik snap dat dat moeilijk is voor absolutisten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zegt hij over het land met de meeste opgesloten journalisten wereldwijd. Dat zegt wel weer genoeg over je wereldbeeld.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd leuk, dit soort zelfoverschatting. Gelukkig mag jij niet bepalen wat haatspraak is en wat niet.
Leuk dat je in twee posts twee totaal tegenovergestelde dingen post. Enerzijds mag miss_sly niet bepalen wat haatspraak is en kennelijk mag jij in volgende post wel bepalen wat onzin is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar zij wil 'haatspraak' verbieden. Dat is niet hetzelfde als een mening geven over acties van de politie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Leuk dat je in twee posts twee totaal tegenovergestelde dingen post. Enerzijds mag miss_sly niet bepalen wat haatspraak is en kennelijk mag jij in volgende post wel bepalen wat onzin is.
"Het heeft alleen zin"quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat bord zal inderdaad weinig doen, dat was ook een beetje het punt. Het heeft alleen zin als het symbool staat voor een daadwerkelijke beleidsverandering.
Dat doen ze op advies van hun smokkelnetwerk. Dat is dus de zin van het beleid, vandaar dat ik zeg 'symbool'. Het geeft aan dat er een beleidsverandering is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:37 schreef probeer het volgende:
[..]
"Het heeft alleen zin"
Voor wie? In welke zin?
De door daadwerkelijk beleid ontmoedigde asielzoeker maakt de beslissing om liever naar een ander land te gaan, honderden zo niet duizenden kilometers terug al.
Zo'n bord wordt meteen gejat.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een meer letterlijke verschijningsvorm van symboolpolitiek dan die achterlijke Faber-borden zal moeilijk te vinden zijn.
Zullen ze vast wel "links" de schuld van geven ipv dronken studenten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo'n bord wordt meteen gejat.
Voor bij je huis, voor als er bezoek komt.
"Wij werken aan uw terugkeer"![]()
Dat is meestal de uitkomst van populistisch geneuzel, zowel aan de linker als rechterkant.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een meer letterlijke verschijningsvorm van symboolpolitiek dan die achterlijke Faber-borden zal moeilijk te vinden zijn.
Even afgezien van al het andere: "wij werken aan uw terugkeer" bij aankomst slaat echt helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo'n bord wordt meteen gejat.
Voor bij je huis, voor als er bezoek komt.
"Wij werken aan uw terugkeer"![]()
Geloof me, daar doen we dat ook.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:47 schreef Hanca het volgende:
maar in de hogere klassen van de middelbare school kan ik me daar weinig bij voorstellen.
Waar denk je dat die uitgeprocedeerden en illegalen eerst naar toe moesten?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Even afgezien van al het andere: "wij werken aan uw terugkeer" bij aankomst slaat echt helemaal nergens op.
Degenen die terug moeten zijn alleen uitgeprocedeerden en illegalen. En beide groepen zitten niet in Ter Apel (of zouden er i.i.g niet moeten zitten want het is alleen voor eerste aankomst).
Op zich is het doel van asiel toch wel dat het tijdelijk van aard is? Maar goed, als die boodschap voor de asielzoekers was ipv voor de kiezers hadden ze het vast in een taal geschreven wat ze konden lezen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Even afgezien van al het andere: "wij werken aan uw terugkeer" bij aankomst slaat echt helemaal nergens op.
Degenen die terug moeten zijn alleen uitgeprocedeerden en illegalen. En beide groepen zitten niet in Ter Apel (of zouden er i.i.g niet moeten zitten want het is alleen voor eerste aankomst).
Dus moet er tegen iederéén maar gezegd worden dat er gewerkt wordt aan hun terugkeer?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar denk je dat die uitgeprocedeerdene illegalen eerst naar toe moesten?
Was dat maar zo, dat zou al een hoop problemen oplossen. Denemarken begint nu met het terugsturen van Syriërs, dat zou hier ook best kunnen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Op zich is het doel van asiel toch wel dat het tijdelijk van aard is?
Beantwoord de vraag even.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus moet er tegen iederéén maar gezegd worden dat er gewerkt wordt aan hun terugkeer?
Niet per definitie lijkt me. Het uitgangspunt dat je terug naar je land van herkomst kan als de plaatselijke burgeroorlog ten einde is, is prima. Maar in sommige gevallen is het waarschijnlijk dat iemand in zijn eigen land de rest van zijn leven in gevaar zal blijven vanwege een eigenschap of affiliatie. En je wil ook enige zekerheid inbouwen bij langdurige conflicten: als iemand hier lang verblijft, dan is het toch erg prettig voor zijn of haar integratie en deelname aan de maatschappij dat er niet de hele tijd een 'misschien moet je binnenkort terug' boven het hoofd hangt. Dat werkt niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
Op zich is het doel van asiel toch wel dat het tijdelijk van aard is?
Waarom niet? Zo werkt het ook voor expats.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet per definitie lijkt me. Het uitgangspunt dat je terug naar je land van herkomst kan als de plaatselijke burgeroorlog ten einde is, is prima. Maar in sommige gevallen is het waarschijnlijk dat iemand in zijn eigen land de rest van zijn leven in gevaar zal blijven vanwege een eigenschap of affiliatie. En je wil ook enige zekerheid inbouwen bij langdurige conflicten: als iemand hier lang verblijft, dan is het toch erg prettig voor zijn of haar integratie en deelname aan de maatschappij dat er niet de hele tijd een 'misschien moet je binnenkort terug' boven het hoofd hangt. Dat werkt niet.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Een permanente verblijfsvergunning is voor mensen die permanent mogen blijven. Dat kunnen asielzoekers in sommige gevallen krijgen, maar dat is vanzelfsprekend niet initieel het doel... dat is dat je terug moet als je terug kunt, waar wat mitsen en maren achter komen als hoe lang je hier al bent enzo.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet per definitie lijkt me. Het uitgangspunt dat je terug naar je land van herkomst kan als de plaatselijke burgeroorlog ten einde is, is prima. Maar in sommige gevallen is het waarschijnlijk dat iemand in zijn eigen land de rest van zijn leven in gevaar zal blijven vanwege een eigenschap of affiliatie. En je wil ook enige zekerheid inbouwen bij langdurige conflicten: als iemand hier lang verblijft, dan is het toch erg prettig voor zijn of haar integratie en deelname aan de maatschappij dat er niet de hele tijd een 'misschien moet je binnenkort terug' boven het hoofd hangt. Dat werkt niet.
Hoe weet jij in welke taal/talen die beoogde bordjes geschreven gaan worden?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Op zich is het doel van asiel toch wel dat het tijdelijk van aard is? Maar goed, als die boodschap voor de asielzoekers was ipv voor de kiezers hadden ze het vast in een taal geschreven wat ze konden lezen.
Bord duikt vast op bij de ANWB-alarmcentrale.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 15:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zullen ze vast wel "links" de schuld van geven ipv dronken studenten.
Nou ja onze minister heeft eindelijk een plan om iets te doen aan deze gigacrisisquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, ik zie aan het einde van een dag hard werken om onze pisascores te verbeteren dat we het opnieuw over het aller aller allergrootste probleem van onze samenleving hebben
Uiteraard zou dat imo idioot zijn. Ik heb enkele posts eerder zulke bordjes niet voor niets achterlijk genoemd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe weet jij in welke taal/talen die beoogde bordjes geschreven gaan worden?
En ja, asiel is in principe tijdelijk in het geval van o.a. oorlogssituaties. Maar om dat nou als reden aan te voeren om dat soort bordjes bij een aanmeldcentrum neer te zetten is natuurlijk idioot
Welke door de minister voorgeschreven borden zou jij graag op de scholen van Nederland zien? En dan op alle scholen? Of alleen degenen met de zwakste pisascores?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, ik zie aan het einde van een dag hard werken om onze pisascores te verbeteren dat we het opnieuw over het aller aller allergrootste probleem van onze samenleving hebben
Fijn dat Caroline dat ook ziet en gewoon benoemt.quote:https://www.nrc.nl/nieuws(...)ngen-pesten-a4868217
BBB-leider Van der Plas noemt borden die minister Faber wil neerzetten bij azc’s ‘vluchtelingen pesten’
Coalitie PVV-minister Marjolein Faber wil vluchtelingen bij azc’s waarschuwen met borden dat ze terug moeten. „Waarom zou je dat doen?”, zegt BBB-leider Van der Plas. „Je zegt ermee: lekker puh. Jij moet terug.”
Veel mbo-opleidingen ook.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geloof me, daar doen we dat ook.
Vooral slim van PVV dat het weer een nieuwscyclus gewonnen heeft. Wat uiteindelijk blijft hangen is dat Faber hard is tegen asielzoekers. En er was alleen maar een proefballonnetje voor nodig over een of ander dom bord.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Fijn dat Caroline dat ook ziet en gewoon benoemt.
En we lopen iedere keer opnieuw vol in het mes. Geert lacht zich vanuit zijn bunker helemaal kapot.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:39 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Vooral slim van PVV dat het weer een nieuwscyclus gewonnen heeft. Wat uiteindelijk blijft hangen is dat Faber hard is tegen asielzoekers. En er was alleen maar een proefballonnetje voor nodig over een of ander dom bord.
Les 1 uit onze korte cursus 'hoe kun je met één getal een complete rijksbegroting omver trekken'.quote:
Iets klopt er niet aan deze optelsom. Er wordt minder belasting geheven, meer uitgegeven aan koopkracht van alle inkomensgroepen. Er wordt ook meer uitgegeven aan onderwijs, veiligheid, zorg etcetera. Maar de overheidsschuld daalt.quote:
De overheidsschuld is lager relatief aan het BNP, maar neemt wel meer toe (3% vs 2.7%). Waarschijnlijk dus een hogere verwachte economische groei, zoals ook te zien is aan de verwachte werkloosheid?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:45 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Iets klopt er niet aan deze optelsom. Er wordt minder belasting geheven, meer uitgegeven aan koopkracht van alle inkomensgroepen. Er wordt ook meer uitgegeven aan onderwijs, veiligheid, zorg etcetera. Maar de overheidsschuld daalt.
Maar wel allemaal onder de assumptie dat je ineens 27 miljard meer aan winst- en vermogensbelasting op kan halen. Dat lijkt me, op zijn zachtst gezegd, tamelijk optimistisch.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De overheidsschuld is lager relatief aan het BNP, maar neemt wel meer toe (3% vs 2.7%). Waarschijnlijk dus een hogere verwachte economische groei, zoals ook te zien is aan de verwachte werkloosheid?
Eens, dat zijn wel enorme bedragen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wel allemaal onder de assumptie dat je ineens 27 miljard meer aan winst- en vermogensbelasting op kan halen. Dat lijkt me, op zijn zachtst gezegd, tamelijk optimistisch.
Tsja, de inkomstenbelasting daalt in die berekening zo'n 24 miljard, wat me ook erg veel lijkt (uiteraard is dat sowieso wel te doen, waar het met 26 miljard uit vermogen me inderdaad nog maar de vraag lijkt, daar niet van). Je zou het programma erbij moeten pakken om te zien wat het allemaal precies behelst lijkt me?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wel allemaal onder de assumptie dat je ineens 27 miljard meer aan winst- en vermogensbelasting op kan halen. Dat lijkt me, op zijn zachtst gezegd, tamelijk optimistisch.
Misschien kan Faber de spoorlijn naar Westerbork weer doortrekken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar denk je dat die uitgeprocedeerden en illegalen eerst naar toe moesten?
Een zeldzaam helder moment van Lientje.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Fijn dat Caroline dat ook ziet en gewoon benoemt.
Assad past inderdaad wel in jouw straatje zo te lezen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Was dat maar zo, dat zou al een hoop problemen oplossen. Denemarken begint nu met het terugsturen van Syriërs, dat zou hier ook best kunnen.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien kan Faber de spoorlijn naar Westerbork weer doortrekken.
Iets rustiger aan bij de vrijmibo mannenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Assad past inderdaad wel in jouw straatje zo te lezen.
Oh, dacht dat jouw onderbuikgereutel daar door aangejaagd werd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Iets rustiger aan bij de vrijmibo mannen
Haha, ben nog wel een redelijk actieve vrijdagwerker. Al worden die wel steeds zeldzamer en valt het vandaag niet echt werk te noemen. Al moest ik de borrel net wel na 1 biertje verlaten om nog een beetje op tijd thuis te zijnquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zijn bij jullie de vrijmibo's vanwege alle parttimers en thuiswerkers niet naar donderdag verplaatst?
Het is jammer dat het CPB gestopt is met tegenbegrotingen doorrekenen. Opeens, zomaar.quote:
Daar houden die berekeningen toch rekening mee?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, dat zijn wel enorme bedragen.
Net zoals de SP afgelopen week belasting van 5% wilde heffen voor mensen boven de miljoen en daarbij zei dat er geen weglekeffecteh zijn, want die mensen missen dat geld toch niet. Met die houding zijn ze geen miljonair geworden.
Helaas zullen we ook bij nieuwe verkiezingen in een impasse blijven zitten. Want ik zie de PVV voorlopig niet dalen in de peilingen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 16:23 schreef capricia het volgende:
De enige belangrijke vraag voor mij is: Wanneer en door wie valt dit kabinet.
De rest is bijzaak. Want het staat allemaal al stil of gaat achteruit.
Na de val van een kabinet verandert de dynamiek in de peilingen totaal. Maar een paar maand voor de val van het vorige kabinet peilde de PVV niet geweldig en was de uitslag van de Statenverkiezingen gewoon niet goed.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:54 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Helaas zullen we ook bij nieuwe verkiezingen in een impasse blijven zitten. Want ik zie de PVV voorlopig niet dalen in de peilingen.
In februari publiceerde de Verenigde Naties een rapport waarin staat dat veel Syriërs die terugkeren te maken krijgen met grove mensenrechtenschendingen. Het gaat daarbij om willekeurige detentie, marteling, mishandeling, ontvoering en seksueel geweld, gepleegd door alle groeperingen die in Syrië de touwtjes in handen hebben. Het Asielagentschap van de Europese Unie kwam in april tot eenzelfde conclusie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat is voor jou de waarheid?Als het zo op papier staat klopt het. Altijd. Ach ja.
Er is geen oorlog in Turkije, geen dictator die mensen lukraak vermoordt en homo-rechten zijn niet goed maar ook niet zodanig dat mensen gemarteld of gedood worden of anders in gevaar zijn vanwege hun geaardheid. Toch wordt tweederde van de aanvragen voor een verblijfsvergunning uit Turkije goedgekeurd. Er is nul reden om iemand uit Turkijke als 'vluchteling' binnen te laten.
Er is ook geen oorlog meer in Syrië.
Mooi streven maar zijn fantasietjes met feiten pareren gaat helaas niet werken. Daar is hij gewoon niet vatbaar voor.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In februari publiceerde de Verenigde Naties een rapport waarin staat dat veel Syriërs die terugkeren te maken krijgen met grove mensenrechtenschendingen. Het gaat daarbij om willekeurige detentie, marteling, mishandeling, ontvoering en seksueel geweld, gepleegd door alle groeperingen die in Syrië de touwtjes in handen hebben. Het Asielagentschap van de Europese Unie kwam in april tot eenzelfde conclusie.
Beide rapporten stippen bovendien aan dat de situatie in Syrië voor vrouwen en meisjes alleen maar is verslechterd in de afgelopen jaren.
De VN heeft zichzelf op dit gebied volledig gediskwalificeert. Maar buiten dat, deze dingen zijn niet ons probleem. Dan kunnen we driekwart van de wereld wel opvangen. De grens moet liggen bij oorlog. Dat is ook logisch en daarom is het ook niet zo vreemd dat opvang voor Oekraïners geen issue is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In februari publiceerde de Verenigde Naties een rapport waarin staat dat veel Syriërs die terugkeren te maken krijgen met grove mensenrechtenschendingen. Het gaat daarbij om willekeurige detentie, marteling, mishandeling, ontvoering en seksueel geweld, gepleegd door alle groeperingen die in Syrië de touwtjes in handen hebben. Het Asielagentschap van de Europese Unie kwam in april tot eenzelfde conclusie.
Beide rapporten stippen bovendien aan dat de situatie in Syrië voor vrouwen en meisjes alleen maar is verslechterd in de afgelopen jaren.
Moeilijk he, voltooid deelwoorden?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De VN heeft zichzelf op dit gebied volledig gediskwalificeert. Maar buiten dat, deze dingen zijn niet ons probleem. Dan kunnen we driekwart van de wereld wel opvangen. De grens moet liggen bij oorlog. Dat is ook logisch en daarom is het ook niet zo vreemd dat opvang voor Oekraïners geen issue is.
https://www.nu.nl/economi(...)problemen-komen.htmlquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:32 schreef torentje het volgende:
[..]
De rijken en de hogere inkomens zullen nooit zo arm worden dat zij hun vervoer niet meer kunnen betalen. Als zijnde een rijk iemand kan jij dat toch wel weten?
Ja hoor, de VN is niks meer. De onderbuik van users op Fok! die zeggen dat landen veilig zijn, die zouden de grond van het beleid moeten zijn natuurlijk...quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De VN heeft zichzelf op dit gebied volledig gediskwalificeert. Maar buiten dat, deze dingen zijn niet ons probleem. Dan kunnen we driekwart van de wereld wel opvangen. De grens moet liggen bij oorlog. Dat is ook logisch en daarom is het ook niet zo vreemd dat opvang voor Oekraïners geen issue is.
Helaas worden tegenbegrotingen niet meer doorgerekend door het CPB.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 17:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daar houden die berekeningen toch rekening mee?
De gemiddelde lastendruk en uitgaven zijn in Nederland trouwens helemaal niet zo hoog. Ligt onder het EU gemiddelde en dan vooral de belastingen op dood geld. Die zijn vrij laag.
Denemarken heeft besloten dat bepaalde gebieden, waaronder Damascus, veilig genoeg zijn voor terugkeer. Daar valt weinig tegen in te brengen en de gehele EU zou tot dezelfde conclusie moeten komen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja hoor, de VN is niks meer. De onderbuik van users op Fok! die zeggen dat landen veilig zijn, die zouden de grond van het beleid moeten zijn natuurlijk...
Op de Forumscholen natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Tate niet als lesstof wordt gebruikt op school.
Veilig genoeg om gemarteld, ontvoerd, opgesloten en verkracht te worden. Je diskwalificeert jezelf enorm. Besef je dat je het over mensen hebt?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Denemarken heeft besloten dat bepaalde gebieden, waaronder Damascus, veilig genoeg zijn voor terugkeer. Daar valt weinig tegen in te brengen en de gehele EU zou tot dezelfde conclusie moeten komen.
Jij bent toch meertalig en spreekt de meeste tijd geen Nederlands?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)problemen-komen.html
En ‘als zijnde’ is geen Nederlands.
Ja, dat zei ik zelf al. Opeens was daar de aankondiging deze zomer.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helaas worden tegenbegrotingen niet meer doorgerekend door het CPB.
Wat is voor jou de grens waarbij een land wel veilig genoeg is?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Veilig genoeg om gemarteld, ontvoerd, opgesloten en verkracht te worden. Je diskwalificeert jezelf enorm. Besef je dat je het over mensen hebt?
Ons voorlandquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik zelf al. Opeens was daar de aankondiging deze zomer.
Dat zaakje stinkt. Net zoals dat Henk Kamp destijds het CBS bewust minder onafhankelijk maakte en structuren overhoop haalde.
De grens dat iemand niet een groot risico moet lopen op martelingen of een onterechte gevangenisstraf lijkt me niet zo moeilijk. Dat er altijd grijstinten zijn waar discussie over is lijkt me duidelijk. Maar Syrië is niet zo'n geval.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:51 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wat is voor jou de grens waarbij een land wel veilig genoeg is?
Ik vind het wel een lastige discussie eigenlijk. Mijn indruk is dat als we eenmaal zijn opgeschaald qua veiligheidsinschatting (door bijvoorbeeld een oorlog), we het heel lastig vinden om weer terug te schalen. Terwijl een land dan misschien allang vergelijkbaar is met omliggende of vergelijkbare landen.
Ik heb ooit ergens gewerkt waar er verschillende behandelingen waren voor een groot en een klein project. Welk kengetal je er ook op probeerde te plakken, altijd weer was er een uitzondering die de regel bevestigde. Het was derhalve meer een gevoel dan een precieze grens.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:51 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeer interessante vraag; wat is de concrete grens om te besluiten tot opvang op basis van onveiligheid? Is een algemenere onveiligheid omdat je deel bent van een politieke/religieuze/etnische groep genoeg? Moeten er echt grote aantallen mensen uit die groepen zonder rechtspraak gearresteerd en vervolgd worden, of ben je dan eigenlijk ook al te laat? Of moet het eerst echt daadwerkelijk bommen regenen?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:51 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik vind het wel een lastige discussie eigenlijk. Mijn indruk is dat als we eenmaal zijn opgeschaald qua veiligheidsinschatting (door bijvoorbeeld een oorlog), we het heel lastig vinden om weer terug te schalen. Terwijl een land dan misschien allang vergelijkbaar is met omliggende of vergelijkbare landen.
Bij een buurland of aan de EU-grens valt daar over te praten. Daarbuiten sowieso niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:09 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Zeer interessante vraag; wat is de concrete grens om te besluiten tot opvang op basis van onveiligheid? Is een algemenere onveiligheid omdat je deel bent van een politieke/religieuze/etnische groep genoeg? Moeten er echt grote aantallen mensen uit die groepen zonder rechtspraak gearresteerd en vervolgd worden, of ben je dan eigenlijk ook al te laat? Of moet het eerst echt daadwerkelijk bommen regenen?
Allereerst .. Geen idee ook hoe de NLse overheid en/of IND in oordeelt. Ehm ... Mjah, zeer lastige kwestie, vaak denk ik ook sterk afhankelijk van de context. En het blijft altijd koffiedik kijken in hoeverre (en hoe snel) de veiligheid van groepen mensen achteruit gaan.
Maar ehm ... Fuck it, laten we de Duitse Joden in de jaren 30 als case study nemen. Zeer kort door de bocht; pre-'33 steeds meer discriminerend, april '33 boycot van winkels en massa-ontslagen, (dat jaar ook de oprichting van het Nederlandse Comité voor Joodsche Vluchtelingen wat icm de Nederlandse overheid actief emigratie aanmoedigde), '35 Neurenberger wetten, Kristallnacht plus eerste(?) grote pogrom in november '38, '39 actief ‘euthanasieprogramma’.
Nou, met achteraf kennis .. als er dan een moment zou zijn waarop de Nederlandse overheid zegt 'jullie krijgen hier officieel asiel want onveilig', dan zou dat in een proactieve houding ergens tussen '35 en '38 vallen (dus nadat via wetgeving zeer duidelijke discriminatie vastgelegd werd, en voordat mensen in grote getale echt verdwijnen) en in een uiterste 'ok die mensen staan echt nú op het punt om de komende maanden massaal afgevoerd te worden' geval, ergens tussen '38 en '39. En niet pas nadat ze afgevoerd waren en/of de bommen vielen. Dan ben je dus al te laat.
Nu zal dat vast wel nog even net ietsjes anders liggen wanneer het een buurland betreft, versus een van de zoveelste landen in politieke puinhoop op een compleet ander continent. Maar eh, het zou op zijn allerminst toch wel handig zijn als de statussen op basis van onveiligheid, zeg zo'n 6 tot 12 maanden verleend worden voordat de gewelddadigheden daadwerkelijk uitbreken. Om, cru gesteld, het in grote getale beëindigd worden van onschuldige mensenlevens toch wat voor te zijn, niet dan?
Nee en jawel. En beter dan jij.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 18:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent toch meertalig en spreekt de meeste tijd geen Nederlands?
Ik beargumenteer dat je idealiter de bommen en/of massa-vervolgingen voor bent. Ik snap dat dat niet altijd kan, of zelfs op de eerste plaats aan andere landen is. Dwz, dat buurlanden eerder zulke opvang toezeggen, en dat zoiets in landen veel verder weg, pas op gang komt als de vluchtelingenstromen al op gang zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bij een buurland of aan de EU-grens valt daar over te praten. Daarbuiten sowieso niet.
Daarnaast is de toekomst proberen te voorspellen onbegonnen werk, achteraf is het altijd makkelijk praten.
Ik ben erg fan van het gebruik van 'zijnde' als vervanging van 'als'. Maar ja, 80% lijkt het dubbelop te doen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee en jawel. En beter dan jij.
Dat klopt, maar daarom is het ook beter om de grens bij daadwerkelijke oorlogen neer te leggen. Die zijn ook niet altijd zomaar over en kun je over steggelen, maar het is minder arbitrair.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik beargumenteer dat je idealiter de bommen en/of massa-vervolgingen voor bent. Ik snap dat dat niet altijd kan, of zelfs op de eerste plaats aan andere landen is. Dwz, dat buurlanden eerder zulke opvang toezeggen, en dat zoiets in landen veel verder weg, pas op gang komt als de vluchtelingenstromen al op gang zijn.
In dat opzicht kent de vraag 'wanneer wordt een land onveilig' wellicht een vrij plots antwoord (wat in een oordeel door derden, vrijwel altijd neerkomt op 'de afgelopen maanden'), terwijl de vraag 'wanneer wordt een land weer veilig' een veel complexer antwoord kent, binnen een grotere tijdsframe. Soms maanden, vaak jaren, soms nooit.
Vind dat wel erg makkelijk gesteld. Ik heb bijvoorbeeld een Iraanse collega die heeft moeten vluchten vanwege politieke vervolging. Het ging in dit geval ook om direct gevaar, genoeg mensen om die collega heen zijn opgepakt (/verdwenen). Moeten deze mensen niet geholpen worden?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daarom is het ook beter om de grens bij daadwerkelijke oorlogen neer te leggen. Die zijn ook niet altijd zomaar over en kun je over steggelen, maar het is minder arbitrair.
Oorlogen proberen te voorkomen moet je je als internationale gemeenschap natuurlijk voor inzetten. Maar al te veel bemoeienis in andere landen en gebieden heb ik ook niet zo veel trek in.
Nee... oud-hollandse traditie . Denk aan Duitse joden van 90 jaar geleden die Nederland niet mochten binnenkomenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:34 schreef kipknots het volgende:
[..]
Vind dat wel erg makkelijk gesteld. Ik heb bijvoorbeeld een Iraanse collega die heeft moeten vluchten vanwege politieke vervolging. Het ging in dit geval ook om direct gevaar, genoeg mensen om die collega heen zijn opgepakt (/verdwenen). Moeten deze mensen niet geholpen worden?
Oorlog is gewoon maar 1 van de vele redenen om te vluchten en niet eens de grootste. Een onredelijke, asociale grens dus.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 20:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daarom is het ook beter om de grens bij daadwerkelijke oorlogen neer te leggen. Die zijn ook niet altijd zomaar over en kun je over steggelen, maar het is minder arbitrair.
Oorlogen proberen te voorkomen moet je je als internationale gemeenschap natuurlijk voor inzetten. Maar al te veel bemoeienis in andere landen en gebieden heb ik ook niet zo veel trek in.
wat zijn volgens jou nog meer (legitieme) redenen? Wat is de grootste?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oorlog is gewoon maar 1 van de vele redenen om te vluchten en niet eens de grootste. Een onredelijke, asociale grens dus.
Dit is er één:quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:55 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat zijn volgens jou nog meer (legitieme) redenen? Wat is de grootste?
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:34 schreef kipknots het volgende:
[..]
Vind dat wel erg makkelijk gesteld. Ik heb bijvoorbeeld een Iraanse collega die heeft moeten vluchten vanwege politieke vervolging. Het ging in dit geval ook om direct gevaar, genoeg mensen om die collega heen zijn opgepakt (/verdwenen). Moeten deze mensen niet geholpen worden?
Er zijn nogal wat dictatoriale regimes in de wereld, waar vermeende tegenstanders hun leven niet zeker zijn. Dan hoeft er niet per se oorlog te zijn, maar het is wel legitiem voor die mensen om hun biezen te pakken en hun heil elders te zoeken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:55 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat zijn volgens jou nog meer (legitieme) redenen? Wat is de grootste?
quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat dictatoriale regimes in de wereld, waar vermeende tegenstanders hun leven niet zeker zijn. Dan hoeft er niet per se oorlog te zijn, maar het is wel legitiem voor die mensen om hun biezen te pakken en hun heil elders te zoeken.
duidelijkquote:
Nou ja, behalve dat Nederland in 1956 het VN Vluchtelingenverdrag heeft getekend, waarin staat dat vluchtelingen en asielzoekers niet mogen worden teruggestuurd naar een land waar ze gevaar lopen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:03 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
[..]
duidelijkdat zou niet naar hier hoeven lijkt me.
dat snap ik, dat staat los van het feit dat men 20 landen doorkruist om hier te belanden ivm hun veiligheid. Dat was meer het punt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, behalve dat Nederland in 1956 het VN Vluchtelingenverdrag heeft getekend, waarin staat dat vluchtelingen en asielzoekers niet mogen worden teruggestuurd naar een land waar ze gevaar lopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |