De problemen waar we echt last van gaan krijgen zijn bovendien volledig buiten onze controle. De extreme gevolgen van klimaatverandering, de golf aan conflicten die een multipolaire wereldorde gaat brengen, de lagere drempel voor inzet kernwapens.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als problemen opgelost worden zijn er straks geen problemen meer om over te klagen.
Maar niet gewenst. Minder of kleinere problemen (al dan niet verzonnen, zoals de “asielcrisis”) trekt de bodem onder de electorale ondersteuning van de PVV en andere engnek partijen weg. Dus m.n. radicaal rechts wil helemaal geen oplossingen. Die dragen onhaalbare “oplossingen” aan, zodat het lijkt of ze het willen oplossen, maar gedwarsboomd worden door onwenselijke elementen als de Grondwet, wetten, verdragen, oppositie, de EU etc. Zodat ze kunnen jeremiëren dat “ zij de oplossingen hebben, maar constant worden gedwarsboomd. Kijk maar: met dit plan van ons waren alle immigranten gestopt en wat er al binnen was, was eruit getrapt, maar we mochten plotseling geen mensen deporteren naar Sint Helena, dus zit u nog steeds met dat Syrische gezin in het huis naast u.”quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Alles oplossen is een illusie. Maar serieuze stappen zetten op een aantal grote onderwerpen zou wel erg prettig zijn.
Vergeet ook niet de economie waarin Nederland vrijwel volledig afhankelijk is van wat er verderop in Europa gebeurt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De problemen waar we echt last van gaan krijgen zijn bovendien volledig buiten onze controle. De extreme gevolgen van klimaatverandering, de golf aan conflicten die een multipolaire wereldorde gaat brengen, de lagere drempel voor inzet kernwapens.
Stikstofnormen, woningbouw en 10.000 asielzoekers meer of minder. Het maakt op het grote plaatje allemaal geen reet uit natuurlijk.
Die moet je uitleggen, er zijn in de geschiedenis nog maar 2 kernwapens gebruikt (vrijwel gelijktijdig, op Japan door de VS). Dat terwijl er duizenden zijn en zijn geweest. Dat geeft toch wel de extreem hoge drempel aan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:50 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
de lagere drempel voor inzet kernwapens.
Bij kernwapens denken we ook direct aan Hiroshima en Nagasaki, bommen die hele steden wegvagen. Maar het gevaar zit wmb eerder in de tactische nucleaire wapens. https://www.pbs.org/newsh(...)it-would-hold-drills Dit lijkt een beperktere inzet, maar kan op de escalatieladder al snel tot een groter nucleair conflict leiden. Dat Rusland er in de oorlog met Oekraïne al zo expliciet mee dreigde is een veeg teken. Dat gebeurde zelfs in de koude oorlog nauwelijks.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 10:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die moet je uitleggen, er zijn in de geschiedenis nog maar 2 kernwapens gebruikt (vrijwel gelijktijdig, op Japan door de VS). Dat terwijl er duizenden zijn en zijn geweest. Dat geeft toch wel de extreem hoge drempel aan.
Normaal werk ik lekker op loopafstand. Dat is uiterst betaalbaar.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met de tarieven van NS tegenwoordig? Verbaast me helemaal niet. Geef dit (rariteiten) Kabinet even de tijd en zowel de treinen als de wegen zijn leeg, omdat niemand meer vervoer kan betalen. (Jaloerse dorpsgek @:torentje ook weer blij).
Ik denk dat juist het feit dat Rusland ze in Oekraïne niet heeft gebruikt en ook dat India en Pakistan ze niet gebruiken een veeg teken is, de drempel is nog enorm.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Bij kernwapens denken we ook direct aan Hiroshima en Nagasaki, bommen die hele steden wegvagen. Maar het gevaar zit wmb eerder in de tactische nucleaire wapens. https://www.pbs.org/newsh(...)it-would-hold-drills Dit lijkt een beperktere inzet, maar kan op de escalatieladder al snel tot een groter nucleair conflict leiden. Dat Rusland er in de oorlog met Oekraïne al zo expliciet mee dreigde is een veeg teken. Dat gebeurde zelfs in de koude oorlog nauwelijks.
En in een multipolaire wereld zullen kernmachten nog wel vaker tegenover elkaar komen te staan binnen regionale conflicten. Niet alleen China en de VS, ook Pakistan en India en het is een kwestie van tijd voor de kernwapens ook het midden oosten gaan bereiken. Israël heeft ze feitelijk al en Iran is een eind op weg.
God verhoede dat Trump weer president wordt van de VS, die kreeg ook wel een stijfje van 'nuclear'.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Bij kernwapens denken we ook direct aan Hiroshima en Nagasaki, bommen die hele steden wegvagen. Maar het gevaar zit wmb eerder in de tactische nucleaire wapens. https://www.pbs.org/newsh(...)it-would-hold-drills Dit lijkt een beperktere inzet, maar kan op de escalatieladder al snel tot een groter nucleair conflict leiden. Dat Rusland er in de oorlog met Oekraïne al zo expliciet mee dreigde is een veeg teken. Dat gebeurde zelfs in de koude oorlog nauwelijks.
En in een multipolaire wereld zullen kernmachten nog wel vaker tegenover elkaar komen te staan binnen regionale conflicten. Niet alleen China en de VS, ook Pakistan en India en het is een kwestie van tijd voor de kernwapens ook het midden oosten gaan bereiken. Israël heeft ze feitelijk al en Iran is een eind op weg.
De rijken en de hogere inkomens zullen nooit zo arm worden dat zij hun vervoer niet meer kunnen betalen. Als zijnde een rijk iemand kan jij dat toch wel weten?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met de tarieven van NS tegenwoordig? Verbaast me helemaal niet. Geef dit (rariteiten) Kabinet even de tijd en zowel de treinen als de wegen zijn leeg, omdat niemand meer vervoer kan betalen. (Jaloerse dorpsgek @:torentje ook weer blij).
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik denk dat de drempel in de koude oorlog vooral de mutual assured destruction was, denk eigenlijk niet dat die er nu nog zo duidelijk is.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat juist het feit dat Rusland ze in Oekraïne niet heeft gebruikt en ook dat India en Pakistan ze niet gebruiken een veeg teken is, de drempel is nog enorm.
Daarentegen zag ik een opinie voorbij komen in de NYTimes die beargumenteerde dat de nieuwe generatie jongens helemaal niet zulke vrouwenhaters zijn.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet je voorstellen dat je daar gewoon als meisje (en ook als jongen) in de klas zit. Tussen deze ranzigheid. Zelfs docenten trekken het niet en nemen ontslag. Maar leerlingen hebben die luxe niet.
Behalve wanneer het moslims zijn natuurlijk. Dan is het een achterlijke woestijnideologie uit de Middeleeuwen dat niet in Nederland thuishoort. Dan zorgen we er voor dat een imam niet mag speechen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen van alles vinden en zeggen wat hij/zij vindt.
Of je nu vindt dat vrouwen achter het aanrecht moeten, ze niet mogen autorijden of dat je vindt dat er te weinig LHQBTI+ personen in de tweede kamer zitten.
Ja daar ben ik het volledig mee met je eens, alleen het artikel gaat er vooral over dat Andrew Tate verboden moet worden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ging in Australie zover dat vrouwelijke docenten ook opmerkingen kregen van hun mannelijke leerlingen die seksueel getint waren. "Ùw borsten zien er goed uit vandaag, juf" hoort niet in de klas. Daar kun je heel kort over zijn.
Net zoals het niet in de klas zou horen dat moslimjongeren hun juf zouden toespreken over het niet dragen van een hoofddoek. Heeft niets met een andere mening te maken. Die mag je prima hebben, maar die laat je maar mooi buiten school.
Voor Nederland kun je die kanttekening ook maken. Zoek maar eens op de naam Roderik Rekker. Er zit een conservatieve knik op bepaalde onderwerpen zoals abortus (onder jonge mannen) maar zoiets als adoptie door homo-echtparen laat dat dan weer niet zien, integendeel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Daarentegen zag ik een opinie voorbij komen in de NYTimes die beargumenteerde dat de nieuwe generatie jongens helemaal niet zulke vrouwenhaters zijn.
https://www.nytimes.com/2024/10/02/opinion/gen-z-misogyny.html
Weliswaar gaan beide artikelen over Amerika en Australië, dus ik weet niet in hoeverre dit geldt voor Nederland.
Andrew Tate is Tariq Ramadan keer tien, waar rechts Nederland zo van over de kook raakte. En een crimineel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het volledig mee met je eens, alleen het artikel gaat er vooral over dat Andrew Tate verboden moet worden.
Die stappen zijn er ook wel, alleen gaan ze achteruit in plaats van vooruit maar als Ahib uit Syrie maar niet binnen komt toch, daar gaat het omquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 09:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Alles oplossen is een illusie. Maar serieuze stappen zetten op een aantal grote onderwerpen zou wel erg prettig zijn.
Hij vindt voldoen aan de wettelijke voorwaarden een sta-in-de-weg voor de electoraat plezierende democratie-omzeilende onzinwet, die Geert er, op weg naar het totalitaire Nederland dat hem en zijngehersenspoelde aanhangers voor ogen staat, doorheen wil hebben.quote:
Wat heb je tegen criminelen dan? Denk dat ik de meeste criminelen hoger heb zitten dan Faber.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Behalve wanneer het moslims zijn natuurlijk. Dan is het een achterlijke woestijnideologie uit de Middeleeuwen dat niet in Nederland thuishoort. Dan zorgen we er voor dat een imam niet mag speechen.
Het cruciale aspect voor mij is dat zo een Andrew Tate gewoon een crimineel is. Dat moet geen voorbeeld zijn voor de jeugd. Zo een Baudet moet zich daar niet mee in laten, maar voor die hoek geldt alleen het recht van de sterkste...
Sommige dingen zouden best verboden mogen worden, want mij betreft. Het is ook niet toegestaan om op te roepen tot moord, bijvoorbeeld. Waarom is het dan wel toegestaan dat iemand constant roept dat vrouwen en meisjes geen waarde hebben, alleen goed zijn voor seks en deze persoon tevens actief criminiele activiteiten jegens vrouwen heeft gepleegd? Eignelijk is dat ook opruiing, want hij ruit jonge mannen en jongens op om neer te kijken op vrouwen en ze alleen als dom voorwerp te zien.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het volledig mee met je eens, alleen het artikel gaat er vooral over dat Andrew Tate verboden moet worden.
Een verbod vind ik ver gaan, want hoe baken je dat af? Echt ingrijpen op wat er op scholen verteld mag worden ben ik bang voor, dan kun je een glijdende schaal krijgen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sommige dingen zouden best verboden mogen worden, want mij betreft. Het is ook niet toegestaan om op te roepen tot moord, bijvoorbeeld. Waarom is het dan wel toegestaan dat iemand constant roept dat vrouwen en meisjes geen waarde hebben, alleen goed zijn voor seks en deze persoon tevens actief criminiele activiteiten jegens vrouwen heeft gepleegd? Eignelijk is dat ook opruiing, want hij ruit jonge mannen en jongens op om neer te kijken op vrouwen en ze alleen als dom voorwerp te zien.
https://nos.nl/artikel/25(...)itie-om-fvd-filmpjesquote:Partijleider Thierry Baudet van Forum voor Democratie (FvD) is verhoord door de politie omdat er aangifte is gedaan om twee filmpjes die dit jaar en vorig jaar november door zijn partij zijn gebruikt.
Ik neem aan dat Tate niet als lesstof wordt gebruikt op school. Dus het gaat niet om scholen vertellen wat zij mogen vertellen. Het gaat om leerlingen die dat gedachtegoed meebrengen naar school en daarmee voor de vrouwen en meisjes op de scholen, zowel leerkrachten als leerlingen, een onveilig klimaat creëren. Het soort haatspraak dat hij verespreidt via de social media dient aan banden gelegd, lijkt mij.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een verbod vind ik ver gaan, want hoe baken je dat af? Echt ingrijpen op wat er op scholen verteld mag worden ben ik bang voor, dan kun je een glijdende schaal krijgen.
Dat je als je signalen krijgt dat er op scholen dingen van Tate worden verteld met die scholen in gesprek gaat kan ik me wel goed voorstellen. Want waarom je hem of zijn gedachtegoed hier zou behandelen is me een raadsel.
Je beseft je wel wat een glijdende schaal dat is toch? Straks is er een meerderheid die vindt dat je strafbare feiten als een snelwegbezetting niet mag aanmoedigen, en dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Tate niet als lesstof wordt gebruikt op school. Dus het gaat niet om scholen vertellen wat zij mogen vertellen. Het gaat om leerlingen die dat gedachtegoed meebrengen naar school en daarmee voor de vrouwen en meisjes op de scholen, zowel leerkrachten als leerlingen, een onveilig klimaat creëren. Het soort haatspraak dat hij verespreidt via de social media dient aan banden gelegd, lijkt mij.
Eens.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Tate niet als lesstof wordt gebruikt op school. Dus het gaat niet om scholen vertellen wat zij mogen vertellen. Het gaat om leerlingen die dat gedachtegoed meebrengen naar school en daarmee voor de vrouwen en meisjes op de scholen, zowel leerkrachten als leerlingen, een onveilig klimaat creëren. Het soort haatspraak dat hij verespreidt via de social media dient aan banden gelegd, lijkt mij.
Het is altijd een afweging.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 14:32 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je beseft je wel wat een glijdende schaal dat is toch? Straks is er een meerderheid die vindt dat je strafbare feiten als een snelwegbezetting niet mag aanmoedigen, en dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |