Je gaat dus niet vertellen hoe Rusland militair kan winnen?quote:Op maandag 2 september 2024 23:40 schreef Akkerdjie het volgende:
Ik ga maar weer zijdelings het topic af en toe volgen, dan kunnen jullie weer verder in jullie bubble jullie ding blijven doen.
quote:Op maandag 2 september 2024 23:39 schreef Elan het volgende:
Een bufferzone in Oost Ukraine en het westen lid maken van NAVO.
Ja maar, ja maar, ja maar....quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 11:36 schreef Elan het volgende:
Als wereldmacht heb je zo'n buffer nodig.
Rusland moet gewoon opflikkeren uit Oekrane.quote:Op maandag 2 september 2024 23:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom moet je dus onderhandelen zodat het niet tot een volledige capitulatie hoeft te komen. Een bufferzone in Oost Ukraine en het westen lid maken van NAVO.
Die bufferzone gaat er hoe dan ook komen. Al dan niet door het oosten van Ukraine in een nucleair wasteland te veranderen.quote:
Eerst maar eens overeenstemming zien te krijgen of jullie Ukraine berhaupt bij de NAVO willenquote:Op maandag 2 september 2024 23:48 schreef Ulx het volgende:
Ik neem aan dat er geen enorme NAVO basis mag komen in het westelijke deel van NAVO lid Oekrane, of zie ik dat verkeerd?
Ah, nadat je aanvallen op ziekenhuizen, scholen en supermarkten goed hebt lopen praten, ga je nu dromen over nucleaire escalatie van Rusland uit. Wat verrassend.quote:Op maandag 2 september 2024 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Die bufferzone gaat er hoe dan ook komen. Al dan niet door het oosten van Ukraine in een nucleair wasteland te veranderen.
Het conflict beendigen met oekraiene die iets van land opgeeft zou voldoende zijn om door te kunnen, dat had je ook al in het vorige bericht kunnen lezen. Ik hoef verder geen doelen te behalen of te benoemen, dat doet rusland en oekraine maar lekker zelf. Ik probeer er kaas van te maken als buitenstaander die de geschiedenis uitgerold ziet worden en hoor stategisch experts van buiten oekraine behoorlijk andere dingen aangeven dan jullie nogal optimistische tread. Prima hoor, ik snap jullie wel.quote:Op maandag 2 september 2024 23:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vroeg niet hoe Oekrane kan winnen, dat is bekend. Ik vroeg hoe Rusland kan winnen. Geef daar eens een concreet antwoord op. Welke doelen moeten ze halen? Hoe dwingen ze Kyiv akkoord te gaan met hun voorwaarden?
Semi-serieus:quote:Op maandag 2 september 2024 23:39 schreef Elan het volgende:
Een bufferzone in Oost Ukraine en het westen lid maken van NAVO.
Oekrane heeft n doel te halen: Rusland terug over de grenzen van 1991. Dat is alles.quote:Op maandag 2 september 2024 23:52 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Het conflict beendigen met oekraiene die iets van land opgeeft zou voldoende zijn om door te kunnen, dat had je ook al in het vorige bericht kunnen lezen. Ik hoef verder geen doelen te behalen of te benoemen, dat doet rusland en oekraine maar lekker zelf. Ik probeer er kaas van te maken als buitenstaander die de geschiedenis uitgerold ziet worden en hoor stategisch experts van buiten oekraine behoorlijk andere dingen aangeven dan jullie nogal optimistische tread. Prima hoor, ik snap jullie wel.
Probleem is dat rus meer land blijft veroveren en dus weinig baat hebben bij het stoppen van het conflict, aldus de podcasts. Oekraine zal op een of andere manier berhaupt onderhandelingspositie moeten verwerven. Koersk gaat hem niet worden en is mogelijk zelfs een foute gok geweest. Maar die toekomst moet zich nog verder uitrollen, dus dat zie ik wel weer.
Je reageert op een niet bestaande contributie? Vreemde thread zo. In ieder geval bedankt voor het bevestigen van mijn post.quote:Op maandag 2 september 2024 23:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou,
Ik weet niet of we het gaan redden, zonder jouw niet bestaande contributies
Helemaal correctquote:Op dinsdag 3 september 2024 00:01 schreef Akkerdjie het volgende:
Je reageert op een niet bestaande contributie?
Je volgt de argumentum ad baculum van Rusland in je discussie.quote:Op maandag 2 september 2024 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Die bufferzone gaat er hoe dan ook komen. Al dan niet door het oosten van Ukraine in een nucleair wasteland te veranderen.
Da's allemaal no biggie; rus schiet gewoon raketten af vanaf hun land, en die bereiken NL gewoon. Zomaar. Dat er tig landen tussen zitten, hebben ze raketten die dat bereik hebben (nee), boeit allemaal niet.quote:
stel je niet zo aanquote:Op maandag 2 september 2024 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
Elke Rus is een orc, elke jood een Zionist en elke Duitser een nazi.
Kleuterschool hier.
Graag, we hebben een bufferzone nodig tegen de Orcs!quote:Op maandag 2 september 2024 23:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerst maar eens overeenstemming zien te krijgen of jullie Ukraine berhaupt bij de NAVO willen
Mooi, dit moeten wij meer gaan doen. Een grotere en bredere defensie-industrie opbouwen zodat wij hierin minder afhankelijk zijn. Vooral voor noodzakelijke dingen zoals ammunitie.quote:Op maandag 2 september 2024 22:03 schreef BEFEM het volgende:
https://mtsprout.nl/groei(...)nederland-produceren
Grappig artikel.
Het zou best kunnen dat dit niet allemaal door Oekrane gebeurd, ook een deel is mogelijk friendly fire. Zoals een paar dagen terug was er een zogenaamde aanval met grad raketten door Oekrane op Belgorod. Maar die hebben helemaal niet zo'n groot bereik.quote:Op maandag 2 september 2024 22:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, in Belgorod vallen de laatste dagen ook vele burgerdoden door raketinslagen, waaronder ook een kind
quote:Nederland levert 94,5 miljoen steun aan Oekrane om de winter door te komen
Het kabinet trekt 94,5 miljoen uit voor steun aan Oekrane, om het land te ondersteunen bij de energievoorziening voor de komende winter.
Dat meldt Reinette Klever, minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp in een Kamerbrief van 2 september 2024.
Schade door Russische aanvallen
In Oekrane staat de beschikbaarheid van energie onder grote druk door de aanhoudende aanvallen van Rusland. Russische luchtaanvallen richten veel schade aan, bijvoorbeeld aan gas- en stroomnetwerken. Dat heeft grote gevolgen voor de Oekraense samenleving en economie. Met name in de winter is er meer energie nodig om te voorkomen dat mensen in de kou zitten. Daarom draagt Nederland bij met dit steunpakket, voor het herstellen en versterken van het Oekraense energienet.
Steun voor Oekrane om de winter door te komen
Het steunpakket van 94,5 miljoen bestaat uit:
• 29,5 miljoen voor de levering van tweedehands gasturbines (via de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBRD);
• 45 miljoen voor de internationale levering van onder meer onderdelen voor reparaties, gasturbines en brandstof (via het Ukraine Energy Support Fund (UESF) van het Energy Community Secretariat);
• 20 miljoen voor leveringen van onderdelen en materialen voor de energiesector via het Nederlandse bedrijfsleven.
Deze 94,5 miljoen komt uit de 400 miljoen al toegekende financiering voor Oekrane, in de Voorjaarsnota 2024. Met eerdere steunpakketten leverde Nederland sinds 2022 al ongeveer 220 miljoen steun aan herstel van de energie-infrastructuur. Bekijk hier het overzicht van de Nederlandse steun aan Oekrane.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |