Het ging in Australie zover dat vrouwelijke docenten ook opmerkingen kregen van hun mannelijke leerlingen die seksueel getint waren. "Ùw borsten zien er goed uit vandaag, juf" hoort niet in de klas. Daar kun je heel kort over zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen van alles vinden en zeggen wat hij/zij vindt.
Of je nu vindt dat vrouwen achter het aanrecht moeten, ze niet mogen autorijden of dat je vindt dat er te weinig LHQBTI+ personen in de tweede kamer zitten.
Je hebt 1 van de toonaangevende bedrijven wereldwijd, wijs gewoon een andere locatie aan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik krijg een heel sterkgevoel bij de term 'bescherm industrieterrein'.
Ik begrijp echt wel dat we industrie ook gewoon nodig hebben en dat we daar dus goede locaties voor moeten hebben of maken, en het gaat me er dus helemaal niet om dat industriele bedrijven geen rechten hebben, maar we hebben als land een wooncrisis op te lossen. En in plaats van een reeds bestaande overeenkomst om een bedrijf te verhuizen wordt er liever gekozen voor het pesten van asielzoekers.
In een grote stad, ik meen Den Haag, is al geen betonfabriek meer te vinden omdat industrie allemaal plaats moet maken voor wonen of kantoren. Ofwel dat beton moet nu van verder weg komen met alle nadelen daarvan. Natuurlijk kan en moet een deel van de zware industrie ergens anders heen maar dan zit je weer met de onmogelijkheden om nieuwe bedrijventerreinen met een hoge milieucategorie te ontwikkelen (quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
De industrie lag bij het bouwen van zo'n terrein meestal buiten de stad. Als de stad er omheen is gegroeid, is wat mij betreft het verplaatsen van zo'n industrieterrein niet meer dan logisch. Nou ken ik Amsterdam wel een beetje, maar niet goed genoeg om te weten of het hier zo ook is gegaan. Dit is wel allemaal industrie die aan het water moet liggen, dat maakt het wel ingewikkelder.
Maar industrie als Damen, die volgens een emeritus hoogleraar die ook oud-gedeputeerde ruimtelijke ordening is van Noord-Holland niet te combineren is met woningbouw in de wijde omgeving vanwege de overlast en het gevaar, dat hoort toch gewoon niet in een stad? Net zo min als een chemiefabriek in een stad hoort, wat mij betreft.
Dat je in een regeerakkoord zet dat bij bebouwing van industrieterreinen er goed moet worden gekeken dat de aanwezige bedrijven kunnen worden verplaatst en dat er genoeg ruimte voor bedrijvigheid behouden blijft in de omgeving, daar kan ik me helemaal in vinden. Maar dit kabinet heeft industrieterreinen tot een soort beschermd gebied verklaart, alsof het bijzondere natuur is. Dat vind ik met de huidige problemen om binnenstedelijk te bouwen behoorlijk idioot.
Een andere locatie voor 70.000 woningen in Amsterdam? Succes daarmee.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je hebt 1 van de toonaangevende bedrijven wereldwijd, wijs gewoon een andere locatie aan.
Desnoods bouw je een sneltrein vanaf ergens in Flevoland naar Amsterdam en bouw daar de huizen.
We hebben een wooncrisis maar ook een energiecrisis, een arbeidsmarktcrisis, een natuurcrisis en op afzienbare termijn een grondstoffencrisis. Al die zaken vragen dezelfde schaarse ruimte en daarom een zorgvuldige ruimtelijke ordening.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik krijg een heel sterkgevoel bij de term 'beschermd industrieterrein'.
Ik begrijp echt wel dat we industrie ook gewoon nodig hebben en dat we daar dus goede locaties voor moeten hebben of maken, en het gaat me er dus helemaal niet om dat industriele bedrijven geen rechten hebben, maar we hebben als land een wooncrisis op te lossen. En in plaats van een reeds bestaande overeenkomst om een bedrijf te verhuizen wordt er liever gekozen voor het pesten van asielzoekers.
Want mensen die een woning in Amsterdam zoeken, willen wel in Flevoland wonen als er een sneltrein ligt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:49 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je hebt 1 van de toonaangevende bedrijven wereldwijd, wijs gewoon een andere locatie aan.
Desnoods bouw je een sneltrein vanaf ergens in Flevoland naar Amsterdam en bouw daar de huizen.
Ik zie echt geen nadeel aan het van iets verder weg halen van beton? Ik zie wel grote nadelen aan het wonen in de buurt van zware industrie, nadelen voor de volksgezondheid. Elke keer weer blijkt uit onderzoeken dat mensen in de omgeving van dergelijke industrie meer ziek zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In een grote stad, ik meen Den Haag, is al geen betonfabriek meer te vinden omdat industrie allemaal plaats moet maken voor wonen of kantoren. Ofwel dat beton moet nu van verder weg komen met alle nadelen daarvan. Natuurlijk kan en moet een deel van de zware industrie ergens anders heen maar dan zit je weer met de onmogelijkheden om nieuwe bedrijventerreinen met een hoge milieucategorie te ontwikkelen (stikstof) en alles afwentelen op het buitenland zie ik ook niet echt als optie.
Dit kabinet en 'slimme dingen doen' in één zin vind ik nogal een stretchquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
We hebben een wooncrisis maar ook een energiecrisis, een arbeidsmarktcrisis, een natuurcrisis en op afzienbare termijn een grondstoffencrisis. Al die zaken vragen dezelfde schaarse ruimte en daarom een zorgvuldige ruimtelijke ordening.
Dat onderwerp was lang taboe maar De Jonge heeft wel een slag gemaakt. Of dit kabinet daar de slimme dingen mee gaat doen is wel een tweede.
Nou ja, zo is Almere wel tot redelijke wasdom gekomenquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want mensen die een woning in Amsterdam zoeken, willen wel in Flevoland wonen als er een sneltrein ligt.
Veel extra vervoersbewegingen met zware dieselvrachtwagens zijn ook niet fijnquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie echt geen nadeel aan het van iets verder weg halen van beton? Ik zie wel grote nadelen aan het wonen in de buurt van zware industrie, nadelen voor de volksgezondheid. Elke keer weer blijkt uit onderzoeken dat mensen in de omgeving van dergelijke industrie meer ziek zijn.
Industrie is belangrijk, dat die industrie binnen de bebouwde kom ligt niet.
En er zijn ook hele volksstammen die niet dood gevonden willen worden in Almerequote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, zo is Almere wel tot redelijke wasdom gekomen.
In Amsterdam zullen voorlopig altijd meer mensen willen wonen dan er woningen zijn. Dat kan je nooit allemaal in de bestaande stad oplossen. Als je genoeg weet te bouwen om de verdunning van de huishoudens op te vangen doe je het al heel aardig. Dan ook nog eens ruimte voor groei vinden is verdomde ingewikkeld.
Er is geen crisis, net als dat een lul geen drumstel is. Nu gaat er onderzocht worden of er via een technicaliteitje toch nog een manier gevonden kan worden om het wel een crisis te laten zijn. Ambtenarenadviezen of de RvS hoeven maar een heel klein openingetje te geven "we kunnen het ook niet verbieden" en je zit met een totalitaire constructie die dan ook nog eens 'rechtsstatelijk' onderbouwd is. Dan heb je dus het precedent from hell, maar dat krijg je met die moreel agnostische eichmannhouding van NSC en hun gevaarlijke gebrek aan onderhandelingssnuggerheid.quote:
Beton moet al heel Nederland door, dat blijft niet alleen in den Haag waar heet geproduceerd werd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Veel extra vervoersbewegingen met zware dieselvrachtwagens zijn ook niet fijn.
Maar wellicht moeten we dan extra snel werk maken van schoner produceren.
Overigens denk ik dat ziekte in de buurt van een scheepswerf wel wat meevalt.
En juist vanwege het feit dat het milieubelasting oplevert is verplaatsen ook gelijk weer zeer ingewikkeld, op een nieuwe plek is de kans op het krijgen van alle vergunningen en een stroomaansluiting vaak vrij klein.
Ja, laat die vrachtwagens gewoon elektrisch gaan rijden. Die zijn er gewoon: https://www.volvotrucks.n(...)-truck-to-cemex.htmlquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Veel extra vervoersbewegingen met zware dieselvrachtwagens zijn ook niet fijn.
Maar wellicht moeten we dan extra snel werk maken van schoner produceren.
Omdat er nu in de buurt niet gewoond wordt. Dat geluidsoverlast hart- en vaatziekten veroorzaken is inmiddels wel duidelijk. En blijkbaar valt het wonen in de buurt van een werf als Damen nu ook buiten de veiligheidsnormen.quote:Overigens denk ik dat ziekte in de buurt van een scheepswerf wel wat meevalt.
Dat klopt natuurlijk. Al zou het verplaatsen naar een plek waar nu bijvoorbeeld een boerderij is wel moeten kunnen als je genoeg compensatie regelt, de RvS heeft net ook het doortrekken van de A15 goedgekeurd. Levert ook milieubelasting op, maar er is voldoende gecompenseerd: https://www.raadvanstate.(...)-voor-project-via15/quote:En juist vanwege het feit dat het milieubelasting oplevert is verplaatsen ook gelijk weer zeer ingewikkeld, op een nieuwe plek is de kans op het krijgen van alle vergunningen en een stroomaansluiting vaak vrij klein.
In theorie kan het zeker. Maar hoe lang heeft dat traject wel niet geduurd? Ik snap dondersgoed dat een Damen eerst absolute zekerheid over een alternatief wil hebben en tot die tijd liever blijft zitten waar het zit…quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, laat die vrachtwagens gewoon elektrisch gaan rijden. Die zijn er gewoon: https://www.volvotrucks.n(...)-truck-to-cemex.html
Zo snel mogelijk de dieselvrachtwagens uitfaseren lijkt me altijd een goed idee. En dan niet door bestaande vrachtwagens te verbieden, maar door (desnoods gesubsideerd) te zorgen dat elke vervanger elektrisch is.
[..]
Omdat er nu in de buurt niet gewoond wordt. Dat geluidsoverlast hart- en vaatziekten veroorzaken is inmiddels wel duidelijk. En blijkbaar valt het wonen in de buurt van een werf als Damen nu ook buiten de veiligheidsnormen.
[..]
Dat klopt natuurlijk. Al zou het verplaatsen naar een plek waar nu bijvoorbeeld een boerderij is wel moeten kunnen als je genoeg compensatie regelt, de RvS heeft net ook het doortrekken van de A15 goedgekeurd. Levert ook milieubelasting op, maar er is voldoende gecompenseerd: https://www.raadvanstate.(...)-voor-project-via15/
Maar dat was ook de afspraak, die nu is gedwarsboomd omdat het industrieterrein tot 'beschermd gebied' is verklaard.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In theorie kan het zeker. Maar hoe lang heeft dat traject wel niet geduurd? Ik snap dondersgoed dat een Damen eerst absolute zekerheid over een alternatief wil hebben en tot die tijd liever blijft zitten waar het zit…
Ik weet niet precies waar je bent, maar in Friesland (en Groningen) rijden een aantal hybride treinstellen. Vanuit de stations Leeuwarden en Groningen hebben ze de bovenleiding een klein stukje doorgetrokken op de diesellijn zodat zo'n hybride trein elektrisch vaart kan maken in het station, en daarmee brandstof bespaart. De tijd dat er dieseltreinen 'onder de draad' tussen Leeuwarden en Zwolle reden ligt echt wel achter ons...quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Over diesel gesproken. Zit nu ver weg in Friesland in een dieseltrein terwijl er hoogspanningsmasten parallel aan liggen. Daar zouden toch ook kansen moeten liggen
De afspraak maar nog lang niet gerealiseerd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat was ook de afspraak, die nu is gedwarsboomd omdat het industrieterrein tot 'beschermd gebied' is verklaard.
Zul je zien: de volgende actie is dat alle boerenland tot industrieterrein en dus beschermd gebied wordt verklaard.
Als er nu nog geen locatie zeker is, is er in 2028 echt geen werkbaar alternatief beschikbaar. Dat is onmogelijk qua procedures.quote:Bij de onderhoudswerf van Damen (circa 600 werknemers) is de situatie simpel. Het huurcontract loopt in 2028 af, en dan wil de gemeente dat de werf verdwijnt zodat er gebouwd kan worden op het terrein. Een groot deel van de gemeenteraad wil wel graag een alternatieve locatie voor de werf, bijvoorbeeld in het Westelijk Havengebied. Maar pogingen zo’n plek te vinden, mislukken steeds. Ook buiten de ring is ruimte schaars.
...
Schulting vond gehoor voor zijn pleidooi om te mogen blijven, of pas weg te hoeven als er een nieuwe locatie is, bij Rijk en provincie.
Haha richting Harlingen. Naar Leeuwarden was de trein keurig comfortabel elektrisch. En bijna leeg ook wat me wel verbaasde.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar je bent, maar in Friesland (en Groningen) rijden een aantal hybride treinstellen. Vanuit de stations Leeuwarden en Groningen hebben ze de bovenleiding een klein stukje doorgetrokken op de diesellijn zodat zo'n hybride trein elektrisch vaart kan maken in het station, en daarmee brandstof bespaart. De tijd dat er dieseltreinen 'onder de draad' tussen Leeuwarden en Zwolle reden ligt echt wel achter ons...
Als problemen opgelost worden zijn er straks geen problemen meer om over te klagen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
We komen gewoon gierend tot stilstand. Dit kabinet houdt alles liever bij het oude terwijl we keihard vooruit moeten.
Vice-President van wat? De biljartvereniging? De carnavals club? Frankrijk? Polen?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik gisteren las dat ze media training had gehad? Bij de NSB ofzo? Ze verdient wel een paar keer de behandeling die Baudet ook kreeg van zo'n Oekrainer in België.
Is het eigenlijk normaal dat een partij de Minister president en Vice-President levert zoals PVV nu.
Alles oplossen is een illusie. Maar serieuze stappen zetten op een aantal grote onderwerpen zou wel erg prettig zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als problemen opgelost worden zijn er straks geen problemen meer om over te klagen.
Met de tarieven van NS tegenwoordig? Verbaast me helemaal niet. Geef dit (rariteiten) Kabinet even de tijd en zowel de treinen als de wegen zijn leeg, omdat niemand meer vervoer kan betalen. (Jaloerse dorpsgek @torentje ook weer blij).quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha richting Harlingen. Naar Leeuwarden was de trein keurig comfortabel elektrisch. En bijna leeg ook wat me wel verbaasde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |