abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215062107
@Tele6
Wij traden met ons popkoor altijd op in het patronaat.
Met lief enthousiast, aandachtig publiek want altijd eigen familie en vrienden.
Tot we een keer in een serie van 3 koren optraden.
Ook de voorste rijen, kletsen, op telefoon kijken en totaal niet naar ons en de andere koren.
Ik kan je vertellen dat is zo demotiverend en dan waren wij maar een 'amateurkoor'. Iedereen had het mega storend gevonden, ook de band en de geluismensen e.d
pi_215062122
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 13:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Ik moest hieraan denken

La Vacance de Monsieur Hulot
Als je deze film nooit gezien hebt, heb je wat gemist.
Dingen waarvan je het bestaan niet weet kan je ook niet missen.

:P
  zondag 22 september 2024 @ 13:13:59 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215062197
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 13:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Dingen waarvan je het bestaan niet weet kan je ook niet missen.

:P
Hier de complete film, juweeltje

zondag 22 september 2024 @ 13:16:13 #124
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215062210
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 13:03 schreef Blues het volgende:
@:tele6
Wij traden met ons popkoor altijd op in het patronaat.
Met lief enthousiast, aandachtig publiek want altijd eigen familie en vrienden.
Tot we een keer in een serie van 3 koren optraden.
Ook de voorste rijen, kletsen, op telefoon kijken en totaal niet naar ons en de andere koren.
Ik kan je vertellen dat is zo demotiverend en dan waren wij maar een 'amateurkoor'. Iedereen had het mega storend gevonden, ook de band en de geluismensen e.d
Lied instuderen waar je telefoonkijkers afzeikt?
Stoppen met zingen en met zijn allen een ingestudeerde tekst opzegt?
pi_215062238
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2024 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wat ik er van begreep bleek dat kind achteraf überhaupt niet gebeten maar omver gebutst. Maar dat geeft wel minder leuke krantenkoppen.
De vader heeft na die berichten foto's van de schade geplaatst. Hij was er wel vrij duidelijk over dat dat geen butswerk was.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215062251
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 11:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Daar hoop ik dus achter te komen tijdens de lezing :D De ecoloog is namelijk in bepaalde gevallen géén tegenstander van deze methode, maar in het geval van ‘wolf Bram’ wél.

Ik ben dus heel benieuwd wat zijn beweegredenen zijn :) (Ik heb wel een beetje vermoedens, maar ik wil graag zijn verhaal horen)
Ik heb deze nog op de luisterlijst staan: https://www.nporadio1.nl/(...)wolf-6-augustus-2024
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215062322
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2024 12:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wat ik er van begreep bleek dat kind achteraf überhaupt niet gebeten maar omver gebutst. Maar dat geeft wel minder leuke krantenkoppen.
Ik heb ook wel eens een kind omver gebutst. Komt wel heel dichtbij zo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215062354
Nog even genieten op t (schone) balkon. Van de week maar weer iets van kleur halen in de bakken wat lang meegaat. De geraniums (waar ik nu achter zit 😉) zijn nu echt wel op t eind, mag ook, 3e bloei, dat was een prima investering
We have far more in common than that which devides us..
pi_215062471
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2024 13:19 schreef sigme het volgende:

[..]
De vader heeft na die berichten foto's van de schade geplaatst. Hij was er wel vrij duidelijk over dat dat geen butswerk was.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)e-niets-wijst-op-een

En

https://nos.nl/artikel/25(...)sden-en-deelt-foto-s
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215062787
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 13:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Nog even genieten op t (schone) balkon. Van de week maar weer iets van kleur halen in de bakken wat lang meegaat. De geraniums (waar ik nu achter zit 😉) zijn nu echt wel op t eind, mag ook, 3e bloei, dat was een prima investering
Ik vind ze nog steeds leuk, geraniums. Hier bloeien de ooievaarsbekken (ook een geraniumsoort) al maanden O+

Tis nog warm net met lopen.
Alleen straks nog ff grasmaaien als rug het weer toelaat, dan ben ik weer helemaal het huis en buiten rond voor de natte moesson :D inzet.
pi_215062893
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 14:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vind ze nog steeds leuk, geraniums. Hier bloeien de ooievaarsbekken (ook een geraniumsoort) al maanden O+

Tis nog warm net met lopen.
Alleen straks nog ff grasmaaien als rug het weer toelaat, dan ben ik weer helemaal het huis en buiten rond voor de natte moesson :D inzet.
Ik vind ze ook leuk, wel of wit of (zoals nu) knalrood, de roze varianten moet ik niet :D

We zijn ook weer naar binnengegaan. In de palle zon is het echt te warm, misschien straks wanneer de zon weg is weer even.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 september 2024 @ 14:37:49 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215063387
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 10:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat bedoel ik toch? Ze is gebeten door een wild dier en dat is niet iets wat je mag verwachten hier.
Ja klopt, ik benadrukte alleen maar hoe traumatisch dat voor een kind kan zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, als een kleuter een schampschot van een wolf heeft dan kun je er op rekenen dat dat effect heeft op een kind.

En dan moet de daarbij ook nog eens meenemen dat wolven voor jonge kinderen door hun rol in sprookjes sowieso al heel eng zijn, dus dat maakt het extra vervelend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 september 2024 @ 15:24:09 #134
63722 z80
I fink you freaky
pi_215064185
Rondje met de fiets gemaakt. Ooij, Nijmegen, Berg en Dal en weer richting Kleve. Zo veel mogelijk de drukke plekken vermeden.
En net de eerste lading golden delicious van de boom gehaald. Anderhalve emmer. En er hangt nog voor ongeveer een emmer, maar die zijn nog niet rijp.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_215064614
quote:
Los van het feit dat ik vind dat je als 'expert' niet op basis van tweedehands verhalen of beelden je mening moet geven: als ik een kind naar de BSO stuur verwacht ik niet dat het zo terugkomt. Sterker nog: mijn jongste heeft een paar keer een ander kind gebeten op de opvang (en die heeft 8 tanden) en dat veroorzaakte meer röring dan bepaalde mensen hier nu aan willen geven :') bovendien wat Leandra zegt: een jong kind denkt heus niet 'och, ik werd maar gebutst door een wolf, niets aan het handje!'

Ik begrijp heus dat de wolven zelf niet de oorzaak van het probleem zijn. Maar dit gebagatelliseer draagt echt niets bij aan een oplossing of geruststelling voor bezorgde mensen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 22 september 2024 @ 16:10:43 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215064926
Dat idd, dat bagatelliseren komt vooral over als "we nemen jouw zorgen niet serieus".
En leuk als iemand hartje stad woont, maar als mijn (klein)kinderen door het bos naar school moeten fietsen dan vind ik dat toch wat minder als er wolven rondlopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215065629
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 15:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Los van het feit dat ik vind dat je als 'expert' niet op basis van tweedehands verhalen of beelden je mening moet geven: als ik een kind naar de BSO stuur verwacht ik niet dat het zo terugkomt. Sterker nog: mijn jongste heeft een paar keer een ander kind gebeten op de opvang (en die heeft 8 tanden) en dat veroorzaakte meer röring dan bepaalde mensen hier nu aan willen geven :') bovendien wat Leandra zegt: een jong kind denkt heus niet 'och, ik werd maar gebutst door een wolf, niets aan het handje!'

Ik begrijp heus dat de wolven zelf niet de oorzaak van het probleem zijn. Maar dit gebagatelliseer draagt echt niets bij aan een oplossing of geruststelling voor bezorgde mensen.
Volgens mij is er niemand die zegt dat er niets aan de hand is.

Maar als er in de media bij een politiek gevoelig onderwerp dit gebracht wordt als bijtincident, dan is toch op Ludolfs' opmerking "hoe kan je een beetje gebeten zijn?" In dit geval toch terecht te zeggen dat er niet gebeten is? Dat is toch op geen enkele manier gericht tégen dat kind?
pi_215066460
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 15:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je als ouder(s) zulke foto's van je kind doorspeelt aan de pers.
pi_215066485
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 15:24 schreef z80 het volgende:
Rondje met de fiets gemaakt. Ooij, Nijmegen, Berg en Dal en weer richting Kleve. Zo veel mogelijk de drukke plekken vermeden.
En net de eerste lading golden delicious van de boom gehaald. Anderhalve emmer. En er hangt nog voor ongeveer een emmer, maar die zijn nog niet rijp.
Ik woon helemaal niet bij jou in de buurt maar ik heb laatst dat fietspad tussen Kleve en Nederland gefietst en ik vond het wel mooi daar, snapte alleen niet dat mensen in de benauwde hitte gezellig op die spoorbaan gingen fietsen.
pi_215067298
:W groetjes vanaf een donkere slaapkamer, ik ga zo een derde poging doen om weg te sneaken bij een ik denk slapend buurmeisje. Vorige twee pogingen strandden door de intens krakende trap :(

Het was vies benauwd vanmiddag. Geen weer om in te gaan hockeyen rond drie uur. Maarja. We moesten nou eenmaal toen. Ik was in derde kwart iets té diep gegaan, toen ik niet gewisseld was, en na 7 min in het laatste kwart helemaal aan het trillen en niet lekker. Gelukkig had iemand wat te eten (ik had zelf net in kwart ervoor mn laatste dextro weggegeven..) en na een kwartiertje ging het wat beter. Wel beetje onrustig - ik voel me niet goed, daardoor spanning, daardoor last darmen en naar wc moeten, maar speelden veld 2 en dat was best eindje van clubhuis met wc's plus ik voelde me dus niet goed, dus daar helemaal heen lopen ook niet fijn, dus nog meer spanning |:( . Maar gelukkig hielp de haverreep en nam daarmee ook hoofd onrust af.

Kon daarna thuis na snelle douche aanschuiven bij avondeten met buurmeisje, dat was fijn. En als ze zo OK blijft als ik wegga, kan ik nog even op de bank liggen chillen tot de buurvrouwen thuis zijn :Y
pi_215067339
In de grote stad U zijn geen wolven - hoera - wel héél veel mensen. Poeh wat veel.
En langs de Singel gezellige partijen en bootjes en picnics.
De trein is ook altijd weer leuk om onderweg en de stad weer eens van een andere kant te zien.

Gejeu de boule’d..ons team verloor…veel plezier en gelachen…er waren veel muntjes over en die heb ik gedeald en geruild voor een fles wijn.
Wij kwamen terug met Zeven flessen wijn! Heerlijk Indisch gegeten.
Dat was een goed en onderhoudend vrijwilligersuitje.

@Blues één van de collega’s liep doelbewust voorop in de goede richting. Zij was eerder gids geweest. Laten zien en de link gegeven van jouw (😉) fb. Kende zij nog niet en gaat zich melden. :B
pi_215067371
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2024 20:07 schreef AnneX het volgende:
In de grote stad U zijn geen wolven - hoera - wel héél veel mensen. Poeh wat veel.
En langs de Singel gezellige partijen en bootjes en picnics.
De trein is ook altijd weer leuk om onderweg en de stad weer eens van een andere kant te zien.

Gejeu de boule’d..ons team verloor…veel plezier en gelachen…er waren veel muntjes over en die heb ik gedeald en geruild voor een fles wijn.
Wij kwamen terug met Zeven flessen wijn! Heerlijk Indisch gegeten.
Dat was een goed en onderhoudend vrijwilligersuitje.

@:Blues één van de collega’s liep doelbewust voorop in de goede richting. Zij was eerder gids geweest. Laten zien en de link gegeven van jouw (😉) fb. Kende zij nog niet en gaat zich melden. :B
Leuke dag in me stadsie ^O^ In en uitchecken ging oké?

Mooi voor het nieuwe lid. We zitten inmiddels, na een dipje, op bijna 43.000 leden *G*
pi_215067422
@AnneX waar heb je Indisch gegeten?
Er zat ooit een goede toko in Hoog Catharijne, voor de verbouwing, en bij de lange viestraat. Beide zijn niet meer ;(

Ik zit inmiddels beneden. Wegsneaken mislukte, maar bij weer boven wilde ze drinken, dus gezegd dat ik beneden even ging kijken en zij alvast moest proberen te gaan slapen. Toen ik beneden was zag ik haar op de zij draaien op babyfoon, en dan gaat ze meestal echt slapen, en dat gebeurde inderdaad. Hoera!
pi_215067480

Na pruimen, peren, tomaat, courgette, rucola, en wat tuinkruiden nu ook walnoot uit de tuin *O*
pi_215067505
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2024 20:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]

Na pruimen, peren, tomaat, courgette, rucola, en wat tuinkruiden nu ook walnoot uit de tuin *O*
Hoe is het qua fruitbomen in de nieuwe tuin?
pi_215067540
Ik heb het grootste deel van de zondag besteed aan de kledingwissel van kind 2. Alle kasten uitgemest en alles ligt op verschillende stapels klaar om binnenkort het huis te verlaten. Kast weer vol met passende kleren. O+ nu moet ik alleen het cv-hok nog uitmesten want daar liggen nog stapels baby- en zwangerschapskleding :X sommige dingen draag ik al 12 jaar met me mee dus dat moet zo langzamerhand écht de deur maar eens uit.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215067582
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe is het qua fruitbomen in de nieuwe tuin?
Nu nog niets. We hebben wel een randje bos daar. Wil wel van alles neer gaan zetten.

We zitten wat hoger (hier 60 meter, daar +-880 meter bovenkant tuin, 800 meter onderkant tuin), dus even uitvogelen wat het daar gaat doen. Heel koud wordt het er niet, maar het kan wel eens vriezen en ook sneeuw is goed mogelijk daar.

in elk geval perzik, peer, pruim en appel zouden gewoon goed moeten gaan. Ik heb al een sinaasappelboompje dus die ga ik gewoon proberen.

Ik hoop dat citrus en vijg gewoon kan daar maar dat zal er een beetje om hangen. De curry tree moet in elk geval in de kas.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 22-09-2024 20:37:55 (Vijg niet vijf) ]
pi_215067801
Hebben jullie al enig idee wanneer jullie erin kunnen? Is de administratieve rompslomp klaar?
pi_215067807
Ik ontving onderstaande mail van mijn vrijwilligerswerk.

SPOILER
Week of twee geleden kwam de vraag voor het eerst binnen: groepje cliënten (met namen erbij) wil graag naar die activiteit, wie kan er mee? Ik kan niet ivm mijn werk dus heb niet gereageerd.

Hoe lezen jullie bovenstaande mail?

SPOILER
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215067843
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2024 20:11 schreef Blues het volgende:

[..]
Leuke dag in me stadsie ^O^ In en uitchecken ging oké?

Mooi voor het nieuwe lid. We zitten inmiddels, na een dipje, op bijna 43.000 leden *G*
Ja hoor moeiteloos.
Er waren nog 5 ervaren treinreizigers in het clubje. Veel gingen op de fiets of ebike.
Net gecheckt: de terugreis is al afgeschreven ¤ 2,60 😂

@vlindertje89 dit was catering, vanuit Ede. https://www.willys2go.nl/
Ook sympathiek: wat over is van de catering opdrachten, wordt gedeeld met dak- en thuislozen, hoorde ik.
In ons dorp is het ook goed authentiek Indisch eten, alleen op woensdag.
Als je het wilt weten, heb ik een linkje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')