Dat we weinig luchtafweer meer hebbenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Verklaar je nader.
Meerdere analisten zeggen dat je westerse luchtafweer 1 van de grootste problemen is.
Wat klopt daar niet aan?
A zo, jij ziet de Britse media als het westen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat bericht had ik onlangs nog in deze reeks gepost.
voetbalmanager2 in BNW / Russia vs Ukraine #74 opzettelijk of niet
[ x ]
Er is toch meerdere luchtafweer naar UA gegaan en volgens mij is dat nog niet aangevuld.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat we weinig luchtafweer meer hebben
We hebben net zoveel als voor de oorlog en meer in bestelling
Toegegeven dat was al te weinig en dan met name de voorraad munitie alsook de live firings maar dat we weinig meer hebben is gewoon niet juist
Verder kan ik met 'meerdere analisten' niet goed uit de voeten, geen idee of ik het met ze eens ben
Nee hoor. Genoeg berichten van Westerse defensie ministers en hoge militairen dat ze de invasie in Rusland geweldig vinden. Even googlen en je hebt een hele lijst.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
A zo, jij ziet de Britse media als het westen.
Lolquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:38 schreef UncleScorp het volgende:
Het is ntl propaganda maar hier een voorlopig overzicht wat de verovering van boerendorpjes en bossen in Kursk ondertussen gekost heeft.
[..]
Bij mijn weten is er enkel uit de reserves geleverdquote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er is toch meerdere luchtafweer naar UA gegaan en volgens mij is dat nog niet aangevuld.
Of mis ik wat info?
Jaja diegene die de oorlog uitgelokt heeft verdient er goed aanquote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:02 schreef sp3c het volgende:
We hebben net zoveel als voor de oorlog en meer in bestelling
Denk niet dat Poetin financieel vrolijk word van zijn hele 'speciale militaire operatie'.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jaja diegene die de oorlog uitgelokt heeft verdient er goed aan
Dat ze het geweldig vinden geloof ik wel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor. Genoeg berichten van Westerse defensie ministers en hoge militairen dat ze de invasie in Rusland geweldig vinden. Even googlen en je hebt een hele lijst.
Lol ik heb geen database ofzo.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Bij mijn weten is er enkel uit de reserves geleverd
Het westen welquote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Denk niet dat Poetin financieel vrolijk word van zijn hele 'speciale militaire operatie'.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mijn lijstje gaat enkel over het Kursk avontuurtje, dus voor Rusland bitter weinig vrees ik.
Maar top dat jij, ondanks dat verliezenlijstje, toch reden hebt om te juichen, daar doen we het voor. De morele opkikker.
Kan je ook even quoten waarom het een militaire meesterzet is ?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens het Westen is de inval in Rusland een meesterzet. Ook onze hoogste militair vind het een briljante actie. Hij hoopt tevens dat onze F16's ingezet gaan worden in Rusland om zo de vrede een stap dichterbij te brengen.
[..]
Of kan jij deze even verduidelijken ?quote:"Ze hebben op een goede manier, met nieuwe technieken, vrij snel een groot gebied ingenomen. Daarmee hebben ze een dilemma gecreëerd voor Poetin",
Die verhogen gewoon de belastingen of verzinnen een paar nieuwequote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het westen wel
Laat staan oekraine
De gedachte achter de invasie van Oekraïne is dat de invasie een vernedering voor Poetin is die ervoor zorgt dat Oekraïne een veel betere onderhandelingspositie heeft als er over vrede gepraat gaat worden. Naast andere voordelen zoals een enorme moraalboost voor hun leger en grotere bereidheid bij hun bondgenoten om blijvend wapens en geld te doneren voor hun strijd tegen de Russen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:24 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kan je ook even quoten waarom het een militaire meesterzet is ?
[..]
Of kan jij deze even verduidelijken ?
Putin heeft al lang aangegeven dat er geen onderhandelingen plaats gaan vinden zolang Oekraine zich in Russische grondgebied bevindtquote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
hun strijd tegen de Russen.
Putin vernederdquote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De gedachte achter de invasie van Oekraïne is dat de invasie een vernedering voor Poetin is die ervoor zorgt dat Oekraïne een veel betere onderhandelingspositie heeft als er over vrede gepraat gaat worden. Naast andere voordelen zoals een enorme moraalboost voor hun leger en grotere bereidheid bij hun bondgenoten om blijvend wapens en geld te doneren voor hun strijd tegen de Russen.
Niks nieuws van wat je de afgelopen tijd gehoord hebt.
En ja, ik weet dat jij compleet anders kijkt naar deze zaken.
Denk dat onderhandelingen (met oekraine) nu compleet van de baan zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Putin heeft al lang aangegeven dat er geen onderhandelingen plaats gaan vinden zolang Oekraine zich in Russische grondgebied bevindt
Plus al wat op russisch grondgebied zit wordt op het gemak vernietigd.quote:Die moraalboost was van korte duur aangezien Rusland nu flink aan het doorstoten is in het oosten.
Das het punt niet hierquote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jaja diegene die de oorlog uitgelokt heeft verdient er goed aan
Kan zijn maar het klopt welquote:
Kan, weet ik niet hoor dat zul je aan moeten tonenquote:
Mjaquote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan, weet ik niet hoor dat zul je aan moeten tonen
Er zijn meer leveranciers dan de VS en Ruslandquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mja
Je zegt zelf dat veel materiaal in bestelling is (voor NL veronderstel ik) net als vele andere NAVO lidstaten, want iedereen is weer gemotiveerd om te kopen.
Ervan uitgaand dat allen geen wapens bestellen bij Rusland maar bij de VS, rinkelt daar de kassa van het MIC continu.
Tel daarbij de miljarden $$$ wapens die de VS "doneert" aan Oekraine, zijn grotendeels ook weer gewoon bestellingen bij het MIC.
Het is maar wat je flink noemtquote:Op donderdag 29 augustus 2024 15:39 schreef Candymannetje het volgende:
flink aan het doorstoten is in het oosten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |