abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214875451
quote:
87s.gif Op maandag 2 september 2024 22:39 schreef Starhopper het volgende:
Kut Russen :(

[ x ]
Ja, in Belgorod vallen de laatste dagen ook vele burgerdoden door raketinslagen, waaronder ook een kind
  maandag 2 september 2024 @ 22:55:47 #77
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_214875468
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:54 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, in Belgorod vallen de laatste dagen ook vele burgerdoden door raketinslagen, waaronder ook een kind
Causaal verband.

In lekentermen: wie is er begonnen, wie is er de oorzaak van dat dit allemaal gebeurt.
pi_214875478
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:51 schreef Idisrom het volgende:
De laatste drie dagen wordt het steeds onduidelijker aan het front. Richting Pokrovsk is het vrij stil. Richting Selydove en Ukrainsk zie ik ook geen bevestigingen van mutaties.
Alleen wel op andere vreemdere plekken kleine Russische mutaties, zoals ten westen van Voehledar bij het dorpje Prechystivka, en ook nog een beetje richting Siversk.

De Oekraïners hebben de laatste dagen nog de meeste vierkante kilometers veroverd richting verder noordelijk in de oblast Koersk.
In Donbas is de Russische opmars gestopt nadat er wat versterkingen kwamen. We zullen hoe het zich verder ontwikkelt.
pi_214875546
twitter

Da's wel zo prettig. Er zijn in Duitsland al een paar weken operators in training. Dus hopelijk gaat het snel. Die tweede SAMP/T schijnt ook onderweg te zijn las ik ergens.
pi_214875553
Ik moest google wat Zionist is :@
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 2 september 2024 @ 23:01:56 #81
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_214875558
quote:
De laatste drie dagen wordt het steeds onduidelijker aan het front. Richting Pokrovsk is het vrij stil. Richting Selydove en Ukrainsk zie ik ook geen bevestigingen van mutaties.
Alleen wel op andere vreemdere plekken kleine Russische mutaties, zoals ten westen van Voehledar bij het dorpje Prechystivka, en ook nog een beetje richting Siversk.

De Oekraïners hebben de laatste dagen nog de meeste vierkante kilometers veroverd richting verder noordelijk in de oblast Koersk.
Een brigade die bij Vuhledar gestationeerd was is verhuisd naar Pokrovsk om daar de boel te stabiliseren. Vandaar gevechten bij Prechistivka waar de Russen naar verluid zo'n 4km zijn opgerukt over een breed front.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_214875571
quote:

Ik volg dagelijks boekenstein en de wijk, en die geven aan dat Koersk een weinig heilgevende operatie is op de langere termijn die uiteindelijk waarschijnlijk opgegeven zal moeten worden en de kans groot is dat over niet al te lange tijd Pokrovsk gaat vallen. Meestal kloppen de (internationale) duidingen van hun wel. Ik kan de berichten in deze thread vaak maar moeilijk rijmen met wat ik daar hoor, en dat is eigenlijk al sinds het begin zo. 🤷♂
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_214875600
twitter

Plofferdieboemknal. Nou ja, eigen schuld. Ze reden de verkeerde kant op.
pi_214875611
quote:
87s.gif Op maandag 2 september 2024 22:39 schreef Starhopper het volgende:
Kut Russen :(

[ x ]
Wat je zaait zal je oogsten.
blablablabla
pi_214875617
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:03 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ik volg dagelijks boekenstein en de wijk, en die geven aan dat Koersk een weinig heilgevende operatie is op de langere termijn die uiteindelijk waarschijnlijk opgegeven zal moeten worden en de kans groot is dat over niet al te lange tijd Pokrovsk gaat vallen. Meestal kloppen de (internationale) duidingen van hun wel. Ik kan de berichten in deze thread vaak maar moeilijk rijmen met wat ik daar hoor, en dat is eigenlijk al sinds het begin zo. 🤷♂
Eens.
En de grote podcasts zoals War on the Rocks met Michael Kofman zijn ook al een tijd verdacht stil over Oekraïne (al hadden ze laatst toevallig wel weer een uitzending over Oekraïne).
Heel anders dan een jaar geleden. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 september 2024 @ 23:08:39 #86
6484 ExTec
pi_214875635
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat je zaait zal je oogsten.
Zeker, en daarom eindigt rus ook gewoon in 1 grote strontput.

Lekker genieten van jaren 50 ontwikkelingsniveau, terwijl de rest van de wereld zich verder ontwikkeld ;)
pi_214875645
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:03 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Pokrovsk zie ik dit jaar niet in Russische handen vallen, want dan moet het eerst meer omsingeld worden. En zoals hierboven al iemand zegt, zijn er intussen in de laatste week meer nieuwe Oekraïense troepen naar Pokrovsk gestuurd.

Ik zie Koersk ook als een weinig heilgevende operatie voor de Oekraïners. Hoewel ze nog steeds wat oprukken richting noorden, zijn ze nog steeds mijlenver van de autoweg E38 vandaan. En intussen hebben de Russen ten zuiden van deze weg al een of twee verdedigingslinies aangelegd.
pi_214875648
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 23:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.
En de grote podcasts zoals War on the Rocks met Michael Kofman zijn ook al een tijdje verdacht stil over Oekraïne.
Heel anders dan een jaar geleden. :{
Het gaat de verkeerde kant op voor Oekraïne. Hopelijk snel onderhandelingen over het onderverdelen van Oost Oekraïne en veiligheidsgaranties aan beide partijen.
blablablabla
  maandag 2 september 2024 @ 23:12:12 #89
6484 ExTec
pi_214875657
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Het gaat de verkeerde kant op voor Oekraïne. Hopelijk snel onderhandelingen over het onderverdelen van Oost Oekraïne en veiligheidsgaranties aan beide partijen.
pi_214875659
quote:
10s.gif Op maandag 2 september 2024 23:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker, en daarom eindigt rus ook gewoon in 1 grote strontput.

Lekker genieten van jaren 50 ontwikkelingsniveau, terwijl de rest van de wereld zich verder ontwikkeld ;)
Je posts worden kanslozer naarmate steeds duidelijk is dat Ukraine aan het verliezen is.

Steek maar een kaarsje aan (met Russisch gas) en bid dat er snel vredesonderhandelingen komen.
blablablabla
pi_214875669
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Pokrovsk zie ik dit jaar niet in Russische handen vallen , want dan moet het eerst meer omsingeld worden. En zoals hierboven al iemand zegt, zijn er intussen in de laatste week meer nieuwe Oekraïense troepen naar Pokrovsk gestuurd.

Ik zie Koersk ook als een weinig heilgevende operatie voor de Oekraïners. Hoewel ze nog steeds wat oprukken richting noorden, zijn ze nog steeds mijlenver van de autoweg E38 vandaan. En intussen hebben de Russen ten zuiden van deze weg al een of twee verdedigingslinies aangelegd.
Waarom niet? Russen zitten er een paar kilometer vandaan en in de omgeving is alles al verlaten.
blablablabla
  maandag 2 september 2024 @ 23:14:12 #92
6484 ExTec
pi_214875674
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:12 schreef Elan het volgende:

Steek maar een kaarsje aan (met Russisch gas) en bid dat er snel vredesonderhandelingen komen.
:?

Kaarsen zijn stearine, werken niet op gas :)
pi_214875678
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat gebeurt alleen als beiden partijen er aan toe zijn.
Zolang Rusland denkt nog voortgang te kunnen boeken in de Donbas, al is het langzaam grindend, hebben ze geen belang bij besprekingen. En Oekraïne gaat haar gebieden niet zomaar weggeven natuurlijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_214875687
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 23:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ook wat Elan aangeeft wordt geduid door hen. Op de achtergrond is men (verschillende leiders van belangrijke landen) dit gewoon aan het bespreken.

Maar ik snap best dat als je er erg emotioneel inzit elke ontploffing en dode rus je moraal verhoogt. Dat zullen de eussen op hun fora vast ook doen. Ik ben meer geinteresseerd in het grote plaatje.
pi_214875697
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 23:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat gebeurt alleen als beiden partijen er aan toe zijn.
Zolang Rusland denkt nog voortgang te kunnen boeken in de Donbas, al is het langzaam grindend, hebben ze geen belang bij besprekingen. En Oekraïne gaat haar gebieden niet zomaar weggeven natuurlijk.
Als de steun aan oekraine in het geding komt zullen ze wel moeten vrees ik. Maar zelfs als trump niet aan de macht komt kan dit vroeg of laat in het geding komen naar wat ik begrijp uit de podcast. Maar dan zijn we waarschijnlijk weer enkele honderdduidenzen dode oekrainers en russen verder. Daar gaat vast nog wel aardig wat tijd overheen.
  maandag 2 september 2024 @ 23:19:23 #96
6484 ExTec
pi_214875701
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:16 schreef Akkerdjie het volgende:
Ook wat Elan aangeeft wordt geduid door hen. Op de achtergrond is men (verschillende leiders van belangrijke landen) dit gewoon aan het bespreken.
En hoe werkt dat dan?

De VS gaat oekraine wel ff vertellen hoe of wat?

Concept:

Wat nou als oekraine daar niet mee akkoord gaat?

Gaat de VS dan boots on the ground, tegen oekraine inzetten?
pi_214875717
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 23:16 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]

Maar ik snap best dat als je er erg emotioneel inzit elke ontploffing en dode rus je moraal verhoogt. Dat zullen de eussen op hun fora vast ook doen. Ik ben meer geinteresseerd in het grote plaatje.
Over dat grote plaatje: Hoe kan Rusland winnen?
pi_214875725
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 23:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
En hoe werkt dat dan?

Uiteraard.
En anders gaat de geldkraan dicht en stopt de aanvoer van spullen, zodat het conflict zichzelf binnen no time vanzelf oplost.
blablablabla
  maandag 2 september 2024 @ 23:22:14 #99
6484 ExTec
pi_214875726
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2024 23:18 schreef Akkerdjie het volgende:
Als de steun aan oekraine in het geding komt zullen ze wel moeten vrees ik.
En de EU, met landen zoals Polen, Estland, Letland, Litouwen, Bulgarije, etc, gaan daar wel mee akkoord, denk jij? Die gaan echt wel kappen met hun steun als die "belangrijke landen" (welke landen...?) daar toe besluiten?
pi_214875727
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2024 23:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
En hoe werkt dat dan?

Concept:

Wat nou als oekraine daar niet mee akkoord gaat?

Gaat de VS dan boots on the ground, tegen oekraine inzetten?
Ik zou zeggen luister boekenstein en de wijk van een week tot nu eens terug. Die leggen dat beter uit dan ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')