abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 18:22:44 #276
364681 over_hedge
pi_215333217
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Goh het wordt beschamend dat wij miljoenen miljarden uitgeven om zo'n verouderd leger nog maar te proberen tegenhouden, laat staan verslaan en Rusland opdelen in kleine stukjes.
Geen antwoord op mijn vragen dus.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215333231
Sorry juf
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  FOK!Fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 18:27:48 #278
364681 over_hedge
pi_215333261
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
dat blijft wsl een pronkstukje. Maar de russen hebben wel meer dan deftige luchtafweer.
[..]
Ach een 100 tal supersonische projectielen en je kan ze gaan opvissen.
[..]
Uhu
Het deftige luchtafweer wat trage drones al niet kan stoppen _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:29:32 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215333275
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 17:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In dat geval falen ze behoorlijk.
Tja.. vooral door de drones denk ik. Die waren er in 1980 nog niet
The End Times are wild
pi_215333290
Lol en oekraine heeft amper nog luchtafweer en stopt gemiddeld 90% van de drones en raketten.
Zoete broodjes ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  FOK!Fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 18:32:57 #281
364681 over_hedge
pi_215333308
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nieuwe versies zijn ook een ton of 20 zwaarder dan die eerste versies. De aller nieuwste versie die ze nu ontwikkelen gaat weer stuk minder zwaar worden. Vooral omdat de turret onbemand gaat worden en dus veel minder armor in de turret nodig is.
  maandag 21 oktober 2024 @ 18:35:19 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215333337
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nieuwe versies zijn ook een ton of 20 zwaarder dan die eerste versies. De aller nieuwste versie die ze nu ontwikkelen gaat weer stuk minder zwaar worden. Vooral omdat de turret onbemand gaat worden en dus veel minder armor in de turret nodig is.
Waarom zou je ze überhaupt willen bemannen?
The End Times are wild
pi_215333481
Lol uiteindelijk doet die ouwe russische meuk het beter dan het geavanceerd VS materiaal.
Aan een fractie van de kostprijs.
Maar dat maakt de VS niet uit ntl, hoe meer oorlog hoe meer $$$ er binnen stroomt.
  FOK!Fotograaf maandag 21 oktober 2024 @ 18:59:02 #284
364681 over_hedge
pi_215333595
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom zou je ze überhaupt willen bemannen?
Tegenwoordig geen idee. Alle nadelen die er in de eerste versies zaten zijn opgelost. Grootste probleem bij die koude oorlog versies is dat de munitie ook in die zelfde turret opgeslagen zit. Dus 1 hit en grote kans dat je hele munitie in 1x afgaan.
pi_215333659
quote:

[..]
Ja klopt, heb genoeg videos daarvan voorbij zien komen.

Die drones hebben sowieso de hele manier van oorlogsvoering veranderd. Ik heb het echt te doen met de huidige generatie infanterie, die zijn kansloos tegen drones in dat vrijwel compleet vlakke open gebied met alleen wat bosranden. Vanaf boven zijn ze zo makkelijk te spotten en verstoppen heeft geen zin. Je ziet militairen uit wanhoop doen alsof ze dood zijn maar dat heeft in 9 van de 10x ook geen zin. Ik ben erg nieuwschierig en wil zo veel mogelijk materiaal zien wat daar allemaal plaatsvindt op het slagveld maar je maag draait om als je ziet wat drones aanrichten, dat is echt ongekend.

Je ziet ze ook zoeken naar een oplossing, keihard scheuren op motoren over het slagveld om drones te snel af te zijn, loopgraven met anti-drone shields er overheen en de nieuwste ontwikkeling de turtle tank :7

The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_215333746
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar als hij dan een nuke zou kunnen ontwikkelen, wat niet in een jaar gebeurd zal zijn, wat wil hij er dan mee doen? Putin zal daar niet warm of koud van worden..
Een oekrainse official had nochtans verkondigd dat ze dit in 2 weken zouden klaren mochten de russen Kiev naderen.
Nadien hebben ze het verslag in Bild Zeitung door Julian Röpke terug gedraaid.

[ Bericht 1% gewijzigd door UncleScorp op 21-10-2024 19:21:00 ]
pi_215333798
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:04 schreef CryptoPunk het volgende:

Die drones hebben sowieso de hele manier van oorlogsvoering veranderd. Ik heb het echt te doen met de huidige generatie infanterie, die zijn kansloos tegen drones in dat vrijwel compleet vlakke open gebied met alleen wat bosranden.
Ja vreselijk is dat.
Ik heb een zoon van 25 die gefascineerd is door het leger en ik kan hem dit niet genoeg proberen indrammen dat het waanzin is om nu in het leger te willen gaan.
Je bent gewoon kansloos.
pi_215333892
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja vreselijk is dat.
Ik heb een zoon van 25 die gefascineerd is door het leger en ik kan hem dit niet genoeg proberen indrammen dat het waanzin is om nu in het leger te willen gaan.
Je bent gewoon kansloos.
Da's klote man, zeker gezien de huidige situatie.
Beter ver weg blijven met alles wat met de regering te maken heeft, ze maken gewoon misbruik van je.
pi_215333920
quote:

[..]
En het gewicht, ze zakken weg.
pi_215334100
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Da's klote man, zeker gezien de huidige situatie.
Beter ver weg blijven met alles wat met de regering te maken heeft, ze maken gewoon misbruik van je.
Ja idd klote.
Grootste onderscheiding in master Chemie en momenteel aan het doctoreren (net terug van 6 maand University British Columbia in Canada) en hij wil reservist worden gvd.
Zo slim en tegelijk zo dom :(
  Forum Admin maandag 21 oktober 2024 @ 20:36:47 #291
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215335186
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En het gewicht, ze zakken weg.
Dat valt wel mee. Ze zijn voor een ander doctrine ontworpen, zonder het huidige type drones op het slagveld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin maandag 21 oktober 2024 @ 20:37:43 #292
pi_215335200
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd klote.
Grootste onderscheiding in master Chemie en momenteel aan het doctoreren (net terug van 6 maand University British Columbia in Canada) en hij wil reservist worden gvd.
Zo slim en tegelijk zo dom :(
Geen idee hoe het in België zit (je bent een Belg toch? ;)) maar reservisten staan niet zo heel snel aan het front.

En wellicht is het slechts een fase door de tijd waar we in leven
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215335409
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Geen idee hoe het in België zit (je bent een Belg toch? ;)) maar reservisten staan niet zo heel snel aan het front.

En wellicht is het slechts een fase door de tijd waar we in leven
Hij moet gewoon weg blijven van het leger. Je eigen land verdedigen tot daar aan toe (en ja ook als deze uitgelokt werd door een populaire
grootmacht :P), maar niet ergens anders.
Ik heb hem 7 jaar geleden gelukkig kunnen overtuigen om eerst zn studies
te vervolledigen.
  Forum Admin maandag 21 oktober 2024 @ 21:01:22 #294
pi_215335428
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 20:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hij moet gewoon weg blijven van het leger. Je eigen land verdedigen tot daar aan toe (en ja ook als deze uitgelokt werd door een populaire
grootmacht :P), maar niet ergens anders.
Ik heb hem 7 jaar geleden gelukkig kunnen overtuigen om eerst zn studies
te vervolledigen.
Niet te druk om maken. O+
  Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 22:25:12 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215336384
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 19:04 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ja klopt, heb genoeg videos daarvan voorbij zien komen.

Die drones hebben sowieso de hele manier van oorlogsvoering veranderd. Ik heb het echt te doen met de huidige generatie infanterie, die zijn kansloos tegen drones in dat vrijwel compleet vlakke open gebied met alleen wat bosranden. Vanaf boven zijn ze zo makkelijk te spotten en verstoppen heeft geen zin. Je ziet militairen uit wanhoop doen alsof ze dood zijn maar dat heeft in 9 van de 10x ook geen zin. Ik ben erg nieuwschierig en wil zo veel mogelijk materiaal zien wat daar allemaal plaatsvindt op het slagveld maar je maag draait om als je ziet wat drones aanrichten, dat is echt ongekend.

Je ziet ze ook zoeken naar een oplossing, keihard scheuren op motoren over het slagveld om drones te snel af te zijn, loopgraven met anti-drone shields er overheen en de nieuwste ontwikkeling de turtle tank :7

[ afbeelding ]
ik vraag me af of dat waar is, granaten die uit de lucht komen zeilen zijn niets nieuws natuurlijk, nu worden ze bezorgd door een drone van 1000 euro maar het principe is niet nieuw, als je de frontlinie verzadigd met flycatchers gekoppeld de Bofors dan is dat probleem al een stuk minder groot maar laat dat (en prtls) nu niet het gene zijn wat we weg hebben gedaan voor coole shit als Patriot en Nassams

wat vooral duidelijk wordt is dat het vertrouwen dat wij hebben (gekregen) in overgeproduceerde en peperdure speeltjes niet helemaal terecht is maar ik denk niet dat de boel er nu extreem anders aan toegaat dan 10 of 20 jaar geleden, iedere keer als er terrein wordt gewonnen dan gebeurt dat dmv tanks gevolgd door pantserinfanterie en ondersteund door de artillerie ... net als 100 jaar geleden

sure zo'n excalibur granaat is supercool maar er hangt wel een flink prijskaartje (een ton per shell) aan een dag schieten met die dingen en ze rollen ook niet per 1000 tegelijk van de lopende band
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215337516
-

[ Bericht 99% gewijzigd door UncleScorp op 22-10-2024 06:14:44 ]
pi_215337524
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:25 schreef over_hedge het volgende:

Wie er sterker wordt is vrij duidelijk lijkt mij.
quote:
NATO Commander Warns Russian Military Will Be Stronger After Ukraine War

NATO’s top commander in Europe, General Christopher Cavoli, has warned that Russia’s military will be stronger at the end of the war in Ukraine, regardless of the outcome.

https://www.msn.com/en-us(...)aine-war/ar-AA1sBrcO
  Moderator dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:27:58 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215337549
after, zelfde geld voor NATO en het einde is nog lang niet in zicht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215337804
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 15:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De US ... wil ze wel es bezig zien tegen een gelijkwaardige vijand.
[..]
Rusland produceert tenminste, tegen hoog tempo.
NAVO stuurt al haar materiaal door de shredder en produceert niets.
Wie zou er sterker worden ?
Je ziet ook dat al die "wonderwapens" van de Amerikanen en Engelsen aan stukken worden geschoten.
Nog nooit een Abram of Challenger verloren in strijd blabla.
Ja als je alleen maar tegen zwakke legers gaat vechten kan je wel lekker stoer doen met je tank.
pi_215338010
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2024 18:50 schreef UncleScorp het volgende:
Lol uiteindelijk doet die ouwe russische meuk het beter dan het geavanceerd VS materiaal.
Aan een fractie van de kostprijs.
Maar dat maakt de VS niet uit ntl, hoe meer oorlog hoe meer $$$ er binnen stroomt.
Ik ben echt benieuwd welke legers blijven functioneren na een EMP.
De Amerikanen hebben het sterkste leger van de wereld maar ze leunen erg op technologie.
En als dat uit valt na een EMP blijft er weinig van over denk ik.
Dan zijn de Russen weer in het voordeel want die zijn meer gewend om zonder technologie te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')