Ook niet als ze twee of drie keer een kudde schapen hebben aangevallen?quote:Op zondag 22 september 2024 10:35 schreef sigme het volgende:
Het is echt niet nodig om wolven dood te schieten om ze schuw te houden (integendeel, een dode wolf is niet schuw en leert niks). Maar je zal ze schuw moeten houden als je met ze wil samenleven.
Om ze dan dood te schieten? Nee, dat helpt eigenlijk niet. Dan komt er daarna een andere wolf.quote:Op zondag 22 september 2024 10:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook niet als ze twee of drie keer een kudde schapen hebben aangevallen?
Zou je dan niet de meest moordlustige exemplaren uit de genenpool halen en zo een andere populatie creëren? Naar het schijnt zijn het maar enkele exemplaren die vele schapen kapot hebben gescheurd.quote:Op zondag 22 september 2024 10:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Om ze dan dood te schieten? Nee, dat helpt eigenlijk niet. Dan komt er daarna een andere wolf.
Nu we het al erg ver hebben laten komen kan het wel zijn dat we al *deze* wolven dit niet meer afleren en dat we dan dus of over moeten op totale bio-industrie of deze lichting wolven doodschieten. Dat is het domme van deze aanpak.
Tja dat mag dus niet, want dat is ook zielig...quote:Wolven kunnen prima leren dat ze niet aan vee mogen komen door ze te beschieten met zoiets als een paintball. Ze zijn niet dom, dan gaan ze een deurtje verder en leven ze van wild. Wat precies de bedoeling zou moeten zijn.
En juist het gebruik van een paintball, bedient door een mens, is verboden.quote:Op zondag 22 september 2024 10:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Om ze dan dood te schieten? Nee, dat helpt eigenlijk niet. Dan komt er daarna een andere wolf.
Nu we het al erg ver hebben laten komen kan het wel zijn dat we al *deze* wolven dit niet meer afleren en dat we dan dus of over moeten op totale bio-industrie of deze lichting wolven doodschieten. Dat is het domme van deze aanpak.
Wolven kunnen prima leren dat ze niet aan vee mogen komen door ze te beschieten met zoiets als een paintball. Ze zijn niet dom, dan gaan ze een deurtje verder en leven ze van wild. Wat precies de bedoeling zou moeten zijn.
Daar hoop ik dus achter te komen tijdens de lezingquote:Op zondag 22 september 2024 10:55 schreef derLudolf het volgende:
Maar wat vind jij van paintball geweren dan @:Candaasje ?
Nee! Had ze wel gewild maar ze heeft in een maand Floor Jansen, Marco & Tarja (te lui om die achternamen op te zoeken), Epica en Charlotte Wessels op het programma staan dus dit was een beetje overkillquote:Op zondag 22 september 2024 12:13 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.
Eh, middag.
Broertje en ik waren naar Within Temptation gisteren
@:Clubsoda was je vrouw er ook?
Het was een super concert. Alleen nogal lauw publiek (voor een metalconcert dan). Mensen die vooraan gingen staan en vervolgens kletsen, op hun telefoon lezen, bier drinken. Alles behalve springen en klappen en meezingen. Terwijl dat toch is wat je doet als je vooraan staat bij een concert
Nou is iedereen vrij om te genieten van goede muziek op z'n eigen manier. Dus als jij het meest van muziek geniet door op je telefoon door Facebook te scrollen tijdens het luisteren, doe je ding?
Ik snapte niet zo goed dat er een club naar de rechter ging om het Zenderen van de wolf tegen te gaan. Ik was volledig team Freek Vonk in deze, dat het èn nuttige wetenschap is èn een nare ervaring met de mens oplevert.quote:Op zondag 22 september 2024 11:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Daar hoop ik dus achter te komen tijdens de lezingDe ecoloog is namelijk in bepaalde gevallen géén tegenstander van deze methode, maar in het geval van ‘wolf Bram’ wél.
Ik ben dus heel benieuwd wat zijn beweegredenen zijn(Ik heb wel een beetje vermoedens, maar ik wil graag zijn verhaal horen)
Wat ik er van begreep bleek dat kind achteraf überhaupt niet gebeten maar omver gebutst. Maar dat geeft wel minder leuke krantenkoppen.quote:Op zondag 22 september 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik begreep toch zomaar een beetje meer van de wolventegenstanders toen die meneer van De Faunabescherming hoorde zeggen dat mensen zich niet moesten aanstellen over de confrontaties tussen wolven en kinderen en honden want dat gebeten meisje had immers 'geen érnstige bijtwonden'![]()
(edit: het letterlijke citaat was dat het 'alleen maar schrammen' zijn. Niets traumatisch of gevaarlijks aan voor een jong kind dus! )
Dat is toch wel wat naïef in sprookjes geloven en het totaal niet serieus nemen van de zorgen die er leven. Het is zo ontzettend onhandig om dingen zo te formuleren.
In één maandquote:Op zondag 22 september 2024 12:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee! Had wel gekund maar ze heeft in een maand Floor Jansen, Marco & Tarja (te lui om die achternamen op te zoeken), Epica en Charlotte Wessels op het programma staan dus dit was een beetje overkillwat een gek publiek
quote:Op zondag 22 september 2024 12:14 schreef Tele6 het volgende:
Vervolgens deed de NS een leuke met dat onze trein ineens van spoor 4 ipv 1 ging, over 1 minuut, dus iedereen rennen. Staan we op spoor 4, krijgen we te horen dat de trein niet gaat. Pak die over een halfuur maar. Dat was de laatste trein dus als die niet was gegaan, hadden we gezeten. Gelukkig ging die. Oef
Ik moest hieraan denkenquote:Op zondag 22 september 2024 12:14 schreef Tele6 het volgende:
Vervolgens deed de NS een leuke met dat onze trein ineens van spoor 4 ipv 1 ging, over 1 minuut, dus iedereen rennen. Staan we op spoor 4, krijgen we te horen dat de trein niet gaat. Pak die over een halfuur maar. Dat was de laatste trein dus als die niet was gegaan, hadden we gezeten. Gelukkig ging die. Oef
Dingen waarvan je het bestaan niet weet kan je ook niet missen.quote:Op zondag 22 september 2024 13:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik moest hieraan denken
La Vacance de Monsieur Hulot
Als je deze film nooit gezien hebt, heb je wat gemist.
Hier de complete film, juweeltjequote:Op zondag 22 september 2024 13:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Dingen waarvan je het bestaan niet weet kan je ook niet missen.
Lied instuderen waar je telefoonkijkers afzeikt?quote:Op zondag 22 september 2024 13:03 schreef Blues het volgende:
@:tele6
Wij traden met ons popkoor altijd op in het patronaat.
Met lief enthousiast, aandachtig publiek want altijd eigen familie en vrienden.
Tot we een keer in een serie van 3 koren optraden.
Ook de voorste rijen, kletsen, op telefoon kijken en totaal niet naar ons en de andere koren.
Ik kan je vertellen dat is zo demotiverend en dan waren wij maar een 'amateurkoor'. Iedereen had het mega storend gevonden, ook de band en de geluismensen e.d
De vader heeft na die berichten foto's van de schade geplaatst. Hij was er wel vrij duidelijk over dat dat geen butswerk was.quote:Op zondag 22 september 2024 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat ik er van begreep bleek dat kind achteraf überhaupt niet gebeten maar omver gebutst. Maar dat geeft wel minder leuke krantenkoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |