Hier in het noorden dus NIETquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:40 schreef Revanches het volgende:
Enorme lichtshow hier in het noorden.
Hier in Deventer ook, bleef niets van over.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:48 schreef VacaLoca het volgende:
Een half uur vantevoren stond er op buienradar dat er hier uur lang 20-60mm per uur ging vallen.
Uiteindelijk 20-60 spetters
Alles dicht, want muggen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:44 schreef DutchBlend het volgende:
21,5 graad buiten maar met pakweg 85% luchtvochtigheid. Binnen 25c met 54% luchtvochtigheid.
Blijven koelen met alleen de airco of ramen open om sneller te koelen maar wel vocht binnenhalen?
Temperatuur vs luchtvochtigheid. Blijf het lastig kiezen vinden.
Heb horrengaasquote:
Vakkundig gemistquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:39 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal niets in Eindhoven en alleen maar warmte die maar niet opbokt.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vakkundig gemist
0.0mm regen
2liter zweet
Uitgaande van jouw eerdere post met wat hulp van hitteindex en dauwpunt calculators:quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:46 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Heb horrengaas
Betreft trouwens mobiele airco dus dat koelt langzamer dan split unit. Had ik laatstgenoemde dan was de keuze makkelijker
Dat stond wel in verschillende modellenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:01 schreef crystal_meth het volgende:
KMI voorspelt nu onweer morgenochtend. Ik geloof ze niet meer.
In mijn woonplaats bedoel ik.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat stond wel in verschillende modellen
Dank je. Daarnaast daalt de temperatuur met airco nog verder dus dat wordt alleen maar een positiever uitslaande keuze denk ikquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:00 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Uitgaande van jouw eerdere post met wat hulp van hitteindex en dauwpunt calculators:
Alles open: 21,5°C bij 85% geeft een hitte-index van 31°C en een dauwpunt van 18,9°C
Airco: 25°C bij 54% geeft een hitte-index van 31°C en een dauwpunt van 15°C
Misschien voelt dat laatste dan toch beter? Dat laatste verlaagt iig wel de kans op condens-en schimmelvorming in huis en zweet verdampt gemakkelijker.
Nou idd! Uur geleden was er niets in de planning, zo zie je maar hequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zo kijkend naar de radar op buienalarm blijft het nog uren regenen in Utrecht. Good times.
Ze hebben het er ook maar moeilijk mee qua voorspelling. Toen het hier los ging was er boven Utrecht nog niks te zien op de radar... was een stuk verderop.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou idd! Uur geleden was er niets in de planning, zo zie je maar he
Hopelijk komt Eindhoven de komende uren ook nog aan de beurt dan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou idd! Uur geleden was er niets in de planning, zo zie je maar he
Het is nu hier. Maar bijna voorbij zie ik op buienradar.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tjees wat een show gehad hierdie bui boven de wadden maakte me toch een lekkere show van! Heel veel hoogte onweer maar sommige waren goed fel en gaven heerlijke donders
![]()
Ondanks het ten noorden van me is ontstaan heb ik er toch heerlijk van genoten
Hier ook! Echt genoten. Nu nog steeds wat gerommel en geflitst.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tjees wat een show gehad hierdie bui boven de wadden maakte me toch een lekkere show van! Heel veel hoogte onweer maar sommige waren goed fel en gaven heerlijke donders
![]()
Ondanks het ten noorden van me is ontstaan heb ik er toch heerlijk van genoten
Vrienden van mij hebben ook zo'n uitbouw van de woonkamer met een sjiek raam bovenin. Het is wel een extra risico op waterschade bij extreem weer, vooral als vogels weleens geneigd zijn een nest te gaan bouwen in de afvoer.quote:
Klopt geen zak van, Breda heeft zware wateroverlast gehad.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:20 schreef Paul het volgende:
2 plekken met megaveel regen[ afbeelding ]
Straten in Groningen stonden blank dus dit klopt inderdaad niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:20 schreef Paul het volgende:
2 plekken met megaveel regen[ afbeelding ]
Tja, die luchtvochtigheid he.. kunnen we beter gewoon 18 graden hebbenquote:
de hitte zit in de stenenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, het is nu 21 graden ofzo. Dit is echt dikke airco-temperatuur buiten, hoezo goor weer?
Om in te werken danquote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh, het is nu 21 graden ofzo. Dit is echt dikke airco-temperatuur buiten, hoezo goor weer?
Inderdaad aircoweer. Die draaien dan ook gewoon hier.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, je kunt nu prima luchten hoor. De warmte zit binnen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Inderdaad aircoweer. Die draaien dan ook gewoon hier.
Benauwde tyfuszooi buiten
Nog geen raam open gehad sinds zondag op maandag.
Compleet windstil was het vanmorgen.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van fatsoenlijk doorwaaiweer is ook geen sprake idd.
Wacht... dus het wordt nog kouder dan dit?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
Het voelt nog wat klam buiten ja, 25 graden ook.
Koufront komt rond 14:00uur dus vanaf dat moment in oosten en nog voor de avond in noordoosten verkoeling.
Dan zou het in heel NL max. 19/20 graden moeten zijn.
Ik mis de lapdance van de knappe Indonesische ?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:46 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijke weekjes zo, nieuw hollands weertje. Arabische muziek op vol volume uit de openstaande ramen. Luidruchtige Somalische BBQ tot de late uurtjes. Vreemde geuren en geluiden in de Hollandse nacht. Dit is gewoonweg genieten.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:46 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijke weekjes zo, nieuw hollands weertje. Arabische muziek op vol volume uit de openstaande ramen. Luidruchtige Somalische BBQ tot de late uurtjes. Vreemde geuren en geluiden in de Hollandse nacht. Dit is gewoonweg genieten.
Aankomende avond en nacht pas een echte afkoeling. Can't wait for it.quote:
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wacht... dus het wordt nog kouder dan dit?Damn, dan moet mogelijk het vestje weer aan.
Binnen is het 20.5 graden met 39% LV.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, je kunt nu prima luchten hoor. De warmte zit binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |