Ellian is inmiddels voor de enkelband: https://www.ad.nl/politie(...)n-celstraf~a157037e/quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Inmiddels dus ook debat over eventuele plannen om gevangenen naar Estland te sturen;
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)evangenen-in-estland
Je hebt ook echt niets aan Ellian of wel? Die komt nergens met een eventuele oplossing. Estland mag dus niet, en je hebt zelf VVD zijnde bezuinigd op gevangenissen en afgelopen jaren niet voldoende nieuwe bewaarders kunnen werven.
Even los van of de keuze om te bezuinigen wel of niet terecht was. Toen stonden er een hoop leeg; in dat opzicht was het een logische keuze. Nu heb je daar wat spijt van maar het is kinderachtig om daar anderen de schuld van te geven.
quote:In een zoektocht naar een oplossing stofte D66 een oud plan af om de enkelband als hoofdstraf in te voeren. De VVD hield dat altijd tegen, maar D66 kreeg nu coalitiepartner NSC mee, net als het CDA. En nu lijkt dus ook de VVD om. Kamerlid Ellian: ,,Eerder zei ik dat de enkelband een halfbakken straf zou zijn. En vanuit het strafdoel van vergelding denk ik nog steeds dat elektronisch toezicht niet gelijkstaat aan een celstraf.”
Maar, zegt hij nu ook: ,,Dat maakt dat er gevallen kunnen zijn waarin, gecombineerd met een taakstraf, ik best wil kijken wanneer een enkelband mogelijk zou kunnen zijn.” Hij benadrukt wel dat het bijvoorbeeld niet zou gelden als het draait ‘om een mishandeling waar slachtoffers bij zijn’.
Er zijn zo'n 200k immigranten dus dan zou het 6k asielzoekers schelen?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)e-per-jaar~b06955a0/
Misschien moeten we hier ook een andere rekenmethode op toepassen. Werkt bij stikstofuitstoot en Schiphollawaai immers ook.
Die laatste zin. Misschien moeten we dat de rechter gewoon laten bepalen Ellian? Wat een rancuneus figuur is dat toch.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ellian is inmiddels voor de enkelband: https://www.ad.nl/politie(...)n-celstraf~a157037e/
[..]
Oh, ik dacht 'Bedankt Xi!'quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedankt Vlad! Wanneer artikel 4 overleg Brekelmans!
Steeds een stukje verder. Kijken waar de grens ligt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit inderdaad meer Chinees dan Russisch, maar het kan ook gewoon een 'bondgenoot' zoals de VS, Israël of Turkije (die wilde weten hoeveel Turken er hier agent zijn) zijn geweest. Of natuurlijk gewoon Iran. De Russische stijl is vooral desinformatie sturen, volgens mij.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Steeds een stukje verder. Kijken waar de grens ligt.
En die hebben we kennelijk niet. Als EU-landen of Navo zijnde.
Er is namelijk al veel meer gebeurd bij onze EU partners. Tot aan brand aan toe.
Waarbij het toch wel heel duidelijk is wie er achter zit.
Neem ook hacken doen ze. Hier een kleine greep uit wat nieuwsberichten.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit inderdaad meer Chinees dan Russisch, maar het kan ook gewoon een 'bondgenoot' zoals de VS, Israël of Turkije (die wilde weten hoeveel Turken er hier agent zijn) zijn geweest. Of natuurlijk gewoon Iran. De Russische stijl is vooral desinformatie sturen, volgens mij.
Ik vind ook zeker dat er kritiek mogelijk is op de (toch al goedkope) NPO, maar naar mijn mening zijn heel veel 'verslechteringen' gevolg van de Fortuyn revolte. Het Journaal werd versimpeld en kreeg meer voxpopjes. Meer Hart van Nederland. Van 'drie keer De Volkskrant' werd het 'drie keer De Telegraaf'. Powned, Ongehoord Nederland kregen eigenlijk zonder noemenswaardige toetsing toegang tot het bestel.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 19:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa opgeleiden, eerder een ieder die geen zin heeft in hapklare, voorgekauwde, brokken.
0,3%; dus 600quote:Op woensdag 2 oktober 2024 20:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 200k immigranten dus dan zou het 6k asielzoekers schelen?
In ieder geval een slecht geschreven titel want ze hebben het over asiel en immigratie door elkaar.
Zou dat bij Rusland of China ook niet uit durven te sluiten..quote:Op woensdag 2 oktober 2024 21:21 schreef Hanca het volgende:
Zo'n hack door een ander land is trouwens voor ons als land verschrikkelijk, maar als ik agent was zou ik opgelucht zijn. Liever dat een andere overheid mijn gegevens heeft, dan een plaatselijke gek of een idioot die alle gegevens op het darkweb wil verkopen.
Het is natuurlijk ook niet uitgesloten dat er alsnog gegevens op het darkweb terecht komen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 21:21 schreef Hanca het volgende:
Zo'n hack door een ander land is trouwens voor ons als land verschrikkelijk, maar als ik agent was zou ik opgelucht zijn. Liever dat een andere overheid mijn gegevens heeft, dan een plaatselijke gek of een idioot die alle gegevens op het darkweb wil verkopen.
Nee, blij ben je natuurlijk sowieso niet. Maar de kans dat een Nederlandse criminele organisatie of plaatselijke gek je komt opzoeken lijkt me groter dan de kans dat een ander land dat doet.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet uitgesloten dat er alsnog gegevens op het darkweb terecht komen.![]()
Ik zou niet blij zijn als de Russen mijn info hebben. Vind het niet zulke schatjes.
Voor een agent die bijvoorbeeld de Amsrikaanse ambassade bewaakt? Dunno.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 07:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, blij ben je natuurlijk sowieso niet. Maar de kans dat een Nederlandse criminele organisatie of plaatselijke gek je komt opzoeken lijkt me groter dan de kans dat een ander land dat doet.
De PVV is er om het land verder te ontwrichten, niet om problemen op te lossen.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:25 schreef KareldeStoute het volgende:
Als Faber hier nou eens werk van ging maken
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-niet-door-a4868020
Dit is een groep waarvan vrijwel iedereen vindt dat ze moeten vertrekken, die problematiek verder brengen levert een stuk meer op dan gedoetjes over crisis, spoed of nood…
Wacht maar tot ze de appjes van Rutte vrijgevenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:29 schreef Hanca het volgende:
Inkijkje in de corona-apps van De Jonge en Van Dissel, niets schokkends of bijzonders volgens de experts: https://www.volkskrant.nl(...)ipers-doet~v1174994/
Die hadden ze met dit wobverzoek vast ook wel gekregen (als ze niet gewist zijn wegens ruimtegebrek op zijn nokia, tenminste...). Meestal vraagt zo'n krant echt alles op.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze de appjes van Rutte vrijgeven
Deze heb ik vanochtend vroeg even doorgenomen. Er staat gewoon helemaal niks. Ontzettend broddelwerk van de zeer vervelende Maarten Keulemans.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:29 schreef Hanca het volgende:
Inkijkje in de corona-apps van De Jonge en Van Dissel, niets schokkends of bijzonders volgens de experts: https://www.volkskrant.nl(...)ipers-doet~v1174994/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |