SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:12 schreef d.k. het volgende:
Zuidoost Brabant zag het onweer naderen en het leverde heel mooie luchten op. Tot nu toe droog maar het koelt wel heerlijk af.
Tis net die paar kilometer naar het oostenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eindhoven is ook zuid-oost Brabant, maar afkoeling gaat hier maar langzaam.
Ja, dat zag ik ook. Zit wel te wachten op verkoeling...quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:32 schreef PzKpfw het volgende:
Het onweer en de regen trekken weer eens precies langs de grens
Dat zijn er 20-60 dan we hier in Zwolle gehad hebben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:48 schreef VacaLoca het volgende:
Een half uur vantevoren stond er op buienradar dat er hier uur lang 20-60mm per uur ging vallen.
Uiteindelijk 20-60 spetters
Jaloersquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:57 schreef minthy het volgende:
Richting het noordoosten (regio Emmen volgens de radar) hebben ze een stroboscoop aangezet, sodeju
Ik nietquote:
Ik heb het net gefilmdquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:57 schreef minthy het volgende:
Richting het noordoosten (regio Emmen volgens de radar) hebben ze een stroboscoop aangezet, sodeju
Die buienlijn is echt ontstaan uit het nietsquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:00 schreef LTVDK het volgende:
Hier in het zuidwesten hebben ze nu ook de stroboscoop aangezet
Ja halfuurtje geleden was het nog zo'n net-niet motregenbuitje en nu gaat het losquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die buienlijn is echt ontstaan uit het niets
Tof! Het was niet te zuunigquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb het net gefilmd![]()
[ afbeelding ]
Vergeet het maar, gaat er net langs.quote:
Jij woont toevallig ook in Doodstil?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:08 schreef bianconeri het volgende:
Live vanuit Groningen is het hier gekkenwerk, wat in vredesnaam is dit
Het was echt doodstil, geen zuchtje wind en ineens alsof er een orkaan langs kwam razen.
En lichtflitsen???
Echt het flitst nu al een half uur non-stop. Dit is echt absurd.
De hele lucht is gewoon licht en dat van bliksem.
Owh en om het nog gekker te maken is om te beseffen dat het heftigste deel hier bij langs trekt.
Dit beeld nu ook in Rotterdam. Alle lichten uit en genietenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb het net gefilmd![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:51 schreef d.k. het volgende:
Vanuit regio Eindhoven wel mooi uitzicht op de bliksem in het oosten.
En Eindhoven zit weer precies tussen de uitgebluste buien in het oosten die niet dichtbij genoeg kwamen en het nieuwe feestje ten westen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Ontstaat nu een nieuwe buienlijn Turnhout-Breda-Dordrecht
Ik weet niet of ik mag klagen na die supercel die hier over trok tussen Tilburg en Eindhoven een paar weken geledenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
En Eindhoven zit weer precies tussen de uitgebluste buien in het oosten die niet dichtbij genoeg kwamen en het nieuwe feestje ten westen.
Hier in het midden wel een hele harde bui net.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Hier in het midden van het land helemaal niks.
''niets is zo veranderlijk als het weer''quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:15 schreef beantherio het volgende:
Rare patronen hoor. Het oosten leek compleet weggevaagd te worden door die buien uit Duitsland. Maar op de lijn Zwolle - Apeldoorn - Nijmegen leek een gigantische muur opgetrokken te zijn waar het allemaal oploste of afboog. En nu komt er ineens juist vanuit het westen een groot front deze kant op.
Ik zit er ten westen van, krijg wel de hele lichtshow en de verkoeling maar niet de overstromingenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
En Eindhoven zit weer precies tussen de uitgebluste buien in het oosten die niet dichtbij genoeg kwamen en het nieuwe feestje ten westen.
Gelukkg nietquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:09 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Jij woont toevallig ook in Doodstil?
O hier ook livequote:
Ben vanavond in Hengelo, Gelderland bij vrienden van vrouwlief. Maar het ging hier idd wel ff goed los met hoosbui en geflitsquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:50 schreef INViCTuS het volgende:
Misschien haalt dat Zutphen ook nog wel @:dick_laurent
Nou hier net ten noorden van mij op de wadden activatie en die zal verbinding maken met de bui van Groningen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:34 schreef beantherio het volgende:
Iedereen krijgt onweer en wij hebben naks
Hier in het noorden dus NIETquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:40 schreef Revanches het volgende:
Enorme lichtshow hier in het noorden.
Hier in Deventer ook, bleef niets van over.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:48 schreef VacaLoca het volgende:
Een half uur vantevoren stond er op buienradar dat er hier uur lang 20-60mm per uur ging vallen.
Uiteindelijk 20-60 spetters
Alles dicht, want muggen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:44 schreef DutchBlend het volgende:
21,5 graad buiten maar met pakweg 85% luchtvochtigheid. Binnen 25c met 54% luchtvochtigheid.
Blijven koelen met alleen de airco of ramen open om sneller te koelen maar wel vocht binnenhalen?
Temperatuur vs luchtvochtigheid. Blijf het lastig kiezen vinden.
Heb horrengaasquote:
Vakkundig gemistquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:39 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal niets in Eindhoven en alleen maar warmte die maar niet opbokt.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vakkundig gemist
0.0mm regen
2liter zweet
Uitgaande van jouw eerdere post met wat hulp van hitteindex en dauwpunt calculators:quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:46 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Heb horrengaas
Betreft trouwens mobiele airco dus dat koelt langzamer dan split unit. Had ik laatstgenoemde dan was de keuze makkelijker
Dat stond wel in verschillende modellenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:01 schreef crystal_meth het volgende:
KMI voorspelt nu onweer morgenochtend. Ik geloof ze niet meer.
In mijn woonplaats bedoel ik.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat stond wel in verschillende modellen
Dank je. Daarnaast daalt de temperatuur met airco nog verder dus dat wordt alleen maar een positiever uitslaande keuze denk ikquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:00 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Uitgaande van jouw eerdere post met wat hulp van hitteindex en dauwpunt calculators:
Alles open: 21,5°C bij 85% geeft een hitte-index van 31°C en een dauwpunt van 18,9°C
Airco: 25°C bij 54% geeft een hitte-index van 31°C en een dauwpunt van 15°C
Misschien voelt dat laatste dan toch beter? Dat laatste verlaagt iig wel de kans op condens-en schimmelvorming in huis en zweet verdampt gemakkelijker.
Nou idd! Uur geleden was er niets in de planning, zo zie je maar hequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zo kijkend naar de radar op buienalarm blijft het nog uren regenen in Utrecht. Good times.
Ze hebben het er ook maar moeilijk mee qua voorspelling. Toen het hier los ging was er boven Utrecht nog niks te zien op de radar... was een stuk verderop.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou idd! Uur geleden was er niets in de planning, zo zie je maar he
Hopelijk komt Eindhoven de komende uren ook nog aan de beurt dan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou idd! Uur geleden was er niets in de planning, zo zie je maar he
Het is nu hier. Maar bijna voorbij zie ik op buienradar.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tjees wat een show gehad hierdie bui boven de wadden maakte me toch een lekkere show van! Heel veel hoogte onweer maar sommige waren goed fel en gaven heerlijke donders
![]()
Ondanks het ten noorden van me is ontstaan heb ik er toch heerlijk van genoten
Hier ook! Echt genoten. Nu nog steeds wat gerommel en geflitst.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tjees wat een show gehad hierdie bui boven de wadden maakte me toch een lekkere show van! Heel veel hoogte onweer maar sommige waren goed fel en gaven heerlijke donders
![]()
Ondanks het ten noorden van me is ontstaan heb ik er toch heerlijk van genoten
Vrienden van mij hebben ook zo'n uitbouw van de woonkamer met een sjiek raam bovenin. Het is wel een extra risico op waterschade bij extreem weer, vooral als vogels weleens geneigd zijn een nest te gaan bouwen in de afvoer.quote:
Klopt geen zak van, Breda heeft zware wateroverlast gehad.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:20 schreef Paul het volgende:
2 plekken met megaveel regen[ afbeelding ]
Straten in Groningen stonden blank dus dit klopt inderdaad niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:20 schreef Paul het volgende:
2 plekken met megaveel regen[ afbeelding ]
Tja, die luchtvochtigheid he.. kunnen we beter gewoon 18 graden hebbenquote:
de hitte zit in de stenenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, het is nu 21 graden ofzo. Dit is echt dikke airco-temperatuur buiten, hoezo goor weer?
Om in te werken danquote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, het is nu 21 graden ofzo. Dit is echt dikke airco-temperatuur buiten, hoezo goor weer?
Inderdaad aircoweer. Die draaien dan ook gewoon hier.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, je kunt nu prima luchten hoor. De warmte zit binnen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Inderdaad aircoweer. Die draaien dan ook gewoon hier.
Benauwde tyfuszooi buiten
Nog geen raam open gehad sinds zondag op maandag.
Compleet windstil was het vanmorgen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van fatsoenlijk doorwaaiweer is ook geen sprake idd.
Wacht... dus het wordt nog kouder dan dit?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
Het voelt nog wat klam buiten ja, 25 graden ook.
Koufront komt rond 14:00uur dus vanaf dat moment in oosten en nog voor de avond in noordoosten verkoeling.
Dan zou het in heel NL max. 19/20 graden moeten zijn.
Ik mis de lapdance van de knappe Indonesische ?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:46 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijke weekjes zo, nieuw hollands weertje. Arabische muziek op vol volume uit de openstaande ramen. Luidruchtige Somalische BBQ tot de late uurtjes. Vreemde geuren en geluiden in de Hollandse nacht. Dit is gewoonweg genieten.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:46 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijke weekjes zo, nieuw hollands weertje. Arabische muziek op vol volume uit de openstaande ramen. Luidruchtige Somalische BBQ tot de late uurtjes. Vreemde geuren en geluiden in de Hollandse nacht. Dit is gewoonweg genieten.
Aankomende avond en nacht pas een echte afkoeling. Can't wait for it.quote:
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wacht... dus het wordt nog kouder dan dit?Damn, dan moet mogelijk het vestje weer aan.
Binnen is het 20.5 graden met 39% LV.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, je kunt nu prima luchten hoor. De warmte zit binnen.
meer supertrollen, maar weinig mensen zien dit.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]wat ben je toch heerlijk aan het trollen de laatste dagen
gewoon met zijn allen CO2 tax betalen, dat lost alles op.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:11 schreef Xenorium het volgende:
Weer code geel voor het oosten van het land, weer heftige buien met wateroverlast. Sterkte alvast.
Ik moet zeggen, het lijkt alsof het vroeger toch echt minder vaak raak was met wateroverlast. Tegenwoordig wordt gewoon dezelfde regio een paar keer gewoon achter elkaar getroffen. Het zou eens in de zoveel tig jaren zijn, dat kan dus ook wel de vuilnisbak in.![]()
Naja, dat kan dan ook gezegd worden over mensen die continu janken hier dat het zo heet is en doen alsof de wereld vergaatquote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
meer supertrollen, maar weinig mensen zien dit.
Maar al die klimaathysterie is maar overdreven hoorquote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:11 schreef Xenorium het volgende:
Weer code geel voor het oosten van het land, weer heftige buien met wateroverlast. Sterkte alvast.
Ik moet zeggen, het lijkt alsof het vroeger toch echt minder vaak raak was met wateroverlast. Tegenwoordig wordt gewoon dezelfde regio een paar keer gewoon achter elkaar getroffen. Het zou eens in de zoveel tig jaren zijn, dat kan dus ook wel de vuilnisbak in.![]()
Het thema het hele jaar door is volgens mij wel wateroverlast. Van veel te hoge grondwaterstanden tot plensbuien waardoor je straat en mogelijk je huis in een kolkende rivier verandert.
Laten we hopen dat het aankomende tijd minder wordt met die zooi.
Hysterie is per definitie overdreven.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar al die klimaathysterie is maar overdreven hoor
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:11 schreef Xenorium het volgende:
Het thema het hele jaar door is volgens mij wel wateroverlast. Van veel te hoge grondwaterstanden tot plensbuien waardoor je straat en mogelijk je huis in een kolkende rivier verandert.
Laten we hopen dat het aankomende tijd minder wordt met die zooi.
Haha, dat zul je hier niet horen. Hooguit Roemeens. Maar die wonen meestal in een caravan.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:46 schreef RamboDirk het volgende:
Je weet dat deze kaart niet aangeeft hoe veel/weinig regen er ten opzichte van de norm is gevallen maar dat verdamping een flinke rol in deze berekening speelt he?quote:
Yup die komt eraan zo te zienquote:
Pas na zondag worden de nachten wat dragelijker met een graadje of 15.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:24 schreef Zipportal het volgende:
Dit is beter uit te houden dan die troep van gisteren. Nu maar de nachten afwachten.
Het is meestal rood tot bruin inderdaad rond deze tijd.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 13:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Je weet dat deze kaart niet aangeeft hoe veel/weinig regen er ten opzichte van de norm is gevallen maar dat verdamping een flinke rol in deze berekening speelt he?
Zal altijd wel iets overblijven. In BG bezuiden 3km is er ook nog een gletsertje te vinden. Wel in de schaduw en gelegen op marmer, dat welquote:
Zo triest. De plekken waar ik als kind kwam vergeleken met nu. Bizar dat verschil ook.quote:
Dat ding van 100m2?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Zal altijd wel iets overblijven. In BG bezuiden 3km is er ook nog een gletsertje te vinden. Wel in de schaduw en gelegen op marmer, dat wel
Gletsjer is gletsjerquote:
Als je eenmaal op de Baltorogletsjer hebt gestaan is dat niet meer dan een sneeuwveldjequote:
Ik ookquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik was net even in de hel. En alles potdicht houden, want 'het is zo benauwd buiten'....
Na twee minuten minimale arbeid drijfnat![]()
[ afbeelding ]
Zeker, Zugspitze ziet er ook ieder jaar triester uit. Vaak moeten trotseren op weg naar de top.quote:
En nu weet het ons wel te vinden @Wereldgozerquote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Komt me een partij regen aan, maar dit alles zonder onweer helaas.
En wat wil je daarmee zeggen?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nu weet het ons wel te vinden @:wereldgozer
Begint hier alweer aardig te rommelen in de verte.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Komt me een partij regen aan, maar dit alles zonder onweer helaas.
Nee ikke dom dus ikke niet snapquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij het niet snapt
Dat is jammer, dat was bij mij gisteren ook, eigen ontstond het 10km voor me neus maar heb wel genoten.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:22 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Begint hier alweer aardig te rommelen in de verte.
Maar zo te zien trekt het allemaal net voorbij.
Dat die partij regen nu wel hier valt terwijl het gisteren - toen er nog terreur bij zat - heel ver weg bleef.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee ikke dom dus ikke niet snap
[..]
Dat is jammer, dat was bij mij gisteren ook, eigen ontstond het 10km voor me neus maar heb wel genoten.
Voor vandaag zie ik het hier niet tot onweer komen
Zoals het hoortquote:Op woensdag 14 augustus 2024 16:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat die partij regen nu wel hier valt terwijl het gisteren - toen er nog terreur bij zat - heel ver weg bleef.
Er staat wel een joekel van een piek op buienalarm rond 18.30. Nog eens zien wat er zo van over is.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Komt zo wel voorbij fietsen. Geef het minder dan een half uur.
vergeet je handschoenen nietquote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:09 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
21 graden hier heb maar een trui aangetrokken
nou ja, dat dusquote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:33 schreef Arizona het volgende:
Onweer trekt wel weer mooi ten westen langs
Viel hier alles meequote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nu weet het ons wel te vinden @:wereldgozer
Gruwelijk nat.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is nu zo vochtig dat alle ruiten van de auto aan de buitenkant beslaan als je de airco te koel zet.
Good evening Vietnam
Oeh lekker, ik zondag ochtend weer, daarna lekker lunchen hmmmquote:Op woensdag 14 augustus 2024 20:39 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Viel hier alles mee
Heerlijk 9 holes gelopen @:monkyyy
Die temperaturen mogen best blijven tot mid oktober, perfect Hollands zomerweer.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 07:05 schreef INViCTuS het volgende:
Qua temperatuur ziet het er de komende 2 weken nog wel goed uit
De 24-26 graden die ik de komende 2 weken overdag zie mogen inderdaad best tot half oktober blijvenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die temperaturen mogen best blijven tot mid oktober, perfect Hollands zomerweer.
Temperatuur =/= LVquote:Op donderdag 15 augustus 2024 06:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Temperatuur was/is toch wel oke? Al kan ik me voorstellen dat het binnen nog te warm is dan?
Op dit moment ook nog veel (zware) buienquote:
Ga lekker ergens anders lopen chagrijnenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 09:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga lekker ergens anders bijdehand doen
quote:
Ja snap ik. Maar het was 15 graden buitenquote:
Je zit in het buitenland?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja snap ik. Maar het was 15 graden buiten
Het was géén plaknacht buiten, maar in een warm huis kan ik me dat wel voorstellen.
Limbabwe, woestijnklimaat he. Warme dagen, koude nachtenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zit in het buitenland?
Hier is het amper onder de 18 met 99% LV gekomen.
Bijzondere herfst dan toch wel.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:39 schreef Zorro het volgende:
Man man man, 2 dagen leuk weer en het is alweer herfst
En dan zijn er mensen die kalgen over wat was het ook alweer, koelongelijkheid of zoiets? Echt
huh, hier schijnt volop de zon.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:39 schreef Zorro het volgende:
En dan zijn er mensen die kalgen over wat was het ook alweer, koelongelijkheid of zoiets? Echt
Het is amper warmer dan 20 graden. Nee dat is topzomerweer zeker.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:59 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bijzondere herfst dan toch wel.
Bijna 22 graden hier. Best prima welquote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is amper warmer dan 20 graden. Nee dat is topzomerweer zeker.
Vandaag herfst noemen is wel erg overdreven. Het is geen 30 graden nee, maar daar zit echt nog wel wat tussenin. Eigenlijk een vrije normale zomerdag in Nederland lijkt het. Wordt als het goed is zelfs nog bovengemiddeld warm, maar dat moeten we nog ff afwachten.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is amper warmer dan 20 graden. Nee dat is topzomerweer zeker.
Dat is een mooi overzichtje jaquote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:34 schreef Watashiwa het volgende:
https://wow.knmi.nl/
Deze ken ik nog niet. Overzicht weerstations op kaart. Misschien handig om dit ook te plaatsen in links.
Dat is wel wat gedetailleerder dan die cijfers per provincie die je meestal ziet.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:34 schreef Watashiwa het volgende:
Deze ken ik nog niet. Overzicht weerstations op kaart. Misschien handig om dit ook te plaatsen in links.
Klopt, Brits initiatief met grotendeels amateur-stations. Daarom niet bruikbaar voor de officiële data maar wel handig om lokale details te zien.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat is wel wat gedetailleerder dan die cijfers per provincie die je meestal ziet.
Ah, op die manier. Erg handig voor de gewone man in elk geval, goed initiatief en nuttig linkje.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt, Brits initiatief met grotendeels amateur-stations. Daarom niet bruikbaar voor de officiële data maar wel handig om lokale details te zien.
Wow!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 11:34 schreef Watashiwa het volgende:
Het is 23/24 graden, wat lul je nou?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:39 schreef Zorro het volgende:
Heftig weerquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Toch weer een 27er aangetikt vandaag.
Sterkte.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik hoop dat je het overleeft.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Stel je aanquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dat was ook gewoon verwachtquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:30 schreef king_slayer het volgende:
27 graden hier. Opbokken met die hitte.
Vermoeiend weer.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Echt bizar weer. Hier waait het gewoon al de hele dag vrijwel niet. Ik woon echt op een windluwe plek volgens mij.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Best lekker vandaag met dat briesje er bij, en 28 graden. Niks mis mee.
Komt goed. De zomer kruipt naar z'n eind, krijgen we vanzelf weer betere temperaturenquote:
Alles onder 12 Beaufort stelt toch niks voorquote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:45 schreef 12Beaufort het volgende:
Stevige wind wel hier.
[ afbeelding ]
Die gaan een fijn herfst halfjaar tegemoet.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:35 schreef INViCTuS het volgende:
Ging wel goed op de Balearen. De zee is veel te warm. In het najaar komt dit soort terreur weer nog veel vaker in het Middelandse zee gebied
[ x ]
Griekenland, Kroatië en Italië net zo.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die gaan een fijn herfst halfjaar tegemoet.
@Haagsquote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:35 schreef INViCTuS het volgende:
Ging wel goed op de Balearen. De zee is veel te warm. In het najaar komt dit soort terreur weer nog veel vaker in het Middelandse zee gebied
[ x ]
Ja het was lekker opgeknapt nogquote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Best lekker vandaag met dat briesje er bij, en 28 graden. Niks mis mee.
Ik ben hier in Saas Fee wel eens geweest. mooi plekje welquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zo triest. De plekken waar ik als kind kwam vergeleken met nu. Bizar dat verschil ook.
Mijn kleine man zal zich vooral de restanten van de ooit zo machtige gletsjers herinneren vrees ik![]()
Zeker mooi daar. Heb de klettersteig Britannia daar eens gedaan. Wel best een pittige was dat.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ben hier in Saas Fee wel eens geweest. mooi plekje wel
[ x ]
Leuke zwembad, eens wat anders dan stilstaand waterquote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:35 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 23:23 schreef Nattekat het volgende:
Het koelt ook echt totaal niet af nu
het is nu 19 grquote:Op donderdag 15 augustus 2024 23:23 schreef Nattekat het volgende:
Het koelt ook echt totaal niet af nu
Yups er komt genoeg regen aanquote:Op donderdag 15 augustus 2024 23:16 schreef DutchBlend het volgende:
Zou die regen nog komen vannacht? Op buienradar lijkt die lijn nu wat meer noord-noordoostwaards te trekken.
Edit: ah ik zie nu op de Europese radar dat ten zuidwesten daarvan ook nog wat zit
quote:
Zeer welkom ja om even de lucht schoon te spoelen van alle pollen.quote:
Helemaal grijs en regen op komst. Precies niet perfect. Temperatuur gaat nog welquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima weertje zo. Wat wolken, beetje zon. 20 graden. Perfecte zomerdag.
quote:
quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Helemaal grijs en regen op komst. Precies niet perfect. Temperatuur gaat nog wel
Denk niet non-stop hoor.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:32 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Hier gaat tot 5 uur vanacht regenen.
Gastquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:26 schreef Twieki het volgende:
[..]![]()
Pessimist. Het is ook nooit goed hé? De natuur heeft een dag zoals vandaag nodig. Paar uur gestage regen over het hele land. Heerlijk!
O ja nou hier nog niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 08:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Helemaal grijs en regen op komst. Precies niet perfect. Temperatuur gaat nog wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |