abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215085364
Merk gelukkig niets van muggen, hele huis heeft horren. Af en toe piept er wel iets naar binnen maar de muggen/vliegen vangster negeert ze. Van de week wel buiten willen zitten s avonds, maar dat was niet fijn, gezoen door gote en kleine insecten en ook wat steken
We have far more in common than that which devides us..
pi_215085366
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zeker. Dit is een heel fatsoenlijk bedrijf. Nadeel is wel dat ze maar 28 vrije dagen geven.
Deze post zegt weinig zonder aantal werkdagen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215085558
49!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215086226
Mn leeftijd!
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 07:27:38 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215086271
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2024 07:19 schreef Blues het volgende:
Mn leeftijd!
Zonder uitroepteken mag ik hopen :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215086504
Mogge!

Geen muggen hier, ik sliep half-buiten, in de serre, dus iedere mug had mij kunnen vinden.

Qua vakantiedagen, het is onhandig omdat uit te drukken in dagen. Je hebt wettelijk recht op 4 x je wekelijkse arbeidsduur. Voor een fulltimer bij 5 dagen/week is dat 20 vakantiedagen.

Een parttimer als @Lucky_Strike bij 30u heeft dan 120 verlofuur.

Als je 30u/wk werkt in 5 dagen/wk, is dat 6u/dag , dan heb je 20 verlofdagen
Als je 30u/wk werkt in 4 dagen/wk, is dat 7,5u/dag, dan heb je 16 verlofdagen

Het aantal uren verlof dat je krijgt en het aantal dagen dat dat oplevert is dus afhankelijk van je werkuren/dag.
Als het bedrijf 25 verlofdagen geeft, dan geven ze dus als standaard de wettelijke verlofuren (dat is 20, of dus eigenlijk: 4 x de wekelijkse arbeidsduur) PLUS een hele arbeidsduurweek.

Bij Lucky_Strike 30u/wk wordt dat dus 120 (wettelijk) + 30 (aardige baas) = 150 verlofuren
Bij 6u/dag is dat 25 verlofdagen, bij 7,5/dag is het 20.

Of, als je ma/di/do/vr elk 7u werkt en op de woensdag maar 2 uurtjes, dan kan je 75 verlofdagen nemen als je ze maar op een woensdag plant. Etc etc.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 08:40:35 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215086749
En dan zijn feestdagen ook nog naar rato soms. Mn ma werkt 21u. Ma-di-wo

Maar krijgt niet standaard 2e paasdag en 2e pinksterdag volledig vergoed als feestdag. Feestdagen en vrije dagen zitten bij hun op een bult overigens.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 september 2024 @ 08:45:30 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215086794
hmppf.. kerel heeft al 4 keer een afspraak met me gemaakt voor een samenwerkeing. en nu voor de 4e keer afgezegd.
Na de 3e keer heb ik hem al gezegd dat ie goed moet nadenken of ie het wel nuttig is om een samenwerking aan te gaan. vandaag heb ik hem geschreven dat ie mij maar moet aannemen om hem te helpen met zn workload.

Ik ben er wel klaar mee. Maar ja als ondernemer moet je het blijkbaar allemaal maar slikken ..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215086835
Ik werk fulltime, bij ons 38 uur, en krijg dan 232 vakantie-uren (152 wettelijk, 80 bovenwettelijk). Daarnaast werk ik 40 ipv 38 uur, en bouw ik daardoor nog 96 extra vakantie-uren op. Dus in totaal 328 uur. Bij 8 uur per dag is dat 41 dagen.

Wel ben ik verplicht vrij een aantal dagen; meestal de dag na Hemelvaartsdag en de dagen tussen kerst en oud&nieuw. Dat gaat dus wel van mijn vakantie-uren af. Dit jaar zijn we de hele twee weken, 21 dec tm 5 jan, verplicht vrij.

Feestdagen gaat volgens mij niet naar rato hier, in elk geval nooit gezien in mn uren toen ik nog niet fulltime bij deze uni werkte.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 25-09-2024 10:15:08 ]
pi_215086894
Heel lang geleden werkte ik nog in wisselende roosterdienst, en daar was de regel qua feestdagen dat als je in de afgelopen 13 weken 7 keer of meer op die weekdag gewerkt had, je de feestdag op die werkdag uitbetaald kreeg. Anders is dat namelijk goedkoop roosteren op een feestdag: er wordt niemand ingeroosterd dus krijgt ook niemand die feestdag betaald.

Aangezien ik een calculerende werknemer ben ruilde ik een en ander zorgvuldig om betaalde feestdagen te verzamelen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215086914
Ik heb soms weekend. :') Wegens 0-uren krijg ik mijn vakantieuren iedere maand uitbetaald. En als ZZP-er....tja.

De eerste 2 dagen van De 2 Weken zitten erop. Tot nu toe is alles onder controle. Wel druk, nog geen echte stress (meer). Maandagavond nog wel even wegens een Extra Uitvaart dit weekend (vrijdag bouwen, zaterdag condoleance voor 350 man en zondag uitvaart voor 80) terwijl we dit weekend al vol zitten.

Anyway, vandaag gaan we op schoolreisje, net als vorig jaar. Onder de rook van Amsterdam verzorgen we morgen bij een bedrijf alle catering op hun netwerkdag (of weet ik veel wat ze doen). Vandaag daarheen met volle bus, voorbereiden, in dezelfde B&B slapen als vorig jaar. Morgen om 8 uur moeten de zoetigheden klaarstaan voor 150 man, om 12 uur de lunch en om 4 uur de borrel met een hapje van de BBQ. Daarna de bus volrammen en dan hoop ik om 21:00 weer op de zaak te zijn hier.

Alles is nu al beter dan vorig jaar want we zijn met 4 ipv 3. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_215086956
En we hebben een eigen (extra) oven mee. Vorig jaar zeiden ze in het contact vooraf dat ze "een grote oven" hadden. Dat was onwaar. Het was zo'n klein Unox oventje.
Ik kan je zeggen dat je dan Heel Erg Druk bent met koffiezoetigheden voor 150 man en 300 afbakbroodjes.
pi_215086988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 08:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik werk fulltime, bij ons 38 uur, en krijg dan 232 vakantie-uren (152 wettelijk, 80 bovenwettelijk). Daarnaast werk ik 40 ipv 38 uur, en bouw ik daardoor nog 96 extra vakantie-uren op. Dus in totaal 328 uur. Bij 8 uur per dag is dat 41 dagen.

Wel ben ik verplicht vrij een aantal dagen; meestal goede vrijdag en de dagen tussen kerst en oud&nieuw. Dat gaat dus wel van mijn vakantie-uren af. Dit jaar zijn we de hele twee weken, 21 dec tm 5 jan, verplicht vrij.

Feestdagen gaat volgens mij niet naar rato hier, in elk geval nooit gezien in mn uren toen ik nog niet fulltime bij deze uni werkte.
Feestdagen gaat idd niet naar rato, op het umc wel. Dikke drama elk jaar voor de mensen die parttime werken met maandag als werkdag, want die moeten dan extra werken of vakantiedagen opnemen om te compenseren dat te veel feestdagen op maandag vallen.
pi_215086996
Ik geloof dat ik me jouw mini oventje afbakbroodjes situatie van vorig jaar nog herinner idd @Lonaa _O-
Fijn dat jullie nu een oven mee hebben.
pi_215087008
Ik ga vanmiddag zwemmen met S. Want hij zei dat hij zichzelf op vakantie heeft leren zwemmen. Ben benieuwd :D

Zwemmen is verder niet echt mijn ding want ik zie zo weinig zonder bril in zo'n groot zwembad, maar goed, S kan wel voor geleide spelen.
pi_215087045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:06 schreef Tele6 het volgende:
Ik geloof dat ik me jouw mini oventje afbakbroodjes situatie van vorig jaar nog herinner idd @:Lonaa _O-
Fijn dat jullie nu een oven mee hebben.
Hehehe ja. Wij allemaal. :') We staan vrij vaak voor uh verrassingen en moeten op zoek naar flexibele oplossingen zeg maar maar ik weet nog wel dat we vorig jaar met z'n drieen een tijdje naar de mini-oven hebben staan kijken voor we uberhaupt in staat waren te verwerken wat we zagen met the task ahead. :')

Dit jaar de wekker in de 6 morgen ipv in de 4 *O*
pi_215087236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:07 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vanmiddag zwemmen met S. Want hij zei dat hij zichzelf op vakantie heeft leren zwemmen. Ben benieuwd :D

Zwemmen is verder niet echt mijn ding want ik zie zo weinig zonder bril in zo'n groot zwembad, maar goed, S kan wel voor geleide spelen.
Ik zwem altijd mét bril.
-7 gaat anders niet zo best :+
pi_215087286
Mogge!

Wat een verschil maakt 4 uur meer slaap, voel me zoveel beter.

Och ja @Lonaa die minioven ellende van toen en dan ook nu nog eens meer mensen. Veel plezier @Tele6 doe ‘m de groeten.

Rare meneer @Barreltje geeft hij wel aan waarom? Jij maakt er tijd voor vrij en jouw tijd is ook kostbaar.

@Lucky_Strike ik zie net dat bij bol de rowenta steelstofzuigers 25% korting hebben vandaag
pi_215087294
Calculerende werknemer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 25 september 2024 @ 09:44:31 #270
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215087358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Wat een verschil maakt 4 uur meer slaap, voel me zoveel beter.

Och ja @:lonaa die minioven ellende van toen en dan ook nu nog eens meer mensen. Veel plezier @:tele6 doe ‘m de groeten.

Rare meneer @:barreltje geeft hij wel aan waarom? Jij maakt er tijd voor vrij en jouw tijd is ook kostbaar.

@:lucky_strike ik zie net dat bij bol de rowenta steelstofzuigers 25% korting hebben vandaag
juh rare mener, maar weleen optie tot inkomen.
ik schreef dat ie me dus maar aan moest nemen en hij geeft me gelijk en nu ga ik as maandag naar ZIJN kantoor.
vooruit. 1 laatste keer dan maar
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215087481
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]
juh rare mener, maar weleen optie tot inkomen.
ik schreef dat ie me dus maar aan moest nemen en hij geeft me gelijk en nu ga ik as maandag naar ZIJN kantoor.
vooruit. 1 laatste keer dan maar
Goed plan, kost hem minder tijd en jij kunt kijken waar je evt terecht komt
pi_215087532
quote:
80s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:37 schreef sigme het volgende:
Calculerende werknemer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krijgen jullie 104 uur ja voor 2u pw extra werken?
Bij ons is het 96u, omdat ze er vanuit gaan dat je de verplichte 4 weken (4x je contracturen) opneemt.
Wel slim overigens om er idd rekening mee te houden. Toen ik hier nog niet fulltime werkte, zorgde ik ook altijd dat ik de ingeplande werkdagen zo deed dat ik zoveel mogelijk feestdagen op een 8-uurs-dag had, en zo veel mogelijk verplichte vrije dagen op een niet-8-uurs-dag. In de praktijk werkte ik gewoon elke dag, en ook niet zo'n strikte scheiding van welke dag/welk dagdeel ik voor andere uni werkte, maar dat was niet goed in te vullen. Dus dan maar zo :7
pi_215087721
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 10:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Krijgen jullie 104 uur ja voor 2u pw extra werken?
Bij ons is het 96u, omdat ze er vanuit gaan dat je de verplichte 4 weken (4x je contracturen) opneemt.
Wel slim overigens om er idd rekening mee te houden. Toen ik hier nog niet fulltime werkte, zorgde ik ook altijd dat ik de ingeplande werkdagen zo deed dat ik zoveel mogelijk feestdagen op een 8-uurs-dag had, en zo veel mogelijk verplichte vrije dagen op een niet-8-uurs-dag. In de praktijk werkte ik gewoon elke dag, en ook niet zo'n strikte scheiding van welke dag/welk dagdeel ik voor andere uni werkte, maar dat was niet goed in te vullen. Dus dan maar zo :7
Die 4 weken zijn niet verplicht ;) ; er zijn 3 weken verplicht (wettelijk). Je mag 1 week/jaar laten weggooien.
SPOILER
Dus idd is de berekening van HR net een beetje anders, die rekenen met 49 weken ipv 52 en daar dan weer een afrondregel overheen :')
Die regel hangt af van het aantal werkbare dagen/jaar en dus van hoe de feestdagen vallen. Oh ja, en dus ook van op welke dag het jaar begint. Jaja 't is complex :D
Ik heb opbouw van compensatieverlof 3 uur per week -> in totaal 148u op te nemen compensatieverlof in 2024.

[ Bericht 3% gewijzigd door sigme op 25-09-2024 10:31:17 ]
pi_215087890
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 08:45 schreef Barreltje het volgende:
hmppf.. kerel heeft al 4 keer een afspraak met me gemaakt voor een samenwerkeing. en nu voor de 4e keer afgezegd.
Na de 3e keer heb ik hem al gezegd dat ie goed moet nadenken of ie het wel nuttig is om een samenwerking aan te gaan. vandaag heb ik hem geschreven dat ie mij maar moet aannemen om hem te helpen met zn workload.

Ik ben er wel klaar mee. Maar ja als ondernemer moet je het blijkbaar allemaal maar slikken ..
Meh
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215087901
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:07 schreef Tele6 het volgende:

Alles op de tast kan ook leuk zijn
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')