Kan je dat ook onderbouwen?quote:Op maandag 2 september 2024 20:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Was natuurlijk een kwestie van tijd voordat dit eentweetje werd gemaakt
Bij dit soort discussies is het altijd een kwestie van tijd voordat het neusje van de zalm der stupiditeit een vergelijking maakt met Hitler en zich dan hardop afvraagt of dezelfde Hitler misschien geen andere keuze had dan al z'n buren bombarderen en hele bevolkingsgroepen afslachten.quote:Op maandag 2 september 2024 20:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan je dat ook onderbouwen?
Zalm der stupiditeit..... dus ems heeft de wijsheid in pacht.......quote:Op maandag 2 september 2024 21:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Bij dit soort discussies is het altijd een kwestie van tijd voordat het neusje van de zalm der stupiditeit een vergelijking maakt met Hitler en zich dan hardop afvraagt of dezelfde Hitler misschien geen andere keuze had dan al z'n buren bombarderen en hele bevolkingsgroepen afslachten.
Oh nee integendeel. Ik heb wel net genoeg wijsheid om absolute onzin te herkennen van iemand die geen idee heeft waar de fuck hij over praat.quote:Op maandag 2 september 2024 21:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zalm der stupiditeit..... dus ems heeft de wijsheid in pacht.......
Waarom doe je dan alsof je de wijsheid in pacht hebt door totaal geen relevante informatie toe te voegen maar wel te doen alsof je veel verstand van zaken hebt?quote:Op maandag 2 september 2024 21:15 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh nee integendeel. Ik heb wel net genoeg wijsheid om absolute onzin te herkennen van iemand die geen idee heeft waar de fuck hij over praat.
Gaat meer om niet de enige reden, ben niet zo van het zwart-wit denken.quote:Op maandag 2 september 2024 21:21 schreef over_hedge het volgende:
Impliceren dat Hitler niet de reden van ww2 in Europa is. Vind ik best ver gaan. Maar oke.
Van de rest niet heel veel zin om er te veel op in te gaan omdat het geen zak met deze oorlog te maken heeft.
De reden waarom hij het deed is alweer heel wat anders dan zeggen dat het niet zijn schuld is.quote:Op maandag 2 september 2024 21:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Gaat meer om niet de enige reden, ben niet zo van het zwart-wit denken.
Wie ze schuld het is.... dat is altijd afhankelijk vanaf welke kant je naar de situatie kijkt.quote:Op maandag 2 september 2024 21:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De reden waarom hij het deed is alweer heel wat anders dan zeggen dat het niet zijn schuld is.
Je zegt het zelf. Putin is de oorlog begonnen. Dus zijn schuld.quote:Op maandag 2 september 2024 21:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wie ze schuld het is.... dat is altijd afhankelijk vanaf welke kant je naar de situatie kijkt.
Putin is deze oorlog begonnen, simpel zat.
Maar waarom is hij deze oorlog begonnen?
Zag hij geen andere uitweg meer na jarenlange geopolitieke machtspelletjes?
En dat geeft hem geen rechtvaardiging maar wel een reden.
Vind het een beetje simpel om te stellen dat Putin Oekraine is binnen gereden met tanks dus daar ligt 100% het probleem.
Dat vind ik dus te simpel gedacht want dan ga je voorbij aan de reden waarom hij deze oorlog is gestart.quote:Op maandag 2 september 2024 21:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je zegt het zelf. Putin is de oorlog begonnen. Dus zijn schuld.
Je kan vinden dat hij er goede reden voor had. Veranderd er niks aan dat hij begonnen is en dus de schuldige is.
Want ja in het geval van deze oorlog is het toch echt vrij simpel. Rotten ze op uit Oekraïne dan is de oorlog voorbij.
Dat zal best. Maar ww2 is er daar niet 1 van. De reden is vrij simpel. Hitler wilde een 3e reich maken.quote:Op maandag 2 september 2024 21:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat vind ik dus te simpel gedacht want dan ga je voorbij aan de reden waarom hij deze oorlog is gestart.
En ik kan verschillende oorlogen en interventies in het verleden vinden die begonnen zijn om dezelfde reden dat Putin deze oorlog is begonnen.
Maar die zijn meestal ver van ons bed en interesseert niemand.
Nu is het op Europees grondgebied en moeten we allemaal in paniek raken van de media en overheid want de boze Russen komen er aan.
Ja en Putin wil de oude Sovjet-Unie terug toch?quote:Op maandag 2 september 2024 21:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar ww2 is er daar niet 1 van. De reden is vrij simpel. Hitler wilde een 3e reich maken.
in paniek raken is nergens voor nodig hoor. Ze komen Oekraïne niet eens voorbij. We zitten hier wel goed
Daar lijkt het op. Maar zo ver ik weet heeft hij dat nooit uitgesproken.quote:Op maandag 2 september 2024 21:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja en Putin wil de oude Sovjet-Unie terug toch?
Dan zijn we er toch?quote:Op maandag 2 september 2024 21:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Daar lijkt het op. Maar zo ver ik weet heeft hij dat nooit uitgesproken.
Maar als putin dit puur zou doen om de ussr terug te krijgen. Dan is het toch 100% zijn schuld.
Als Nederland denkt we vallen belgie binnen want er zitten Nederlanders en we willen de benelux terug. Is het toch ook 100% onze schuld
Ik weet ff niet hoe ik hier op moet reagerenquote:Op maandag 2 september 2024 21:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan zijn we er toch?
Vooral niet verder kijken naar beweegredenen, zo gaat het in de geschiedenisboekjes en klaar.
Ja en dat bedoel ik dus, wie zegt dat het zijn beweegredenen waren?quote:Op maandag 2 september 2024 21:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik weet ff niet hoe ik hier op moet reagerenDe beweegredenen in het geval van Hitler is puur dat hij groter land wilde hebben en rassen uitroeien die hij als minder acht. Om zo een super ras te maken. En hier voor 6 miljoen joden voor heeft laten vermoorden. En ik het daarom beetje gek vind dat je nu opeens impliceert dat het niet zijn schuld zou zijn.
Hij zelf. Heeft die nog een boek over geschrevenquote:Op maandag 2 september 2024 21:55 schreef Candymannetje het volgende:
Ja en dat bedoel ik dus, wie zegt dat het zijn beweegredenen waren?
Heb je het boek gelezen?quote:Op maandag 2 september 2024 21:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hij zelf. Heeft die nog een boek over geschreven
Welke relevante informatie voeg je zelf toe dan? Behalve die domme vergelijkingen met Hitler?quote:Op maandag 2 september 2024 21:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom doe je dan alsof je de wijsheid in pacht hebt door totaal geen relevante informatie toe te voegen maar wel te doen alsof je veel verstand van zaken hebt?
quote:Op maandag 2 september 2024 21:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja en dat bedoel ik dus, wie zegt dat het zijn beweegredenen waren?
Misschien is hij wel uitgelokt, net zoals Putin.
Als je serieus interesse hebt, kijkt dan een naar de link van unclescorp.
Niet dat ik het daar 100% mee eens ben maar geeft je wel een kijk op de andere kant van het verhaal.
Schuldvraag is altijd relatief en niet leidend, gaat om feiten en perspectie.
Zelf gelezen nee. (schijnt ook zo kut geschreven te zijn dat er amper doorheen te komen isquote:
Ik probeer iig geval een normale discussie te voeren zonder mensen te beledigen.quote:Op maandag 2 september 2024 22:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Welke relevante informatie voeg je zelf toe dan? Behalve die domme vergelijkingen met Hitler?
[..]![]()
"Ik ben zo uitgelokt, ik ga polen platgooien, annexeren en de bevolking uitroeien."
Ik heb dat boek hier liggen. Ik ben altijd al een fan geweest van geschiedenis dus had mijn vriendin het een keer voor me besteld. Bleek ze het (per ongeluk) van een 'foute' bron besteld te hebben met een voorwoord erbij over hoe verkeerd begrepen Adolf wel niet was. Dus ik heb een waar stuk neo-nazi propaganda in handenquote:Op maandag 2 september 2024 22:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zelf gelezen nee. (schijnt ook zo kut geschreven te zijn dat er amper doorheen te komen is) Weet ik er genoeg over. Ja.
Je beledigt voornamelijk je eigen intellect met je vergelijkingen.quote:Op maandag 2 september 2024 22:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik probeer iig geval een normale discussie te voeren zonder mensen te beledigen.
Misschien moet je dat ook eens proberen.
Daar staat volgens mij niks over een 3e reich, wel iets over samenzweringen tussen joden en communisten die hij beide minderwaardig vond.quote:Op maandag 2 september 2024 22:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zelf gelezen nee. (schijnt ook zo kut geschreven te zijn dat er amper doorheen te komen is) Weet ik er genoeg over. Ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |