SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
doe nou niet. Nergeren werkt het beste.quote:Op maandag 2 september 2024 19:18 schreef LethalNinja het volgende:
Fail? Nouja voor moraal van Oekraine was de aanval in Kursk goed en het is ook niet zo dat Rusland het even makkelijk/ snel terug verovert..
Ik denk dat men er in dit artikel aan voorbij gaat dat het ook belangrijk is dat Oekraïne wat probeert zodoende initiatief te houden en het moreel van de troepen op pijl te houden. Achterover leunen en wachten tot de Russen geleidelijk de Donbas innemen is ook geen optie. Ze moesten gewoon wat doen en vanuit dat standpunt is de operatie in Kursk geen volledige mislukking.quote:Op maandag 2 september 2024 18:30 schreef Elan het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)zelenski-leger-kiev/
FAIL
Ik vind ook dat we hem moeten "nergeren".quote:Op maandag 2 september 2024 19:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
doe nou niet. Nergeren werkt het beste.
zelfde als negeren maar dan zonder typo. Maar ik gok zo dat je best snapte wat er had moeten staan en dus heel die reactie overbodig was.quote:Op maandag 2 september 2024 19:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind ook dat we hem moeten "nergeren".
Ik weet niet wat het betekent, maar het klinkt onheilspellend.
Dat was een garpje dude. Maak je niet zo druk.quote:Op maandag 2 september 2024 19:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
zelfde als negeren maar dan zonder typo. Maar ik gok zo dat je best snapte wat er had moeten staan en dus heel die reactie overbodig was.
Als dat soort tactieken nodig zijn ben je al keihard aan het verliezen.quote:Op maandag 2 september 2024 19:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat men er in dit artikel aan voorbij gaat dat het ook belangrijk is dat Oekraïne wat probeert zodoende initiatief te houden en het moreel van de troepen op pijl te houden. Achterover leunen en wachten tot de Russen geleidelijk de Donbas innemen is ook geen optie. Ze moesten gewoon wat doen en vanuit dat standpunt is de operatie in Kursk geen volledige mislukking.
Meid het is allemaal wat.quote:Op maandag 2 september 2024 19:46 schreef ExTec het volgende:
Onder het kopje: orc is gonna orc.
Hoor het publiek hard boe beginnen te roepen op moment dat duidelijk wordt wat zielig verliezende orc aan het flikken is. Volgende keer als umpire dat vuilnis gewoon diskwalificeren vanwege onsportief gedrag.
[ x ]
Ach, gun ons ons pleziertje. Jij geniet van opgeblazen kinderziekenhuizen, wij hiervanquote:Op maandag 2 september 2024 20:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Als dat soort tactieken nodig zijn ben je al keihard aan het verliezen.
Als Pokrovsk valt zou dat een enorme aderlating zijn en cruciaal voor het verdere verloop van de oorlog.
Maar hier hier viert men liever elke drone die wat fik veroorzaakt in een van de 19.000 olieraffinaderijen die Rusland rijk is als een overwinning
Beetje moe van andere dingen zoals sport aan de oorlog koppelen, dat gepolitiseer van sport ook.quote:Op maandag 2 september 2024 19:46 schreef ExTec het volgende:
Onder het kopje: orc is gonna orc.
Hoor het publiek hard boe beginnen te roepen op moment dat duidelijk wordt wat zielig verliezende orc aan het flikken is. Volgende keer als umpire dat vuilnis gewoon diskwalificeren vanwege onsportief gedrag.
[ x ]
Demonstraties in Israel tegen bibi.quote:Op maandag 2 september 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Beetje moe van andere dingen zoals sport aan de oorlog koppelen, dat gepolitiseer van sport ook.
En natuurlijk ook van het hele volk gelijk stellen aan orcs. Van die redeneringen van: Hamas dus elke Palestijn is een terrorist, Bibi dus elke jood is extreemrechts, etc.
Het brand, en dat was het verzoek (quote:Op maandag 2 september 2024 20:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt wel of een Tupolev geprobeerd heeft om verticaal te landen.
Bohboh,jullie staan weer te juichen dat er wat huizen in de fik staan, terwijl ze 40miljoen huizen hebben in Rusland. Bohbohquote:
Dat conflict vergelijken met die oorlog van de Russen... Dan heb je het echt niet begrepenquote:Op maandag 2 september 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Beetje moe van andere dingen zoals sport aan de oorlog koppelen, dat gepolitiseer van sport ook.
En natuurlijk ook van het hele volk gelijk stellen aan orcs. Van die redeneringen van: Hamas dus elke Palestijn is een terrorist, Bibi dus elke jood is extreemrechts, etc.
Het is je eigen logica hé? Niet die van mij. Die conclusie die ik benoemde volgt uit jouw premisse. En toch snap je zelf prima dat het klinkklare onzin is door te stellen dat er demonstraties tegen Bibi zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 20:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Demonstraties in Israel tegen bibi.
En anders moet ie je maar nergeren.quote:Op maandag 2 september 2024 19:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat was een garpje dude. Maak je niet zo druk.
Nee, het was gewoon de logische vorm van de stelling van ExTec. Namelijk dat alles Russen smerige orcs zijn. Dan kun je dat ook voor Duitsers doen, Palestijnen, Joden, Afrikaners, wat je ook wil invullen. En dat achterlijke dingetje van alles politiseren zoals sport.quote:Op maandag 2 september 2024 20:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat conflict vergelijken met die oorlog van de Russen... Dan heb je het echt niet begrepen.
Ja, het is mijn eigen logica dat je kan waarnemen dat er in israel volop weerstand is tegen bibi.quote:Op maandag 2 september 2024 21:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is je eigen logica hé?
En mijn "premisse" is dat omdat ik alle orcs op 1 berg gooi ik dat ook wel moet doen voor andere volkeren?quote:Die conclusie die ik benoemde volgt uit jouw premisse.
Nee, dat noemen we een kinderlijke simplificering van.quote:Op maandag 2 september 2024 21:07 schreef Discombobulate het volgende:
Nee, het was gewoon de logische vorm van de stelling van ExTec.
Daar geniet ik absoluut niet van. Maar voor je claims maakt moet je wel eerst alle ins en outs kennen. Volgens Russische bronnen hielden enkele tientallen vrijheidsstrijders zich schuil in dat gebouw en is er vanaf het dak zelfs met mortieren geschoten op Russische doelen.quote:Op maandag 2 september 2024 20:25 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ach, gun ons ons pleziertje. Jij geniet van opgeblazen kinderziekenhuizen, wij hiervan
Sowieso een domme term, orc. Niveau van de telegramgroepjes vol dode Russen waar hij ongetwijfeld lid van is.quote:Op maandag 2 september 2024 21:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is je eigen logica hé? Niet die van mij. Die conclusie die ik benoemde volgt uit jouw premisse. En toch snap je zelf prima dat het klinkklare onzin is door te stellen dat er demonstraties tegen Bibi zijn.![]()
Maar goed, Chekhov was een smerige orc, Tolstoj, Gorbachev, etc. aldus ExTec.
Nou moet jij niet jokken. Jij vind wie je moet geloven helemaal niet moeilijk.quote:
Ik vind de term orc eigenlijk wel perfect voor Russen.quote:Op maandag 2 september 2024 21:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Sowieso een domme term, orc. Niveau van de telegramgroepjes vol dode Russen waar hij ongetwijfeld lid van is.
Ik zit niet op telegram. Want je hopman leest immers mee. Al schijnt dat anno nu niet meer het geval te zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 21:26 schreef Elan het volgende:
Niveau van de telegramgroepjes vol dode Russen waar hij ongetwijfeld lid van is.
Top bijdrage.quote:Op maandag 2 september 2024 21:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar Gazprom lijdt verliezen dus dan is het goed!!!!
Ik niet. Helemaal niet na de 3e aflevering van rings of power seizoen 2. Maar dat is weer een heel ander verhaalquote:Op maandag 2 september 2024 21:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik vind de term orc eigenlijk wel perfect voor Russen.
Mimimimiquote:Op maandag 2 september 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat was vanmorgen de reactie toen ik dat postte.quote:Op maandag 2 september 2024 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het een beetje flauw maar geuzennaampjes voor de tegenstander zijn er altijd al geweest in oorlogen.
[..]
Top bijdrage.
Je kunt best nuance zien in een situatie die niet echt genuanceerd is. Met 144 miljoen inwoners (waarvan een heleboel etnische minderheden zijn) is het niet heel fair om ze allemaal af te schilderen als zodanig.quote:Op maandag 2 september 2024 21:33 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Mimimimi
"Volkeren die kinderziekenhuizen en kleuterscholen bombarderen en babies levend in ovens gooien zijn net zulke mensen als jou en mij heuwrrrr! Boehoehoooeeee!!!"
Je kunt het niet zo plat slaan he. Ik weet verder niet of dat een quote is.quote:Op maandag 2 september 2024 21:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was vanmorgen de reactie toen ik dat postte.
Zolang ze miljardenverliezen lijden is het geoorloofd om gas af te blijven nemen of zo.
Oh... schoten ze met mortieren vanaf het dak. Ik dacht dat er een volledig Patriot batterij op het dak stond. Dan valt dit nog mee.quote:Op maandag 2 september 2024 21:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar geniet ik absoluut niet van. Maar voor je claims maakt moet je wel eerst alle ins en outs kennen. Volgens Russische bronnen hielden enkele tientallen vrijheidsstrijders zich schuil in dat gebouw en is er vanaf het dak zelfs met mortieren geschoten op Russische doelen.
Dat zal wel weer staatspropaganda zijn, maar andersom is dat niet minder. Het is lastig wie je moet geloven.
Er zal genoeg overblijven.quote:Op maandag 2 september 2024 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt het niet zo plat slaan he. Ik weet verder niet of dat een quote is.
En dat klopt toch ook, dat misgelopen geld gaat niet naar de (oorlogs)economie.
Het is natuurlijk wel makkelijk voor de beeldvorming zo. Voer op de molen voor de westerse propagandamachine.quote:Op maandag 2 september 2024 21:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh... schoten ze met mortieren vanaf het dak. Ik dacht dat er een volledig Patriot batterij op het dak stond. Dan valt dit nog mee.
Wel mooi dat je ze "vrijheidsstrijders" noemt. Dat is wel vriendelijk van je.
Maar dat was een "Super Secret NATO mortar".quote:Op maandag 2 september 2024 21:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh... schoten ze met mortieren vanaf het dak.
En vanuit het kremlin spreken ze alleen maar de waarheid!quote:Op maandag 2 september 2024 21:46 schreef Elan het volgende:
Voer op de molen voor de westerse propagandamachine.
Vooral het Europese deel van Rusland, waar de etnisch Russische bevolking leeft, is de bron van alle kwaad. Dat deel van Rusland vertolkt met zijn oorlogshitsende bevolking dezelfde kwalijke rol binnen de Russische Federatie als Pruissen indertijd in het Duitse keizerrijk.quote:Op maandag 2 september 2024 21:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt best nuance zien in een situatie die niet echt genuanceerd is. Met 144 miljoen inwoners (waarvan een heleboel etnische minderheden zijn) is het niet heel fair om ze allemaal af te schilderen als zodanig.
Dat gezegd hebbende weten we allemaal wel dat zeker de wat welvarende/westerse russen of wegkijken of het (deels)goedkeuren. En daar zit de crux, je hoeft niet de gehele bevolking achter je te hebben. Dat hoeft in een "normaal" land al niet en Rusland is in weinig opzichten een normaal land. Als mensen telegram gaan gebruiken om te communiceren (dit na de invasie) weet je al dat er iets niet goed zit. Als bevolking, als overheid.
quote:Op maandag 2 september 2024 21:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
En vanuit het kremlin spreken ze alleen maar de waarheid!![]()
[ afbeelding ]
Voor mij is een orc een vies, dom,vals wezen vol slechtheid.quote:Op maandag 2 september 2024 21:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik niet. Helemaal niet na de 3e aflevering van rings of power seizoen 2. Maar dat is weer een heel ander verhaal
(in die serie proberen ze nu soort van emphatie op te wekken voor de orcs)
En geloof jij nou maar volstrekte bullshit als dat er in een stad meer dan 100KM van het front vandaan een "militair doel" geraakt is die volgense de orcs "met mortieren op rus doelen aan het schieten waren",quote:Op maandag 2 september 2024 21:51 schreef Elan het volgende:
Maar geloof jij lekker direct alles wat Oekraïne naar buiten brengt.
Ja dat was het in lord of the rings ook. Maar nu moeten we ze opeens zien als orcs die lieve families hebben en helemaal niet willen vechtenquote:Op maandag 2 september 2024 21:54 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Voor mij is een orc een vies, dom,vals wezen vol slechtheid.
Afhankelijk van de lore, want in vele lore's komen orcs voor, zijn ze niet van nature evil, maar zijn ze betoverd om zo te zijnquote:Op maandag 2 september 2024 21:54 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Voor mij is een orc een vies, dom,vals wezen vol slechtheid.
Maar wel minder en daar gaat het om.quote:Op maandag 2 september 2024 21:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zal genoeg overblijven.
Je zou ook helemaal kunnen stoppen met Russisch gas importeren als EU als je aan de andere kant bezig bent Oekraïne te helpen. Vrij krankzinnig om beide partijen in een oorlog financieel te sponsoren.
Het zijn vooral Hongarije en Oostenrijk die importeren. Niet geheel toevallig...quote:Op maandag 2 september 2024 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar wel minder en daar gaat het om.
Als dat realistisch was geweest was dat allang gebeurd overigens.
Dat is zoals in het artikel staat realistisch maar dan komt een kuub gas op 3 euro en dat willen we niet met zn allen.quote:Op maandag 2 september 2024 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar wel minder en daar gaat het om.
Als dat realistisch was geweest was dat allang gebeurd overigens.
Hoezo geen toeval?quote:Op maandag 2 september 2024 22:04 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het zijn vooral Hongarije en Oostenrijk die importeren. Niet geheel toevallig...
Dus je snapt het?quote:Op maandag 2 september 2024 22:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo geen toeval?
Als wij minder Noors gas zouden importeren bleef er meer over voor hun. Zo kun je bezig blijven met verwijten.
Pruissen maakte van Duitsland een land i.p.v. een lappendeken. Dat het niet veel goeds bracht is een detail.quote:Op maandag 2 september 2024 21:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Vooral het Europese deel van Rusland, waar de etnisch Russische bevolking leeft, is de bron van alle kwaad. Dat deel van Rusland vertolkt met zijn oorlogshitsende bevolking dezelfde kwalijke rol binnen de Russische Federatie als Pruissen indertijd in het Duitse keizerrijk.
Het idee na 3 jaar oorlog zou moeten zijn überhaupt geen Russisch gas meer importeren.quote:Op maandag 2 september 2024 22:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus je snapt het?
Dat het idee is: overal gas vandaan halen, behalve uit rus?
Zoals je op gewezen bent, LNG is een verliesgevende zaak voor je hopman.quote:Op maandag 2 september 2024 22:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Het idee na 3 jaar oorlog zou moeten zijn überhaupt geen Russisch gas meer importeren.
Speak with your wallet.
Maar dat gaat ten koste van de Europese economie en zo belangrijk is Oekraïne dan ook ineens niet meer.
Dat ging alleen over Gazprom, en dan nog kun je je afvragen in hoeverre die cijfers kloppen/transparant zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 22:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoals je op gewezen bent, LNG is een verliesgevende zaak voor je hopman.
Prima, dus.
Ja, want het kremlin zegt dat het "niet zo is", zie ik het goed?quote:Op maandag 2 september 2024 22:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ging alleen over Gazprom, en dan nog kun je je afvragen in hoeverre die cijfers kloppen/transparant zijn.
Jahoor. Watch this space.quote:EU kan niet zonder goedkoop Russisch gas.
Ja, voor de rest is er voor bepaalde mensen niet veel positiefs te vertellen dus komen we maar met:quote:Op maandag 2 september 2024 22:16 schreef Starhopper het volgende:
Gaat het nog steeds over het gas hier?
Wat gewoon een ontzettende non discussie is.quote:Ja maar europa kan niet zonder rus gas!
Het is niet goedkoop.quote:Op maandag 2 september 2024 22:19 schreef Elan het volgende:
EU kan niet zonder goedkoop Russisch gas.
Kan prima. Ik betaal liever 2x zoveel dan dat er nog een stuiver naar dat kutland gaat.quote:Op maandag 2 september 2024 22:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ging alleen over Gazprom, en dan nog kun je je afvragen in hoeverre die cijfers kloppen/transparant zijn.
EU kan niet zonder goedkoop Russisch gas.
Eh nee, het doel is geen Russisch gas meer in 2027. En dat is dan inclusief LNG. Daar is uiteraard iets meer tijd voor nodig dan drie jaar. Niet heel erg. De import daalt nog steeds. In 2021 importeerde de EU zo'n 140 miljard kuub aan Russisch gas. In 2022 stond de teller op 60 miljard kuub. Dus het daalt als een malle. Einde dit jaar gaat de leiding door Oekraïne dicht, dan zakt het nog verder. Dus je kunt gerust zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 22:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Het idee na 3 jaar oorlog zou moeten zijn überhaupt geen Russisch gas meer importeren.
Speak with your wallet.
Maar dat gaat ten koste van de Europese economie en zo belangrijk is Oekraïne dan ook ineens niet meer.
Oh ja, #WeStERse PrOPaGaNdAquote:Op maandag 2 september 2024 21:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel makkelijk voor de beeldvorming zo. Voer op de molen voor de westerse propagandamachine.
Het idee dat het Duitse Keizerrijk oorlogshitsend is is natuurlijk vrij onzinnig te noemen aangezien het niet betrokken is geweest bij bijzonder veel oorlogen tijdens zijn bestaan. Dit is eerder een stukje Anglosaksische geschiedsvervalsing om zelf in een beter voetlicht te komen, dat terwijl de VS en Engeland in die periode de landen waren die bij veel meer oorlogen betrokken waren.quote:Op maandag 2 september 2024 21:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Vooral het Europese deel van Rusland, waar de etnisch Russische bevolking leeft, is de bron van alle kwaad. Dat deel van Rusland vertolkt met zijn oorlogshitsende bevolking dezelfde kwalijke rol binnen de Russische Federatie als Pruissen indertijd in het Duitse keizerrijk.
Ja, maar volgens onze resident orc stonden er "ech wel!" mensen op daken die 100 KM verder andere orcs aan het beschieten waren....quote:
Ja, in Belgorod vallen de laatste dagen ook vele burgerdoden door raketinslagen, waaronder ook een kindquote:
Causaal verband.quote:Op maandag 2 september 2024 22:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, in Belgorod vallen de laatste dagen ook vele burgerdoden door raketinslagen, waaronder ook een kind
In Donbas is de Russische opmars gestopt nadat er wat versterkingen kwamen. We zullen hoe het zich verder ontwikkelt.quote:Op maandag 2 september 2024 22:51 schreef Idisrom het volgende:
De laatste drie dagen wordt het steeds onduidelijker aan het front. Richting Pokrovsk is het vrij stil. Richting Selydove en Ukrainsk zie ik ook geen bevestigingen van mutaties.
Alleen wel op andere vreemdere plekken kleine Russische mutaties, zoals ten westen van Voehledar bij het dorpje Prechystivka, en ook nog een beetje richting Siversk.
De Oekraïners hebben de laatste dagen nog de meeste vierkante kilometers veroverd richting verder noordelijk in de oblast Koersk.
Een brigade die bij Vuhledar gestationeerd was is verhuisd naar Pokrovsk om daar de boel te stabiliseren. Vandaar gevechten bij Prechistivka waar de Russen naar verluid zo'n 4km zijn opgerukt over een breed front.quote:Op maandag 2 september 2024 22:51 schreef Idisrom het volgende:
De laatste drie dagen wordt het steeds onduidelijker aan het front. Richting Pokrovsk is het vrij stil. Richting Selydove en Ukrainsk zie ik ook geen bevestigingen van mutaties.
Alleen wel op andere vreemdere plekken kleine Russische mutaties, zoals ten westen van Voehledar bij het dorpje Prechystivka, en ook nog een beetje richting Siversk.
De Oekraïners hebben de laatste dagen nog de meeste vierkante kilometers veroverd richting verder noordelijk in de oblast Koersk.
Ik volg dagelijks boekenstein en de wijk, en die geven aan dat Koersk een weinig heilgevende operatie is op de langere termijn die uiteindelijk waarschijnlijk opgegeven zal moeten worden en de kans groot is dat over niet al te lange tijd Pokrovsk gaat vallen. Meestal kloppen de (internationale) duidingen van hun wel. Ik kan de berichten in deze thread vaak maar moeilijk rijmen met wat ik daar hoor, en dat is eigenlijk al sinds het begin zo. 🤷♂quote:Op maandag 2 september 2024 22:51 schreef Idisrom het volgende:
Eens.quote:Op maandag 2 september 2024 23:03 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik volg dagelijks boekenstein en de wijk, en die geven aan dat Koersk een weinig heilgevende operatie is op de langere termijn die uiteindelijk waarschijnlijk opgegeven zal moeten worden en de kans groot is dat over niet al te lange tijd Pokrovsk gaat vallen. Meestal kloppen de (internationale) duidingen van hun wel. Ik kan de berichten in deze thread vaak maar moeilijk rijmen met wat ik daar hoor, en dat is eigenlijk al sinds het begin zo. 🤷♂
Zeker, en daarom eindigt rus ook gewoon in 1 grote strontput.quote:
Pokrovsk zie ik dit jaar niet in Russische handen vallen, want dan moet het eerst meer omsingeld worden. En zoals hierboven al iemand zegt, zijn er intussen in de laatste week meer nieuwe Oekraïense troepen naar Pokrovsk gestuurd.quote:Op maandag 2 september 2024 23:03 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ik volg dagelijks boekenstein en de wijk, en die geven aan dat Koersk een weinig heilgevende operatie is op de langere termijn die uiteindelijk waarschijnlijk opgegeven zal moeten worden en de kans groot is dat over niet al te lange tijd Pokrovsk gaat vallen. Meestal kloppen de (internationale) duidingen van hun wel. Ik kan de berichten in deze thread vaak maar moeilijk rijmen met wat ik daar hoor, en dat is eigenlijk al sinds het begin zo. 🤷♂
Het gaat de verkeerde kant op voor Oekraïne. Hopelijk snel onderhandelingen over het onderverdelen van Oost Oekraïne en veiligheidsgaranties aan beide partijen.quote:Op maandag 2 september 2024 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
En de grote podcasts zoals War on the Rocks met Michael Kofman zijn ook al een tijdje verdacht stil over Oekraïne.
Heel anders dan een jaar geleden.
quote:Op maandag 2 september 2024 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat de verkeerde kant op voor Oekraïne. Hopelijk snel onderhandelingen over het onderverdelen van Oost Oekraïne en veiligheidsgaranties aan beide partijen.
Je posts worden kanslozer naarmate steeds duidelijk is dat Ukraine aan het verliezen is.quote:Op maandag 2 september 2024 23:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, en daarom eindigt rus ook gewoon in 1 grote strontput.
Lekker genieten van jaren 50 ontwikkelingsniveau, terwijl de rest van de wereld zich verder ontwikkeld
Waarom niet? Russen zitten er een paar kilometer vandaan en in de omgeving is alles al verlaten.quote:Op maandag 2 september 2024 23:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Pokrovsk zie ik dit jaar niet in Russische handen vallen , want dan moet het eerst meer omsingeld worden. En zoals hierboven al iemand zegt, zijn er intussen in de laatste week meer nieuwe Oekraïense troepen naar Pokrovsk gestuurd.
Ik zie Koersk ook als een weinig heilgevende operatie voor de Oekraïners. Hoewel ze nog steeds wat oprukken richting noorden, zijn ze nog steeds mijlenver van de autoweg E38 vandaan. En intussen hebben de Russen ten zuiden van deze weg al een of twee verdedigingslinies aangelegd.
quote:Op maandag 2 september 2024 23:12 schreef Elan het volgende:
Steek maar een kaarsje aan (met Russisch gas) en bid dat er snel vredesonderhandelingen komen.
Dat gebeurt alleen als beiden partijen er aan toe zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat de verkeerde kant op voor Oekraïne. Hopelijk snel onderhandelingen over het onderverdelen van Oost Oekraïne en veiligheidsgaranties aan beide partijen.
Ook wat Elan aangeeft wordt geduid door hen. Op de achtergrond is men (verschillende leiders van belangrijke landen) dit gewoon aan het bespreken.quote:
Als de steun aan oekraine in het geding komt zullen ze wel moeten vrees ik. Maar zelfs als trump niet aan de macht komt kan dit vroeg of laat in het geding komen naar wat ik begrijp uit de podcast. Maar dan zijn we waarschijnlijk weer enkele honderdduidenzen dode oekrainers en russen verder. Daar gaat vast nog wel aardig wat tijd overheen.quote:Op maandag 2 september 2024 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen als beiden partijen er aan toe zijn.
Zolang Rusland denkt nog voortgang te kunnen boeken in de Donbas, al is het langzaam grindend, hebben ze geen belang bij besprekingen. En Oekraïne gaat haar gebieden niet zomaar weggeven natuurlijk.
En hoe werkt dat dan?quote:Op maandag 2 september 2024 23:16 schreef Akkerdjie het volgende:
Ook wat Elan aangeeft wordt geduid door hen. Op de achtergrond is men (verschillende leiders van belangrijke landen) dit gewoon aan het bespreken.
Over dat grote plaatje: Hoe kan Rusland winnen?quote:Op maandag 2 september 2024 23:16 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ook wat Elan aangeeft wordt geduid door hen. Op de achtergrond is men (verschillende leiders van belangrijke landen) dit gewoon aan het bespreken.
Maar ik snap best dat als je er erg emotioneel inzit elke ontploffing en dode rus je moraal verhoogt. Dat zullen de eussen op hun fora vast ook doen. Ik ben meer geinteresseerd in het grote plaatje.
Uiteraard.quote:Op maandag 2 september 2024 23:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan?
De VS gaat oekraine wel ff vertellen hoe of wat?
En de EU, met landen zoals Polen, Estland, Letland, Litouwen, Bulgarije, etc, gaan daar wel mee akkoord, denk jij? Die gaan echt wel kappen met hun steun als die "belangrijke landen" (welke landen...?) daar toe besluiten?quote:Op maandag 2 september 2024 23:18 schreef Akkerdjie het volgende:
Als de steun aan oekraine in het geding komt zullen ze wel moeten vrees ik.
Ik zou zeggen luister boekenstein en de wijk van een week tot nu eens terug. Die leggen dat beter uit dan ik.quote:Op maandag 2 september 2024 23:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan?
De VS gaat oekraine wel ff vertellen hoe of wat?
Concept:
Wat nou als oekraine daar niet mee akkoord gaat?
Gaat de VS dan boots on the ground, tegen oekraine inzetten?
Behind the curve, troll. Zoek eens op wie op dit moment precies wat levert.quote:Op maandag 2 september 2024 23:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteraard.
En anders gaat de geldkraan dicht en stopt de aanvoer van spullen, zodat het conflict zichzelf binnen no time vanzelf oplost.
Op een gegeven moment zal Ukraine door zijn manschappen heen zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 23:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Over dat grote plaatje: Hoe kan Rusland winnen?
quote:Op maandag 2 september 2024 23:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behind the curve, troll. Zoek eens op wie op dit moment precies wat levert.
Valt best mee.quote:Update August 06, 2024:
Data until June 30th 2024
The Ukraine Support Tracker Release 18 now covers up to June 30th 2024. In May and June 2024, new allocations totaled 10.6 billion Euro. Among bilateral donors, the U.S. remains the top provider of aid, with a total of 75.1 billion Euro in allocations, driven in large part by its 51.6 billion euros of military aid. Germany, the U.K., Japan, and Canada follow, with 14.7, 13.1, 9.1, and 7.2 billion Euro in total allocations respectively, to complete the ranking of the top 5 bilateral donors. In terms of total bilateral allocations as a percent of 2021 GDP, Denmark, Estonia, Lithuania top the ranking with 1.8, 1.7, and 1.4 percent.
Dat wordt vast een leuk gesprek.quote:Op maandag 2 september 2024 23:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteraard.
En anders gaat de geldkraan dicht en stopt de aanvoer van spullen, zodat het conflict zichzelf binnen no time vanzelf oplost.
U vraagt, wij draaien.quote:Op maandag 2 september 2024 23:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zal Ukraine door zijn manschappen heen zijn.
Leuk dat er zoveel Russen kapot geschoten worden, maar die verliezen kunnen net iets makkelijker opgevuld worden.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mannen Ukraine nog over heeft om aan het front te vechten.
Ligt eraan wat je winnen noemt. Naar wat ik begrepen heb is “winnen” een conflict beëindigen met een soort van resultaat waarmee je politiek verder kunt (ookal is het een phyrrusoverwinning dus). Oekraïene heeft zover ik begrepen heb “winnen” nog steeds staan op verdrijven van rusland, alle land terugpakken incl krim. Men vraagt zich af of dit überhaupt haalbaar is in de huidige situatie.quote:Op maandag 2 september 2024 23:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Over dat grote plaatje: Hoe kan Rusland winnen?
Dat is natuurlijk niet hoe diplomatie in zijn werk gaat maar ergens zal er een compromis gesloten moeten worden wanneer eenmaal duidelijk is dat een volledige overwinning voor Ukraine een utopie is gebleken.quote:Op maandag 2 september 2024 23:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat wordt vast een leuk gesprek.
"Hallo Witte Huis? Als dank voor het stoppen van de steun doneren we alle geleverde systemen aan Rusland. Patriots, Abrams tanks, F16's, NASAMS, noem maar op. Met handboeken, simulators en de rest van de mikmak erbij. En mochten de Russen nog vragen hebben laten we onze mensen daarheen vertrekken en alles goed uitleggen. Hebben jullie er een probleem mee als de Russen dan gelijk wat mensen uit Iran, Noord-Korea en China uitnodigen?"
Met het verschuiven van troepen is het allemaal lastig te zeggen maar ik denk dat het innemen van de stad geen prioriteit heeft. De stad ligt binnen artilleriebereik waarmee de functie als bevoorradingscentrum geblokkeerd is en in puin geschoten kan worden.quote:Op maandag 2 september 2024 23:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Pokrovsk zie ik dit jaar niet in Russische handen vallen, want dan moet het eerst meer omsingeld worden. En zoals hierboven al iemand zegt, zijn er intussen in de laatste week meer nieuwe Oekraïense troepen naar Pokrovsk gestuurd.
Driekwart is dus al ingezet, dan zou het tij nu wel een keer moeten gaan keren voor ze but nopequote:Op maandag 2 september 2024 23:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien.
[ afbeelding ]
Heb je nog meer domme tankie talking points, orc?
Nee, darker shit wordt dan waarschijnlijk.quote:Op maandag 2 september 2024 23:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat wordt vast een leuk gesprek.
"Hallo Witte Huis? Als dank voor het stoppen van de steun doneren we alle geleverde systemen aan Rusland. Patriots, Abrams tanks, F16's, NASAMS, noem maar op. Met handboeken, simulators en de rest van de mikmak erbij. En mochten de Russen nog vragen hebben laten we onze mensen daarheen vertrekken en alles goed uitleggen. Hebben jullie er een probleem mee als de Russen dan gelijk wat mensen uit Iran, Noord-Korea en China uitnodigen?"
Ik vroeg niet hoe Oekraïne kan winnen, dat is bekend. Ik vroeg hoe Rusland kan winnen. Geef daar eens een concreet antwoord op. Welke doelen moeten ze halen? Hoe dwingen ze Kyiv akkoord te gaan met hun voorwaarden?quote:Op maandag 2 september 2024 23:27 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je winnen noemt. Naar wat ik begrepen heb is “winnen” een conflict beëindigen met een soort van resultaat waarmee je politiek verder kunt (ookal is het een phyrrusoverwinning dus). Oekraïene heeft zover ik begrepen heb “winnen” nog steeds staan op verdrijven van rusland, alle land terugpakken incl krim. Men vraagt zich af of dit überhaupt haalbaar is in de huidige situatie.
Maar je kremlin colored glasses zorgen ervoor dat je over die 3,7 miljoen benedenaan heen leest?quote:Op maandag 2 september 2024 23:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Driekwart is dus al ingezet, dan zou het tij nu wel een keer moeten gaan keren voor ze but nope
Zo gaat het wel. Oekraïne moet ontwapend worden heeft Rusland geëist. En die wapens gaan niet terug naar het westen. Die gaan naar Rusland. Om daar ontmanteld te worden.quote:Op maandag 2 september 2024 23:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet hoe diplomatie in zijn werk gaat maar ergens zal er een compromis gesloten moeten worden wanneer eenmaal duidelijk is dat een volledige overwinning voor Ukraine een utopie is gebleken.
Zelfs in de meest Westers georiënteerde komediekrantjes komt naar voren dat dat puur een propagandastunt was om zieltjes te winnen en het moraal te verhogen.quote:Op maandag 2 september 2024 23:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, darker shit wordt dan waarschijnlijk.
We noemen gewoon directe aanvallen op moskou, kursk NPP....
Voor de meeste mensen logisch, behalve voor tankies, betekent je handen er vanaf trekken ook dat er niet meer naar je geluisterd wordt.
Meer dan 7 miljoen is al ingezet en/of onbeschikbaar.quote:Op maandag 2 september 2024 23:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je kremlin colored glasses zorgen ervoor dat je over die 3,7 miljoen benedenaan heen leest?
Oekraine gaat dit nog jaren vol houden.
Mordor ook?
Hoe sta jij ten opzichte van de direct gevluchte, vaak welgestelde Oekraïense mannen? Dat schijnen er nogal wat te zijn.quote:Op maandag 2 september 2024 23:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien.
[ afbeelding ]
Ontmantelen? Wel nee, dat spul gaat allemaal in de export naar Afrika.quote:Op maandag 2 september 2024 23:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo gaat het wel. Oekraïne moet ontwapend worden heeft Rusland geëist. En die wapens gaan niet terug naar het westen. Die gaan naar Rusland. Om daar ontmanteld te worden.
En bij een capitulatie zijn de spullen van Rusland. Westerse vliegtuigen sturen om het geleverde materieel te bombarderen is dan een directe aanval op Rusland.
Van die anderhalf miljoen disabled zijn indien nodig een flink aantal in te zetten als drone-operator. Dat gebeurd nu natuurlijk al.quote:Op maandag 2 september 2024 23:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien.
[ afbeelding ]
Nadat elk onderdeeltje reverse engineered is.quote:Op maandag 2 september 2024 23:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ontmantelen? Wel nee, dat spul gaat allemaal in de export naar Afrika.
Daarom moet je dus onderhandelen zodat het niet tot een volledige capitulatie hoeft te komen. Een bufferzone in Oost Ukraine en het westen lid maken van NAVO.quote:Op maandag 2 september 2024 23:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zo gaat het wel. Oekraïne moet ontwapend worden heeft Rusland geëist. En die wapens gaan niet terug naar het westen. Die gaan naar Rusland. Om daar ontmanteld te worden.
En bij een capitulatie zijn de spullen van Rusland. Westerse vliegtuigen sturen om het geleverde materieel te bombarderen is dan een directe aanval op Rusland.
In de Yugo oorlog zette bepaalde landen totaan 5% van hun hele bevolking in. Zonder dat ze daar absurde bedragen tegenover moesten zetten, zoals de haatdwerg nu moet doen.quote:Op maandag 2 september 2024 23:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Van die anderhalf miljoen disabled zijn indien nodig een flink aantal in te zetten als drone-operator. Dat gebeurd nu natuurlijk al.
Wie met wie?quote:
Nou,quote:Op maandag 2 september 2024 23:40 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik ga maar weer zijdelings het topic af en toe volgen, dan kunnen jullie weer verder in jullie bubble jullie ding blijven doen.
Je gaat dus niet vertellen hoe Rusland militair kan winnen?quote:Op maandag 2 september 2024 23:40 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik ga maar weer zijdelings het topic af en toe volgen, dan kunnen jullie weer verder in jullie bubble jullie ding blijven doen.
quote:Op maandag 2 september 2024 23:39 schreef Elan het volgende:
Een bufferzone in Oost Ukraine en het westen lid maken van NAVO.
Ja maar, ja maar, ja maar....quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:36 schreef Elan het volgende:
Als wereldmacht heb je zo'n buffer nodig.
Rusland moet gewoon opflikkeren uit Oekraïne.quote:Op maandag 2 september 2024 23:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom moet je dus onderhandelen zodat het niet tot een volledige capitulatie hoeft te komen. Een bufferzone in Oost Ukraine en het westen lid maken van NAVO.
Die bufferzone gaat er hoe dan ook komen. Al dan niet door het oosten van Ukraine in een nucleair wasteland te veranderen.quote:
Eerst maar eens overeenstemming zien te krijgen of jullie Ukraine überhaupt bij de NAVO willenquote:Op maandag 2 september 2024 23:48 schreef Ulx het volgende:
Ik neem aan dat er geen enorme NAVO basis mag komen in het westelijke deel van NAVO lid Oekraïne, of zie ik dat verkeerd?
Ah, nadat je aanvallen op ziekenhuizen, scholen en supermarkten goed hebt lopen praten, ga je nu dromen over nucleaire escalatie van Rusland uit. Wat verrassend.quote:Op maandag 2 september 2024 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Die bufferzone gaat er hoe dan ook komen. Al dan niet door het oosten van Ukraine in een nucleair wasteland te veranderen.
Het conflict beeïndigen met oekraiene die iets van land opgeeft zou voldoende zijn om door te kunnen, dat had je ook al in het vorige bericht kunnen lezen. Ik hoef verder geen doelen te behalen of te benoemen, dat doet rusland en oekraine maar lekker zelf. Ik probeer er kaas van te maken als buitenstaander die de geschiedenis uitgerold ziet worden en hoor stategisch experts van buiten oekraine behoorlijk andere dingen aangeven dan jullie nogal optimistische tread. Prima hoor, ik snap jullie wel.quote:Op maandag 2 september 2024 23:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vroeg niet hoe Oekraïne kan winnen, dat is bekend. Ik vroeg hoe Rusland kan winnen. Geef daar eens een concreet antwoord op. Welke doelen moeten ze halen? Hoe dwingen ze Kyiv akkoord te gaan met hun voorwaarden?
Semi-serieus:quote:Op maandag 2 september 2024 23:39 schreef Elan het volgende:
Een bufferzone in Oost Ukraine en het westen lid maken van NAVO.
Oekraïne heeft één doel te halen: Rusland terug over de grenzen van 1991. Dat is alles.quote:Op maandag 2 september 2024 23:52 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Het conflict beeïndigen met oekraiene die iets van land opgeeft zou voldoende zijn om door te kunnen, dat had je ook al in het vorige bericht kunnen lezen. Ik hoef verder geen doelen te behalen of te benoemen, dat doet rusland en oekraine maar lekker zelf. Ik probeer er kaas van te maken als buitenstaander die de geschiedenis uitgerold ziet worden en hoor stategisch experts van buiten oekraine behoorlijk andere dingen aangeven dan jullie nogal optimistische tread. Prima hoor, ik snap jullie wel.
Probleem is dat rus meer land blijft veroveren en dus weinig baat hebben bij het stoppen van het conflict, aldus de podcasts. Oekraine zal op een of andere manier überhaupt onderhandelingspositie moeten verwerven. Koersk gaat hem niet worden en is mogelijk zelfs een foute gok geweest. Maar die toekomst moet zich nog verder uitrollen, dus dat zie ik wel weer.
Je reageert op een niet bestaande contributie? Vreemde thread zo. In ieder geval bedankt voor het bevestigen van mijn post.quote:Op maandag 2 september 2024 23:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou,
Ik weet niet of we het gaan redden, zonder jouw niet bestaande contributies
Helemaal correctquote:Op dinsdag 3 september 2024 00:01 schreef Akkerdjie het volgende:
Je reageert op een niet bestaande contributie?
Je volgt de argumentum ad baculum van Rusland in je discussie.quote:Op maandag 2 september 2024 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Die bufferzone gaat er hoe dan ook komen. Al dan niet door het oosten van Ukraine in een nucleair wasteland te veranderen.
Da's allemaal no biggie; rus schiet gewoon raketten af vanaf hun land, en die bereiken NL gewoon. Zomaar. Dat er tig landen tussen zitten, hebben ze raketten die dat bereik hebben (nee), boeit allemaal niet.quote:
stel je niet zo aanquote:Op maandag 2 september 2024 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
Elke Rus is een orc, elke jood een Zionist en elke Duitser een nazi.
Kleuterschool hier.
Graag, we hebben een bufferzone nodig tegen de Orcs!quote:Op maandag 2 september 2024 23:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerst maar eens overeenstemming zien te krijgen of jullie Ukraine überhaupt bij de NAVO willen
Mooi, dit moeten wij meer gaan doen. Een grotere en bredere defensie-industrie opbouwen zodat wij hierin minder afhankelijk zijn. Vooral voor noodzakelijke dingen zoals ammunitie.quote:Op maandag 2 september 2024 22:03 schreef BEFEM het volgende:
https://mtsprout.nl/groei(...)nederland-produceren
Grappig artikel.
Het zou best kunnen dat dit niet allemaal door Oekraïne gebeurd, ook een deel is mogelijk friendly fire. Zoals een paar dagen terug was er een zogenaamde aanval met grad raketten door Oekraïne op Belgorod. Maar die hebben helemaal niet zo'n groot bereik.quote:Op maandag 2 september 2024 22:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, in Belgorod vallen de laatste dagen ook vele burgerdoden door raketinslagen, waaronder ook een kind
quote:Nederland levert ¤ 94,5 miljoen steun aan Oekraïne om de winter door te komen
Het kabinet trekt ¤ 94,5 miljoen uit voor steun aan Oekraïne, om het land te ondersteunen bij de energievoorziening voor de komende winter.
Dat meldt Reinette Klever, minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp in een Kamerbrief van 2 september 2024.
Schade door Russische aanvallen
In Oekraïne staat de beschikbaarheid van energie onder grote druk door de aanhoudende aanvallen van Rusland. Russische luchtaanvallen richten veel schade aan, bijvoorbeeld aan gas- en stroomnetwerken. Dat heeft grote gevolgen voor de Oekraïense samenleving en economie. Met name in de winter is er meer energie nodig om te voorkomen dat mensen in de kou zitten. Daarom draagt Nederland bij met dit steunpakket, voor het herstellen en versterken van het Oekraïense energienet.
Steun voor Oekraïne om de winter door te komen
Het steunpakket van ¤ 94,5 miljoen bestaat uit:
• ¤ 29,5 miljoen voor de levering van tweedehands gasturbines (via de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBRD);
• ¤ 45 miljoen voor de internationale levering van onder meer onderdelen voor reparaties, gasturbines en brandstof (via het Ukraine Energy Support Fund (UESF) van het Energy Community Secretariat);
• ¤ 20 miljoen voor leveringen van onderdelen en materialen voor de energiesector via het Nederlandse bedrijfsleven.
Deze ¤ 94,5 miljoen komt uit de ¤ 400 miljoen al toegekende financiering voor Oekraïne, in de Voorjaarsnota 2024. Met eerdere steunpakketten leverde Nederland sinds 2022 al ongeveer ¤ 220 miljoen steun aan herstel van de energie-infrastructuur. Bekijk hier het overzicht van de Nederlandse steun aan Oekraïne.
quote:Russian Forces Fail to Secure Fire Control or Establish Bridgehead in Chasiv Yar, Ukraine Says
Chasiv Yar protects a cluster of towns – Kramatorsk, Sloviansk, Druzhkivka, Kostyantynivka. The logistical routes of Ukrainian forces are controlled from this hill.
Russian troops do not have fire control over the town of Chasiv Yar, in the Donetsk region, and they have been unable to establish a bridgehead, Oleh Kalashnikov, press officer of the 26th Artillery Brigade, told Espresso TV.
“The town is indeed under fire, but it cannot be said that the enemy controls Chasiv Yar through fire damage,” Kalashnikov said.
“Our defense lines run along the Siversky Donets-Donbas canal, and these positions are being held. The occupiers cannot cross them or establish a bridgehead anywhere,” he added.
Chasiv Yar, a strategic location in Donbas, has been a focal point of heavy fighting. Russian forces attempted to breach Ukrainian defenses near the town to advance to another sector but were unsuccessful. Unable to outflank Chasiv Yar, they launched frontal assaults, suffering significant losses, according to Kalashnikov.
He highlighted that Chasiv Yar is located on a ridge dominating the surrounding area, giving Ukrainian forces a tactical advantage.
“The town itself is on a hill, allowing control over the lowlands below. When the enemy began their assaults, it was very effective to strike from above. Today, Chasiv Yar acts as a fortress protecting the surrounding agglomeration of towns – Kramatorsk, Sloviansk, Druzhkivka, Kostyantynivka,” Kalashnikov said.
According to him, Ukrainian forces also control the logistics routes from this elevated position. “The northern flank of the Pokrovsk sector is also being covered from here, preventing the enemy from advancing and striking our positions,” he added.
Kalashnikov also reported that Ukrainian forces continue to hold the Klishchiivka and Andriivka settlements, despite their destruction by Russian forces.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Vladimir Putin Arrives in Mongolia for Official State Visit
According to Russian media, Vladimir Putin’s plane landed in Mongolia, at Ulaanbaatar airport.
The Kremlin has previously announced that Vladimir Putin plans to visit Mongolia on September 3.
On August 30, Ukraine requests Mongolia to arrest Putin if he arrives in the country. The warrant for his arrest was issued by the International Criminal Court, whose jurisdiction is recognized by Mongolia.
The International Criminal Court later confirmed that Mongolia is required to arrest Russian self-proclaimed president Vladimir Putin if he arrives in the country. This obligation stems from Mongolia's commitment to the Rome Statute, which mandates cooperation with the ICC.
quote:Putin in Mongolia: Expert explains what awaits country for ignoring arrest warrant
Refusal to arrest the international criminal Vladimir Putin will have negative consequences for Mongolia. However, even if arrested, it will be impossible to transport him to The Hague, states politician, diplomat, and historian Roman Bezsmertnyi in a comment to the RBC-Ukraine YouTube channel.
According to him, it is necessary to consider the historical context, as this visit is related to the results of the battles at Lake Khasan and Khalkhin Gol.
"We remember that both battles were concluded in September. And Mongolia is essentially framing the visit of the chief, the Moscow Führer. Although, what relation does the then-Soviet Union have to present-day Russia? If we talk about the true context, the Soviet Union actually demonstrated its complete lack of combat readiness there," Bezsmertnyi said.
He emphasized that, following the Rome Statute and the decision of the ICC, as well as the issuance of the corresponding arrest warrant by the prosecutor, Mongolia is obligated to take such action. However, in the current situation, this is being ignored by the Mongolian leadership.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ukrainian Forces Hit S-300V SAM with Combined Strike
The launcher of the S-300V SAM in the lens of the Shark UAV 09/02/2024. Freeze frame from the video Come Back Alive Foundation
The Armed Forces of Ukraine hit a radar and a launcher of the S-300V air defense system.
This was reported by the press service of the Come Back Alive Foundation.
The Shadow unit detected a Russian air defense position due to the Shark UAV provided by the benefactors.
After that, they launched a combined strike using HIMARS and a kamikaze drone at the identified coordinates.
The radar was hit by two GMLRS missiles, and the launcher was destroyed by an unknown kamikaze UAV.
Je neemt until the last Ukrainian wel heel letterlijk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 00:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Graag, we hebben een bufferzone nodig tegen de Orcs!
Ga het de Ukrainers maar vertellen dat ze zich gedwee door Rusland moeten laten verkrachten.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:16 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Je neemt until the last Ukrainian wel heel letterlijk.
Er word steeds minder artillerie kapot geschoten. Zou het op zijn?quote:
Omdat het Elan Peskov is.quote:Op dinsdag 3 september 2024 00:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je volgt de argumentum ad baculum van Rusland in je discussie.
Waarom?
Dat zegt zelensky wel dat hoef ik niet te doen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ga het de Ukrainers maar vertellen dat ze zich gedwee door Rusland moeten laten verkrachten.
Zelensky gaat nu zeggen dat ze stoppen met vechten? Van welke planeet kom jij?quote:Op dinsdag 3 september 2024 09:47 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Dat zegt zelensky wel dat hoef ik niet te doen.
Je hebt het over laten verkrachten? Dus als kanonnenvoer dienen?quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zelensky gaat nu zeggen dat ze stoppen met vechten? Van welke planeet kom jij?
Nee, letterlijk verkrachten. Wat er gebeurd als Rusland Ukraine verovert.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:29 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Je hebt het over laten verkrachten? Dus als kanonnenvoer dienen?
Ze mogen het land niet uit dus in die zin worden ze gedwongen om t vechten ja.quote:Op dinsdag 3 september 2024 10:39 schreef ExTec het volgende:
Ja, want het is natuurlijk allemaal 1 groot complot, oekrainers zijn natuurlijk gewillige trekpoppen die door anderen deze oorlog ingegooid zijn, zelf hebben ze 0,0 wil, en zonder die anderen, hadden ze zich vanzelf overgegeven en was alles weer pais en vree. Ofzo.
Maar BNW is een deurtje verder he.
Daarom noem je het dienstplicht en niet dienstkeuzequote:Op dinsdag 3 september 2024 12:03 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Ze mogen het land niet uit dus in die zin worden ze gedwongen om t vechten ja.
Hoe zit dat aan de kant van Rusland? Denk je dat dat allemaal vrijwilligers zijn?quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:03 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Ze mogen het land niet uit dus in die zin worden ze gedwongen om t vechten ja.
Dus het is geen complot zoals ExTec beweerd.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Daarom noem je het dienstplicht en niet dienstkeuze
Dit soort opmerkingen vind ik dus echt niet kunnen. Deze gast zou een goeie voor de Duitsers geweest zijn in de oorlog.quote:
Waarschijnlijk niet, wat is je punt?quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe zit dat aan de kant van Rusland? Denk je dat dat allemaal vrijwilligers zijn?
Dat vroeg ik me nu juist af. Wat is je punt? In een oorlog zijn er altijd mensen die vooraan staan om hun land te verdedigen en je hebt mensen die liever gisteren dan vandaag het land uit vluchten. Er is geen standaard mens.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:30 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, wat is je punt?
Ik reageerde slechts op een andere post. Misschien even teruglezen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me nu juist af. Wat is je punt? In een oorlog zijn er altijd mensen die vooraan staan om hun land te verdedigen en je hebt mensen die liever gisteren dan vandaag het land uit vluchten. Er is geen standaard mens.
Daarom bestaat de dienstplicht. In geval van oorlog kunnen ze niet gaan wachten tot iedereen z'n vinger opsteekt als vrijwilliger. Dat geldt voor Rusland, dat geldt voor Oekraïne, dat geldt ook voor Nederland.
Ja, dat heb ik gelezen. Doe nu niet of ik degene ben die het niet wil begrijpen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:37 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Ik reageerde slechts op een andere post. Misschien even teruglezen.
Neequote:Op dinsdag 3 september 2024 12:30 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Dus het is geen complot zoals ExTec beweerd.
Ons stroomnetwerk loopt hier en daar ook wel op z'n tenen, dus dat er wat uitvalt zou ik niet direct willen afschuiven op sabotage. Eerder "zelf sabotage" omdat er te laat is begonnen met forse investeringen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:41 schreef bleiblei het volgende:
In het kader van wappie-aluhoedje... vorige week defensienetwerk/NAFIN dat eruit lag. Nu enorme stroomstoring in Rotterdamse haven... smells fishy to me.
Ik kwam met een vraag (vreemd dat je over bagage begint, alsof ik dit überhaupt claim, het maakt je punt niet bepaald sterker of zo) maar lijkt niet te passen in dit bijennest.Het is wat het is. Overigens hou ik er nog steeds gegeven de geschiedenis van dit topic en de paar posts van gisteren rekening mee dat er vooral gekeken wordt vanuit een bubbel. Maar van jou hoef ik in ieder geval geen verdere uitleg of duiding te verwachten behalve dat geopolitici en generaals klaarblijkelijk het gewoon mis hebben. Kan prima, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar ik in eerste instantie mee kwam. Dan maar weer terug naar de vaste bronnen. Het was het proberen waard.quote:Op dinsdag 3 september 2024 00:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helemaal correct
Probeer je voor te stellen dat dit topic vergeven is van mensen die meer bagage hebben dan iemand die de laatste podcast van "boekestijn en de wijk" heeft beluisterd maar voor de rest wel prima vind dat die wel mee kan praten.
En kinderziekenhuis annex militaire positie wat clusterbommen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo te zien hebben ze mijnen geoogst.
Ik verbaas me echt over mensen als jij.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
En kinderziekenhuis annex militaire positie wat clusterbommen.
Is direct te herleiden naar een gebeurtenis in of rondom een transistorhuisje, zal dus waarschijnlijk niet door Russische hackers komen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:41 schreef bleiblei het volgende:
In het kader van wappie-aluhoedje... vorige week defensienetwerk/NAFIN dat eruit lag. Nu enorme stroomstoring in Rotterdamse haven... smells fishy to me.
Ik verbaas me over mensen die alle Westerse propaganda lulkoek maar direct blind aannemen. Ukraine is een walgelijk corrupt land en nieuwsberichten over kinderziekenhuizen en burgerdoelen die gebombardeerd worden kun je net zo goed met een flinke korrel zout nemen als de Russische staatsmedia.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik verbaas me echt over mensen als jij.
Dat je de kant van Rusland kan kiezen, dat je blijkbaar wel blij bent met de acties van Rusland, dat je dat met je geweten in lijn weet te krijgen.
Ben je Russisch? Wat is je band met Rusland?
Zozo, poeh poeh.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik verbaas me over mensen die alle Westerse propaganda lulkoek maar direct blind aannemen. Ukraine is een walgelijk corrupt land en nieuwsberichten over kinderziekenhuizen en burgerdoelen die gebombardeerd worden kun je net zo goed met een flinke korrel zout nemen als de Russische staatsmedia.
Ik ben een spion nou goed.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zozo, poeh poeh.
Maar wat is nu je band met Rusland?
Zou je Rusland ook steunen in een oorlog tegen Nederland?
Ik vind het voor de discussie wel relevant, je hebt een heel duidelijke, stevige mening.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben een spion nou goed.
Post lekker ontopic, ik ga ook niet ik jouw prive zitten wroeten.
Ik niet. En daarmee is het wel klaarquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het voor de discussie wel relevant.
Dit is wel wat jammer.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik niet. En daarmee is het wel klaar
quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:03 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Ze mogen het land niet uit door Rusland aangevallen, dus in die zin worden ze gedwongen om t vechten ja.
Misschien niet relevant dan, wel boeiend. Hoe kom je er als iemand die met de Westerse welvaart en vrijheid is opgegroeid (aanname) op om Rusland te gaan steunen, wat het tegenovergestelde is van dat alles.quote:
Boeiend sure, net zo boeiend als het verhaal van Laura H. wmbquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien niet relevant dan, wel boeiend. Hoe kom je er als iemand die met de Westerse welvaart en vrijheid is opgegroeid (aanname) op om Rusland te gaan steunen, wat het tegenovergestelde is van dat alles.
Als ik in Rusland woonde was ik al opgepakt en in een werkkamp gestopt vanwege de uitspraken die ik op FOK! heb gedaan. Dus wat is dan die drijfveer om zo'n land te steunen.
Maar ik zal het proberen los te laten
In Oekraïne lopen Westerse journalisten rond die het een en ander kunnen verifiëren. Een van de voorwaarden van een goed functionerende (democratische) rechtstaat zijn wat wetten die journalisten de vrijheid geven om kritisch te zijn tegenover de overheid. Iets wat mist in Rusland.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik verbaas me over mensen die alle Westerse propaganda lulkoek maar direct blind aannemen. Ukraine is een walgelijk corrupt land en nieuwsberichten over kinderziekenhuizen en burgerdoelen die gebombardeerd worden kun je net zo goed met een flinke korrel zout nemen als de Russische staatsmedia.
Maar waar is dan het bewijs dat er een militaire positie was? Of neem je alle Russische propaganda lulkoek maar direct blind aan?quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
En kinderziekenhuis annex militaire positie wat clusterbommen.
Want westerse journalisten spreken altijd de waarheid, andere journalisten daarentegen...quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:15 schreef zuchtje het volgende:
[..]
In Oekraïne lopen Westerse journalisten rond die het een en ander kunnen verifiëren. Een van de voorwaarden van een goed functionerende (democratische) rechtstaat zijn wat wetten die journalisten de vrijheid geven om kritisch te zijn tegenover de overheid. Iets wat mist in Rusland.
Alles kan natuurlijk een complot zijn, en journalisten kunnen er de kantjes vanaf lopen. Maar je kunt Oekraïne niet (meer) met Rusland vergelijken qua persvrijheid en staatspropaganda. Oekraïne beweegt naar een minder corrupte samenleving. Rusland blijft daarin achter.
Er zijn een hoop Westerse journalisten in Oekraïne, er zijn zover ik weet niet zoveel Russische journalisten in Oekraïne, behalve in de bezette gebieden.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:22 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Want westerse journalisten spreken altijd de waarheid, andere journalisten daarentegen...
Kremlin fanboy doet net alsof hij problemen heeft met corruptie.quote:
Westerse journalisten zijn ook geen uniforme eenheidsworst, maar een redelijk pluriforme club met allerhande invalshoeken. Het probleem met een schijndemocratie als Rusland is dat daar vrijwel geen ruimte meer is voor media die niet braaf onder aansturing van het Kremlin staan.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn een hoop Westerse journalisten in Oekraïne, er zijn zover ik weet niet zoveel Russische journalisten in Oekraïne, behalve in de bezette gebieden.
Dus het is niet zo gek om aan te nemen dat je van Westerse journalisten een wat beter beeld krijgt.
Ik zou niet weten waarom een CNN of Fox News journalist de situatie anders zou voordoen dan dat het is.
Sowieso vind ik corruptie niet een heel valide argument in een discussie over oorlog.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kremlin fanboy doet net alsof hij problemen heeft met corruptie.
rusland: 141 corrupste land van de 180
ukraine: 104
Ter refentie: NL 8, DK 1.
https://www.transparency.org/en/cpi/2023
"Walgelijk" corrupt land, dat rusland.
salaris is daar voor de topambtenaren maar een cover voor de inkomsten ,maar vergis je niet , heel Africa is zo..quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
EU maakt zich daar ook niet druk om blijft lekker gas kopen. Het hele punt is natuurlijk dat we Ukraine militair steunen en Rusland niet.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
De EU koopt geen gasquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
EU maakt zich daar ook niet druk om blijft lekker gas kopen. Het hele punt is natuurlijk dat we Ukraine militair steunen en Rusland niet.
En dan figuren als jij alle informatie die doorsijpelt blind aannemen omdat het in De Telegraaf heeft gestaan.
Dat Gazprom dit jaar voor het eerst het grootste verlies uit haar geschiedenis maakt , is voor mij voldoende infoquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
EU maakt zich daar ook niet druk om blijft lekker gas kopen. Het hele punt is natuurlijk dat we Ukraine militair steunen en Rusland niet.
En dan figuren als jij alle informatie die doorsijpelt blind aannemen omdat het in De Telegraaf heeft gestaan.
Dat zijn de berichten uit de Russische media inclusief beelden van een raket installatie op het dak. Niet dat ik daar blind op vaar verder maar niet alles is wat het lijkt, je informatievoorziening komt van een land die vervolgens afhankelijk is van jouw bereidwilligheid om wapens te sturen. Dus misstanden zullen worden uitvergroot/verzonnen om voldoende draagvlak te creëren.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:15 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Maar waar is dan het bewijs dat er een militaire positie was? Of neem je alle Russische propaganda lulkoek maar direct blind aan?
En dat weet je vervolgens wel zeker want het komt jou goed uit.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat Gazprom dit jaar voor het eerst het grootste verlies uit haar geschiedenis maakt , is voor mij voldoende info
o ja of dat een redenis om al of niet russiach gas te kopenquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
En dat weet je vervolgens wel zeker want het komt jou goed uit.
Het komt niet in je op dat er misschien wel met die cijfers gesjoemeld is zodat wij gas blijven kopen.
quote:In May, Gazprom published its annual financial report for 2023, revealing a loss of 629 billion roubles (around $7 billion at the current exchange rate). This is the first time the company has reported a negative result since 1999.14 jun 2024
Gazprom in 2023: financial losses hit a record high
ja ook nederland endat moet helemaal in LNG schepen om de zuid gebracht worden, lekker danquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
De EU lidstaten wel. Niet zo mierenneuken.
https://www.hln.be/buiten(...)dan-uit-vs~ac4cd9c6/
Aldus Gazprom.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o ja of dat een redenis om al of niet russiach gas te kopen
[..]
Zijn nogal verschillende dingen he?quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
De EU lidstaten wel. Niet zo mierenneuken.
https://www.hln.be/buiten(...)dan-uit-vs~ac4cd9c6/
Deel de berichten inclusief media graag met ons. Anders is het maar een loze uitspraak om te beweren dat er iets militairs was.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn de berichten uit de Russische media inclusief beelden van een raket installatie op het dak. Niet dat ik daar blind op vaar verder maar niet alles is wat het lijkt, je informatievoorziening komt van een land die vervolgens afhankelijk is van jouw bereidwilligheid om wapens te sturen. Dus misstanden zullen worden uitvergroot/verzonnen om voldoende draagvlak te creëren.
Niet echt.De EU is een verzamelnaam voor lidstaten. Die los van elkaar of misschien wel gezamelijk Russisch gas inkopen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn nogal verschillende dingen he?
Daarnaast daalt de hoeveelheid nog steeds
Weet je dit zeker? Want wel vreemd dat je toch elke keer ze precies na praat danquote:
als ik gas wilde kopen zou het me een biet schelen of ze er aan verdienen of niet, de LNG schepen om de zuid is gruwelijk duur en het is maar een beetje gas, heel anders dan Nordstream pijpen naar germaniaquote:
Lol nee, de eu is een overkoepelend orgaanquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet echt.De EU is een verzamelnaam voor lidstaten. Die los van elkaar of misschien wel gezamelijk Russisch gas inkopen.
Het is belachelijk dat er überhaupt nog gas gekocht word.
Dat maak jij er van. Ik praat niemand na ik schets slechts dat er twee kanten zijn aan elk verhaal.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Want wel vreemd dat je toch elke keer ze precies na praat dan
quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lol nee, de eu is een overkoepelend orgaan
Kan prima in deze context.quote:Eu
EU logo #1010
1) Aaneensluiting van europese landen 2) Chemisch element 3) Economische gemeenschap 4) Europese organisatie 5) Europese unie 6) Europese unie (Afk.) 7) Europium 8) Europuim 9) Formule voor europium 10) Grieks voorvoegsel 11) Samenwerkingsverband 12) Scheikundig symbool 13) Symbool europium 14) Symbool voor europium
Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek
Dat ze er de oorlog mee subsidiëren boeit je ook niet?quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ik gas wilde kopen zou het me een biet schelen of ze er aan verdienen of niet, de LNG schepen om de zuid is gruwelijk duur en het is maar een beetje gas, heel anders dan Nordstream pijpen naar germania
https://finance.yahoo.com/quote/TTF=F/
weer goedkoper en China die geeft een schijt prijsje voor aardgas
Dat mag niet van jullie wet. Die websites zijn ook geblokkeerd. Maar leuke poging tot aansmeren van een ban.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Deel de berichten inclusief media graag met ons. Anders is het maar een loze uitspraak om te beweren dat er iets militairs was.
Alles wat je na je eerste zin zegt is weer lekker de boel diffuus maken, zoals we de Rus-tactiek kennen.
Gast, waar heb je het over? Ban aansmeren? Oh ja, doen alsof jij een slachtoffer bent, ook weer zo'n bekende tactiek.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag niet van jullie wet. Die websites zijn ook geblokkeerd. Maar leuke poging tot aansmeren van een ban.
Jij vraagt toch letterlijk of ik die media hier wil openbaren ondanks dat het verboden is, gast???quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Gast, waar heb je het over? Ban aansmeren? Oh ja, doen alsof jij een slachtoffer bent, ook weer zo'n bekende tactiek.
Je kunt het hele artikel gewoon lezen op RT en Sputnik. Ik ga geen directe links posten hier ben gekke Henkie niet.quote:
nederland heeft gas nodig om electra te maken, roest niet of het via een pijp uit Noorwegen komt of uit Turkije, Shell zorgt er wel voorquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ze er de oorlog mee subsidiëren boeit je ook niet?
Zolang je maar goedkoop gas kan importeren.
Kapitalisme genot.
zolang Gazprom zwaar verlies maakt op iedere LNG transport om de zuid is het okquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:57 schreef Elan het volgende:
Het is belachelijk dat er na drie überhaupt nog gas gekocht word. Het streven was destijds toen de oorlog begon binnen een jaar van het Russische gas af te zijn.
Nee kan niet, als Polen nu troepen de grens over duwt om met de Russen te knokken dan is de EU niet in oorlog met die vogelsquote:
Europa kan niet zonder Russisch gas dat was vorig jaar ook al bekend.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet echt.De EU is een verzamelnaam voor lidstaten. Die los van elkaar of misschien wel gezamelijk Russisch gas inkopen.
Het is belachelijk dat er na drie überhaupt nog gas gekocht word. Het streven was destijds toen de oorlog begon binnen een jaar van het Russische gas af te zijn.
Dat dacht Putin ook , Noorwegen heeft gas zat Turkije ook, gewoon via een Pijpquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:31 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Europa kan niet zonder Russisch gas dat was vorig jaar ook al bekend.
Elan is eeen Sjerrie fanquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:34 schreef sexbierum het volgende:
@:Elan,
Je beweert dat Oekraine een walgelijk corrupt land is, maar wanneer je er op gewezen wordt dat Rusland veel slechter scoort is corruptie opeens geen probleem meer.
Je klaagt over de betrouwbaarheid van de "westerse media" (sowieso al een tenenkrommende term die echt alleen maar door zwakzinnigen gebruikt wordt), maar in ieder westers land scoort de media hoger op betrouwbaarheid dan Rusland. Ook de Oekrainse media. https://rsf.org/en/index
Je geeft af op het kapitalisme, maar als er ergens ongegeneerd gegraaid wordt dan is het wel in Rusland.
Je beweert een open-minded, onafhankelijke denker te zijn, maar ondertussen som je echt letterlijk alle talking points van de standaard Russische troll op. Corruptie, Nazi's, bufferzone, LGBTQ, etc, etc.
Wat mankeert jou?
Turkije is natuurlijk wel een fijn land met een dito leiderquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat dacht Putin ook , Noorwegen heeft gas zat Turkije ook, gewoon via een Pijp
Het is hier geen Rusland dus voor het omzeilen van een websiteblokkade draai je heus niet de bak in en krijg je ook geen ban.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag niet van jullie wet. Die websites zijn ook geblokkeerd. Maar leuke poging tot aansmeren van een ban.
Volgens mij zijn jullie vanuit jullie perspectief pro-Oekraïne en niet pro-Rusland en subsidiëren jullie een oorlog. Of je nu plek 120 of 105 scoort maakt geen zak uit, beide scoren ze abominabel slecht als het gaat om betrouwbaarheid/corruptie.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:34 schreef sexbierum het volgende:
@:Elan,
Je beweert dat Oekraine een walgelijk corrupt land is, maar wanneer je er op gewezen wordt dat Rusland veel slechter scoort is corruptie opeens geen probleem meer.
Je klaagt over de betrouwbaarheid van de "westerse media" (sowieso al een tenenkrommende term die echt alleen maar door zwakzinnigen gebruikt wordt), maar in ieder westers land scoort de media hoger op betrouwbaarheid dan Rusland. Ook de Oekrainse media. https://rsf.org/en/index
Je geeft af op het kapitalisme, maar als er ergens ongegeneerd gegraaid wordt dan is het wel in Rusland.
Je beweert een open-minded, onafhankelijke denker te zijn, maar ondertussen som je echt letterlijk alle talking points van de standaard Russische troll op. Corruptie, Nazi's, bufferzone, LGBTQ, etc, etc.
Wat mankeert jou?
In feedback lees ik iets anders. Daarbij is volgens mij ook recent wetgeving aangenomen die het e.e.a. nog gecompliceerder maakt. Danny heeft daarover gepost in BNW.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is hier geen Rusland dus voor het omzeilen van een websiteblokkade draai je heus niet de bak in en krijg je ook geen ban.
Ok, dan heb ik me verkeerd laten informeren. Welke feedback is dat? Dan kan ik ook even bijlezen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
In feedback lees ik iets anders. Daarbij is volgens mij ook recent wetgeving aangenomen die het e.e.a. nog gecompliceerder maakt. Danny heeft daarover gepost in BNW.
Dat Russische staatsmedia hier verboden is, is niet omdat het onbetrouwbaar zou zijn. Het is in de eerste plaats verboden omdat het een vijandige staat is en de propaganda die zij verspreiden schadelijk is.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij zijn jullie vanuit jullie perspectief pro-Oekraïne en niet pro-Rusland en subsidiëren jullie een oorlog. Of je nu plek 120 of 105 scoort maakt geen zak uit, beide scoren ze abominabel slecht als het gaat om betrouwbaarheid/corruptie.
Punt is Russische staatsmedia is wettelijk verboden hier maar nieuws uit Ukraine neemt met tot zich en gaat er in aan als zoete koek. Weliswaar via Westerse nieuwssite maar die geven dan als bron Ukrainse officals claimen dit of dat of het Ukrainse leger roept zus en zo. De ene verbied je en lach je om en het andere geloof je wel. Dan ben je naïef en/of hypocriet of mokerdom.
AVG of DSA wetgevingquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok, dan heb ik me verkeerd laten informeren. Welke feedback is dat? Dan kan ik ook even bijlezen.
Ik ben niet zo voor die censuur, overigens.
Niet per se. Het valt hier al dan niet terecht onder desinformatie. En dat is verboden.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:53 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat Russische staatsmedia hier verboden is, is niet omdat het onbetrouwbaar zou zijn. Het is in de eerste plaats verboden omdat het een vijandige staat is en de propaganda die zij verspreiden schadelijk is.
Zo kun je Westerse bemoeienis in elk conflict wel legitimeren. Je kan ook besluiten om niks te doen aangezien het niet per se jouw pakkie aan is. En je ze evengoed in beginsel ook helemaal niet bij de NAVO wilde hebben.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:07 schreef Barbusse het volgende:
De bewering dat "wij" een oorlog zouden subsidiëren is wel hilarisch natuurlijk
Als Rusland Oekraïne niet was binnengevallen hadden de EU en VS niks gedaan. Maar de schuld leggen bij anderen ipv de aggressor Rusland zelf is natuurlijk volkomen logisch voor iemand die vind dat het bombarderen van ziekenhuizen, scholen en andere civiele infrastructuur gewoon okay en dikverdiend is
Maar dan zullen er toch ook wel andere bronnen zijn? Bedoel er is genoeg Russische media die gewoon normaal functioneert hier.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet per se. Het valt hier al dan niet terecht onder desinformatie. En dat is verboden.
Maakt verder niet uit maar als je een BBC bericht leest dat Ukrainse strijdkrachten zus of zo beweren zonder dat een onafhankelijke journalist dat heeft kunnen verifiëren mag en misschien moet je daar ook best vraagtekens bij zetten.
Ik zie Rusland er absoluut voor aan om een kinderziekenhuis te beschieten, maar aan de andere kant ik zie Ukraine er ook 100% voor aan om zo'n verhaal te verzinnen om meer militaire en financiële steun te genereren.
Ik heb het inderdaad even nagevraagd. Maar ik zie daar noch in de nieuwsartikelen van destijds dat het verboden zou zijn om links te plaatsen naar een RT of Sputnik. Het is voor internetproviders verboden om níet de blokkade in werk te stellen, dat is het enige wat strafbaar is. Maar goed, misschien meer een gesprek voor FB en niet hier.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
In feedback lees ik iets anders. Daarbij is volgens mij ook recent wetgeving aangenomen die het e.e.a. nog gecompliceerder maakt. Danny heeft daarover gepost in BNW.
Je bedoelt zoals het Molotov - Ribbentrop pact...quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ook besluiten om niks te doen aangezien het niet per se jouw pakkie aan is.
Was het de echte die ze gestuurd hebben en geen dubbelganger?quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:28 schreef TLC het volgende:
Fucking Mongolen dat ze te laf zijn om putler op te pakken
Zodra je hem handenschuddend op plekken met veel mensen ziet weet je dat het niet de echte is.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Was het de echte die ze gestuurd hebben en geen dubbelganger?
Als ze Putin zouden oppakken, maar die heeft een legertje klaar staan om hierop te anticiperen, zou iemand, Europa of de Navo dan bijspringen om de Mongolen te helpen? Of in hoeverre wordt zo'n arrestatiebevel van het Strafhof gehandhaafd?
Ten eerste moet je die gast niet uitnodigen. En anders gewoon oppakken. Gebeurd niks qua aanval. Het enige dat er gebeurd is dat er in Rusland iemand zal denken "aha nu kan ik mooi de macht grijpen".quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Als ze Putin zouden oppakken, maar die heeft een legertje klaar staan om hierop te anticiperen, zou iemand, Europa of de Navo dan bijspringen om de Mongolen te helpen? Of in hoeverre wordt zo'n arrestatiebevel van het Strafhof gehandhaafd?
Want het is een kwestie van tijd voor een corrupte oekrainer een F-16 op ebay gooit, zoiets?quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik het goed zie is het een militair doel (trainingscentrum) dus 'valt het wel mee'quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
41 doden / 180 gewonden nu bij een nieuwe aanval.
Bizar. Als dat een 'gewone' aanslag zou zijn zou dat wereldnieuws zijn geweest.
Nu is het 'gewoon' een Russische raket die even een gebouw in de as legt met honderden mensen erin.
Maar noeks, of zoiets.
De Volkskrant: Meer dan 40 doden bij Russische aanval op Oekraïense stad Poltava, Zelensky voert druk op Westen opquote:
quote:Westerse regeringsleiders zeggen ‘het gevaar op escalatie’ echter te groot te vinden. ‘Ik heb duidelijk gemaakt wat we wel en niet steunen’, zei de Amerikaanse president Joe Biden dinsdag, gevraagd naar een reactie op het verzoek uit Kyiv.
Naja, één van de twee. Die andere was een onderwijsinstelling, maar dat militaire instituut voor communicatie is zeker gewoon een legitiem doel. Hoe veel doden zijn gevallen bij dat instituut en hoe veel bij die onderwijsinstelling?quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als ik het goed zie is het een militair doel (trainingscentrum) dus 'valt het wel mee'
Ik denk dat Biden wel een beetje aan het eind is van wat ie wel en niet wil doen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Volkskrant: Meer dan 40 doden bij Russische aanval op Oekraïense stad Poltava, Zelensky voert druk op Westen op
[..]
quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Volkskrant: Meer dan 40 doden bij Russische aanval op Oekraïense stad Poltava, Zelensky voert druk op Westen op
[..]
Als je dat hier zegt lachen de naïeve Westerse propagandisten je uit. Jullie leiders weten verdomde goed.quote:Westerse regeringsleiders zeggen ‘het gevaar op escalatie’ echter te groot te vinden. ‘Ik heb duidelijk gemaakt wat we wel en niet steunen’, zei de Amerikaanse president Joe Biden
In 2021 verkocht Rusland zo'n 140-150 miljard kuub aan ons. In 2023 was dat gezakt tot zo'n 60 miljard. Dit jaar zal het nog wat minder zijn geworden. En bij ons zitten de gastanks vol.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:31 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Europa kan niet zonder Russisch gas dat was vorig jaar ook al bekend.
om gas van te kopen zijn ze wel betrouwbaar, die chanteren niet door de gaskraan dicht te doenquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Turkije is natuurlijk wel een fijn land met een dito leider![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)an%20jullie%20handen'&text=Twee%20Amerikaanse%20soldaten%20van%20het,soldaten%20zijn%20nu%20in%20veiligheid.
Je zit vanuit mijn oogpunt tot voorbij je ellenboog in Putin z'n kontgat. Beetje vreemd verwijt van jouw kant af.quote:
Heb een aantal maanden geleden een heftige documentaire gezien over de inval van Rusland in Oekraïne begin 2022 en er was echt duidelijk te zien dat er gericht op burgers werd geschoten en gebombardeerd.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
ja naar CHina ide geeft echt een schijtprijsje , handelaars hoor als je klem zitquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
In 2021 verkocht Rusland zo'n 140-150 miljard kuub aan ons. In 2023 was dat gezakt tot zo'n 60 miljard. Dit jaar zal het nog wat minder zijn geworden. En bij ons zitten de gastanks vol.
Dusse....kan Rusland zonder de EU als afzetmarkt?
Biden die zit met zijn vrouw beiden te vissenquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat Biden wel een beetje aan het eind is van wat ie wel en niet wil doen.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
zou me niets verbazen als die vingerafdrukken van hem daar ongemerkt gecontroleerd worden
Tering man, wat ben jij vermoeiend. Stop nou eens te happen op die troll.quote:Op maandag 2 september 2024 23:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Semi-serieus:
Dus rus moet maar genoegen nemen, met.... dat wat ze al hadden, verdrag en klaar?
Was dat die half miljoen dode orcs waard??
Half miljoen+ doden, niks gewonnen, maar RUSSIA STRONK!
Semi-relevant:
Weet jij hoe lang cuba en iran al naar de maan geboycot worden?
Hebben mensen zoals jij echt de illusie, einde en dan zijn de boycots weg?
Cuba en iran hebben al decennia niks uitgevreten op wereld toneel. Toch zijn de sancties niet weg.
En zoals je zelf zegt, gas via een omweg kopen we toch wel.
Dus leg mij eens uit waarom die sancties weg zouden gaan?
Ja maar ERdogan heeft eenn lieve moeder dat scheelt ook, joh wat rot dat nu als je iets koopt daarquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)an%20jullie%20handen'&text=Twee%20Amerikaanse%20soldaten%20van%20het,soldaten%20zijn%20nu%20in%20veiligheid.
Hoe naar China? Via welke pijpleidingen?quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja naar CHina ide geeft echt een schijtprijsje , handelaars hoor als je klem zit![]()
![]()
![]()
\\
dan knijpen je helemaal uit , of India maar die betaalt in Roepeis, ben je klaar mee, vandaar dat Poetin In Vietnam ging bedelen
LNG schepen die komen overaalquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe naar China? Via welke pijpleidingen?
quote:Does China buy gas from Russia?
Supplies to China have been sourced from three Russian LNG projects -- Yamal LNG (1.9 million mt), Sakahlin 2 (1.5 million mt) and Portovaya LNG (0.2 million mt), the data showed.23 jul 2024
Da's 1,9 miljard kuub, 1,5 miljard kuub en 0,2 miljard kuub, toch? Of maak ik een rekenfout?quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
LNG schepen die komen overaal
[..]
Volgens mij was dat onderwijsinstelling juist een militair instituut voor communicatie.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, één van de twee. Die andere was een onderwijsinstelling, maar dat militaire instituut voor communicatie is zeker gewoon een legitiem doel. Hoe veel doden zijn gevallen bij dat instituut en hoe veel bij die onderwijsinstelling?
En wat voor raket was het?
Je kan LNG en aardgas door pijpleidingen niet 1 op 1 vergelijken, gaat onder verschillende druk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Da's 1,9 miljard kuub, 1,5 miljard kuub en 0,2 miljard kuub, toch? Of maak ik een rekenfout?
Naar de EU is het met zo'n 80-90 miljard kuub verminderd.
Het is dus ongeveer 600x compacter dan aardgas.quote:LNG bestaat voor ca. 90% uit methaan en verder uit ethaan, propaan en stikstof. Lng is een relatief lichte vloeistof, een liter lng weegt maar 450 gram. 1 ton lng heeft dus een volume van 2,25 m3, dat weer teruggebracht in de gasvorm gelijk is aan 1360 m3 aardgas.
Maar ja: Over deze pijpleidingen zeggen ze weer:quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan LNG en aardgas door pijpleidingen niet 1 op 1 vergelijken, gaat onder verschillende druk.
[..]
Het is dus ongeveer 600x compacter dan aardgas.
En de bron van Michaelmoore heeft het weer over metric tons, ofwel gewicht en dus weer een andere eenheid.
http://naturalgas.org/nat(...)ugh%20the%20pipeline.quote:The interstate natural gas pipeline network transports processed natural gas from processing plants in producing regions to those areas with high natural gas requirements, particularly large, populated urban areas. As can be seen, the pipeline network extends across the entire country.
Interstate pipelines are the ‘highways’ of natural gas transmission. Natural gas that is transported through interstate pipelines travels at high pressure in the pipeline, at pressures anywhere from 200 to 1500 pounds per square inch (psi). This reduces the volume of the natural gas being transported (by up to 600 times), as well as propelling natural gas through the pipeline.
Ondanks dat alles (los van of het waar is of niet) is het nog steeds een feit dat Rusland scholen, ziekenhuizen en andere civiele infrastructuur bombardeert. En dat vind jij primaquote:Op dinsdag 3 september 2024 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo kun je Westerse bemoeienis in elk conflict wel legitimeren. Je kan ook besluiten om niks te doen aangezien het niet per se jouw pakkie aan is. En je ze evengoed in beginsel ook helemaal niet bij de NAVO wilde hebben.
Dat kan, bij transport kan je het comprimeren.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ja: Over deze pijpleidingen zeggen ze weer:
[..]
http://naturalgas.org/nat(...)ugh%20the%20pipeline.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Biden die zit met zijn vrouw beiden te vissen
Nieuws dat geverifieerd is kun je niet vergelijken met Russische staatsleugens.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
bij transport MOET je het comprimeren / vloeibaar makenquote:Op dinsdag 3 september 2024 17:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat kan, bij transport kan je het comprimeren.
Als je beter had gelezen had je begrepen dat ik de etnisch Russische bevolking "oorlogshitsend" noem, niet het Duitse keizerrijk.quote:Op maandag 2 september 2024 22:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee dat het Duitse Keizerrijk oorlogshitsend is is natuurlijk vrij onzinnig te noemen aangezien het niet betrokken is geweest bij bijzonder veel oorlogen tijdens zijn bestaan. Dit is eerder een stukje Anglosaksische geschiedsvervalsing om zelf in een beter voetlicht te komen, dat terwijl de VS en Engeland in die periode de landen waren die bij veel meer oorlogen betrokken waren.
Je noemde de Pruissen, dat was een hip idee in de jaren 50 en 60 en is ondertussen door historici toch echt wel naar de prullenbak verwezen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Als je beter had gelezen had je begrepen dat ik de etnisch Russische bevolking "oorlogshitsend" noem, niet het Duitse keizerrijk.
De Duitsers wisten juist wel raad met de Russen en hun trawanten.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:30 schreef fjs het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen vind ik dus echt niet kunnen. Deze gast zou een goeie voor de Duitsers geweest zijn in de oorlog.
ze weten niet beter dan zijn de russische sjerrie volgersquote:Op dinsdag 3 september 2024 17:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Als je beter had gelezen had je begrepen dat ik de etnisch Russische bevolking "oorlogshitsend" noem, niet het Duitse keizerrijk.
Lekker diep de wappiefuik ingezwommen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:22 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Want westerse journalisten spreken altijd de waarheid, andere journalisten daarentegen...
Die Chinezen dat is fijn volk om handel te doen als je klem zit, die halen het vel over je neus en als kan hele neus erafquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Russia's attempts to conclude a major gas pipeline deal with China have run aground over what Moscow sees as Beijing's unreasonable demands on price and supply levels, according to the Financial Times who cites three people familiar with the matter.
Beijing's tough stance on the Power of Siberia 2 pipeline underscores how Russia's invasion of Ukraine has left President Vladimir Putin increasingly dependent on Chinese leader Xi Jinping for economic support.
The people familiar with the matter said China had asked to pay close to Russia's heavily subsidised domestic prices and would only commit to buying a small fraction of the pipeline's planned annual capacity of 50 billion m3 of gas.
Mongolië heeft twee buurlanden: China en Rusland; de consequenties voor het land bij het arresteren van Putin staan niet in verhouding tot de potentiële nadelen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
De Russen waren op 6 augustus compleet verrast dat door de dekking van de stad Soemy de Oekraïners in stilte de brigades hadden klaargestoomd voor de inval in de oblast Koersk. Sindsdien zijn de steden verdacht bij de Russen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:46 schreef BlaZ het volgende:
Het dodental bij de aanval op Poltava is bijgesteld naar minimaal 51 doden.
https://kyivindependent.c(...)1-injuring-over-180/
quote:Nederland krijgt weer een eigen tankbataljon, met ongeveer vijftig tanks. Het kabinet presenteert het plan donderdag in de Defensienota, bevestigen ingewijden aan verschillende media. In 2011 besloot het toenmalige kabinet de laatste tanks weg te doen vanwege bezuinigingen.
Een tankbataljon kost jaarlijks tussen de 260 en 315 miljoen euro, schreef Defensie begin dit jaar aan de Tweede Kamer. Een meerderheid van de Kamer is voorstander van het aanschaffen van tanks. Op dit moment leaset Nederland achttien Leopard-tanks van Duitsland. In 2011 besloot het toenmalige kabinet vanwege bezuinigingen om de laatste Nederlandse tanks af te stoten.
Defensie gaat waarschijnlijk Leopard 2A8-tanks aankopen. Duitsland heeft voor deze tank een nieuwe productielijn geopend. Halverwege vorig jaar nodigde Duitsland Nederland uit mee te doen aan de gezamenlijke aanschaf van deze tank. Dat past ook binnen het huidige beleid van Defensie.
Volgens de NAVO bestaat een tankbataljon uit 52 tanks. Acht daarvan zijn bedoeld voor onder meer opleiding en logistieke reserve.
De coalitiepartijen hebben afgesproken structureel 2 procent van het bruto nationaal product te besteden aan Defensie. Daarmee voldoet Nederland aan de NAVO-norm. De defensiebegroting gaat met 2,4 miljard euro omhoog. Zo komt er geld vrij voor nieuwe tanks.
Jaarlijks tussen de 260 en 315 miljoen, wut. Of moet er weer een hele kantoor/organisatie met pak hem beet duizend ambtenaren opgetuigd worden. Zal me niks verbazen, typisch Nederlands tegenwoordig.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:59 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-vijftig-tanks.html
[..]
Mongolië doet er goed aan haar samenwerking met het icc te beëindigen, of ze moet er simpelweg uitgezet worden. Lijkt me logisch dat dit sowieso gebeurt, je hebt je aan de regels te houden waar je jezelf aan gecommitteerd hebt (of niet, maar wees consequent)quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mongolië heeft twee buurlanden: China en Rusland; de consequenties voor het land bij het arresteren van Putin staan niet in verhouding tot de potentiële nadelen.
Volgens @Elan is dit dik verdiend...quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:46 schreef BlaZ het volgende:
Het dodental bij de aanval op Poltava is bijgesteld naar minimaal 51 doden.
https://kyivindependent.c(...)1-injuring-over-180/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |