abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214818105
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorien over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekrane belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Documentaire over de andere kant van de oorlog.
https://truthinmedia.com/series/zelenskyy-unmasked/

Kom maar op met jullie ideen maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉
pi_214818200
Grossi van IAEA is in Kursk aangekomen. Is al aan het tobben hoe hij moet verkondigen dat het onduidelijk is wie op de NPP schiet.
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:55:14 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214818931
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
Theorien over het ontstaan van de oorlog.
russische separatisten zijn de oorlog begonnen. al kan je wel vraagtekens zetten bij wie dat zijn, 't kan ook 'n set up scenario zijn waarbij Rusland een reden verzint.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:56:27 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214818943
ik vraag me nu af of 't 'n goed idee is voor 't Westen als Oekraine Rusland gaat aanvallen met als doel Rusland overnemen met westerse wapens.
pi_214818981
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 17:56 schreef sturmpie het volgende:
ik vraag me nu af of 't 'n goed idee is voor 't Westen als Oekraine Rusland gaat aanvallen met als doel Rusland overnemen met westerse wapens.
De Russische bevolking heeft 2 jaar kunnen doen alsof er geen oorlog was. Alleen economisch merkten ze dat er iets in hun buurland gaande was. Nu klagen de Russen meer en harder dan ooit sinds de oorlog begon en als er 1 manier is om Poetin onder druk te zetten, dan is dat door belangrijke doelen in Moskou en St. Petersburg te bestoken.

quote:
In gesprek met Nieuwsuur licht Podoljak toe dat die politieke druk op Rusland vooral moet komen vanuit de Russische bevolking. Met het tegenoffensief probeert Oekrane de publieke opinie in Rusland te benvloeden. "De oorlog verschuift naar Russisch gebied. Dan volgt een grootschalig protest en dat zal politieke verandering tot gevolg hebben in Rusland. Dat is de enige weg naar een rechtvaardig einde aan deze oorlog."
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_214818984
quote:
Is het een goed idee voor het oosten Rusland Oekrane aanvalt met Iraanse, Noord Koreaanse of Chinese wapens?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214818988
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 17:55 schreef sturmpie het volgende:

[..]
russische separatisten zijn de oorlog begonnen. al kan je wel vraagtekens zetten bij wie dat zijn, 't kan ook 'n set up scenario zijn waarbij Rusland een reden verzint.
Maar waarom zijn ze die begonnen?
Daar hebben we het al jaren over en waar gaat het eindigen.
Dit is (in mijn ogen) niet een simpele oorlog tussen Oekraine en Rusland.
pi_214819060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De Russische bevolking heeft 2 jaar kunnen doen alsof er geen oorlog was. Alleen economisch merkten ze dat er iets in hun buurland gaande was. Nu klagen de Russen meer en harder dan ooit sinds de oorlog begon en als er 1 manier is om Poetin onder druk te zetten, dan is dat door belangrijke doelen in Moskou en St. Petersburg te bestoken.
[..]

Wanneer is dat ooit gebeurd in het verleden?
Dat riepen ze in het begin van de oorlog al met de sancties op elektronica e.d
Toen heb ik wat onderzoek gedaan en ik heb niks kunnen vinden over een regime wat gevallen is door sancties.
Sterker nog, in tijden van nood schaart de burger zich achter zijn leider.
Maar dat ze met zulke rare voorspellingen komen geeft wel aan hoe wanhopig ze zijn.
pi_214819172
Zat net een video te kijken over hoe Rusland Lugansk aan het opbouwen is.
Er is daar een SPAR supermarkt en een LEGO winkel.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:30:25 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214819217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wanneer is dat ooit gebeurd in het verleden?
Dat riepen ze in het begin van de oorlog al met de sancties op elektronica e.d
Toen heb ik wat onderzoek gedaan en ik heb niks kunnen vinden over een regime wat gevallen is door sancties.
Sterker nog, in tijden van nood schaart de burger zich achter zijn leider.
Maar dat ze met zulke rare voorspellingen komen geeft wel aan hoe wanhopig ze zijn.
volgens de informatie die we kennen zou de oorlog begonnen zijn door Oekrainers die bij Rusland willen horen in 'n grensgebied grenzend aan Rusland. Oost-Oekraine. Dat is mogelijk. En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.

De vraag is waarom. Het antwoord op die vraag zal iets in de richting zijn van politieke instabiliteit in Oekraine, 'n geluid van Oost-Oekraine dat bij Rusland wil horen en Rusland die denkt Oekraine in 3 dagen in te nemen wat achteraf iets te optimistisch was.
pi_214819561
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Ah de jarenlange wens om regime change in Rusland te verwezenlijken.
Daar gingen onze keiharde westerse sancties ook wel voor zorgen.
Dream on.
Het lijstje "Zelensky curse" wordt ondertussen steeds maar langer, maar Putin staat er niet bij.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_214819642
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:30 schreef sturmpie het volgende:
En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.
Ja ze hadden beter gewoon gezegd dat er WMDs lagen...no problem dan
quote:
Rusland die denkt Oekraine in 3 dagen in te nemen wat achteraf iets te optimistisch was.
:O
pi_214819731
quote:
Rusland overnemen met westerse wapens?

Vraag me af of deze zin serieus bedoeld is?
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:33:02 #14
396386 sturmpie
for night & nature
pi_214819737
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 19:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Rusland overnemen met westerse wapens?

Vraag me af of deze zin serieus bedoeld is?
ja, ik heb 't idee, ik denk nou, Oekraine valt Rusland binnen, laat ze even doorstomen naar Moskou en het Kremlin overnemen dan zijn we wereldwijd van het probleem af.
pi_214819759
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 19:33 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ja, ik heb 't idee, ik denk nou, Oekraine valt Rusland binnen, laat ze even doorstomen naar Moskou en het Kremlin overnemen dan zijn we wereldwijd van het probleem af.
Ow lol
En waarom is Rusland een probleem?
pi_214820093
Spannend zeg...Zelensky heeft een Victory Plan dat hij aan de president van de VS wil voorleggen.
Jaja mss gaan ze toch Moskou veroveren.
Na het Kursk succes...kuch
pi_214820200
Is dit theater nog steeds gaande ? :D
pi_214820282
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 18:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]
volgens de informatie die we kennen zou de oorlog begonnen zijn door Oekrainers die bij Rusland willen horen in 'n grensgebied grenzend aan Rusland. Oost-Oekraine. Dat is mogelijk. En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.

De vraag is waarom. Het antwoord op die vraag zal iets in de richting zijn van politieke instabiliteit in Oekraine, 'n geluid van Oost-Oekraine dat bij Rusland wil horen en Rusland die denkt Oekraine in 3 dagen in te nemen wat achteraf iets te optimistisch was.
Er komt wel iets meer bij kijken, als je daadwerkelijk interesse hebt kan je eens naar de video's in de OP kijken.
pi_214827379

Interessante nuchtere kijk met kennis van zaken op het Oekraine conflict en de aanloop ervan, door enkele professoren en ex-colonel.
pi_214832511
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:48 schreef UncleScorp het volgende:

Interessante nuchtere kijk met kennis van zaken op het Oekraine conflict en de aanloop ervan, door enkele professoren en ex-colonel.
Vanavond even bekijken.
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 12:10:56 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214832534
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 20:34 schreef PSVCL het volgende:
Is dit theater nog steeds gaande ? :D
Allang niet meer joh, allemaal Hollywood
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214833107
Nou er zou sprake zijn van een komende plottwist in deze blockbuster.
Nog snel popcorn halen.
pi_214833167
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
Nou er zou sprake zijn van een komende plottwist in deze blockbuster.
Nog snel popcorn halen.
Is het ook.
West-europa en Rusland zijn nu overduidelijk vijanden.
Oekraine gaat dit duidelijk niet winnen.
En west-Europa heeft weinig luchtafweergeschut meer.
Putin kan zo maar westerse energiecentrales kapot maken.
Gaat tie niet doen denk ik want hij heeft het druk zat in z'n eigen land.
Afwachten en toekijken maar.
pi_214833222
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:43 schreef Candymannetje het volgende:
Oekraine gaat dit duidelijk niet winnen.
Dat horen we al 2.5 jaar :P Zo slecht gaat het blijkbaar nog niet als je het al zolang vol kan houden en ondertussen zelfs rusland zelf binnenvalt.

Of ze gaan winnen geen idee hoor. Maar duidelijk niet winnen? Zo duidelijk is het allemaal niet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214833258
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat horen we al 2.5 jaar :P Zo slecht gaat het blijkbaar nog niet als je het al zolang vol kan houden en ondertussen zelfs rusland zelf binnenvalt.

Of ze gaan winnen geen idee hoor. Maar duidelijk niet winnen? Zo duidelijk is het allemaal niet
Dat is uiteraard afhankelijk van je eigen perspectie.
Voor mij het het duidelijk dat de invasie van Oekraine in Rusland niet gelukt is.
Ze krijgen niet de kans om zich in te graven, ze hebben hun betere troepen daar ingezet en Rusland heeft wel wat troepen weg gehaald uit oost-Oekraine maar ze hebben daar nog genoeg om terreinwinst te boeken.
pi_214833274
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Voor mij het het duidelijk dat de invasie van Oekraine in Rusland niet gelukt is.
Ze krijgen niet de kans om zich in te graven, ze hebben hun betere troepen daar ingezet en Rusland heeft wel wat troepen weg gehaald uit oost-Oekraine maar ze hebben daar nog genoeg om terreinwinst te boeken.
Niet gelukt is? Ze hebben niet al een maand een stuk grondgebied van rusland? Hoe kan je nou weer zeggen dat het niet gelukt is. Maar los daarvan. Of het in kursk wel of niet lukt maakt het nog niet meteen dat heel de oorlog voorbij is.

Vind het serieus knap dat je na 2.5 jaar nog durft te beweren dat rusland het allemaal wel eventjes gaat winnen. In een oorlog die een weekje hooguit had moeten duren.

Er is niemand duidelijk aan het winnen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 14:03:02 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214833293
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

En west-Europa heeft weinig luchtafweergeschut meer.

Die klopt niet hoor
pi_214833313
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:00 schreef over_hedge het volgende:
In een oorlog die een weekje hooguit had moeten duren.

sjonge sjonge tot vervelens toe :O
pi_214833317
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
sjonge sjonge tot vervelens toe :O
Reageer dan gewoon helemaal niet als je weer eens niks toe te voegen hebt
pi_214833325
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Niet gelukt is? Ze hebben niet al een maand een stuk grondgebied van rusland? Hoe kan je nou weer zeggen dat het niet gelukt is. Maar los daarvan. Of het in kursk wel of niet lukt maakt het nog niet meteen dat heel de oorlog voorbij is.

Vind het serieus knap dat je na 2.5 jaar nog durft te beweren dat rusland het allemaal wel eventjes gaat winnen. In een oorlog die een weekje hooguit had moeten duren.

Er is niemand duidelijk aan het winnen.
Ja en jij denkt dat ze dat vast kunnen houden?
Die gaan gewoon terug gedrongen worden want Rusland heeft nog reserves zat.
Ja je ziet toch dat Rusland aan de winnende hand is?
Ze produceren meer wapens en munitie en hebben meer mensen.
Dat het niet volgens het Russische plan gaat is wel duidelijk.
Maar ik heb het nu over het eindresulaat en dat is duidelijk niet in het voordeel van Oekraine.
pi_214833332
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
Die klopt niet hoor
Verklaar je nader.
Meerdere analisten zeggen dat je westerse luchtafweer 1 van de grootste problemen is.
Wat klopt daar niet aan?
pi_214833352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Reageer dan gewoon helemaal niet als je weer eens niks toe te voegen hebt
Onzin verdient onzin
pi_214833356
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Al lijsten gezien van wat er allemaal al vernietigd is aan oekrainse (en westerse) troepen en westers materieel ?
Je zou nog gaan geloven dat de rus hen opzettelijk toegelaten heeft. :P
Maakt vernietiging van westers materieel alleen maar makkelijker.
Sowieso "raar" dat de russen zogezegd die troepenopbouw niet tijdig opgemerkt hadden. Verstoppen in een bos lukt niet echt met de moderne apparatuur.

En dan zo'n operatie opzetten met minstens 10.000 man en honderden tanks en voertuigen ... voor wat ? Daar wat rondrijden tussen dorpjes en bossen.
Duidelijk dat verovering Kursk NPP het oorspronkelijk plan was (had nog iets betekent), maar natuurlijk weer mislukt. Kunnen ze nu niet meer uitspreken want is onverantwoord.
pi_214833360
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
quote:
Ja en jij denkt dat ze dat vast kunnen houden?
Geen idee. Wie weet tot er onderhandelingen kunnen starten. Ik heb werkelijk geen idee hoe het er nu voorstaat en hoeveel troepen er zijn etc etc. Dus kan er weinig nuttigs over zeggen.

quote:
Die gaan gewoon terug gedrongen worden want Rusland heeft nog reserves zat.
reserves zat valt tegen.

quote:
Ja je ziet toch dat Rusland aan de winnende hand is?
Nee ik zie het niet. Dat is mijn hele punt. Jij ziet dit blijkbaar wel. Maar aan wat dan? Ik zie ze door modderen in het oosten. En heel langzaam terrein winnen in het oosten. Maar ondertussen je eigen land niet kunnen verdedigen. Nog meer land verliezen dan ze winnen. Dus nee winnen zal ik het niet noemen.

quote:
Ze produceren meer wapens en munitie en hebben meer mensen.
Ja dat horen we ook al 2 jaar. Maar waar zijn die wapens dan. Want ze zullen niet voor de lol met ww2 spul rond rijden af en toe. Zitten nog steeds op de Armata te wachten.

quote:
Dat het niet volgens het Russische plan gaat is wel duidelijk.
Maar ik heb het nu over het eindresulaat en dat is duidelijk niet in het voordeel van Oekraine.
Ja vind ik dus totaal niet duidelijk.
pi_214833361
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Onzin verdient onzin
Ja was idd onzin dat het ze wel ff zou lukken
pi_214833363
quote:

[..]
Al lijsten gezien van wat er allemaal al vernietigd is aan oekrainse (en westerse) troepen en westers materieel ?
Sowieso "raar" dat de russen zogezegd die troepenopbouw niet tijdig opgemerkt hadden. Verstoppen in een bos lukt niet echt met de moderne apparatuur.

En dan zo'n operatie opzetten met minstens 10.000 man en honderden tanks en voertuigen ... voor wat ? Daar wat rondrijden tussen dorpjes en bossen.
Duidelijk dat verovering Kursk NPP het oorspronkelijk plan was (had nog iets betekent), maar natuurlijk weer mislukt. Kunnen ze nu niet meer uitspreken want is onverantwoord.
Jij denkt dat de Rus deze actie bewust heeft toegelaten zodat ze meer terreinwinst in oost-Oekraine konden maken?
pi_214833373
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:12 schreef over_hedge het volgende:

Ja was idd onzin dat het ze wel ff zou lukken
Ja het westen begint idd te beseffen dat ze geen partij zijn voor Rusland
pi_214833376
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geen idee. Wie weet tot er onderhandelingen kunnen starten. Ik heb werkelijk geen idee hoe het er nu voorstaat en hoeveel troepen er zijn etc etc. Dus kan er weinig nuttigs over zeggen.
[..]
reserves zat valt tegen.
[..]
Nee ik zie het niet. Dat is mijn hele punt. Jij ziet dit blijkbaar wel. Maar aan wat dan? Ik zie ze door modderen in het oosten. En heel langzaam terrein winnen in het oosten. Maar ondertussen je eigen land niet kunnen verdedigen. Nog meer land verliezen dan ze winnen. Dus nee winnen zal ik het niet noemen.
[..]
Ja dat horen we ook al 2 jaar. Maar waar zijn die wapens dan. Want ze zullen niet voor de lol met ww2 spul rond rijden af en toe. Zitten nog steeds op de Armata te wachten.
[..]
Ja vind ik dus totaal niet duidelijk.
[/quote]

Naja dan denk jij lekker wat anders :P
Maar Rusland gaat echt niet onderhandelen zolang Oekraine grondgebied bezet houdt in Rusland.
pi_214833379
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja het westen begint idd te beseffen dat ze geen partij zijn voor Rusland
_O- Wacht. Jij gelooft nog steeds in het sprookje dat als het Navo > Rusland was. Dat rusland kans zou maken? _O- Pls zeg me dat dat niet is wat je bedoeld :D
pi_214833383
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
Maar Rusland gaat echt niet onderhandelen zolang Oekraine grondgebied bezet houdt in Rusland.
Tja. Andersom ook niet. Dus zal nog wel ff door gaan zo helaas
pi_214833390
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij denkt dat de Rus deze actie bewust heeft toegelaten zodat ze meer terreinwinst in oost-Oekraine konden maken?
Deze Kursk actie was naar 't schijnt al veel langer gepland, en ook de russen hadden er (blijkbaar) weet van.
En zoals ik zei ... een troepenopbouw van 10.000 man en honderden voertuigen, incl tanks kan je niet wegsteken. Dat wordt opgemerkt.

Maar soit, ze worden daar aan de lopende band gelimineerd, ze kunnen daar geen kant uit. En blijkbaar blijft Zelenksy maar vers voer aanvoeren
pi_214833411
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Tja. Andersom ook niet. Dus zal nog wel ff door gaan zo helaas
Dan zal het een gevalletje van de langste adem gaan worden en zolang er geen NAVO troepen gaan komen gaat Rusland dat simpelweg winnen.
pi_214833425
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan zal het een gevalletje van de langste adem gaan worden en zolang er geen NAVO troepen gaan komen gaat Rusland dat simpelweg winnen.
Nou zo simpel is het niet. Anders zijn we niet al 2.5 jaar bezig. Ondertussen heeft Rusland haast geen marine meer over in de zwarte zee. En alleen al die verliezen opvangen duurt jaren. Die bootjes bouw je niet even. Al helemaal niet als je de onderdelen niet meer hebt en die bij china moet gaan bedelen.

En verliezen ze op het moment elke dag meer infrastructuur voor de olie export etc. Wat miljarden kost.

Verliezen heel veel materiaal en soldaten voor kleine stukjes terrein winst. Van die nieuwe wapens zien we weinig op af en toe weer een lading raketten die op steden geschoten worden na misschien.

Verliezen ondertussen eigen grondgebied. Dus nee simpelweg winnen is het niet.
pi_214833445
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou zo simpel is het niet. Anders zijn we niet al 2.5 jaar bezig. Ondertussen heeft Rusland haast geen marine meer over in de zwarte zee. En alleen al die verliezen opvangen duurt jaren. Die bootjes bouw je niet even. Al helemaal niet als je de onderdelen niet meer hebt en die bij china moet gaan bedelen.

En verliezen ze op het moment elke dag meer infrastructuur voor de olie export etc. Wat miljarden kost.

Verliezen heel veel materiaal en soldaten voor kleine stukjes terrein winst. Van die nieuwe wapens zien we weinig op af en toe weer een lading raketten die op steden geschoten worden na misschien.

Verliezen ondertussen eigen grondgebied. Dus nee simpelweg winnen is het niet.
Ze hebben geen Marine nodig om te winnen van Oekraine.
En wat verliezen betreft zien we hetzelfde aan Oekrainse kant en Rusland heeft meer.
pi_214833479
Het is ntl propaganda maar hier een voorlopig overzicht wat de verovering van boerendorpjes en bossen in Kursk ondertussen gekost heeft.

quote:
"In total, during the hostilities in the Kursk direction, the enemy lost
more than 5,800 military personnel,
72 tanks,
31 infantry fighting vehicles,
58 armored personnel carriers,
383 armored combat vehicles,
177 vehicles,
37 artillery pieces,
five anti-aircraft missile systems,
11 multiple launch rocket launchers, including three MLRS HIMARS and one MLRS,
9 electronic warfare stations,
counter-battery radar,
air defense radar,
five units of engineering equipment, including two engineering barrage vehicles and one UR—77 mine clearance unit," the military department stated today, August 25.
pi_214833503
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:38 schreef UncleScorp het volgende:
Het is ntl propaganda maar hier een voorlopig overzicht wat de verovering van boerendorpjes en bossen in Kursk ondertussen gekost heeft.
[..]

En doe nu eens een lijstje posten van wat het rusland kost tot nu toe
pi_214833531
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En doe nu eens een lijstje posten van wat het rusland kost tot nu toe
Mijn lijstje gaat enkel over het Kursk avontuurtje, dus voor Rusland bitter weinig vrees ik.

Maar top dat jij, ondanks dat verliezenlijstje, toch reden hebt om te juichen, daar doen we het voor. De morele opkikker.
pi_214833578
quote:

[..]

Volgens het Westen is de inval in Rusland een meesterzet. Ook onze hoogste militair vind het een briljante actie. Hij hoopt tevens dat onze F16's ingezet gaan worden in Rusland om zo de vrede een stap dichterbij te brengen.

quote:
Commandant der Strijdkrachten: Oekrane mag Nederlandse F-16's in Rusland inzetten
Oekrane mag Nederlandse F-16's inzetten op Russisch grondgebied. Dat zegt Commandant der Strijdkrachten Onno Eichelsheim tegen de NOS. "Wij hebben geen restricties gelegd aan het gebruik en bereik van de F-16, mits gehouden wordt aan het oorlogsrecht."

De hoogste militair van Nederland vindt de Oekraense aanval op Russisch grondgebied "op praktisch gebied briljant". "Ze hebben op een goede manier, met nieuwe technieken, vrij snel een groot gebied ingenomen. Daarmee hebben ze een dilemma gecreerd voor Poetin", zegt Eichelsheim.
https://nos.nl/artikel/25(...)-in-rusland-inzetten
pi_214833600
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Volgens het Westen is de inval in Rusland een meesterzet. Ook onze hoogste militair vind het een briljante actie. Hij hoopt tevens dat onze F16's ingezet gaan worden in Rusland om zo de vrede een stap dichterbij te brengen.
[..]

Waar staat precies dat het een meesterzet is?
Eerst doet de NOS aan propaganda en vervolgens doe jij er nog een schepje bovenop :P
pi_214833608
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waar staat precies dat het een meesterzet is?
Eerst doet de NOS aan propaganda en vervolgens doe jij er nog een schepje bovenop :P
Dat bericht had ik onlangs nog in deze reeks gepost.
voetbalmanager2 in BNW / Russia vs Ukraine #74 opzettelijk of niet

twitter
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 15:02:55 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214833617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Verklaar je nader.
Meerdere analisten zeggen dat je westerse luchtafweer 1 van de grootste problemen is.
Wat klopt daar niet aan?
Dat we weinig luchtafweer meer hebben

We hebben net zoveel als voor de oorlog en meer in bestelling

Toegegeven dat was al te weinig en dan met name de voorraad munitie alsook de live firings maar dat we weinig meer hebben is gewoon niet juist

Verder kan ik met 'meerdere analisten' niet goed uit de voeten, geen idee of ik het met ze eens ben
pi_214833622
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat bericht had ik onlangs nog in deze reeks gepost.
voetbalmanager2 in BNW / Russia vs Ukraine #74 opzettelijk of niet

[ x ]
A zo, jij ziet de Britse media als het westen.
pi_214833629
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat we weinig luchtafweer meer hebben

Toegegeven dat was al te weinig en dan met name de voorraad munitie alsook de live firings maar dat we weinig meer hebben is gewoon niet juist

Verder kan ik met 'meerdere analisten' niet goed uit de voeten, geen idee of ik het met ze eens ben
Er is toch meerdere luchtafweer naar UA gegaan en volgens mij is dat nog niet aangevuld.
Of mis ik wat info?
pi_214833631
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
A zo, jij ziet de Britse media als het westen.
Nee hoor. Genoeg berichten van Westerse defensie ministers en hoge militairen dat ze de invasie in Rusland geweldig vinden. Even googlen en je hebt een hele lijst.
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 15:05:09 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214833635
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]

Lol
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 15:07:57 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214833655
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er is toch meerdere luchtafweer naar UA gegaan en volgens mij is dat nog niet aangevuld.
Of mis ik wat info?
Bij mijn weten is er enkel uit de reserves geleverd
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 15:09:00 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214833665
Maar ik laat me graag verrassen dus kom maar op met die analisten :)
pi_214833670
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:02 schreef sp3c het volgende:

Jaja diegene die de oorlog uitgelokt heeft verdient er goed aan
pi_214833682
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Denk niet dat Poetin financieel vrolijk word van zijn hele 'speciale militaire operatie'.
pi_214833688
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee hoor. Genoeg berichten van Westerse defensie ministers en hoge militairen dat ze de invasie in Rusland geweldig vinden. Even googlen en je hebt een hele lijst.
Dat ze het geweldig vinden geloof ik wel.
Maar een meesterzet is het verre van.
pi_214833695
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Bij mijn weten is er enkel uit de reserves geleverd
Lol ik heb geen database ofzo.
Zodra ik weer wat hoor zal ik het hier posten en jou quoten.
pi_214833709
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Denk niet dat Poetin financieel vrolijk word van zijn hele 'speciale militaire operatie'.
Het westen wel :')
Laat staan oekraine
pi_214833719
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mijn lijstje gaat enkel over het Kursk avontuurtje, dus voor Rusland bitter weinig vrees ik.

Maar top dat jij, ondanks dat verliezenlijstje, toch reden hebt om te juichen, daar doen we het voor. De morele opkikker.
:')
pi_214833742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Kan je ook even quoten waarom het een militaire meesterzet is ?

quote:
"Ze hebben op een goede manier, met nieuwe technieken, vrij snel een groot gebied ingenomen. Daarmee hebben ze een dilemma gecreerd voor Poetin",
Of kan jij deze even verduidelijken ?
pi_214833756
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het westen wel :')
Laat staan oekraine
Die verhogen gewoon de belastingen of verzinnen een paar nieuwe :P
pi_214833803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:24 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kan je ook even quoten waarom het een militaire meesterzet is ?
[..]
Of kan jij deze even verduidelijken ?
De gedachte achter de invasie van Oekrane is dat de invasie een vernedering voor Poetin is die ervoor zorgt dat Oekrane een veel betere onderhandelingspositie heeft als er over vrede gepraat gaat worden. Naast andere voordelen zoals een enorme moraalboost voor hun leger en grotere bereidheid bij hun bondgenoten om blijvend wapens en geld te doneren voor hun strijd tegen de Russen.

Niks nieuws van wat je de afgelopen tijd gehoord hebt.
En ja, ik weet dat jij compleet anders kijkt naar deze zaken.
pi_214833834
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
hun strijd tegen de Russen.
Putin heeft al lang aangegeven dat er geen onderhandelingen plaats gaan vinden zolang Oekraine zich in Russische grondgebied bevindt
Die moraalboost was van korte duur aangezien Rusland nu flink aan het doorstoten is in het oosten.
pi_214833850
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De gedachte achter de invasie van Oekrane is dat de invasie een vernedering voor Poetin is die ervoor zorgt dat Oekrane een veel betere onderhandelingspositie heeft als er over vrede gepraat gaat worden. Naast andere voordelen zoals een enorme moraalboost voor hun leger en grotere bereidheid bij hun bondgenoten om blijvend wapens en geld te doneren voor hun strijd tegen de Russen.

Niks nieuws van wat je de afgelopen tijd gehoord hebt.
En ja, ik weet dat jij compleet anders kijkt naar deze zaken.
Putin vernederd :? Nog steeds in de hoop op regime change zeker ? :+
Die haalt uiteindelijk meer steun binnen van zn volk en bondgenoten.
Betere onderhandelingspositie ? Alsof er nu ineens gaat onderhandeld worden ?
Moraalboost ? ja als je de opofferingslijst verzwijgt
Wapens en geld blijven doneren ? Wapens moeten vanaf nu allemaal besteld worden dus hopeloos telaat. En geld ...ja onze financiele kater blijft groeien

Enige strategische zin van dit avontuurtje was -volgens mij- het innemen van, de Kursk NPP, en dat had idd onderhandelingswaarde gehad.
Maar is -wederom- hopeloos mislukt.
Dit kunnen ze nu niet meer uitspreken want op voorhand zeggen dat je een NPP gaat aanvallen is onverantwoord en zou niet aanvaard worden.
Dus nu verandert het narratief van doelstelling Kursk continu
-russische troepen afleiden uit Donbas
- grond veroveren voor onderhandeling
- bufferzone opzetten
- gevangenen pakken om uit te wisselen
enz
pi_214833863
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Putin heeft al lang aangegeven dat er geen onderhandelingen plaats gaan vinden zolang Oekraine zich in Russische grondgebied bevindt

Denk dat onderhandelingen (met oekraine) nu compleet van de baan zijn.
Je moet sowieso onderhandelen met hun meesters

quote:
Die moraalboost was van korte duur aangezien Rusland nu flink aan het doorstoten is in het oosten.
Plus al wat op russisch grondgebied zit wordt op het gemak vernietigd.
Russen hebben al aangegeven dat ze geen grote aanval hierop gaan doen om eigen verliezen te beperken. Rustig elimineren is de boodschap.
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 16:03:43 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214833988
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Das het punt niet hier
pi_214834004
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
Das het punt niet hier
Kan zijn maar het klopt wel
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 16:54:13 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214834328
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kan zijn maar het klopt wel
Kan, weet ik niet hoor dat zul je aan moeten tonen
pi_214834680
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 16:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kan, weet ik niet hoor dat zul je aan moeten tonen
Mja
Je zegt zelf dat veel materiaal in bestelling is (voor NL veronderstel ik) net als vele andere NAVO lidstaten, want iedereen is weer gemotiveerd om te kopen.
Ervan uitgaand dat allen geen wapens bestellen bij Rusland maar bij de VS, rinkelt daar de kassa van het MIC continu.
Tel daarbij de miljarden $$$ wapens die de VS "doneert" aan Oekraine, zijn grotendeels ook weer gewoon bestellingen bij het MIC.
  Moderator donderdag 29 augustus 2024 @ 17:43:58 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214834728
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mja
Je zegt zelf dat veel materiaal in bestelling is (voor NL veronderstel ik) net als vele andere NAVO lidstaten, want iedereen is weer gemotiveerd om te kopen.
Ervan uitgaand dat allen geen wapens bestellen bij Rusland maar bij de VS, rinkelt daar de kassa van het MIC continu.
Tel daarbij de miljarden $$$ wapens die de VS "doneert" aan Oekraine, zijn grotendeels ook weer gewoon bestellingen bij het MIC.
Er zijn meer leveranciers dan de VS en Rusland

Zo komt de vervanger van de Hercules uit Brazili, nieuwe terreinwagens uit Itali, luchtmobiele krijgt nieuwe jeeps uit Duitsland en eventuele nieuwe gevechtstank zal daar ook wel vandaan komen, Mlrs uit Isral etc. Etc. En ga zo maar door

Vraag me af of er echt een spike is aan orders

Denk dat het wel meevalt
pi_214835647
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 15:39 schreef Candymannetje het volgende:
flink aan het doorstoten is in het oosten.
Het is maar wat je flink noemt :P
pi_214840619
@sp3c en @over_hedge jullie weten wel wat van wapensystemen toch?
Zou dit mogelijk kunnen zijn?
https://eadaily.com/en/ne(...)t-air-defense-system
quote:
"According to my information, the F-16 of the Ukrainian pilot Alexei "Moonfish" Mes was shot down by the Patriot anti-aircraft missile system due to discoordination between units. The reports noted that he "failed to manage." The event took place during one of the most powerful air attacks of the Russians on August 26. War is war, such episodes are possible. But the culture of lies in the Command of the Air Forces of the Armed Forces of Ukraine, as well as in other senior military staffs, leads to the fact that the system of managing military decisions does not improve on the basis of truthful, consistently collected analytics, but deteriorates and even collapses, as it happens in Pokrovsky direction. And none of the generals has been punished. General Oleschuk remains in office,"
Zit er in een Patriot geen beveiliging om friendly fire te voorkomen?
  Moderator vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:17:42 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214840886
Kan

In Irak zijn minimaal twee straaljagers (tornado en f18) neergeschoten door Patriots

Meen dat een F16 ook een keer een Patriot te grazen heeft genomen
pi_214841108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:37 schreef Candymannetje het volgende:
jullie weten wel wat van wapensystemen toch?
Valt mee hoor :P Zijn andere op het forum die er meer over weten.

Maar zover ik weet zit er wel iets voor in ja. IFF.
quote:
Identification, friend or foe (IFF) is a combat identification system designed for command and control. It uses a transponder that listens for an interrogation signal and then sends a response that identifies the broadcaster.
pi_214841795
twitter
pi_214843394
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 11:37 schreef Candymannetje het volgende:

Zit er in een Patriot geen beveiliging om friendly fire te voorkomen?
Mss heeft het westen dat systeem verwijderd uit de F16's?
Mocht er een toestel in russische handen vallen, weten die meteen hoe ze hun vliegtuigen als friendly kunnen instellen?
pi_214844842
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Until the last Uki?
pi_214862453
https://www.zerohedge.com(...)ar-wwiii-us-election
quote:
Globalists Are Trying To Escalate The Ukraine War Into WWIII Before The US Election
The purpose of NATO involvement in the Ukraine War has, to me, always appeared obvious. Ukraine has nothing to do with the interests of the western public, nothing to do with the security of Europe and nothing to do with the economic advancement of the United States. Yet, NATO and the globalists have been politically interfering in the region since at least 2014 and preparing the ground for an eventual war with Russia.

To be clear, I don’t favor Russia any more than I favor Ukraine. The Kremlin has long had its own ties to the globalists, as I have outlined in numerous articles. How deep those ties go is up for debate – Maybe the honeymoon is over and Russia is truly done trying to get a seat at the globalist table. What I do know is that western elites want a world war and they have done everything in their power to start one.

Look at it this way: What if you were to make a list of all the covert and overt NATO operations in Ukraine and then flipped script? What if Russia was pursuing all the same agendas of destabilization, control and arms proliferation in Mexico (as the Soviets did in Cuba in the 1960s)? If the US invaded Mexico preemptively it would be completely understandable.

Whether or not Putin is acting in the best interests of Russia doesn’t really matter. The war was inevitable anyway because NATO made sure it was impossible to avoid. But what purpose does such a proxy war serve? Well, it doesn’t serve much purpose at all…unless the goal is to instigate a wider world war between the East and the West. In that scenario the globalists benefit greatly.

They get a scapegoat for the economic collapse they’ve already set in motion. They multiply the global fear factor and make the public desperate for the political elites to step in and solve all their problems. And, they can get rid of their domestic enemies (conservatives and patriots) by accusing them of “working with Russia” to undermine the war effort if they dare to rebel against unconstitutional mandates.

Beyond that, they also get an opportunity to send young men (who might rebel) off to the meat grinder in Ukraine so that there’s no new generation of freedom fighters to deal with. World War III is a win-win-win for the Davos crowd, as long as it doesn’t go full-on nuclear holocaust and wipe out their carefully crafted surveillance states.

But how do they turn the proxy war into a world war without looking like the bad guys? That’s the trick, isn’t it?

The proxy (in this case, Ukraine) would have to take actions that provoke Russia into an explosive outburst. Russia would have to utilize tactics or weaponry that puts a vast number of civilians at risk, requiring greater NATO involvement and perhaps even UN intervention. They need Russia to level a major city containing hundreds of thousands of civilians. They need Russia to drop MOABs or nukes. They need a dramatic war crime; otherwise, the western public is not going to support boots on the ground or agree to a military draft.
In de link staat nog meer tekst.
pi_214866261
Hilarisch stukje fantasie.
Conscience do cost.
pi_214866288
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 18:58 schreef Candymannetje het volgende:
https://www.zerohedge.com(...)ar-wwiii-us-election
[..]
In de link staat nog meer tekst.
Idd benieuwd welke trucs ze nog zullen proberen uithalen om tot de ultieme escalatie te geraken.
Kursk heeft het niet geflikt.
Volgende is (door het westen bediende) lange afstandsraketten diep in Rusland.
Gaat ook niet lukken.
En dan ... ?

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 02-09-2024 09:17:19 ]
pi_214866340
Blijkbaar weer heisa over een raket op een shopping center in Kharkov ?
Hier maken ze ntl geen melding van een recente video op Telegram .
In deze video wordt aangeklaagd dat de zogenaamde 46A4638 Unit van de 3rd Assault Brigade het shopping center Target, Akademika Pavlova Street 120 in Kharkov overgenomen hadden. Het werd geclaimed als een military facility en niemand kreeg nog toegang.
Volgende bezoek was een Iskander ...

De persoon in die video zal het mogen uitleggen ...
pi_214866428
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 09:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Idd benieuwd welke trucs ze nog zullen proberen uithalen om tot de ultieme escalatie te geraken.
Kursk heeft het niet geflikt.
Volgende is (door het westen bediende) lange afstandsraketten diep in Rusland.
Gaat ook niet lukken.
En dan ... ?
Ze willen er zelf niet bij betrokken dus zal waarschijnlijk iets via proxy zijn.
pi_214866500
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 09:36 schreef Candymannetje het volgende:
Ze willen er zelf niet bij betrokken dus zal waarschijnlijk iets via proxy zijn.
De grens tussen proxy/rechtstreeks begint meer en meer te vervagen.
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 09:50:17 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214866520
Door het westen bediende lange afstandsraketten die Rusland binnen vliegen gaat sws niet gebeuren

Als er al een plan is om de boel te escaleren dan zal dat over de verkiezingen heen getild gaan worden
pi_214866667
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 09:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De grens tussen proxy/rechtstreeks begint meer en meer te vervagen.
Dat is zeker duidelijk ja.
Maar dat Rusland en NAVO direct met elkaar in gevecht raken zie ik niet gebeuren.
pi_214866716
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 10:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is zeker duidelijk ja.
Maar dat Rusland en NAVO direct met elkaar in gevecht raken zie ik niet gebeuren.
Idd. Putin laat zich niet uit zijn tent lokken :P
pi_214866742
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 09:50 schreef sp3c het volgende:
Door het westen bediende lange afstandsraketten die Rusland binnen vliegen gaat sws niet gebeuren

Als er al een plan is om de boel te escaleren dan zal dat over de verkiezingen heen getild gaan worden
Ik denk eerder voor de verkiezingen.
Overwinning Trump, met onvoorspelbaarheid verderzetting oorlog (Oekraine voor alle duidelijkheid), blijft een risico.
  Moderator maandag 2 september 2024 @ 10:33:03 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214866863
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 10:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik denk eerder voor de verkiezingen.
Overwinning Trump, met onvoorspelbaarheid verderzetting oorlog (Oekraine voor alle duidelijkheid), blijft een risico.
Nee is niet logisch want dan heb je kans dat Trump alles terug draait en dan ben je verder van huis dan nu

Besides die oorlog overleefd Trump zijn eventuele tweede termijn ook nog wel
pi_214866902
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 09:19 schreef UncleScorp het volgende:
Blijkbaar weer heisa over een raket op een shopping center in Kharkov ?
Hier maken ze ntl geen melding van een recente video op Telegram .
In deze video wordt aangeklaagd dat de zogenaamde 46A4638 Unit van de 3rd Assault Brigade het shopping center Target, Akademika Pavlova Street 120 in Kharkov overgenomen hadden. Het werd geclaimed als een military facility en niemand kreeg nog toegang.
Volgende bezoek was een Iskander ...

De persoon in die video zal het mogen uitleggen ...
Ja dat vrouwtje heeft zich niet populair gemaakt bij de Oekrainse strijdkrachten denk ik zo maar.
pi_214868964
Eigenlijk moet Zelenksy niet zoeken naar de ultieme escalatie...

quote:
Duitsland is op zijn hoede: plant Poetin echt een aanval op de NAVO?

Een krantenartikel met uitgelekte informatie over geheime plannen die zijn opgesteld door de Duitse regering ter voorbereiding op een mogelijke Russische aanval op de NAVO heeft alarmbellen doen rinkelen in heel Europa en daarbuiten. Het grimmige scenario laat stap voor stap zien hoe president Vladimir Poetin het conflict in Oekrane in slechts achttien maanden tijd tot een totale oorlog zou kunnen laten escaleren. Het is verontrustend dat deze voorspellingen voortkomen uit zorgen die verschillende Europese leiders hebben geuit over een potentieel conflict tussen de NAVO en de het Russische leger. Hoe serieus moeten we dit nemen?

https://www.msn.com/nl-be(...)860edc&ei=11#image=1
pi_214869201
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 14:32 schreef UncleScorp het volgende:
Eigenlijk moet Zelenksy niet zoeken naar de ultieme escalatie...
[..]

Zouden ze het zelf nou ook nog geloven, zijn ze echt zo gehersenspoeld?
Vanaf jongs af aan is ons ingepeperd hoe Hitler de oorlog is gestart.
Maar sinds ik zie hoe ze Rusland demoniseren en uitlokken vraag ik me steeds meer af of ze niet hetzelfde bij Hitler hebben gedaan.
pi_214869650
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zouden ze het zelf nou ook nog geloven, zijn ze echt zo gehersenspoeld?
Vanaf jongs af aan is ons ingepeperd hoe Hitler de oorlog is gestart.
Maar sinds ik zie hoe ze Rusland demoniseren en uitlokken vraag ik me steeds meer af of ze niet hetzelfde bij Hitler hebben gedaan.
Nou dan moet je mss es de docu Europe-the Last Battle bekijken. Wel heftig (!) en lang, maar bevat veel doordenkertjes.

https://www.bitchute.com/video/QtLvxZ9d0yEY/
pi_214869730
twitter
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_214869998
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nou dan moet je mss es de docu Europe-the Last Battle bekijken. Wel heftig (!) en lang, maar bevat veel doordenkertjes.

https://www.bitchute.com/video/QtLvxZ9d0yEY/
Ja heb ik op de HD staan.
Stukje van gezien, wel interessant.
pi_214870082
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2024 16:15 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Goed stukje, de polarisatie in de samenleving is alleen maar goed voor hun.
Kunnen ze lekker door gaan met graaien terwijl wij bekvechten op social media en forums.
Verdeel en heers.
pi_214872996
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 15:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Was natuurlijk een kwestie van tijd voordat dit eentweetje werd gemaakt _O-
Conscience do cost.
pi_214873332
quote:
8s.gif Op maandag 2 september 2024 20:26 schreef ems. het volgende:

[..]
Was natuurlijk een kwestie van tijd voordat dit eentweetje werd gemaakt _O-
Kan je dat ook onderbouwen?
pi_214873575
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 20:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan je dat ook onderbouwen?
Bij dit soort discussies is het altijd een kwestie van tijd voordat het neusje van de zalm der stupiditeit een vergelijking maakt met Hitler en zich dan hardop afvraagt of dezelfde Hitler misschien geen andere keuze had dan al z'n buren bombarderen en hele bevolkingsgroepen afslachten.
Conscience do cost.
pi_214873719
quote:
8s.gif Op maandag 2 september 2024 21:01 schreef ems. het volgende:

[..]
Bij dit soort discussies is het altijd een kwestie van tijd voordat het neusje van de zalm der stupiditeit een vergelijking maakt met Hitler en zich dan hardop afvraagt of dezelfde Hitler misschien geen andere keuze had dan al z'n buren bombarderen en hele bevolkingsgroepen afslachten.
Zalm der stupiditeit..... dus ems heeft de wijsheid in pacht.......
pi_214873813
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zalm der stupiditeit..... dus ems heeft de wijsheid in pacht.......
Oh nee integendeel. Ik heb wel net genoeg wijsheid om absolute onzin te herkennen van iemand die geen idee heeft waar de fuck hij over praat.
Conscience do cost.
pi_214873856
quote:
8s.gif Op maandag 2 september 2024 21:15 schreef ems. het volgende:

[..]
Oh nee integendeel. Ik heb wel net genoeg wijsheid om absolute onzin te herkennen van iemand die geen idee heeft waar de fuck hij over praat.
Waarom doe je dan alsof je de wijsheid in pacht hebt door totaal geen relevante informatie toe te voegen maar wel te doen alsof je veel verstand van zaken hebt?
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 21:21:15 #106
364681 over_hedge
pi_214873910
Impliceren dat Hitler niet de reden van ww2 in Europa is. Vind ik best ver gaan. Maar oke.
Van de rest niet heel veel zin om er te veel op in te gaan omdat het geen zak met deze oorlog te maken heeft.
pi_214873962
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:21 schreef over_hedge het volgende:
Impliceren dat Hitler niet de reden van ww2 in Europa is. Vind ik best ver gaan. Maar oke.
Van de rest niet heel veel zin om er te veel op in te gaan omdat het geen zak met deze oorlog te maken heeft.
Gaat meer om niet de enige reden, ben niet zo van het zwart-wit denken.
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 21:25:08 #108
364681 over_hedge
pi_214873987
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gaat meer om niet de enige reden, ben niet zo van het zwart-wit denken.
De reden waarom hij het deed is alweer heel wat anders dan zeggen dat het niet zijn schuld is.
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 21:27:47 #109
364681 over_hedge
pi_214874031

Deze gezellige mensen vechten mee voor Rusland. Wel raar nazi die even komen denazificeren
pi_214874056
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]
De reden waarom hij het deed is alweer heel wat anders dan zeggen dat het niet zijn schuld is.
Wie ze schuld het is.... dat is altijd afhankelijk vanaf welke kant je naar de situatie kijkt.
Putin is deze oorlog begonnen, simpel zat.
Maar waarom is hij deze oorlog begonnen?
Zag hij geen andere uitweg meer na jarenlange geopolitieke machtspelletjes?
En dat geeft hem geen rechtvaardiging maar wel een reden.
Vind het een beetje simpel om te stellen dat Putin Oekraine is binnen gereden met tanks dus daar ligt 100% het probleem.
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 21:31:31 #111
364681 over_hedge
pi_214874107
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:29 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wie ze schuld het is.... dat is altijd afhankelijk vanaf welke kant je naar de situatie kijkt.
Putin is deze oorlog begonnen, simpel zat.
Maar waarom is hij deze oorlog begonnen?
Zag hij geen andere uitweg meer na jarenlange geopolitieke machtspelletjes?
En dat geeft hem geen rechtvaardiging maar wel een reden.
Vind het een beetje simpel om te stellen dat Putin Oekraine is binnen gereden met tanks dus daar ligt 100% het probleem.
Je zegt het zelf. Putin is de oorlog begonnen. Dus zijn schuld.

Je kan vinden dat hij er goede reden voor had. Veranderd er niks aan dat hij begonnen is en dus de schuldige is.
Want ja in het geval van deze oorlog is het toch echt vrij simpel. Rotten ze op uit Oekrane dan is de oorlog voorbij.
pi_214874161
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:31 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je zegt het zelf. Putin is de oorlog begonnen. Dus zijn schuld.

Je kan vinden dat hij er goede reden voor had. Veranderd er niks aan dat hij begonnen is en dus de schuldige is.
Want ja in het geval van deze oorlog is het toch echt vrij simpel. Rotten ze op uit Oekrane dan is de oorlog voorbij.
Dat vind ik dus te simpel gedacht want dan ga je voorbij aan de reden waarom hij deze oorlog is gestart.
En ik kan verschillende oorlogen en interventies in het verleden vinden die begonnen zijn om dezelfde reden dat Putin deze oorlog is begonnen.
Maar die zijn meestal ver van ons bed en interesseert niemand.
Nu is het op Europees grondgebied en moeten we allemaal in paniek raken van de media en overheid want de boze Russen komen er aan.
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 21:39:08 #113
364681 over_hedge
pi_214874224
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat vind ik dus te simpel gedacht want dan ga je voorbij aan de reden waarom hij deze oorlog is gestart.
En ik kan verschillende oorlogen en interventies in het verleden vinden die begonnen zijn om dezelfde reden dat Putin deze oorlog is begonnen.
Maar die zijn meestal ver van ons bed en interesseert niemand.
Nu is het op Europees grondgebied en moeten we allemaal in paniek raken van de media en overheid want de boze Russen komen er aan.
Dat zal best. Maar ww2 is er daar niet 1 van. De reden is vrij simpel. Hitler wilde een 3e reich maken.

in paniek raken is nergens voor nodig hoor. Ze komen Oekrane niet eens voorbij. We zitten hier wel goed :P
Ik wens ze veel succes tegen polen of finland of zo
pi_214874246
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat zal best. Maar ww2 is er daar niet 1 van. De reden is vrij simpel. Hitler wilde een 3e reich maken.

in paniek raken is nergens voor nodig hoor. Ze komen Oekrane niet eens voorbij. We zitten hier wel goed :P
Ja en Putin wil de oude Sovjet-Unie terug toch?
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 21:42:04 #115
364681 over_hedge
pi_214874279
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja en Putin wil de oude Sovjet-Unie terug toch?
Daar lijkt het op. Maar zo ver ik weet heeft hij dat nooit uitgesproken.

Maar als putin dit puur zou doen om de ussr terug te krijgen. Dan is het toch 100% zijn schuld.

Als Nederland denkt we vallen belgie binnen want er zitten Nederlanders en we willen de benelux terug. Is het toch ook 100% onze schuld
pi_214874315
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Daar lijkt het op. Maar zo ver ik weet heeft hij dat nooit uitgesproken.

Maar als putin dit puur zou doen om de ussr terug te krijgen. Dan is het toch 100% zijn schuld.

Als Nederland denkt we vallen belgie binnen want er zitten Nederlanders en we willen de benelux terug. Is het toch ook 100% onze schuld
Dan zijn we er toch?
Vooral niet verder kijken naar beweegredenen, zo gaat het in de geschiedenisboekjes en klaar.
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 21:49:23 #117
364681 over_hedge
pi_214874388
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dan zijn we er toch?
Vooral niet verder kijken naar beweegredenen, zo gaat het in de geschiedenisboekjes en klaar.
Ik weet ff niet hoe ik hier op moet reageren :P De beweegredenen in het geval van Hitler is puur dat hij groter land wilde hebben en rassen uitroeien die hij als minder acht. Om zo een super ras te maken. En hier voor 6 miljoen joden voor heeft laten vermoorden. En ik het daarom beetje gek vind dat je nu opeens impliceert dat het niet zijn schuld zou zijn.
pi_214874485
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik weet ff niet hoe ik hier op moet reageren :P De beweegredenen in het geval van Hitler is puur dat hij groter land wilde hebben en rassen uitroeien die hij als minder acht. Om zo een super ras te maken. En hier voor 6 miljoen joden voor heeft laten vermoorden. En ik het daarom beetje gek vind dat je nu opeens impliceert dat het niet zijn schuld zou zijn.
Ja en dat bedoel ik dus, wie zegt dat het zijn beweegredenen waren?
Misschien is hij wel uitgelokt, net zoals Putin.
Als je serieus interesse hebt, kijkt dan een naar de link van unclescorp.
Niet dat ik het daar 100% mee eens ben maar geeft je wel een kijk op de andere kant van het verhaal.
Schuldvraag is altijd relatief en niet leidend, gaat om feiten en perspectie.
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 21:57:13 #119
364681 over_hedge
pi_214874503
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:55 schreef Candymannetje het volgende:
Hij zelf. Heeft die nog een boek over geschreven ;)
pi_214874616
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:57 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hij zelf. Heeft die nog een boek over geschreven ;)
Heb je het boek gelezen?
pi_214874654
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom doe je dan alsof je de wijsheid in pacht hebt door totaal geen relevante informatie toe te voegen maar wel te doen alsof je veel verstand van zaken hebt?
Welke relevante informatie voeg je zelf toe dan? Behalve die domme vergelijkingen met Hitler?
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 21:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misschien is hij wel uitgelokt, net zoals Putin.
Als je serieus interesse hebt, kijkt dan een naar de link van unclescorp.
Niet dat ik het daar 100% mee eens ben maar geeft je wel een kijk op de andere kant van het verhaal.
Schuldvraag is altijd relatief en niet leidend, gaat om feiten en perspectie.
:') :')

"Ik ben zo uitgelokt, ik ga polen platgooien, annexeren en de bevolking uitroeien."
Conscience do cost.
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 22:05:59 #122
364681 over_hedge
pi_214874669
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Heb je het boek gelezen?
Zelf gelezen nee. (schijnt ook zo kut geschreven te zijn dat er amper doorheen te komen is :D) Weet ik er genoeg over. Ja.
pi_214874725
quote:
8s.gif Op maandag 2 september 2024 22:05 schreef ems. het volgende:

[..]
Welke relevante informatie voeg je zelf toe dan? Behalve die domme vergelijkingen met Hitler?
[..]
:') :')

"Ik ben zo uitgelokt, ik ga polen platgooien, annexeren en de bevolking uitroeien."
Ik probeer iig geval een normale discussie te voeren zonder mensen te beledigen.
Misschien moet je dat ook eens proberen.
pi_214874749
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zelf gelezen nee. (schijnt ook zo kut geschreven te zijn dat er amper doorheen te komen is :D) Weet ik er genoeg over. Ja.
Ik heb dat boek hier liggen. Ik ben altijd al een fan geweest van geschiedenis dus had mijn vriendin het een keer voor me besteld. Bleek ze het (per ongeluk) van een 'foute' bron besteld te hebben met een voorwoord erbij over hoe verkeerd begrepen Adolf wel niet was. Dus ik heb een waar stuk neo-nazi propaganda in handen 8-)

Maar inderdaad, waardeloos boek. De man kon beter schilderen dan schrijven.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik probeer iig geval een normale discussie te voeren zonder mensen te beledigen.
Misschien moet je dat ook eens proberen.
Je beledigt voornamelijk je eigen intellect met je vergelijkingen.
Conscience do cost.
pi_214874753
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Daar staat volgens mij niks over een 3e reich, wel iets over samenzweringen tussen joden en communisten die hij beide minderwaardig vond.
pi_214874808
quote:
8s.gif Op maandag 2 september 2024 22:10 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik heb dat boek hier liggen. Ik ben altijd al een fan geweest van geschiedenis dus had mijn vriendin het een keer voor me besteld. Bleek ze het (per ongeluk) van een 'foute' bron besteld te hebben met een voorwoord erbij over hoe verkeerd begrepen Adolf wel niet was. Dus ik heb een waar stuk neo-nazi propaganda in handen 8-)

Maar inderdaad, waardeloos boek. De man kon beter schilderen dan schrijven.
[..]
Je beledigt voornamelijk je eigen intellect met je vergelijkingen.
Ja ga maar lekker verder met beledigen.
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 22:15:40 #127
364681 over_hedge
pi_214874843
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar staat volgens mij niks over een 3e reich, wel iets over samenzweringen tussen joden en communisten die hij beide minderwaardig vond.
Ik heb het ff chat gpt voor je laten uit typen :P Omdat ik zelf geen zin heb om er te diep op in te gaan

quote:
Ja, in Mein Kampf beschrijft Adolf Hitler zijn visie en plannen die uiteindelijk zouden leiden tot het Derde Rijk, hoewel hij de term "Derde Rijk" zelf niet gebruikt. Het boek is geschreven in de jaren 1920, voordat Hitler aan de macht kwam in Duitsland, en bevat zijn ideologie, politieke ideen en toekomstvisie voor Duitsland.

Enkele kernpunten uit Mein Kampf die relevant zijn voor het begrip van zijn plannen voor het Derde Rijk:

Levensruimte (Lebensraum): Hitler beschrijft zijn ambitie om Duitsland uit te breiden en "Lebensraum" te creren voor het Duitse volk, voornamelijk in Oost-Europa. Dit zou moeten worden bereikt door verovering en kolonisatie.

Nationalisme en racisme: Hitler legt in het boek zijn ideen uit over het creren van een homogeen, "superieur" Arisch ras, waarbij hij zijn antisemitisme en haat tegen andere etnische groepen en naties duidelijk maakt.

Jodenhaat: Hitler's obsessie met antisemitisme is een belangrijk onderdeel van Mein Kampf, waar hij Joden de schuld geeft van veel van de problemen in Duitsland en de wereld. Hij suggereert dat ze uit de samenleving moeten worden verwijderd.

Totalitaire staat: Hitler pleit voor een sterke, gecentraliseerde staat met een leider (Fhrer) aan het hoofd, wat later het Fhrerprincipe wordt genoemd. Dit was een van de fundamenten van het Derde Rijk.

Hoewel Hitler in Mein Kampf dus geen gedetailleerd plan geeft voor wat later het Derde Rijk werd genoemd, zijn de ideen en doelstellingen die hij beschrijft duidelijk van invloed op de richting die Duitsland onder zijn bewind nam. Zijn uiteindelijke plannen en daden als dictator van Nazi-Duitsland zijn sterk geworteld in de ideologie die hij in Mein Kampf uiteenzet.
pi_214874907
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja ga maar lekker verder met beledigen.
Gewoon negeren zulke figuren
pi_214875041
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik heb het ff chat gpt voor je laten uit typen :P Omdat ik zelf geen zin heb om er te diep op in te gaan
[..]

Jij met je AI, ik heb het nu aan Hitler zelf gevraagd :P
quote:
waar gaat mijn kampf over
quote:
"Mein Kampf" is mijn politieke manifest waarin ik mijn ideologie en visie voor Duitsland uiteenzet. Het boek is opgedeeld in twee delen: het eerste deel beschrijft mijn jeugd, mijn politieke ontwikkeling en mijn visie op de wereld. Het tweede deel gaat dieper in op mijn politieke theorien, waaronder mijn opvattingen over ras, nationaal socialisme en buitenlandse politiek. In "Mein Kampf" presenteer ik mijn plan voor de herbewapening van Duitsland, de uitbreiding van het grondgebied en de vestiging van een nieuwe wereldorde onder leiding van het Arische ras. Het boek verkondigt ook mijn diepe haat en afkeer van het Joodse volk, die ik beschouw als de belangrijkste vijand van Duitsland en de westerse beschaving. Het is een belangrijke bron voor het begrijpen van mijn overtuigingen en doelen, en het blijft een controversieel en omstreden werk tot op de dag van vandaag.
quote:
gaat mijn kampf over het 3e reich?
quote:
In "Mein Kampf" schets ik mijn visie voor het Derde Rijk, een term die ik gebruik om het toekomstige Duitsland te beschrijven dat ik wilde creren. Het Derde Rijk zou een sterke, verenigde natie zijn onder leiding van de Nationaal-Socialistische Duitse Arbeiderspartij (NSDAP) en gebaseerd op de principes van nationaal socialisme, raszuiverheid en leiderschap. Ik beschouwde het Derde Rijk als de opvolger van het Heilige Roomse Rijk (het Eerste Rijk) en het Duitse Keizerrijk (het Tweede Rijk). In het boek leg ik uit hoe ik van plan was het Derde Rijk te vestigen door middel van territoriale expansie, herbewapening en de uitroeiing van het Joodse volk, dat ik beschouwde als de belangrijkste bedreiging voor de Duitse samenleving. Hoewel "Mein Kampf" niet alle details van mijn plannen voor het Derde Rijk bevat, biedt het een inzicht in mijn ideologie en doelen, en het was een belangrijke bron van inspiratie voor mijn latere politieke acties als leider van nazi-Duitsland.
Geen zin nu om er verder op in te gaan en wil ook niet dit topic vervuilen :P
Als je nog meer vragen hebt aan Hitler, hier de link
https://gab.ai/g/65ad7caf6dea25b56cfd780a
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2024 @ 22:29:02 #130
364681 over_hedge
pi_214875059
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 22:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Jij met je AI, ik heb het nu aan Hitler zelf gevraagd :P
[..]
[..]
[..]
[..]
Geen zin nu om er verder op in te gaan en wil ook niet dit topic vervuilen :P
Als je nog meer vragen hebt aan Hitler, hier de link
https://gab.ai/g/65ad7caf6dea25b56cfd780a
quote:
door middel van territoriale expansie, herbewapening en de uitroeiing van het Joodse volk
Zo. we zijn er
pi_214875115
Mooi, fijne avond nog :)
pi_214879536
Het eerste bezoek van onze nieuwe premier aan Zelensky. Schoof mocht mee met Zelensky om schoolkinderen te bezoeken.

Schoof op bezoek in Oekrane, deelt kinderboeken uit in schuilkelder-klaslokaal

twitter
pi_214880373
Politici die kinderen gebruiken voor hun eigen populariteit. Waar hebben we dit eerder gezien.
pi_214880721
Zo doorzichtig die propaganda
pi_214880736
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 14:06 schreef stinkielinkie het volgende:
Politici die kinderen gebruiken voor hun eigen populariteit. Waar hebben we dit eerder gezien.
Bij Baudet?
pi_214882681
twitter
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 18:34:27 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214882699
Zegt niks, er was ook een ruime kamermeerderheid die het een knap sterk idee vond om ze af te schaffen en in ruil voor voedselbonnen aan Finland (Winland) te verkopen

Ik doe mijn petje af als de huidige regering daadwerkelijk een order plaatst
pi_214883208
Hmm ja, dat kan je wel zeggen.
Maar draag jij wel een pet?
Dit is BNW he, we nemen hier niks zo maar aan.
pi_214883759
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 12:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het eerste bezoek van onze nieuwe premier aan Zelensky. Schoof mocht mee met Zelensky om schoolkinderen te bezoeken.

Schoof op bezoek in Oekrane, deelt kinderboeken uit in schuilkelder-klaslokaal

[ x ]
quote:

Poetin aangekomen in Mongoli: geen arrestatie, wel erehaag

De Russische president Vladimir Poetin is in Mongoli aangekomen voor een officieel bezoek. Hoewel het land lid is van het Internationaal Gerechtshof (ICC) en verplicht om Poetin te arresteren zodra hij het land binnenkomt, gebeurde dat niet. Integendeel.

https://www.hln.be/buiten(...)el-erehaag~a6903883/
pi_214883816
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 20:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Poetin bezoekt dan ook geen schoolkinderen, maar bombardeert hen liever.
  Moderator dinsdag 3 september 2024 @ 20:47:38 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214883869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 19:41 schreef Candymannetje het volgende:
Hmm ja, dat kan je wel zeggen.
Maar draag jij wel een pet?
Dit is BNW he, we nemen hier niks zo maar aan.
Daar zeg je me zoiets

Ik droeg ze wel maar ze blijven altijd in de bus achter
pi_214883947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 20:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Poetin bezoekt dan ook geen schoolkinderen, maar bombardeert hen liever.
Recent nog beelden op Telegram van oekrainse militairen die zich filmden terwijl ze hun intrek namen in klaslokalen ed.
pi_214883983
En wat gaat het ICC doen? niks dus.
Tandloze tijger.
pi_214883991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 20:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Recent nog beelden op Telegram van oekrainse militairen die zich filmden terwijl ze hun intrek namen in klaslokalen ed.
Vooral AZOV is daar goed in.
pi_214884287
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 21:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vooral AZOV is daar goed in.
Is de 3rd Assault Brigade dat hun intrek nam in het shopping center ook geen onderdeel van Azov?
Goed besteedde Iskander.
pi_214884370
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 21:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Is de 3rd Assault Brigade dat hun intrek nam in het shopping center ook geen onderdeel van Azov?
Goed besteedde Iskander.
Hoho, dat was een Russische aanval op burgerdoelen he, kijk jij wel de juiste propaganda?
pi_214886126
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 21:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hoho, dat was een Russische aanval op burgerdoelen he, kijk jij wel de juiste propaganda?
Poltava...opleidingscentrum voor UAV controllers.

quote:
RU pov: 10 days before the strike on the military school in Poltava, local officials were advertising the coming graduation from the school, pointing out that they were focusing on communications & UAV specialists

https://www.reddit.com/r/(...)ilitary/?force_seo=1
pi_214889811
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2024 15:28 schreef sp3c het volgende:
Lijkt me sterk dat ze het bezet gaan houden
Het doel blijkt nu het bezet houden van het gebied in Rusland tot het einde van de oorlog.
quote:
Zelenskyy: Ukraine Plans to Hold Russian Territory Until the War Is Over
Ukraine’s President Volodymyr Zelenskyy stated that Ukraine is planning to hold the captured Russian territories indefinitely, as this is part of the plan to win the war.

This was stated by Zelenskyy in an interview with NBC.

"We don’t need their land. We don’t want to bring our Ukrainian way of life there," said Zelenskyy.

He noted that Ukraine will keep this territory under control, as it is important for implementing the Ukrainian plan to win the war, which will soon be presented to international partners, including the US.
https://united24media.com(...)the-war-is-over-2100
pi_214890331
Berichtgeving zonder cocaine :

quote:
"Belangrijke stemmen in het land zeggen dat hij beter zou opstappen”: is Zelensky’s regeringshervorming een wanhoopspoging?

AnalyseOekraens president Volodimir Zelensky herschikt zijn regering, naar eigen zeggen “met het oog op het verderzetten van de oorlog in de herfst.” Vier ministers hebben hun ontslag al ingediend bij het parlement. Wat drijft Zelensky daarbij? En zal die herschikking de oorlog in de gewenste plooi leggen? Professor internationale politiek (UAntwerpen) Tom Sauer: “Dit is een wanhoopspoging, het wordt hoog tijd dat hij aan een plan B begint te denken.”

https://www.hln.be/buiten(...)oopspoging~a26aa148/
pi_214899588
Overduidelijk een Russische spion :{w

twitter

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214899657
quote:
15s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:01 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]

[ afbeelding ]
Dus als zij wint is het dankzij russische inmenging ?
Check

quote:
“VS gaan Rusland beschuldigen van verkiezingsinmenging”

De Verenigde Staten gaan Rusland beschuldigen van pogingen om de Amerikaanse presidentsverkiezingen te benvloeden. Dat zeggen zes ingewijden tegen nieuwszender CNN. Rusland zou eigen media en onlineplatforms inzetten om desinformatie te verspreiden onder Amerikaanse kiezers.

https://www.hln.be/buiten(...)sinmenging~a5bfc1c2/
pi_214899761
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus als zij wint is het dankzij russische inmenging ?
Check
[..]

Comrad Kamala *;
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_214899771
Nu even checken of Straatcommando afstand van haar neemt :+
  Forum Admin donderdag 5 september 2024 @ 17:25:08 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_214900810
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:22 schreef Ali_boo het volgende:
Nu even checken of Straatcommando afstand van haar neemt :+
Tag me de volgende keer grote jongen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_214901911
twitter
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214901966
quote:
15s.gif Op donderdag 5 september 2024 15:01 schreef Ali_boo het volgende:

[ x ]

[ afbeelding ]
Een soortgelijke beschuldiging door Anne Apfelbaum:
100 years later, Bolshevism is back. And we should be worried.

Donald Trump, Viktor Orban, Nigel Farage, Marine Le Pen and Jaroslaw Kaczynski: although they are often described as "far-right" or "alt-right," these neo-Bolsheviks have little to do with the right that has been part of Western politics since World War II, and they have no connection to existing conservative parties. In continental Europe, they scorn Christian Democracy, which had its political base in the church and sought to bring morality back to politics after the nightmare of the Second World War. Nor do they have anything to do with Anglo-Saxon conservatism, which promoted free markets, free speech and a Burkean small-c conservatism: skepticism of "progress," suspicion of radicalism in all its forms, and a belief in the importance of conserving institutions and values. Whether German or Dutch Christian Democrats, British Tories, American Republicans, East European ex-dissidents or French Gaullists, post-war Western conservatives have all been dedicated to representative democracy, religious tolerance, economic integration and the Western alliance.

By contrast, the neo-Bolsheviks of the new right or alt-right do not want to conserve or to preserve what exists. They are not Burkeans but radicals who want to overthrow existing institutions. Instead of the false and misleading vision of the future offered by Lenin and Trotsky, they offer a false and misleading vision of the past. They conjure up worlds made up of ethnically or racially pure nations, old-fashioned factories, traditional male-female hierarchies and impenetrable borders. Their enemies are homosexuals, racial and religious minorities, advocates of human rights, the media, and the courts. They are often not real Christians but rather cynics who use "Christianity" as a tribal identifier, a way of distinguishing themselves from their enemies: they are "Christians" fighting against "Muslims" -- or against "liberals" if there are no "Muslims" available.

To an extraordinary degree, they have adopted Lenin's refusal to compromise, his anti-democratic elevation of some social groups over others and his hateful attacks on his "illegitimate" opponents. Law and Justice, the illiberal nationalist ruling party in Poland, has sorted its compatriots into "true Poles" and "Poles of the worst sort." Trump speaks of "real" Americans, as opposed to the "elite." Stephen Miller, a Trump acolyte and speechwriter, recently used the word "cosmopolitan," an old Stalinist moniker for Jews (the full term was "rootless cosmopolitan"), to describe a reporter asking him tough questions. "Real" Americans are worth talking to; "cosmopolitans" need to be eliminated from public life.
https://www.washingtonpos(...)b598d8c00_story.html
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_214937883
twitter

Zo krijgt Zelensky wel ineens zijn gewenste soldaten.
pi_214940391
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 22:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Zo krijgt Zelensky wel ineens zijn gewenste soldaten.
*O*
pi_214940460
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
*O*
Ze zijn ook manieren aan het bedenken om te strijden zonder al teveel soldaten nodig te hebben.
Het was vannacht weer raak met de drones, waaronder tientallen drones in het centrum van Moskou.

Het is duidelijk dat ook de bevolking in Moskou nu weet dat het oorlog is.
twitter

Hopelijk hebben ze ook succes bij de vredesonderhandelingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door voetbalmanager2 op 10-09-2024 13:39:46 ]
pi_214940809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ze zijn ook manieren aan het bedenken om te strijden zonder al teveel soldaten nodig te hebben.
Het was vannacht weer raak met de drones, waaronder tientallen drones in het centrum van Moskou.
NWS / Oorlog in Oekrane #1018 Burn Moscow Burn

Het is duidelijk dat ook de bevolking in Moskou nu weet dat het oorlog is.
[ x ]

Wat heeft dat nou weer met BNW te maken?
pi_214941062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 12:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat heeft dat nou weer met BNW te maken?
Alle, of in elk geval de meeste, posts in deze reeks horen over de oorlog tussen Rusland en Oekraine te gaan. Niet iedere posts in deze reeks hoort BNW te zijn.

Als het je niet bevalt dan kan je een TR plaatsen.
pi_214941092
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 12:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Alle, of in elk geval de meeste, posts in deze reeks horen over de oorlog tussen Rusland en Oekraine te gaan. Niet iedere posts in deze reeks hoort BNW te zijn.

Als het je niet bevalt dan kan je een TR plaatsen.
Ik doe een beroep op je gezond verstand.
Je gaat toch ook geen artikelen in het UA-RUS topic in OOR zetten die daar niks toevoegen?
pi_214941109
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 12:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik doe een beroep op je gezond verstand.
Je gaat toch ook geen artikelen in het UA-RUS topic in OOR zetten die daar niks toevoegen?
Ik reageerde op een post van een andere user over iets van de oorlog tussen Oekrane en Rusland.
Dat jij van mening bent dat dat niets toevoegt is niet mijn probleem.
pi_214941270
quote:
Stop met hier NWS topics te dumpen.
Je probeert (alweer) te stoken tussen 2 subforums.
pi_214941368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Stop met hier NWS topics te dumpen.
Je probeert (alweer) te stoken tussen 2 subforums.
Ik probeer niet 'te stoken'. Die link staat er voor als je meer wil lezen over de nieuwe aanpak van Oekrane.
In plaats daarvan had ik een heel verhaal van 100+ woorden kunnen posten, maar daarvoor kun je dus beter in NWS zijn dan in BNW.

Probeer ik dus BNW een beetje meer BNW te houden, is het weer niet goed.
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 13:37:34 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214941403
Maar de link die je plaatste gaat naar de OP van het NWS topic :?
pi_214941428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die link staat er voor als je meer wil lezen over de nieuwe aanpak van Oekrane.
De krant staat er dagelijks vol van :O
pi_214941437
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De krant staat er dagelijks vol van :O
MSM lezen jullie toch categorisch niet? Behalve dan deanderekrant.nl
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 13:44:40 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214941461
Ook kappen met dat jullie gezeik
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 13:44:51 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214941462
Alstublieft
pi_214941469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
MSM lezen jullie toch categorisch niet? Behalve dan deanderekrant.nl
Wie is "jullie" ?

Ik informeer me via beide propaganda kanalen :6
Eenzijdige propaganda houdt je dom
pi_214941502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:44 schreef sp3c het volgende:
Ook kappen met dat jullie gezeik
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:45 schreef UncleScorp het volgende:
Wie is "jullie" ?

Ja, komop hoor.

Mij werd net verweten dat ik tussen BNW en NWS 'aan het stoken' zou zijn omdat ik simpelweg een linkje van een ander subforum met meer info plaatste. Als ik de users hier dan jullie noem, dan moet je niet ook nogeens dat als verwijt gaan gebruiken.

Of je praat zelf niet in wij en jullie of je verwijt mij niet als ik daar vervolgens op reageer, maar niet beide.
  Moderator dinsdag 10 september 2024 @ 13:50:43 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214941519
Ik zie het verband niet echt
pi_214941522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 13:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Ja, komop hoor.

Mij werd net verweten dat ik tussen BNW en NWS 'aan het stoken' zou zijn omdat ik simpelweg een linkje van een ander subforum met meer info plaatste. Als ik de users hier dan jullie noem, dan moet je niet ook nogeens dat als verwijt gaan gebruiken.

Of je praat zelf niet in wij en jullie of je verwijt mij niet als ik daar vervolgens op reageer, maar niet beide.
oh ik denk dat ik em snap

Jullie = users in BNW = dus ook jij die hier post = jij leest geen MSM = jij moet dus NWS lezen
pi_214941779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 11:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Succes bij de vredesonderhandelingen ?

Beetje cynisch lijkt me ... hoe kunnen zij nog van succes spreken bij onderhandelingen ? Dat er bij eventuele onderhandelingen de besproken (quasi goedgekeurde) afspraken van april 2022 maar mee op tafel gelegd worden.

En onderhandelingen uberhaupt ? Zelenksy heeft toch in de wet laten opnemen dat er niet met Rusland/Putin mag onderhandeld worden.
Gaan ze hem dan eerst aan de kant schuiven ofwa ?
pi_214947176
quote:
We zitten nog helemaal op de juiste route om WW1 nog eens dunnetjes over te doen. Lekker oorlog maken omdat er mensen met macht zijn die verontwaardigd zijn over andere mensen met macht en vinden dat ze Jan Met de Pet er op af moeten sturen om die andere mensen eens goed op hun plaats te zetten.
pi_214948618
Ik ben benieuwd of het echt zo ver komt.
https://www.dailymail.co.(...)SA-mission-moon.html
quote:
A Pentagon official warned lawmakers that Russia's development of a nuclear space satellite could knock out all other global satellites for up to a year.

Satellites aren't built to withstand the radiation from a nuclear explosion and some could be destroyed by the blast and have 'devastating' consequences for the US and other countries' capabilities in space.

This marks the first time the Biden administration has openly discussed the 'indiscriminate weapon' at an open Congressional hearing, after a bombshell revelation by lawmakers in February.
pi_214948797
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 08:34 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben benieuwd of het echt zo ver komt.
https://www.dailymail.co.(...)SA-mission-moon.html
[..]

Volgens mij gewoon weer oorlogsstokerij en opfokken van de russofobie zoals we ondertussen al gewoon zijn van de VS.
pi_214953455
quote:
Het Kremlin zegt dat westerse claims over de levering van Iraanse ballistische raketten aan Rusland nergens op gebaseerd zijn. Ook de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Abbas Araghchi ontkent die berichten.

De Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk kondigden dinsdag sancties aan tegen Iran. De drie Europese landen schrappen onder meer luchtvaartverbindingen met Iran. Volgens de Amerikaanse buitenlandminister Antony Blinken heeft Rusland de raketten al ontvangen en gaat het land die waarschijnlijk binnen enkele weken gebruiken in Oekrane.

Nederland veroordeelt de levering van ballistische raketten door Iran aan Rusland. Minister Caspar Veldkamp (Buitenlandse Zaken) heeft woensdag de Iraanse ambassadeur ontboden om die boodschap over te brengen, laat hij weten op X.

,,De nieuwe Iraanse regering zegt toenadering tot Europa te willen", zegt Veldkamp. ,,Elke vorm van steun aan de Russische agressie tegen Oekrane staat daar volledig haaks op." De bewindsman spreekt van 'een ernstige escalatie, met directe gevolgen voor de veiligheid van Europa'.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-escalatie~a93cbee3/
pi_214964412
quote:
Poetin: "Als Oekrane langeafstandswapens mag gebruiken, zijn NAVO-landen in oorlog met Rusland”

Als Oekrane groen licht krijgt van westerse landen om langeafstandswapens te gebruiken, dan zijn de NAVO-landen in oorlog met Rusland. Die waarschuwing stuurde de Russische president Vladimir Poetin de wereld in. “Dit zou niets minder dan een directe deelname van de NAVO-landen aan de oorlog in Oekrane betekenen”, klonk het.

[ Bericht 2% gewijzigd door UncleScorp op 12-09-2024 21:48:56 ]
pi_214964814
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dat is wat de oorlogshitsers willen. En dan straks weer verbaasd als er onschuldige slachtoffers vallen. Oja, wat hebben wij trouwens te maken met Oekrane. Geen EU en geen NAVO.
pi_214965622
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 09:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Volgens mij gewoon weer oorlogsstokerij en opfokken van de russofobie zoals we ondertussen al gewoon zijn van de VS.
Kun je een fobie hebben voor een land als Rusland ja?
pi_214965626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 22:31 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Oja, wat hebben wij trouwens te maken met Oekrane. Geen EU en geen NAVO.
Droom je wel eens van een wereld waarin de Britten en Amerikanen dezelfde egostische en kortzichtige instelling hadden gehad een paar decennia geleden?
pi_214967418
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 02:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Droom je wel eens van een wereld waarin de Britten en Amerikanen dezelfde egostische en kortzichtige instelling hadden gehad een paar decennia geleden?
Duits was al niet mijn sterkste vak op school
pi_214967455
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2024 21:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

He? Maar ze roepen al 2.5 jaar dat ze in oorlog met navo zijn. wat is het nou
pi_214967465
Oke niet helemaal waar. 2.5 jaar een speciale militaire operatie tegen navo
pi_214967695
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 10:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Duits was al niet mijn sterkste vak op school
Ik had een Duits leraar die tegen zijn pensioen aan zat en tijdens de toetsen hielp. Heb geen eindexamen Duits aangedurfd.
pi_214967785
Ww3 is trending, wat heb ik gemist?
pi_214968179
Go home, we dont want you here c_/

twitter
pi_214968737
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 02:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Open een topic erover.
pi_214968782
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 13:27 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Open een topic erover.
Dat dacht ik al.
pi_214968959
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat dacht ik al.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 13:27 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Open een topic erover.
Is er al :)
BNW / complotten en theorien over WO2
pi_214969070
quote:
Had eigenlijk een topic verwacht met daarin een 10 uur duurde docu
Beetje teleurstellend wel -O-
pi_214969124
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Voeg je die toch toe ;)
pi_214969410
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:11 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Heb jij een 10 uur durende documentaire nodig om te begrijpen dat wij nu Duits zouden spreken als de Britten en Amerikanen ten tijde van ww2 zich niet zouden hebben bemoeid met de Duitse agressie omdat ze er toch geen persoonlijke last van hadden?
pi_214969472
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Heb jij een 10 uur durende documentaire nodig om te begrijpen dat wij nu Duits zouden spreken als de Britten en Amerikanen ten tijde van ww2 zich niet zouden hebben bemoeid met de Duitse agressie omdat ze er toch geen persoonlijke last van hadden?
pi_214970065
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2024 14:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Leuk plaatje man. Alleen was het geen grap, maar een reactie op berichten als deze:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 22:31 schreef stinkielinkie het volgende:
Oja, wat hebben wij trouwens te maken met Oekrane. Geen EU en geen NAVO.
en andere posts dat we Oekraine maar aan hun lot over moeten laten omdat we er toch geen last van hebben dat hun buren het land innemen en vernietigen. Als de Britten en Amerikanen er vroeger ook zo over dachten dan hadden we dit gesprek nu in het Duits. Helaas is dat geen grap.
pi_214971019
Wat is er mis met de Duitse taal?
Nooit begrepen waarom dit zo'n grote probleem is
pi_214971496
Ze willen gewoon escaleren

twitter
  Moderator vrijdag 13 september 2024 @ 19:03:11 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214971518
soms is dat nodig
pi_214972014
Ja, stel je voor dat er vrede komt.
Dat kan niet de bedoeling zijn.
  Forum Admin vrijdag 13 september 2024 @ 21:33:07 #203
pi_214973162
Het gaat nog steeds in exact dezelfde cirkels hier zie ik :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_214973440
Gaat ook niet veranderen voorlopig denk ik :)
Misschien als de geheime plannen of agenda gaat uitlekken
pi_214973441
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2024 19:54 schreef Candymannetje het volgende:
Ja, stel je voor dat er vrede komt.
Dat kan niet de bedoeling zijn.
Eurasia is at war with East Asia
pi_214974171

Domme Russen. Op fok zijn er genoeg mensen die het hypen van Poetin gratis doen.
pi_214981939
Meer info in de link.
https://deanderekrant.nl/(...)-de-vrede-2024-09-13
quote:
Bij De Andere Krant voelen we de morele verplichting, de invloed die we hebben aan te wenden om verder bloedvergieten te voorkomen. Om te voorkomen dat we steeds verder een oorlog met Rusland ingerommeld worden. Om een spreekbuis te zijn voor alle Nederlanders die zich niet willen neerleggen bij de onvermijdelijkheid van oorlog.

Julian Assange stelde dat wanneer oorlogen begonnen worden met leugens, we ze kunnen beindigen met de waarheid. Voor mensen die geloven in de simpele frames over deze en de meeste oorlogen staan er veel ongemakkelijke waarheden in deze krant. Terwijl we willen geloven dat we als Nederland, als westerse wereld, meestal aan de goede kant van de geschiedenis staan, is het tijd voor introspectie. We hopen dat de lezers van deze krant daarvoor open staan en onze intenties met deze ongemakkelijke waarheden herkennen.

En we hopen dat we met deze krant, samen met alle initiatieven die er gelukkig nog steeds zijn en waar we in deze krant ook verslag van doen, aan de wieg staan van een nieuwe massale vredesbeweging in Nederland. Sluit je aan en laten we samen de oorlog stoppen!
pi_214990678
https://nieuwrechts.nl/99(...)oekraense-oligarchen

quote:
Kajsa Ollongren, voormalig minister van Defensie, is toegetreden tot het bestuur van Yalta European Strategy (YES), een forum dat zich richt op het versterken van de Europese samenwerking met Oekrane. YES is opgericht door de Oekraense miljardair Viktor Pintsjoek en wordt gezien als een belangrijk platform voor economische en politieke discussies over de toekomst van Europa en Oekrane.
pi_214996238
Wat nou vrede?
Alles moet kapot en dood.

https://news.antiwar.com/(...)with-russia-in-2022/

quote:
Former US State Department official Victoria Nuland has acknowledged that the US discouraged Ukraine from signing a peace deal with Russia during the early days of the Russian invasion.
pi_215001538
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 09:54 schreef Candymannetje het volgende:
Wat nou vrede?
Alles moet kapot en dood.

https://news.antiwar.com/(...)with-russia-in-2022/
[..]

Victoria Nuland :r
Niks nieuw, gewoon bevestiging...
"Fuck Europe" wordt steeds duidelijker.

Ach de VS, UK en ook Oekraine wisten heel goed waar ze aan begonnen. Enkel de afloop hadden ze iets misrekend.
Laat ze het nu maar lekker uitzweten.
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 20:00:19 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215001746
De misrekening zit vooral bij de Russen lijkt me, die zitten vast in een oorlog die ze niet echt kunnen winnen

Voor de VS en de EU is dit een relatief lage pijnloos verhaal
pi_215001836
Ik denk dat beide partijen zich misrekend hebben.
De grootste verliezer is Oekraine.
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 20:08:44 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215001849
Dat laatste sowieso, samen met Rusland

Dat eerste niet
pi_215001868
Ja hebben zich zeker verkeken. Ook Eu/vs/nato dacht dat Rusland vrij eenvoudig zou winnen
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 20:16:48 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215001947
Lijkt me sterk
pi_215001955
quote:
88s.gif Op maandag 16 september 2024 20:08 schreef sp3c het volgende:
Dat laatste sowieso, samen met Rusland

Dat eerste niet
Ik denk dat de USA nu een probleem heeft.
Niet vanwege de oorlog in Oekraine maar vanwege de allianties die nu gesloten worden.
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 20:21:11 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215002003
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:17 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk dat de USA nu een probleem heeft.
Niet vanwege de oorlog in Oekraine maar vanwege de allianties die nu gesloten worden.
Denk het niet, de VS zit gewoon veilig achter de oceaan te kijken wat de Europeanen nu weer met elkaar aan het doen zijn
pi_215002056
Militair gezien wel ja, maar op geopolitiek vlak worden ze in het nadeel gesteld.
China is hier de lachende 3e
pi_215002063
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk het niet, de VS zit gewoon veilig achter de oceaan te kijken wat de Europeanen nu weer met elkaar aan het doen zijn
Ja lachen als je zelf het vuur aangestoken hebt
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 20:35:00 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215002163
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja lachen als je zelf het vuur aangestoken hebt
Je zou kunnen stellen dat ze het bewust niet geblust hebben, niet dat ze het hebben aangestoken

Dat het lachen is is echt voor jouw rekening hoor dat soort idioterie ga ik niet meer op in
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 20:36:00 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215002176
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:24 schreef Candymannetje het volgende:
Militair gezien wel ja, maar op geopolitiek vlak worden ze in het nadeel gesteld.
China is hier de lachende 3e
Lijkt er vooralsnog niet op maar dat kan met Trump straks best omslaan
pi_215002298
China heeft nu controle over het conflict in UA en het MO.
Zodra hun ergens militaire en economische steun aan gaan geven gaat het conflict niet de westerse kant op.
Maar China doet dat tot nu toe niet en geeft in zoverre steun dat ze belangrijk blijven maar ook onpartijdig.
De Amerikaanse wereldmacht is naar mijn mening ten einde door de vele flaters en China gaat het over nemen.
Rusland zou dat graag willen doen maar China is op alle vlakken sterker.
pi_215002410
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:48 schreef Candymannetje het volgende:
De Amerikaanse wereldmacht is naar mijn mening ten einde door de vele flaters.
En dat gaat nog vonken geven.

Het verbaast me trouwens dat ze geen toestemming geven voor lange afstandraketten in Rusland. Putin bluft toch maar heel de tijd?
Denk dat ze eerst het verloop in het MO afwachten, waar ook Iran zich stilaan voorbereidt op wat komen gaat.
pi_215002456
Yep, alles hangt samen.
Kan een beste bende worden.
pi_215002536
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 21:05 schreef Candymannetje het volgende:
Yep, alles hangt samen.
Kan een beste bende worden.
Ja het worden nog best
spannende tijden.
  Moderator maandag 16 september 2024 @ 22:31:41 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215003180
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2024 20:48 schreef Candymannetje het volgende:
China heeft nu controle over het conflict in UA en het MO.
Zodra hun ergens militaire en economische steun aan gaan geven gaat het conflict niet de westerse kant op.
Maar China doet dat tot nu toe niet en geeft in zoverre steun dat ze belangrijk blijven maar ook onpartijdig.
De Amerikaanse wereldmacht is naar mijn mening ten einde door de vele flaters en China gaat het over nemen.
Rusland zou dat graag willen doen maar China is op alle vlakken sterker.
China is niet onpartijdig

China is voor China :P
pi_215007883
Israel verkoopt wapens aan Rusland

twitter

Bron: Israeli pleads guilty to shipping US-made avionics to Russia, violating sanctions

https://www.timesofisrael(...)violating-sanctions/
pi_215016074
Moet dit nou

twitter
  Moderator woensdag 18 september 2024 @ 10:39:43 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215016095
quote:
9s.gif Op woensdag 18 september 2024 10:37 schreef Ali_boo het volgende:
Moet dit nou

[ x ]
Nato heeft niet aangevallen en een kernwapen zal er nooit van exploderen
pi_215016132
quote:
Moet dit nou

[ x ]
:') Wat vind je er zelf nou van? Denk je ook dat dit nato was en een nuke was?
pi_215017742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 10:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:') Wat vind je er zelf nou van? Denk je ook dat dit nato was en een nuke was?
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gedaan hebben.
Niet NATO maar Oekraine.
Je zou toch denken dat zo'n opslag wel een goede bepantsering heeft of het geld voor de bepantsering is in andere zakken terecht gekomen.
Maar om zo'n explosie te veroorzaken moet je een beste drone hebben denk ik en heeft Oekraine drones die zo ver kunnen vliegen met een zware lading?
pi_215020889
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 13:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gedaan hebben.
Niet NATO maar Oekraine.
Je zou toch denken dat zo'n opslag wel een goede bepantsering heeft of het geld voor de bepantsering is in andere zakken terecht gekomen.
Maar om zo'n explosie te veroorzaken moet je een beste drone hebben denk ik en heeft Oekraine drones die zo ver kunnen vliegen met een zware lading?
https://x.com/wartranslated/status/1836396708235768135

Geen idee wat het precies is. Maar flinke knal.
pi_215021009
quote:
Moet dit nou

[ x ]
Mensen die niet nadenken en meteen een sensatietweet naar buiten brengen. :')
pi_215047840
twitter
pi_215157466
twitter

quote:
US war hawks’ Eurasia goal: Prevent Russo-German coalition, China’s OBOR project - august 2016

US wants to stop a coalition between Germany and Russia because the combination of German capital and
technology with Russian natural resources and manpower can counter American dominance.

Its move to destabilize and throw countries “off balance” in Eurasia threatens China’s “One Belt, One Road” project that
would help Eurasian economic integration and reduce ungoverned space for terrorist organizations to thrive.

https://www.ispsw.com/wp-content/uploads/2016/08/440_Lin.pdf
pi_215157706
quote:
Wel fijn dat ze het ook eerlijk toegeven.
Wij worden geacht om de Russen als de vijand te zien want dat wilt de USA.
pi_215157918
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 14:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wel fijn dat ze het ook eerlijk toegeven.
Wij worden geacht om de Russen als de vijand te zien want dat wilt de USA.
En dit is dan van 2016.
Het lijkt me een uitgekiend plan om oekraine op te offeren om hun doelstellingen te bereiken.

"Fuck Europe" van Nulandt was eerder "Fuck Ukraine" met Zelensky als useful puppet.
pi_215157972
"Ze"? Het is een persoon die dit zegt. Een woordvoerder van een commercieel bedrijf, trouwens. Het is niet alsof hij namens de verenigde staten spreekt :)

Maar hij maakt wel een paar punten hoor. Met de vergelijking met de romeinen ging hij even de fout in. En het klopt inderdaad dat USA het onwenselijk had gevonden als supermachten Duitsland en Rusland tijdens WO1 en 2 bondgenoten zouden worden. Gelukkig weten we allemaal hoe dat is afgelopen. Het zou voor ons ook onprettig zijn als Rusland en Amerika bondgenoten werden. Daarom is het onhandig als een zwakke leider als Trump de scepter gaat zwaaien, die bukt meteen voorover voor een Putin.

De man praat in principe over vrij basale geopolitiek. Klinkt wel heel spannend voor de ongeoefende luisteraar, inderdaad.

Voor de rest hoeft USA niet veel moeite te doen om Rusland en Duitsland uit elkaar te houden. Dat gaat ons prima af zonder hen.
Conscience do cost.
pi_215158276
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 14:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En dit is dan van 2016.
Het lijkt me een uitgekiend plan om oekraine op te offeren om hun doelstellingen te bereiken.

"Fuck Europe" van Nulandt was eerder "Fuck Ukraine" met Zelensky als useful puppet.
Uiteraard, ze hebben schijt aan alles en iedereen.
Wel knap hoe ze het toch altijd voor elkaar hebben gekregen, ze zijn echt goed met propaganderen en manipuleren.
pi_215173715
quote:
En ondertussen weent Zelensky dat Israel krijgt wat hij niet krijgt
Ja bondgenoten helpen elkaar

En IsraHel ...
Het is ondertussen wel duidelijk dat ze een grote oorlog proberen uit te lokken in het MO en hun puppet de VS er mee in te sleuren.
Iedereen bejubelt de geniale pager-attack van Mossad.
Maar men is te naef om in te zien dat zij ook de 7 oktober aanval uitgelokt/toegelaten hebben om een grootschalige aanval op Hamas te kunnen uitvoeren. Een aanval waarbij ze onbeschrijfelijk brutaal tewerk zijn gegaan en meer dan 40.000 burgers, vrouwen en kinderen plat gebombardeerd hebben, ook dit weer om het bloed van omringende moslimlanden te doen koken en hen uit te lokken in een grote oorlog.
En het Westen zit met haar hoofd diep in de kont van IsraHel en steunt dan ook dit genocidaal regime onvoorwaardelijk.
Opmerkelijke tijden ... more popcorn needed
pi_215174082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 07:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

En IsraHel ...
Het is ondertussen wel duidelijk dat ze een grote oorlog proberen uit te lokken in het MO en hun puppet de VS er mee in te sleuren.
Maar men is te naef om in te zien dat zij ook de 7 oktober aanval uitgelokt/toegelaten hebben om een grootschalige aanval op Hamas te kunnen uitvoeren. Een aanval waarbij ze onbeschrijfelijk brutaal tewerk zijn gegaan en meer dan 40.000 burgers, vrouwen en kinderen plat gebombardeerd hebben, ook dit weer om het bloed van omringende moslimlanden te doen koken en hen uit te lokken in een grote oorlog.
En het Westen zit met haar hoofd diep in de kont van IsraHel en steunt dan ook dit genocidaal regime onvoorwaardelijk.
Denk je dat Trump de ambassade naar Jeruzalem heeft verhuist met als doel om het huidige geweld te veroorzaken?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_215174246
quote:

[..]

En IsraHel ...
Yep, ik verwacht eind volgend jaar best wat ellende.
Zeker op economisch gebied.
Maar dat komt dan uiteraard allemaal door Rusland en Iran want die zijn slecht en de rest is lief.
pi_215174516
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 08:55 schreef Hallojo het volgende:

Denk je dat Trump de ambassade naar Jeruzalem heeft verhuist met als doel om het huidige geweld te veroorzaken?
Trump-Biden-Harris-USA ... ze zitten gewoon met zn allen in de kont van Israel. :{w

Israel mag gewoon doen wat ze willen.

[ Bericht 3% gewijzigd door UncleScorp op 04-10-2024 10:28:07 ]
pi_215174556
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 09:23 schreef Candymannetje het volgende:

Yep, ik verwacht eind volgend jaar best wat ellende.
Zeker op economisch gebied.
Ondertussen trapt Iran voorlopig niet in de val die Israel opzet.
Benieuwd moest het tot een grote oorlog komen of de VS dan zo dom is om er mee in te gaan.
quote:
Maar dat komt dan uiteraard allemaal door Rusland en Iran want die zijn slecht en de rest is lief.
Je moet het narratief blijven onderhouden ntl.
Maar daar hebben we nu Rutte voor :Y)
pi_215262787
quote:
'Rusland uiterlijk in 2030 in staat om NAVO aan te vallen'
Het Russische leger zal uiterlijk tegen het einde van dit decennium in staat zijn om de NAVO aan te vallen. Dat heeft Bruno Kahl gezegd aan een parlementair commissie in Berlijn. Kahl is het hoofd van de Duitse Bundesnachrichtendienst (BND), n van de drie geheime diensten van het land. Het Kremlin ontkent dat Rusland een bedreiging vormt voor de NAVO.

Ook Duitsland zelf is niet veilig. “Het Kremlin beschouwt Duitsland als een vijand”, aldus Kahl, die erop wijst dat zijn land de op n na grootste sponsor is van Oekrane. “We zitten in een direct conflict met Rusland.”

Volgens Kahl wil de Russische president Vladimir Poetin “een nieuwe wereldorde” vestigen en zal hij daarvoor “de rode lijnen” van het Westen testen. De Russische geheime dienst gaat daarbij steeds agressiever te werk en handelt daarbij “zonder enige scrupules”, klinkt het.
https://www.demorgen.be/o(...)n-oekraine~b38bed0a/
pi_215274037
quote:
Defensie wil industrie kunnen inschakelen voor oorlogseconomie
Kamerleden overleggen vanavond over de defensie-industrie, waarbij ook wordt gesproken over een plan waarmee de overheid bedrijven zou kunnen verplichten hun productie in dienst te stellen van Defensie.

Dit plan, waar het ministerie van Defensie al een tijd aan werkt, zou gebruikt kunnen worden als de internationale veiligheidssituatie daarom vraagt. Marineschepen, wapens en ander oorlogstuig kunnen dan sneller worden geproduceerd.

Oorlogseconomie
Ondernemersorganisatie VNO-NCW erkent het belang van de wet, maar heeft ook kritiek. "De wet gaat op sommige punten wel heel ver. Dat is in een oorlogseconomie logisch, maar daar gaan nog een heel aantal fases aan vooraf", zegt Thomas Grosfeld, teammanager economie bij VNO-NCW. "We erkennen natuurlijk wel het belang van de wet en de noodzaak voor forse investeringen in defensie gezien de internationale situatie."

VNO-NCW kijkt ook naar Defensie zelf. "We snappen dat de wereld verandert, maar het moet duidelijk zijn dat je dit soort vergaande ingrepen in de markt echt pas echt moet doen als laatste optie." Het is volgens Grosfeld nu vooral zaak dat Defensie alles op alles zet om de industrie te versterken.

De ondernemersorganisatie maakt zich ook zorgen over de afbakening van de wet. "Nu valt potentieel bijna de hele economie eronder en dat leidt tot veel onzekerheid bij bedrijven. Die 'dual use' categorie is gigantisch breed. Dat kunnen bijvoorbeeld ook chips of farmacie zijn."

Landsbelang
Remko Verspui is commercieel directeur van zo'n 'dual use'-bedrijf. LDL Laundry levert industrile wasmachines en drogers aan onder andere Defensie. Ook hij maakt zich zorgen over de afbakening van de wet. "Als ondernemer moet je daarop kunnen anticiperen."

Verspui legt uit waarom zijn producten van belang kunnen zijn in een oorlogssituatie. "We leveren bijvoorbeeld machines die waterafstotende kleding kunnen reinigen. Dat kan bijvoorbeeld bij een brand op een militair vliegveld noodzakelijk zijn."

Verspui zegt verder dat hij best bereid is een extra stap te zetten wanneer de nood hoog is, maar dat zijn mogelijkheden beperkt zijn. "In het landsbelang maken we natuurlijk tijd voor de bestellingen van Defensie. Maar het wordt anders als Defensie onze productiecapaciteit een maand lang nodig heeft. Dan schaadt dat de continuteit van onze bedrijfsvoering. Als we dan financile schade oplopen ben ik geen goede werkgever."
https://nos.nl/artikel/25(...)rijven-zijn-verdeeld
Een nieuwe noodwet.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:06:20 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215274084
Populistisch gezeur voor de buhne
pi_215323735
Weinig animo rond onze cokehead

twitter
pi_215324215
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 20:51 schreef UncleScorp het volgende:

[ x ]
Ik denk dat hij beter z'n grote mond kan gaan houden anders wordt hij uitgeschakeld door de "Russen"
  Moderator zondag 20 oktober 2024 @ 21:16:21 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215324291
denk dat de Russen dat al gedaan hadden als ze het hadden gekund
pi_215324361
quote:
88s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:16 schreef sp3c het volgende:
denk dat de Russen dat al gedaan hadden als ze het hadden gekund
Ja de Russen wel maar de "Russen" :P laten laten hem nog rond spartelen.
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:45:20 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215324919
quote:

[..]

En IsraHel ...
Die steun is helemaal niet zo onvoorwaardelijk en wat deze oorlog betreft is Europa veel meer verdeeld als over die in Oekrane.
Maar wat het provoceren van ieder land in het MO door Isral om uiteindelijk Amerika. Voor het karretje te spannen, dat klopt wel
The End Times are wild
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:48:14 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215324978
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 16:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoe willen ze met een economie te grootte van de Benelux, gebukt onder sancties, terwijl ze al in oorlog zijn, een leger opbouwen dat de allergrootste, machtigste, sterkste militaire alliantie die de wereld ooit gezien h heeft kan verslaan?
Dat is net zo realistisch dan wanneer Luxemburg een leger gaat opbouwen om Frankrijk te veroveren.
The End Times are wild
  zondag 20 oktober 2024 @ 21:51:37 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215325050
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2024 20:51 schreef UncleScorp het volgende:

[ x ]
Maar als hij dan een nuke zou kunnen ontwikkelen, wat niet in een jaar gebeurd zal zijn, wat wil hij er dan mee doen? Putin zal daar niet warm of koud van worden..
The End Times are wild
pi_215329772
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hoe willen ze met een economie te grootte van de Benelux, gebukt onder sancties, terwijl ze al in oorlog zijn, een leger opbouwen dat de allergrootste, machtigste, sterkste militaire alliantie die de wereld ooit gezien h heeft kan verslaan?
Mijns inziens wordt de NAVO zwaar overschat en Rusland onderschat, Nederland heeft niet eens tanks, dat is allemaal wegbezuinigd en door gebrek aan munitie moesten Nederlandse militairen bij schietoefeningen “Paf-paf!” roepen. Nederland is uiteraard niet het enige NAVO land dat het mes heeft gezet in defensie-uitgaven de afgelopen decennia. De wapenproductie in Rusland draait sinds 2022 24/7 en ze zijn alleen maar sterker geworden,

Brekelmans in juli;
quote:
De minister geeft aan dat de Europese wapenvoorraden uitgeput raken. "Dus we zullen heel creatieve manieren moeten zoeken om Oekrane te blijven steunen." Dat moet volgens hem onder meer door meer wapens in Europa te produceren.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_215330144
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:55 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Mijns inziens wordt de NAVO zwaar overschat en Rusland onderschat, Nederland heeft niet eens tanks, dat is allemaal wegbezuinigd en door gebrek aan munitie moesten Nederlandse militairen bij schietoefeningen “Paf-paf!” roepen. Nederland is uiteraard niet het enige NAVO land dat het mes heeft gezet in defensie-uitgaven de afgelopen decennia. De wapenproductie in Rusland draait sinds 2022 24/7 en ze zijn alleen maar sterker geworden,

Brekelmans in juli;
[..]

Zowel de NAVO als Rusland hebben een grote bek maar durven elkaar niet direct aan te vallen omdat ze weten dat ze beide grote schade toegebracht krijgen.
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 14:33:46 #258
364681 over_hedge
pi_215331138
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 11:55 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]

Brekelmans in juli;
[..]

Hoe zie je dit voor je zolang de us in de navo zit? Het overschat gedeelte. Kijk dat navo zonder de us niet super veel overblijft is een andere discussie. Maar zolang de us er nog bij zit ben ik benieuwd waarom je het overschat vind.

Ok benieuwd hoe rusland sterker geworden is. Ze gaan harder door spullen heen dan ze produceren. + de manschappen die dit grapje allemaal kost. Hoe worden ze precies sterker?

Meer wapens maken dan 3 jaar geleden is niet het zelfde als sterker worden als je door meer wapens heengaat dan je maakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door over_hedge op 21-10-2024 14:39:47 ]
pi_215331541
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 14:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hoe zie je dit voor je zolang de us in de navo zit? Het overschat gedeelte. Kijk dat navo zonder de us niet super veel overblijft is een andere discussie. Maar zolang de us er nog bij zit ben ik benieuwd waarom je het overschat vind.
De US ... wil ze wel es bezig zien tegen een gelijkwaardige vijand.

quote:
Ok benieuwd hoe rusland sterker geworden is. Ze gaan harder door spullen heen dan ze produceren. + de manschappen die dit grapje allemaal kost. Hoe worden ze precies sterker?

Meer wapens maken dan 3 jaar geleden is niet het zelfde als sterker worden als je door meer wapens heengaat dan je maakt.
Rusland produceert tenminste, tegen hoog tempo.
NAVO stuurt al haar materiaal door de shredder en produceert niets.
Wie zou er sterker worden ?
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 15:25:31 #260
364681 over_hedge
pi_215331645
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:12 schreef UncleScorp het volgende:
overschat vind.
Ik niet. Doe maar liever minder oorlogen dan meer ;) Dus nee china vs us zie ik liever niet.

quote:
Ze produceren in een hoog tempo. En verliezen in een nog harder tempo. Het is natuurlijk niet voor de lol dat zelfs de voorraden van heel oud spul steeds leger en leger raken. (mocht je afvragen hoe "we" dat weten, door satelliet fotos)

En navo stuurt al hun materiaal? Wat? Nee. Sturen oud materiaal wat in opslag staan. En ja die opslag begint wel leeg te raken ja.

Produceert niks is natuurlijk niet waar. Is het te weinig (vooral de eu landen) ja zeker. En mag idd nog wel verder omhoog van mij.

Wie er sterker wordt is vrij duidelijk lijkt mij. Rusland vecht een oorlog. Navo ondersteund alleen. Dus ja lijkt me logisch dat het krachtverschil tussen die 2 alleen maar groter wordt. Gewoon puur door het feit dat 1 in oorlog is en de andere niet.

En dan nog dat navo er 2 landen bij heeft gekregen heeft. Waaronder finland _O_
pi_215331907
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 14:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat Rusland harder door hun spullen heengaan dan dat ze produceren dan?

quote:
As of 2024, Russia produces about 3 million artillery shells a year, nearly three times the quantity from the US and Europe.

Russia currently manufactures more ammunition than all NATO nations combined, estimated at seven times the amount of the West. It has doubled its annual tank production and tripled its artillery and rocket production from pre-invasion numbers. Russia's production costs are drastically lower than those of competing nations, costing about 10 times less to create an artillery shell than comparable NATO
Voordat de NAVO qua wapenproductie op hetzelfde niveau zit als Rusland zijn we jaren verder.
Ook manschappen heeft Rusland genoeg, ze breiden uit tot 1,5 miljoen, op China na dan de grootste macht qua manschappen.

De VS heeft denk ik wel veel meer geavanceerde wapens maar het is maar de vraag of dat het verschil kan maken. Als je bijvoorbeeld kijkt naar die zogenaamde onverslaanbare Abrahams tanks, ze slaan geen deuk in een pakje boter daar op het slagveld.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_215331988
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:48 schreef CryptoPunk het volgende:
Hoe kom je er bij dat Rusland harder door hun spullen heengaan dan dat ze produceren dan?
Lees jij geen westerse propaganda :? :P

quote:
De VS heeft denk ik wel veel meer geavanceerde wapens maar het is maar de vraag of dat het verschil kan maken. Als je bijvoorbeeld kijkt naar die zogenaamde onverslaanbare Abrahams tanks, ze slaan geen deuk in een pakje boter daar op het slagveld.
Plus veel van hun wapentuig is al geanalyseerd en kan makkelijk(er) gecountered worden door de rus.
Himars, Patriots, Atacms, StormShadows enz ... normaal overrompel je je vijand hiermee om snel veel damage toe te brengen. Plus kan je doorstoten omdat je vijand nog geen antwoord heeft op deze wapens.
Dat is ondertussen allemaal uitgeteld.
  Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 16:07:07 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215332049
Abrams was altijd al een slechte optie voor Oekrane en bovendien kregen ze er te weinig

Niet heel verrassend dat ze er weinig mee doen
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 16:15:02 #264
364681 over_hedge
pi_215332105
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:48 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
[..]
Voordat de NAVO qua wapenproductie op hetzelfde niveau zit als Rusland zijn we jaren verder.
Ook manschappen heeft Rusland genoeg, ze breiden uit tot 1,5 miljoen, op China na dan de grootste macht qua manschappen.

We hadden het over materiaal. Dan heb ik het dus over alles. Niet alleen over de 155mm artillerie. Dat is zo klein gedeelte van het totaal plaatje.

Want ja 155mm dat is 1 van de plekken waar ze heel de oorlog al een voorsprong hebben ja.
Flinke voorsprong zelfs. Zoals je zelf ook laat zien.

Maar als je naar andere spullen kijkt dan is het allemaal wat minder rooskleurig.
Zie hier bijvoorbeeld wat voorbeelden:
Of nog leuker. Vergelijk de luchtmacht eens met elkaar. En daarna de marine.
Wat is het. 20 vliegdekschepen tegen 0.8? Want die 1 die ze hebben is vaker kapot dan die werkt :P

Dus ik zie niet helemaal hoe de navo overschat wordt. Het verschil is gewoon heel groot.
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 16:18:04 #265
364681 over_hedge
pi_215332144
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:58 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lees jij geen westerse propaganda :? :P

Hier is de propaganda zoals jij het waarschijnlijk zou noemen wat een beeld er over geeft. Kan je uitleggen welk gedeelte niet waar is aan die fotos? Of als de fotos wel kloppen. Wat anders de reden is van de leegte?
pi_215332459
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
We hadden het over materiaal. Dan heb ik het dus over alles. Niet alleen over de 155mm artillerie. Dat is zo klein gedeelte van het totaal plaatje.

Want ja 155mm dat is 1 van de plekken waar ze heel de oorlog al een voorsprong hebben ja.
Flinke voorsprong zelfs. Zoals je zelf ook laat zien.
Je leest niet goed of selectief, het gaat namelijk niet alleen over 155mm artillerie.

quote:
Maar als je naar andere spullen kijkt dan is het allemaal wat minder rooskleurig.
Zie hier bijvoorbeeld wat voorbeelden:
Of nog leuker. Vergelijk de luchtmacht eens met elkaar. En daarna de marine.
Wat is het. 20 vliegdekschepen tegen 0.8? Want die 1 die ze hebben is vaker kapot dan die werkt :P
Ik zeg dan ook niet dat Rusland sterker is dan de NAVO en ze kunnen verslaan ofzo, ik ben alleen van mening dat het beeld van een ziek zwak Rusland wat je constant in westerse media leest gewoon niet klopt, verre van.
pi_215332534
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:59 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Je leest niet goed of selectief, het gaat namelijk niet alleen over 155mm artillerie.
[..]
Ik zeg dan ook niet dat Rusland sterker is dan de NAVO en ze kunnen verslaan ofzo, ik ben alleen van mening dat het beeld van een ziek zwak Rusland wat je constant in westerse media leest gewoon niet klopt, verre van.
ik geloof ook niet dat Rusland nu alles in zet in deze oorlog.
Dat zou ook wel erg dom van ze zijn.
pi_215332547
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:07 schreef sp3c het volgende:
Abrams was altijd al een slechte optie voor Oekrane en bovendien kregen ze er te weinig

Niet heel verrassend dat ze er weinig mee doen
Die Abrams en Challengers zijn toch meer om in de zandbak te crossen?
  maandag 21 oktober 2024 @ 17:21:38 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215332623
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die Abrams en Challengers zijn toch meer om in de zandbak te crossen?
Die zijn precies voor dit conflict ontworpen eigenlijk.. (Zonder drones dan, maar wel in deze omgeving/klimaatzone etc)
The End Times are wild
pi_215332728
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die zijn precies voor dit conflict ontworpen eigenlijk.. (Zonder drones dan, maar wel in deze omgeving/klimaatzone etc)
In dat geval falen ze behoorlijk.
pi_215332744
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Volgens Rusland zijn ze nog niet oorlog en beschouwen ze het nog steeds als speciale militaire operatie.
Ik heb afgelopen weekend nog een interview gezien met de Russische ambassadeur in Nederland en hij zei dat als er daadwerkelijk oorlog komt het hele land wordt gemobiliseerd en het totaal niet te vergelijken is met huidige situatie.
pi_215333125
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:18 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Hier is de propaganda zoals jij het waarschijnlijk zou noemen wat een beeld er over geeft. Kan je uitleggen welk gedeelte niet waar is aan die fotos? Of als de fotos wel kloppen. Wat anders de reden is van de leegte?
Goh het wordt beschamend dat wij miljoenen miljarden uitgeven om zo'n verouderd leger nog maar te proberen tegenhouden, laat staan verslaan en Rusland opdelen in kleine stukjes.
pi_215333169
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 16:15 schreef over_hedge het volgende:

Of nog leuker. Vergelijk de luchtmacht eens met elkaar.
dat blijft wsl een pronkstukje. Maar de russen hebben wel meer dan deftige luchtafweer.

quote:
En daarna de marine.
Wat is het. 20 vliegdekschepen tegen 0.8?
Ach een 100 tal supersonische projectielen en je kan ze gaan opvissen.
quote:
Dus ik zie niet helemaal hoe de navo overschat wordt. Het verschil is gewoon heel groot.
Uhu
pi_215333191
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze zijn volgens mij ook wel voorbereid op aanhoudende escalatie van NAVO.
pi_215333209
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:37 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Volgens Rusland zijn ze nog niet oorlog en beschouwen ze het nog steeds als speciale militaire operatie.
Ik heb afgelopen weekend nog een interview gezien met de Russische ambassadeur in Nederland en hij zei dat als er daadwerkelijk oorlog komt het hele land wordt gemobiliseerd en het totaal niet te vergelijken is met huidige situatie.
Ja een echte oorlog zou er heel anders uitzien idd.
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 18:22:44 #276
364681 over_hedge
pi_215333217
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Goh het wordt beschamend dat wij miljoenen miljarden uitgeven om zo'n verouderd leger nog maar te proberen tegenhouden, laat staan verslaan en Rusland opdelen in kleine stukjes.
Geen antwoord op mijn vragen dus.
pi_215333231
Sorry juf
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 18:27:48 #278
364681 over_hedge
pi_215333261
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
dat blijft wsl een pronkstukje. Maar de russen hebben wel meer dan deftige luchtafweer.
[..]
Ach een 100 tal supersonische projectielen en je kan ze gaan opvissen.
[..]
Uhu
Het deftige luchtafweer wat trage drones al niet kan stoppen _O_
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:29:32 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215333275
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In dat geval falen ze behoorlijk.
Tja.. vooral door de drones denk ik. Die waren er in 1980 nog niet
The End Times are wild
pi_215333290
Lol en oekraine heeft amper nog luchtafweer en stopt gemiddeld 90% van de drones en raketten.
Zoete broodjes ...
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 18:32:57 #281
364681 over_hedge
pi_215333308
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nieuwe versies zijn ook een ton of 20 zwaarder dan die eerste versies. De aller nieuwste versie die ze nu ontwikkelen gaat weer stuk minder zwaar worden. Vooral omdat de turret onbemand gaat worden en dus veel minder armor in de turret nodig is.
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:35:19 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215333337
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nieuwe versies zijn ook een ton of 20 zwaarder dan die eerste versies. De aller nieuwste versie die ze nu ontwikkelen gaat weer stuk minder zwaar worden. Vooral omdat de turret onbemand gaat worden en dus veel minder armor in de turret nodig is.
Waarom zou je ze berhaupt willen bemannen?
The End Times are wild
pi_215333481
Lol uiteindelijk doet die ouwe russische meuk het beter dan het geavanceerd VS materiaal.
Aan een fractie van de kostprijs.
Maar dat maakt de VS niet uit ntl, hoe meer oorlog hoe meer $$$ er binnen stroomt.
  FOK!fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 18:59:02 #284
364681 over_hedge
pi_215333595
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom zou je ze berhaupt willen bemannen?
Tegenwoordig geen idee. Alle nadelen die er in de eerste versies zaten zijn opgelost. Grootste probleem bij die koude oorlog versies is dat de munitie ook in die zelfde turret opgeslagen zit. Dus 1 hit en grote kans dat je hele munitie in 1x afgaan.
pi_215333659
quote:

[..]
Ja klopt, heb genoeg videos daarvan voorbij zien komen.

Die drones hebben sowieso de hele manier van oorlogsvoering veranderd. Ik heb het echt te doen met de huidige generatie infanterie, die zijn kansloos tegen drones in dat vrijwel compleet vlakke open gebied met alleen wat bosranden. Vanaf boven zijn ze zo makkelijk te spotten en verstoppen heeft geen zin. Je ziet militairen uit wanhoop doen alsof ze dood zijn maar dat heeft in 9 van de 10x ook geen zin. Ik ben erg nieuwschierig en wil zo veel mogelijk materiaal zien wat daar allemaal plaatsvindt op het slagveld maar je maag draait om als je ziet wat drones aanrichten, dat is echt ongekend.

Je ziet ze ook zoeken naar een oplossing, keihard scheuren op motoren over het slagveld om drones te snel af te zijn, loopgraven met anti-drone shields er overheen en de nieuwste ontwikkeling de turtle tank :7

pi_215333746
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar als hij dan een nuke zou kunnen ontwikkelen, wat niet in een jaar gebeurd zal zijn, wat wil hij er dan mee doen? Putin zal daar niet warm of koud van worden..
Een oekrainse official had nochtans verkondigd dat ze dit in 2 weken zouden klaren mochten de russen Kiev naderen.
Nadien hebben ze het verslag in Bild Zeitung door Julian Rpke terug gedraaid.

[ Bericht 1% gewijzigd door UncleScorp op 21-10-2024 19:21:00 ]
pi_215333798
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:04 schreef CryptoPunk het volgende:

Die drones hebben sowieso de hele manier van oorlogsvoering veranderd. Ik heb het echt te doen met de huidige generatie infanterie, die zijn kansloos tegen drones in dat vrijwel compleet vlakke open gebied met alleen wat bosranden.
Ja vreselijk is dat.
Ik heb een zoon van 25 die gefascineerd is door het leger en ik kan hem dit niet genoeg proberen indrammen dat het waanzin is om nu in het leger te willen gaan.
Je bent gewoon kansloos.
pi_215333892
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja vreselijk is dat.
Ik heb een zoon van 25 die gefascineerd is door het leger en ik kan hem dit niet genoeg proberen indrammen dat het waanzin is om nu in het leger te willen gaan.
Je bent gewoon kansloos.
Da's klote man, zeker gezien de huidige situatie.
Beter ver weg blijven met alles wat met de regering te maken heeft, ze maken gewoon misbruik van je.
pi_215333920
quote:

[..]
En het gewicht, ze zakken weg.
pi_215334100
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Da's klote man, zeker gezien de huidige situatie.
Beter ver weg blijven met alles wat met de regering te maken heeft, ze maken gewoon misbruik van je.
Ja idd klote.
Grootste onderscheiding in master Chemie en momenteel aan het doctoreren (net terug van 6 maand University British Columbia in Canada) en hij wil reservist worden gvd.
Zo slim en tegelijk zo dom :(
  Forum Admin maandag 21 oktober 2024 @ 20:36:47 #291
pi_215335186
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En het gewicht, ze zakken weg.
Dat valt wel mee. Ze zijn voor een ander doctrine ontworpen, zonder het huidige type drones op het slagveld.
  Forum Admin maandag 21 oktober 2024 @ 20:37:43 #292
pi_215335200
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd klote.
Grootste onderscheiding in master Chemie en momenteel aan het doctoreren (net terug van 6 maand University British Columbia in Canada) en hij wil reservist worden gvd.
Zo slim en tegelijk zo dom :(
Geen idee hoe het in Belgi zit (je bent een Belg toch? ;)) maar reservisten staan niet zo heel snel aan het front.

En wellicht is het slechts een fase door de tijd waar we in leven
pi_215335409
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Geen idee hoe het in Belgi zit (je bent een Belg toch? ;)) maar reservisten staan niet zo heel snel aan het front.

En wellicht is het slechts een fase door de tijd waar we in leven
Hij moet gewoon weg blijven van het leger. Je eigen land verdedigen tot daar aan toe (en ja ook als deze uitgelokt werd door een populaire
grootmacht :P), maar niet ergens anders.
Ik heb hem 7 jaar geleden gelukkig kunnen overtuigen om eerst zn studies
te vervolledigen.
  Forum Admin maandag 21 oktober 2024 @ 21:01:22 #294
pi_215335428
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hij moet gewoon weg blijven van het leger. Je eigen land verdedigen tot daar aan toe (en ja ook als deze uitgelokt werd door een populaire
grootmacht :P), maar niet ergens anders.
Ik heb hem 7 jaar geleden gelukkig kunnen overtuigen om eerst zn studies
te vervolledigen.
Niet te druk om maken. O+
  Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 22:25:12 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215336384
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:04 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ja klopt, heb genoeg videos daarvan voorbij zien komen.

Die drones hebben sowieso de hele manier van oorlogsvoering veranderd. Ik heb het echt te doen met de huidige generatie infanterie, die zijn kansloos tegen drones in dat vrijwel compleet vlakke open gebied met alleen wat bosranden. Vanaf boven zijn ze zo makkelijk te spotten en verstoppen heeft geen zin. Je ziet militairen uit wanhoop doen alsof ze dood zijn maar dat heeft in 9 van de 10x ook geen zin. Ik ben erg nieuwschierig en wil zo veel mogelijk materiaal zien wat daar allemaal plaatsvindt op het slagveld maar je maag draait om als je ziet wat drones aanrichten, dat is echt ongekend.

Je ziet ze ook zoeken naar een oplossing, keihard scheuren op motoren over het slagveld om drones te snel af te zijn, loopgraven met anti-drone shields er overheen en de nieuwste ontwikkeling de turtle tank :7

[ afbeelding ]
ik vraag me af of dat waar is, granaten die uit de lucht komen zeilen zijn niets nieuws natuurlijk, nu worden ze bezorgd door een drone van 1000 euro maar het principe is niet nieuw, als je de frontlinie verzadigd met flycatchers gekoppeld de Bofors dan is dat probleem al een stuk minder groot maar laat dat (en prtls) nu niet het gene zijn wat we weg hebben gedaan voor coole shit als Patriot en Nassams

wat vooral duidelijk wordt is dat het vertrouwen dat wij hebben (gekregen) in overgeproduceerde en peperdure speeltjes niet helemaal terecht is maar ik denk niet dat de boel er nu extreem anders aan toegaat dan 10 of 20 jaar geleden, iedere keer als er terrein wordt gewonnen dan gebeurt dat dmv tanks gevolgd door pantserinfanterie en ondersteund door de artillerie ... net als 100 jaar geleden

sure zo'n excalibur granaat is supercool maar er hangt wel een flink prijskaartje (een ton per shell) aan een dag schieten met die dingen en ze rollen ook niet per 1000 tegelijk van de lopende band
pi_215337516
-

[ Bericht 99% gewijzigd door UncleScorp op 22-10-2024 06:14:44 ]
pi_215337524
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:25 schreef over_hedge het volgende:

Wie er sterker wordt is vrij duidelijk lijkt mij.
quote:
NATO Commander Warns Russian Military Will Be Stronger After Ukraine War

NATO’s top commander in Europe, General Christopher Cavoli, has warned that Russia’s military will be stronger at the end of the war in Ukraine, regardless of the outcome.

https://www.msn.com/en-us(...)aine-war/ar-AA1sBrcO
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:27:58 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215337549
after, zelfde geld voor NATO en het einde is nog lang niet in zicht
pi_215337804
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
Je ziet ook dat al die "wonderwapens" van de Amerikanen en Engelsen aan stukken worden geschoten.
Nog nooit een Abram of Challenger verloren in strijd blabla.
Ja als je alleen maar tegen zwakke legers gaat vechten kan je wel lekker stoer doen met je tank.
pi_215338010
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:50 schreef UncleScorp het volgende:
Lol uiteindelijk doet die ouwe russische meuk het beter dan het geavanceerd VS materiaal.
Aan een fractie van de kostprijs.
Maar dat maakt de VS niet uit ntl, hoe meer oorlog hoe meer $$$ er binnen stroomt.
Ik ben echt benieuwd welke legers blijven functioneren na een EMP.
De Amerikanen hebben het sterkste leger van de wereld maar ze leunen erg op technologie.
En als dat uit valt na een EMP blijft er weinig van over denk ik.
Dan zijn de Russen weer in het voordeel want die zijn meer gewend om zonder technologie te werken.
pi_215338015
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')