Het doet mij erg denken aan die terroristenwetten waarbij mensenrechten werden geschonden en landen werden aangevallen, alleen maar omdat we bij het aanwijzen van een vermeende terrorist geen verantwoording hoeven af te dragen. Je ziet het nu ook in bepaalde delen van de wereld. Niemand die van een afstand weet of het daadwerkelijk allemaal om terroristen gaat, maar als je dat roept krijg je meteen steun van allerlei mensen die ook alleen maar af gaan op het aanwijzen en het dan prima vinden als mensen geen rechten meer hebben.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het idee is een asielcrisis uit te roepen, via noodwet, spoedwet of gewone wet. De titel van die wet zal gewoon asielcrisiswet zijn, een naam die Schoof ook consequent al gebruikt, ook in combinatie met de optie spoedwet.
Daarnaast zijn veel bingo's juist in het leven geroepen om én een leuke avond te hebben én de club of vereniging te sponsoren.quote:Consternatie in bingo-land: mag een avondje bingo met kleine prijsjes (denk aan een Senseo-apparaat) niet meer? Het lijkt er sterk op nu de Kansspelautoriteit aan het ingrijpen is. Staatssecretaris Ingrid Coenradie (PVV) kan een bezorgde Tweede Kamer niet geruststellen.
De Kansspelautoriteit legde uit - eerst per brief, toen telefonisch - dat bingo een ‘kansspel is waar je geen invloed op hebt’, daaraan zijn - anders dan bij bijvoorbeeld een pubquiz - strenge gokregels verbonden. ,,Daarbij gaat het om wat je weet, bij een bingo niet.” Een bingo, een rad van fortuin: het zijn voor de wet allemaal vormen van kansspelen. En die mag je alleen organiseren voor een goed doel, of in besloten kring.
Advocaatje
De VVD, GroenLinks-PvdA, de PVV: meerdere partijen in de Tweede Kamer zijn bezorgd. ,,Bingoavonden zorgen voor het verdrijven van eenzaamheid. Het kan het leven kleur geven. Mensen moeten kunnen uitkijken naar hun advocaatje en een klein prijsje. Het verbieden van bingo’s met kleine prijsjes, dat is echt doorgeslagen regeldrift”, aldus Rosemarijn Dral (VVD).
Dit staat al vanaf het begin in de wet op gokken. Een bingo met een besloten groep mag dan ook gewoon wel. Dit was een bingo waar mensen uit het hele land werden opgeroepen om te komen, er was zelfs een DJ. Dat is natuurlijk geen bingo in een besloten groep en dan valt het terecht onder gokken. Waarin is het trekken van bingoballen anders dan het trekken van nummers bij een loterij?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daarnaast zijn veel bingo's juist in het leven geroepen om én een leuke avond te hebben én de club of vereniging te sponsoren.
Tot zover 'minder overheid'.
Ja zo had ik het nog niet bekeken, fair enough.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit staat al vanaf het begin in de wet op gokken. Een bingo met een besloten groep mag dan ook gewoon wel. Dit was een bingo waar mensen uit het hele land werden opgeroepen om te komen, er was zelfs een DJ. Dat is natuurlijk geen bingo in een besloten groep en dan valt het terecht onder gokken. Waarin is het trekken van bingoballen anders dan het trekken van nummers bij een loterij?
Ik heb het al eerder gezegd maar die Elian is gewoon een engerd. Net als zijn vader, die al decennia filosofeert over een noodtoestand, waterboarding bij gevangenen, geen overheidsgeld meer naar scholen op islamitische basis (maar wel christelijke scholen) enz.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:00 schreef Perrin het volgende:
Populisme kun je leren. Het stemvee stemt toch wel op je.
[ x ]
Sorry, Van Dijck. Van Dijk is idd van het CDA.quote:
Het is toch intens treurig dat een avondje bingo op centerparcs of de voetbal niet mag.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit staat al vanaf het begin in de wet op gokken. Een bingo met een besloten groep mag dan ook gewoon wel. Dit was een bingo waar mensen uit het hele land werden opgeroepen om te komen, er was zelfs een DJ. Dat is natuurlijk geen bingo in een besloten groep en dan valt het terecht onder gokken. Waarin is het trekken van bingoballen anders dan het trekken van nummers bij een loterij?
Vanwege de Nederlandse gokwetgeving mag je niet eens kanaalpunten inzetten bij polls op Twitchquote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is toch intens treurig dat een avondje bingo op centerparcs of de voetbal niet mag.
Maar ja verbieden is het beste beleid wat we introduceren.
Fijn dat iedereen in reacties hem erop wijst maar dit is gewoon goedkoop. Daar mag je bij een debat hem wel op wijzen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:00 schreef Perrin het volgende:
Populisme kun je leren. Het stemvee stemt toch wel op je.
[ x ]
Politici hebben door dat het niet uitmaakt hoe belachelijk je holle toneelstukje is, als je maar roept wat De Hardwerkende Man wil horen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Fijn dat iedereen in reacties hem erop wijst maar dit is gewoon goedkoop. Daar mag je bij een debat hem wel op wijzen.
Mja, moeilijk. Ik vind het bv goed dat/als ze lootboxes enzo aanpakken.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vanwege de Nederlandse gokwetgeving mag je niet eens kanaalpunten inzetten bij polls op TwitchDat gaat wel ver vind ik, het is niet eens echt geld.
Ik kan me voorstellen dat je ergens een bovengrens wilt introduceren bij bijvoorbeeld een ticketprijs/lootbox prijs, dus niet meer dan X bedrag per week/maand aan een dergelijk item en dat de winkans zichtbaar moet zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, moeilijk. Ik vind het bv goed dat/als ze lootboxes enzo aanpakken.
Tja. Chocoladesigaretten bestaan ook niet meer.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vanwege de Nederlandse gokwetgeving mag je niet eens kanaalpunten inzetten bij polls op TwitchDat gaat wel ver vind ik, het is niet eens echt geld.
Van de 45 man kan 40% dus prima zonder problemen terug.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:34 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)n-voorziet-problemen
Het extreem-rechtse masterplan wordt uitgerold. Meer problemen is precies de bedoeling. Law and order. Deportaties! Dwangarbeid!
Dat moet zeker kunnen maar je moet daar natuurlijk geen reclame voor maken. Gokken is financieel gezien altijd onverstandig en bijzonder verslavend zeker voor mensen die economisch kwetsbaar zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je ergens een bovengrens wilt introduceren bij bijvoorbeeld een ticketprijs/lootbox prijs, dus niet meer dan X bedrag per week/maand aan een dergelijk item en dat de winkans zichtbaar moet zijn.
Maar daar kan het wat mij betreft wel stoppen, als iemand zijn hele inkomen wilt besteden aan fifa kaartjes of bingo avonden moet dat wat mij betreft gewoon kunnen.
mooi dat ze ermee kappen. Handje ophouden doe je maar in je thuisland.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:34 schreef Klopkoek het volgende:
Het extreem-rechtse masterplan wordt uitgerold. Meer problemen is precies de bedoeling. Law and order. Deportaties! Dwangarbeid!
Ja, inderdaad mooi dat er nu meer overlast zal ontstaan zodat men kan blijven roepen hoe duivels de asielzoekers wel niet zijn. Wat een zeldzaam fantastisch plan. hulde.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:40 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mooi dat ze ermee kappen. Handje ophouden doe je maar in je thuisland.
Politici, met name de rechterkant, hebben ook door dat op Twitter/X een bepaald publiek zit. Ze stemmen hun boodschap af naar medium en zelfs zoiets als postcode. Wilders is op Twitter ook een tikje anders dan voor de NOS en RTL camera. JD Vance was gisternacht anders dan zijn zeer extremistische geleuter in podcasts.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Politici hebben door dat het niet uitmaakt hoe belachelijk je holle toneelstukje is, als je maar roept wat De Hardwerkende Man wil horen.
Het enige dat je in de weg staat is je eigen gęne. Als je die aan de kant weet te zetten zijn de mogelijkheden in de politiek eindeloos.
Dat is lekker makkelijk lullen als je niet in een van de grote steden woont er dus geen overlast van zal ervaren.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:40 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mooi dat ze ermee kappen. Handje ophouden doe je maar in je thuisland.
Het terugsturen van uitgeprocedeerden en veilige landers (dit zijn er véél minder dan de meeste mensen denken) wil zowat elke partij. De werkelijkheid is echter niet (en verre van) 100% maakbaar. Bed-bad-brood is dus een praktische oplossing voor een probleem.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk lullen als je niet in een van de grote steden woont er dus geen overlast van zal ervaren.
Ach zelfs als je in zon stad woont zul je niet direct last hebben van 50 zwervers meer of minder. In het buitenland hebben de meeste steden gigantisch veel meer zwervers dan Nederland, zeg Parijs, Berlijn, Londen en die steden zijn ook niet onaantrekkelijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is lekker makkelijk lullen als je niet in een van de grote steden woont er dus geen overlast van zal ervaren.
Van de 45 kunnen er 20 zonder problemen terug naar land van herkomst, 15 gaan op dezelfde manier door omdat ze dat nu eenmaal krijgen aangeboden en 10 komen er mogelijk door in de problemen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het terugsturen van uitgeprocedeerden en veilige landers (dit zijn er véél minder dan de meeste mensen denken) wil zowat elke partij. De werkelijkheid is echter niet (en verre van) 100% maakbaar. Bed-bad-brood is dus een praktische oplossing voor een probleem.
In Rotterdam zit een vrij rechtse coalitie en voorziet problemen. De VNG heeft zo ook zijn mening over wat praktisch is. Maar het alfamannetje achter het toetsenbord weet het beter.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Van de 45 kunnen er 20 zonder problemen terug naar land van herkomst, 15 gaan op dezelfde manier door omdat ze dat nu eenmaal krijgen aangeboden en 10 komen er mogelijk door in de problemen.
Kortom 80% maakt er (mis/ge)bruik van terwijl dat nergens voor nodig is.
Zou Wilders de tweets als klaar hebben voor als een asielzoeker met geestelijke problemen een burger iets aandoet?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:34 schreef Klopkoek het volgende:
klopt. Maar ik vind dat ze allemaal het land EN europa uit moeten. Ik vind overlast door dat volk ook kut. Maar onderdak bieden - dan bellen ze het thuisfront dat het zo fijn is hier in dit land. Komen er nog meer. En dus nog meer overlast. Nee. Aanpakken. Weg. Hoort hier niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 13:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat een onzinquote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:07 schreef Apotheose het volgende:
[..]
klopt. Maar ik vind dat ze allemaal het land EN europa uit moeten. Ik vind overlast door dat volk ook kut. Maar onderdak bieden - dan bellen ze het thuisfront dat het zo fijn is hier in dit land. Komen er nog meer. En dus nog meer overlast. Nee. Aanpakken. Weg. Hoort hier niet.
https://nos.nl/artikel/25(...)evangenen-in-estlandquote:VVD'er Ellian is er juist "wat verbaasd" over: "Wat is nou het nut? De voorraad veroordeelden die hun straf ontlopen, loopt alleen maar op en dat gaat Estland ook niet oplossen."
Ben van mening dat dit filmpje dus in reclametijd, op social media en op elke omroep uitgezonden moet worden.quote:
Sooww koekkoekquote:
Dacht dat spreken ook via de voorzitter moest, maar soitquote:
Exact hetzelfde als met de asielopvang. Alles wegbezuinigen als er even wat leeg staat en dan doen alsof je zelf niet het probleem hebt veroorzaakt als een tijd later blijkt dat het toch wel handig was geweest als je die capaciteit had behouden.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Inmiddels dus ook debat over eventuele plannen om gevangenen naar Estland te sturen;
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)evangenen-in-estland
Je hebt ook echt niets aan Ellian of wel? Die komt nergens met een eventuele oplossing. Estland mag dus niet, en je hebt zelf VVD zijnde bezuinigd op gevangenissen en afgelopen jaren niet voldoende nieuwe bewaarders kunnen werven.
Even los van of de keuze om te bezuinigen wel of niet terecht was. Toen stonden er een hoop leeg; in dat opzicht was het een logische keuze. Nu heb je daar wat spijt van maar het is kinderachtig om daar anderen de schuld van te geven.
Met 'Wie' bedoelde Saxofony wie dat debat met Schoof had. Hij begreep dat niet meteen dat Dijk zichzelf bedoelde maar snapte uiteraard wel wie Schoof was, daarom schoot hij in de lach.quote:
Van Dijk geeft aan dat hij het debat met Schoof hadquote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met 'Wie' bedoelde Saxofony wie dat debat met Schoof had. Hij begreep niet meteen dat niet meteen maar snapte uiteraard wel wie Schoof was, daarom schoot hij in de lach.
Anders dan veel andere PVV'ers is Saxofony geen totaalidioot.
Dijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Van Dijk geeft aan dat hij het debat met Schoof had
quote:
Man, man, wat een niveau. Het is uiteindelijk nog rampzaliger aan het verlopen dan ik vooraf had gedacht.quote:
Oh, het is maar een vorm van geen respect hebben als in luisteren naar elkaar. Nee, dan is het prima...quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met 'Wie' bedoelde Saxofony wie dat debat met Schoof had. Hij begreep dat niet meteen dat Dijk zichzelf bedoelde maar snapte uiteraard wel wie Schoof was, daarom schoot hij in de lach.
Anders dan veel andere PVV'ers is Saxofony geen totaalidioot.
Ze doen niet veel, maar vechten als leeuwen tegen alles waarvan opgeleiden willen dat het behouden blijft.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Nog meer vrij baan voor John de Mol, Musk, Van Thillo enz. (vwb Nederland is dat 'enz.' een beetje een probleem: zoveel verschillende eigenaren zijn er niet in polderland) Uitstekend idee. Vrij baan voor desinformatie.
Dit zijn ook precies de partijen die niet willen ingrijpen bij de techgiganten (zelfs de VVD wil dat, zei hun stemwijzer voor de Europese verkiezingen, de BBB e.d. niet).
De NPO behoort al tot de goedkoopste van Europa, maar wat maakt het uit.
Mwa opgeleiden, eerder een ieder die geen zin heeft in hapklare, voorgekauwde, brokken.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ze doen niet veel, maar vechten als leeuwen tegen alles waarvan opgeleiden willen dat het behouden blijft.
https://www.trouw.nl/binn(...)e-per-jaar~b06955a0/quote:De enige asielcrisismaatregel met direct effect, het schrappen van nareis met volwassen kinderen, scheelt maximaal 0,3 procent immigratie.
Ellian is inmiddels voor de enkelband: https://www.ad.nl/politie(...)n-celstraf~a157037e/quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Inmiddels dus ook debat over eventuele plannen om gevangenen naar Estland te sturen;
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)evangenen-in-estland
Je hebt ook echt niets aan Ellian of wel? Die komt nergens met een eventuele oplossing. Estland mag dus niet, en je hebt zelf VVD zijnde bezuinigd op gevangenissen en afgelopen jaren niet voldoende nieuwe bewaarders kunnen werven.
Even los van of de keuze om te bezuinigen wel of niet terecht was. Toen stonden er een hoop leeg; in dat opzicht was het een logische keuze. Nu heb je daar wat spijt van maar het is kinderachtig om daar anderen de schuld van te geven.
quote:In een zoektocht naar een oplossing stofte D66 een oud plan af om de enkelband als hoofdstraf in te voeren. De VVD hield dat altijd tegen, maar D66 kreeg nu coalitiepartner NSC mee, net als het CDA. En nu lijkt dus ook de VVD om. Kamerlid Ellian: ,,Eerder zei ik dat de enkelband een halfbakken straf zou zijn. En vanuit het strafdoel van vergelding denk ik nog steeds dat elektronisch toezicht niet gelijkstaat aan een celstraf.”
Maar, zegt hij nu ook: ,,Dat maakt dat er gevallen kunnen zijn waarin, gecombineerd met een taakstraf, ik best wil kijken wanneer een enkelband mogelijk zou kunnen zijn.” Hij benadrukt wel dat het bijvoorbeeld niet zou gelden als het draait ‘om een mishandeling waar slachtoffers bij zijn’.
Er zijn zo'n 200k immigranten dus dan zou het 6k asielzoekers schelen?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)e-per-jaar~b06955a0/
Misschien moeten we hier ook een andere rekenmethode op toepassen. Werkt bij stikstofuitstoot en Schiphollawaai immers ook.
Die laatste zin. Misschien moeten we dat de rechter gewoon laten bepalen Ellian? Wat een rancuneus figuur is dat toch.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ellian is inmiddels voor de enkelband: https://www.ad.nl/politie(...)n-celstraf~a157037e/
[..]
Oh, ik dacht 'Bedankt Xi!'quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedankt Vlad! Wanneer artikel 4 overleg Brekelmans!
Steeds een stukje verder. Kijken waar de grens ligt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit inderdaad meer Chinees dan Russisch, maar het kan ook gewoon een 'bondgenoot' zoals de VS, Israël of Turkije (die wilde weten hoeveel Turken er hier agent zijn) zijn geweest. Of natuurlijk gewoon Iran. De Russische stijl is vooral desinformatie sturen, volgens mij.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Steeds een stukje verder. Kijken waar de grens ligt.
En die hebben we kennelijk niet. Als EU-landen of Navo zijnde.
Er is namelijk al veel meer gebeurd bij onze EU partners. Tot aan brand aan toe.
Waarbij het toch wel heel duidelijk is wie er achter zit.
Neem ook hacken doen ze. Hier een kleine greep uit wat nieuwsberichten.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit inderdaad meer Chinees dan Russisch, maar het kan ook gewoon een 'bondgenoot' zoals de VS, Israël of Turkije (die wilde weten hoeveel Turken er hier agent zijn) zijn geweest. Of natuurlijk gewoon Iran. De Russische stijl is vooral desinformatie sturen, volgens mij.
Ik vind ook zeker dat er kritiek mogelijk is op de (toch al goedkope) NPO, maar naar mijn mening zijn heel veel 'verslechteringen' gevolg van de Fortuyn revolte. Het Journaal werd versimpeld en kreeg meer voxpopjes. Meer Hart van Nederland. Van 'drie keer De Volkskrant' werd het 'drie keer De Telegraaf'. Powned, Ongehoord Nederland kregen eigenlijk zonder noemenswaardige toetsing toegang tot het bestel.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa opgeleiden, eerder een ieder die geen zin heeft in hapklare, voorgekauwde, brokken.
0,3%; dus 600quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 200k immigranten dus dan zou het 6k asielzoekers schelen?
In ieder geval een slecht geschreven titel want ze hebben het over asiel en immigratie door elkaar.
Zou dat bij Rusland of China ook niet uit durven te sluiten..quote:Op woensdag 2 oktober 2024 21:21 schreef Hanca het volgende:
Zo'n hack door een ander land is trouwens voor ons als land verschrikkelijk, maar als ik agent was zou ik opgelucht zijn. Liever dat een andere overheid mijn gegevens heeft, dan een plaatselijke gek of een idioot die alle gegevens op het darkweb wil verkopen.
Het is natuurlijk ook niet uitgesloten dat er alsnog gegevens op het darkweb terecht komen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 21:21 schreef Hanca het volgende:
Zo'n hack door een ander land is trouwens voor ons als land verschrikkelijk, maar als ik agent was zou ik opgelucht zijn. Liever dat een andere overheid mijn gegevens heeft, dan een plaatselijke gek of een idioot die alle gegevens op het darkweb wil verkopen.
Nee, blij ben je natuurlijk sowieso niet. Maar de kans dat een Nederlandse criminele organisatie of plaatselijke gek je komt opzoeken lijkt me groter dan de kans dat een ander land dat doet.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet uitgesloten dat er alsnog gegevens op het darkweb terecht komen.![]()
Ik zou niet blij zijn als de Russen mijn info hebben. Vind het niet zulke schatjes.
Voor een agent die bijvoorbeeld de Amsrikaanse ambassade bewaakt? Dunno.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 07:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, blij ben je natuurlijk sowieso niet. Maar de kans dat een Nederlandse criminele organisatie of plaatselijke gek je komt opzoeken lijkt me groter dan de kans dat een ander land dat doet.
De PVV is er om het land verder te ontwrichten, niet om problemen op te lossen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Als Faber hier nou eens werk van ging maken
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-niet-door-a4868020
Dit is een groep waarvan vrijwel iedereen vindt dat ze moeten vertrekken, die problematiek verder brengen levert een stuk meer op dan gedoetjes over crisis, spoed of nood…
Wacht maar tot ze de appjes van Rutte vrijgevenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:29 schreef Hanca het volgende:
Inkijkje in de corona-apps van De Jonge en Van Dissel, niets schokkends of bijzonders volgens de experts: https://www.volkskrant.nl(...)ipers-doet~v1174994/
Die hadden ze met dit wobverzoek vast ook wel gekregen (als ze niet gewist zijn wegens ruimtegebrek op zijn nokia, tenminste...). Meestal vraagt zo'n krant echt alles op.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze de appjes van Rutte vrijgeven
Deze heb ik vanochtend vroeg even doorgenomen. Er staat gewoon helemaal niks. Ontzettend broddelwerk van de zeer vervelende Maarten Keulemans.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:29 schreef Hanca het volgende:
Inkijkje in de corona-apps van De Jonge en Van Dissel, niets schokkends of bijzonders volgens de experts: https://www.volkskrant.nl(...)ipers-doet~v1174994/
Uiteraard, het was een gebbetje.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die hadden ze met dit wobverzoek vast ook wel gekregen (als ze niet gewist zijn wegens ruimtegebrek op zijn nokia, tenminste...). Meestal vraagt zo'n krant echt alles op.
P.S. één van jouw ideologische helden doet het lekker hč? Reagan en Thatcher lijken hierbij slechts amateurs.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 07:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor een agent die bijvoorbeeld de Amsrikaanse ambassade bewaakt? Dunno.
Milei is ook voor mij een tikkeltje overenthousiast, maar alles in Zuid-Amerika gebeurt met overenthousiasme en de wrange vruchten van het peronisme kan je niet met zachte hand oplossen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 10:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
P.S. één van jouw ideologische helden doet het lekker hč? Reagan en Thatcher lijken hierbij slechts amateurs.
[ x ]
Het enige goede aan die man is dat hij ruzie heeft met Orban. Maar dat is sowieso een constante onder radicaal-rechtse figuren. Die krijgen ruzie en bokito gedrag onder elkaar en het uiteindelijke resultaat is niet prettig voor de wereld.
Dat is nieuwe beleid van Schoof: ze vergaderen alleen als hij er bij is. Heeft dus niet zo zeer met de agenda te maken (meer met zijn klaarblijkelijke vertrouwen in de eerste vice-premier, Agema).quote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schoof heeft ondertussen ministerraad van 18 oktober verschoven naar 21 oktober zodat hij er zelf bij kan zijn. Misschien dat het dan wel op agenda staat.
Geen broddelwerk. Ze hebben de appjes opgevraagd, daar blijkt niks bijzonders in te staan en dat publiceren ze. Ook dat er niks vreemds is gebeurd, is in principe gewoon publicatiewaardig. Laat zien dat je je journalistieke werk doet en de regering controleert.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 09:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Deze heb ik vanochtend vroeg even doorgenomen. Er staat gewoon helemaal niks. Ontzettend broddelwerk van de zeer vervelende Maarten Keulemans.
Jij hebt het woord 'grapt' gemist? Leer eens lezen. Het enige wat hij zegt is dat Hazelhoff Roelfzema een held is, daar is volgens mij toch vrij brede consensus over.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:01 schreef Klopkoek het volgende:
@:Hanca goed voorbeeld van waarom ik CU niet helemaal vertrouw en dan al helemaal Islam-hater Segers niet
https://wnl.tv/2024/10/03(...)-diversiteitsbeleid/
Geen woord over het feit dat deze kerel betrokken was bij plannen voor een staatsgreep (roden doodschieten) en wapenhandel met Molukkers.
Nee, in plaats daarvan 'oeh, witte mannen worden bedreigd'. Nee Segers, er is al genoeg naar de Tweede Wereldoorlog vernoemd in Amsterdam...
Neuh, een held is hij niet. Wannabe-staatsgreepplegers en politieke moordenaars in naoorlogs Nederland zijn geen helden.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:22 schreef Hanca het volgende:
Het enige wat hij zegt is dat Hazelhoff Roelfzema een held is, daar is volgens mij toch vrij brede consensus over.
Hoogleraar oorlogsstudies Frans Osinga is het niet met je eens. Niemand die zich verdiept heeft in de oorlog of in Hazelhoff Roelfzema is het met je eens.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, een held is hij niet. Wannabe-staatsgreepplegers en politieke moordenaars in naoorlogs Nederland zijn geen helden.
En nogal wat van "zijn heldendaden" waren eigenlijk van meneer Tazelaar.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, een held is hij niet. Wannabe-staatsgreepplegers en politieke moordenaars in naoorlogs Nederland zijn geen helden.
De nood is bijzonder hoog maar niet heusquote:Op donderdag 3 oktober 2024 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Morgen staat noodwet andermaal niet op agenda bij ministersraad. Bronnen melden dat dat volgende week ook niet wordt verwacht.
Schoof heeft ondertussen ministerraad van 18 oktober verschoven naar 21 oktober zodat hij er zelf bij kan zijn. Misschien dat het dan wel op agenda staat.
Ik begin me ondertussen wel af te vragen waarmee Faber zo druk is.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Als Faber hier nou eens werk van ging maken
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-niet-door-a4868020
Dit is een groep waarvan vrijwel iedereen vindt dat ze moeten vertrekken, die problematiek verder brengen levert een stuk meer op dan gedoetjes over crisis, spoed of nood…
Het valt niet te hopen dat we met deze regering een daadwerkelijke crisis te verduren krijgen. Met overvolle IC’s en honderden sterfgevallen per dag of zo. Ik noem maar iets.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 16:26 schreef Falco het volgende:
[..]
De nood is bijzonder hoog maar niet heus
Is toch allang bekend dat PVV'ers niks doenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik begin me ondertussen wel af te vragen waarmee Faber zo druk is.
quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-zit-achter-aanvalquote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit inderdaad meer Chinees dan Russisch, maar het kan ook gewoon een 'bondgenoot' zoals de VS, Israël of Turkije (die wilde weten hoeveel Turken er hier agent zijn) zijn geweest. Of natuurlijk gewoon Iran. De Russische stijl is vooral desinformatie sturen, volgens mij.
Behalve bij politici van een bepaalde signatuur. En er zijn genoeg Nederlanders die “Turk” Westerling nog steeds een held vinden. En die was toch echt een graadje enger dan Hazelhof.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 15:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Onderbouwing verzinnen voor een crisis is zo makkelijk nog niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 16:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik begin me ondertussen wel af te vragen waarmee Faber zo druk is.
FTFY.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 18:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Onderbouwing verzinnen voor een niet-bestaande crisis is zo makkelijk nog niet.
Valt me mee dat je nog card trading game boosters kan kopen zoals Pokémon en Magic. Daar heb je toch ook te maken met kans op de hoofdprijs en baal je als een stekker als je rare een dubbeltje scoort.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 12:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, moeilijk. Ik vind het bv goed dat/als ze lootboxes enzo aanpakken.
Rtl ook.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-zit-achter-aanval
Volgend de krant van wakker Nederland waren het de Russen… https://www.telegraaf.nl/(...)nd-zit-achter-aanval
Als NSC een ruggengraat heeft trek de stekker er dan uit. Completen onzin dit, man.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:19 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens de nos was de coalitie al op een haar na geklapt bij de bespreking van de begroting met de fractievoorzitters
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oging-redde-coalitie
was het maar gevallenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:19 schreef Faraday01 het volgende:
Volgens de nos was de coalitie al op een haar na geklapt bij de bespreking van de begroting met de fractievoorzitters
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oging-redde-coalitie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |