abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 september 2024 @ 09:06:56 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215050149
pi_215050407
Goedemorgen :O
Gisteren een leuke bbq gehad met hobbybrouwers uit de buurt. Leuk om elkaars bier te proeven.

Vandaag staan we weer op op een bierfestival *O* deze keer in Bergen op Zoom.
pi_215050576
Ochtend!

Dadelijk generale repetitie voor optreden (morgen) en dan door, via wat korte tussenstops naar een werkding.
Vanaaf lekker met de pootjes op de bank thuis O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215050766
Mogge!

Vandaag een rustig dagje. Zo eens koffie op t balkon, t zal nu wel iets aangenamer zijn. Om 9 uur was t nog te fris.

Gisteren de nieuwe steunkousen aangedaan, maar denk niet dat dit blijvertjes zijn, eigenlijk geven ze geen steun en schrijnen op een plek.

Verder zorgen om Elin, die begint weer erg mager te worden. Eind van de maand controle voor de medicatie, ben benieuwd wat daar uitkomt
We have far more in common than that which devides us..
pi_215050953
Mogge! Hier schrijven we maar weer eens een sollicitatiebrief (niet voor mij). Straks de tuin in, nu al zin in. Ik hoop dat het net zo lekker gaat als gisteren. Vanavond een feestje. Volgens mij wordt dit best een goede dag.

Ugh, Kaatje. Poezenzorgen ;(
Spoilers!
  Moderator zaterdag 21 september 2024 @ 10:54:16 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215051174
'Hey D, krijg je een dakkapel?'
"Uh, nee, een barbecue die niet door het steegje past"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215051257
Drievliet! bestaat het nog?

Namasté…
Voor het eerst deze week eens behoorlijk geslapen.
De eerste pot marmelade is leeg. Nog vier te gaan w/

Wat een zorgen @sigme Fijn, dat je de zorg kunt delen met broer en zus ook in de buurt. “Ieder zorgt op zíjn manier” moest ik mijzelf voorhouden.

Leuk Cat weer eens optreden. Bij ons is iemand gestopt na jaren, omdat wíj zó weinig optredens doen, door omstandigheden.

Hup boodschap doen în het dorp en dan weer de schuur in. ~O>
pi_215051319
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:54 schreef derLudolf het volgende:
'Hey D, krijg je een dakkapel?'
"Uh, nee, een barbecue die niet door het steegje past"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is pas toewijding _O_
Spoilers!
pi_215051613
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge! Hier schrijven we maar weer eens een sollicitatiebrief (niet voor mij). Straks de tuin in, nu al zin in. Ik hoop dat het net zo lekker gaat als gisteren. Vanavond een feestje. Volgens mij wordt dit best een goede dag.

Ugh, Kaatje. Poezenzorgen ;(
J op zoek naar een andere baan? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215051618
ik moet ook eens van de bank komen geloof ik.. de lusteloosheid is er weer enorm.. zo maar eens de stad in, eens kijken op het plein waar allerlei bedrijven doen alsof ze tof zijn :P
pi_215051686
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]
J op zoek naar een andere baan? :o
Yup. Na 2 jaar alweer. Toe aan meer uitdaging, variatie, dynamiek, doorgroeimogelijkheden. Dus nu gesolliciteerd op 2 hele toffe functies waarin hij nog vele jaren zijn leergierige ei kwijt kan.
Spoilers!
pi_215051736
Vanochtend dus heel vroeg voor mijn doen op een vrije dag uit bed, en slecht geslapen door mijn plan (die fokwet), want ineens kwam vlak voor het in slaap vallen vannacht het besef dat de zon helemaal niet in zee op komt 8)7 8)7 Maar ondergaat :D
Dus plannen gewijzigd en beetje in de buurt rondgereden en gewandeld en gewacht tot ie zich liet zien.
Was ook mooi en gewoon hier ergens achter bij de weilanden. _O-

SPOILER
  Moderator zaterdag 21 september 2024 @ 11:50:14 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215051771
Oeh mooi @Blues
pi_215051790
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:49 schreef Blues het volgende:
Vanochtend dus heel vroeg voor mijn doen op een vrije dag uit bed, en slecht geslapen door mijn plan (die fokwet), want ineens kwam vlak voor het in slaap vallen vannacht het besef dat de zon helemaal niet in zee op komt 8)7 8)7 Maar ondergaat :D
Dus plannen gewijzigd en beetje in de buurt rondgereden en gewandeld en gewacht tot ie zich liet zien.

SPOILER
Goede reden om naar een Waddeneiland te gaan :P
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215051815
Mooie foto's @Blues!

@Vanyel tieners tegen kwalen is een programma over een 'sociaal experiment' waarin een aantal tieners samen met een aantal ouderen uit een verzorgingshuis (en één uit het verpleeghuis op die locatie) een tijdje samen optrekken, met opdrachten etc om elkaar te leren kennen en bepaalde onderwerpen aan bod te brengen, om te kijken wat dat voor beide groepen doet voor hun fysieke en mentale gezondheid. En ze mogen ook buiten het programma om contact hebben en bij een aantal gebeurt dat ook. Vooraf hebben ze eigenlijk allemaal last van eenzame gevoelens. En je ziet dan dus in het programma die opdrachten, gesprekken die ze hebben over echt wezenlijke dingen als prestatiedruk, angst, onzekerheid, eenzaamheid, enzo. Ik vind de diepte van de gesprekken die gevoerd worden mooi, en ook dat je echt voor je ogen ziet gebeuren wat het doet met zowel de tieners als de ouderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 21-09-2024 14:09:43 ]
  Moderator zaterdag 21 september 2024 @ 11:59:14 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215051818
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Of naar Vladivostok
pi_215051853
Spannend voor @JFlip @Lucky_Strike en voor jou. Allebei aan de sollies!
pi_215051884
Verder ben ik vandaag lekker productief. Het begon redelijk rustig, buurmeisje kwam buurten toen ik net beneden was rond kwart over 8 (moest mn lichtbril wel even afzetten, dat zag er maar eng uit) en daarna even bij hen gezeten terwijl buurmeisje druk aan het spelen was. Gezellig gekletst en ook nog de mijlpaal eerste plas op het potje meegemaakt - ze is 1 jaar en 8 maanden ongeveer, echt wel knap, ze zei echt plassen, wees naar de woonkamerdeur (daarachter is gang met wc) en vervolgens potje, en toen buurvrouw haar broek en luier uit deed ging ze op potje zitten en daadwerkelijk plassen. Daarna rond tien uur weer naar huis.
Inmiddels is de status:
- lichtbril sessie gehad
- bananenbrood gebakken
- slager geweest, 800gr runderlappen in blokjes gesneden, gemarineerd en in deel in instant pot gedaan
- beddengoed afgehaald, in was gehad en inmiddels al in droger gestopt
- woonkamer en gang laten stofzuigen en daarna nog een keer laten lopen voor stofzuigen+dweilen

Ik vind het best aardig voor twee uurtjes. Zo het bananenbrood proeven. En kijken hoe instant pot is gegaan, die mag ik zo open maken. Ik had nu niet het vlees in het vocht in de grote pan gedaan, want vond vorige keer irritant dat ik dan saus zo lang moest inkoken nog. Dus nu geprobeerd met water in de pot, en dan op rekje een kleinere pot met wat vlees in ketjap erin. Als dat goed gewerkt heeft, ga ik zo ook de rest van het vlees op die manier doen.
pi_215052153
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 12:04 schreef Blues het volgende:
Spannend voor @:JFlip @:Lucky_Strike en voor jou. Allebei aan de sollies!
Ja, zeker! We kunnen er een wedstrijd van maken :D

Brief is de deur uit. Tuin *O*
Spoilers!
pi_215052353
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja idd, maar mn 2 weken vakantie is voorbij ;)
pi_215052484
quote:
Bestaat nog.
Mn (klein-) kinderen hebben elk jaar een abbo.
pi_215052823
Productief boks @vlindertje89 *G*

Ik heb:
- Halfuur hardgelopen
- Was afgehaald en opgeruimd
- Ramen gewassen. Sommige binnen en buiten, andere alleen buiten
- Planten verzorgd
- Meubels afgestoft en nat afgenomen
- Filters van ventilatie uitgestofzuigd
- Gestofzuigd

Nu ga ik voor de hele week koken en dan hoef ik qua huishouden alleen nog de badkamer te doen en m'n sportmatje schoon te boenen. Dan nog wat burgerlijke computerklusjes maar ik denk niet dat ik daar nog aan toe kom.

Edit: oh en het afval wegbrengen en de vaatwasser aanzetten. Dat is te overzien :D
pi_215052994
Jullie dagboeken ^O^ *O*

De mijne:
*g's haar geknipt
*koffie met krant buiten
*fietsen naar appie en Kruidvat
*verder met krant
*opritje ontdoen van enthousiaste klimop (maar kan ook morgen, rug is eigenlijk wel klaar al van staan en fietsen }:| )
*dutje O+
*verder met Hedwich 🎼🎹

Zoiets.
En ik heb al de hele dag een zondaggevoel :?
pi_215052996
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 10:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Vandaag een rustig dagje. Zo eens koffie op t balkon, t zal nu wel iets aangenamer zijn. Om 9 uur was t nog te fris.

Gisteren de nieuwe steunkousen aangedaan, maar denk niet dat dit blijvertjes zijn, eigenlijk geven ze geen steun en schrijnen op een plek.

Verder zorgen om Elin, die begint weer erg mager te worden. Eind van de maand controle voor de medicatie, ben benieuwd wat daar uitkomt
Meh voor de kousen en Elin
pi_215053146
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:21 schreef Blues het volgende:
Jullie dagboeken ^O^ *O*

De mijne:
*g's haar geknipt
*koffie met krant buiten
*fietsen naar appie en Kruidvat
*verder met krant
*opritje ontdoen van enthousiaste klimop (maar kan ook morgen, rug is eigenlijk wel klaar al van staan en fietsen }:| )
*dutje O+
*verder met Hedwich 🎼🎹

Zoiets.
En ik heb al de hele dag een zondaggevoel :?
Is een zondaggevoel goed of slecht?

Mijn zondaggevoel is soms "stress voor de werkweek" en soms "het lijkt wel vakantie" dus tja.

Hier is het trouwens wel echt zaterdag met zo veel klusjes. :D
pi_215053147
Ik ben die ene tante O+ Kinderen van een vriendin vragen me ook dit jaar weer om een lootje te kopen voor de Grote Clubactie.
Spoilers!
pi_215053267
quote:

SPOILER
En niemand, die het echt leest! Ook een fokwet.
Wel hartelijk gegrinnikt. En tóch mooie sfeerbeelden.
pi_215053418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Is een zondaggevoel goed of slecht?

Mijn zondaggevoel is soms "stress voor de werkweek" en soms "het lijkt wel vakantie" dus tja.

Hier is het trouwens wel echt zaterdag met zo veel klusjes. :D
Het voelt niet als goed of slecht, alleen denk ik steeds dat ik morgen, na mijn 2 heerlijke vrije relaxweken, weer moet werken.
pi_215053430
Poeh beetje deaud…

Eerst voor eten gezorgd voor vanavond bij de buurtsuper - gebeld met mnX en muziek gehoord - drie afspraken op maandag op elkaar afgestemd, want buur/ Biebcollega heeft blessure - en college gehad hoe creativiteit werkt en/of doodslaat door docent Crea. Het buurtappje van mij voor het volgende buurtfeestje viel niet helemaal goed. Dus aangepast.

Toen in de schuur geruimd - losliggende zaken die bij elkaar horen in dozen opgeborgen - gepoetst en toen ook nog gras gemaaid nu het nog droog is.
Komt er niet meer van deze week voordat de tuinlieden komen.

Hoppa Lucky: beiden aan de solli w/
pi_215053444
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:55 schreef AnneX het volgende:

Ja, niemand die iets zegt hier :( :D

Ik grinnikte ook hoor! Hardop toen ik toch een stukje richting zee reed en in mijn achteruitkijkspiegel de opkomende zon zag _O-
Overigens lach ik regelmatig om mezelf, m'n acties, gedachtes.
>:)
pi_215053618
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 15:12 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja, niemand die iets zegt hier :( :D

Ik grinnikte ook hoor! Hardop toen ik toch een stukje richting zee reed en in mijn achteruitkijkspiegel de opkomende zon zag _O-
Overigens lach ik regelmatig om mezelf, m'n acties, gedachtes.
>:)
Had er totaal niet aan gedacht, wel “wanneer ik in de buurt woonde was ik meegegaan” _O-

Net even een van de balkon kleden goed gelegd. Die had de hulp onder de balkonbank gelegd en had ik een stuk beton over. Was best zwaar maar gelukt. Zo als de zon daar weg is alles weer op z’n plek zetten

Wanneer is mnX weer terug?

Wat een lijst @Tele6 en die van @Blues is ook niet heel klein
pi_215053787
Mn.X en gezelschap komen dinsdagmiddag weer terug.
Op de terugweg bij iemand wat sjouwen. Blijkbaar was dat mijn idee, vertelde zij bij het vragen aan de mannen. In een telefoontje vorige week. >:)

@Blues ken jij het filmpje? “Loop” net vol verbazing over de Neude: waar ik vroeger moeiteloos een parkeerplek voor de eend vond, staan nu 1 miljoen fietsen en terrassen! 😎
pi_215053970
@Lucky_Strike Toegewijd zei je…😎 @derLudolf
SPOILER
pi_215054260
Klaar met poetsen *G* alleen het afval nog even wegbrengen.

Nu mag alles ook wel schoon blijven zeg. Zo veel werk _O-
pi_215054487
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 15:40 schreef AnneX het volgende:
Mn.X en gezelschap komen dinsdagmiddag weer terug.
Op de terugweg bij iemand wat sjouwen. Blijkbaar was dat mijn idee, vertelde zij bij het vragen aan de mannen. In een telefoontje vorige week. >:)

@:Blues ken jij het filmpje? “Loop” net vol verbazing over de Neude: waar ik vroeger moeiteloos een parkeerplek voor de eend vond, staan nu 1 miljoen fietsen en terrassen! 😎
Ja ken ik, heeft in de fbgroep gestaan een tijd geleden.
Best veel veranderd he, maar ook nog gewoon mn stadsie.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 september 2024 @ 16:48:59 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215054766

Cadeautje uit de Franse tijd :+

Heuvelrug op van Soesterberg naar Maarn.

Heerlijk weer O+. Nog even van genieten. Vanaf maandag is het echt herfst.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_215055441
Officieel oud nu..uitnodiging voor pneumokokkenvaccinatie :o

Ook/welleuk, happysokken van vluchtelingenwerk als bedankje
pi_215055447
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 16:48 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Cadeautje uit de Franse tijd :+

Heuvelrug op van Soesterberg naar Maarn.

Heerlijk weer O+. Nog even van genieten. Vanaf maandag is het echt herfst.
Ik weet dat dit is hoe de pyramide ooit bedoeld is, maar vond'm toch leuker toen hij volledig overgroeid was.
pi_215055629
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 14:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Huh? Edit: oh, ik ben et al. Er was blijkbaar eerder een post?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 21 september 2024 @ 18:51:09 #41
63722 z80
I fink you freaky
pi_215055893
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 11:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of naar Vladivostok
Leuk stadje. En vlakbij russky island. Een groot natuurgebied.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator zaterdag 21 september 2024 @ 19:00:09 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215055940
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 18:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Leuk stadje. En vlakbij russky island. Een groot natuurgebied.
Ben er nog nooit geweest, maar had graag eens de Trans Siberië Express gedaan.

Vroeger kwam ik de treinen met koerswagens naar Minsk en Moskou wel es tegen 's avonds op station Arnhem (toen nog zonder CS), volgens mij zijn die per dienstregeling 2013 verdwenen. Dat had me echt wel een hele belevenis geleken, eerst per trein naar Moskou en dan verder naar het oosten O+ Hoewel, als je de trein in westelijke richting neemt schijnt dat behoorlijk geld te schelen, dus beginnen in Vladivostok.

Tot begin 2020 reden er overigens nog wel 2 treinen per week van Parijs via Berlin naar Moskou. In de zomer begon deze trein in Nice.
pi_215056035
Ochtend repeteren, middag netwerken (best wel een egoboost dat mensen letterlijk voor mij in de rij stonden :D ) en na zo’n zes uur op de pootjes weer thuis. Apps doorgenomen: kleine crisis bij de vereniging dus net een uur met een ander bestuurslid aan de telefoon gehangen.

Vanavond:
Wat gelegde contacten doorsturen naar mijn werkmail
Koorstukken (en pasjes :X ) doornemen (want er zijn zieken en of ik een paar dingen in een andere stem kan doen….. sure)
TikTok oefenen die zwemmmaatje morgen met me wil opnemen :X
En ik was vergeten dat zwemmaatje mij geschikt vindt om haar 360 graden feedback te geven. Ook maar even induiken.

Gelukkig is er chocolade :Y)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 21 september 2024 @ 19:20:33 #44
63722 z80
I fink you freaky
pi_215056081
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 19:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ben er nog nooit geweest, maar had graag eens de Trans Siberië Express gedaan.

Vroeger kwam ik de treinen met koerswagens naar Minsk en Moskou wel es tegen 's avonds op station Arnhem (toen nog zonder CS), volgens mij zijn die per dienstregeling 2013 verdwenen. Dat had me echt wel een hele belevenis geleken, eerst per trein naar Moskou en dan verder naar het oosten O+ Hoewel, als je de trein in westelijke richting neemt schijnt dat behoorlijk geld te schelen, dus beginnen in Vladivostok.

Tot begin 2020 reden er overigens nog wel 2 treinen per week van Parijs via Berlin naar Moskou. In de zomer begon deze trein in Nice.
Het stuk Amsterdam -> Moskou (paar dagen) -> Vladivostok heb ik per vliegtuig gedaan. Vanuit daar ben ik met de trein verder gegaan. Met Olga, ja zoals je denkt zag ze er ook uit, als treinbegeleider. Zij zorgde onder andere voor heet water, koffie en soep.
pi_215056198
Drukke bedoening @Cat-astrophe!

Ik heb drie porties daging smoor in de vriezer liggen, en de vierde net gegeten samen met 400 gram Japanse wokgroente en volkoren pandan rijst. Oh, en een klein beetje geroosterde zonnebloempitten en pompoenpitten voor de gezonde vetjes.

Vanmiddag nog de matrassen gestofzuigd en omgewisseld, de topper gestofzuigd en gedraaid en het bed weer helemaal opgemaakt. Ook het gras gemaaid, en ik heb een aantal paardebloemen met penwortel en al eruit weten te trekken. Vaatwasser uitgeruimd, met alle spullen van daging smoor en bananenbrood etc weer ingeruimd en weer laten draaien. Nu vind ik het wel mooi geweest, lekker op de bank met SAS België nu.
pi_215056220
Ik had nog een paar tomaten die wel erg zacht waren, die met nog een paprika, knoflook en ui in de airfryer, daarna saus ervan gemaakt met nog was kruiden roomkaas en miso. Orzo erbij en smullen maar
pi_215056495
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 19:20 schreef z80 het volgende:
Met Olga, ja zoals je denkt zag ze er ook uit
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215056765
quote:

SPOILER
Ook mooi inderdaad! Ik opende overigens vanochtend deze SC met de gedachte "zou Blues haar bed nog uitgekomen zijn?".

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 15:10 schreef AnneX het volgende:
Poeh beetje deaud…

Eerst voor eten gezorgd voor vanavond bij de buurtsuper - gebeld met mnX en muziek gehoord - drie afspraken op maandag op elkaar afgestemd, want buur/ Biebcollega heeft blessure - en college gehad hoe creativiteit werkt en/of doodslaat door docent Crea. Het buurtappje van mij voor het volgende buurtfeestje viel niet helemaal goed. Dus aangepast.

Toen in de schuur geruimd - losliggende zaken die bij elkaar horen in dozen opgeborgen - gepoetst en toen ook nog gras gemaaid nu het nog droog is.
Komt er niet meer van deze week voordat de tuinlieden komen.

Hoppa Lucky: beiden aan de solli w/
Weet MrX eigenlijk dat je zo lekker aan het ruimen bent? :P

Veel drukke zaterdagen hier zeg. Hier ook maar geen lange lijst met klussen. Alleen brief schrijven en een hoop planten in de grond zetten. Het begint zowaar ergens op te lijken met die tuin van ons.

Het feestje van vanavond sla ik over. Ik ben te gaar. Jammer want ik had er uiteindelijk toch wel zin in. Ik ga dus maar verder met de laatste paar afleveringen van The Crown.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 21 september 2024 @ 20:47:53 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215056834
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 19:20 schreef z80 het volgende:

[..]
Met Olga, ja zoals je denkt zag ze er ook uit, als treinbegeleider.
Toen ik met YAT van Belgrado naar Skopje vloog had ik een steward die Milosevic heette :D
pi_215056928
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ook mooi inderdaad! Ik opende overigens vanochtend deze SC met de gedachte "zou Blues haar bed nog uitgekomen zijn?".
[..]
Weet MrX eigenlijk dat je zo lekker aan het ruimen bent? :P
Nee hoor…hij weet niet, dat de oude keukenblokken waterpas ! op hun plek staan, water en afvoer aangesloten…zó veel m2 vrije vloeroppervlak gewonnen.
Losse materialen gesorteerd in bakken. Hoeveel km kabel en snoertjes in alle soorten
heeft een mens nodig op voorraad. 😇
En dan blijft er nog HEEL VEEL op te ruimen! :X

Dinsdagmiddag kan hij zó de fiets naar binnen rijden.
pi_215056938
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 20:59 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nee hoor…hij weet niet, dat de oude keukenblokken waterpas ! op hun plek staan, water en afvoer aangesloten…zó veel m2 vrije vloeroppervlak gewonnen.
Losse materialen gesorteerd in bakken. Hoeveel km kabel en snoertjes in alle soorten

Wat zal hij verrast zijn!
Spoilers!
pi_215056980
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 20:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat hij denk “ah, ruimte, daar kan ik veel kwijt”? Of verstop je de sleutel?
pi_215056992
Verrast en opgelucht…
SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door AnneX op 21-09-2024 21:15:10 ]
pi_215057000
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ben je niet bang dat hij denk “ah, ruimte, daar kan ik veel kwijt”? Of verstop je de sleutel?
Dan verstop ik mnX heel ver weg.

Op pinterest etc. vond ik veel tips en adviezen. In stapjes en niet langer dan 3 uur
aan de gang.
Helaas
SPOILER
@Barreltje Lees jij ook dm’s?

[ Bericht 44% gewijzigd door AnneX op 21-09-2024 21:14:12 ]
pi_215057099
Dat ziet er wel heel opgeruimd uit _O_
pi_215057157
Wat een klus, @AnneX :o
En wat een resultaat ^O^
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215057197
Dat resultaat mag er zijn zeg!
Spoilers!
pi_215057217
Wauw, transformatie @AnneX _O_
pi_215057235
Zooo @AnneX doorpakken 2.0 *O* _O_
pi_215057315
Ik heb toen g in het zkh lag in dec de trapkast met gereedschap e.d. opgeruimd, gesorteerd en meteen
1 hele grote verhuisdoos gevuld met hele oude kabels snoeren muizen verbindingsstukken kastjes onduidelijke dingetjes en hop naar de milieustraat *O*
We missen nog steeds niks :D
pi_215057412
Morgen op het programma: grasmaaien, 1 wasje draaien en ophangen en wandelen.
Vanmiddag laat toch nog het opritje gedaan *O*

Nu lekker de Mayor of Kingstown verder bingen.

Leuk de Crown he @Lucky_Strike O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 21-09-2024 21:49:11 ]
pi_215057496
Ik vind The Crown heerlijk inderdaad. Lekker traag, prima voor als je er in de juiste mood voor bent.

Morgen is de laatste vakantiedag alweer. Helaas traditiegetrouw gevuld met huishouden en dat soort suf gedoe.
Spoilers!
pi_215057558
Hier ook m'n laatste vakantiedag.
Zalige 2 weken gehad, 1e week was ik wel echt doodmoe.
Ben nu alweer dagen best goed bezig met de aangeleerde gedragstherapie (positieve denkstrategie) zodat ik maandag met plezier naar mijn werk ga.
:s)
pi_215058157
Kater ligt zo fantastisch heerlijk op schoot te slapen dat ik maar door de website en documentatie van mijn vrijwilligerswerk ben gaan lezen ipv naar bed te gaan. Blijkt maar weer hoeveel werk het is dat upto date te houden. En hoe snel je achterstand hebt.

SPOILER
pi_215058180
Morgen de hele dag op stap - nou ja - om 11 uur verzamelen met de theater collega’s. Met de trein - voor het eerst sinds héél lang - naar Utrecht en overdekt jeu de boulen. 😂
Terug: borrelen en eten in het theater.

Trein betalen kan gewoon met de foon, bij toegang op het perron. Toch!?
Dat is dan 2 x enkele reis?
pi_215058225
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 23:10 schreef AnneX het volgende:
Morgen de hele dag op stap - nou ja - om 11 uur verzamelen met de theater collega’s. Met de trein - voor het eerst sinds héél lang - naar Utrecht en overdekt jeu de boulen. 😂
Terug: borrelen en eten in het theater.

Trein betalen kan gewoon met de foon, bij toegang op het perron. Toch!?
Dat is dan 2 x enkele reis?
Ja hoor, gewoon met je foon bij de paaltjes bliepen.
Ze staan niet altijd op het perron, ook wel eens voor de trappen of zo.
En ja, 2x in en uitchecken

Veel plezier *O*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 september 2024 @ 23:19:46 #67
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215058245
Morgen sportief doen. En verder... Huishouden mag ook wel eens. :s)
Broertje is vrijdag jarig geweest. Morgen aus essen bij Sense of Asia. Lang geleden dat ik daar geweest ben. (volgens mij met B&G en FFT in een heul ver grijs verleden)
pi_215058333
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 23:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja hoor, gewoon met je foon bij de paaltjes bliepen.
Ze staan niet altijd op het perron, ook wel eens voor de trappen of zo.
En ja, 2x in en uitchecken

Veel plezier *O*
Merci. 🍀
  zaterdag 21 september 2024 @ 23:58:32 #69
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215058519
Eerste dag agility in winderig Patagonie zit erop. De eerste 2 pistes gecombineerd leverden een 5e plek op, de volgende 2 pistes gecombineerd een 2e plek en lekker veel punten gescoord. Wat ook hielp (maar wel dubbel gevoel) is dat de #1 gisteren bij de laatste training geblesseerd raakte en dus niet meer in actie komt. Tja...

Fotootje bijgevoegd vanaf mobiel, geen idee of dat lukt. Half, roteren mogen jullie zelf doen :P Mariela links staand, met Merlina die wel mee is, maar uiteraard nog niet meedoet, vandaag 4 maanden oud

[ Bericht 22% gewijzigd door flipsen op 22-09-2024 00:24:34 ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_215058616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2024 23:58 schreef flipsen het volgende:
Eerste dag agility in winderig Patagonie zit erop. De eerste 2 pistes gecombineerd leverden een 5e plek op, de volgende 2 pistes gecombineerd een 2e plek en lekker veel punten gescoord. Wat ook hielp (maar wel dubbel gevoel) is dat de #1 gisteren bij de laatste training geblesseerd raakte en dus niet meer in actie komt. Tja...
Ik zag van de week een filmpje waar een meisje aan de rand van zo’n parcours zat met een speelgoed hondje, ze was autistisch werd erbij gezegd. Toen kwam een jurylid naar haar en mocht ze met haar hondje ook een stuk van het parcours afleggen en ze kreeg een staande ovatie, toen ze weer op haar plek kwam straalde ze met een dikke knuffel voor het speelgoed hondje
pi_215059081
Avond :W

Hard gewerkt @AnneX ! ^O^

Ik kon vandaag thuis douchen O+
Badkamer is nog niet helemaal af, maar het vordert hard en ook zonder deurtje of wastafel doet de douche het ;)

En vanavond met mijn moeder naar Carré geweest, naar het Scapino. Was tof! :Y
  zondag 22 september 2024 @ 01:01:23 #72
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215059161
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 00:48 schreef Candaasje het volgende:

Ik kon vandaag thuis douchen O+
Badkamer is nog niet helemaal af, maar het vordert hard en ook zonder deurtje of wastafel doet de douche het ;)

Goed nieuws! :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215059256
Jup!

Iets minder goed nieuws is dat ik namens de partij hier een avond over de wolf organiseer. Komt een ecoloog spreken die veel ervaring heeft in Zweden (en niet per se tegen afschrikmethodes is, dus in die zin nog wat tegemoetkomend aan tegenstanders). Leek mij en vele anderen vet interessant ( inclusief een documentaire maker van National Geographic) en ook wel fijn gezien alle zorgen die er wel zijn.

Nu is er een vrij reële kans dat we door dreigende reacties* en kans op tegen acties straks de boel moeten afblazen als de burgemeesters het niet veilig genoeg acht.
(* Ik had mijn aankondiging in naar ik dacht een natuurclub gepost, maar het bleek een BBB/jagers bolwerk. )

Dus ik baal als een stekker -O- (en ik hou mij heel erg in omdat ik namens de politieke partij handel nu, was dit op nu mijn eigen conto dan ging die lezing hoe dan ook door, desnoods op straat, met de pers erbij :{w )
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 01:32:51 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215059296
Dat ze niet jouw visie op natuur delen wil niet zeggen dat jagers geen natuurmensen zijn. Ze doen echt wel meer dan de trekker overhalen en ik heb een aantal die ik ken ook zeker wel hoog zitten qua praktische natuurkennis.
pi_215059324
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 01:32 schreef derLudolf het volgende:
Dat ze niet jouw visie op natuur delen wil niet zeggen dat jagers geen natuurmensen zijn. Ze doen echt wel meer dan de trekker overhalen en ik heb een aantal die ik ken ook zeker wel hoog zitten qua praktische natuurkennis.
Je negeert even voor het gemak het feit dat een lezing mogelijk niet door kan gaan wegens dreiging (!) vanuit die hoek.

In plaats daarvan probeer je de boel af te leiden door het starten van een discussie over de definitie van een natuurclub.
pi_215059600
Goed, anyway, ik heb de laatste tijd een beetje half meegelezen. En ik kan niet slapen, dus nu in de nachtelijke uren vergeet ik vast heel wat belangrijke gebeurtenissen/ mensen :+

Ik wilde Lucky (en J) in elk geval succes wensen! Leven in loondienst bevalt verder dus wel? :)

Fijn dat het weer iets beter gaat met moeders @sigme :*

Even nog een knuffel voor @Kaatje1 , poezenzorgen zijn rot :*

Toch een mooie uitslag @flipsen :Y blessures zijn ook part of the game, maakt een tweede plek niet minder verdiend!

Mooie foto’s @Blues . Ik had er niet bij stilgestaan dat de zon niet in de zee opkomt , hoewel dat wel heel logisch is nu in hindsight :D
pi_215059712
Ik heb ongeveer 18 uur geslapen in de afgelopen 24 uur. En 4 keer genekt gisteren.

Vandaag is nu al beter.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_215060022
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2024 23:30 schreef AnneX het volgende:

[..]
Merci. 🍀
Om precies te zijn: je checkt in en uit met je bankpas.
En als je die op je foon hebt staan kun je inchecken met je foon. Veel plezier!
pi_215060033
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 01:32 schreef derLudolf het volgende:
Ja, ze doen echt wel meer... Zoals blijkbaar met geweld van mens tot mens dreigen :')
Die boodschap die sommigen nu als mens uitzenden lijkt me meer wezenlijk als hun mening over hoe bedreigend het dier is.
pi_215060194
3,5 kilo zoete aardappel in mijn veggiebox en ik had er nog een liggen omdat de kinderen het maar niks vinden :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215060251
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 01:20 schreef Candaasje het volgende:
(* Ik had mijn aankondiging in naar ik dacht een natuurclub gepost, maar het bleek een BBB/jagers bolwerk. )
Laat me raden; hetree?
pi_215060302
Goedemorgen!

Ik ben lid van een wolvenmeldingen-appgroep zodat ik wat op de hoogte blijf van de omzwervingen van de wolven. In die groep worden zichtmeldingen over wolven + meldingen van wolvenaanvallen gedeeld, per (vrij grote) regio.
Die zijn overwegend anti-wolf, en als je zo vaak de foto's van aangevallen schapen/koeien/paarden ziet (vaak dood, maar vaak moeten ze nog doodgemaakt worden) dan krijg je een ander beeld van het leed dat de wolvenpopulatie aanricht dan uit de krant.

Hoe dan ook: die worden dus ook bedreigd. Wie *melding* maakt dat er ergens een wolf gezien is, wordt bedreigd.
Wie *aangevallen* vee heeft wordt bedreigd (!) .

Moet je je voorstellen; is je pony geslacht en uitgesmeerd door z'n stalletje, gevonden door de kinderen, en dan krijg je bedreigende beschuldigende actievoerders voor de deur.

Op de lange termijn zijn de wolvenaanbidders schadelijker voor de wolven als groep dan de jagers.
pi_215060312
Goedemorgen :W
Dat was een van de drukte festivals van dit jaar. Was wel even heftig die 3 uur dat mijn man weg was vanwege de kat. Nu overal spierpijn maar het was wel een gezellige dag :D

Vandaag thuis de hop oogsten voor dat die volgende week weer nat wordt.
pi_215060323
quote:
80s.gif Op zondag 22 september 2024 09:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Laat me raden; hetree?
Oh nee een lokaler ‘fb sufferdje’ met de naar ik dacht wat meer algemene naam ‘dorp en natuur’ :D

En begrijp me goed, tegenstander zijn mag, ik begrijp ook echt wel waar dat vandaan komt, maar hoe er daar gereageerd werd… (ik had het al bewust in een paar andere groepen, waarvan ik wist dat het sowieso zou gaan escaleren, niet geplaatst)
pi_215060337
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 09:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh nee een lokaler ‘fb sufferdje’ met de naar ik dacht wat meer algemene naam ‘dorp en natuur’ :D

En begrijp me goed, tegenstander zijn mag, ik begrijp ook echt wel waar dat vandaan komt, maar hoe er daar gereageerd werd… (ik had het al bewust in een paar andere groepen, waarvan ik wist dat het sowieso zou gaan escaleren, niet geplaatst)
Het zou de wolven enorm helpen als er geen 'voorstanders' en 'tegenstanders' mensengroepen werden gemaakt. Er zijn verschillen van inzicht hoe we het beste ons land kunnen delen met wolven. Met die insteek zouden we een stuk verder komen denk ik.

Anyway: jij doet je best en het is ontiegelijk stom dat er mensen zijn die andere mensen verhinderen om gesprekken te voeren.
pi_215060399
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 09:25 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ik ben lid van een wolvenmeldingen-appgroep zodat ik wat op de hoogte blijf van de omzwervingen van de wolven. In die groep worden zichtmeldingen over wolven + meldingen van wolvenaanvallen gedeeld, per (vrij grote) regio.
Die zijn overwegend anti-wolf, en als je zo vaak de foto's van aangevallen schapen/koeien/paarden ziet (vaak dood, maar vaak moeten ze nog doodgemaakt worden) dan krijg je een ander beeld van het leed dat de wolvenpopulatie aanricht dan uit de krant.

Hoe dan ook: die worden dus ook bedreigd. Wie *melding* maakt dat er ergens een wolf gezien is, wordt bedreigd.
Wie *aangevallen* vee heeft wordt bedreigd (!) .

Moet je je voorstellen; is je pony geslacht en uitgesmeerd door z'n stalletje, gevonden door de kinderen, en dan krijg je bedreigende beschuldigende actievoerders voor de deur.

Op de lange termijn zijn de wolvenaanbidders schadelijker voor de wolven als groep dan de jagers.
Ik begrijp waar de tegenstand vandaan komt, en bedreigingen zijn nooit OK.

Dit gaat alleen over een lezing(!), waar een ecoloog komt spreken die veel ervaring en kennis heeft opgedaan in Zweden. En hij is niet per se tegen afschrikkende methoden, maar in het geval van één specifieke wolf hier wel, omdat er gewoon geen andere maatregelen getroffen worden. (En er ook incidenten zijn geweest door slechte communicatie, eigenwijze mensen)

Van mij mogen mensen dus best een tegendemonstratie opzetten hoor, alleen zoals het nu gaat, is er dus een kans dat de burgemeester gaat zwichten voor de dreiging. En dat is in heel veel opzichten niet uit te leggen.
pi_215060405
Tijd voor ontbijt!

En een warme douche O+

Beterschap @Lonaa :*
  zondag 22 september 2024 @ 09:59:24 #88
63722 z80
I fink you freaky
pi_215060616
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 09:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Het zou de wolven enorm helpen als er geen 'voorstanders' en 'tegenstanders' mensengroepen werden gemaakt. Er zijn verschillen van inzicht hoe we het beste ons land kunnen delen met wolven. Met die insteek zouden we een stuk verder komen denk ik.

Anyway: jij doet je best en het is ontiegelijk stom dat er mensen zijn die andere mensen verhinderen om gesprekken te voeren.
Het voor/tegenstanders wordt door de politiek ook graag gebruikt. Of beter misbruikt.
Wat ik zo van wat veehouders hier in de omgeving hoor zouden wolven geen groot probleem zijn indien ze afgeschrikt mogen worden. Dus op een diervriendelijke manier duidelijk gemaakt, hier niet welkom. Maar dat mag niet. Zelfs er over praten lijkt een bepaalde groep mensen het recht te geven om je, of je familie, aan te vallen.
Wat ook niet helpt. En als er een hondje wordt aangevallen door een wolf in een bos. Dan is de wolf de schuld in de media. Terwijl het bekend is dat er wolven in dat gebied lopen, en honden aangelijnd dienen te zijn.
Voor een wolf is het gewoon een lekkere maaltijd die naar hem/haar komt lopen. Kan dat beest ook niets aan doen.
pi_215060649
Ik begreep toch zomaar een beetje meer van de wolventegenstanders toen die meneer van De Faunabescherming hoorde zeggen dat mensen zich niet moesten aanstellen over de confrontaties tussen wolven en kinderen en honden want dat gebeten meisje had immers 'geen érnstige bijtwonden' :') :') (edit: het letterlijke citaat was dat het 'alleen maar schrammen' zijn. Niets traumatisch of gevaarlijks aan voor een jong kind dus! )

Dat is toch wel wat naïef in sprookjes geloven en het totaal niet serieus nemen van de zorgen die er leven. Het is zo ontzettend onhandig om dingen zo te formuleren.
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 10:20:59 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215060800
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik begreep toch zomaar een beetje meer van de wolventegenstanders toen die meneer van De Faunabescherming hoorde zeggen dat mensen zich niet moesten aanstellen over de confrontaties tussen wolven en kinderen en honden want dat gebeten meisje had immers 'geen érnstige bijtwonden' :') :') (edit: het letterlijke citaat was dat het 'alleen maar schrammen' zijn. Niets traumatisch of gevaarlijks aan voor een jong kind dus! )

Dat is toch wel wat naïef in sprookjes geloven en het totaal niet serieus nemen van de zorgen die er leven. Het is zo ontzettend onhandig om dingen zo te formuleren.
In Leusden werd gesproken over "een beetje gebeten". Je bent gebeten of niet. Je bent ook niet een beetje verkracht als de dader een klein piemeltje heeft.
  zondag 22 september 2024 @ 10:24:05 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215060823
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 10:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
In Leusden werd gesproken over "een beetje gebeten". Je bent gebeten of niet. Je bent ook niet een beetje verkracht als de dader een klein piemeltje heeft.
Dan nog, bij een jong kind kan dat wel een enorme angst opleveren.

Met je "beetje gebeten" :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215060824
Ok wauw
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215060842
Dat is toch juist precies wat Ludolf zegt? Hij bevestigt het punt van Club, met nog een extra voorbeeld waarbij het belachelijk is om het te hebben over 'een beetje'.

Of ik lees het heel anders of heb iets gemist, dat kan.
pi_215060854
quote:

Dat is inderdaad totaal vrij van ook maar een beetje empathie. :{
Beter was het dan te wijzen op de oorzaak - gevolg van dit incident. (In het kort: wolven zaten al jaren met jongen in een gebied op de heide bij Leusden —> tankwagens moesten weer gaan oefenen ivm oorlog —> wolven verhuizen naar den Treem —> dit wordt niet goed gecommuniceerd door de instanties —> BSO gaat wandelen met kinderen —> wolf doet snap )

Maar goed, het is dus allemaal niet zo zwart wit. Dat snap ik ook. Hopelijk kan mijn lezing dus gewoon doorgaan. Hopelijk ziet de burgemeester ook in dat ‘ik’ het probleem niet ben. Maar ik vrees er een beetje voor, denk niet dat deze gemeente echt opgewassen denkt te zijn tegen ‘gedoe’. Het is natuurlijk geen stad zoals Utrecht waar ze met dit soort zaken meer ervaring hebben en dus zonder al te veel zorgen wat handhavers de boel in de gaten laten houden.
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 10:27:00 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215060856
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan nog, bij een jong kind kan dat wel een enorme angst opleveren.

Met je "beetje gebeten" :X
Dat bedoel ik toch? Ze is gebeten door een wild dier en dat is niet iets wat je mag verwachten hier.
pi_215060887
Ik lees vooral dat Leandra inhaakt op wat Ludolf zegt. Dat 'een beetje gebeten' al belachelijk is maar zelf áls je het zou kunnen zeggen, het niet alleen om de fysieke gevolgen gaat.
pi_215060894
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 10:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat is inderdaad totaal vrij van ook maar een beetje empathie. :{
Beter was het dan te wijzen op de oorzaak - gevolg van dit incident. (In het kort: wolven zaten al jaren met jongen in een gebied op de heide bij Leusden —> tankwagens moesten weer gaan oefenen ivm oorlog —> wolven verhuizen naar den Treem —> dit wordt niet goed gecommuniceerd door de instanties —> BSO gaat wandelen met kinderen —> wolf doet snap )

Maar goed, het is dus allemaal niet zo zwart wit. Dat snap ik ook. Hopelijk kan mijn lezing dus gewoon doorgaan. Hopelijk ziet de burgemeester ook in dat ‘ik’ het probleem niet ben. Maar ik vrees er een beetje voor, denk niet dat deze gemeente echt opgewassen denkt te zijn tegen ‘gedoe’. Het is natuurlijk geen stad zoals Utrecht waar ze met dit soort zaken meer ervaring hebben en dus zonder al te veel zorgen wat handhavers de boel in de gaten laten houden.
Ik hoop het ook van harte voor je. Wat nuance en informatie is wel nodig.
  zondag 22 september 2024 @ 10:32:35 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_215060899
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 10:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat bedoel ik toch? Ze is gebeten door een wild dier en dat is niet iets wat je mag verwachten hier.
Jawel. Wildzwijnen met jongen grijpen elk jaar weer wandelaars en niet aangelijnde honden. Maar daar hoor je niets over. Maar zodra een wolf, dan meteen hoofdletters in de krant.

In het bos leven nu eenmaal dieren. En dat zijn geen huisdieren die je kunt aaien.
pi_215060908
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 10:30 schreef Clubsoda het volgende:
Ik lees vooral dat Leandra inhaakt op wat Ludolf zegt. Dat 'een beetje gebeten' al belachelijk is maar zelf áls je het zou kunnen zeggen, het niet alleen om de fysieke gevolgen gaat.
Oh, dat las ik dan wel weer heel anders - maar nu je dit zegt, snap ik wel hoe je het ook op die manier kan lezen. Dat past ook wel meer bij hoe ik @Leandra ken :Y

(Ik las het alsof ze het tegen Ludolf zei, ipv in het algemeen, inhakend/aanvullend op wat hij zei)
pi_215060911
quote:

[..]
Nee, en dus had de overheid/beheerder landgoed hier het voortouw moeten innemen en moeten aangeven ‘hey jongens, door het weer in gebruik nemen van de tanks zijn pa en ma wolf verhuisd, dus laten we zorgen dat een BSO dit ook weet en geen speurtochten rond hun hol gaat organiseren.’

Maar dat is dus niet gebeurd, met alle gevolgen van dien. Dus dat was knap stom. En dan mag(moet!) inderdaad wel de schrik van het kind en de ouders nemen. Kwalijk om dat niet te doen.
pi_215060915
Wat mij erg stoort is dat er gedaan (en gezegd!) wordt dat wolven 'een natuurlijke angst voor mensen hebben'. En *dus* schuw zijn en *dus* uit de buurt blijven en *dus* geen mensen aanvallen.

Maar dat is echt gevaarlijke onzin. Wolven zijn niet door god geschapen met een ingeprente angst voor mensen.
Wolven zijn bang voor mensen - als mensen gevaarlijk zijn voor wolven.
En dan zijn wolven méér dan slim genoeg om ervoor te zorgen dat ze mensen uit de weg gaan.

Maar als mensen volstrekt ongevaarlijk zijn voor wolven - dan zijn wolven ook slim genoeg om niet bang te zijn voor mensen. En niet slim genoeg om tóch bang te zijn voor mensen.

Het is echt niet nodig om wolven dood te schieten om ze schuw te houden (integendeel, een dode wolf is niet schuw en leert niks). Maar je zal ze schuw moeten houden als je met ze wil samenleven.
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 10:40:57 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215060941
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 10:35 schreef sigme het volgende:

Het is echt niet nodig om wolven dood te schieten om ze schuw te houden (integendeel, een dode wolf is niet schuw en leert niks). Maar je zal ze schuw moeten houden als je met ze wil samenleven.
Ook niet als ze twee of drie keer een kudde schapen hebben aangevallen?
pi_215060964
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 10:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ook niet als ze twee of drie keer een kudde schapen hebben aangevallen?
Om ze dan dood te schieten? Nee, dat helpt eigenlijk niet. Dan komt er daarna een andere wolf.
Nu we het al erg ver hebben laten komen kan het wel zijn dat we al *deze* wolven dit niet meer afleren en dat we dan dus of over moeten op totale bio-industrie of deze lichting wolven doodschieten. Dat is het domme van deze aanpak.

Wolven kunnen prima leren dat ze niet aan vee mogen komen door ze te beschieten met zoiets als een paintball. Ze zijn niet dom, dan gaan ze een deurtje verder en leven ze van wild. Wat precies de bedoeling zou moeten zijn.
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 10:45:25 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215060965
Misschien dat het zo erg door het voor/tegen komt en je niet met elkaars kamp geassocieerd wil worden, want met andere dieren nemen de voorstanders toch andere standpunten in.

Herinner me nog de ophef die was ontstaan toen een snoek in de vijver bij de WUR een stuk of 5 jonge zwaantjes had opgegeten. Dat was toch wel zo zielig.
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 10:50:04 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215060988
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 10:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Om ze dan dood te schieten? Nee, dat helpt eigenlijk niet. Dan komt er daarna een andere wolf.
Nu we het al erg ver hebben laten komen kan het wel zijn dat we al *deze* wolven dit niet meer afleren en dat we dan dus of over moeten op totale bio-industrie of deze lichting wolven doodschieten. Dat is het domme van deze aanpak.
Zou je dan niet de meest moordlustige exemplaren uit de genenpool halen en zo een andere populatie creëren? Naar het schijnt zijn het maar enkele exemplaren die vele schapen kapot hebben gescheurd.

quote:
Wolven kunnen prima leren dat ze niet aan vee mogen komen door ze te beschieten met zoiets als een paintball. Ze zijn niet dom, dan gaan ze een deurtje verder en leven ze van wild. Wat precies de bedoeling zou moeten zijn.
Tja dat mag dus niet, want dat is ook zielig...
  zondag 22 september 2024 @ 10:50:54 #106
63722 z80
I fink you freaky
pi_215060997
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 10:44 schreef sigme het volgende:

[..]

En juist het gebruik van een paintball, bedient door een mens, is verboden.
Er zijn wat clubjes geweest die, met succes helaas, deze oplossing hebben weten te verbieden.
pi_215061033
Zit wel een kern van waarheid in denk ik Ludolf, dat het zo wij versus zij is geworden.
Maar dat gaat natuurlijk op voor heel veel onderwerpen.

In dit geval wordt alleen er dus zoals Z al zei één zondebok (euh wolf :P ) bijgesleept en wordt aan beide kanten de nuance overboord geflikkerd.

Het idee was dus een lezing te geven met een ecoloog met wat meer kennis en ervaring, om juist ook weer eens een visie van een ander te horen. (Ik ben zelf verre van een expert namelijk, dus ben juist wel benieuwd naar welke methoden volgens hem effectief dan wel achterhaald zijn)

Maar goed, we gaan zien of het door kan gaan.
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 10:55:52 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215061043
Maar wat vind jij van paintball geweren dan @Candaasje ?
pi_215061092
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 10:55 schreef derLudolf het volgende:
Maar wat vind jij van paintball geweren dan @:Candaasje ?
Daar hoop ik dus achter te komen tijdens de lezing :D De ecoloog is namelijk in bepaalde gevallen géén tegenstander van deze methode, maar in het geval van ‘wolf Bram’ wél.

Ik ben dus heel benieuwd wat zijn beweegredenen zijn :) (Ik heb wel een beetje vermoedens, maar ik wil graag zijn verhaal horen)
pi_215061735
Het is een ingewikkeld vraagstuk geworden over Bor 🐺
Ik ben voor gericht en herhaaldelijk beheerst afschrikken met... met iets.
Kan internet uit voor die idioten die meteen bedreigingen gaan uiten }:| Meteen oppakken ook en er een goed gesprek mee voeren.

Ik ben benieuwd wat de ecoloog in petto heeft.
Succes met de lezing ^O^
pi_215061751
Goedemorgen.

Eh, middag. :')

Broertje en ik waren naar Within Temptation gisteren O+

@Clubsoda was je vrouw er ook? :D

Het was een super concert. Alleen nogal lauw publiek (voor een metalconcert dan). Mensen die vooraan gingen staan en vervolgens kletsen, op hun telefoon lezen, bier drinken. Alles behalve springen en klappen en meezingen. Terwijl dat toch is wat je doet als je vooraan staat bij een concert :?
Nou is iedereen vrij om te genieten van goede muziek op z'n eigen manier. Dus als jij het meest van muziek geniet door op je telefoon door Facebook te scrollen tijdens het luisteren, doe je ding?
pi_215061760
Vervolgens deed de NS een leuke met dat onze trein ineens van spoor 4 ipv 1 ging, over 1 minuut, dus iedereen rennen. Staan we op spoor 4, krijgen we te horen dat de trein niet gaat. Pak die over een halfuur maar. Dat was de laatste trein dus als die niet was gegaan, hadden we gezeten. Gelukkig ging die. Oef _O-
pi_215061772
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 12:13 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.

Eh, middag. :')

Broertje en ik waren naar Within Temptation gisteren O+

@:Clubsoda was je vrouw er ook? :D

Het was een super concert. Alleen nogal lauw publiek (voor een metalconcert dan). Mensen die vooraan gingen staan en vervolgens kletsen, op hun telefoon lezen, bier drinken. Alles behalve springen en klappen en meezingen. Terwijl dat toch is wat je doet als je vooraan staat bij een concert :?
Nou is iedereen vrij om te genieten van goede muziek op z'n eigen manier. Dus als jij het meest van muziek geniet door op je telefoon door Facebook te scrollen tijdens het luisteren, doe je ding?
Nee! Had ze wel gewild maar ze heeft in een maand Floor Jansen, Marco & Tarja (te lui om die achternamen op te zoeken), Epica en Charlotte Wessels op het programma staan dus dit was een beetje overkill :P wat een gek publiek :?
pi_215061774
@Candaasje wat ongelofelijk jammer dat dit soort dingen leiden tot bedreigingen. Waar is dat nou goed voor ;(
pi_215061782
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 11:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Daar hoop ik dus achter te komen tijdens de lezing :D De ecoloog is namelijk in bepaalde gevallen géén tegenstander van deze methode, maar in het geval van ‘wolf Bram’ wél.

Ik ben dus heel benieuwd wat zijn beweegredenen zijn :) (Ik heb wel een beetje vermoedens, maar ik wil graag zijn verhaal horen)
Ik snapte niet zo goed dat er een club naar de rechter ging om het Zenderen van de wolf tegen te gaan. Ik was volledig team Freek Vonk in deze, dat het èn nuttige wetenschap is èn een nare ervaring met de mens oplevert.
pi_215061792
quote:

Wat ik er van begreep bleek dat kind achteraf überhaupt niet gebeten maar omver gebutst. Maar dat geeft wel minder leuke krantenkoppen.
pi_215061797
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 12:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee! Had wel gekund maar ze heeft in een maand Floor Jansen, Marco & Tarja (te lui om die achternamen op te zoeken), Epica en Charlotte Wessels op het programma staan dus dit was een beetje overkill :P wat een gek publiek :?
In één maand _O_

We gaan volgende maand naar Visions of Atlantis maar verder nog niks op het programma. Zitten ook een beetje vast aan "OV reisbaar vanuit onze regio" kortom 013, Effenaar, TivoliVredenburg of Doornroosje.

Ik denk dat het mensen waren die ooit Within Temptation op een festival gezien hadden en die dachten de goede oude tijd te herleven. Maar zo'n concert in een niet zo heel grote zaal is heel anders dan een festival. Je gaat niet ff je weekendplannen en de kwaliteit van het bier staan bespreken met je vriendengroep, er is een hele show en voor je 't weet is die weer voorbij. Kortom ze zullen het niet begrepen hebben denk ik.
pi_215061867
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 12:14 schreef Tele6 het volgende:
Vervolgens deed de NS een leuke met dat onze trein ineens van spoor 4 ipv 1 ging, over 1 minuut, dus iedereen rennen. Staan we op spoor 4, krijgen we te horen dat de trein niet gaat. Pak die over een halfuur maar. Dat was de laatste trein dus als die niet was gegaan, hadden we gezeten. Gelukkig ging die. Oef _O-
:o
  Moderator zondag 22 september 2024 @ 12:55:03 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215062050
Rondje fietsen, eerste stop Haren (D) voor een ijsje. Uiteraard een coupe, dat mag wel na 23km.
  zondag 22 september 2024 @ 13:01:21 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215062089
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 12:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik moest hieraan denken

La Vacance de Monsieur Hulot
Als je deze film nooit gezien hebt, heb je wat gemist.
pi_215062107
@Tele6
Wij traden met ons popkoor altijd op in het patronaat.
Met lief enthousiast, aandachtig publiek want altijd eigen familie en vrienden.
Tot we een keer in een serie van 3 koren optraden.
Ook de voorste rijen, kletsen, op telefoon kijken en totaal niet naar ons en de andere koren.
Ik kan je vertellen dat is zo demotiverend en dan waren wij maar een 'amateurkoor'. Iedereen had het mega storend gevonden, ook de band en de geluismensen e.d
pi_215062122
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 13:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Ik moest hieraan denken

La Vacance de Monsieur Hulot
Als je deze film nooit gezien hebt, heb je wat gemist.
Dingen waarvan je het bestaan niet weet kan je ook niet missen.

:P
  zondag 22 september 2024 @ 13:13:59 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215062197
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 13:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Dingen waarvan je het bestaan niet weet kan je ook niet missen.

:P
Hier de complete film, juweeltje

zondag 22 september 2024 @ 13:16:13 #124
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215062210
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 13:03 schreef Blues het volgende:
@:tele6
Wij traden met ons popkoor altijd op in het patronaat.
Met lief enthousiast, aandachtig publiek want altijd eigen familie en vrienden.
Tot we een keer in een serie van 3 koren optraden.
Ook de voorste rijen, kletsen, op telefoon kijken en totaal niet naar ons en de andere koren.
Ik kan je vertellen dat is zo demotiverend en dan waren wij maar een 'amateurkoor'. Iedereen had het mega storend gevonden, ook de band en de geluismensen e.d
Lied instuderen waar je telefoonkijkers afzeikt?
Stoppen met zingen en met zijn allen een ingestudeerde tekst opzegt?
pi_215062238
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2024 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wat ik er van begreep bleek dat kind achteraf überhaupt niet gebeten maar omver gebutst. Maar dat geeft wel minder leuke krantenkoppen.
De vader heeft na die berichten foto's van de schade geplaatst. Hij was er wel vrij duidelijk over dat dat geen butswerk was.
pi_215062251
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 11:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb deze nog op de luisterlijst staan: https://www.nporadio1.nl/(...)wolf-6-augustus-2024
pi_215062322
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2024 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik heb ook wel eens een kind omver gebutst. Komt wel heel dichtbij zo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215062354
Nog even genieten op t (schone) balkon. Van de week maar weer iets van kleur halen in de bakken wat lang meegaat. De geraniums (waar ik nu achter zit 😉) zijn nu echt wel op t eind, mag ook, 3e bloei, dat was een prima investering
pi_215062471
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 13:19 schreef sigme het volgende:

[..]
De vader heeft na die berichten foto's van de schade geplaatst. Hij was er wel vrij duidelijk over dat dat geen butswerk was.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-niets-wijst-op-een

En

https://nos.nl/artikel/25(...)sden-en-deelt-foto-s
pi_215062787
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 13:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Nog even genieten op t (schone) balkon. Van de week maar weer iets van kleur halen in de bakken wat lang meegaat. De geraniums (waar ik nu achter zit 😉) zijn nu echt wel op t eind, mag ook, 3e bloei, dat was een prima investering
Ik vind ze nog steeds leuk, geraniums. Hier bloeien de ooievaarsbekken (ook een geraniumsoort) al maanden O+

Tis nog warm net met lopen.
Alleen straks nog ff grasmaaien als rug het weer toelaat, dan ben ik weer helemaal het huis en buiten rond voor de natte moesson :D inzet.
pi_215062893
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 14:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vind ze nog steeds leuk, geraniums. Hier bloeien de ooievaarsbekken (ook een geraniumsoort) al maanden O+

Tis nog warm net met lopen.
Alleen straks nog ff grasmaaien als rug het weer toelaat, dan ben ik weer helemaal het huis en buiten rond voor de natte moesson :D inzet.
Ik vind ze ook leuk, wel of wit of (zoals nu) knalrood, de roze varianten moet ik niet :D

We zijn ook weer naar binnengegaan. In de palle zon is het echt te warm, misschien straks wanneer de zon weg is weer even.
SPOILER
  zondag 22 september 2024 @ 14:37:49 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215063387
quote:

[..]
Ja klopt, ik benadrukte alleen maar hoe traumatisch dat voor een kind kan zijn.
SPOILER
Anyway, als een kleuter een schampschot van een wolf heeft dan kun je er op rekenen dat dat effect heeft op een kind.

En dan moet de daarbij ook nog eens meenemen dat wolven voor jonge kinderen door hun rol in sprookjes sowieso al heel eng zijn, dus dat maakt het extra vervelend.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 22 september 2024 @ 15:24:09 #134
63722 z80
I fink you freaky
pi_215064185
Rondje met de fiets gemaakt. Ooij, Nijmegen, Berg en Dal en weer richting Kleve. Zo veel mogelijk de drukke plekken vermeden.
En net de eerste lading golden delicious van de boom gehaald. Anderhalve emmer. En er hangt nog voor ongeveer een emmer, maar die zijn nog niet rijp.
pi_215064614
quote:
Los van het feit dat ik vind dat je als 'expert' niet op basis van tweedehands verhalen of beelden je mening moet geven: als ik een kind naar de BSO stuur verwacht ik niet dat het zo terugkomt. Sterker nog: mijn jongste heeft een paar keer een ander kind gebeten op de opvang (en die heeft 8 tanden) en dat veroorzaakte meer röring dan bepaalde mensen hier nu aan willen geven :') bovendien wat Leandra zegt: een jong kind denkt heus niet 'och, ik werd maar gebutst door een wolf, niets aan het handje!'

Ik begrijp heus dat de wolven zelf niet de oorzaak van het probleem zijn. Maar dit gebagatelliseer draagt echt niets bij aan een oplossing of geruststelling voor bezorgde mensen.
  zondag 22 september 2024 @ 16:10:43 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215064926
Dat idd, dat bagatelliseren komt vooral over als "we nemen jouw zorgen niet serieus".
En leuk als iemand hartje stad woont, maar als mijn (klein)kinderen door het bos naar school moeten fietsen dan vind ik dat toch wat minder als er wolven rondlopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215065629
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 15:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Los van het feit dat ik vind dat je als 'expert' niet op basis van tweedehands verhalen of beelden je mening moet geven: als ik een kind naar de BSO stuur verwacht ik niet dat het zo terugkomt. Sterker nog: mijn jongste heeft een paar keer een ander kind gebeten op de opvang (en die heeft 8 tanden) en dat veroorzaakte meer röring dan bepaalde mensen hier nu aan willen geven :') bovendien wat Leandra zegt: een jong kind denkt heus niet 'och, ik werd maar gebutst door een wolf, niets aan het handje!'

Ik begrijp heus dat de wolven zelf niet de oorzaak van het probleem zijn. Maar dit gebagatelliseer draagt echt niets bij aan een oplossing of geruststelling voor bezorgde mensen.
Volgens mij is er niemand die zegt dat er niets aan de hand is.

Maar als er in de media bij een politiek gevoelig onderwerp dit gebracht wordt als bijtincident, dan is toch op Ludolfs' opmerking "hoe kan je een beetje gebeten zijn?" In dit geval toch terecht te zeggen dat er niet gebeten is? Dat is toch op geen enkele manier gericht tégen dat kind?
pi_215066460
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 15:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je als ouder(s) zulke foto's van je kind doorspeelt aan de pers.
pi_215066485
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 15:24 schreef z80 het volgende:
Rondje met de fiets gemaakt. Ooij, Nijmegen, Berg en Dal en weer richting Kleve. Zo veel mogelijk de drukke plekken vermeden.
En net de eerste lading golden delicious van de boom gehaald. Anderhalve emmer. En er hangt nog voor ongeveer een emmer, maar die zijn nog niet rijp.
Ik woon helemaal niet bij jou in de buurt maar ik heb laatst dat fietspad tussen Kleve en Nederland gefietst en ik vond het wel mooi daar, snapte alleen niet dat mensen in de benauwde hitte gezellig op die spoorbaan gingen fietsen.
pi_215067298
:W groetjes vanaf een donkere slaapkamer, ik ga zo een derde poging doen om weg te sneaken bij een ik denk slapend buurmeisje. Vorige twee pogingen strandden door de intens krakende trap :(

Het was vies benauwd vanmiddag. Geen weer om in te gaan hockeyen rond drie uur. Maarja. We moesten nou eenmaal toen. Ik was in derde kwart iets té diep gegaan, toen ik niet gewisseld was, en na 7 min in het laatste kwart helemaal aan het trillen en niet lekker. Gelukkig had iemand wat te eten (ik had zelf net in kwart ervoor mn laatste dextro weggegeven..) en na een kwartiertje ging het wat beter. Wel beetje onrustig - ik voel me niet goed, daardoor spanning, daardoor last darmen en naar wc moeten, maar speelden veld 2 en dat was best eindje van clubhuis met wc's plus ik voelde me dus niet goed, dus daar helemaal heen lopen ook niet fijn, dus nog meer spanning |:( . Maar gelukkig hielp de haverreep en nam daarmee ook hoofd onrust af.

Kon daarna thuis na snelle douche aanschuiven bij avondeten met buurmeisje, dat was fijn. En als ze zo OK blijft als ik wegga, kan ik nog even op de bank liggen chillen tot de buurvrouwen thuis zijn :Y
pi_215067339
In de grote stad U zijn geen wolven - hoera - wel héél veel mensen. Poeh wat veel.
En langs de Singel gezellige partijen en bootjes en picnics.
De trein is ook altijd weer leuk om onderweg en de stad weer eens van een andere kant te zien.

Gejeu de boule’d..ons team verloor…veel plezier en gelachen…er waren veel muntjes over en die heb ik gedeald en geruild voor een fles wijn.
Wij kwamen terug met Zeven flessen wijn! Heerlijk Indisch gegeten.
Dat was een goed en onderhoudend vrijwilligersuitje.

@Blues één van de collega’s liep doelbewust voorop in de goede richting. Zij was eerder gids geweest. Laten zien en de link gegeven van jouw (😉) fb. Kende zij nog niet en gaat zich melden. :B
pi_215067371
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 20:07 schreef AnneX het volgende:
In de grote stad U zijn geen wolven - hoera - wel héél veel mensen. Poeh wat veel.
En langs de Singel gezellige partijen en bootjes en picnics.
De trein is ook altijd weer leuk om onderweg en de stad weer eens van een andere kant te zien.

Gejeu de boule’d..ons team verloor…veel plezier en gelachen…er waren veel muntjes over en die heb ik gedeald en geruild voor een fles wijn.
Wij kwamen terug met Zeven flessen wijn! Heerlijk Indisch gegeten.
Dat was een goed en onderhoudend vrijwilligersuitje.

@:Blues één van de collega’s liep doelbewust voorop in de goede richting. Zij was eerder gids geweest. Laten zien en de link gegeven van jouw (😉) fb. Kende zij nog niet en gaat zich melden. :B
Leuke dag in me stadsie ^O^ In en uitchecken ging oké?

Mooi voor het nieuwe lid. We zitten inmiddels, na een dipje, op bijna 43.000 leden *G*
pi_215067422
@AnneX waar heb je Indisch gegeten?
Er zat ooit een goede toko in Hoog Catharijne, voor de verbouwing, en bij de lange viestraat. Beide zijn niet meer ;(

Ik zit inmiddels beneden. Wegsneaken mislukte, maar bij weer boven wilde ze drinken, dus gezegd dat ik beneden even ging kijken en zij alvast moest proberen te gaan slapen. Toen ik beneden was zag ik haar op de zij draaien op babyfoon, en dan gaat ze meestal echt slapen, en dat gebeurde inderdaad. Hoera!
pi_215067480

Na pruimen, peren, tomaat, courgette, rucola, en wat tuinkruiden nu ook walnoot uit de tuin *O*
pi_215067505
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2024 20:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Na pruimen, peren, tomaat, courgette, rucola, en wat tuinkruiden nu ook walnoot uit de tuin *O*
Hoe is het qua fruitbomen in de nieuwe tuin?
pi_215067540
Ik heb het grootste deel van de zondag besteed aan de kledingwissel van kind 2. Alle kasten uitgemest en alles ligt op verschillende stapels klaar om binnenkort het huis te verlaten. Kast weer vol met passende kleren. O+ nu moet ik alleen het cv-hok nog uitmesten want daar liggen nog stapels baby- en zwangerschapskleding :X sommige dingen draag ik al 12 jaar met me mee dus dat moet zo langzamerhand écht de deur maar eens uit.
pi_215067582
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe is het qua fruitbomen in de nieuwe tuin?
Nu nog niets. We hebben wel een randje bos daar. Wil wel van alles neer gaan zetten.

We zitten wat hoger (hier 60 meter, daar +-880 meter bovenkant tuin, 800 meter onderkant tuin), dus even uitvogelen wat het daar gaat doen. Heel koud wordt het er niet, maar het kan wel eens vriezen en ook sneeuw is goed mogelijk daar.

in elk geval perzik, peer, pruim en appel zouden gewoon goed moeten gaan. Ik heb al een sinaasappelboompje dus die ga ik gewoon proberen.

Ik hoop dat citrus en vijg gewoon kan daar maar dat zal er een beetje om hangen. De curry tree moet in elk geval in de kas.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 22-09-2024 20:37:55 (Vijg niet vijf) ]
pi_215067801
Hebben jullie al enig idee wanneer jullie erin kunnen? Is de administratieve rompslomp klaar?
pi_215067807
Ik ontving onderstaande mail van mijn vrijwilligerswerk.

SPOILER
Week of twee geleden kwam de vraag voor het eerst binnen: groepje cliënten (met namen erbij) wil graag naar die activiteit, wie kan er mee? Ik kan niet ivm mijn werk dus heb niet gereageerd.

Hoe lezen jullie bovenstaande mail?

SPOILER
pi_215067843
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:11 schreef Blues het volgende:

[..]
Leuke dag in me stadsie ^O^ In en uitchecken ging oké?

Mooi voor het nieuwe lid. We zitten inmiddels, na een dipje, op bijna 43.000 leden *G*
Ja hoor moeiteloos.
Er waren nog 5 ervaren treinreizigers in het clubje. Veel gingen op de fiets of ebike.
Net gecheckt: de terugreis is al afgeschreven ¤ 2,60 😂

@vlindertje89 dit was catering, vanuit Ede. https://www.willys2go.nl/
Ook sympathiek: wat over is van de catering opdrachten, wordt gedeeld met dak- en thuislozen, hoorde ik.
In ons dorp is het ook goed authentiek Indisch eten, alleen op woensdag.
Als je het wilt weten, heb ik een linkje.
pi_215067855
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 21:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ontving onderstaande mail van mijn vrijwilligerswerk.

SPOILER
Week of twee geleden kwam de vraag voor het eerst binnen: groepje cliënten (met namen erbij) wil graag naar die activiteit, wie kan er mee? Ik kan niet ivm mijn werk dus heb niet gereageerd.

SPOILER
Jouw conclusie onder 2e spoiler is imho terecht.
pi_215067970
De toon had flink anders gekund
pi_215068119
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Hebben jullie al enig idee wanneer jullie erin kunnen? Is de administratieve rompslomp klaar?
Het plan was eind oktober naar de notaris, maar de gestor die de verkoper hier bij helpt heeft niet altijd even veel haast :)
pi_215068723
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 21:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik snap dat je het je aantrekt. Ik lees het als een feitelijke vaststelling. Ze hadden het nog wat kunnen opleuken, maar er staat imho weinig verkeerds in.
pi_215069532
Goedemorgen!

Op mijn fietstochtje gistermiddag.
pi_215069879
Goedemorgen! Vol weekend gehad dus nu weer rustig aan het werk.
pi_215070698
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 07:10 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

[ afbeelding ]
Op mijn fietstochtje gistermiddag.
Mooi O+

Goedemorgen allemaal :W
pi_215071601
Ik ga maar niet reageren op de mail, ook al denk ik dat de toonzetting anders had gekund. Ga maar uit van geen opzet.

Nieuwe mopper *O*
Zorgwerkgever is pro actief qua arbo beleid ^O^
Dus ik kreeg eerst ongevraagd een afspraak gepland (in de ochtend) op een werkdag bij mijn andere werkgever. Konden zij niet weten, aangegeven, met mijn weekdagen dat ik voor hen werk erbij.
Nu staat er een nieuwe afspraak. Op een werkdag bij hen. Weer in de ochtend. Want dat laatste is logisch… dat je bij een werkplanning waarbij het zwaartepunt in de ochtend ligt zulke kantoorafspraken in de ochtend plant :')
En aangezien het voor de centrale planners niet te doen is mensen een deel van de ochtend in te plannen… ben ik de volle vijf uur van die ochtend niet beschikbaar voor hen. Door een gesprek van max 30 minuten.
  maandag 23 september 2024 @ 12:31:06 #159
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215071607
Even heel kort, want zo de auto in voor een ritje van 1200km...

De eerste keer dat een niet-border collie heeft gewonnen, Mariela en Willem bovenaan de lijst, beste paar van Argentinie *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_215071881
Feliz cumpleaños Argentinië kampioenuh 🎉

En de zevende covid vaccinatie zit erin. In een kerk 😉genoeg parkeerplaatsen.
pi_215072441
Enig: het Bieb lokaal is nu half handenarbeid lokaal voor groep 8.
De samenwerking in knutsel en opruimen 😎
  maandag 23 september 2024 @ 14:18:08 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215072680
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 13:13 schreef AnneX het volgende:
Feliz cumpleaños
Argentinië kampioenuh 🎉

En de zevende covid vaccinatie zit erin. In een kerk 😉genoeg parkeerplaatsen.

Dat betekent "gefeliciteerd met je verjaardag" :P
cumpleaños = verjaardag ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215072774
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 14:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat betekent "gefeliciteerd met je verjaardag" :P
cumpleaños = verjaardag ;)
Joh 😉 de boodschap is duidelijk.

Nu jij…😎
pi_215073049
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 14:28 schreef AnneX het volgende:

[..]
Joh 😉 de boodschap is duidelijk.

Nu jij…😎
Dat is toch geen aardige reactie op Whiskers die gewoon een tip geeft?
pi_215073075
Ondertussen dringt mijn teamleider hier aan op dat ik officieel opzeg maar in Vlindertjecity is het contract nog niet rond. Ik heb het aanbod nog niet eens ontvangen.

Toch maar alvast opzeggen hier?

Ik heb ze vrijdag nog nagevraagd of alles wel liep en ze waren ermee bezig en al mijn documenten hadden ze in goede orde ontvangen. Maar geen enkele indicatie over hoe lang dit nog duurt. Weet niet of aandringen überhaupt helpt of waar ik moet aandringen.
pi_215073512
Thuis na een drukke dag.

Gefeliciteerd @flipsen mooi resultaat na al het harde werken. Veilige terugreis.

@Tele6 Ik zou morgenmiddag nog even contact opnemen en aangeven waarom, in de middag want dan hebben ze 2 werkdagen na vrijdag de tijd gehad.
Heb dat ooit eens bij een interne baanwisseling gehad, kwam maar geen nieuw contact. Toen aangegeven dat ik op de wisseldag gewoon naar m’n oude plek zou gaan als het niet geregeld was. Dat werkte :o Maar was natuurlijk makkelijker want zelfde werkgever
  maandag 23 september 2024 @ 17:20:11 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215074025
zo, ik heb me vandaag maar even geprostitudinges op LinkedIn.
Iedereen een berichtje sturen dat ik voor ze kan werken .. alles om maaraan klanten te komen.. bah wat heb ik een hekel aan dat gedeelte van ondernemer zijn zeg!

morgen nog even een dagje naar een beurs in Hamburg.. vooruit maar weer..

maar goed.. het is voor een goed doel enzo :X

verder een *O* voor Argentinie. en een roosvicee voor tele :*
pi_215074460
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 12:31 schreef flipsen het volgende:
Even heel kort, want zo de auto in voor een ritje van 1200km...

[ afbeelding ]

De eerste keer dat een niet-border collie heeft gewonnen, Mariela en Willem bovenaan de lijst, beste paar van Argentinie *O*
Zijn jullie dat. flipsen? *O*

En zo ver rijden voor een hondenevenement :o Even heen en terug _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215074673
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 15:11 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen dringt mijn teamleider hier aan op dat ik officieel opzeg maar in Vlindertjecity is het contract nog niet rond. Ik heb het aanbod nog niet eens ontvangen.

Toch maar alvast opzeggen hier?

Ik heb ze vrijdag nog nagevraagd of alles wel liep en ze waren ermee bezig en al mijn documenten hadden ze in goede orde ontvangen. Maar geen enkele indicatie over hoe lang dit nog duurt. Weet niet of aandringen überhaupt helpt of waar ik moet aandringen.
Nee!

Informeren bij je nieuwe wg hoe het zit met je contract, omdat ook zij er vanaf <datum> last van krijgen omdat je door de vertraging de opzegtermijn en dus beoogde startdatum bij hen niet haalt is nooit verkeerd ;)
pi_215074872
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 18:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nee!

Informeren bij je nieuwe wg hoe het zit met je contract, omdat ook zij er vanaf <datum> last van krijgen omdat je door de vertraging de opzegtermijn en dus beoogde startdatum bij hen niet haalt is nooit verkeerd ;)
^
pi_215075689

Wel een bord, geen beren :{w

Wel een pootafdruk waarbij ik twijfel tussen grote hond of wolf.
pi_215076913
Vanmorgen begonnen met vergadering, daarna papierwerk, toen cursus gevolgd en als toetje zelf cursus gegeven. Beetje gaar na een 9-9 dag.
pi_215076975
Productief dagje!
Welk onderwerp bij cursus?
pi_215076987

Onder boomwortels een kerststal met een door de slakken opgevroten Jezus en een gehavende maria.
pi_215077000
Drukke dag @cat- astrophe

Hoe ging het vandaag @Blues ?

Jullie wonen daar ook echt “op vakantie”
pi_215077097
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:

Hoe ging het vandaag @:blues ?

Met mij goed ^O^

SPOILER
Ik kwam vol energie thuis :? *O* :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 24-09-2024 00:40:08 ]
pi_215077128
Wat fijn, even flink met (zinnige) vuisten op tafel geslagen.
pi_215077142
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2024 22:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Onder boomwortels een kerststal met een door de slakken opgevroten Jezus en een gehavende maria.
Ik zou zeggen hond, wolf is wat meer ovaal qua vorm.

(De lezing gaat trouwens door. *O* We hebben een klein aantal gasten waarvan het een beetje de vraag is of ze een naamgenoot op FB hebben met wat andere standpunten (anti vaccin, pro zwarte piet, etc) maar het grootste deel van de gasten komt in elk geval echt uit interesse en niet om te rellen. :) we staan ook op het ‘risicobord’ van de politie. )

In wilde eigenlijk teruglezen, maar ik duik m’n nest in :O ( al sinds 4:15 uur wakker, dus ik vind dat het moet kunnen)
pi_215077144
quote:
2s.gif Op maandag 23 september 2024 22:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

O+
pi_215077302
quote:
7s.gif Op maandag 23 september 2024 23:19 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik zou zeggen hond, wolf is wat meer ovaal qua vorm.

(De lezing gaat trouwens door. *O* We hebben een klein aantal gasten waarvan het een beetje de vraag is of ze een naamgenoot op FB hebben met wat andere standpunten (anti vaccin, pro zwarte piet, etc) maar het grootste deel van de gasten komt in elk geval echt uit interesse en niet om te rellen. :) we staan ook op het ‘risicobord’ van de politie. )

In wilde eigenlijk teruglezen, maar ik duik m’n nest in :O ( al sinds 4:15 uur wakker, dus ik vind dat het moet kunnen)
Dank!

En mooi dat de lezing door gaat.
pi_215077520
Goedenacht!
Ik lag wakker en ben maar een rondje gaan lopen. Langs luid knagende bevers :D
Ik heb er ook een zien zwemmen O+
pi_215078100
Ik kom even inchecken want ik leef nog.

Kom ook gelijk weer uitchecken want we hebben 2 Hele Beste Weken in het verschiet.
pi_215078663
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 04:23 schreef sigme het volgende:
Goedenacht!
Ik lag wakker en ben maar een rondje gaan lopen. Langs luid knagende bevers :D
Ik heb er ook een zien zwemmen O+
Minder dat je wakker lag maar toch wel gaaf om de bevers zo mee te maken O+

Hier moet er ook eentje zitten maar we hebben hem nog niet gezien.
pi_215078850
Voorstel gekregen.

Voorstel geaccepteerd.

Ontslag ingediend.

Wooooooooooo *G*
pi_215078894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:09 schreef Tele6 het volgende:
Voorstel gekregen.

Voorstel geaccepteerd.

Ontslag ingediend.

Wooooooooooo *G*
*O*

Eindelijk duidelijkheid. w/

Straks komt mn.X thuis en ik ben er niet eens vanwege afspraak… 8)7
pi_215078971
Fijn @Tele6! *O*

Ik had al ruim week wat last van verkoudheid, niet per se neus vol maar wel holtes. Zondag bij hockey dus iets te diep gegaan, en ook heel slecht geslapen. Gister hele dag gehad dat als ik eenmaal zat of lag of stond/liep het prima ging, maar bij opstaan van zit/lig echt enorme bonzende hoofdpijn. En futloos ook gewoon. Afgelopen nacht gelukkig goed geslapen (op een slangen-nachtmerrie na), en de hoofdpijn bij opstaan is bijna weg *O* en voel me ook stuk beter. Heel fijn, want psych vandaag dus lopen-bus-trein-lopen enzo.
pi_215079058
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:09 schreef Tele6 het volgende:
Voorstel gekregen.

Voorstel geaccepteerd.

Ontslag ingediend.

Wooooooooooo *G*
*G* Gefeliciteerd!! :*
pi_215079080
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn @:Tele6! *O*

Ik had al ruim week wat last van verkoudheid, niet per se neus vol maar wel holtes. Zondag bij hockey dus iets te diep gegaan, en ook heel slecht geslapen. Gister hele dag gehad dat als ik eenmaal zat of lag of stond/liep het prima ging, maar bij opstaan van zit/lig echt enorme bonzende hoofdpijn. En futloos ook gewoon. Afgelopen nacht gelukkig goed geslapen (op een slangen-nachtmerrie na), en de hoofdpijn bij opstaan is bijna weg *O* en voel me ook stuk beter. Heel fijn, want psych vandaag dus lopen-bus-trein-lopen enzo.
Yes voor hoofdpijn weg *G*

Ik zit ook al de hele week tegen verkoudheid aan. Het is weer die tijd van het jaar. Bah :(
Gelukkig een super relaxte zondag gehad waarbij B naar mij toe kwam en brownies voor me ging bakken en we een legpuzzel afgemaakt hebben.
Vervolgens gister lekker lopen stressen. Ach ja :')

Succes bij psych :*
pi_215079140
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Yes voor hoofdpijn weg *G*

Ik zit ook al de hele week tegen verkoudheid aan. Het is weer die tijd van het jaar. Bah :(
Gelukkig een super relaxte zondag gehad waarbij B naar mij toe kwam en brownies voor me ging bakken en we een legpuzzel afgemaakt hebben.
Vervolgens gister lekker lopen stressen. Ach ja :')

Succes bij psych :*
En voor jou beterschap!

Wat heerlijk jouw zondag!
Jammer van het stressen maandag, maar gelukkig is dat voorbij *O*

En ja, het heerst. Een teamgenoot had het ook al anderhalve week, mn moeder ook (die heb ik niet gezien in die tijd). Het is dan ook al wel drie hele dagen herfst :+

Ouders zijn weer in het land, donderdag gaan we uit lunchen voor een driegangen lunch hier in de buurt. Zin in :).
pi_215079143
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2024 23:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn, even flink met (zinnige) vuisten op tafel geslagen.
Artsen waren erg bezorgd geworden en verrast en geschrokken over al het werkaanbod van alle kanten met zo weinig mensen en wisten eigenlijk niet eens precies wat wij allemaal doen :D :N
pi_215079148
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
En voor jou beterschap!

En ja, het heerst. Een teamgenoot had het ook al anderhalve week, mn moeder ook (die heb ik niet gezien in die tijd). Het is dan ook al wel drie hele dagen herfst :+

Ouders zijn weer in het land, donderdag gaan we uit lunchen voor een driegangen lunch hier in de buurt. Zin in :).
Jasmijn & ik ? :9
pi_215079205
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Jasmijn & ik ? :9
Nee, iets verder uit het centrum. Ik zal erna verklappen waar precies ;) . Je review over Jasmijn & ik zag er wel goed uit!

En fijn, van de artsen die kwamen helpen én ervaren wat jullie eigenlijk allemaal doen. Twee vliegen in één klap.
pi_215079266
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 11:00 schreef vlindertje89 het volgende:

Nee, iets verder uit het centrum. Ik zal erna verklappen waar precies ;) . Je review over Jasmijn & ik zag er wel goed uit!

En fijn, van de artsen die kwamen helpen én ervaren wat jullie eigenlijk allemaal doen. Twee vliegen in één klap.
^O^

Als er door ziek/zeer/vakanties maar 1 coll op die dag werkt waar er eigenlijk 5 coll moeten zijn en ze heeft 6 spreekuren mét alle telefoon, mail, verwijzingen, beter dichtbij, achterstanden en hoge spoed orders was het niet zo gek dat ze huilend achter de balie zat en dit is een echte bikkel ;(
Eindelijk is er ingegrepen ja ipv goed bedoelde schouderklopjes!

Gisteren hebben we gezegd tegen de afd. leider (baas van TL) als we weer zien dat er maar 1 zit komt die ook niet, dan weet je dat vast.
Los het op.
pi_215079278
En verder heb ik vandaag alleen bieb/wasje/bed verschonen/gezellig boodschappen samen op het programma O+
pi_215079343
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 11:04 schreef Blues het volgende:

[..]
^O^

Als er door ziek/zeer/vakanties maar 1 coll op die dag werkt waar er eigenlijk 5 coll moeten zijn en ze heeft 6 spreekuren mét alle telefoon, mail, verwijzingen, beter dichtbij, achterstanden en hoge spoed orders was het niet zo gek dat ze huilend achter de balie zat en dit is een echte bikkel ;(
Eindelijk is er ingegrepen ja ipv goed bedoelde schouderklopjes!

Gisteren hebben we gezegd tegen de afd. leider (baas van TL) als we weer zien dat er maar 1 zit komt die ook niet, dan weet je dat vast.
Los het op.
Heel goed. Dat is inderdaad echt niet oké! Goed dat jullie nu gezamenlijk een standpunt innemen en het probleem bij management neerleggen op die manier, ipv over je eigen grenzen heen te gaan om het maar op te lossen. Hopelijk gaan zij dan nu ook daadwerkelijk handelen, nu ze (nog) zichtbaarder geconfronteerd worden met het probleem.
pi_215079347
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 10:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
En voor jou beterschap!

Ik had gister niet alleen stress over of m'n nieuwe werk eindelijk rond ging komen, maar er was ook dikke drama in de trainersgroepsapp. Het leek of mensen het onderling opgelost kregen maar toen werd ik van meerdere kanten persoonlijk geappt om hulp :X

Uiteindelijk gisteravond op training wat mensen aangesproken en een plan gemaakt voor hoe we dit gaan aanpakken de komende tijd.

Ik vind eigenlijk dat je je op vrijwilligerswerk ook collegiaal moet gedragen, iets van fatsoen en respect iig. En ik baal dat ik niet ingegrepen heb op het moment dat fatsoen en respect weg waren. Maar goed, mensen er IRL op aanspreken was denk ik een aardig alternatief.

Iig lekker een categorie vaardigheden aangeboord waar ik normaal niet kom. Oef :X
quote:

Driegangen lunch O+ O+ O+
Veel plezier alvast & eet smakelijk *G*
  dinsdag 24 september 2024 @ 11:17:02 #197
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215079361
Honger. Nu al. Dit weekend mn OMAD verfucked en nu de repercussies...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215079400
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 11:17 schreef fietsie het volgende:
Honger. Nu al. Dit weekend mn OMAD verfucked en nu de repercussies...
Lijfje schreeuwt om meer eten! :9
pi_215079414
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 11:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik had gister niet alleen stress over of m'n nieuwe werk eindelijk rond ging komen, maar er was ook dikke drama in de trainersgroepsapp. Het leek of mensen het onderling opgelost kregen maar toen werd ik van meerdere kanten persoonlijk geappt om hulp :X

Uiteindelijk gisteravond op training wat mensen aangesproken en een plan gemaakt voor hoe we dit gaan aanpakken de komende tijd.

Ik vind eigenlijk dat je je op vrijwilligerswerk ook collegiaal moet gedragen, iets van fatsoen en respect iig. En ik baal dat ik niet ingegrepen heb op het moment dat fatsoen en respect weg waren. Maar goed, mensen er IRL op aanspreken was denk ik een aardig alternatief.

Iig lekker een categorie vaardigheden aangeboord waar ik normaal niet kom. Oef :X
[..]
Driegangen lunch O+ O+ O+
Veel plezier alvast & eet smakelijk *G*
Ik vind dat je je bijna altijd met iets van fatsoen en respect zou moeten gedragen :Y
Wat een gedoe zeg joh, met die trainers allemaal. Denk dat IRL aanspreken het meest effectief is :Y

Ik had twee weken geleden ook weer allemaal gezeik op de app van coach over scheidsrechters en vice versa en van andere mensen die aanwezig waren enz. Ik heb wel duidelijk een mening over wie fout zit, en ik weet dat bestuur die deelt, dus hen alle benodigde info gegeven om daar iets mee te kunnen doen. Ga ik mn vingers niet aan branden. Is het een keer een voordeel dat mijn functie bij deze club niet onder bestuur valt ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 september 2024 @ 11:44:29 #200
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215079555
Feli Tele *O*

Hoewel nog vroeg. Restaurant voor kerst op werk is al geboekt. Café Picknick. We gaan er met Amerikaanse Schoolbus heen :D. Het restaurant ligt in het Niemandsland van Beverwijk.

Het restaurant stond al op mn lijst, maar nu betaalt de zaak :P.
pi_215079666
Klinkt erg vermoeiend @Tele6 . Haal je nog wel plezier uit het trainerschap? (Ik snap ook wel dat je hier niet alle leuke momenten deelt, maar kan me voorstellen dat het soms wel veel gezeik is als veel mensen zich zo gedragen…)

En yeeeeh voor je nieuwe baan/contract *O*

Goed dat jullie nu samen een vuist maken @Blues
Zo zonde dat ze het zover laten komen, die workload is niet te doen joh. Zeker niet allemaal op hetzelfde moment, wat je vast voortdurend hebt met een telefoon die maar blijft gaan…… :{

SPOILER
pi_215079755
@Candaasje het geeft me een hoop voldoening vooral. Ik weet dat ik mijn gedeelte van het werk goed doe, en vind het mooi om nieuwe trainers goed op te leiden (zodat ze ook niet alle aso-manieren van de oude garde aanleren haha).
Ben wel al aan het afbouwen en overdragen, want ik verwacht niet genoeg tijd over te houden met m'n nieuwe werk met het heen en weer reizen. :)

Wat een ellende op jouw werk! Ik weet niet meer precies hoe het ervoor stond met je plannen voor Kaatjecity maar hoop dat alles goed gaat voor je :*
pi_215079783
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:04 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje het geeft me een hoop voldoening vooral. Ik weet dat ik mijn gedeelte van het werk goed doe, en vind het mooi om nieuwe trainers goed op te leiden (zodat ze ook niet alle aso-manieren van de oude garde aanleren haha).
Ben wel al aan het afbouwen en overdragen, want ik verwacht niet genoeg tijd over te houden met m'n nieuwe werk met het heen en weer reizen. :)

Wat een ellende op jouw werk! Ik weet niet meer precies hoe het ervoor stond met je plannen voor Kaatjecity maar hoop dat alles goed gaat voor je :*
fijn te lezen dat het al het gedoe dus nog wel waard is! :)

2 oktober gesprek. Organisatie is dezelfde en het is daar helaas een niet minder grote puinhoop qua bestuur. Dus we gaan het zien. En anders kijk ik rustig verder, ook zit niet op een schopstoel. Ga dan wel minderen in uren, hou ik iets meer leven over :+
pi_215079792
De deur voor de douche is naar het schijnt heel aangekomen *O*
Driemaal is scheepsrecht!

Nu nog heel houden bij het plaatsten :+
pi_215079963
Yeah voor @Tele6 gefeliciteerd. Wanneer stoppen en beginnen?

En een extra yeah voor de artsen van @Blues dat de schellen van de ogen zijn gevallen, goed dat ze even zagen wat er aan de hand is en ook dat jullie samen een vuist maken.

Dat roofbouw plegen bij jullie is inderdaad in hun eigen vingers snijden @Candaasje

Ik ben naar huis gestuurd -O- te verkouden en weinig stem. Vannacht ook nauwelijks geslapen, pas toen ik bedacht had dat ik m’n hoofdeind naar boven moest zetten ging het beter. Spreekuur was ook rustig dus een deel van mijn werk van vanmiddag had ik al gedaan en collega neemt dat over.
Zo iets eten en dan een uurtje slapen. Vanavond een etentje dat al een paar keer verzet is. Eten moet ik toch dus ga ik maar gewoon.
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 12:42:55 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215080023
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat roofbouw plegen bij jullie is inderdaad in hun eigen vingers snijden @:candaasje
Tegen die tijd verkopen ze het weer aan de volgende investeerder
pi_215080129
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Tegen die tijd verkopen ze het weer aan de volgende investeerder
Dat is wel een lastige, want mijn werkgever is de grootste binnen Europa (en UK) en natuurlijk kun je wel delen afstoten, maar dan krijgt Anicura weer een betere positie en dat willen ze ook niet zover ik weet.

Dat is dan verder natuurlijk niet mijn probleem, maar ik verwonder me wel om deze keuze. Normaal knikker je toch eerder degenen eruit die er het laatst zijn bijgekomen. Denk ik dan. Maar toch niet :D :')
  dinsdag 24 september 2024 @ 13:00:46 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215080158
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat is wel een lastige, want mijn werkgever is de grootste binnen Europa (en UK) en natuurlijk kun je wel delen afstoten, maar dan krijgt Anicura weer een betere positie en dat willen ze ook niet zover ik weet.

Dat is dan verder natuurlijk niet mijn probleem, maar ik verwonder me wel om deze keuze. Normaal knikker je toch eerder degenen eruit die er het laatst zijn bijgekomen. Denk ik dan. Maar toch niet :D :')
Dit is toch standaard praktijk sinds de overheid met een niet-oplossing voor tijdelijke contracten is gekomen? Net zoals de nieuwe huur regels maken dat particuliere verhuurders daarmee stoppen?

Als je gaat afdwingen dat na x-keren een tijdelijk contract vast wordt gaat personeel er dus per x-1 uit.
Want niet voor niets wil een bedrijf een deel flexibel hebben.
pi_215080248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:00 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dit is toch standaard praktijk sinds de overheid met een niet-oplossing voor tijdelijke contracten is gekomen? Net zoals de nieuwe huur regels maken dat particuliere verhuurders daarmee stoppen?

Als je gaat afdwingen dat na x-keren een tijdelijk contract vast wordt gaat personeel er dus per x-1 uit.
Ze rekken het bij ons al tot de maximale drie jaar, dan heb je ondertussen echt al een hele lichting nieuwe tijdelijke contracten (en de doorloop is groot, dus zoveel oude vaste contracten op de werkvloer heb je ook weer niet). Ik vind niet dat dit op conto van de regering is hoor, echt gewoon op het horkerige gedrag van in dit geval mijn werkgever. Zij maken de keuze om de werkdruk nog hoger te maken met dit soort korte termijn visies.
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 13:10:53 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215080285
quote:

[..]

Na mn eerste jaar? of halfjaar hier dacht ik nog een jaar te krijgen. Uh nee, we gaan voor iemand of niet. :+
pi_215080421
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Yeah voor @:tele6 gefeliciteerd. Wanneer stoppen en beginnen?

En een extra yeah voor de artsen van @:blues dat de schellen van de ogen zijn gevallen, goed dat ze even zagen wat er aan de hand is en ook dat jullie samen een vuist maken.

Dat roofbouw plegen bij jullie is inderdaad in hun eigen vingers snijden @:candaasje

Ik ben naar huis gestuurd -O- te verkouden en weinig stem. Vannacht ook nauwelijks geslapen, pas toen ik bedacht had dat ik m’n hoofdeind naar boven moest zetten ging het beter. Spreekuur was ook rustig dus een deel van mijn werk van vanmiddag had ik al gedaan en collega neemt dat over.
Zo iets eten en dan een uurtje slapen. Vanavond een etentje dat al een paar keer verzet is. Eten moet ik toch dus ga ik maar gewoon.
17 okt laatste dag hier. 1 nov start nieuwe baan *G*

Ik ga vanavond een aftelkalender knutselen. Met stickers 8-)

Beterschap :*
pi_215080467
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 11:54 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt erg vermoeiend @:Tele6 . Haal je nog wel plezier uit het trainerschap? (Ik snap ook wel dat je hier niet alle leuke momenten deelt, maar kan me voorstellen dat het soms wel veel gezeik is als veel mensen zich zo gedragen…)

En yeeeeh voor je nieuwe baan/contract *O*

Goed dat jullie nu samen een vuist maken @:Blues
Zo zonde dat ze het zover laten komen, die workload is niet te doen joh. Zeker niet allemaal op hetzelfde moment, wat je vast voortdurend hebt met een telefoon die maar blijft gaan…… :{

SPOILER
Wat een.....management. Wat een kapitaalverlies. En zero consideratie voor de mensen op de werkvloer. Wat een kutwerkgever. Maar dat vind ik al heel lang. Het is dat het werk zelf vast enorm leuk is en je collega's fijn en de patiënten fantastisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215080603
quote:

[..]

Als je een gokclubje beleggingsmaatschappij bent is vast personeel een risico. En sta niet gek te kijken als zowel evidensia als anicura ooit door dezelfde club gekocht worden.

Twee nagenoeg dezelfde bedrijven kopen, personeel en vestigingen halveren en dus meer winst voor het gokclubje is wat ooit bij één van mijn oud werkgevers geflikt is. Werd het heel gezellig van op de werkvloer.
pi_215081188
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mooiste dag van het jaar :P *O* fijn dat alles rond is! ^O^
  dinsdag 24 september 2024 @ 15:29:09 #215
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_215081194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

En glitters?
pi_215081259
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:29 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! *O*

En glitters?
Goed idee! *G*
  dinsdag 24 september 2024 @ 15:53:24 #217
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215081345
Hmpff @Candaasje wat een toestand weer..

Naast de geldzorgen die nu ook zorgen dst ik s nacht wakker lig vind ik dat een van de grootste persoonlijke financiële vraagstukken. Want ik wil graag investeren, maar dan wel in bedrijven die "het goede doen", bedrijven met een morele ambitie.. ik vind het nog niet heel makkelijk om uit te vinden welke bedrijven dat WEL en welke dat NIET zijn..

Verder was de beurs in Hamburg DRUK, en ben ik nog niet zo ver dat ik mezelf (en mn bedrijf) goed kan verkopen.. dus nu even een koppies thee met 2 plakken
gebak, want ik kon niet kiezen :+

dinsdag 24 september 2024 @ 15:55:36 #218
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215081367
Ik heb net gisteravond een blije plaskalender geknutseld voor m'n peuter waar hij dinostickers op mag plakken :D

Respect voor jou @Barreltje dat je het wel gewoon probeert!
Ik ben zelf vrij snel afgehaakt als freelancer omdat het mezelf verkopen en het ellebogenwerk echt niks voor mij was.
pi_215082409
Vervolgens is er weer gedoe met de trainers en nu vind ik het niet leuk meer. Nu heb ik de voorzitter van de club over me heen omdat ik gister in alle gedoe vergeten ben om materiaal op te ruimen. Dus ze appt dat ze ons er *nogmaals* aan moet herinneren dat het *NIET de bedoeling is* dat we materiaal laten liggen, en nog een alinea vol frustraties over achtergelaten materiaal. Volgens mij is het de eerste keer in maanden dat iemand wat laat liggen, en ik was net zo blij dat ik gister de hele dramabende zo goed opgelost had.
Ik snap het niet. Is ze nou zo gefrustreerd over andere dingen en is dit de druppel? Of ben ik vergeten dat we mega problemen hebben met opruimen van materiaal? Of vat ik het sterker op dan ze bedoelt en schrijft ze eigenlijk "Hey allemaal, er was wat materiaal blijven liggen, kunnen jullie ff in de gaten houden dat je 't opruimt na training?" en hallucineer ik de gefrustreerde alinea's.
pi_215082889
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 18:18 schreef Tele6 het volgende:
Vervolgens is er weer gedoe met de trainers en nu vind ik het niet leuk meer. Nu heb ik de voorzitter van de club over me heen omdat ik gister in alle gedoe vergeten ben om materiaal op te ruimen. Dus ze appt dat ze ons er *nogmaals* aan moet herinneren dat het *NIET de bedoeling is* dat we materiaal laten liggen, en nog een alinea vol frustraties over achtergelaten materiaal. Volgens mij is het de eerste keer in maanden dat iemand wat laat liggen, en ik was net zo blij dat ik gister de hele dramabende zo goed opgelost had.
Ik snap het niet. Is ze nou zo gefrustreerd over andere dingen en is dit de druppel? Of ben ik vergeten dat we mega problemen hebben met opruimen van materiaal? Of vat ik het sterker op dan ze bedoelt en schrijft ze eigenlijk "Hey allemaal, er was wat materiaal blijven liggen, kunnen jullie ff in de gaten houden dat je 't opruimt na training?" en hallucineer ik de gefrustreerde alinea's.
Weet je: dit is een prima vraag. Ook prima verwoord. Stuur 'm aan haar. Dat schept duidelijkheid.
Misschien spuwt ze vervolgens een hele lading gal over je uit en vind je het Echt Niet Leuk Meer. Maar meer waarschijnlijk komen jullie nader tot elkaar en mopperen jullie even samen over alles O+
  dinsdag 24 september 2024 @ 19:39:23 #221
63722 z80
I fink you freaky
pi_215083182
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

De bedrijven boden geen vaste contracten meer aan. Ook niet na 10 verlengingen.
Daar is tegen opgetreden, en terecht. Met een max aantal tijdelijke contracten bij 1 werkgever.
Nu ook nog de zogenaamde zzp constructe de nek om draaien. Je bent in dienst, of je bent zzper. Maar als zzper heb je meerdere werkgevers. En niet wat er nu gebeurd. voor 1 werkgever werken zonder zekerheid.
pi_215083858
Universiteitspersoneel, met name junior docenten, gebeurt dit ook mee. Die zijn dan na 4 jaar (is een uitzondering, als je meteen contract krijgt voor 4 jaar mag dat in dit geval) helemaal ingewerkt op alle vakken en goed opgeleid, en vervolgens moeten ze weg, want beleid is geen vaste contracten voor niet-gepromoveerde docenten. Dus dan gaan ze naar de volgende uni. Als we het over kapitaalvernietiging hebben..

Wel shit, @Candaasje, zeker omdat jullie sowieso al te weinig personeel hebben. Verstandig dat jullie ook serieus nadenken over een keer het werk neerleggen. Het is zo moeilijk, omdat je de consequenties daarvan voor patiënten helemaal niet wil, maar ook heel frustrerend dat het blijkbaar nodig lijkt te zijn voordat hogerop de ernst en urgentie van het probleem ingezien wordt.. ik hoop voor je op een positieve uitkomst in Kaatjecity, zodat je in elk geval minder reistijd hebt. Of kom bij mijn dierenartspraktijk werken O+ nog minder reistijd! En geen nachtdiensten! (En dus wss voor jou ook veel minder leuk en minder uitdagend, maar egoïstisch vanuit mezelf gedacht vind ik het een top idee ;) ).
pi_215083930
Verder had ik een vermoeiende dag. Psych afspraak was emotioneel, heb denk ik 45 vd 60 min zitten janken, en daardoor behoorlijk energievretend. Ook niet heel bevorderlijk voor het snot in mn hoofd :+ . Op terugweg ging ik een taartje voor mezelf halen van de echt goede bakker (Bond en Smolders O+ ), en toen liep ik langs de manneke pis frieten. En ik had nog niet geluncht. Aardappelen zijn gezond toch? ;) . Ik had nog heel braaf een kleine besteld, maar kreeg een normale :D was best druk, hij was vrij kortaf/gestresst, dus maar niks van gezegd. Frietje rondlopend opgegeten, was echt heel lekker wel dus goede beslissing. Daarna taartje gehaald, die thuis gegeten en toen twee uur met de katjes op de bank geslapen. Dat was fijn :). Hockey afgezegd want futloos en mentaal moe, en morgen weer 11u en 15.30u werkgroepen geven. Dus lekker op tijd naar bed zo en dan hopelijk morgen weer bijgetrokken.
  dinsdag 24 september 2024 @ 21:07:04 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215084048
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:55 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb net gisteravond een blije plaskalender geknutseld voor m'n peuter waar hij dinostickers op mag plakken :D

Respect voor jou @:Barreltje dat je het wel gewoon probeert!
Ik ben zelf vrij snel afgehaakt als freelancer omdat het mezelf verkopen en het ellebogenwerk echt niks voor mij was.
mja dat ellebogenwerk is nog wel een dingetje. gelukkig zijn er niet veel mensen die doen wat ik doe, en ik hoop er niet achter te komen dat er een reden voor is :D

er zit eea misschien, hopelijk in de "pijplijn" , nu vooral oude contacten aanslingeren via LinkedIn.. beetje schaamteloos, maar soms moet dat maar even :o
pi_215084251
Goed bezig, @Barreltje! Lijkt me inderdaad ook erg lastig, maar ^O^ voor het tóch doen ook al voelt het oncomfortabel! Hopelijk levert het snel wat op :Y
pi_215084439
Nou, ik had dus een soort van sollicitatie vandaag. Of in elk geval de start van dat proces. Een toffe rondleiding in het bedrijf, samen met een andere geïnteresseerde. Daarna een hapje en drankje. Was gezellig en volgens mij heb ik een goede beurt gemaakt. Ik mag de volgende fase (telefonische kennismaking) overslaan en krijg morgen een datum voor een gesprek :o

Als ik hier word aangenomen, krijg ik (net als iedereen) gelijk een contract voor onbepaalde tijd.
Spoilers!
pi_215084608

Ook nog van gisteren :)
pi_215084617
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik had dus een soort van sollicitatie vandaag. Of in elk geval de start van dat proces. Een toffe rondleiding in het bedrijf, samen met een andere geïnteresseerde. Daarna een hapje en drankje. Was gezellig en volgens mij heb ik een goede beurt gemaakt. Ik mag de volgende fase (telefonische kennismaking) overslaan en krijg morgen een datum voor een gesprek :o

Als ik hier word aangenomen, krijg ik (net als iedereen) gelijk een contract voor onbepaalde tijd.
Netjes dat ze gelijk vaste contracten doen.
pi_215084646
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Netjes dat ze gelijk vaste contracten doen.
Zeker. Dit is een heel fatsoenlijk bedrijf. Nadeel is wel dat ze maar 28 vrije dagen geven.
Spoilers!
pi_215084669
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wat een goeie sollie ^O^
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:01:39 #231
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215084693
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zeker. Dit is een heel fatsoenlijk bedrijf. Nadeel is wel dat ze maar 28 vrije dagen geven.
wat voor soort bedrijf is dat dat er meteen een hapje en drankje bij zit ? :o
pi_215084703
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]
wat voor soort bedrijf is dat dat er meteen een hapje en drankje bij zit ? :o
Een bedrijf dat zichzelf goed wil verkopen aan potentiële werknemers *)
Spoilers!
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:15:16 #233
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215084829
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Een bedrijf dat zichzelf goed wil verkopen aan potentiële werknemers *)
misschien moet ik daar ook maar solliciteren dan.. doen ze aan remote werk ? :P
pi_215084848
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]
misschien moet ik daar ook maar solliciteren dan.. doen ze aan remote werk ? :P
Nee! Nog een nadeel, thuiswerken is alleen bij uitzondering.
Spoilers!
pi_215084859
Wat een goeie @Lucky_Strike En ook geen proeftijd? Voor hoeveel uur zou je daar gaan werken? En op locatie of ook thuis?

Vanavond een heerlijk etentje gehad met het eetclubje. Ik had vooraf gegrilde aubergine met oa hunnus, en iets wat leek op chili olie maar dan met nog iets en een soort pesto. Als hoofdgerecht had is kipsate, lekkere pittige saus erbij. Nagerecht eton mess, lekker maar niet heel bijzonder. Voorgerecht zou ik morgen zo weer eten en overmorgen ook :D
pi_215084879
Mmmm Kaat :9
pi_215084895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een goeie @:lucky_strike En ook geen proeftijd? Voor hoeveel uur zou je daar gaan werken? En op locatie of ook thuis?

Vanavond een heerlijk etentje gehad met het eetclubje. Ik had vooraf gegrilde aubergine met oa hunnus, en iets wat leek op chili olie maar dan met nog iets en een soort pesto. Als hoofdgerecht had is kipsate, lekkere pittige saus erbij. Nagerecht eton mess, lekker maar niet heel bijzonder. Voorgerecht zou ik morgen zo weer eten en overmorgen ook :D
Ik ga uit van wel een proeftijd.

Ik weet nog niet voor hoeveel uur. Ik wil liefst 24 uur maar zij willen 30. Eerst maar eens kijken of ze me niet alleen heel aardig, maar ook een capabel persoon vinden.

Dat eten klinkt lekker! Aubergine is altijd een winnaar :9
Spoilers!
pi_215084927
De soort pesto was zhug. Ga ik ook eens maken. En de chiliolie waarschijnlijk harissa in olie
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:24:12 #239
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215084940
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:07 schreef Barreltje het volgende:

[..]
mja dat ellebogenwerk is nog wel een dingetje. gelukkig zijn er niet veel mensen die doen wat ik doe, en ik hoop er niet achter te komen dat er een reden voor is :D

er zit eea misschien, hopelijk in de "pijplijn" , nu vooral oude contacten aanslingeren via LinkedIn.. beetje schaamteloos, maar soms moet dat maar even :o
Dat maakt zeker een verschil! Ik was vertaler.
pi_215084942
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ga uit van wel een proeftijd.

Ik weet nog niet voor hoeveel uur. Ik wil liefst 24 uur maar zij willen 30. Eerst maar eens kijken of ze me niet alleen heel aardig, maar ook een capabel persoon vinden.

Dat eten klinkt lekker! Aubergine is altijd een winnaar :9
Hmm, dat kan precies uitkomen zoals ik nu doe: 27u op contract, 30u op rooster; elke week 3 uur verlofopbouw tijd-voor-tijd.
pi_215084955
Nog even een mooi plaatje van eergister.
pi_215084999
quote:

[..]
Klinkt wel goed!

25-28 dagen is toch best OK/gangbaar?

(Ik heb er 25, maar goed, mijn werkgever is dus niet echt een goed voorbeeld :+ )
pi_215085030
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Hmm, dat kan precies uitkomen zoals ik nu doe: 27u op contract, 30u op rooster; elke week 3 uur verlofopbouw tijd-voor-tijd.
Wie weet. Ik vind 30 uur werken vooral heel veel, gezien mijn gezondheid. Ik weet niet eens of ik 8 uur tussen de mensen en op een bureaustoel wel vol hou. Maar ja, er is maar 1 manier om daar achter te komen :)
Spoilers!
pi_215085041
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Klinkt wel goed!

25-28 dagen is toch best OK/gangbaar?

(Ik heb er 25, maar goed, mijn werkgever is dus niet echt een goed voorbeeld :+ )
Is ook gangbaar hoor. Maar er zijn zat werkgevers die meer bieden. J heeft er 40 bijvoorbeeld.
Spoilers!
pi_215085043
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wie weet. Ik vind 30 uur werken vooral heel veel, gezien mijn gezondheid. Ik weet niet eens of ik 8 uur tussen de mensen en op een bureaustoel wel vol hou. Maar ja, er is maar 1 manier om daar achter te komen :)
Daar is die proeftijd ook voor :)
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:38:06 #246
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215085065
Even iets totaal anders, hoe zit het bij jullie met de muggen? Wij hebben hier een ware invasie :o
* Barreltje slaapt met een vliegenmeppert naast dr bed..
pi_215085078
Bij de laatste werkgever (werkte 32 uur) had ik 19 dagen. Die daarvoor volgens mij ongeveer 35 en die daarvoor was helemaal idioot, 48. 28 vrij,12 adv en 8 waren oa van 40->38 uur en nog iets. Was gewoon niet op te krijgen
pi_215085081
Muggen invasie check
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:41:42 #249
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215085092
Heb 30 vakantiedagen en 12 wettelijke feestdagen hier, een thuiswerkcontact (individueel) maar het hele bedrijf mag als het werk het toelaat ook 6 weken per jaar binnen de eu in het buitenland home office doen. Dus je kan ook een huisje op fuerta Ventura huren en van daar werken.
Thuiswerken is sowieso geen probleem.
Het kan mij niet schelen waar mijn teamleden werken, als ze hun werk maar doen (en monitoren kan ik wel maar mag ik niet van de betriebsrat)
pi_215085259
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:38 schreef Barreltje het volgende:
Even iets totaal anders, hoe zit het bij jullie met de muggen? Wij hebben hier een ware invasie :o
* Barreltje slaapt met een vliegenmeppert naast dr bed..
Sinds deze week weer. Daarvoor was het even rustig. Ik zit weer onder de bulten. Niet alleen van muggen, ik ging zaterdag met blote voet in slipper in een mierennest staan :')
Spoilers!
pi_215085364
Merk gelukkig niets van muggen, hele huis heeft horren. Af en toe piept er wel iets naar binnen maar de muggen/vliegen vangster negeert ze. Van de week wel buiten willen zitten s avonds, maar dat was niet fijn, gezoen door gote en kleine insecten en ook wat steken
pi_215085366
quote:

[..]
Deze post zegt weinig zonder aantal werkdagen.
pi_215085558
49!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_215086226
Mn leeftijd!
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 07:27:38 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215086271
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2024 07:19 schreef Blues het volgende:
Mn leeftijd!
Zonder uitroepteken mag ik hopen :7
pi_215086504
Mogge!

Geen muggen hier, ik sliep half-buiten, in de serre, dus iedere mug had mij kunnen vinden.

Qua vakantiedagen, het is onhandig omdat uit te drukken in dagen. Je hebt wettelijk recht op 4 x je wekelijkse arbeidsduur. Voor een fulltimer bij 5 dagen/week is dat 20 vakantiedagen.

Een parttimer als @Lucky_Strike bij 30u heeft dan 120 verlofuur.

Als je 30u/wk werkt in 5 dagen/wk, is dat 6u/dag , dan heb je 20 verlofdagen
Als je 30u/wk werkt in 4 dagen/wk, is dat 7,5u/dag, dan heb je 16 verlofdagen

Het aantal uren verlof dat je krijgt en het aantal dagen dat dat oplevert is dus afhankelijk van je werkuren/dag.
Als het bedrijf 25 verlofdagen geeft, dan geven ze dus als standaard de wettelijke verlofuren (dat is 20, of dus eigenlijk: 4 x de wekelijkse arbeidsduur) PLUS een hele arbeidsduurweek.

Bij Lucky_Strike 30u/wk wordt dat dus 120 (wettelijk) + 30 (aardige baas) = 150 verlofuren
Bij 6u/dag is dat 25 verlofdagen, bij 7,5/dag is het 20.

Of, als je ma/di/do/vr elk 7u werkt en op de woensdag maar 2 uurtjes, dan kan je 75 verlofdagen nemen als je ze maar op een woensdag plant. Etc etc.
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 08:40:35 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215086749
En dan zijn feestdagen ook nog naar rato soms. Mn ma werkt 21u. Ma-di-wo

Maar krijgt niet standaard 2e paasdag en 2e pinksterdag volledig vergoed als feestdag. Feestdagen en vrije dagen zitten bij hun op een bult overigens.
  woensdag 25 september 2024 @ 08:45:30 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215086794
hmppf.. kerel heeft al 4 keer een afspraak met me gemaakt voor een samenwerkeing. en nu voor de 4e keer afgezegd.
Na de 3e keer heb ik hem al gezegd dat ie goed moet nadenken of ie het wel nuttig is om een samenwerking aan te gaan. vandaag heb ik hem geschreven dat ie mij maar moet aannemen om hem te helpen met zn workload.

Ik ben er wel klaar mee. Maar ja als ondernemer moet je het blijkbaar allemaal maar slikken ..
pi_215086835
Ik werk fulltime, bij ons 38 uur, en krijg dan 232 vakantie-uren (152 wettelijk, 80 bovenwettelijk). Daarnaast werk ik 40 ipv 38 uur, en bouw ik daardoor nog 96 extra vakantie-uren op. Dus in totaal 328 uur. Bij 8 uur per dag is dat 41 dagen.

Wel ben ik verplicht vrij een aantal dagen; meestal de dag na Hemelvaartsdag en de dagen tussen kerst en oud&nieuw. Dat gaat dus wel van mijn vakantie-uren af. Dit jaar zijn we de hele twee weken, 21 dec tm 5 jan, verplicht vrij.

Feestdagen gaat volgens mij niet naar rato hier, in elk geval nooit gezien in mn uren toen ik nog niet fulltime bij deze uni werkte.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 25-09-2024 10:15:08 ]
pi_215086894
Heel lang geleden werkte ik nog in wisselende roosterdienst, en daar was de regel qua feestdagen dat als je in de afgelopen 13 weken 7 keer of meer op die weekdag gewerkt had, je de feestdag op die werkdag uitbetaald kreeg. Anders is dat namelijk goedkoop roosteren op een feestdag: er wordt niemand ingeroosterd dus krijgt ook niemand die feestdag betaald.

Aangezien ik een calculerende werknemer ben ruilde ik een en ander zorgvuldig om betaalde feestdagen te verzamelen.
pi_215086914
Ik heb soms weekend. :') Wegens 0-uren krijg ik mijn vakantieuren iedere maand uitbetaald. En als ZZP-er....tja.

De eerste 2 dagen van De 2 Weken zitten erop. Tot nu toe is alles onder controle. Wel druk, nog geen echte stress (meer). Maandagavond nog wel even wegens een Extra Uitvaart dit weekend (vrijdag bouwen, zaterdag condoleance voor 350 man en zondag uitvaart voor 80) terwijl we dit weekend al vol zitten.

Anyway, vandaag gaan we op schoolreisje, net als vorig jaar. Onder de rook van Amsterdam verzorgen we morgen bij een bedrijf alle catering op hun netwerkdag (of weet ik veel wat ze doen). Vandaag daarheen met volle bus, voorbereiden, in dezelfde B&B slapen als vorig jaar. Morgen om 8 uur moeten de zoetigheden klaarstaan voor 150 man, om 12 uur de lunch en om 4 uur de borrel met een hapje van de BBQ. Daarna de bus volrammen en dan hoop ik om 21:00 weer op de zaak te zijn hier.

Alles is nu al beter dan vorig jaar want we zijn met 4 ipv 3. :')
pi_215086956
En we hebben een eigen (extra) oven mee. Vorig jaar zeiden ze in het contact vooraf dat ze "een grote oven" hadden. Dat was onwaar. Het was zo'n klein Unox oventje.
Ik kan je zeggen dat je dan Heel Erg Druk bent met koffiezoetigheden voor 150 man en 300 afbakbroodjes.
pi_215086988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 08:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik werk fulltime, bij ons 38 uur, en krijg dan 232 vakantie-uren (152 wettelijk, 80 bovenwettelijk). Daarnaast werk ik 40 ipv 38 uur, en bouw ik daardoor nog 96 extra vakantie-uren op. Dus in totaal 328 uur. Bij 8 uur per dag is dat 41 dagen.

Wel ben ik verplicht vrij een aantal dagen; meestal goede vrijdag en de dagen tussen kerst en oud&nieuw. Dat gaat dus wel van mijn vakantie-uren af. Dit jaar zijn we de hele twee weken, 21 dec tm 5 jan, verplicht vrij.

Feestdagen gaat volgens mij niet naar rato hier, in elk geval nooit gezien in mn uren toen ik nog niet fulltime bij deze uni werkte.
Feestdagen gaat idd niet naar rato, op het umc wel. Dikke drama elk jaar voor de mensen die parttime werken met maandag als werkdag, want die moeten dan extra werken of vakantiedagen opnemen om te compenseren dat te veel feestdagen op maandag vallen.
pi_215086996
Ik geloof dat ik me jouw mini oventje afbakbroodjes situatie van vorig jaar nog herinner idd @Lonaa _O-
Fijn dat jullie nu een oven mee hebben.
pi_215087008
Ik ga vanmiddag zwemmen met S. Want hij zei dat hij zichzelf op vakantie heeft leren zwemmen. Ben benieuwd :D

Zwemmen is verder niet echt mijn ding want ik zie zo weinig zonder bril in zo'n groot zwembad, maar goed, S kan wel voor geleide spelen.
pi_215087045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:06 schreef Tele6 het volgende:
Ik geloof dat ik me jouw mini oventje afbakbroodjes situatie van vorig jaar nog herinner idd @:Lonaa _O-
Fijn dat jullie nu een oven mee hebben.
Hehehe ja. Wij allemaal. :') We staan vrij vaak voor uh verrassingen en moeten op zoek naar flexibele oplossingen zeg maar maar ik weet nog wel dat we vorig jaar met z'n drieen een tijdje naar de mini-oven hebben staan kijken voor we uberhaupt in staat waren te verwerken wat we zagen met the task ahead. :')

Dit jaar de wekker in de 6 morgen ipv in de 4 *O*
pi_215087236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:07 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vanmiddag zwemmen met S. Want hij zei dat hij zichzelf op vakantie heeft leren zwemmen. Ben benieuwd :D

Zwemmen is verder niet echt mijn ding want ik zie zo weinig zonder bril in zo'n groot zwembad, maar goed, S kan wel voor geleide spelen.
Ik zwem altijd mét bril.
-7 gaat anders niet zo best :+
pi_215087286
Mogge!

Wat een verschil maakt 4 uur meer slaap, voel me zoveel beter.

Och ja @Lonaa die minioven ellende van toen en dan ook nu nog eens meer mensen. Veel plezier @Tele6 doe ‘m de groeten.

Rare meneer @Barreltje geeft hij wel aan waarom? Jij maakt er tijd voor vrij en jouw tijd is ook kostbaar.

@Lucky_Strike ik zie net dat bij bol de rowenta steelstofzuigers 25% korting hebben vandaag
pi_215087294
Calculerende werknemer:

SPOILER
  woensdag 25 september 2024 @ 09:44:31 #270
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215087358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Wat een verschil maakt 4 uur meer slaap, voel me zoveel beter.

Och ja @:lonaa die minioven ellende van toen en dan ook nu nog eens meer mensen. Veel plezier @:tele6 doe ‘m de groeten.

Rare meneer @:barreltje geeft hij wel aan waarom? Jij maakt er tijd voor vrij en jouw tijd is ook kostbaar.

@:lucky_strike ik zie net dat bij bol de rowenta steelstofzuigers 25% korting hebben vandaag
juh rare mener, maar weleen optie tot inkomen.
ik schreef dat ie me dus maar aan moest nemen en hij geeft me gelijk en nu ga ik as maandag naar ZIJN kantoor.
vooruit. 1 laatste keer dan maar
pi_215087481
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]
juh rare mener, maar weleen optie tot inkomen.
ik schreef dat ie me dus maar aan moest nemen en hij geeft me gelijk en nu ga ik as maandag naar ZIJN kantoor.
vooruit. 1 laatste keer dan maar
Goed plan, kost hem minder tijd en jij kunt kijken waar je evt terecht komt
pi_215087532
quote:
80s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:37 schreef sigme het volgende:
Calculerende werknemer:

SPOILER
Krijgen jullie 104 uur ja voor 2u pw extra werken?
Bij ons is het 96u, omdat ze er vanuit gaan dat je de verplichte 4 weken (4x je contracturen) opneemt.
Wel slim overigens om er idd rekening mee te houden. Toen ik hier nog niet fulltime werkte, zorgde ik ook altijd dat ik de ingeplande werkdagen zo deed dat ik zoveel mogelijk feestdagen op een 8-uurs-dag had, en zo veel mogelijk verplichte vrije dagen op een niet-8-uurs-dag. In de praktijk werkte ik gewoon elke dag, en ook niet zo'n strikte scheiding van welke dag/welk dagdeel ik voor andere uni werkte, maar dat was niet goed in te vullen. Dus dan maar zo :7
pi_215087721
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 10:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Bij ons is het 96u, omdat ze er vanuit gaan dat je de verplichte 4 weken (4x je contracturen) opneemt.
Wel slim overigens om er idd rekening mee te houden. Toen ik hier nog niet fulltime werkte, zorgde ik ook altijd dat ik de ingeplande werkdagen zo deed dat ik zoveel mogelijk feestdagen op een 8-uurs-dag had, en zo veel mogelijk verplichte vrije dagen op een niet-8-uurs-dag. In de praktijk werkte ik gewoon elke dag, en ook niet zo'n strikte scheiding van welke dag/welk dagdeel ik voor andere uni werkte, maar dat was niet goed in te vullen. Dus dan maar zo :7
Die 4 weken zijn niet verplicht ;) ; er zijn 3 weken verplicht (wettelijk). Je mag 1 week/jaar laten weggooien.
SPOILER
Dus idd is de berekening van HR net een beetje anders, die rekenen met 49 weken ipv 52 en daar dan weer een afrondregel overheen :')
Die regel hangt af van het aantal werkbare dagen/jaar en dus van hoe de feestdagen vallen. Oh ja, en dus ook van op welke dag het jaar begint. Jaja 't is complex :D
Ik heb opbouw van compensatieverlof 3 uur per week -> in totaal 148u op te nemen compensatieverlof in 2024.

[ Bericht 3% gewijzigd door sigme op 25-09-2024 10:31:17 ]
pi_215087890
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 08:45 schreef Barreltje het volgende:
hmppf.. kerel heeft al 4 keer een afspraak met me gemaakt voor een samenwerkeing. en nu voor de 4e keer afgezegd.
Na de 3e keer heb ik hem al gezegd dat ie goed moet nadenken of ie het wel nuttig is om een samenwerking aan te gaan. vandaag heb ik hem geschreven dat ie mij maar moet aannemen om hem te helpen met zn workload.

Ik ben er wel klaar mee. Maar ja als ondernemer moet je het blijkbaar allemaal maar slikken ..
Meh
pi_215087901
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:07 schreef Tele6 het volgende:

Alles op de tast kan ook leuk zijn
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 10:48:02 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215087922
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 10:23 schreef sigme het volgende:

[..]
Die 4 weken zijn niet verplicht ;) ; er zijn 3 weken verplicht (wettelijk). Je mag 1 week/jaar laten weggooien.
SPOILER
Dus idd is de berekening van HR net een beetje anders, die rekenen met 49 weken ipv 52 en daar dan weer een afrondregel overheen :')
Die regel hangt af van het aantal werkbare dagen/jaar en dus van hoe de feestdagen vallen. Oh ja, en dus ook van op welke dag het jaar begint. Jaja 't is complex :D
Ik heb opbouw van compensatieverlof 3 uur per week -> in totaal 148u op te nemen compensatieverlof in 2024.
Dat klinkt allemaal onnodig complex. Hier is eigenlijk niet eens verschil tussen overuur en vakantieuren.

Ik heb geen zee aan overuren. Andere collega's kopen wel es laptop, gereedschap etc.
pi_215088046
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 10:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat klinkt allemaal onnodig complex. Hier is eigenlijk niet eens verschil tussen overuur en vakantieuren.

Ik heb geen zee aan overuren. Andere collega's kopen wel es laptop, gereedschap etc.
De berekening is wat complex als je er precies de vinger achter wil krijgen. Maar behalve ik (zei de gek) interesseert niemand het en die hebben genoeg aan de globale regels.
En als rijksoverheid moet het wel een tamelijk eenduidig systeem zijn; P-direct, de tool waarin je dit soort zaken regelt, is voor alle rijksambtenaren gelijk.

Verder is het eigenlijk vrij simpel. Je kan extra werken per week en die extra uren kan je in de loop van dat kalenderjaar weer inzetten als verlof :7
pi_215088359
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 10:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Die 4 weken moet je bij ons ook je extra werkduur opnemen, dus dan kom je aan hetzelfde aantal uren, alleen anders administratief verwerkt.
pi_215088402
Oh en sinds dit of komend jaar mag je ook volgens mij een werkweek per jaar teveel werken zonder dat weer te balanceren met vrije tijd en die compensatieuren toevoegen aan je spaarverlof wat eeuwig geldig is en tot 2 werkjaren verlof mag worden opgebouwd.

Waarbij je als ouwe zak sowieso (als geen PAS) een bak extra uren per jaar krijgt die je in dat spaarverlof mag steken. Daarnaast mag je ooooook nog 5 weken en een beetje kopen van je IKB en zo dus opsparen tot een totaal van 2 jaar betaald vrij. Uiteraard te kopen tegen salaris van nu, uit te betalen tegen salaris van dan (al is dat net iets minder tof sinds ik aan het eind van mijn schaal zit ;) ).
pi_215088622
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 11:30 schreef Vanyel het volgende:
Oh en sinds dit of komend jaar mag je ook volgens mij een werkweek per jaar teveel werken zonder dat weer te balanceren met vrije tijd en die compensatieuren toevoegen aan je spaarverlof wat eeuwig geldig is en tot 2 werkjaren verlof mag worden opgebouwd.

Waarbij je als ouwe zak sowieso (als geen PAS) een bak extra uren per jaar krijgt die je in dat spaarverlof mag steken. Daarnaast mag je ooooook nog 5 weken en een beetje kopen van je IKB en zo dus opsparen tot een totaal van 2 jaar betaald vrij. Uiteraard te kopen tegen salaris van nu, uit te betalen tegen salaris van dan (al is dat net iets minder tof sinds ik aan het eind van mijn schaal zit ;) ).
Yes, en dat heb ik dus allemaal in formules in excel zitten zodat ik ook kan berekenen welk verlof vervalt en welk verlof eeuwig houdbaar is, want weliswaar is het *wettelijk* verplicht om die uiterste houdbaarheidsdatum te vermelden én om automatisch het verlof met de kortste houdbaarheidsdatum eerst aan te spreken:
dat heeft P-direct helemaal niet voor elkaar.
In hun overzicht staat verlof met een vervaldatum 31-12-2024 dat eeuwig houdbaar is (maar wat ze dan op 31-12-2024 overboeken naar het verlof met einddatum 31-12-9999) en er is dus een deel van het kort-houdbare verlof ook lang houdbaar.
Maar mijn excel rafelt dat allemaal uiteen en voegt het weer samen en geeft mij dan een overzicht waar ik wel wat mee kan.

Die nieuwe regel van een week compensatieverlof doorschuiven naar eeuwig houdbaar moet ik nu nog inbouwen :D want die is wel belangrijk bij het opnemen van verlof, die verlofuren moest je namelijk per se ophebben op 31-12 want wat er nog resteerde verdween gewoon totaal.

Ik heb op dit moment 35,7 weken aan eeuwig houdbaar verlof staan.
pi_215089177
Ik heb 34,8 staan.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand meer had dan ik.
Maarrrr, dit jaar weinig in staat om op te nemen dus mogelijk kunnen we nog 2 weken van dit jaar erbij stoppen.
pi_215089201
Toch een zoeteaardappel'gerecht' gevonden dat mijn kinderen wel eten.

Lekker!
pi_215089540
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 11:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Die 4 weken moet je bij ons ook je extra werkduur opnemen, dus dan kom je aan hetzelfde aantal uren, alleen anders administratief verwerkt.
Nee je komt niet op hetzelfde aantal uren, want als ik die 4 weken vrij wil nemen moet ik óók die extra werkduur opnemen. Het is niet dat ik de eerste 4 weken die ik vrij neem, maar 38u vrij hoef te nemen ipv 40. Dus ik krijg voor maar 48 weken die compensatie-uren, maar moet wel voor alle weken die ik vrij neem, de volledige werkduur (38+2) opnemen..

@sigme ik bedoelde in mijn post met die verplichte 4 weken/4x arbeidsduur, niet die je verplicht moet opnemen, maar die je verplicht krijgt (dus je wettelijke vakantieuren). Ik krijg dus 96 compensatie uren (=48*2) bij 40u werken ipv 38, óók als ik maar 3 weken vakantie (=120 uur) opneem.

Bij ons staat die 96u vast, niet afhankelijk van hoeveel je daadwerkelijk vrij neemt of van op welke dag het jaar begint enz. Alleen van je arbeidsduur en extra werktijd. Dus als je 1.0 fte (38u) contract hebt en 40u extra werkt is het 96 uur, als je 0.9 fte (34.2u) hebt en je werkt 36u dan is het 86,4 uur (0.9*96).

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 25-09-2024 13:43:25 ]
pi_215089785
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 11:30 schreef Vanyel het volgende:

Je zit vast in de gouden kooi.
pi_215089810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je zit vast in de gouden kooi.
Knappe analyse ^O^
pi_215089828
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Knappe analyse ^O^
We kennen het allemaal bij de overheid.
  woensdag 25 september 2024 @ 14:29:55 #287
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215089948
Jullie jagen de kleine zelfstandigen dit topic uit hoor!
pi_215090368
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:29 schreef flipsen het volgende:
Jullie jagen de kleine zelfstandigen dit topic uit hoor!
Maar jij kan toch altijd vakantie nemen 😉
pi_215090407
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:11 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
We kennen het allemaal bij de overheid.
Ik heb in het bedrijfsleven gouden kooien gezien met dikkere tralies. Dan kan je bovendien geen kant op - geen ander bedrijf gaat dat betalen. Binnen de overheid kan je in elk geval proberen om een andere functie te vinden binnen je schaal, desnoods bij een andere uitvoeringsorganisatie / ministerie.
pi_215090648
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 15:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb in het bedrijfsleven gouden kooien gezien met dikkere tralies. Dan kan je bovendien geen kant op - geen ander bedrijf gaat dat betalen. Binnen de overheid kan je in elk geval proberen om een andere functie te vinden binnen je schaal, desnoods bij een andere uitvoeringsorganisatie / ministerie.
Dat klopt, in die richting moet je dan denken. Maar ik zie ook genoeg mensen die suboptimaal blijven presteren op een functie die ze al tig jaar doen in de hoogste trede van hun schaal. Zo´n persoon hoop ik nooit te worden.
pi_215090694
Ik presteer helemaal niet en krijg toch gewoon betaald.
Top hoor ^O^
pi_215090704
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:35 schreef Vanyel het volgende:
Top hoor ^O^
_O_ _O_ _O_
pi_215090894
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:28 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat klopt, in die richting moet je dan denken. Maar ik zie ook genoeg mensen die suboptimaal blijven presteren op een functie die ze al tig jaar doen in de hoogste trede van hun schaal. Zo´n persoon hoop ik nooit te worden.
Vast. Maar dat is dus geen kenmerk van werknemers bij 'de overheid'.
pi_215091590
:W

S. blijkt inderdaad zichzelf prima te hebben leren zwemmen. We waren in het 1m60 gedeelte van het bad, waar ik gewoon kan staan en hij totaal niet, en hij is niet verdronken ^O^

Aangezien ik een super goede zwemjuf ben, heb ik hem vooruit en achteruit leren koprollen onder water, en handstand onder water. Dat zijn skills waar je super veel aan hebt als je eens te water raakt natuurlijk! :Y

De glijbaan van het zwembad van Kaatjecity is wel leuk, er zit een stukje in waar je ineens veel sneller gaat O+
pi_215091671
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:33 schreef Tele6 het volgende:

S. blijkt inderdaad zichzelf prima te hebben leren zwemmen. We waren in het 1m60 gedeelte van het bad, waar ik gewoon kan staan en hij totaal niet, en hij is niet verdronken ^O^

Aangezien ik een super goede zwemjuf ben, heb ik hem vooruit en achteruit leren koprollen onder water, en handstand onder water. Dat zijn skills waar je super veel aan hebt als je eens te water raakt natuurlijk! :Y

De glijbaan van het zwembad van Kaatjecity is wel leuk, er zit een stukje in waar je ineens veel sneller gaat O+
Zeker!
Vanuit diverse onderwater oriëntaties terug omhoog komen, niet in paniek raken als je op de kop draait en je in alle posities kunnen afzetten tegen de bodem ^O^
  woensdag 25 september 2024 @ 18:49:43 #296
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215091699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:33 schreef Tele6 het volgende:

Mocht hij ooit kinderen krijgen zijn die skills super waardevol!
pi_215091711
Moest even nadenken waar je was (ik ging altijd naar baden in Velp/rheden) maar denk het te weten.
Fijn dat fijn zichzelf kan redden, we hebben hier teveel mensen die dat niet konden.

Pfff, ik geef de katten eten bij mensen op de 6e etage en vandaag viel op, nu ook de blaadjes van de bomen weg zijn hoe hoog een nieuwbouw project is. Zij keken altijd uit op bomen en vervolgens nog meer groen, nu kijken ze uit op appartementen. Die zullen niet blij zijn wanneer ze terugkomen.

Ben vanochtend naar een vriendin geweest, even bijgepraat voor goed goed/kwaad dat ging tussen de hoestbuien door.
pi_215091762
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zeker!
Vanuit diverse onderwater oriëntaties terug omhoog komen, niet in paniek raken als je op de kop draait en je in alle posities kunnen afzetten tegen de bodem ^O^
Oh wauw, zo had ik er nog niet naar gekeken O+
pi_215091788
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Moest even nadenken waar je was (ik ging altijd naar baden in Velp/rheden) maar denk het te weten.
Fijn dat fijn zichzelf kan redden, we hebben hier teveel mensen die dat niet konden.

Pfff, ik geef de katten eten bij mensen op de 6e etage en vandaag viel op, nu ook de blaadjes van de bomen weg zijn hoe hoog een nieuwbouw project is. Zij keken altijd uit op bomen en vervolgens nog meer groen, nu kijken ze uit op appartementen. Die zullen niet blij zijn wanneer ze terugkomen.

Ben vanochtend naar een vriendin geweest, even bijgepraat voor goed goed/kwaad dat ging tussen de hoestbuien door.
Zuiden van jouw stad. Ideaal voor mij, want maar 40 min fietsen.

Hij gaat trouwens ook nog echt zwemles volgen. Nu hij geen 100% beginner meer is, is er ineens wel plek bij lessen. Wel goed, want dan kunnen ze zijn schoolslagbenen fixen. Borstcrawl gaat als een speer, maar schoolslagbenen kan ik echt niet uitleggen :X

Bij elkaar heb ik nu dus wel 20 km gerend, 2x40 min gefietst en 2,5 uur gezwommen. Denk dat ik vannacht heel lekker slaap _O-

Jouw dag klinkt goed! Hadden de katten interesse in gezelschap of was alleen het voer van belang? B heeft wel eens op katten van vrienden gepast die echt elke dag een uur geknuffeld wilden worden, zo schattig O+
pi_215091850
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:35 schreef Vanyel het volgende:
Top hoor ^O^
Same
pi_215091852
Dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')