russische separatisten zijn de oorlog begonnen. al kan je wel vraagtekens zetten bij wie dat zijn, 't kan ook 'n set up scenario zijn waarbij Rusland een reden verzint.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 16:23 schreef Candymannetje het volgende:
Theorieën over het ontstaan van de oorlog.
De Russische bevolking heeft 2 jaar kunnen doen alsof er geen oorlog was. Alleen economisch merkten ze dat er iets in hun buurland gaande was. Nu klagen de Russen meer en harder dan ooit sinds de oorlog begon en als er 1 manier is om Poetin onder druk te zetten, dan is dat door belangrijke doelen in Moskou en St. Petersburg te bestoken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:56 schreef sturmpie het volgende:
ik vraag me nu af of 't 'n goed idee is voor 't Westen als Oekraine Rusland gaat aanvallen met als doel Rusland overnemen met westerse wapens.
quote:In gesprek met Nieuwsuur licht Podoljak toe dat die politieke druk op Rusland vooral moet komen vanuit de Russische bevolking. Met het tegenoffensief probeert Oekraïne de publieke opinie in Rusland te beïnvloeden. "De oorlog verschuift naar Russisch gebied. Dan volgt een grootschalig protest en dat zal politieke verandering tot gevolg hebben in Rusland. Dat is de enige weg naar een rechtvaardig einde aan deze oorlog."
Is het een goed idee voor het oosten Rusland Oekraïne aanvalt met Iraanse, Noord Koreaanse of Chinese wapens?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:56 schreef sturmpie het volgende:
ik vraag me nu af of 't 'n goed idee is voor 't Westen als Oekraine Rusland gaat aanvallen met als doel Rusland overnemen met westerse wapens.
Maar waarom zijn ze die begonnen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:55 schreef sturmpie het volgende:
[..]
russische separatisten zijn de oorlog begonnen. al kan je wel vraagtekens zetten bij wie dat zijn, 't kan ook 'n set up scenario zijn waarbij Rusland een reden verzint.
Wanneer is dat ooit gebeurd in het verleden?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Russische bevolking heeft 2 jaar kunnen doen alsof er geen oorlog was. Alleen economisch merkten ze dat er iets in hun buurland gaande was. Nu klagen de Russen meer en harder dan ooit sinds de oorlog begon en als er 1 manier is om Poetin onder druk te zetten, dan is dat door belangrijke doelen in Moskou en St. Petersburg te bestoken.
[..]
volgens de informatie die we kennen zou de oorlog begonnen zijn door Oekrainers die bij Rusland willen horen in 'n grensgebied grenzend aan Rusland. Oost-Oekraine. Dat is mogelijk. En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wanneer is dat ooit gebeurd in het verleden?
Dat riepen ze in het begin van de oorlog al met de sancties op elektronica e.d
Toen heb ik wat onderzoek gedaan en ik heb niks kunnen vinden over een regime wat gevallen is door sancties.
Sterker nog, in tijden van nood schaart de burger zich achter zijn leider.
Maar dat ze met zulke rare voorspellingen komen geeft wel aan hoe wanhopig ze zijn.
Ah de jarenlange wens om regime change in Rusland te verwezenlijken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Russische bevolking heeft 2 jaar kunnen doen alsof er geen oorlog was. Alleen economisch merkten ze dat er iets in hun buurland gaande was. Nu klagen de Russen meer en harder dan ooit sinds de oorlog begon en als er 1 manier is om Poetin onder druk te zetten, dan is dat door belangrijke doelen in Moskou en St. Petersburg te bestoken.
[..]
Ja ze hadden beter gewoon gezegd dat er WMDs lagen...no problem danquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:30 schreef sturmpie het volgende:
En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.
quote:Rusland die denkt Oekraine in 3 dagen in te nemen wat achteraf iets te optimistisch was.
Rusland overnemen met westerse wapens?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 17:56 schreef sturmpie het volgende:
ja, ik heb 't idee, ik denk nou, Oekraine valt Rusland binnen, laat ze even doorstomen naar Moskou en het Kremlin overnemen dan zijn we wereldwijd van het probleem af.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusland overnemen met westerse wapens?
Vraag me af of deze zin serieus bedoeld is?
Ow lolquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 19:33 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ja, ik heb 't idee, ik denk nou, Oekraine valt Rusland binnen, laat ze even doorstomen naar Moskou en het Kremlin overnemen dan zijn we wereldwijd van het probleem af.
Er komt wel iets meer bij kijken, als je daadwerkelijk interesse hebt kan je eens naar de video's in de OP kijken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 18:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
volgens de informatie die we kennen zou de oorlog begonnen zijn door Oekrainers die bij Rusland willen horen in 'n grensgebied grenzend aan Rusland. Oost-Oekraine. Dat is mogelijk. En dat is 'n goede smoes voor Rusland om Oekraine de oorlog te verklaren.
De vraag is waarom. Het antwoord op die vraag zal iets in de richting zijn van politieke instabiliteit in Oekraine, 'n geluid van Oost-Oekraine dat bij Rusland wil horen en Rusland die denkt Oekraine in 3 dagen in te nemen wat achteraf iets te optimistisch was.
Vanavond even bekijken.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:48 schreef UncleScorp het volgende:
Interessante nuchtere kijk met kennis van zaken op het Oekraine conflict en de aanloop ervan, door enkele professoren en ex-colonel.
Allang niet meer joh, allemaal Hollywoodquote:
Is het ook.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:36 schreef UncleScorp het volgende:
Nou er zou sprake zijn van een komende plottwist in deze blockbuster.
Nog snel popcorn halen.
Dat horen we al 2.5 jaarquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:43 schreef Candymannetje het volgende:
Oekraine gaat dit duidelijk niet winnen.
Dat is uiteraard afhankelijk van je eigen perspectie.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat horen we al 2.5 jaarZo slecht gaat het blijkbaar nog niet als je het al zolang vol kan houden en ondertussen zelfs rusland zelf binnenvalt.
Of ze gaan winnen geen idee hoor. Maar duidelijk niet winnen? Zo duidelijk is het allemaal niet
Niet gelukt is? Ze hebben niet al een maand een stuk grondgebied van rusland? Hoe kan je nou weer zeggen dat het niet gelukt is. Maar los daarvan. Of het in kursk wel of niet lukt maakt het nog niet meteen dat heel de oorlog voorbij is.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is uiteraard afhankelijk van je eigen perspectie.
Voor mij het het duidelijk dat de invasie van Oekraine in Rusland niet gelukt is.
Ze krijgen niet de kans om zich in te graven, ze hebben hun betere troepen daar ingezet en Rusland heeft wel wat troepen weg gehaald uit oost-Oekraine maar ze hebben daar nog genoeg om terreinwinst te boeken.
Die klopt niet hoorquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En west-Europa heeft weinig luchtafweergeschut meer.
sjonge sjonge tot vervelens toequote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:00 schreef over_hedge het volgende:
In een oorlog die een weekje hooguit had moeten duren.
Reageer dan gewoon helemaal niet als je weer eens niks toe te voegen hebtquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
sjonge sjonge tot vervelens toe
Ja en jij denkt dat ze dat vast kunnen houden?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet gelukt is? Ze hebben niet al een maand een stuk grondgebied van rusland? Hoe kan je nou weer zeggen dat het niet gelukt is. Maar los daarvan. Of het in kursk wel of niet lukt maakt het nog niet meteen dat heel de oorlog voorbij is.
Vind het serieus knap dat je na 2.5 jaar nog durft te beweren dat rusland het allemaal wel eventjes gaat winnen. In een oorlog die een weekje hooguit had moeten duren.
Er is niemand duidelijk aan het winnen.
Verklaar je nader.quote:
Onzin verdient onzinquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Reageer dan gewoon helemaal niet als je weer eens niks toe te voegen hebt
Al lijsten gezien van wat er allemaal al vernietigd is aan oekrainse (en westerse) troepen en westers materieel ?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is uiteraard afhankelijk van je eigen perspectie.
Voor mij het het duidelijk dat de invasie van Oekraine in Rusland niet gelukt is.
Ze krijgen niet de kans om zich in te graven, ze hebben hun betere troepen daar ingezet en Rusland heeft wel wat troepen weg gehaald uit oost-Oekraine maar ze hebben daar nog genoeg om terreinwinst te boeken.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]Geen idee. Wie weet tot er onderhandelingen kunnen starten. Ik heb werkelijk geen idee hoe het er nu voorstaat en hoeveel troepen er zijn etc etc. Dus kan er weinig nuttigs over zeggen.quote:Ja en jij denkt dat ze dat vast kunnen houden?reserves zat valt tegen.quote:Die gaan gewoon terug gedrongen worden want Rusland heeft nog reserves zat.Nee ik zie het niet. Dat is mijn hele punt. Jij ziet dit blijkbaar wel. Maar aan wat dan? Ik zie ze door modderen in het oosten. En heel langzaam terrein winnen in het oosten. Maar ondertussen je eigen land niet kunnen verdedigen. Nog meer land verliezen dan ze winnen. Dus nee winnen zal ik het niet noemen.quote:Ja je ziet toch dat Rusland aan de winnende hand is?Ja dat horen we ook al 2 jaar. Maar waar zijn die wapens dan. Want ze zullen niet voor de lol met ww2 spul rond rijden af en toe. Zitten nog steeds op de Armata te wachten.quote:Ze produceren meer wapens en munitie en hebben meer mensen.Ja vind ik dus totaal niet duidelijk.quote:Dat het niet volgens het Russische plan gaat is wel duidelijk.
Maar ik heb het nu over het eindresulaat en dat is duidelijk niet in het voordeel van Oekraine.
Ja was idd onzin dat het ze wel ff zou lukkenquote:
Jij denkt dat de Rus deze actie bewust heeft toegelaten zodat ze meer terreinwinst in oost-Oekraine konden maken?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Al lijsten gezien van wat er allemaal al vernietigd is aan oekrainse (en westerse) troepen en westers materieel ?
Je zou nog gaan geloven dat de rus hen opzettelijk toegelaten heeft.![]()
Maakt vernietiging van westers materieel alleen maar makkelijker.
Sowieso "raar" dat de russen zogezegd die troepenopbouw niet tijdig opgemerkt hadden. Verstoppen in een bos lukt niet echt met de moderne apparatuur.
En dan zo'n operatie opzetten met minstens 10.000 man en honderden tanks en voertuigen ... voor wat ? Daar wat rondrijden tussen dorpjes en bossen.
Duidelijk dat verovering Kursk NPP het oorspronkelijk plan was (had nog iets betekent), maar natuurlijk weer mislukt. Kunnen ze nu niet meer uitspreken want is onverantwoord.
Ja het westen begint idd te beseffen dat ze geen partij zijn voor Ruslandquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:12 schreef over_hedge het volgende:
Ja was idd onzin dat het ze wel ff zou lukken
[/quote]quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee. Wie weet tot er onderhandelingen kunnen starten. Ik heb werkelijk geen idee hoe het er nu voorstaat en hoeveel troepen er zijn etc etc. Dus kan er weinig nuttigs over zeggen.
[..]
reserves zat valt tegen.
[..]
Nee ik zie het niet. Dat is mijn hele punt. Jij ziet dit blijkbaar wel. Maar aan wat dan? Ik zie ze door modderen in het oosten. En heel langzaam terrein winnen in het oosten. Maar ondertussen je eigen land niet kunnen verdedigen. Nog meer land verliezen dan ze winnen. Dus nee winnen zal ik het niet noemen.
[..]
Ja dat horen we ook al 2 jaar. Maar waar zijn die wapens dan. Want ze zullen niet voor de lol met ww2 spul rond rijden af en toe. Zitten nog steeds op de Armata te wachten.
[..]
Ja vind ik dus totaal niet duidelijk.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja het westen begint idd te beseffen dat ze geen partij zijn voor Rusland
Tja. Andersom ook niet. Dus zal nog wel ff door gaan zo helaasquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:14 schreef Candymannetje het volgende:
Maar Rusland gaat echt niet onderhandelen zolang Oekraine grondgebied bezet houdt in Rusland.
Deze Kursk actie was naar 't schijnt al veel langer gepland, en ook de russen hadden er (blijkbaar) weet van.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij denkt dat de Rus deze actie bewust heeft toegelaten zodat ze meer terreinwinst in oost-Oekraine konden maken?
Dan zal het een gevalletje van de langste adem gaan worden en zolang er geen NAVO troepen gaan komen gaat Rusland dat simpelweg winnen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tja. Andersom ook niet. Dus zal nog wel ff door gaan zo helaas
Nou zo simpel is het niet. Anders zijn we niet al 2.5 jaar bezig. Ondertussen heeft Rusland haast geen marine meer over in de zwarte zee. En alleen al die verliezen opvangen duurt jaren. Die bootjes bouw je niet even. Al helemaal niet als je de onderdelen niet meer hebt en die bij china moet gaan bedelen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan zal het een gevalletje van de langste adem gaan worden en zolang er geen NAVO troepen gaan komen gaat Rusland dat simpelweg winnen.
Ze hebben geen Marine nodig om te winnen van Oekraine.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou zo simpel is het niet. Anders zijn we niet al 2.5 jaar bezig. Ondertussen heeft Rusland haast geen marine meer over in de zwarte zee. En alleen al die verliezen opvangen duurt jaren. Die bootjes bouw je niet even. Al helemaal niet als je de onderdelen niet meer hebt en die bij china moet gaan bedelen.
En verliezen ze op het moment elke dag meer infrastructuur voor de olie export etc. Wat miljarden kost.
Verliezen heel veel materiaal en soldaten voor kleine stukjes terrein winst. Van die nieuwe wapens zien we weinig op af en toe weer een lading raketten die op steden geschoten worden na misschien.
Verliezen ondertussen eigen grondgebied. Dus nee simpelweg winnen is het niet.
quote:"In total, during the hostilities in the Kursk direction, the enemy lost
more than 5,800 military personnel,
72 tanks,
31 infantry fighting vehicles,
58 armored personnel carriers,
383 armored combat vehicles,
177 vehicles,
37 artillery pieces,
five anti-aircraft missile systems,
11 multiple launch rocket launchers, including three MLRS HIMARS and one MLRS,
9 electronic warfare stations,
counter-battery radar,
air defense radar,
five units of engineering equipment, including two engineering barrage vehicles and one UR—77 mine clearance unit," the military department stated today, August 25.
En doe nu eens een lijstje posten van wat het rusland kost tot nu toequote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:38 schreef UncleScorp het volgende:
Het is ntl propaganda maar hier een voorlopig overzicht wat de verovering van boerendorpjes en bossen in Kursk ondertussen gekost heeft.
[..]
Mijn lijstje gaat enkel over het Kursk avontuurtje, dus voor Rusland bitter weinig vrees ik.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En doe nu eens een lijstje posten van wat het rusland kost tot nu toe
Volgens het Westen is de inval in Rusland een meesterzet. Ook onze hoogste militair vind het een briljante actie. Hij hoopt tevens dat onze F16's ingezet gaan worden in Rusland om zo de vrede een stap dichterbij te brengen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Al lijsten gezien van wat er allemaal al vernietigd is aan oekrainse (en westerse) troepen en westers materieel ?
Je zou nog gaan geloven dat de rus hen opzettelijk toegelaten heeft.![]()
Maakt vernietiging van westers materieel alleen maar makkelijker.
Sowieso "raar" dat de russen zogezegd die troepenopbouw niet tijdig opgemerkt hadden. Verstoppen in een bos lukt niet echt met de moderne apparatuur.
En dan zo'n operatie opzetten met minstens 10.000 man en honderden tanks en voertuigen ... voor wat ? Daar wat rondrijden tussen dorpjes en bossen.
Duidelijk dat verovering Kursk NPP het oorspronkelijk plan was (had nog iets betekent), maar natuurlijk weer mislukt. Kunnen ze nu niet meer uitspreken want is onverantwoord.
quote:Commandant der Strijdkrachten: Oekraïne mag Nederlandse F-16's in Rusland inzetten
Oekraïne mag Nederlandse F-16's inzetten op Russisch grondgebied. Dat zegt Commandant der Strijdkrachten Onno Eichelsheim tegen de NOS. "Wij hebben geen restricties gelegd aan het gebruik en bereik van de F-16, mits gehouden wordt aan het oorlogsrecht."
De hoogste militair van Nederland vindt de Oekraïense aanval op Russisch grondgebied "op praktisch gebied briljant". "Ze hebben op een goede manier, met nieuwe technieken, vrij snel een groot gebied ingenomen. Daarmee hebben ze een dilemma gecreëerd voor Poetin", zegt Eichelsheim.
https://nos.nl/artikel/25(...)-in-rusland-inzetten
Waar staat precies dat het een meesterzet is?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens het Westen is de inval in Rusland een meesterzet. Ook onze hoogste militair vind het een briljante actie. Hij hoopt tevens dat onze F16's ingezet gaan worden in Rusland om zo de vrede een stap dichterbij te brengen.
[..]
Dat bericht had ik onlangs nog in deze reeks gepost.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waar staat precies dat het een meesterzet is?
Eerst doet de NOS aan propaganda en vervolgens doe jij er nog een schepje bovenop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |