Totaal gestoorde kenauquote:Op donderdag 3 oktober 2024 22:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ x ]
Zie hier de gevolgen van bezuinigingen op GGZ.
Een moderne variant op 'Arbeit macht Frei', dus. We sluiten je tijdelijk op om je er vervolgens uit te trappen,terug naar je oorlogsgebied of de gevangenis voor tegenstanders van het heersende bewind in je land, oftewel: je dood tegemoet. Met vriendelijke groet, de Partij voor de Vrijheid (van blanke, niet-islamitische Nederlanders).quote:Op donderdag 3 oktober 2024 21:38 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-voor-asielzoekers
Djesus, dat was mijn eerste associatie.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een moderne variant op 'Arbeit macht Frei', dus. We sluiten je tijdelijk op om je er vervolgens uit te trappen,terug naar je oorlogsgebied of de gevangenis voor tegenstanders van het heersende bewind in je land, oftewel: je dood tegemoet. Met vriendelijke groet, de Partij voor de Vrijheid (van blanke, niet-islamitische Nederlanders).
Moet je voorstellen dat je daar gewoon als meisje (en ook als jongen) in de klas zit. Tussen deze ranzigheid. Zelfs docenten trekken het niet en nemen ontslag. Maar leerlingen hebben die luxe niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:14 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)scrisis-in-australie
Ik heb nog wel een ideetje voor woke vrij onderwijs. In plaats van het oude School TV met zijn allen Andrew Tate kijken.
Ik dacht dat ik gisteren las dat ze media training had gehad? Bij de NSB ofzo? Ze verdient wel een paar keer de behandeling die Baudet ook kreeg van zo'n Oekrainer in België.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een moderne variant op 'Arbeit macht Frei', dus. We sluiten je tijdelijk op om je er vervolgens uit te trappen,terug naar je oorlogsgebied of de gevangenis voor tegenstanders van het heersende bewind in je land, oftewel: je dood tegemoet. Met vriendelijke groet, de Partij voor de Vrijheid (van blanke, niet-islamitische Nederlanders).
Tja, officieel is Schoof niet van de PVV.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is het eigenlijk normaal dat een partij de Minister president en Vice-President levert zoals PVV nu.
En onofficieel ook niet. Wat een onzin.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, officieel is Schoof niet van de PVV.
Inderdaad. Bovendien is er niet 1 vicepremier maar levert iedere partij die niet de premier levert er een.quote:donderdag 3 oktober 2024 23:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
En onofficieel ook niet. Wat een onzin.
Het is gewoon een ambtenaar. Een uitvoerder. Heeft geen eigen mandaat. Als hij al onofficieel een kleur heeft dan is dat die van de VVD en Yesilgöz gezien het verleden.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:46 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
En onofficieel ook niet. Wat een onzin.
Ook niet echt inclusief om iemand met een andere mening dan jezelf geen ruimte te geven?quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:14 schreef Klopkoek het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)scrisis-in-australie
Ik heb nog wel een ideetje voor woke vrij onderwijs. In plaats van het oude School TV met zijn allen Andrew Tate kijken.
Moet er ruimte zijn voor een mening die vrouwen en meisjes in een onveilige en schofferende situatie brengt?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ook niet echt inclusief om iemand met een andere mening dan jezelf geen ruimte te geven?
Ik blijf er bij dat er echt enorm beroerd is onderhandeld. Uit dat Telegraaf stukje:quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:55 schreef trein2000 het volgende:
Vandaag in de Telegraaf weer een hele rare spin. De zin “dragend gemotiveerd” zou geen juridische meerwaarde hebben.
Dat klopt. Want een regeerakkoord is geen juridisch document, maar een politieke afspraak. Hele gekke spin weer.
Voor iedereen aan de onderhandelingstafel moet toch volstrekt helder zijn geweest dat:quote:PVV, VVD, NSC en BBB spraken in het hoofdlijnenakkoord af dat voor deze noodrechtroute gekozen wordt, op voorwaarde dat die ’dragend gemotiveerd’ is. Dat tussenzinnetje werd in het akkoord gefietst op nadrukkelijk en herhaald verzoek van NSC, maar wordt door alle anderen gezien als overbodig. Omdat een deugdelijke onderbouwing voor zich spreekt.
Dit is inderdaad belachelijk. Sowieso vreemd dat op vraag van kabinet Schoof de provincie besluit om dit uit te roepen tot beschermd industrieterrein.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:
Al weer even geleden, maar ik kom het nu pas tegen. Het kabinet heeft een locatie voor 9.600 woningen geschrapt: https://www.parool.nl/ams(...)-provincie~b326e0c5/
Maar nog belangrijker: de bouw van 70.000 woningen staat op de tocht.
Nou snap ik het belang van Damen voor Nederland. Toonaangevende scheepsbouwer, bouwt en repareert ook schepen voor de marine. Maar het is wat mij betreft toch logischer dat buiten de stad te doen, niet midden in Amsterdam. Op de locatie zelf konden 9.600 woningen worden gebouwd, in de omgeving zijn 70.000 woningen gepland en de vraag is of die met de huidige eisen voor milieu en geluidshinder voor nieuwbouw nu wel gebouwd kunnen worden. Waarschijnlijk niet.
Het idee was Damen te verplaatsen, de gemeente Amsterdam gaat opnieuw in overleg met de provincie en het kabinet of dat niet gewoon door kan gaan. Maar het kabinet heeft een nieuwe richtlijn, in op Prinsjesdag gepresenteerde kabinetsplannen neemt de regering-Schoof het uitgebreid op voor het behoud van bedrijfsterreinen tegen de oprukkende woningbouw.
In de Coenhaven zijn ook 15.400 woningen gepland en ook daar moet industrie wijken. Eerder werd door de RvS het bouwen van 6.500 woningen in het Hamerstraatgebied geblokkeerd, omdat er voor chemiefabriek Ketjen geen andere locatie werd gevonden (dat vind ik trouwens dan wel weer terecht, als je wil bouwen op de plek van industrie, dan moet je die industrie een goede nieuwe plek aanbieden, maar bij Damen was dat wel het plan).
Die nieuwe richtlijn zet dus alleen in Amsterdam al bijna 100.000 nieuwbouwwoningen op de tocht, ben benieuwd hoe dat landelijk is. En ik heb toch het gevoel dat Keijzer over zich heen heeft laten lopen door Beljaarts, wat je ook van De Jonge vindt maar dit was hem niet zo maar overkomen.
Zou je dat ook vinden als dit preken waren van de leider van Hezbollah?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ook niet echt inclusief om iemand met een andere mening dan jezelf geen ruimte te geven?
Van mij mag iedereen van alles vinden en zeggen wat hij/zij vindt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zou je dat ook vinden als dit preken waren van de leider van Hezbollah?
Het recht om je mening te uiten is niet het recht op een publiek
Is het ook niet ergens een bewijs dat het binnenstedelijk industrieterreinen volbouwen (en dan de industrie buitenstedelijk plaatsen) zijn beperkingen heeft? Waar Amsterdam wel naartoe moet bouwen weet ik ook niet goed.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:
Al weer even geleden, maar ik kom het nu pas tegen. Het kabinet heeft een locatie voor 9.600 woningen geschrapt: https://www.parool.nl/ams(...)-provincie~b326e0c5/
Maar nog belangrijker: de bouw van 70.000 woningen staat op de tocht.
Nou snap ik het belang van Damen voor Nederland. Toonaangevende scheepsbouwer, bouwt en repareert ook schepen voor de marine. Maar het is wat mij betreft toch logischer dat buiten de stad te doen, niet midden in Amsterdam. Op de locatie zelf konden 9.600 woningen worden gebouwd, in de omgeving zijn 70.000 woningen gepland en de vraag is of die met de huidige eisen voor milieu en geluidshinder voor nieuwbouw nu wel gebouwd kunnen worden. Waarschijnlijk niet.
Het idee was Damen te verplaatsen, de gemeente Amsterdam gaat opnieuw in overleg met de provincie en het kabinet of dat niet gewoon door kan gaan. Maar het kabinet heeft een nieuwe richtlijn, in op Prinsjesdag gepresenteerde kabinetsplannen neemt de regering-Schoof het uitgebreid op voor het behoud van bedrijfsterreinen tegen de oprukkende woningbouw.
In de Coenhaven zijn ook 15.400 woningen gepland en ook daar moet industrie wijken. Eerder werd door de RvS het bouwen van 6.500 woningen in het Hamerstraatgebied geblokkeerd, omdat er voor chemiefabriek Ketjen geen andere locatie werd gevonden (dat vind ik trouwens dan wel weer terecht, als je wil bouwen op de plek van industrie, dan moet je die industrie een goede nieuwe plek aanbieden, maar bij Damen was dat wel het plan).
Die nieuwe richtlijn zet dus alleen in Amsterdam al bijna 100.000 nieuwbouwwoningen op de tocht, ben benieuwd hoe dat landelijk is. En ik heb toch het gevoel dat Keijzer over zich heen heeft laten lopen door Beljaarts, wat je ook van De Jonge vindt maar dit was hem niet zo maar overkomen.
'Dragend gemotiveerd' maakt het alleen maar slechter en sloopt de democratie alleen nog maar meer.quote:Op donderdag 3 oktober 2024 23:55 schreef trein2000 het volgende:
Vandaag in de Telegraaf weer een hele rare spin. De zin “dragend gemotiveerd” zou geen juridische meerwaarde hebben.
Dat klopt. Want een regeerakkoord is geen juridisch document, maar een politieke afspraak. Hele gekke spin weer.
De industrie lag bij het bouwen van zo'n terrein meestal buiten de stad. Als de stad er omheen is gegroeid, is wat mij betreft het verplaatsen van zo'n industrieterrein niet meer dan logisch. Nou ken ik Amsterdam wel een beetje, maar niet goed genoeg om te weten of het hier zo ook is gegaan. Dit is wel allemaal industrie die aan het water moet liggen, dat maakt het wel ingewikkelder.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:25 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is het ook niet ergens een bewijs dat het binnenstedelijk industrieterreinen volbouwen (en dan de industrie buitenstedelijk plaatsen) zijn beperkingen heeft? Waar Amsterdam wel naartoe moet bouwen weet ik ook niet goed.
Het is jammer dat het over zo’n eng onderwerp gaat (noodwetgeving bedoel ik) en dat je niet na wil denken wat voor precedent het schept als deze noodwetgeving erdoor komt. Maar het lijkt mij dat er, in een tijd waar alle Nederlanders dit als probleem zien, voor zowel PVV als VVD best veel te halen valt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:11 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat er echt enorm beroerd is onderhandeld. Uit dat Telegraaf stukje:
[..]
Voor iedereen aan de onderhandelingstafel moet toch volstrekt helder zijn geweest dat:
a) de juridische onderbouwing van zo’n noodwet uiterst wankel zal zijn (het was al een paar keer eerder bekeken en om die reden afgewezen). En dat een dragende motivatie dus uiterst moeizaam zou worden
b) dat als Omtzigt nadrukkelijk en herhaaldelijk verzoekt om het zinnetje ‘dragend gemotiveerd’ erin te fietsen, hij daar een hele goede reden voor heeft
Je bakt gewoon het politieke conflict al in, dit was onvermijdelijk. Dat BBB het niet zag aankomen wil ik nog wel geloven, maar VVD, PVV en NSC moeten geweten hebben dat dit een paar maanden later alsnog tot een groot conflict zou gaan leiden.
Ik snap niet wat je bedoelt?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
'Dragend gemotiveerd' maakt het alleen maar slechter en sloopt de democratie alleen nog maar meer.
Kutpartijtje NSC is wegens incompetentie levensgevaarlijk.
Ik krijg een heel sterkquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is inderdaad belachelijk. Sowieso vreemd dat op vraag van kabinet Schoof de provincie besluit om dit uit te roepen tot beschermd industrieterrein.
Wel weer een voorbeeld van doen alsof je er voor het volk bent, maar handelen in het voordeel van een groot bedrijf (en tevens donateur aan de VVD)
Daarnaast wil je ook in een stad als Amsterdam werkgelegenheid hebben buiten de dienstensector en de overheid. Als je zo’n werf of fabriek verplaatst naar ergens ver buiten de stad en het OV wordt dat ook wel lastig.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 08:25 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is het ook niet ergens een bewijs dat het binnenstedelijk industrieterreinen volbouwen (en dan de industrie buitenstedelijk plaatsen) zijn beperkingen heeft? Waar Amsterdam wel naartoe moet bouwen weet ik ook niet goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |