SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:12 schreef d.k. het volgende:
Zuidoost Brabant zag het onweer naderen en het leverde heel mooie luchten op. Tot nu toe droog maar het koelt wel heerlijk af.
Tis net die paar kilometer naar het oostenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eindhoven is ook zuid-oost Brabant, maar afkoeling gaat hier maar langzaam.
Ja, dat zag ik ook. Zit wel te wachten op verkoeling...quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:32 schreef PzKpfw het volgende:
Het onweer en de regen trekken weer eens precies langs de grens
Dat zijn er 20-60 dan we hier in Zwolle gehad hebben.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:48 schreef VacaLoca het volgende:
Een half uur vantevoren stond er op buienradar dat er hier uur lang 20-60mm per uur ging vallen.
Uiteindelijk 20-60 spetters
Jaloersquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:57 schreef minthy het volgende:
Richting het noordoosten (regio Emmen volgens de radar) hebben ze een stroboscoop aangezet, sodeju
Ik nietquote:
Ik heb het net gefilmdquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:57 schreef minthy het volgende:
Richting het noordoosten (regio Emmen volgens de radar) hebben ze een stroboscoop aangezet, sodeju
Die buienlijn is echt ontstaan uit het nietsquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:00 schreef LTVDK het volgende:
Hier in het zuidwesten hebben ze nu ook de stroboscoop aangezet
Ja halfuurtje geleden was het nog zo'n net-niet motregenbuitje en nu gaat het losquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die buienlijn is echt ontstaan uit het niets
Tof! Het was niet te zuunigquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb het net gefilmd![]()
[ afbeelding ]
Vergeet het maar, gaat er net langs.quote:
Jij woont toevallig ook in Doodstil?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:08 schreef bianconeri het volgende:
Live vanuit Groningen is het hier gekkenwerk, wat in vredesnaam is dit
Het was echt doodstil, geen zuchtje wind en ineens alsof er een orkaan langs kwam razen.
En lichtflitsen???
Echt het flitst nu al een half uur non-stop. Dit is echt absurd.
De hele lucht is gewoon licht en dat van bliksem.
Owh en om het nog gekker te maken is om te beseffen dat het heftigste deel hier bij langs trekt.
Dit beeld nu ook in Rotterdam. Alle lichten uit en genietenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb het net gefilmd![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:51 schreef d.k. het volgende:
Vanuit regio Eindhoven wel mooi uitzicht op de bliksem in het oosten.
En Eindhoven zit weer precies tussen de uitgebluste buien in het oosten die niet dichtbij genoeg kwamen en het nieuwe feestje ten westen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:51 schreef Houtenbeen het volgende:
Ontstaat nu een nieuwe buienlijn Turnhout-Breda-Dordrecht
Ik weet niet of ik mag klagen na die supercel die hier over trok tussen Tilburg en Eindhoven een paar weken geledenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
En Eindhoven zit weer precies tussen de uitgebluste buien in het oosten die niet dichtbij genoeg kwamen en het nieuwe feestje ten westen.
Hier in het midden wel een hele harde bui net.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Hier in het midden van het land helemaal niks.
''niets is zo veranderlijk als het weer''quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:15 schreef beantherio het volgende:
Rare patronen hoor. Het oosten leek compleet weggevaagd te worden door die buien uit Duitsland. Maar op de lijn Zwolle - Apeldoorn - Nijmegen leek een gigantische muur opgetrokken te zijn waar het allemaal oploste of afboog. En nu komt er ineens juist vanuit het westen een groot front deze kant op.
Ik zit er ten westen van, krijg wel de hele lichtshow en de verkoeling maar niet de overstromingenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[..]
En Eindhoven zit weer precies tussen de uitgebluste buien in het oosten die niet dichtbij genoeg kwamen en het nieuwe feestje ten westen.
Gelukkg nietquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:09 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Jij woont toevallig ook in Doodstil?
O hier ook livequote:
Ben vanavond in Hengelo, Gelderland bij vrienden van vrouwlief. Maar het ging hier idd wel ff goed los met hoosbui en geflitsquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 18:50 schreef INViCTuS het volgende:
Misschien haalt dat Zutphen ook nog wel @:dick_laurent
Nou hier net ten noorden van mij op de wadden activatie en die zal verbinding maken met de bui van Groningen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:34 schreef beantherio het volgende:
Iedereen krijgt onweer en wij hebben naks
Hier in het noorden dus NIETquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:40 schreef Revanches het volgende:
Enorme lichtshow hier in het noorden.
Hier in Deventer ook, bleef niets van over.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 21:48 schreef VacaLoca het volgende:
Een half uur vantevoren stond er op buienradar dat er hier uur lang 20-60mm per uur ging vallen.
Uiteindelijk 20-60 spetters
Alles dicht, want muggen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:44 schreef DutchBlend het volgende:
21,5 graad buiten maar met pakweg 85% luchtvochtigheid. Binnen 25c met 54% luchtvochtigheid.
Blijven koelen met alleen de airco of ramen open om sneller te koelen maar wel vocht binnenhalen?
Temperatuur vs luchtvochtigheid. Blijf het lastig kiezen vinden.
Heb horrengaasquote:
Vakkundig gemistquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:39 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal niets in Eindhoven en alleen maar warmte die maar niet opbokt.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vakkundig gemist
0.0mm regen
2liter zweet
Uitgaande van jouw eerdere post met wat hulp van hitteindex en dauwpunt calculators:quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 22:46 schreef DutchBlend het volgende:
[..]
Heb horrengaas
Betreft trouwens mobiele airco dus dat koelt langzamer dan split unit. Had ik laatstgenoemde dan was de keuze makkelijker
Dat stond wel in verschillende modellenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:01 schreef crystal_meth het volgende:
KMI voorspelt nu onweer morgenochtend. Ik geloof ze niet meer.
In mijn woonplaats bedoel ik.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat stond wel in verschillende modellen
Dank je. Daarnaast daalt de temperatuur met airco nog verder dus dat wordt alleen maar een positiever uitslaande keuze denk ikquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:00 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Uitgaande van jouw eerdere post met wat hulp van hitteindex en dauwpunt calculators:
Alles open: 21,5°C bij 85% geeft een hitte-index van 31°C en een dauwpunt van 18,9°C
Airco: 25°C bij 54% geeft een hitte-index van 31°C en een dauwpunt van 15°C
Misschien voelt dat laatste dan toch beter? Dat laatste verlaagt iig wel de kans op condens-en schimmelvorming in huis en zweet verdampt gemakkelijker.
Nou idd! Uur geleden was er niets in de planning, zo zie je maar hequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zo kijkend naar de radar op buienalarm blijft het nog uren regenen in Utrecht. Good times.
Ze hebben het er ook maar moeilijk mee qua voorspelling. Toen het hier los ging was er boven Utrecht nog niks te zien op de radar... was een stuk verderop.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 23:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou idd! Uur geleden was er niets in de planning, zo zie je maar he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |