abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215176653
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik neem aan dat Tate niet als lesstof wordt gebruikt op school. Dus het gaat niet om scholen vertellen wat zij mogen vertellen. Het gaat om leerlingen die dat gedachtegoed meebrengen naar school en daarmee voor de vrouwen en meisjes op de scholen, zowel leerkrachten als leerlingen, een onveilig klimaat creëren. Het soort haatspraak dat hij verespreidt via de social media dient aan banden gelegd, lijkt mij.
Altijd leuk, dit soort zelfoverschatting. Gelukkig mag jij niet bepalen wat haatspraak is en wat niet.
pi_215176674
quote:
Schandalig optreden weer van iedereen. NOS die de filmpjes niet laat zien en de politie die aangiftes op basis van zulke onzin serieus neemt. Bananenrepubliekniveau.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:40:35 #203
236264 crew  capricia
pi_215176687
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Schandalig optreden weer van iedereen. NOS die de filmpjes niet laat zien en de politie die aangiftes op basis van zulke onzin serieus neemt. Bananenrepubliekniveau.
Gelukkig mag jij niet bepalen wat Bananenrepubliekniveau is en wat niet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215176696
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Gelukkig mag jij niet bepalen wat Bananenrepubliekniveau is en wat niet.
Ik snap dat dit onderwerp wat te hoog gegrepen voor je is maar bananenrepubliek wordt niet geschreven met een hoofdletter :)
pi_215176708
quote:

[..]
Je bedoelt dat het schandalig is dat FvD zulke filmpjes maakt, toch? Toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:45:51 #206
5428 crew  miss_sly
pi_215176725
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:32 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Je beseft je wel wat een glijdende schaal dat is toch? Straks is er een meerderheid die vindt dat je strafbare feiten als een snelwegbezetting niet mag aanmoedigen, en dan?
Er zit nogal een verschil tussen oproepen tot een demonstratie die overlast geeft, of oproepen tot het dehumaniseren van vrouwen en meisjes dat tot gevolg heeft dat jongens/mannen inderdaad op een bepaalde manier met vrouwen en meisjes omgaan en tegen ze denken te mogen praten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:47:05 #207
236264 crew  capricia
pi_215176730
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zit nogal een verschil tussen oproepen tot een demonstratie die overlast geeft, of oproepen tot het dehumaniseren van vrouwen en meisjes dat tot gevolg heeft dat jongens/mannen inderdaad op een bepaalde manier met vrouwen en meisjes omgaan en tegen ze denken te mogen praten.
Juist. En dan kunnen we wel allerlei boa's in gaan zetten op zaken als straatintimidatie. Maar dat is dan achteraf dweilen met de kraan open.
- Goethe, “Faust”
pi_215176732
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik neem aan dat Tate niet als lesstof wordt gebruikt op school. Dus het gaat niet om scholen vertellen wat zij mogen vertellen. Het gaat om leerlingen die dat gedachtegoed meebrengen naar school en daarmee voor de vrouwen en meisjes op de scholen, zowel leerkrachten als leerlingen, een onveilig klimaat creëren. Het soort haatspraak dat hij verespreidt via de social media dient aan banden gelegd, lijkt mij.
Tja, als het leerlingen zijn nemen die het van huis mee. Wat die in de pauze met hun vrienden bespreken is natuurlijk oncontroleerbaar. Zeker op de middelbare school. Basisscholen hebben nog wel eens een klassikaal gesprek over wat er nu weer rond gaat in de klas, maar in de hogere klassen van de middelbare school kan ik me daar weinig bij voorstellen.

Je kunt wel bij maatschappijleer, levensbeschouwing of burgerschap meenemen dat je duidelijk maakt dat zulke denkbeelden totaal niet in Nederland passen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215176734
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar komen dus mensen met oorlogstrauma's, wiens land nog in oorlog is. En mensen die gevlucht zijn voor dictators die hen wilden vermoorden omdat ze oppositie voeren. En mensen die weten dat ze bij terugkeer de gevangenis in gaan en gemarteld worden door hun geaardheid.
Blijft bizar dat mensen dit echt geloven _O- Altijd weer die leugens om het op de emotie te gooien.
pi_215176739
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bedoelt dat het schandalig is dat FvD zulke filmpjes maakt, toch? Toch?
Heb jij de filmpjes gezien? De NOS wil het niet laten zien.
pi_215176751
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Blijft bizar dat mensen dit echt geloven _O- Altijd weer die leugens om het op de emotie te gooien.
Ik heb die mensen zelf gesproken. Maar er wordt ook gewoon wel eens gepubliceerd wat de redenen zijn dat mensen asiel krijgen. Wat ik noemde is gewoon 100% feitelijk.

Dat jij daarvoor je vingers in je oren stopt, omdat als je dit toelaat je de asielzoekers vermenselijkt en je een hekel krijgt aan je eigen standpunten, kan ik niks aan doen. Misschien moet je dan eens nadenken of je je niet eens wat meer moet verdiepen in wat er hierheen komt.
pi_215176763
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb die mensen zelf gesproken. Maar er wordt ook gewoon wel eens gepubliceerd wat de redenen zijn dat mensen asiel krijgen.
En dat is voor jou de waarheid? :D Als het zo op papier staat klopt het. Altijd. Ach ja.

Er is geen oorlog in Turkije, geen dictator die mensen lukraak vermoordt en homo-rechten zijn niet goed maar ook niet zodanig dat mensen gemarteld of gedood worden of anders in gevaar zijn vanwege hun geaardheid. Toch wordt tweederde van de aanvragen voor een verblijfsvergunning uit Turkije goedgekeurd. Er is nul reden om iemand uit Turkijke als 'vluchteling' binnen te laten.

Er is ook geen oorlog meer in Syrië.

[ Bericht 11% gewijzigd door MoreDakka op 04-10-2024 15:07:04 ]
pi_215176812
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:38 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Van de 45 man kan 40% dus prima zonder problemen terug.
Dit is natuurlijk altijd zo en het geeft ook nog maar een keer weer aan dat dit soort regelingen incentives kweekt. Dat weet iedereen eigenlijk ook wel.
pi_215176904
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er zal allicht een significant percentage vluchtelingen tussen zitten die hun leven in hun land van oorsprong niet zeker is. Dat zal niet 100% zijn, maar ook niet 0. Hoeveel wel? Geen idee. Maar ze zijn er zeker deel van. Mee eens?

Kan je je voorstellen dat het voor mensen die zo'n oprechte levensangst voor het huidige regime in hun thuisland doormaken, simpelweg naar en beangstigend is om de boodschap van dat bord te lezen / verteld te worden? "Wij zijn bezig om jou terug te sturen naar een plek waar jij (zeer) onveilig bent". Het is volgens mij zelfs voor mensen die niet daadwerkelijk met zo'n angst leven, een beangstigde gedachte, nietwaar? Voor mij wel iig. Het heeft denk ik zelfs iets bedreigends, dat 'wij willen je terug sturen naar onveiligheid'.

Dan de andere kant ... Wat is het doel van zo'n bord? Ontmoediging? Zijn er serieus mensen die oprecht geloven dat er ook maar één asielzoeker bij Ter Apel tussen zit die zich door dat bord, en al zet je er 100en neer rondom dat AZC, van gedachten doet veranderen mbt diens asielaanvraag? Terwijl ze letterlijk op de valreep van een reis van duizenden kilometers staan? Echt een heel erg raar moment om aan de motivatie van die mensen te gaan twijfelen. Of die motivatie nou oprechte levensangst voor het thuisland is, of niets anders dan economisch opportunisme.

Of staat dat bord er toch voornamelijk zodat de PVV tegen zijn stemvee kan zeggen, "kijk, wij zijn gemeen tegen die asielzoekers die jullie (mede dankzij ons) zo haten!"?

Enig positief effect van dat bord ontgaat me echt compleet. Kan jij dat wel zien en/of uitleggen?

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 04-10-2024 15:24:53 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_215176954
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat is voor jou de waarheid? :D Als het zo op papier staat klopt het. Altijd. Ach ja.

Er is geen oorlog in Turkije, geen dictator die mensen lukraak vermoordt en homo-rechten zijn niet goed maar ook niet zodanig dat mensen gemarteld of gedood worden of anders in gevaar zijn vanwege hun geaardheid. Toch wordt tweederde van de aanvragen voor een verblijfsvergunning uit Turkije goedgekeurd. Er is nul reden om iemand uit Turkijke als 'vluchteling' binnen te laten.

Er is ook geen oorlog meer in Syrië.
Ik zei nergens dat 100% van de asielzoekers daar onder valt.

En over Turkije zou ik me nog maar eens inlezen, daar zit wel een dictator die oppositie opsluit, martelt. Het land met de meeste opgesloten journalisten wereldwijd. Een land dat Koerden onderdrukt. Gülen aanhangers vervolgt. Ja, Turken vallen juist wel onder mijn omschrijving. Dat is precies zo'n land waar een dictator lukraak mensen opsluit en martelt.
pi_215176990
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Er zal allicht een significant percentage vluchtelingen tussen zitten die hun leven in hun land van oorsprong niet zeker is. Dat zal niet 100% zijn, maar ook niet 0. Hoeveel wel? Geen idee. Maar ze zijn er zeker deel van. Mee eens?

Kan je je voorstellen dat het voor mensen die zo'n oprechte levensangst voor het huidige regime in hun thuisland doormaken, simpelweg naar en beangstigend is om de boodschap van dat bord te lezen / verteld te worden? "Wij zijn bezig om jou terug te sturen naar een plek waar jij (zeer) onveilig bent". Het is volgens mij zelfs voor mensen die niet daadwerkelijk met zo'n angst leven, een beangstigde gedachte, nietwaar? Voor mij wel iig.

Dan de andere kant ... Wat is het doel van zo'n bord? Ontmoediging? Zijn er serieus mensen die oprecht geloven dat er ook maar één asielzoeker bij Ter Apel tussen zit die zich door dat bord, en al zet je er 100en neer rondom dat AZC, van gedachten doet veranderen mbt diens asielaanvraag? Terwijl ze letterlijk op de valreep van een reis van duizenden kilometers staan? Echt een heel erg raar moment om aan de motivatie van die mensen te gaan twijfelen. Of die motivatie nou oprechte levensangst voor het thuisland is, of niets anders dan economisch opportunisme.

Of staat dat bord er toch voornamelijk zodat de PVV tegen zijn stemvee kan zeggen, "kijk, wij zijn gemeen tegen die asielzoekers die jullie (mede dankzij ons) zo haten!"?

Enig positief effect van dat bord ontgaat me echt compleet. Kan jij dat wel zien en/of uitleggen?
Dat bord zal inderdaad weinig doen, dat was ook een beetje het punt. Het grootste gedeelte van de mensen zijn daar helemaal niet mee bezig, die willen gewoon zo snel mogelijk door de procedure en doen wat de smokkelaars ze verteld hebben. Het heeft alleen zin als het symbool staat voor een daadwerkelijke beleidsverandering.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 04-10-2024 15:32:47 ]
pi_215177021
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zei nergens dat 100% van de asielzoekers daar onder valt.

En over Turkije zou ik me nog maar eens inlezen, daar zit wel een dictator die oppositie opsluit, martelt. Het land met de meeste opgesloten journalisten wereldwijd. Een land dat Koerden onderdrukt. Gülen aanhangers vervolgt. Ja, Turken vallen juist wel onder mijn omschrijving. Dat is precies zo'n land waar een dictator lukraak mensen opsluit en martelt.
Dat de overheid van Turkije niet fris is hoef je mij niet vertellen, maar marteling van oppositie is niet iets dat met enige regelmaat voorkomt. Dat overdrijf je gewoon.

Daarnaast zeg je hier nu eigenlijk dat er vrijwel geen landen in de wereld buiten de EU, de VS en sommige Amerikaanse landen waar we 'vluchtelingen' niet op zouden moeten nemen. Turkije is vergeleken met de meeste landen in de wereld een prima plek om te leven.

Overigens zal het voor Turken voornamelijk om de familie-regeling gaan, vandaar dat dat getal zo hoog is. Valt niet onder de groep getraumatiseerde martelslachtoffers.
pi_215177028
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Turkije is vergeleken met de meeste landen in de wereld een prima plek om te leven.
Zegt hij over het land met de meeste opgesloten journalisten wereldwijd. Dat zegt wel weer genoeg over je wereldbeeld.
pi_215177034
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zegt hij over het land met de meeste opgesloten journalisten wereldwijd. Dat zegt wel weer genoeg over je wereldbeeld.
Dat het realistisch is ja. Ik snap dat dat moeilijk is voor absolutisten.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:35:39 #220
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215177044
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Altijd leuk, dit soort zelfoverschatting. Gelukkig mag jij niet bepalen wat haatspraak is en wat niet.
quote:

[..]
Leuk dat je in twee posts twee totaal tegenovergestelde dingen post. Enerzijds mag miss_sly niet bepalen wat haatspraak is en kennelijk mag jij in volgende post wel bepalen wat onzin is.
pi_215177054
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[..]
Leuk dat je in twee posts twee totaal tegenovergestelde dingen post. Enerzijds mag miss_sly niet bepalen wat haatspraak is en kennelijk mag jij in volgende post wel bepalen wat onzin is.
Leuk geprobeerd maar zij wil 'haatspraak' verbieden. Dat is niet hetzelfde als een mening geven over acties van de politie.

Het is nogal kinderachtig om net te doen of je dat niet snapt.
pi_215177055
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat bord zal inderdaad weinig doen, dat was ook een beetje het punt. Het heeft alleen zin als het symbool staat voor een daadwerkelijke beleidsverandering.
"Het heeft alleen zin"

Voor wie? In welke zin?

De door daadwerkelijk beleid ontmoedigde asielzoeker maakt de beslissing om liever naar een ander land te gaan, honderden zo niet duizenden kilometers terug al. De niet door beleid ontmoedigde asielzoeker die bij Ter Apel belandt laat zich door zo'n bord ook niet meer ontmoedigen. Voor de asielzoekers met een levensangst kan het ook mogelijk, en zeer begrijpelijk, een op zijn minst negatieve ervaring zijn.

Dat ding dient voor die asielzoekers geen enkel positief doel. Zij zijn dan ook niet de doelgroep van dat bord. Dat is de Nederlander. Een symbool voor de PVV stemmer dat asielzoekers niet welkom zijn. En dan ook nog eens op een manier die mogelijk kwetsend en beangstigend kan zijn voor de vluchtelingen met een oprechte angst voor hun leven.

Ik vind dat nodeloos gemeen, wellicht zelfs wreed.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215177072
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:37 schreef probeer het volgende:

[..]
"Het heeft alleen zin"

Voor wie? In welke zin?

De door daadwerkelijk beleid ontmoedigde asielzoeker maakt de beslissing om liever naar een ander land te gaan, honderden zo niet duizenden kilometers terug al.
Dat doen ze op advies van hun smokkelnetwerk. Dat is dus de zin van het beleid, vandaar dat ik zeg 'symbool'. Het geeft aan dat er een beleidsverandering is.

Dat het idee van zo'n bord niet veel verder gaat dan virtue signaling ben ik het wel mee eens. Als de enige verandering was zo'n bord er neerzetten dan heeft het nul zin.

[ Bericht 10% gewijzigd door MoreDakka op 04-10-2024 15:50:54 ]
pi_215177144
Een meer letterlijke verschijningsvorm van symboolpolitiek dan die achterlijke Faber-borden zal moeilijk te vinden zijn.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:52:50 #225
236264 crew  capricia
pi_215177155
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 15:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een meer letterlijke verschijningsvorm van symboolpolitiek dan die achterlijke Faber-borden zal moeilijk te vinden zijn.
Zo'n bord wordt meteen gejat.
Voor bij je huis, voor als er bezoek komt. _O-

"Wij werken aan uw terugkeer" :+
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')