Kremlin fanboy doet net alsof hij problemen heeft met corruptie.quote:
Westerse journalisten zijn ook geen uniforme eenheidsworst, maar een redelijk pluriforme club met allerhande invalshoeken. Het probleem met een schijndemocratie als Rusland is dat daar vrijwel geen ruimte meer is voor media die niet braaf onder aansturing van het Kremlin staan.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn een hoop Westerse journalisten in Oekraïne, er zijn zover ik weet niet zoveel Russische journalisten in Oekraïne, behalve in de bezette gebieden.
Dus het is niet zo gek om aan te nemen dat je van Westerse journalisten een wat beter beeld krijgt.
Ik zou niet weten waarom een CNN of Fox News journalist de situatie anders zou voordoen dan dat het is.
Sowieso vind ik corruptie niet een heel valide argument in een discussie over oorlog.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kremlin fanboy doet net alsof hij problemen heeft met corruptie.
rusland: 141 corrupste land van de 180
ukraine: 104
Ter refentie: NL 8, DK 1.
https://www.transparency.org/en/cpi/2023
"Walgelijk" corrupt land, dat rusland.
salaris is daar voor de topambtenaren maar een cover voor de inkomsten ,maar vergis je niet , heel Africa is zo..quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
EU maakt zich daar ook niet druk om blijft lekker gas kopen. Het hele punt is natuurlijk dat we Ukraine militair steunen en Rusland niet.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
De EU koopt geen gasquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
EU maakt zich daar ook niet druk om blijft lekker gas kopen. Het hele punt is natuurlijk dat we Ukraine militair steunen en Rusland niet.
En dan figuren als jij alle informatie die doorsijpelt blind aannemen omdat het in De Telegraaf heeft gestaan.
Dat Gazprom dit jaar voor het eerst het grootste verlies uit haar geschiedenis maakt , is voor mij voldoende infoquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
EU maakt zich daar ook niet druk om blijft lekker gas kopen. Het hele punt is natuurlijk dat we Ukraine militair steunen en Rusland niet.
En dan figuren als jij alle informatie die doorsijpelt blind aannemen omdat het in De Telegraaf heeft gestaan.
Dat zijn de berichten uit de Russische media inclusief beelden van een raket installatie op het dak. Niet dat ik daar blind op vaar verder maar niet alles is wat het lijkt, je informatievoorziening komt van een land die vervolgens afhankelijk is van jouw bereidwilligheid om wapens te sturen. Dus misstanden zullen worden uitvergroot/verzonnen om voldoende draagvlak te creëren.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:15 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Maar waar is dan het bewijs dat er een militaire positie was? Of neem je alle Russische propaganda lulkoek maar direct blind aan?
En dat weet je vervolgens wel zeker want het komt jou goed uit.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat Gazprom dit jaar voor het eerst het grootste verlies uit haar geschiedenis maakt , is voor mij voldoende info
o ja of dat een redenis om al of niet russiach gas te kopenquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
En dat weet je vervolgens wel zeker want het komt jou goed uit.
Het komt niet in je op dat er misschien wel met die cijfers gesjoemeld is zodat wij gas blijven kopen.
quote:In May, Gazprom published its annual financial report for 2023, revealing a loss of 629 billion roubles (around $7 billion at the current exchange rate). This is the first time the company has reported a negative result since 1999.14 jun 2024
Gazprom in 2023: financial losses hit a record high
ja ook nederland endat moet helemaal in LNG schepen om de zuid gebracht worden, lekker danquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
De EU lidstaten wel. Niet zo mierenneuken.
https://www.hln.be/buiten(...)dan-uit-vs~ac4cd9c6/
Aldus Gazprom.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o ja of dat een redenis om al of niet russiach gas te kopen
[..]
Zijn nogal verschillende dingen he?quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
De EU lidstaten wel. Niet zo mierenneuken.
https://www.hln.be/buiten(...)dan-uit-vs~ac4cd9c6/
Deel de berichten inclusief media graag met ons. Anders is het maar een loze uitspraak om te beweren dat er iets militairs was.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn de berichten uit de Russische media inclusief beelden van een raket installatie op het dak. Niet dat ik daar blind op vaar verder maar niet alles is wat het lijkt, je informatievoorziening komt van een land die vervolgens afhankelijk is van jouw bereidwilligheid om wapens te sturen. Dus misstanden zullen worden uitvergroot/verzonnen om voldoende draagvlak te creëren.
Niet echt.De EU is een verzamelnaam voor lidstaten. Die los van elkaar of misschien wel gezamelijk Russisch gas inkopen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn nogal verschillende dingen he?
Daarnaast daalt de hoeveelheid nog steeds
Weet je dit zeker? Want wel vreemd dat je toch elke keer ze precies na praat danquote:
als ik gas wilde kopen zou het me een biet schelen of ze er aan verdienen of niet, de LNG schepen om de zuid is gruwelijk duur en het is maar een beetje gas, heel anders dan Nordstream pijpen naar germaniaquote:
Lol nee, de eu is een overkoepelend orgaanquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet echt.De EU is een verzamelnaam voor lidstaten. Die los van elkaar of misschien wel gezamelijk Russisch gas inkopen.
Het is belachelijk dat er überhaupt nog gas gekocht word.
Dat maak jij er van. Ik praat niemand na ik schets slechts dat er twee kanten zijn aan elk verhaal.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Want wel vreemd dat je toch elke keer ze precies na praat dan
quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lol nee, de eu is een overkoepelend orgaan
Kan prima in deze context.quote:Eu
EU logo #1010
1) Aaneensluiting van europese landen 2) Chemisch element 3) Economische gemeenschap 4) Europese organisatie 5) Europese unie 6) Europese unie (Afk.) 7) Europium 8) Europuim 9) Formule voor europium 10) Grieks voorvoegsel 11) Samenwerkingsverband 12) Scheikundig symbool 13) Symbool europium 14) Symbool voor europium
Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek
Dat ze er de oorlog mee subsidiëren boeit je ook niet?quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ik gas wilde kopen zou het me een biet schelen of ze er aan verdienen of niet, de LNG schepen om de zuid is gruwelijk duur en het is maar een beetje gas, heel anders dan Nordstream pijpen naar germania
https://finance.yahoo.com/quote/TTF=F/
weer goedkoper en China die geeft een schijt prijsje voor aardgas
Dat mag niet van jullie wet. Die websites zijn ook geblokkeerd. Maar leuke poging tot aansmeren van een ban.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Deel de berichten inclusief media graag met ons. Anders is het maar een loze uitspraak om te beweren dat er iets militairs was.
Alles wat je na je eerste zin zegt is weer lekker de boel diffuus maken, zoals we de Rus-tactiek kennen.
Gast, waar heb je het over? Ban aansmeren? Oh ja, doen alsof jij een slachtoffer bent, ook weer zo'n bekende tactiek.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag niet van jullie wet. Die websites zijn ook geblokkeerd. Maar leuke poging tot aansmeren van een ban.
Jij vraagt toch letterlijk of ik die media hier wil openbaren ondanks dat het verboden is, gast???quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Gast, waar heb je het over? Ban aansmeren? Oh ja, doen alsof jij een slachtoffer bent, ook weer zo'n bekende tactiek.
Je kunt het hele artikel gewoon lezen op RT en Sputnik. Ik ga geen directe links posten hier ben gekke Henkie niet.quote:
nederland heeft gas nodig om electra te maken, roest niet of het via een pijp uit Noorwegen komt of uit Turkije, Shell zorgt er wel voorquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ze er de oorlog mee subsidiëren boeit je ook niet?
Zolang je maar goedkoop gas kan importeren.
Kapitalisme genot.
zolang Gazprom zwaar verlies maakt op iedere LNG transport om de zuid is het okquote:Op dinsdag 3 september 2024 13:57 schreef Elan het volgende:
Het is belachelijk dat er na drie überhaupt nog gas gekocht word. Het streven was destijds toen de oorlog begon binnen een jaar van het Russische gas af te zijn.
Nee kan niet, als Polen nu troepen de grens over duwt om met de Russen te knokken dan is de EU niet in oorlog met die vogelsquote:
Europa kan niet zonder Russisch gas dat was vorig jaar ook al bekend.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet echt.De EU is een verzamelnaam voor lidstaten. Die los van elkaar of misschien wel gezamelijk Russisch gas inkopen.
Het is belachelijk dat er na drie überhaupt nog gas gekocht word. Het streven was destijds toen de oorlog begon binnen een jaar van het Russische gas af te zijn.
Dat dacht Putin ook , Noorwegen heeft gas zat Turkije ook, gewoon via een Pijpquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:31 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Europa kan niet zonder Russisch gas dat was vorig jaar ook al bekend.
Elan is eeen Sjerrie fanquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:34 schreef sexbierum het volgende:
@:Elan,
Je beweert dat Oekraine een walgelijk corrupt land is, maar wanneer je er op gewezen wordt dat Rusland veel slechter scoort is corruptie opeens geen probleem meer.
Je klaagt over de betrouwbaarheid van de "westerse media" (sowieso al een tenenkrommende term die echt alleen maar door zwakzinnigen gebruikt wordt), maar in ieder westers land scoort de media hoger op betrouwbaarheid dan Rusland. Ook de Oekrainse media. https://rsf.org/en/index
Je geeft af op het kapitalisme, maar als er ergens ongegeneerd gegraaid wordt dan is het wel in Rusland.
Je beweert een open-minded, onafhankelijke denker te zijn, maar ondertussen som je echt letterlijk alle talking points van de standaard Russische troll op. Corruptie, Nazi's, bufferzone, LGBTQ, etc, etc.
Wat mankeert jou?
Turkije is natuurlijk wel een fijn land met een dito leiderquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat dacht Putin ook , Noorwegen heeft gas zat Turkije ook, gewoon via een Pijp
Het is hier geen Rusland dus voor het omzeilen van een websiteblokkade draai je heus niet de bak in en krijg je ook geen ban.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat mag niet van jullie wet. Die websites zijn ook geblokkeerd. Maar leuke poging tot aansmeren van een ban.
Volgens mij zijn jullie vanuit jullie perspectief pro-Oekraïne en niet pro-Rusland en subsidiëren jullie een oorlog. Of je nu plek 120 of 105 scoort maakt geen zak uit, beide scoren ze abominabel slecht als het gaat om betrouwbaarheid/corruptie.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:34 schreef sexbierum het volgende:
@:Elan,
Je beweert dat Oekraine een walgelijk corrupt land is, maar wanneer je er op gewezen wordt dat Rusland veel slechter scoort is corruptie opeens geen probleem meer.
Je klaagt over de betrouwbaarheid van de "westerse media" (sowieso al een tenenkrommende term die echt alleen maar door zwakzinnigen gebruikt wordt), maar in ieder westers land scoort de media hoger op betrouwbaarheid dan Rusland. Ook de Oekrainse media. https://rsf.org/en/index
Je geeft af op het kapitalisme, maar als er ergens ongegeneerd gegraaid wordt dan is het wel in Rusland.
Je beweert een open-minded, onafhankelijke denker te zijn, maar ondertussen som je echt letterlijk alle talking points van de standaard Russische troll op. Corruptie, Nazi's, bufferzone, LGBTQ, etc, etc.
Wat mankeert jou?
In feedback lees ik iets anders. Daarbij is volgens mij ook recent wetgeving aangenomen die het e.e.a. nog gecompliceerder maakt. Danny heeft daarover gepost in BNW.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is hier geen Rusland dus voor het omzeilen van een websiteblokkade draai je heus niet de bak in en krijg je ook geen ban.
Ok, dan heb ik me verkeerd laten informeren. Welke feedback is dat? Dan kan ik ook even bijlezen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
In feedback lees ik iets anders. Daarbij is volgens mij ook recent wetgeving aangenomen die het e.e.a. nog gecompliceerder maakt. Danny heeft daarover gepost in BNW.
Dat Russische staatsmedia hier verboden is, is niet omdat het onbetrouwbaar zou zijn. Het is in de eerste plaats verboden omdat het een vijandige staat is en de propaganda die zij verspreiden schadelijk is.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij zijn jullie vanuit jullie perspectief pro-Oekraïne en niet pro-Rusland en subsidiëren jullie een oorlog. Of je nu plek 120 of 105 scoort maakt geen zak uit, beide scoren ze abominabel slecht als het gaat om betrouwbaarheid/corruptie.
Punt is Russische staatsmedia is wettelijk verboden hier maar nieuws uit Ukraine neemt met tot zich en gaat er in aan als zoete koek. Weliswaar via Westerse nieuwssite maar die geven dan als bron Ukrainse officals claimen dit of dat of het Ukrainse leger roept zus en zo. De ene verbied je en lach je om en het andere geloof je wel. Dan ben je naïef en/of hypocriet of mokerdom.
AVG of DSA wetgevingquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok, dan heb ik me verkeerd laten informeren. Welke feedback is dat? Dan kan ik ook even bijlezen.
Ik ben niet zo voor die censuur, overigens.
Niet per se. Het valt hier al dan niet terecht onder desinformatie. En dat is verboden.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:53 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat Russische staatsmedia hier verboden is, is niet omdat het onbetrouwbaar zou zijn. Het is in de eerste plaats verboden omdat het een vijandige staat is en de propaganda die zij verspreiden schadelijk is.
Zo kun je Westerse bemoeienis in elk conflict wel legitimeren. Je kan ook besluiten om niks te doen aangezien het niet per se jouw pakkie aan is. En je ze evengoed in beginsel ook helemaal niet bij de NAVO wilde hebben.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:07 schreef Barbusse het volgende:
De bewering dat "wij" een oorlog zouden subsidiëren is wel hilarisch natuurlijk
Als Rusland Oekraïne niet was binnengevallen hadden de EU en VS niks gedaan. Maar de schuld leggen bij anderen ipv de aggressor Rusland zelf is natuurlijk volkomen logisch voor iemand die vind dat het bombarderen van ziekenhuizen, scholen en andere civiele infrastructuur gewoon okay en dikverdiend is
Maar dan zullen er toch ook wel andere bronnen zijn? Bedoel er is genoeg Russische media die gewoon normaal functioneert hier.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet per se. Het valt hier al dan niet terecht onder desinformatie. En dat is verboden.
Maakt verder niet uit maar als je een BBC bericht leest dat Ukrainse strijdkrachten zus of zo beweren zonder dat een onafhankelijke journalist dat heeft kunnen verifiëren mag en misschien moet je daar ook best vraagtekens bij zetten.
Ik zie Rusland er absoluut voor aan om een kinderziekenhuis te beschieten, maar aan de andere kant ik zie Ukraine er ook 100% voor aan om zo'n verhaal te verzinnen om meer militaire en financiële steun te genereren.
Ik heb het inderdaad even nagevraagd. Maar ik zie daar noch in de nieuwsartikelen van destijds dat het verboden zou zijn om links te plaatsen naar een RT of Sputnik. Het is voor internetproviders verboden om níet de blokkade in werk te stellen, dat is het enige wat strafbaar is. Maar goed, misschien meer een gesprek voor FB en niet hier.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
In feedback lees ik iets anders. Daarbij is volgens mij ook recent wetgeving aangenomen die het e.e.a. nog gecompliceerder maakt. Danny heeft daarover gepost in BNW.
Je bedoelt zoals het Molotov - Ribbentrop pact...quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ook besluiten om niks te doen aangezien het niet per se jouw pakkie aan is.
Was het de echte die ze gestuurd hebben en geen dubbelganger?quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:28 schreef TLC het volgende:
Fucking Mongolen dat ze te laf zijn om putler op te pakken
Zodra je hem handenschuddend op plekken met veel mensen ziet weet je dat het niet de echte is.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Was het de echte die ze gestuurd hebben en geen dubbelganger?
Als ze Putin zouden oppakken, maar die heeft een legertje klaar staan om hierop te anticiperen, zou iemand, Europa of de Navo dan bijspringen om de Mongolen te helpen? Of in hoeverre wordt zo'n arrestatiebevel van het Strafhof gehandhaafd?
Ten eerste moet je die gast niet uitnodigen. En anders gewoon oppakken. Gebeurd niks qua aanval. Het enige dat er gebeurd is dat er in Rusland iemand zal denken "aha nu kan ik mooi de macht grijpen".quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Als ze Putin zouden oppakken, maar die heeft een legertje klaar staan om hierop te anticiperen, zou iemand, Europa of de Navo dan bijspringen om de Mongolen te helpen? Of in hoeverre wordt zo'n arrestatiebevel van het Strafhof gehandhaafd?
Want het is een kwestie van tijd voor een corrupte oekrainer een F-16 op ebay gooit, zoiets?quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik het goed zie is het een militair doel (trainingscentrum) dus 'valt het wel mee'quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
41 doden / 180 gewonden nu bij een nieuwe aanval.
Bizar. Als dat een 'gewone' aanslag zou zijn zou dat wereldnieuws zijn geweest.
Nu is het 'gewoon' een Russische raket die even een gebouw in de as legt met honderden mensen erin.
Maar noeks, of zoiets.
De Volkskrant: Meer dan 40 doden bij Russische aanval op Oekraïense stad Poltava, Zelensky voert druk op Westen opquote:
quote:Westerse regeringsleiders zeggen ‘het gevaar op escalatie’ echter te groot te vinden. ‘Ik heb duidelijk gemaakt wat we wel en niet steunen’, zei de Amerikaanse president Joe Biden dinsdag, gevraagd naar een reactie op het verzoek uit Kyiv.
Naja, één van de twee. Die andere was een onderwijsinstelling, maar dat militaire instituut voor communicatie is zeker gewoon een legitiem doel. Hoe veel doden zijn gevallen bij dat instituut en hoe veel bij die onderwijsinstelling?quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als ik het goed zie is het een militair doel (trainingscentrum) dus 'valt het wel mee'
Ik denk dat Biden wel een beetje aan het eind is van wat ie wel en niet wil doen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Volkskrant: Meer dan 40 doden bij Russische aanval op Oekraïense stad Poltava, Zelensky voert druk op Westen op
[..]
quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Volkskrant: Meer dan 40 doden bij Russische aanval op Oekraïense stad Poltava, Zelensky voert druk op Westen op
[..]
Als je dat hier zegt lachen de naïeve Westerse propagandisten je uit. Jullie leiders weten verdomde goed.quote:Westerse regeringsleiders zeggen ‘het gevaar op escalatie’ echter te groot te vinden. ‘Ik heb duidelijk gemaakt wat we wel en niet steunen’, zei de Amerikaanse president Joe Biden
In 2021 verkocht Rusland zo'n 140-150 miljard kuub aan ons. In 2023 was dat gezakt tot zo'n 60 miljard. Dit jaar zal het nog wat minder zijn geworden. En bij ons zitten de gastanks vol.quote:Op dinsdag 3 september 2024 14:31 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Europa kan niet zonder Russisch gas dat was vorig jaar ook al bekend.
om gas van te kopen zijn ze wel betrouwbaar, die chanteren niet door de gaskraan dicht te doenquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Turkije is natuurlijk wel een fijn land met een dito leider![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)an%20jullie%20handen'&text=Twee%20Amerikaanse%20soldaten%20van%20het,soldaten%20zijn%20nu%20in%20veiligheid.
Je zit vanuit mijn oogpunt tot voorbij je ellenboog in Putin z'n kontgat. Beetje vreemd verwijt van jouw kant af.quote:
Heb een aantal maanden geleden een heftige documentaire gezien over de inval van Rusland in Oekraïne begin 2022 en er was echt duidelijk te zien dat er gericht op burgers werd geschoten en gebombardeerd.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik verbaas me over mensen die alle Westerse propaganda lulkoek maar direct blind aannemen. Ukraine is een walgelijk corrupt land en nieuwsberichten over kinderziekenhuizen en burgerdoelen die gebombardeerd worden kun je net zo goed met een flinke korrel zout nemen als de Russische staatsmedia.
ja naar CHina ide geeft echt een schijtprijsje , handelaars hoor als je klem zitquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
In 2021 verkocht Rusland zo'n 140-150 miljard kuub aan ons. In 2023 was dat gezakt tot zo'n 60 miljard. Dit jaar zal het nog wat minder zijn geworden. En bij ons zitten de gastanks vol.
Dusse....kan Rusland zonder de EU als afzetmarkt?
Biden die zit met zijn vrouw beiden te vissenquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat Biden wel een beetje aan het eind is van wat ie wel en niet wil doen.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
zou me niets verbazen als die vingerafdrukken van hem daar ongemerkt gecontroleerd worden
Tering man, wat ben jij vermoeiend. Stop nou eens te happen op die troll.quote:Op maandag 2 september 2024 23:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Semi-serieus:
Dus rus moet maar genoegen nemen, met.... dat wat ze al hadden, verdrag en klaar?
Was dat die half miljoen dode orcs waard??
Half miljoen+ doden, niks gewonnen, maar RUSSIA STRONK!
Semi-relevant:
Weet jij hoe lang cuba en iran al naar de maan geboycot worden?
Hebben mensen zoals jij echt de illusie, einde en dan zijn de boycots weg?
Cuba en iran hebben al decennia niks uitgevreten op wereld toneel. Toch zijn de sancties niet weg.
En zoals je zelf zegt, gas via een omweg kopen we toch wel.
Dus leg mij eens uit waarom die sancties weg zouden gaan?
Ja maar ERdogan heeft eenn lieve moeder dat scheelt ook, joh wat rot dat nu als je iets koopt daarquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)an%20jullie%20handen'&text=Twee%20Amerikaanse%20soldaten%20van%20het,soldaten%20zijn%20nu%20in%20veiligheid.
Hoe naar China? Via welke pijpleidingen?quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja naar CHina ide geeft echt een schijtprijsje , handelaars hoor als je klem zit![]()
![]()
![]()
\\
dan knijpen je helemaal uit , of India maar die betaalt in Roepeis, ben je klaar mee, vandaar dat Poetin In Vietnam ging bedelen
LNG schepen die komen overaalquote:Op dinsdag 3 september 2024 16:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe naar China? Via welke pijpleidingen?
quote:Does China buy gas from Russia?
Supplies to China have been sourced from three Russian LNG projects -- Yamal LNG (1.9 million mt), Sakahlin 2 (1.5 million mt) and Portovaya LNG (0.2 million mt), the data showed.23 jul 2024
Da's 1,9 miljard kuub, 1,5 miljard kuub en 0,2 miljard kuub, toch? Of maak ik een rekenfout?quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
LNG schepen die komen overaal
[..]
Volgens mij was dat onderwijsinstelling juist een militair instituut voor communicatie.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, één van de twee. Die andere was een onderwijsinstelling, maar dat militaire instituut voor communicatie is zeker gewoon een legitiem doel. Hoe veel doden zijn gevallen bij dat instituut en hoe veel bij die onderwijsinstelling?
En wat voor raket was het?
Je kan LNG en aardgas door pijpleidingen niet 1 op 1 vergelijken, gaat onder verschillende druk.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Da's 1,9 miljard kuub, 1,5 miljard kuub en 0,2 miljard kuub, toch? Of maak ik een rekenfout?
Naar de EU is het met zo'n 80-90 miljard kuub verminderd.
Het is dus ongeveer 600x compacter dan aardgas.quote:LNG bestaat voor ca. 90% uit methaan en verder uit ethaan, propaan en stikstof. Lng is een relatief lichte vloeistof, een liter lng weegt maar 450 gram. 1 ton lng heeft dus een volume van 2,25 m3, dat weer teruggebracht in de gasvorm gelijk is aan 1360 m3 aardgas.
Maar ja: Over deze pijpleidingen zeggen ze weer:quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan LNG en aardgas door pijpleidingen niet 1 op 1 vergelijken, gaat onder verschillende druk.
[..]
Het is dus ongeveer 600x compacter dan aardgas.
En de bron van Michaelmoore heeft het weer over metric tons, ofwel gewicht en dus weer een andere eenheid.
http://naturalgas.org/nat(...)ugh%20the%20pipeline.quote:The interstate natural gas pipeline network transports processed natural gas from processing plants in producing regions to those areas with high natural gas requirements, particularly large, populated urban areas. As can be seen, the pipeline network extends across the entire country.
Interstate pipelines are the ‘highways’ of natural gas transmission. Natural gas that is transported through interstate pipelines travels at high pressure in the pipeline, at pressures anywhere from 200 to 1500 pounds per square inch (psi). This reduces the volume of the natural gas being transported (by up to 600 times), as well as propelling natural gas through the pipeline.
Ondanks dat alles (los van of het waar is of niet) is het nog steeds een feit dat Rusland scholen, ziekenhuizen en andere civiele infrastructuur bombardeert. En dat vind jij primaquote:Op dinsdag 3 september 2024 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo kun je Westerse bemoeienis in elk conflict wel legitimeren. Je kan ook besluiten om niks te doen aangezien het niet per se jouw pakkie aan is. En je ze evengoed in beginsel ook helemaal niet bij de NAVO wilde hebben.
Dat kan, bij transport kan je het comprimeren.quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ja: Over deze pijpleidingen zeggen ze weer:
[..]
http://naturalgas.org/nat(...)ugh%20the%20pipeline.
quote:Op dinsdag 3 september 2024 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Biden die zit met zijn vrouw beiden te vissen
Nieuws dat geverifieerd is kun je niet vergelijken met Russische staatsleugens.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik verbaas me over mensen die alle Westerse propaganda lulkoek maar direct blind aannemen. Ukraine is een walgelijk corrupt land en nieuwsberichten over kinderziekenhuizen en burgerdoelen die gebombardeerd worden kun je net zo goed met een flinke korrel zout nemen als de Russische staatsmedia.
bij transport MOET je het comprimeren / vloeibaar makenquote:Op dinsdag 3 september 2024 17:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat kan, bij transport kan je het comprimeren.
Als je beter had gelezen had je begrepen dat ik de etnisch Russische bevolking "oorlogshitsend" noem, niet het Duitse keizerrijk.quote:Op maandag 2 september 2024 22:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee dat het Duitse Keizerrijk oorlogshitsend is is natuurlijk vrij onzinnig te noemen aangezien het niet betrokken is geweest bij bijzonder veel oorlogen tijdens zijn bestaan. Dit is eerder een stukje Anglosaksische geschiedsvervalsing om zelf in een beter voetlicht te komen, dat terwijl de VS en Engeland in die periode de landen waren die bij veel meer oorlogen betrokken waren.
Je noemde de Pruissen, dat was een hip idee in de jaren 50 en 60 en is ondertussen door historici toch echt wel naar de prullenbak verwezen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 17:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Als je beter had gelezen had je begrepen dat ik de etnisch Russische bevolking "oorlogshitsend" noem, niet het Duitse keizerrijk.
De Duitsers wisten juist wel raad met de Russen en hun trawanten.quote:Op dinsdag 3 september 2024 12:30 schreef fjs het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen vind ik dus echt niet kunnen. Deze gast zou een goeie voor de Duitsers geweest zijn in de oorlog.
ze weten niet beter dan zijn de russische sjerrie volgersquote:Op dinsdag 3 september 2024 17:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Als je beter had gelezen had je begrepen dat ik de etnisch Russische bevolking "oorlogshitsend" noem, niet het Duitse keizerrijk.
Lekker diep de wappiefuik ingezwommen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 13:22 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Want westerse journalisten spreken altijd de waarheid, andere journalisten daarentegen...
Die Chinezen dat is fijn volk om handel te doen als je klem zit, die halen het vel over je neus en als kan hele neus erafquote:Op dinsdag 3 september 2024 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Russia's attempts to conclude a major gas pipeline deal with China have run aground over what Moscow sees as Beijing's unreasonable demands on price and supply levels, according to the Financial Times who cites three people familiar with the matter.
Beijing's tough stance on the Power of Siberia 2 pipeline underscores how Russia's invasion of Ukraine has left President Vladimir Putin increasingly dependent on Chinese leader Xi Jinping for economic support.
The people familiar with the matter said China had asked to pay close to Russia's heavily subsidised domestic prices and would only commit to buying a small fraction of the pipeline's planned annual capacity of 50 billion m3 of gas.
Mongolië heeft twee buurlanden: China en Rusland; de consequenties voor het land bij het arresteren van Putin staan niet in verhouding tot de potentiële nadelen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 15:30 schreef kl1172 het volgende:
[..]
De Russen waren op 6 augustus compleet verrast dat door de dekking van de stad Soemy de Oekraïners in stilte de brigades hadden klaargestoomd voor de inval in de oblast Koersk. Sindsdien zijn de steden verdacht bij de Russen.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:46 schreef BlaZ het volgende:
Het dodental bij de aanval op Poltava is bijgesteld naar minimaal 51 doden.
https://kyivindependent.c(...)1-injuring-over-180/
quote:Nederland krijgt weer een eigen tankbataljon, met ongeveer vijftig tanks. Het kabinet presenteert het plan donderdag in de Defensienota, bevestigen ingewijden aan verschillende media. In 2011 besloot het toenmalige kabinet de laatste tanks weg te doen vanwege bezuinigingen.
Een tankbataljon kost jaarlijks tussen de 260 en 315 miljoen euro, schreef Defensie begin dit jaar aan de Tweede Kamer. Een meerderheid van de Kamer is voorstander van het aanschaffen van tanks. Op dit moment leaset Nederland achttien Leopard-tanks van Duitsland. In 2011 besloot het toenmalige kabinet vanwege bezuinigingen om de laatste Nederlandse tanks af te stoten.
Defensie gaat waarschijnlijk Leopard 2A8-tanks aankopen. Duitsland heeft voor deze tank een nieuwe productielijn geopend. Halverwege vorig jaar nodigde Duitsland Nederland uit mee te doen aan de gezamenlijke aanschaf van deze tank. Dat past ook binnen het huidige beleid van Defensie.
Volgens de NAVO bestaat een tankbataljon uit 52 tanks. Acht daarvan zijn bedoeld voor onder meer opleiding en logistieke reserve.
De coalitiepartijen hebben afgesproken structureel 2 procent van het bruto nationaal product te besteden aan Defensie. Daarmee voldoet Nederland aan de NAVO-norm. De defensiebegroting gaat met 2,4 miljard euro omhoog. Zo komt er geld vrij voor nieuwe tanks.
Jaarlijks tussen de 260 en 315 miljoen, wut. Of moet er weer een hele kantoor/organisatie met pak hem beet duizend ambtenaren opgetuigd worden. Zal me niks verbazen, typisch Nederlands tegenwoordig.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:59 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-vijftig-tanks.html
[..]
Mongolië doet er goed aan haar samenwerking met het icc te beëindigen, of ze moet er simpelweg uitgezet worden. Lijkt me logisch dat dit sowieso gebeurt, je hebt je aan de regels te houden waar je jezelf aan gecommitteerd hebt (of niet, maar wees consequent)quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mongolië heeft twee buurlanden: China en Rusland; de consequenties voor het land bij het arresteren van Putin staan niet in verhouding tot de potentiële nadelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |