abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215079666
Klinkt erg vermoeiend @Tele6 . Haal je nog wel plezier uit het trainerschap? (Ik snap ook wel dat je hier niet alle leuke momenten deelt, maar kan me voorstellen dat het soms wel veel gezeik is als veel mensen zich zo gedragen…)

En yeeeeh voor je nieuwe baan/contract *O*

Goed dat jullie nu samen een vuist maken @Blues
Zo zonde dat ze het zover laten komen, die workload is niet te doen joh. Zeker niet allemaal op hetzelfde moment, wat je vast voortdurend hebt met een telefoon die maar blijft gaan…… :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215079755
@Candaasje het geeft me een hoop voldoening vooral. Ik weet dat ik mijn gedeelte van het werk goed doe, en vind het mooi om nieuwe trainers goed op te leiden (zodat ze ook niet alle aso-manieren van de oude garde aanleren haha).
Ben wel al aan het afbouwen en overdragen, want ik verwacht niet genoeg tijd over te houden met m'n nieuwe werk met het heen en weer reizen. :)

Wat een ellende op jouw werk! Ik weet niet meer precies hoe het ervoor stond met je plannen voor Kaatjecity maar hoop dat alles goed gaat voor je :*
pi_215079783
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:04 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje het geeft me een hoop voldoening vooral. Ik weet dat ik mijn gedeelte van het werk goed doe, en vind het mooi om nieuwe trainers goed op te leiden (zodat ze ook niet alle aso-manieren van de oude garde aanleren haha).
Ben wel al aan het afbouwen en overdragen, want ik verwacht niet genoeg tijd over te houden met m'n nieuwe werk met het heen en weer reizen. :)

Wat een ellende op jouw werk! Ik weet niet meer precies hoe het ervoor stond met je plannen voor Kaatjecity maar hoop dat alles goed gaat voor je :*
fijn te lezen dat het al het gedoe dus nog wel waard is! :)

2 oktober gesprek. Organisatie is dezelfde en het is daar helaas een niet minder grote puinhoop qua bestuur. Dus we gaan het zien. En anders kijk ik rustig verder, ook zit niet op een schopstoel. Ga dan wel minderen in uren, hou ik iets meer leven over :+
pi_215079792
De deur voor de douche is naar het schijnt heel aangekomen *O*
Driemaal is scheepsrecht!

Nu nog heel houden bij het plaatsten :+
pi_215079963
Yeah voor @Tele6 gefeliciteerd. Wanneer stoppen en beginnen?

En een extra yeah voor de artsen van @Blues dat de schellen van de ogen zijn gevallen, goed dat ze even zagen wat er aan de hand is en ook dat jullie samen een vuist maken.

Dat roofbouw plegen bij jullie is inderdaad in hun eigen vingers snijden @Candaasje

Ik ben naar huis gestuurd -O- te verkouden en weinig stem. Vannacht ook nauwelijks geslapen, pas toen ik bedacht had dat ik m’n hoofdeind naar boven moest zetten ging het beter. Spreekuur was ook rustig dus een deel van mijn werk van vanmiddag had ik al gedaan en collega neemt dat over.
Zo iets eten en dan een uurtje slapen. Vanavond een etentje dat al een paar keer verzet is. Eten moet ik toch dus ga ik maar gewoon.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 12:42:55 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215080023
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat roofbouw plegen bij jullie is inderdaad in hun eigen vingers snijden @:candaasje
Tegen die tijd verkopen ze het weer aan de volgende investeerder
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215080129
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Tegen die tijd verkopen ze het weer aan de volgende investeerder
Dat is wel een lastige, want mijn werkgever is de grootste binnen Europa (en UK) en natuurlijk kun je wel delen afstoten, maar dan krijgt Anicura weer een betere positie en dat willen ze ook niet zover ik weet.

Dat is dan verder natuurlijk niet mijn probleem, maar ik verwonder me wel om deze keuze. Normaal knikker je toch eerder degenen eruit die er het laatst zijn bijgekomen. Denk ik dan. Maar toch niet :D :')
  dinsdag 24 september 2024 @ 13:00:46 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215080158
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dat is wel een lastige, want mijn werkgever is de grootste binnen Europa (en UK) en natuurlijk kun je wel delen afstoten, maar dan krijgt Anicura weer een betere positie en dat willen ze ook niet zover ik weet.

Dat is dan verder natuurlijk niet mijn probleem, maar ik verwonder me wel om deze keuze. Normaal knikker je toch eerder degenen eruit die er het laatst zijn bijgekomen. Denk ik dan. Maar toch niet :D :')
Dit is toch standaard praktijk sinds de overheid met een niet-oplossing voor tijdelijke contracten is gekomen? Net zoals de nieuwe huur regels maken dat particuliere verhuurders daarmee stoppen?

Als je gaat afdwingen dat na x-keren een tijdelijk contract vast wordt gaat personeel er dus per x-1 uit.
Want niet voor niets wil een bedrijf een deel flexibel hebben.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215080248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:00 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dit is toch standaard praktijk sinds de overheid met een niet-oplossing voor tijdelijke contracten is gekomen? Net zoals de nieuwe huur regels maken dat particuliere verhuurders daarmee stoppen?

Als je gaat afdwingen dat na x-keren een tijdelijk contract vast wordt gaat personeel er dus per x-1 uit.
Ze rekken het bij ons al tot de maximale drie jaar, dan heb je ondertussen echt al een hele lichting nieuwe tijdelijke contracten (en de doorloop is groot, dus zoveel oude vaste contracten op de werkvloer heb je ook weer niet). Ik vind niet dat dit op conto van de regering is hoor, echt gewoon op het horkerige gedrag van in dit geval mijn werkgever. Zij maken de keuze om de werkdruk nog hoger te maken met dit soort korte termijn visies.
  Moderator dinsdag 24 september 2024 @ 13:10:53 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215080285
quote:

[..]

Na mn eerste jaar? of halfjaar hier dacht ik nog een jaar te krijgen. Uh nee, we gaan voor iemand of niet. :+
pi_215080421
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Yeah voor @:tele6 gefeliciteerd. Wanneer stoppen en beginnen?

En een extra yeah voor de artsen van @:blues dat de schellen van de ogen zijn gevallen, goed dat ze even zagen wat er aan de hand is en ook dat jullie samen een vuist maken.

Dat roofbouw plegen bij jullie is inderdaad in hun eigen vingers snijden @:candaasje

Ik ben naar huis gestuurd -O- te verkouden en weinig stem. Vannacht ook nauwelijks geslapen, pas toen ik bedacht had dat ik m’n hoofdeind naar boven moest zetten ging het beter. Spreekuur was ook rustig dus een deel van mijn werk van vanmiddag had ik al gedaan en collega neemt dat over.
Zo iets eten en dan een uurtje slapen. Vanavond een etentje dat al een paar keer verzet is. Eten moet ik toch dus ga ik maar gewoon.
17 okt laatste dag hier. 1 nov start nieuwe baan *G*

Ik ga vanavond een aftelkalender knutselen. Met stickers 8-)

Beterschap :*
pi_215080467
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 11:54 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt erg vermoeiend @:Tele6 . Haal je nog wel plezier uit het trainerschap? (Ik snap ook wel dat je hier niet alle leuke momenten deelt, maar kan me voorstellen dat het soms wel veel gezeik is als veel mensen zich zo gedragen…)

En yeeeeh voor je nieuwe baan/contract *O*

Goed dat jullie nu samen een vuist maken @:Blues
Zo zonde dat ze het zover laten komen, die workload is niet te doen joh. Zeker niet allemaal op hetzelfde moment, wat je vast voortdurend hebt met een telefoon die maar blijft gaan…… :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een.....management. Wat een kapitaalverlies. En zero consideratie voor de mensen op de werkvloer. Wat een kutwerkgever. Maar dat vind ik al heel lang. Het is dat het werk zelf vast enorm leuk is en je collega's fijn en de patiënten fantastisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215080603
quote:

[..]

Als je een gokclubje beleggingsmaatschappij bent is vast personeel een risico. En sta niet gek te kijken als zowel evidensia als anicura ooit door dezelfde club gekocht worden.

Twee nagenoeg dezelfde bedrijven kopen, personeel en vestigingen halveren en dus meer winst voor het gokclubje is wat ooit bij één van mijn oud werkgevers geflikt is. Werd het heel gezellig van op de werkvloer.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215081188
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mooiste dag van het jaar :P *O* fijn dat alles rond is! ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 24 september 2024 @ 15:29:09 #215
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_215081194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

En glitters?
pi_215081259
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:29 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! *O*

En glitters?
Goed idee! *G*
  dinsdag 24 september 2024 @ 15:53:24 #217
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215081345
Hmpff @Candaasje wat een toestand weer..

Naast de geldzorgen die nu ook zorgen dst ik s nacht wakker lig vind ik dat een van de grootste persoonlijke financiële vraagstukken. Want ik wil graag investeren, maar dan wel in bedrijven die "het goede doen", bedrijven met een morele ambitie.. ik vind het nog niet heel makkelijk om uit te vinden welke bedrijven dat WEL en welke dat NIET zijn..

Verder was de beurs in Hamburg DRUK, en ben ik nog niet zo ver dat ik mezelf (en mn bedrijf) goed kan verkopen.. dus nu even een koppies thee met 2 plakken
gebak, want ik kon niet kiezen :+

Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 24 september 2024 @ 15:55:36 #218
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215081367
Ik heb net gisteravond een blije plaskalender geknutseld voor m'n peuter waar hij dinostickers op mag plakken :D

Respect voor jou @Barreltje dat je het wel gewoon probeert!
Ik ben zelf vrij snel afgehaakt als freelancer omdat het mezelf verkopen en het ellebogenwerk echt niks voor mij was.
pi_215082409
Vervolgens is er weer gedoe met de trainers en nu vind ik het niet leuk meer. Nu heb ik de voorzitter van de club over me heen omdat ik gister in alle gedoe vergeten ben om materiaal op te ruimen. Dus ze appt dat ze ons er *nogmaals* aan moet herinneren dat het *NIET de bedoeling is* dat we materiaal laten liggen, en nog een alinea vol frustraties over achtergelaten materiaal. Volgens mij is het de eerste keer in maanden dat iemand wat laat liggen, en ik was net zo blij dat ik gister de hele dramabende zo goed opgelost had.
Ik snap het niet. Is ze nou zo gefrustreerd over andere dingen en is dit de druppel? Of ben ik vergeten dat we mega problemen hebben met opruimen van materiaal? Of vat ik het sterker op dan ze bedoelt en schrijft ze eigenlijk "Hey allemaal, er was wat materiaal blijven liggen, kunnen jullie ff in de gaten houden dat je 't opruimt na training?" en hallucineer ik de gefrustreerde alinea's.
pi_215082889
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 18:18 schreef Tele6 het volgende:
Vervolgens is er weer gedoe met de trainers en nu vind ik het niet leuk meer. Nu heb ik de voorzitter van de club over me heen omdat ik gister in alle gedoe vergeten ben om materiaal op te ruimen. Dus ze appt dat ze ons er *nogmaals* aan moet herinneren dat het *NIET de bedoeling is* dat we materiaal laten liggen, en nog een alinea vol frustraties over achtergelaten materiaal. Volgens mij is het de eerste keer in maanden dat iemand wat laat liggen, en ik was net zo blij dat ik gister de hele dramabende zo goed opgelost had.
Ik snap het niet. Is ze nou zo gefrustreerd over andere dingen en is dit de druppel? Of ben ik vergeten dat we mega problemen hebben met opruimen van materiaal? Of vat ik het sterker op dan ze bedoelt en schrijft ze eigenlijk "Hey allemaal, er was wat materiaal blijven liggen, kunnen jullie ff in de gaten houden dat je 't opruimt na training?" en hallucineer ik de gefrustreerde alinea's.
Weet je: dit is een prima vraag. Ook prima verwoord. Stuur 'm aan haar. Dat schept duidelijkheid.
Misschien spuwt ze vervolgens een hele lading gal over je uit en vind je het Echt Niet Leuk Meer. Maar meer waarschijnlijk komen jullie nader tot elkaar en mopperen jullie even samen over alles O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 24 september 2024 @ 19:39:23 #221
63722 z80
I fink you freaky
pi_215083182
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 13:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

De bedrijven boden geen vaste contracten meer aan. Ook niet na 10 verlengingen.
Daar is tegen opgetreden, en terecht. Met een max aantal tijdelijke contracten bij 1 werkgever.
Nu ook nog de zogenaamde zzp constructe de nek om draaien. Je bent in dienst, of je bent zzper. Maar als zzper heb je meerdere werkgevers. En niet wat er nu gebeurd. voor 1 werkgever werken zonder zekerheid.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_215083858
Universiteitspersoneel, met name junior docenten, gebeurt dit ook mee. Die zijn dan na 4 jaar (is een uitzondering, als je meteen contract krijgt voor 4 jaar mag dat in dit geval) helemaal ingewerkt op alle vakken en goed opgeleid, en vervolgens moeten ze weg, want beleid is geen vaste contracten voor niet-gepromoveerde docenten. Dus dan gaan ze naar de volgende uni. Als we het over kapitaalvernietiging hebben..

Wel shit, @Candaasje, zeker omdat jullie sowieso al te weinig personeel hebben. Verstandig dat jullie ook serieus nadenken over een keer het werk neerleggen. Het is zo moeilijk, omdat je de consequenties daarvan voor patiënten helemaal niet wil, maar ook heel frustrerend dat het blijkbaar nodig lijkt te zijn voordat hogerop de ernst en urgentie van het probleem ingezien wordt.. ik hoop voor je op een positieve uitkomst in Kaatjecity, zodat je in elk geval minder reistijd hebt. Of kom bij mijn dierenartspraktijk werken O+ nog minder reistijd! En geen nachtdiensten! (En dus wss voor jou ook veel minder leuk en minder uitdagend, maar egoïstisch vanuit mezelf gedacht vind ik het een top idee ;) ).
pi_215083930
Verder had ik een vermoeiende dag. Psych afspraak was emotioneel, heb denk ik 45 vd 60 min zitten janken, en daardoor behoorlijk energievretend. Ook niet heel bevorderlijk voor het snot in mn hoofd :+ . Op terugweg ging ik een taartje voor mezelf halen van de echt goede bakker (Bond en Smolders O+ ), en toen liep ik langs de manneke pis frieten. En ik had nog niet geluncht. Aardappelen zijn gezond toch? ;) . Ik had nog heel braaf een kleine besteld, maar kreeg een normale :D was best druk, hij was vrij kortaf/gestresst, dus maar niks van gezegd. Frietje rondlopend opgegeten, was echt heel lekker wel dus goede beslissing. Daarna taartje gehaald, die thuis gegeten en toen twee uur met de katjes op de bank geslapen. Dat was fijn :). Hockey afgezegd want futloos en mentaal moe, en morgen weer 11u en 15.30u werkgroepen geven. Dus lekker op tijd naar bed zo en dan hopelijk morgen weer bijgetrokken.
  dinsdag 24 september 2024 @ 21:07:04 #224
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215084048
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 15:55 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb net gisteravond een blije plaskalender geknutseld voor m'n peuter waar hij dinostickers op mag plakken :D

Respect voor jou @:Barreltje dat je het wel gewoon probeert!
Ik ben zelf vrij snel afgehaakt als freelancer omdat het mezelf verkopen en het ellebogenwerk echt niks voor mij was.
mja dat ellebogenwerk is nog wel een dingetje. gelukkig zijn er niet veel mensen die doen wat ik doe, en ik hoop er niet achter te komen dat er een reden voor is :D

er zit eea misschien, hopelijk in de "pijplijn" , nu vooral oude contacten aanslingeren via LinkedIn.. beetje schaamteloos, maar soms moet dat maar even :o
pi_215084251
Goed bezig, @Barreltje! Lijkt me inderdaad ook erg lastig, maar ^O^ voor het tóch doen ook al voelt het oncomfortabel! Hopelijk levert het snel wat op :Y
pi_215084439
Nou, ik had dus een soort van sollicitatie vandaag. Of in elk geval de start van dat proces. Een toffe rondleiding in het bedrijf, samen met een andere geïnteresseerde. Daarna een hapje en drankje. Was gezellig en volgens mij heb ik een goede beurt gemaakt. Ik mag de volgende fase (telefonische kennismaking) overslaan en krijg morgen een datum voor een gesprek :o

Als ik hier word aangenomen, krijg ik (net als iedereen) gelijk een contract voor onbepaalde tijd.
Spoilers!
pi_215084608

Ook nog van gisteren :)
pi_215084617
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik had dus een soort van sollicitatie vandaag. Of in elk geval de start van dat proces. Een toffe rondleiding in het bedrijf, samen met een andere geïnteresseerde. Daarna een hapje en drankje. Was gezellig en volgens mij heb ik een goede beurt gemaakt. Ik mag de volgende fase (telefonische kennismaking) overslaan en krijg morgen een datum voor een gesprek :o

Als ik hier word aangenomen, krijg ik (net als iedereen) gelijk een contract voor onbepaalde tijd.
Netjes dat ze gelijk vaste contracten doen.
pi_215084646
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Netjes dat ze gelijk vaste contracten doen.
Zeker. Dit is een heel fatsoenlijk bedrijf. Nadeel is wel dat ze maar 28 vrije dagen geven.
Spoilers!
pi_215084669
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wat een goeie sollie ^O^
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:01:39 #231
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215084693
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zeker. Dit is een heel fatsoenlijk bedrijf. Nadeel is wel dat ze maar 28 vrije dagen geven.
wat voor soort bedrijf is dat dat er meteen een hapje en drankje bij zit ? :o
pi_215084703
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]
wat voor soort bedrijf is dat dat er meteen een hapje en drankje bij zit ? :o
Een bedrijf dat zichzelf goed wil verkopen aan potentiële werknemers *)
Spoilers!
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:15:16 #233
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215084829
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Een bedrijf dat zichzelf goed wil verkopen aan potentiële werknemers *)
misschien moet ik daar ook maar solliciteren dan.. doen ze aan remote werk ? :P
pi_215084848
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]
misschien moet ik daar ook maar solliciteren dan.. doen ze aan remote werk ? :P
Nee! Nog een nadeel, thuiswerken is alleen bij uitzondering.
Spoilers!
pi_215084859
Wat een goeie @Lucky_Strike En ook geen proeftijd? Voor hoeveel uur zou je daar gaan werken? En op locatie of ook thuis?

Vanavond een heerlijk etentje gehad met het eetclubje. Ik had vooraf gegrilde aubergine met oa hunnus, en iets wat leek op chili olie maar dan met nog iets en een soort pesto. Als hoofdgerecht had is kipsate, lekkere pittige saus erbij. Nagerecht eton mess, lekker maar niet heel bijzonder. Voorgerecht zou ik morgen zo weer eten en overmorgen ook :D
pi_215084879
Mmmm Kaat :9
pi_215084895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een goeie @:lucky_strike En ook geen proeftijd? Voor hoeveel uur zou je daar gaan werken? En op locatie of ook thuis?

Vanavond een heerlijk etentje gehad met het eetclubje. Ik had vooraf gegrilde aubergine met oa hunnus, en iets wat leek op chili olie maar dan met nog iets en een soort pesto. Als hoofdgerecht had is kipsate, lekkere pittige saus erbij. Nagerecht eton mess, lekker maar niet heel bijzonder. Voorgerecht zou ik morgen zo weer eten en overmorgen ook :D
Ik ga uit van wel een proeftijd.

Ik weet nog niet voor hoeveel uur. Ik wil liefst 24 uur maar zij willen 30. Eerst maar eens kijken of ze me niet alleen heel aardig, maar ook een capabel persoon vinden.

Dat eten klinkt lekker! Aubergine is altijd een winnaar :9
Spoilers!
pi_215084927
De soort pesto was zhug. Ga ik ook eens maken. En de chiliolie waarschijnlijk harissa in olie
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:24:12 #239
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215084940
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:07 schreef Barreltje het volgende:

[..]
mja dat ellebogenwerk is nog wel een dingetje. gelukkig zijn er niet veel mensen die doen wat ik doe, en ik hoop er niet achter te komen dat er een reden voor is :D

er zit eea misschien, hopelijk in de "pijplijn" , nu vooral oude contacten aanslingeren via LinkedIn.. beetje schaamteloos, maar soms moet dat maar even :o
Dat maakt zeker een verschil! Ik was vertaler.
pi_215084942
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ga uit van wel een proeftijd.

Ik weet nog niet voor hoeveel uur. Ik wil liefst 24 uur maar zij willen 30. Eerst maar eens kijken of ze me niet alleen heel aardig, maar ook een capabel persoon vinden.

Dat eten klinkt lekker! Aubergine is altijd een winnaar :9
Hmm, dat kan precies uitkomen zoals ik nu doe: 27u op contract, 30u op rooster; elke week 3 uur verlofopbouw tijd-voor-tijd.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215084955
Nog even een mooi plaatje van eergister.
pi_215084999
quote:

[..]
Klinkt wel goed!

25-28 dagen is toch best OK/gangbaar?

(Ik heb er 25, maar goed, mijn werkgever is dus niet echt een goed voorbeeld :+ )
pi_215085030
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Hmm, dat kan precies uitkomen zoals ik nu doe: 27u op contract, 30u op rooster; elke week 3 uur verlofopbouw tijd-voor-tijd.
Wie weet. Ik vind 30 uur werken vooral heel veel, gezien mijn gezondheid. Ik weet niet eens of ik 8 uur tussen de mensen en op een bureaustoel wel vol hou. Maar ja, er is maar 1 manier om daar achter te komen :)
Spoilers!
pi_215085041
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:29 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Klinkt wel goed!

25-28 dagen is toch best OK/gangbaar?

(Ik heb er 25, maar goed, mijn werkgever is dus niet echt een goed voorbeeld :+ )
Is ook gangbaar hoor. Maar er zijn zat werkgevers die meer bieden. J heeft er 40 bijvoorbeeld.
Spoilers!
pi_215085043
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wie weet. Ik vind 30 uur werken vooral heel veel, gezien mijn gezondheid. Ik weet niet eens of ik 8 uur tussen de mensen en op een bureaustoel wel vol hou. Maar ja, er is maar 1 manier om daar achter te komen :)
Daar is die proeftijd ook voor :)
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:38:06 #246
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215085065
Even iets totaal anders, hoe zit het bij jullie met de muggen? Wij hebben hier een ware invasie :o
* Barreltje slaapt met een vliegenmeppert naast dr bed..
pi_215085078
Bij de laatste werkgever (werkte 32 uur) had ik 19 dagen. Die daarvoor volgens mij ongeveer 35 en die daarvoor was helemaal idioot, 48. 28 vrij,12 adv en 8 waren oa van 40->38 uur en nog iets. Was gewoon niet op te krijgen
pi_215085081
Muggen invasie check
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 24 september 2024 @ 22:41:42 #249
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215085092
Heb 30 vakantiedagen en 12 wettelijke feestdagen hier, een thuiswerkcontact (individueel) maar het hele bedrijf mag als het werk het toelaat ook 6 weken per jaar binnen de eu in het buitenland home office doen. Dus je kan ook een huisje op fuerta Ventura huren en van daar werken.
Thuiswerken is sowieso geen probleem.
Het kan mij niet schelen waar mijn teamleden werken, als ze hun werk maar doen (en monitoren kan ik wel maar mag ik niet van de betriebsrat)
pi_215085259
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 22:38 schreef Barreltje het volgende:
Even iets totaal anders, hoe zit het bij jullie met de muggen? Wij hebben hier een ware invasie :o
* Barreltje slaapt met een vliegenmeppert naast dr bed..
Sinds deze week weer. Daarvoor was het even rustig. Ik zit weer onder de bulten. Niet alleen van muggen, ik ging zaterdag met blote voet in slipper in een mierennest staan :')
Spoilers!
pi_215085364
Merk gelukkig niets van muggen, hele huis heeft horren. Af en toe piept er wel iets naar binnen maar de muggen/vliegen vangster negeert ze. Van de week wel buiten willen zitten s avonds, maar dat was niet fijn, gezoen door gote en kleine insecten en ook wat steken
pi_215085366
quote:

[..]
Deze post zegt weinig zonder aantal werkdagen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215085558
49!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215086226
Mn leeftijd!
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 07:27:38 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215086271
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2024 07:19 schreef Blues het volgende:
Mn leeftijd!
Zonder uitroepteken mag ik hopen :7
pi_215086504
Mogge!

Geen muggen hier, ik sliep half-buiten, in de serre, dus iedere mug had mij kunnen vinden.

Qua vakantiedagen, het is onhandig omdat uit te drukken in dagen. Je hebt wettelijk recht op 4 x je wekelijkse arbeidsduur. Voor een fulltimer bij 5 dagen/week is dat 20 vakantiedagen.

Een parttimer als @Lucky_Strike bij 30u heeft dan 120 verlofuur.

Als je 30u/wk werkt in 5 dagen/wk, is dat 6u/dag , dan heb je 20 verlofdagen
Als je 30u/wk werkt in 4 dagen/wk, is dat 7,5u/dag, dan heb je 16 verlofdagen

Het aantal uren verlof dat je krijgt en het aantal dagen dat dat oplevert is dus afhankelijk van je werkuren/dag.
Als het bedrijf 25 verlofdagen geeft, dan geven ze dus als standaard de wettelijke verlofuren (dat is 20, of dus eigenlijk: 4 x de wekelijkse arbeidsduur) PLUS een hele arbeidsduurweek.

Bij Lucky_Strike 30u/wk wordt dat dus 120 (wettelijk) + 30 (aardige baas) = 150 verlofuren
Bij 6u/dag is dat 25 verlofdagen, bij 7,5/dag is het 20.

Of, als je ma/di/do/vr elk 7u werkt en op de woensdag maar 2 uurtjes, dan kan je 75 verlofdagen nemen als je ze maar op een woensdag plant. Etc etc.
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 08:40:35 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215086749
En dan zijn feestdagen ook nog naar rato soms. Mn ma werkt 21u. Ma-di-wo

Maar krijgt niet standaard 2e paasdag en 2e pinksterdag volledig vergoed als feestdag. Feestdagen en vrije dagen zitten bij hun op een bult overigens.
  woensdag 25 september 2024 @ 08:45:30 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215086794
hmppf.. kerel heeft al 4 keer een afspraak met me gemaakt voor een samenwerkeing. en nu voor de 4e keer afgezegd.
Na de 3e keer heb ik hem al gezegd dat ie goed moet nadenken of ie het wel nuttig is om een samenwerking aan te gaan. vandaag heb ik hem geschreven dat ie mij maar moet aannemen om hem te helpen met zn workload.

Ik ben er wel klaar mee. Maar ja als ondernemer moet je het blijkbaar allemaal maar slikken ..
pi_215086835
Ik werk fulltime, bij ons 38 uur, en krijg dan 232 vakantie-uren (152 wettelijk, 80 bovenwettelijk). Daarnaast werk ik 40 ipv 38 uur, en bouw ik daardoor nog 96 extra vakantie-uren op. Dus in totaal 328 uur. Bij 8 uur per dag is dat 41 dagen.

Wel ben ik verplicht vrij een aantal dagen; meestal de dag na Hemelvaartsdag en de dagen tussen kerst en oud&nieuw. Dat gaat dus wel van mijn vakantie-uren af. Dit jaar zijn we de hele twee weken, 21 dec tm 5 jan, verplicht vrij.

Feestdagen gaat volgens mij niet naar rato hier, in elk geval nooit gezien in mn uren toen ik nog niet fulltime bij deze uni werkte.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 25-09-2024 10:15:08 ]
pi_215086894
Heel lang geleden werkte ik nog in wisselende roosterdienst, en daar was de regel qua feestdagen dat als je in de afgelopen 13 weken 7 keer of meer op die weekdag gewerkt had, je de feestdag op die werkdag uitbetaald kreeg. Anders is dat namelijk goedkoop roosteren op een feestdag: er wordt niemand ingeroosterd dus krijgt ook niemand die feestdag betaald.

Aangezien ik een calculerende werknemer ben ruilde ik een en ander zorgvuldig om betaalde feestdagen te verzamelen.
pi_215086914
Ik heb soms weekend. :') Wegens 0-uren krijg ik mijn vakantieuren iedere maand uitbetaald. En als ZZP-er....tja.

De eerste 2 dagen van De 2 Weken zitten erop. Tot nu toe is alles onder controle. Wel druk, nog geen echte stress (meer). Maandagavond nog wel even wegens een Extra Uitvaart dit weekend (vrijdag bouwen, zaterdag condoleance voor 350 man en zondag uitvaart voor 80) terwijl we dit weekend al vol zitten.

Anyway, vandaag gaan we op schoolreisje, net als vorig jaar. Onder de rook van Amsterdam verzorgen we morgen bij een bedrijf alle catering op hun netwerkdag (of weet ik veel wat ze doen). Vandaag daarheen met volle bus, voorbereiden, in dezelfde B&B slapen als vorig jaar. Morgen om 8 uur moeten de zoetigheden klaarstaan voor 150 man, om 12 uur de lunch en om 4 uur de borrel met een hapje van de BBQ. Daarna de bus volrammen en dan hoop ik om 21:00 weer op de zaak te zijn hier.

Alles is nu al beter dan vorig jaar want we zijn met 4 ipv 3. :')
pi_215086956
En we hebben een eigen (extra) oven mee. Vorig jaar zeiden ze in het contact vooraf dat ze "een grote oven" hadden. Dat was onwaar. Het was zo'n klein Unox oventje.
Ik kan je zeggen dat je dan Heel Erg Druk bent met koffiezoetigheden voor 150 man en 300 afbakbroodjes.
pi_215086988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 08:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik werk fulltime, bij ons 38 uur, en krijg dan 232 vakantie-uren (152 wettelijk, 80 bovenwettelijk). Daarnaast werk ik 40 ipv 38 uur, en bouw ik daardoor nog 96 extra vakantie-uren op. Dus in totaal 328 uur. Bij 8 uur per dag is dat 41 dagen.

Wel ben ik verplicht vrij een aantal dagen; meestal goede vrijdag en de dagen tussen kerst en oud&nieuw. Dat gaat dus wel van mijn vakantie-uren af. Dit jaar zijn we de hele twee weken, 21 dec tm 5 jan, verplicht vrij.

Feestdagen gaat volgens mij niet naar rato hier, in elk geval nooit gezien in mn uren toen ik nog niet fulltime bij deze uni werkte.
Feestdagen gaat idd niet naar rato, op het umc wel. Dikke drama elk jaar voor de mensen die parttime werken met maandag als werkdag, want die moeten dan extra werken of vakantiedagen opnemen om te compenseren dat te veel feestdagen op maandag vallen.
pi_215086996
Ik geloof dat ik me jouw mini oventje afbakbroodjes situatie van vorig jaar nog herinner idd @Lonaa _O-
Fijn dat jullie nu een oven mee hebben.
pi_215087008
Ik ga vanmiddag zwemmen met S. Want hij zei dat hij zichzelf op vakantie heeft leren zwemmen. Ben benieuwd :D

Zwemmen is verder niet echt mijn ding want ik zie zo weinig zonder bril in zo'n groot zwembad, maar goed, S kan wel voor geleide spelen.
pi_215087045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:06 schreef Tele6 het volgende:
Ik geloof dat ik me jouw mini oventje afbakbroodjes situatie van vorig jaar nog herinner idd @:Lonaa _O-
Fijn dat jullie nu een oven mee hebben.
Hehehe ja. Wij allemaal. :') We staan vrij vaak voor uh verrassingen en moeten op zoek naar flexibele oplossingen zeg maar maar ik weet nog wel dat we vorig jaar met z'n drieen een tijdje naar de mini-oven hebben staan kijken voor we uberhaupt in staat waren te verwerken wat we zagen met the task ahead. :')

Dit jaar de wekker in de 6 morgen ipv in de 4 *O*
pi_215087236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:07 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vanmiddag zwemmen met S. Want hij zei dat hij zichzelf op vakantie heeft leren zwemmen. Ben benieuwd :D

Zwemmen is verder niet echt mijn ding want ik zie zo weinig zonder bril in zo'n groot zwembad, maar goed, S kan wel voor geleide spelen.
Ik zwem altijd mét bril.
-7 gaat anders niet zo best :+
pi_215087286
Mogge!

Wat een verschil maakt 4 uur meer slaap, voel me zoveel beter.

Och ja @Lonaa die minioven ellende van toen en dan ook nu nog eens meer mensen. Veel plezier @Tele6 doe ‘m de groeten.

Rare meneer @Barreltje geeft hij wel aan waarom? Jij maakt er tijd voor vrij en jouw tijd is ook kostbaar.

@Lucky_Strike ik zie net dat bij bol de rowenta steelstofzuigers 25% korting hebben vandaag
pi_215087294
Calculerende werknemer:

SPOILER
  woensdag 25 september 2024 @ 09:44:31 #270
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215087358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Wat een verschil maakt 4 uur meer slaap, voel me zoveel beter.

Och ja @:lonaa die minioven ellende van toen en dan ook nu nog eens meer mensen. Veel plezier @:tele6 doe ‘m de groeten.

Rare meneer @:barreltje geeft hij wel aan waarom? Jij maakt er tijd voor vrij en jouw tijd is ook kostbaar.

@:lucky_strike ik zie net dat bij bol de rowenta steelstofzuigers 25% korting hebben vandaag
juh rare mener, maar weleen optie tot inkomen.
ik schreef dat ie me dus maar aan moest nemen en hij geeft me gelijk en nu ga ik as maandag naar ZIJN kantoor.
vooruit. 1 laatste keer dan maar
pi_215087481
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]
juh rare mener, maar weleen optie tot inkomen.
ik schreef dat ie me dus maar aan moest nemen en hij geeft me gelijk en nu ga ik as maandag naar ZIJN kantoor.
vooruit. 1 laatste keer dan maar
Goed plan, kost hem minder tijd en jij kunt kijken waar je evt terecht komt
pi_215087532
quote:
80s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:37 schreef sigme het volgende:
Calculerende werknemer:

SPOILER
Krijgen jullie 104 uur ja voor 2u pw extra werken?
Bij ons is het 96u, omdat ze er vanuit gaan dat je de verplichte 4 weken (4x je contracturen) opneemt.
Wel slim overigens om er idd rekening mee te houden. Toen ik hier nog niet fulltime werkte, zorgde ik ook altijd dat ik de ingeplande werkdagen zo deed dat ik zoveel mogelijk feestdagen op een 8-uurs-dag had, en zo veel mogelijk verplichte vrije dagen op een niet-8-uurs-dag. In de praktijk werkte ik gewoon elke dag, en ook niet zo'n strikte scheiding van welke dag/welk dagdeel ik voor andere uni werkte, maar dat was niet goed in te vullen. Dus dan maar zo :7
pi_215087721
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 10:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Bij ons is het 96u, omdat ze er vanuit gaan dat je de verplichte 4 weken (4x je contracturen) opneemt.
Wel slim overigens om er idd rekening mee te houden. Toen ik hier nog niet fulltime werkte, zorgde ik ook altijd dat ik de ingeplande werkdagen zo deed dat ik zoveel mogelijk feestdagen op een 8-uurs-dag had, en zo veel mogelijk verplichte vrije dagen op een niet-8-uurs-dag. In de praktijk werkte ik gewoon elke dag, en ook niet zo'n strikte scheiding van welke dag/welk dagdeel ik voor andere uni werkte, maar dat was niet goed in te vullen. Dus dan maar zo :7
Die 4 weken zijn niet verplicht ;) ; er zijn 3 weken verplicht (wettelijk). Je mag 1 week/jaar laten weggooien.
SPOILER
Dus idd is de berekening van HR net een beetje anders, die rekenen met 49 weken ipv 52 en daar dan weer een afrondregel overheen :')
Die regel hangt af van het aantal werkbare dagen/jaar en dus van hoe de feestdagen vallen. Oh ja, en dus ook van op welke dag het jaar begint. Jaja 't is complex :D
Ik heb opbouw van compensatieverlof 3 uur per week -> in totaal 148u op te nemen compensatieverlof in 2024.

[ Bericht 3% gewijzigd door sigme op 25-09-2024 10:31:17 ]
pi_215087890
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 08:45 schreef Barreltje het volgende:
hmppf.. kerel heeft al 4 keer een afspraak met me gemaakt voor een samenwerkeing. en nu voor de 4e keer afgezegd.
Na de 3e keer heb ik hem al gezegd dat ie goed moet nadenken of ie het wel nuttig is om een samenwerking aan te gaan. vandaag heb ik hem geschreven dat ie mij maar moet aannemen om hem te helpen met zn workload.

Ik ben er wel klaar mee. Maar ja als ondernemer moet je het blijkbaar allemaal maar slikken ..
Meh
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215087901
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 09:07 schreef Tele6 het volgende:

Alles op de tast kan ook leuk zijn
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 10:48:02 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215087922
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 10:23 schreef sigme het volgende:

[..]
Die 4 weken zijn niet verplicht ;) ; er zijn 3 weken verplicht (wettelijk). Je mag 1 week/jaar laten weggooien.
SPOILER
Dus idd is de berekening van HR net een beetje anders, die rekenen met 49 weken ipv 52 en daar dan weer een afrondregel overheen :')
Die regel hangt af van het aantal werkbare dagen/jaar en dus van hoe de feestdagen vallen. Oh ja, en dus ook van op welke dag het jaar begint. Jaja 't is complex :D
Ik heb opbouw van compensatieverlof 3 uur per week -> in totaal 148u op te nemen compensatieverlof in 2024.
Dat klinkt allemaal onnodig complex. Hier is eigenlijk niet eens verschil tussen overuur en vakantieuren.

Ik heb geen zee aan overuren. Andere collega's kopen wel es laptop, gereedschap etc.
pi_215088046
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 10:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat klinkt allemaal onnodig complex. Hier is eigenlijk niet eens verschil tussen overuur en vakantieuren.

Ik heb geen zee aan overuren. Andere collega's kopen wel es laptop, gereedschap etc.
De berekening is wat complex als je er precies de vinger achter wil krijgen. Maar behalve ik (zei de gek) interesseert niemand het en die hebben genoeg aan de globale regels.
En als rijksoverheid moet het wel een tamelijk eenduidig systeem zijn; P-direct, de tool waarin je dit soort zaken regelt, is voor alle rijksambtenaren gelijk.

Verder is het eigenlijk vrij simpel. Je kan extra werken per week en die extra uren kan je in de loop van dat kalenderjaar weer inzetten als verlof :7
pi_215088359
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 10:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Die 4 weken moet je bij ons ook je extra werkduur opnemen, dus dan kom je aan hetzelfde aantal uren, alleen anders administratief verwerkt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215088402
Oh en sinds dit of komend jaar mag je ook volgens mij een werkweek per jaar teveel werken zonder dat weer te balanceren met vrije tijd en die compensatieuren toevoegen aan je spaarverlof wat eeuwig geldig is en tot 2 werkjaren verlof mag worden opgebouwd.

Waarbij je als ouwe zak sowieso (als geen PAS) een bak extra uren per jaar krijgt die je in dat spaarverlof mag steken. Daarnaast mag je ooooook nog 5 weken en een beetje kopen van je IKB en zo dus opsparen tot een totaal van 2 jaar betaald vrij. Uiteraard te kopen tegen salaris van nu, uit te betalen tegen salaris van dan (al is dat net iets minder tof sinds ik aan het eind van mijn schaal zit ;) ).
pi_215088622
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 11:30 schreef Vanyel het volgende:
Oh en sinds dit of komend jaar mag je ook volgens mij een werkweek per jaar teveel werken zonder dat weer te balanceren met vrije tijd en die compensatieuren toevoegen aan je spaarverlof wat eeuwig geldig is en tot 2 werkjaren verlof mag worden opgebouwd.

Waarbij je als ouwe zak sowieso (als geen PAS) een bak extra uren per jaar krijgt die je in dat spaarverlof mag steken. Daarnaast mag je ooooook nog 5 weken en een beetje kopen van je IKB en zo dus opsparen tot een totaal van 2 jaar betaald vrij. Uiteraard te kopen tegen salaris van nu, uit te betalen tegen salaris van dan (al is dat net iets minder tof sinds ik aan het eind van mijn schaal zit ;) ).
Yes, en dat heb ik dus allemaal in formules in excel zitten zodat ik ook kan berekenen welk verlof vervalt en welk verlof eeuwig houdbaar is, want weliswaar is het *wettelijk* verplicht om die uiterste houdbaarheidsdatum te vermelden én om automatisch het verlof met de kortste houdbaarheidsdatum eerst aan te spreken:
dat heeft P-direct helemaal niet voor elkaar.
In hun overzicht staat verlof met een vervaldatum 31-12-2024 dat eeuwig houdbaar is (maar wat ze dan op 31-12-2024 overboeken naar het verlof met einddatum 31-12-9999) en er is dus een deel van het kort-houdbare verlof ook lang houdbaar.
Maar mijn excel rafelt dat allemaal uiteen en voegt het weer samen en geeft mij dan een overzicht waar ik wel wat mee kan.

Die nieuwe regel van een week compensatieverlof doorschuiven naar eeuwig houdbaar moet ik nu nog inbouwen :D want die is wel belangrijk bij het opnemen van verlof, die verlofuren moest je namelijk per se ophebben op 31-12 want wat er nog resteerde verdween gewoon totaal.

Ik heb op dit moment 35,7 weken aan eeuwig houdbaar verlof staan.
pi_215089177
Ik heb 34,8 staan.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand meer had dan ik.
Maarrrr, dit jaar weinig in staat om op te nemen dus mogelijk kunnen we nog 2 weken van dit jaar erbij stoppen.
pi_215089201
Toch een zoeteaardappel'gerecht' gevonden dat mijn kinderen wel eten.

Lekker!
pi_215089540
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 11:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Die 4 weken moet je bij ons ook je extra werkduur opnemen, dus dan kom je aan hetzelfde aantal uren, alleen anders administratief verwerkt.
Nee je komt niet op hetzelfde aantal uren, want als ik die 4 weken vrij wil nemen moet ik óók die extra werkduur opnemen. Het is niet dat ik de eerste 4 weken die ik vrij neem, maar 38u vrij hoef te nemen ipv 40. Dus ik krijg voor maar 48 weken die compensatie-uren, maar moet wel voor alle weken die ik vrij neem, de volledige werkduur (38+2) opnemen..

@sigme ik bedoelde in mijn post met die verplichte 4 weken/4x arbeidsduur, niet die je verplicht moet opnemen, maar die je verplicht krijgt (dus je wettelijke vakantieuren). Ik krijg dus 96 compensatie uren (=48*2) bij 40u werken ipv 38, óók als ik maar 3 weken vakantie (=120 uur) opneem.

Bij ons staat die 96u vast, niet afhankelijk van hoeveel je daadwerkelijk vrij neemt of van op welke dag het jaar begint enz. Alleen van je arbeidsduur en extra werktijd. Dus als je 1.0 fte (38u) contract hebt en 40u extra werkt is het 96 uur, als je 0.9 fte (34.2u) hebt en je werkt 36u dan is het 86,4 uur (0.9*96).

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 25-09-2024 13:43:25 ]
pi_215089785
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 11:30 schreef Vanyel het volgende:

Je zit vast in de gouden kooi.
pi_215089810
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je zit vast in de gouden kooi.
Knappe analyse ^O^
pi_215089828
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Knappe analyse ^O^
We kennen het allemaal bij de overheid.
  woensdag 25 september 2024 @ 14:29:55 #287
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_215089948
Jullie jagen de kleine zelfstandigen dit topic uit hoor!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_215090368
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:29 schreef flipsen het volgende:
Jullie jagen de kleine zelfstandigen dit topic uit hoor!
Maar jij kan toch altijd vakantie nemen 😉
pi_215090407
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:11 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
We kennen het allemaal bij de overheid.
Ik heb in het bedrijfsleven gouden kooien gezien met dikkere tralies. Dan kan je bovendien geen kant op - geen ander bedrijf gaat dat betalen. Binnen de overheid kan je in elk geval proberen om een andere functie te vinden binnen je schaal, desnoods bij een andere uitvoeringsorganisatie / ministerie.
pi_215090648
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 15:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb in het bedrijfsleven gouden kooien gezien met dikkere tralies. Dan kan je bovendien geen kant op - geen ander bedrijf gaat dat betalen. Binnen de overheid kan je in elk geval proberen om een andere functie te vinden binnen je schaal, desnoods bij een andere uitvoeringsorganisatie / ministerie.
Dat klopt, in die richting moet je dan denken. Maar ik zie ook genoeg mensen die suboptimaal blijven presteren op een functie die ze al tig jaar doen in de hoogste trede van hun schaal. Zo´n persoon hoop ik nooit te worden.
pi_215090694
Ik presteer helemaal niet en krijg toch gewoon betaald.
Top hoor ^O^
pi_215090704
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:35 schreef Vanyel het volgende:
Top hoor ^O^
_O_ _O_ _O_
pi_215090894
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:28 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat klopt, in die richting moet je dan denken. Maar ik zie ook genoeg mensen die suboptimaal blijven presteren op een functie die ze al tig jaar doen in de hoogste trede van hun schaal. Zo´n persoon hoop ik nooit te worden.
Vast. Maar dat is dus geen kenmerk van werknemers bij 'de overheid'.
pi_215091590
:W

S. blijkt inderdaad zichzelf prima te hebben leren zwemmen. We waren in het 1m60 gedeelte van het bad, waar ik gewoon kan staan en hij totaal niet, en hij is niet verdronken ^O^

Aangezien ik een super goede zwemjuf ben, heb ik hem vooruit en achteruit leren koprollen onder water, en handstand onder water. Dat zijn skills waar je super veel aan hebt als je eens te water raakt natuurlijk! :Y

De glijbaan van het zwembad van Kaatjecity is wel leuk, er zit een stukje in waar je ineens veel sneller gaat O+
pi_215091671
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:33 schreef Tele6 het volgende:

S. blijkt inderdaad zichzelf prima te hebben leren zwemmen. We waren in het 1m60 gedeelte van het bad, waar ik gewoon kan staan en hij totaal niet, en hij is niet verdronken ^O^

Aangezien ik een super goede zwemjuf ben, heb ik hem vooruit en achteruit leren koprollen onder water, en handstand onder water. Dat zijn skills waar je super veel aan hebt als je eens te water raakt natuurlijk! :Y

De glijbaan van het zwembad van Kaatjecity is wel leuk, er zit een stukje in waar je ineens veel sneller gaat O+
Zeker!
Vanuit diverse onderwater oriëntaties terug omhoog komen, niet in paniek raken als je op de kop draait en je in alle posities kunnen afzetten tegen de bodem ^O^
  woensdag 25 september 2024 @ 18:49:43 #296
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215091699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:33 schreef Tele6 het volgende:

Mocht hij ooit kinderen krijgen zijn die skills super waardevol!
pi_215091711
Moest even nadenken waar je was (ik ging altijd naar baden in Velp/rheden) maar denk het te weten.
Fijn dat fijn zichzelf kan redden, we hebben hier teveel mensen die dat niet konden.

Pfff, ik geef de katten eten bij mensen op de 6e etage en vandaag viel op, nu ook de blaadjes van de bomen weg zijn hoe hoog een nieuwbouw project is. Zij keken altijd uit op bomen en vervolgens nog meer groen, nu kijken ze uit op appartementen. Die zullen niet blij zijn wanneer ze terugkomen.

Ben vanochtend naar een vriendin geweest, even bijgepraat voor goed goed/kwaad dat ging tussen de hoestbuien door.
pi_215091762
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zeker!
Vanuit diverse onderwater oriëntaties terug omhoog komen, niet in paniek raken als je op de kop draait en je in alle posities kunnen afzetten tegen de bodem ^O^
Oh wauw, zo had ik er nog niet naar gekeken O+
pi_215091788
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Moest even nadenken waar je was (ik ging altijd naar baden in Velp/rheden) maar denk het te weten.
Fijn dat fijn zichzelf kan redden, we hebben hier teveel mensen die dat niet konden.

Pfff, ik geef de katten eten bij mensen op de 6e etage en vandaag viel op, nu ook de blaadjes van de bomen weg zijn hoe hoog een nieuwbouw project is. Zij keken altijd uit op bomen en vervolgens nog meer groen, nu kijken ze uit op appartementen. Die zullen niet blij zijn wanneer ze terugkomen.

Ben vanochtend naar een vriendin geweest, even bijgepraat voor goed goed/kwaad dat ging tussen de hoestbuien door.
Zuiden van jouw stad. Ideaal voor mij, want maar 40 min fietsen.

Hij gaat trouwens ook nog echt zwemles volgen. Nu hij geen 100% beginner meer is, is er ineens wel plek bij lessen. Wel goed, want dan kunnen ze zijn schoolslagbenen fixen. Borstcrawl gaat als een speer, maar schoolslagbenen kan ik echt niet uitleggen :X

Bij elkaar heb ik nu dus wel 20 km gerend, 2x40 min gefietst en 2,5 uur gezwommen. Denk dat ik vannacht heel lekker slaap _O-

Jouw dag klinkt goed! Hadden de katten interesse in gezelschap of was alleen het voer van belang? B heeft wel eens op katten van vrienden gepast die echt elke dag een uur geknuffeld wilden worden, zo schattig O+
pi_215091850
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:35 schreef Vanyel het volgende:
Top hoor ^O^
Same
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')