abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 oktober 2024 @ 22:15:08 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215172211
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 22:03 schreef Szura het volgende:

[..]
Waarom maakt die flut-Noorlander weer nieuws van geleuter tussen poppetjes ipv dat hij het echte nieuws oplepelt: huilebalk Pjotr Omzicht ging ermee akkoord dat mensen in een uitkering werden opgeofferd voor de eisen van VVD en kast-VVD’er Wilders
Het echte nieuws is eigenlijk dat Omtzigt goed onderhandeld heeft. Omtzigt wilde (deels) de aanbeveling van de commissie over het sociaal minimum opvolgen (Omtzigt vond ook dat de prijzen het probleem zijn; wonen, kinderopvang e.d. is te duur).

Het CPB ging rekenen met het onderhandelingsresultaat en daar kwam iets uit dat de VVD niet zinde (de top mag trouwens ook niet klagen en de box 3 compensatie zit er niet bij in...).

Vervolgens heeft Wilders kennelijk huilende Omtzigt onder druk gezet. Omtzigt stemde alsnog in, verliet snel de vergadering en meldde zich snel daarna ziek.

Ik snap de VVD in dit geval trouwens wel maar ik snap Omtzigt ook. In tegenstelling tot wat de volksmond beweert is het verschil tussen (arbeidsongeschiktheid)uitkering en werken echt wel noemenswaardig geworden. Het probleem zit verderop in de inkomensschaal.

Maar voor de VVD is het natuurlijk geen porum wanneer iemand in de bijstand plus 4 procent krijgt en twee keer modaal 1 procent (nou ja, 1 procent van veel is nog steeds meer dan 4 procent van weinig!).

Waar ik het wél heel erg met Omtzigt eens ben is de vrees dat dit soort groepen uiteindelijk terecht komen in tijdelijke flexwoningen, lekker bij elkaar in een ghetto, die niet zo flex en tijdelijk blijken te zijn. De nieuwe krottenwijken. Deze tijdelijke woningen voldoen namelijk niet aan het Bouwbesluit. Wedden dat de tijdelijke noodwoningen niet zo tijdelijk zijn?

Tot de lobbyisten daarachter behoren Segers en Dijkhoff; beiden nu op de loonlijst van Van Gool.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 3 oktober 2024 @ 22:37:32 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215172467
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 21:50 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed dat het niet Markuszower geworden is hè!
Nou, ja. Inderdaad. Dat is een zeer goed ding. Er wordt nuet zomaar een waarschuwing ad partijleider gegeven.

En je denkt toch niet dat die ook maar een haar beter is mag ik hopen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 3 oktober 2024 @ 22:40:49 #123
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215172505
Gidi had alle contactgegevens van de politie gratis en voor niets weggegeven aan buitenlandse mogendheden
  donderdag 3 oktober 2024 @ 22:50:08 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215172629
twitter

Zie hier de gevolgen van bezuinigingen op GGZ.
  Moderator donderdag 3 oktober 2024 @ 22:57:14 #125
236264 crew  capricia
pi_215172717
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 22:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ x ]

Hoeveel ik ook aan de asiel instroom zou willen doen, dit is gewoon niet normaal. Heel naar, deze vrouw.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:00:39 #126
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215172764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 22:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ x ]

Totaal gestoorde kenau
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:04:19 #127
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215172810
quote:
Een moderne variant op 'Arbeit macht Frei', dus. We sluiten je tijdelijk op om je er vervolgens uit te trappen,terug naar je oorlogsgebied of de gevangenis voor tegenstanders van het heersende bewind in je land, oftewel: je dood tegemoet. Met vriendelijke groet, de Partij voor de Vrijheid (van blanke, niet-islamitische Nederlanders).
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215172841
quote:
18s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Een moderne variant op 'Arbeit macht Frei', dus. We sluiten je tijdelijk op om je er vervolgens uit te trappen,terug naar je oorlogsgebied of de gevangenis voor tegenstanders van het heersende bewind in je land, oftewel: je dood tegemoet. Met vriendelijke groet, de Partij voor de Vrijheid (van blanke, niet-islamitische Nederlanders).
Djesus, dat was mijn eerste associatie. :R
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:14:17 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215172892
https://nos.nl/artikel/25(...)scrisis-in-australie

Ik heb nog wel een ideetje voor woke vrij onderwijs. In plaats van het oude School TV met zijn allen Andrew Tate kijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 3 oktober 2024 @ 23:29:48 #130
236264 crew  capricia
pi_215173045
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:14 schreef Klopkoek het volgende:

Ik heb nog wel een ideetje voor woke vrij onderwijs. In plaats van het oude School TV met zijn allen Andrew Tate kijken.
Moet je voorstellen dat je daar gewoon als meisje (en ook als jongen) in de klas zit. Tussen deze ranzigheid. Zelfs docenten trekken het niet en nemen ontslag. Maar leerlingen hebben die luxe niet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215173106
quote:
18s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik dacht dat ik gisteren las dat ze media training had gehad? Bij de NSB ofzo? Ze verdient wel een paar keer de behandeling die Baudet ook kreeg van zo'n Oekrainer in België.

Is het eigenlijk normaal dat een partij de Minister president en Vice-President levert zoals PVV nu.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:39:28 #132
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215173118
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Is het eigenlijk normaal dat een partij de Minister president en Vice-President levert zoals PVV nu.
Tja, officieel is Schoof niet van de PVV.
pi_215173161
quote:
2s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:39 schreef Tijn het volgende:

[..]
Tja, officieel is Schoof niet van de PVV.
En onofficieel ook niet. Wat een onzin.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:49:56 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215173178
quote:
1s.gif donderdag 3 oktober 2024 23:46 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Inderdaad. Bovendien is er niet 1 vicepremier maar levert iedere partij die niet de premier levert er een.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 3 oktober 2024 @ 23:54:16 #135
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215173208
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:46 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het is gewoon een ambtenaar. Een uitvoerder. Heeft geen eigen mandaat. Als hij al onofficieel een kleur heeft dan is dat die van de VVD en Yesilgöz gezien het verleden.

Eentje van het allooi Karel Johannes Frederiks.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215173215
Vandaag in de Telegraaf weer een hele rare spin. De zin “dragend gemotiveerd” zou geen juridische meerwaarde hebben.
Dat klopt. Want een regeerakkoord is geen juridisch document, maar een politieke afspraak. Hele gekke spin weer.
zie email 27 oktober
pi_215173626
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:14 schreef Klopkoek het volgende:

Ook niet echt inclusief om iemand met een andere mening dan jezelf geen ruimte te geven?
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:21:59 #138
5428 crew  miss_sly
pi_215173669
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ook niet echt inclusief om iemand met een andere mening dan jezelf geen ruimte te geven?
Moet er ruimte zijn voor een mening die vrouwen en meisjes in een onveilige en schofferende situatie brengt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215173777
Al weer even geleden, maar ik kom het nu pas tegen. Het kabinet heeft een locatie voor 9.600 woningen geschrapt: https://www.parool.nl/ams(...)-provincie~b326e0c5/
Maar nog belangrijker: de bouw van 70.000 woningen staat op de tocht.

Nou snap ik het belang van Damen voor Nederland. Toonaangevende scheepsbouwer, bouwt en repareert ook schepen voor de marine. Maar het is wat mij betreft toch logischer dat buiten de stad te doen, niet midden in Amsterdam. Op de locatie zelf konden 9.600 woningen worden gebouwd, in de omgeving zijn 70.000 woningen gepland en de vraag is of die met de huidige eisen voor milieu en geluidshinder voor nieuwbouw nu wel gebouwd kunnen worden. Waarschijnlijk niet.

Het idee was Damen te verplaatsen, de gemeente Amsterdam gaat opnieuw in overleg met de provincie en het kabinet of dat niet gewoon door kan gaan. Maar het kabinet heeft een nieuwe richtlijn, in op Prinsjesdag gepresenteerde kabinetsplannen neemt de regering-Schoof het uitgebreid op voor het behoud van bedrijfsterreinen tegen de oprukkende woningbouw.

In de Coenhaven zijn ook 15.400 woningen gepland en ook daar moet industrie wijken. Eerder werd door de RvS het bouwen van 6.500 woningen in het Hamerstraatgebied geblokkeerd, omdat er voor chemiefabriek Ketjen geen andere locatie werd gevonden (dat vind ik trouwens dan wel weer terecht, als je wil bouwen op de plek van industrie, dan moet je die industrie een goede nieuwe plek aanbieden, maar bij Damen was dat wel het plan).

Die nieuwe richtlijn zet dus alleen in Amsterdam al bijna 100.000 nieuwbouwwoningen op de tocht, ben benieuwd hoe dat landelijk is. En ik heb toch het gevoel dat Keijzer over zich heen heeft laten lopen door Beljaarts, wat je ook van De Jonge vindt maar dit was hem niet zo maar overkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215173819
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:55 schreef trein2000 het volgende:
Vandaag in de Telegraaf weer een hele rare spin. De zin “dragend gemotiveerd” zou geen juridische meerwaarde hebben.
Dat klopt. Want een regeerakkoord is geen juridisch document, maar een politieke afspraak. Hele gekke spin weer.
Ik blijf er bij dat er echt enorm beroerd is onderhandeld. Uit dat Telegraaf stukje:
quote:
PVV, VVD, NSC en BBB spraken in het hoofdlijnenakkoord af dat voor deze noodrechtroute gekozen wordt, op voorwaarde dat die ’dragend gemotiveerd’ is. Dat tussenzinnetje werd in het akkoord gefietst op nadrukkelijk en herhaald verzoek van NSC, maar wordt door alle anderen gezien als overbodig. Omdat een deugdelijke onderbouwing voor zich spreekt.

Voor iedereen aan de onderhandelingstafel moet toch volstrekt helder zijn geweest dat:
a) de juridische onderbouwing van zo’n noodwet uiterst wankel zal zijn (het was al een paar keer eerder bekeken en om die reden afgewezen). En dat een dragende motivatie dus uiterst moeizaam zou worden
b) dat als Omtzigt nadrukkelijk en herhaaldelijk verzoekt om het zinnetje ‘dragend gemotiveerd’ erin te fietsen, hij daar een hele goede reden voor heeft

Je bakt gewoon het politieke conflict al in, dit was onvermijdelijk. Dat BBB het niet zag aankomen wil ik nog wel geloven, maar VVD, PVV en NSC moeten geweten hebben dat dit een paar maanden later alsnog tot een groot conflict zou gaan leiden.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:13:24 #141
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215173824
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:
Al weer even geleden, maar ik kom het nu pas tegen. Het kabinet heeft een locatie voor 9.600 woningen geschrapt: https://www.parool.nl/ams(...)-provincie~b326e0c5/

Nou snap ik het belang van Damen voor Nederland. Toonaangevende scheepsbouwer, bouwt en repareert ook schepen voor de marine. Maar het is wat mij betreft toch logischer dat buiten de stad te doen, niet midden in Amsterdam. Op de locatie zelf konden 9.600 woningen worden gebouwd, in de omgeving zijn 70.000 woningen gepland en de vraag is of die met de huidige eisen voor milieu en geluidshinder voor nieuwbouw nu wel gebouwd kunnen worden. Waarschijnlijk niet.

Het idee was Damen te verplaatsen, de gemeente Amsterdam gaat opnieuw in overleg met de provincie en het kabinet of dat niet gewoon door kan gaan. Maar het kabinet heeft een nieuwe richtlijn, in op Prinsjesdag gepresenteerde kabinetsplannen neemt de regering-Schoof het uitgebreid op voor het behoud van bedrijfsterreinen tegen de oprukkende woningbouw.

In de Coenhaven zijn ook 15.400 woningen gepland en ook daar moet industrie wijken. Eerder werd door de RvS het bouwen van 6.500 woningen in het Hamerstraatgebied geblokkeerd, omdat er voor chemiefabriek Ketjen geen andere locatie werd gevonden (dat vind ik trouwens dan wel weer terecht, als je wil bouwen op de plek van industrie, dan moet je die industrie een goede nieuwe plek aanbieden, maar bij Damen was dat wel het plan).

Die nieuwe richtlijn zet dus alleen in Amsterdam al bijna 100.000 nieuwbouwwoningen op de tocht, ben benieuwd hoe dat landelijk is. En ik heb toch het gevoel dat Keijzer over zich heen heeft laten lopen door Beljaarts, wat je ook van De Jonge vindt maar dit was hem niet zo maar overkomen.
Dit is inderdaad belachelijk. Sowieso vreemd dat op vraag van kabinet Schoof de provincie besluit om dit uit te roepen tot beschermd industrieterrein.

Wel weer een voorbeeld van doen alsof je er voor het volk bent, maar handelen in het voordeel van een groot bedrijf (en tevens donateur aan de VVD)
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:15:11 #142
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_215173831
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zou je dat ook vinden als dit preken waren van de leider van Hezbollah?

Het recht om je mening te uiten is niet het recht op een publiek
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_215173885
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:15 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Zou je dat ook vinden als dit preken waren van de leider van Hezbollah?

Het recht om je mening te uiten is niet het recht op een publiek
Van mij mag iedereen van alles vinden en zeggen wat hij/zij vindt.
Of je nu vindt dat vrouwen achter het aanrecht moeten, ze niet mogen autorijden of dat je vindt dat er te weinig LHQBTI+ personen in de tweede kamer zitten.
pi_215173888
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:05 schreef Hanca het volgende:

Is het ook niet ergens een bewijs dat het binnenstedelijk industrieterreinen volbouwen (en dan de industrie buitenstedelijk plaatsen) zijn beperkingen heeft? Waar Amsterdam wel naartoe moet bouwen weet ik ook niet goed.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:27:07 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215173896
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:55 schreef trein2000 het volgende:
'Dragend gemotiveerd' maakt het alleen maar slechter en sloopt de democratie alleen nog maar meer.

Kutpartijtje NSC is wegens incompetentie levensgevaarlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215173942
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is het ook niet ergens een bewijs dat het binnenstedelijk industrieterreinen volbouwen (en dan de industrie buitenstedelijk plaatsen) zijn beperkingen heeft? Waar Amsterdam wel naartoe moet bouwen weet ik ook niet goed.
De industrie lag bij het bouwen van zo'n terrein meestal buiten de stad. Als de stad er omheen is gegroeid, is wat mij betreft het verplaatsen van zo'n industrieterrein niet meer dan logisch. Nou ken ik Amsterdam wel een beetje, maar niet goed genoeg om te weten of het hier zo ook is gegaan. Dit is wel allemaal industrie die aan het water moet liggen, dat maakt het wel ingewikkelder.

Maar industrie als Damen, die volgens een emeritus hoogleraar die ook oud-gedeputeerde ruimtelijke ordening is van Noord-Holland niet te combineren is met woningbouw in de wijde omgeving vanwege de overlast en het gevaar, dat hoort toch gewoon niet in een stad? Net zo min als een chemiefabriek in een stad hoort, wat mij betreft.

Dat je in een regeerakkoord zet dat bij bebouwing van industrieterreinen er goed moet worden gekeken dat de aanwezige bedrijven kunnen worden verplaatst en dat er genoeg ruimte voor bedrijvigheid behouden blijft in de omgeving, daar kan ik me helemaal in vinden. Maar dit kabinet heeft industrieterreinen tot een soort beschermd gebied verklaart, alsof het bijzondere natuur is. Dat vind ik met de huidige problemen om binnenstedelijk te bouwen behoorlijk idioot.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215173962
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:11 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik blijf er bij dat er echt enorm beroerd is onderhandeld. Uit dat Telegraaf stukje:
[..]
Voor iedereen aan de onderhandelingstafel moet toch volstrekt helder zijn geweest dat:
a) de juridische onderbouwing van zo’n noodwet uiterst wankel zal zijn (het was al een paar keer eerder bekeken en om die reden afgewezen). En dat een dragende motivatie dus uiterst moeizaam zou worden
b) dat als Omtzigt nadrukkelijk en herhaaldelijk verzoekt om het zinnetje ‘dragend gemotiveerd’ erin te fietsen, hij daar een hele goede reden voor heeft

Je bakt gewoon het politieke conflict al in, dit was onvermijdelijk. Dat BBB het niet zag aankomen wil ik nog wel geloven, maar VVD, PVV en NSC moeten geweten hebben dat dit een paar maanden later alsnog tot een groot conflict zou gaan leiden.
Het is jammer dat het over zo’n eng onderwerp gaat (noodwetgeving bedoel ik) en dat je niet na wil denken wat voor precedent het schept als deze noodwetgeving erdoor komt. Maar het lijkt mij dat er, in een tijd waar alle Nederlanders dit als probleem zien, voor zowel PVV als VVD best veel te halen valt.

De PVV wil, als je het zo positief mogelijk redeneert, de meest grote symboolpolitiek (negatiever is het verOrbaniseren van Nederland). VVD heeft echt veel binnen gesleept op andere gebieden, vertrouwt op Omtzigt voor bescherming van de rechtstaat (eerst het bordje van een ander leegeten) en wil met hun pragmatisme Wilders straks zo spinnen van “je schreeuw wel veel maar werkbaar beleid komt er niet”.
pi_215173974
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
'Dragend gemotiveerd' maakt het alleen maar slechter en sloopt de democratie alleen nog maar meer.

Kutpartijtje NSC is wegens incompetentie levensgevaarlijk.
Ik snap niet wat je bedoelt?
  Moderator vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:42:12 #149
5428 crew  miss_sly
pi_215173988
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dit is inderdaad belachelijk. Sowieso vreemd dat op vraag van kabinet Schoof de provincie besluit om dit uit te roepen tot beschermd industrieterrein.

Wel weer een voorbeeld van doen alsof je er voor het volk bent, maar handelen in het voordeel van een groot bedrijf (en tevens donateur aan de VVD)
Ik krijg een heel sterk :') gevoel bij de term 'beschermd industrieterrein'.

Ik begrijp echt wel dat we industrie ook gewoon nodig hebben en dat we daar dus goede locaties voor moeten hebben of maken, en het gaat me er dus helemaal niet om dat industriele bedrijven geen rechten hebben, maar we hebben als land een wooncrisis op te lossen. En in plaats van een reeds bestaande overeenkomst om een bedrijf te verhuizen wordt er liever gekozen voor het pesten van asielzoekers.

[ Bericht 11% gewijzigd door miss_sly op 04-10-2024 08:48:36 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215174008
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Daarnaast wil je ook in een stad als Amsterdam werkgelegenheid hebben buiten de dienstensector en de overheid. Als je zo’n werf of fabriek verplaatst naar ergens ver buiten de stad en het OV wordt dat ook wel lastig.
Ik ben juist wel blij dat het besef we in Nederland ook ruimte moeten hebben en houden voor zwaardere bedrijvigheid (zeker als we naar een circulaire economie gaan) eindelijk begint door te dringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')