SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op zaterdag 21 september 2024 10:54 schreef derLudolf het volgende:
'Hey D, krijg je een dakkapel?'
"Uh, nee, een barbecue die niet door het steegje past"Dat is pas toewijdingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
J op zoek naar een andere baan?quote:Op zaterdag 21 september 2024 10:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge! Hier schrijven we maar weer eens een sollicitatiebrief (niet voor mij). Straks de tuin in, nu al zin in. Ik hoop dat het net zo lekker gaat als gisteren. Vanavond een feestje. Volgens mij wordt dit best een goede dag.
Ugh, Kaatje. Poezenzorgen
Yup. Na 2 jaar alweer. Toe aan meer uitdaging, variatie, dynamiek, doorgroeimogelijkheden. Dus nu gesolliciteerd op 2 hele toffe functies waarin hij nog vele jaren zijn leergierige ei kwijt kan.quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
J op zoek naar een andere baan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 september 2024 11:49 schreef Blues het volgende:
Vanochtend dus heel vroeg voor mijn doen op een vrije dag uit bed, en slecht geslapen door mijn plan (die fokwet), want ineens kwam vlak voor het in slaap vallen vannacht het besef dat de zon helemaal niet in zee op komt![]()
Maar ondergaat
Dus plannen gewijzigd en beetje in de buurt rondgereden en gewandeld en gewacht tot ie zich liet zien.
Was ook mooi en gewoon hier ergens achter bij de weilanden.Goede reden om naar een Waddeneiland te gaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
Of naar Vladivostokquote:Op zaterdag 21 september 2024 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Goede reden om naar een Waddeneiland te gaan
Ja, zeker! We kunnen er een wedstrijd van makenquote:Op zaterdag 21 september 2024 12:04 schreef Blues het volgende:
Spannend voor @:JFlip @:Lucky_Strike en voor jou. Allebei aan de sollies!
Ja idd, maar mn 2 weken vakantie is voorbijquote:Op zaterdag 21 september 2024 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Goede reden om naar een Waddeneiland te gaan
Meh voor de kousen en Elinquote:Op zaterdag 21 september 2024 10:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Vandaag een rustig dagje. Zo eens koffie op t balkon, t zal nu wel iets aangenamer zijn. Om 9 uur was t nog te fris.
Gisteren de nieuwe steunkousen aangedaan, maar denk niet dat dit blijvertjes zijn, eigenlijk geven ze geen steun en schrijnen op een plek.
Verder zorgen om Elin, die begint weer erg mager te worden. Eind van de maand controle voor de medicatie, ben benieuwd wat daar uitkomt
Is een zondaggevoel goed of slecht?quote:Op zaterdag 21 september 2024 14:21 schreef Blues het volgende:
Jullie dagboeken![]()
![]()
De mijne:
*g's haar geknipt
*koffie met krant buiten
*fietsen naar appie en Kruidvat
*verder met krant
*opritje ontdoen van enthousiaste klimop (maar kan ook morgen, rug is eigenlijk wel klaar al van staan en fietsen)
*dutje![]()
*verder met Hedwich 🎼🎹
Zoiets.
En ik heb al de hele dag een zondaggevoel
Vanochtend dus heel vroeg voor mijn doen op een vrije dag uit bed, en slecht geslapen door mijn plan (die fokwet), want ineens kwam vlak voor het in slaap vallen vannacht het besef dat de zon helemaal niet in zee op komt![]()
Maar ondergaat
Dus plannen gewijzigd en beetje in de buurt rondgereden en gewandeld en gewacht tot ie zich liet zien.
Was ook mooi en gewoon hier ergens achter bij de weilanden.En niemand, die het echt leest! Ook een fokwet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel hartelijk gegrinnikt. En tóch mooie sfeerbeelden.
Het voelt niet als goed of slecht, alleen denk ik steeds dat ik morgen, na mijn 2 heerlijke vrije relaxweken, weer moet werken.quote:Op zaterdag 21 september 2024 14:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Is een zondaggevoel goed of slecht?
Mijn zondaggevoel is soms "stress voor de werkweek" en soms "het lijkt wel vakantie" dus tja.
Hier is het trouwens wel echt zaterdag met zo veel klusjes.
Ja, niemand die iets zegt hierquote:Op zaterdag 21 september 2024 14:55 schreef AnneX het volgende:
En niemand, die het echt leest! Ook een fokwet.
Had er totaal niet aan gedacht, wel “wanneer ik in de buurt woonde was ik meegegaan”quote:Op zaterdag 21 september 2024 15:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja, niemand die iets zegt hier![]()
![]()
Ik grinnikte ook hoor! Hardop toen ik toch een stukje richting zee reed en in mijn achteruitkijkspiegel de opkomende zon zag![]()
Overigens lach ik regelmatig om mezelf, m'n acties, gedachtes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ken ik, heeft in de fbgroep gestaan een tijd geleden.quote:Op zaterdag 21 september 2024 15:40 schreef AnneX het volgende:
Mn.X en gezelschap komen dinsdagmiddag weer terug.
Op de terugweg bij iemand wat sjouwen. Blijkbaar was dat mijn idee, vertelde zij bij het vragen aan de mannen. In een telefoontje vorige week.![]()
@:Blues ken jij het filmpje? “Loop” net vol verbazing over de Neude: waar ik vroeger moeiteloos een parkeerplek voor de eend vond, staan nu 1 miljoen fietsen en terrassen! 😎
Ik weet dat dit is hoe de pyramide ooit bedoeld is, maar vond'm toch leuker toen hij volledig overgroeid was.quote:Op zaterdag 21 september 2024 16:48 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Cadeautje uit de Franse tijd
Heuvelrug op van Soesterberg naar Maarn.
Heerlijk weer. Nog even van genieten. Vanaf maandag is het echt herfst.
Huh? Edit: oh, ik ben et al. Er was blijkbaar eerder een post?quote:Op zaterdag 21 september 2024 14:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
En niemand, die het echt leest! Ook een fokwet.
Leuk stadje. En vlakbij russky island. Een groot natuurgebied.quote:
Ben er nog nooit geweest, maar had graag eens de Trans Siberië Express gedaan.quote:Op zaterdag 21 september 2024 18:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Leuk stadje. En vlakbij russky island. Een groot natuurgebied.
Het stuk Amsterdam -> Moskou (paar dagen) -> Vladivostok heb ik per vliegtuig gedaan. Vanuit daar ben ik met de trein verder gegaan. Met Olga, ja zoals je denkt zag ze er ook uit, als treinbegeleider. Zij zorgde onder andere voor heet water, koffie en soep.quote:Op zaterdag 21 september 2024 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ben er nog nooit geweest, maar had graag eens de Trans Siberië Express gedaan.
Vroeger kwam ik de treinen met koerswagens naar Minsk en Moskou wel es tegen 's avonds op station Arnhem (toen nog zonder CS), volgens mij zijn die per dienstregeling 2013 verdwenen. Dat had me echt wel een hele belevenis geleken, eerst per trein naar Moskou en dan verder naar het oostenHoewel, als je de trein in westelijke richting neemt schijnt dat behoorlijk geld te schelen, dus beginnen in Vladivostok.
Tot begin 2020 reden er overigens nog wel 2 treinen per week van Parijs via Berlin naar Moskou. In de zomer begon deze trein in Nice.
quote:Op zaterdag 21 september 2024 19:20 schreef z80 het volgende:
Met Olga, ja zoals je denkt zag ze er ook uit
Maar ondergaat
Was ook mooi en gewoon hier ergens achter bij de weilanden.Ook mooi inderdaad! Ik opende overigens vanochtend deze SC met de gedachte "zou Blues haar bed nog uitgekomen zijn?".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet MrX eigenlijk dat je zo lekker aan het ruimen bent?quote:Op zaterdag 21 september 2024 15:10 schreef AnneX het volgende:
Poeh beetje deaud…
Eerst voor eten gezorgd voor vanavond bij de buurtsuper - gebeld met mnX en muziek gehoord - drie afspraken op maandag op elkaar afgestemd, want buur/ Biebcollega heeft blessure - en college gehad hoe creativiteit werkt en/of doodslaat door docent Crea. Het buurtappje van mij voor het volgende buurtfeestje viel niet helemaal goed. Dus aangepast.
Toen in de schuur geruimd - losliggende zaken die bij elkaar horen in dozen opgeborgen - gepoetst en toen ook nog gras gemaaid nu het nog droog is.
Komt er niet meer van deze week voordat de tuinlieden komen.
Hoppa Lucky: beiden aan de solli![]()
Veel drukke zaterdagen hier zeg. Hier ook maar geen lange lijst met klussen. Alleen brief schrijven en een hoop planten in de grond zetten. Het begint zowaar ergens op te lijken met die tuin van ons.
Het feestje van vanavond sla ik over. Ik ben te gaar. Jammer want ik had er uiteindelijk toch wel zin in. Ik ga dus maar verder met de laatste paar afleveringen van The Crown.Spoilers!
Toen ik met YAT van Belgrado naar Skopje vloog had ik een steward die Milosevic heettequote:Op zaterdag 21 september 2024 19:20 schreef z80 het volgende:
[..]
Met Olga, ja zoals je denkt zag ze er ook uit, als treinbegeleider.
Nee hoor…hij weet niet, dat de oude keukenblokken waterpas ! op hun plek staan, water en afvoer aangesloten…zó veel m2 vrije vloeroppervlak gewonnen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ook mooi inderdaad! Ik opende overigens vanochtend deze SC met de gedachte "zou Blues haar bed nog uitgekomen zijn?".
[..]
Weet MrX eigenlijk dat je zo lekker aan het ruimen bent?![]()
Wat zal hij verrast zijn!quote:Op zaterdag 21 september 2024 20:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nee hoor…hij weet niet, dat de oude keukenblokken waterpas ! op hun plek staan, water en afvoer aangesloten…zó veel m2 vrije vloeroppervlak gewonnen.
Losse materialen gesorteerd in bakken. Hoeveel km kabel en snoertjes in alle soorten
heeft een mens nodig op voorraad. 😇
En dan blijft er nog HEEL VEEL op te ruimen!![]()
Dinsdagmiddag kan hij zó de fiets naar binnen rijden.
Ben je niet bang dat hij denk “ah, ruimte, daar kan ik veel kwijt”? Of verstop je de sleutel?quote:Op zaterdag 21 september 2024 20:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nee hoor…hij weet niet, dat de oude keukenblokken waterpas ! op hun plek staan, water en afvoer aangesloten…zó veel m2 vrije vloeroppervlak gewonnen.
Losse materialen gesorteerd in bakken. Hoeveel km kabel en snoertjes in alle soorten
heeft een mens nodig op voorraad. 😇
En dan blijft er nog HEEL VEEL op te ruimen!![]()
Dinsdagmiddag kan hij zó de fiets naar binnen rijden.
[ Bericht 13% gewijzigd door AnneX op 21-09-2024 21:15:10 ]
Dan verstop ik mnX heel ver weg.quote:Op zaterdag 21 september 2024 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat hij denk “ah, ruimte, daar kan ik veel kwijt”? Of verstop je de sleutel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Barreltje Lees jij ook dm’s?
[ Bericht 44% gewijzigd door AnneX op 21-09-2024 21:14:12 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ja hoor, gewoon met je foon bij de paaltjes bliepen.quote:Op zaterdag 21 september 2024 23:10 schreef AnneX het volgende:
Morgen de hele dag op stap - nou ja - om 11 uur verzamelen met de theater collega’s. Met de trein - voor het eerst sinds héél lang - naar Utrecht en overdekt jeu de boulen. 😂
Terug: borrelen en eten in het theater.
Trein betalen kan gewoon met de foon, bij toegang op het perron. Toch!?
Dat is dan 2 x enkele reis?
Merci. 🍀quote:Op zaterdag 21 september 2024 23:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja hoor, gewoon met je foon bij de paaltjes bliepen.
Ze staan niet altijd op het perron, ook wel eens voor de trappen of zo.
En ja, 2x in en uitchecken
Veel plezier
Ik zag van de week een filmpje waar een meisje aan de rand van zo’n parcours zat met een speelgoed hondje, ze was autistisch werd erbij gezegd. Toen kwam een jurylid naar haar en mocht ze met haar hondje ook een stuk van het parcours afleggen en ze kreeg een staande ovatie, toen ze weer op haar plek kwam straalde ze met een dikke knuffel voor het speelgoed hondjequote:Op zaterdag 21 september 2024 23:58 schreef flipsen het volgende:
Eerste dag agility in winderig Patagonie zit erop. De eerste 2 pistes gecombineerd leverden een 5e plek op, de volgende 2 pistes gecombineerd een 2e plek en lekker veel punten gescoord. Wat ook hielp (maar wel dubbel gevoel) is dat de #1 gisteren bij de laatste training geblesseerd raakte en dus niet meer in actie komt. Tja...
Goed nieuws!quote:Op zondag 22 september 2024 00:48 schreef Candaasje het volgende:
Ik kon vandaag thuis douchen![]()
Badkamer is nog niet helemaal af, maar het vordert hard en ook zonder deurtje of wastafel doet de douche het![]()
Je negeert even voor het gemak het feit dat een lezing mogelijk niet door kan gaan wegens dreiging (!) vanuit die hoek.quote:Op zondag 22 september 2024 01:32 schreef derLudolf het volgende:
Dat ze niet jouw visie op natuur delen wil niet zeggen dat jagers geen natuurmensen zijn. Ze doen echt wel meer dan de trekker overhalen en ik heb een aantal die ik ken ook zeker wel hoog zitten qua praktische natuurkennis.
Om precies te zijn: je checkt in en uit met je bankpas.quote:
Ja, ze doen echt wel meer... Zoals blijkbaar met geweld van mens tot mens dreigenquote:Op zondag 22 september 2024 01:32 schreef derLudolf het volgende:
Dat ze niet jouw visie op natuur delen wil niet zeggen dat jagers geen natuurmensen zijn. Ze doen echt wel meer dan de trekker overhalen en ik heb een aantal die ik ken ook zeker wel hoog zitten qua praktische natuurkennis.
Laat me raden; hetree?quote:Op zondag 22 september 2024 01:20 schreef Candaasje het volgende:
(* Ik had mijn aankondiging in naar ik dacht een natuurclub gepost, maar het bleek een BBB/jagers bolwerk. )
Oh nee een lokaler ‘fb sufferdje’ met de naar ik dacht wat meer algemene naam ‘dorp en natuur’quote:
Het zou de wolven enorm helpen als er geen 'voorstanders' en 'tegenstanders' mensengroepen werden gemaakt. Er zijn verschillen van inzicht hoe we het beste ons land kunnen delen met wolven. Met die insteek zouden we een stuk verder komen denk ik.quote:Op zondag 22 september 2024 09:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh nee een lokaler ‘fb sufferdje’ met de naar ik dacht wat meer algemene naam ‘dorp en natuur’![]()
En begrijp me goed, tegenstander zijn mag, ik begrijp ook echt wel waar dat vandaan komt, maar hoe er daar gereageerd werd… (ik had het al bewust in een paar andere groepen, waarvan ik wist dat het sowieso zou gaan escaleren, niet geplaatst)
Ik begrijp waar de tegenstand vandaan komt, en bedreigingen zijn nooit OK.quote:Op zondag 22 september 2024 09:25 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Ik ben lid van een wolvenmeldingen-appgroep zodat ik wat op de hoogte blijf van de omzwervingen van de wolven. In die groep worden zichtmeldingen over wolven + meldingen van wolvenaanvallen gedeeld, per (vrij grote) regio.
Die zijn overwegend anti-wolf, en als je zo vaak de foto's van aangevallen schapen/koeien/paarden ziet (vaak dood, maar vaak moeten ze nog doodgemaakt worden) dan krijg je een ander beeld van het leed dat de wolvenpopulatie aanricht dan uit de krant.
Hoe dan ook: die worden dus ook bedreigd. Wie *melding* maakt dat er ergens een wolf gezien is, wordt bedreigd.
Wie *aangevallen* vee heeft wordt bedreigd (!) .
Moet je je voorstellen; is je pony geslacht en uitgesmeerd door z'n stalletje, gevonden door de kinderen, en dan krijg je bedreigende beschuldigende actievoerders voor de deur.
Op de lange termijn zijn de wolvenaanbidders schadelijker voor de wolven als groep dan de jagers.
Het voor/tegenstanders wordt door de politiek ook graag gebruikt. Of beter misbruikt.quote:Op zondag 22 september 2024 09:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Het zou de wolven enorm helpen als er geen 'voorstanders' en 'tegenstanders' mensengroepen werden gemaakt. Er zijn verschillen van inzicht hoe we het beste ons land kunnen delen met wolven. Met die insteek zouden we een stuk verder komen denk ik.
Anyway: jij doet je best en het is ontiegelijk stom dat er mensen zijn die andere mensen verhinderen om gesprekken te voeren.
In Leusden werd gesproken over "een beetje gebeten". Je bent gebeten of niet. Je bent ook niet een beetje verkracht als de dader een klein piemeltje heeft.quote:Op zondag 22 september 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik begreep toch zomaar een beetje meer van de wolventegenstanders toen die meneer van De Faunabescherming hoorde zeggen dat mensen zich niet moesten aanstellen over de confrontaties tussen wolven en kinderen en honden want dat gebeten meisje had immers 'geen érnstige bijtwonden'![]()
(edit: het letterlijke citaat was dat het 'alleen maar schrammen' zijn. Niets traumatisch of gevaarlijks aan voor een jong kind dus! )
Dat is toch wel wat naïef in sprookjes geloven en het totaal niet serieus nemen van de zorgen die er leven. Het is zo ontzettend onhandig om dingen zo te formuleren.
Dan nog, bij een jong kind kan dat wel een enorme angst opleveren.quote:Op zondag 22 september 2024 10:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Leusden werd gesproken over "een beetje gebeten". Je bent gebeten of niet. Je bent ook niet een beetje verkracht als de dader een klein piemeltje heeft.
Dat is inderdaad totaal vrij van ook maar een beetje empathie.quote:Op zondag 22 september 2024 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
Ik begreep toch zomaar een beetje meer van de wolventegenstanders toen die meneer van De Faunabescherming hoorde zeggen dat mensen zich niet moesten aanstellen over de confrontaties tussen wolven en kinderen en honden want dat gebeten meisje had immers 'geen érnstige bijtwonden'![]()
(edit: het letterlijke citaat was dat het 'alleen maar schrammen' zijn. Niets traumatisch of gevaarlijks aan voor een jong kind dus! )
Dat is toch wel wat naïef in sprookjes geloven en het totaal niet serieus nemen van de zorgen die er leven. Het is zo ontzettend onhandig om dingen zo te formuleren.
Dat bedoel ik toch? Ze is gebeten door een wild dier en dat is niet iets wat je mag verwachten hier.quote:Op zondag 22 september 2024 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan nog, bij een jong kind kan dat wel een enorme angst opleveren.
Met je "beetje gebeten"
Ik hoop het ook van harte voor je. Wat nuance en informatie is wel nodig.quote:Op zondag 22 september 2024 10:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad totaal vrij van ook maar een beetje empathie.![]()
Beter was het dan te wijzen op de oorzaak - gevolg van dit incident. (In het kort: wolven zaten al jaren met jongen in een gebied op de heide bij Leusden —> tankwagens moesten weer gaan oefenen ivm oorlog —> wolven verhuizen naar den Treem —> dit wordt niet goed gecommuniceerd door de instanties —> BSO gaat wandelen met kinderen —> wolf doet snap )
Maar goed, het is dus allemaal niet zo zwart wit. Dat snap ik ook. Hopelijk kan mijn lezing dus gewoon doorgaan. Hopelijk ziet de burgemeester ook in dat ‘ik’ het probleem niet ben. Maar ik vrees er een beetje voor, denk niet dat deze gemeente echt opgewassen denkt te zijn tegen ‘gedoe’. Het is natuurlijk geen stad zoals Utrecht waar ze met dit soort zaken meer ervaring hebben en dus zonder al te veel zorgen wat handhavers de boel in de gaten laten houden.
Jawel. Wildzwijnen met jongen grijpen elk jaar weer wandelaars en niet aangelijnde honden. Maar daar hoor je niets over. Maar zodra een wolf, dan meteen hoofdletters in de krant.quote:Op zondag 22 september 2024 10:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat bedoel ik toch? Ze is gebeten door een wild dier en dat is niet iets wat je mag verwachten hier.
Oh, dat las ik dan wel weer heel anders - maar nu je dit zegt, snap ik wel hoe je het ook op die manier kan lezen. Dat past ook wel meer bij hoe ik @Leandra kenquote:Op zondag 22 september 2024 10:30 schreef Clubsoda het volgende:
Ik lees vooral dat Leandra inhaakt op wat Ludolf zegt. Dat 'een beetje gebeten' al belachelijk is maar zelf áls je het zou kunnen zeggen, het niet alleen om de fysieke gevolgen gaat.
Nee, en dus had de overheid/beheerder landgoed hier het voortouw moeten innemen en moeten aangeven ‘hey jongens, door het weer in gebruik nemen van de tanks zijn pa en ma wolf verhuisd, dus laten we zorgen dat een BSO dit ook weet en geen speurtochten rond hun hol gaat organiseren.’quote:Op zondag 22 september 2024 10:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat bedoel ik toch? Ze is gebeten door een wild dier en dat is niet iets wat je mag verwachten hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |