Zeilen en zwemmenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:48 schreef TAmaru het volgende:
wat krijgen we nu nog voor kansen vandaag waarbij we keihard af kunnen gaan??
Tennis, zeilen, zwemmen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:48 schreef TAmaru het volgende:
wat krijgen we nu nog voor kansen vandaag waarbij we keihard af kunnen gaan??
Die kunnen nog 2x brons pakken!quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:12 schreef Snikkelbeer het volgende:
Fijn dat het Judo ervoor zorgt dat deze reeks open kan blijven.
Demi "mental midget" Schuurs.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:49 schreef TornadoDK het volgende:
En de volgende choke. Tennissers die voorsprong in de halve finale weggeven. Kunnen wel nog brons pakken.
Maar wel mooie VeRhAleN. Gewoon kut en niets anders. Mentaliteitsproblemen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:49 schreef GotenSSJ het volgende:
Dat 'Deze had je echt niet hoeven te verliezen' boek begint dikker te worden dan het boek van Sinterklaas.
Het is dat de roeiploeg het uitstekend doet..quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wel mooie VeRhAleN. Gewoon kut en niets anders. Mentaliteitsproblemen.
's Lands hoop in bange dagen. Waar de mannen en vrouwen nog van staal zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:55 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Het is dat de roeiploeg het uitstekend doet..
Ja, met C-sporten winnen we wel.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:55 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Het is dat de roeiploeg het uitstekend doet..
Gelukkig is de enige voorspelde medaille daar al twee dagen geleden uitgeschakeld zodat we geen verwachtingen meer hoeven te hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:10 schreef GotenSSJ het volgende:
Badjasje trekken gaat ook weer top.
Je kunt ook niet voorspelde medailles halen natuurlijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig is de enige voorspelde medaille daar al twee dagen geleden uitgeschakeld zodat we geen verwachtingen meer hoeven te hebben.
Dat noemen we dan een meevallerquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:15 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Je kunt ook niet voorspelde medailles halen natuurlijk.
je kunt ook de rest gewoon niet naar de spelen laten gaan, scheelt een hoop belastinggeld en afgangenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:15 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Je kunt ook niet voorspelde medailles halen natuurlijk.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:38 schreef TLC het volgende:
Het is dat we het roeien hebben anders was t wel erg triest
Paard is niet in vorm, dat kan er ook nog wel bijquote:
Dat arme beest levert de fysieke prestatie en als het dan even niet loopt wordt het onder de bus gegooid, typisch.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Paard is niet in vorm, dat kan er ook nog wel bij
Springruiters plaatsen zich voor finale na opvallende wissel: 'Paard is niet in vorm' https://www.nu.nl/olympis(...)is-niet-in-vorm.html
Henk Krolquote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
We missen de Henk Krol mentaliteit, ik ben 2de geworden en dat is verschrikkelijk kut.
Dat zijn alle olympische sporten wel.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, met C-sporten winnen we wel.
Uit interesse, wat vind je een B-sport? En wat een A-sport?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:44 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat zijn alle olympische sporten wel.
Door de verhalen die ze maken. Medailles zijn niet belangrijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:01 schreef Xylos het volgende:
Maarre, zouden dit niet de meest succesvolle spelen ooit voor teamnl gaan worden?
Ik vraag me af waar dat dan vandaan moet komen want tot nu toe zie ik voornamelijk vooral veel 'net niet' wat NL betreft.
Van alles. En lik de honing eens van m'n reet.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:42 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Wat valt hier nou niet aan te snappen, tong80?
Waar lees je datquote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door de verhalen die ze maken. Medailles zijn niet belangrijk.
Dat wordt gewoon een bestseller hoor, dat boek.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:19 schreef Wereldgozer het volgende:
Veel verhalen bij het jasjetrekken
Alleen Van Lieshout en Van Dijke hadden moeten afreizenquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:20 schreef Ferdii het volgende:
[..]
je kunt ook de rest gewoon niet naar de spelen laten gaan, scheelt een hoop belastinggeld en afgangen
Is ook niks voor mannen natuurlijk.quote:
Hoe kan dat? Ik heb hier gisteren gelezen dat het ons de Duitse mentaliteit van altijd willen winnen ontbreekt.quote:
Allemaal bull shit. Net zoals dat het Nederlandse voetbalelftal een voorbeeld aan Argentinie moet nemen. Die hebben Grinta (over mijn lijk mentaliteit). Nee, Argentinië had Messi en het geluk met strafschoppen. "Typisch Nederlands" is juist als klein land zoveel medailles winnen en met voetbal al 50 jaar aan de top staan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 11:50 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Ik heb hier gisteren gelezen dat het ons de Duitse mentaliteit van altijd willen winnen ontbreekt.
KAMPFGEIST.
Verkeerd gelezen, friendo.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 11:50 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Ik heb hier gisteren gelezen dat het ons de Duitse mentaliteit van altijd willen winnen ontbreekt.
KAMPFGEIST.
Groot verschil. Kan je wel een grote bek hebben en cynisch doen, maar goed lezen kun je blijkbaar niet.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat wij 83mln inwoners moeten hebben, ik zeg dat we de mentaliteit van doorgaan tot het bittere einde moeten hebben. Zoals zij die kennen.
We hebben nog 2 minuten tot het einde, we zijn er bijna.
Of
We hebben nog 2 minuten tot het einde, stapje er bij, we kunnen nog scoren!
Groot verschil.
Het is echt een heel pijnlijke afgang voor dat soort mensen. In hun schoenen zou ik me diep schamen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Allemaal bull shit. Net zoals dat het Nederlandse voetbalelftal een voorbeeld aan Argentinie moet nemen. Die hebben Grinta (over mijn lijk mentaliteit). Nee, Argentinië had Messi en het geluk met strafschoppen. "Typisch Nederlands" is juist als klein land zoveel medailles winnen en met voetbal al 50 jaar aan de top staan.
Maar wel goud, het lek is bovenquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Er was bijna een faal van epische proporties bij bootje varen
Iemand is boos omdat ie nu niet kan janken dat Nederland altijd choket.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:37 schreef Jahr00n het volgende:
Wel treurig dat je 4e wordt en uit pure ellende omdat niemand er een hout van snapt van die waardeloze sport alsnog 1e eindigt
Zometeen weer kans bij paardje hop daar falen ze weer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 14:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand is boos omdat ie nu niet kan janken dat Nederland altijd choket.
In de lucht schieten?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:34 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoop dat die zilver winnende Turkse schutter trendsetter is geweest voor een nieuwe koers in de schietsport.
Aan iemands mouw trekken kan je ook nauwelijks een sport noemen natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:48 schreef maxi-mus het volgende:
En ook de landenwedstrijd van het judo was weer een groot succes. Lekker weer allemaal naar huis in je badjasje. 0 medailles, wat een schande.
Tijd voor het ontbinden van het topsportprogramma van de judobond.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:08 schreef kilon het volgende:
Voor judo zijn het wel de slechtste spelen. Dat dan wel.
Nee, pas als Van der Poel wint zijn de mondjes gesnoerd.quote:
Daar had je nog wel minimaal 1x goud voor moeten halen. Alle ballen op Mathieu dus.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knollendansen 4equote:Op zaterdag 3 augustus 2024 16:12 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heb weinig kunnen kijken vandaag.
Hebben we weer hard gefaald?
Zorgen ervoor dat die zooi niet te veel aandacht krijgt van de NOS, dus helemaal prima.quote:
Roeien is toch wel een internationale sportquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:54 schreef Boezeidekoe het volgende:
Het is dat we bij de roeierij veel medailles binnenhalen(niet geheel toevallig een sport zonder enige internationale uitstraling) maar man man man de prestaties zijn om je dood te schamen, op een enkele uitzondering na.
Niet zo serieus nemen, van die overduidelijke trollpogingen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:09 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Roeien is toch wel een internationale sport![]()
Bijna alle grote landen doen hier serieus aan mee.
Als een roeiboot wielen had hadden we nu nul medaljes.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 18:09 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Roeien is toch wel een internationale sport![]()
Bijna alle grote landen doen hier serieus aan mee.
Die grap werkt alleen als het zou kloppen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als een roeiboot wielen had hadden we nu nul medaljes.
4quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:35 schreef Cupfighter het volgende:
Dat er nog steeds mensen zeiken zeg
3 medailles vandaag tot nu toe
Welke sport?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarvan 1 brons goud had moeten zijn - met dank aan die achterlijke jury!
Oh in de finale had de jury ook bepalende invloed? Had alleen in het eerdere traject meegekregen dat er gedoe was.quote:
De 1e start in de finale werd afgebroken (terwijl de Nederlander als beste weg was) wegens een mogelijke valse start, maar die was er niet.. 2e start lag de Nederlander dan weer meteen achterquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Oh in de finale had de jury ook bepalende invloed? Had alleen in het eerdere traject meegekregen dat er gedoe was.
Femke Bol komt van een andere planeet. Zag je die Amerikanen kijken: wtf is er zo juist gebeurd? 🤣😂🤪quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 21:14 schreef Cupfighter het volgende:
Iedereen stil nu met dat zeiken
Femke Bol een fenomeen
Pieter neem je rotzooi mee!!!quote:
Ik snap je. Individuele judoka's hebben altijd met passie voor een voorzitter gespeeld.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 13:07 schreef matspontius het volgende:
Ik snap inmiddels waarom de Nederlandse judoka's er helemaal niets van bakken. Net een interview gezien met de voorzitter van de judobond, de man die dus verantwoordelijk voor het beleid.
Wat een slappe zak, nul uitstraling en totaal inspiratieloos. Was ook zichtbaar nerveus tijdens het interview en hakkelde er maar wat op los.
Op de vraag wanneer hij vertrekt gaf hij een ontwijkend antwoord maar het antwoord weet ie zelf maar al te goed. Zo snel mogelijk opzouten!!!
Leuk sarcasme maar die man heeft dus overduidelijk verkeerd beleid gevoerd wat terug is te zien op de tatami. Gaf hij zelf ook toe ...quote:Op zondag 4 augustus 2024 08:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik snap je. Individuele judoka's hebben altijd met passie voor een voorzitter gespeeld.
quote:
24/7 - 11/8 Parisquote:21 Geen medailles
22 Geen medailles
23 Geen medailles
24 🥈
25 🥈
26 🥈
27 ---
28 🥇🥇🥈🥈🥈🥉🥉🥉
29 🥈🥉
30 🥇🥉
31 🥇
1 🥉
Totaal: 4-7-6 17
quote:24 Geen medailles
25 Geen medailles
26 Geen medailles
27 ---
28 ---
29 ---
30 ---
31 🥇🥈🥉
1 🥇🥈🥉
2 🥇🥇🥈
3 🥇🥇🥈🥉🥉
4 🥈
Totaal: 6-5-4 15
Oh ik dacht dat we verder achter zouden lopen met zilver/brons, maar valt wel mee. En meer goud is sowieso prima.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:07 schreef Nober het volgende:
Even vergelijken met het record in Tokyo op dag 12.
21/7 - 8/8 Tokyo
[..]
24/7 - 11/8 Paris
[..]
28 juli was bizar.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:07 schreef Nober het volgende:
Even vergelijken met het record in Tokyo op dag 12.
21/7 - 8/8 Tokyo
[..]
24/7 - 11/8 Paris
[..]
Daar zat ook wel toeval bij. Je had al 3 medailles bij de tijdritten en volgens mij werden zowat alle kansrijke roeifinales voor NL verplaatst naar die datum, die zouden eigenlijk eerder zijnquote:
Grootste Nederlandse kans op goud bij het zwemmen moet wel nog komenquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
8ste en 8ste bij zwemmen. Nouja, wat een teleurstelling!
Wie dan?quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Grootste Nederlandse kans op goud bij het zwemmen moet wel nog komen
Van Rouwendaal (al vind ik dat niet per se een grotere goudkans dan Schouten was)quote:
moet je eens tegen een Engelsman zeggen,quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:54 schreef Boezeidekoe het volgende:
Het is dat we bij de roeierij veel medailles binnenhalen(niet geheel toevallig een sport zonder enige internationale uitstraling) maar man man man de prestaties zijn om je dood te schamen, op een enkele uitzondering na.
Als die niet start geef ik haar groot gelijkquote:Op zondag 4 augustus 2024 20:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van Rouwendaal (al vind ik dat niet per se een grotere goudkans dan Schouten was)
Oké oké, gelijkwaardige kans danquote:Op zondag 4 augustus 2024 20:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van Rouwendaal (al vind ik dat niet per se een grotere goudkans dan Schouten was)
Rare sport dat openrioolzwemmenquote:Op zondag 4 augustus 2024 20:03 schreef wdn het volgende:
[..]
Als die niet start geef ik haar groot gelijk
Dus dit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:54 schreef Boezeidekoe het volgende:
Roeien geen internationale uitstralingquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:54 schreef Boezeidekoe het volgende:
quote:
Heeft het toch ook niet, ik ken geen enkele buitenlandse roeier en buiten de roeiwereld geloof ik ook niet dat buitenlanders onze roeiers kennen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Roeien geen internationale uitstraling![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij weet niet dat er op erg hoog niveau geroeid wordt op vele prestigieuze universiteiten in vele landen?quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heeft het toch ook niet, ik ken geen enkele buitenlandse roeier en buiten de roeiwereld geloof ik ook niet dat buitenlanders onze roeiers kennen.
De cambridge vs oxford roeiwedstrijd is een dingetje.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heeft het toch ook niet, ik ken geen enkele buitenlandse roeier en buiten de roeiwereld geloof ik ook niet dat buitenlanders onze roeiers kennen.
Jawel? Dus? Er wordt vast ook veel booggeschoten of met die airsofts geknalt dat maken het toch geen internationaal aansprekende sporten. Wij hebben het nu toch ook over roeien omdat we wat hebben gewonnen. Als de rollen met judo waren omgedraaid zouden we niet over roeien maar over judo praten. Ook een niet heel aansprekende internationale sport.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jij weet niet dat er op erg hoog niveau geroeid wordt op vele prestigieuze universiteiten in vele landen?
Dus, het is onzin.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jawel? Dus? Er wordt vast ook veel booggeschoten of met die airsofts geknalt dat maken het toch geen internationaal aansprekende sporten. Wij hebben het nu toch ook over roeien omdat we wat hebben gewonnen. Als de rollen met judo waren omgedraaid zouden we niet over roeien maar over judo praten. Ook een niet heel aansprekende internationale sport.
Wanneer is een sport dan wel internationaal aansprekend?quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jawel? Dus? Er wordt vast ook veel booggeschoten of met die airsofts geknalt dat maken het toch geen internationaal aansprekende sporten. Wij hebben het nu toch ook over roeien omdat we wat hebben gewonnen. Als de rollen met judo waren omgedraaid zouden we niet over roeien maar over judo praten. Ook een niet heel aansprekende internationale sport.
Volgensmij is het per definite als het olympisch is een aansprekende internationale sport. (en dan reken ik de demonstratie sporten niet mee)quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als er ook aandacht voor is buiten de spelen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wanneer is een sport dan wel internationaal aansprekend?
Waar?quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als er ook aandacht voor is buiten de spelen.
Staks ga je nog zeggen dat driebanden geen internationaal aansprekende sport is.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als er ook aandacht voor is buiten de spelen.
Straks gaan ze mij nog zeggen dat korfbal ook internationaal aansprekend is. Taiwan 3e in medailles op WK's!!!quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:37 schreef kilon het volgende:
[..]
Staks ga je nog zeggen dat driebanden geen internationaal aansprekende sport is.
*zilverquote:Op maandag 5 augustus 2024 21:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Weer brons, dit topic kan wel dicht.
Tweedequote:Op maandag 5 augustus 2024 21:46 schreef vaarsuvius het volgende:
juffrouw Hassan slechts 3de? paspoort innemen
Bij ons komt die van Bouwmeester er morgen pas bij dus dan staan we weer gelijk.quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:30 schreef Gretzl het volgende:
Gouden plak voor de Duitse vrouwen bij het 3x3 basketbal, die konden we niet gebruiken voor de race om plek 10.
ok, dan mag ze op de herkansingquote:
Dan pakken we zelf ook maar goudquote:Op maandag 5 augustus 2024 22:30 schreef Gretzl het volgende:
Gouden plak voor de Duitse vrouwen bij het 3x3 basketbal, die konden we niet gebruiken voor de race om plek 10.
*bronsquote:
Je moet kijken naar het aantal sporters dat men stuurt. De Australiërs hebben een zeer stevige delegatie van 460 sporters naar deze zomerspelen gestuurd.quote:Op maandag 5 augustus 2024 21:33 schreef Gretzl het volgende:
Dit topic is de beste ant-jinx ooit
Australië nog altijd het enige land in de top van de medaillespiegel dat naar ratio beter presteert dan Nederland
quote:Number of athletes by National Olympic Committees
1 United States 592
2 France 573
3 Australia 460
4 Germany 428
5 Japan 403
6 China 388
7 Spain 383
8 Italy 371
9 Great Britain 327
10 Canada 315
11 Brazil 277
12 Netherlands 258
13 Poland 210
14 New Zealand 195
15 Hungary 170
16 Belgium 165
17 South Africa 149
18 Egypt 148
19 South Korea 141
20 Ukraine 140
Maar de 4x400 waren ook 4 meter verwijderd van een wereldtitel bijvoorbeeld. Niet alsof het geheel uit het niets komt. Medailles waren toch wel realistisch, goud misschien niet zo zeer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 07:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:GotenSSJ Mogen we de 4×400 en Basketball inmiddels bijschrijven als flukes?Die hadden wij toch nooit?
Ik vind het allebei flukes. VS was bij de 4X400 absoluut favoriet voor de finale na hun wereldrecord, is dus tenminste als underdog het goud gepakt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Maar de 4x400 waren ook 4 meter verwijderd van een wereldtitel bijvoorbeeld. Niet alsof het geheel uit het niets komt. Medailles waren toch wel realistisch, goud misschien niet zo zeer.
Basketbal is een gigantische verrassing ja, Servie en Letland zouden normaal gesproken veel beter moeten zijn.Maar een fluke weten we over een jaar of 4 pas, misschien blijkt dit team ineens 3x achter elkaar wereldkampioen te worden
Al zijn ze wel redelijk op leeftijd al.
Oh dat zeker ja, weinig hadden die opgeschreven denk ik zo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het allebei flukes. VS was bij de 4X400 absoluut favoriet voor de finale na hun wereldrecord, is dus tenminste als underdog het goud gepakt.
Die waren toch echt niet meer dan een subtopper in dit veld. De Scandinavische landen en Frankrijk zijn gewoon beterquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:57 schreef TornadoDK het volgende:
Gelukkig falen de handbalsters om dit topic nog levend te houdebln
De enige reden dat Australië beter presteert is de zwemmedailles die je krijgt bij aankoop van een pak melk.quote:Op maandag 5 augustus 2024 21:33 schreef Gretzl het volgende:
Dit topic is de beste ant-jinx ooit
Australië nog altijd het enige land in de top van de medaillespiegel dat naar ratio beter presteert dan Nederland
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Zijn er eigenlijk statistieken over medailles per BBP per inwoner. Ben wel benieuwd naar dat lijstje.
Waarom kopen wij dan niet ook een pak melk als het zo makkelijk is?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
De enige reden dat Australië beter presteert is de zwemmedailles die je krijgt bij aankoop van een pak melk.
Maar NL zet daar natuurlijk roeien tegenover.
Ja, het is helemaal niks. Slechts 8 gouden medailles na dag 10 met nog 1 week te gaan.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef maxi-mus het volgende:
Met de hakken over de sloot winnen van Angola (is dat een bestaand land?) met balletje gooien, handboogschutters die elke pijl de tribune in schieten, is dit een precedent voor alwéér een TYPISCH Nederlandse spelen vol met Hollandse ziektes? Ik zeg ja.
Deel 4
De al weken oude op is van @Mani89, laat dat even duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:02 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ja, het is helemaal niks. Slechts 8 gouden medailles na dag 10 met nog 1 week te gaan.
kijk je naar de landen met 10+ medailles doet alleen Australië het beterquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:59 schreef DutchSL het volgende:
Tof lijstje, als je de landen met uitschieters weg denkt wel een beetje de landen die ik verwacht had boven ons.. behalve Ierland. Had het helemaal niet door dat die het zo goed deden.
Jamaica zal nog wel flink gaan stijgen
Een OP voor de eeuwigheid.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:03 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De al weken oude op is van @:mani89, laat dat even duidelijk zijn.
Dat vraagt iedereen binnen de Nederlandse zwemwereld zich af. Judo krijgt veel meer, en voor wat?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:59 schreef Nober het volgende:
Waarom kopen wij dan niet ook een pak melk als het zo makkelijk is?
Schoonspringen hoef je niet te proberen met al die Chinezen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:18 schreef Ferdii het volgende:
ik stel voor inzetten op "vreemde eend" sporten met veel verschillende disciplines
roeien, kajakken, schoonspringen etc
3x3 basketbal mannen waren 5e in Tokyo, twee keer zilver bij een WK en twee keer brons bij een EK. Niet allemaal met precies deze formatie maar Nederland is wereldtop geweest dus je praat poep.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 07:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:GotenSSJ Mogen we de 4×400 en Basketball inmiddels bijschrijven als flukes?Die hadden wij toch nooit?
Het zijn in ieder geval medailles die niet als grote favoriet behaald worden maar hooguit als kanshebber. Of het flukes zijn is natuurlijk altijd een beetje subjectief.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
3x3 basketbal mannen waren 5e in Tokyo, twee keer zilver bij een WK en twee keer brons bij een EK. Niet allemaal met precies deze formatie maar Nederland is wereldtop geweest dus je praat poep.
Femke deed niet mee in de eerdere serie toen USA een WR liep. Misschien was USA favoriet maar fluke van NL is onzin. In de finale regende het en moest ze andere inhalen anders zat het geheid ook dichter bij een WR.
Nee, dan moet je gewoon opzoeken wat fluke betekent.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het zijn in ieder geval medailles die niet als grote favoriet behaald worden maar hooguit als kanshebber. Of het flukes zijn is natuurlijk altijd een beetje subjectief.
Wat zie jij dan als een fluke? Waterpolo 2008?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee, dan moet je gewoon opzoeken wat fluke betekent.
Griekenland 2004quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat zie jij dan als een fluke? Waterpolo 2008?
Zoek nou eerst maar op wat een fluke betekent. Dan snap je waarom je dat woord niet kunt gebruiken bij deze prestaties gezien hoe goed deze sporters al waren en gepresteerd hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat zie jij dan als een fluke? Waterpolo 2008?
Doe je eigen onderzoek!quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zoek nou eerst maar op wat een fluke betekent. Dan snap je waarom je dat woord niet kunt gebruiken bij deze prestaties gezien hoe goed deze sporters al waren en gepresteerd hebben.
Nogal flauwe reactie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zoek nou eerst maar op wat een fluke betekent. Dan snap je waarom je dat woord niet kunt gebruiken bij deze prestaties gezien hoe goed deze sporters al waren en gepresteerd hebben.
Op die onderdelen hebben we op de één vorige keren dat het olympisch was weinig gewonnen inderdaad!quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 07:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Is niet flauw, jij gebruikt fluke verkeerd dus dan moet je eerst inzien wat het betekent zodat je kunt weten waneer je dat woord wel en wanneer niet terecht kunt gebruiken. Jij doet alsof als iemand wint die niet favoriet of top 3 bij de bookmakers was dan is het een fluke, terwijl je blijkbaar niet weet wat eerdere prestaties van diegene waren.quote:
Een echte fluke is misschien meer van toepassing op een wedstrijd waarbij je in voetbal 90 minuten domineert maar de tegenstander van 40 meter een afstandsschot erin schiet in de laatste seconde. Daar zit enorm veel geluk bij.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is niet flauw, jij gebruikt fluke verkeerd dus dan moet je eerst inzien wat het betekent zodat je kunt weten waneer je dat woord wel en wanneer niet terecht kunt gebruiken. Jij doet alsof als iemand wint die niet favoriet of top 3 bij de bookmakers was dan is het een fluke, terwijl je blijkbaar niet weet wat eerdere prestaties van diegene waren.
Anna Kiesenhofer, dat was een fluke. Deze Nederlandse medailles, nee, echt niet. Kunnen we heel lang over blijven touwtrekken, maar dat zijn ze gewoon niet. Tenzij je niks met sport hebt, dan zou je het dus zo kunnen zien, maar dat ligt meer aan het feit dat mensen die dat zo zien niks met sport hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een echte fluke is misschien meer van toepassing op een wedstrijd waarbij je in voetbal 90 minuten domineert maar de tegenstander van 40 meter een afstandsschot erin schiet in de laatste seconde. Daar zit enorm veel geluk bij.
Dus als je dat bedoelt bij de prestaties die Nederland neerzet dan ben ik het wel met je eens. Waar het mij om gaat is dat we een aantal gouden medailles pakken die ik echt niet had zien aankomen en waar ook de kenners hier (@:Mexicanobakker) niet op hadden gerekend.
Mogen we het dan tenminste nog onverwachte gouden medailles noemen als de 3X3 nog nooit ergens goud hebben gepakt?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Anna Kiesenhofer, dat was een fluke. Deze Nederlandse medailles, nee, echt niet. Kunnen we heel lang over blijven touwtrekken, maar dat zijn ze gewoon niet. Tenzij je niks met sport hebt, dan zou je het dus zo kunnen zien, maar dat ligt meer aan het feit dat mensen die dat zo zien niks met sport hebben.
Jij mag het noemen wat je wilquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mogen we het dan tenminste nog onverwachte gouden medailles noemen als de 3X3 nog nooit ergens goud hebben gepakt?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:20 schreef heywoodu het volgende:
@:wimderon kent ook nog wel een voorbeeld van een fluke.
Deze inside joke weet ik zo even niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:20 schreef heywoodu het volgende:
@:wimderon kent ook nog wel een voorbeeld van een fluke.
Even Mycroften op Tuitert en gepost door hem.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deze inside joke weet ik zo even niet.
200 resultatenquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even Mycroften op Tuitert en gepost door hem.
Vind ik net niet helemaal een fluke maar wel een vrij grote verrassing. Zeker in die fase van zijn carrière.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even Mycroften op Tuitert en gepost door hem.
Ze waren gewoon niet favoriet maar hadden een serieuze kans van 25 procent ofzo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij de 4x400 ging ik vooral de mist in omdat ik dacht dat je met Bonevacia OUT een seconde zou inleveren. (+ Moraal)
Bleek geenzins het geval
3x3 had ik niet verwacht dat Servië en Letland zouden falen tegen de Fransen.
Nog eentje erbij: Nederland wint alleen bij sporten die niemand serieus neemtquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:16 schreef Bargehassus het volgende:
Nederland voldoet aan de verwachting: Geen reactie.
Nederland scoort boven verwachting: Fluke!
Nederland scoort onder verwachting: Faal!
Manmanman. Geniet van de mooie momenten, geniet van de sport. Op elke OS zijn er verrassingen en teleurstellingen. You win some, you loose some.
Yeah, right.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nog eentje erbij: Nederland wint alleen bij sporten die niemand serieus neemt
Ze moeten toch altijd iets verzinnen om te kunnen zeiken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 20:01 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Yeah, right.![]()
Als het om korfbal zou gaan kan ik het me nog voorstellen maar nu?
22 Geen medailles
23 Geen medailles
24 🥈
25 🥈
26 🥈
27 ---
28 🥇🥇🥈🥈🥈🥉🥉🥉
29 🥈🥉
30 🥇🥉
31 🥇
1 🥉
2 🥇
3 🥇🥉
Totaal: 6-7-7 20
Hockey finale (m) en goud Bouwmeester nog niet meegeteld.quote:24 Geen medailles
25 Geen medailles
26 Geen medailles
27 ---
28 ---
29 ---
30 ---
31 🥇🥈🥉
1 🥇🥈🥉
2 🥇🥇🥈
3 🥇🥇🥈🥉🥉
4 🥈
5 🥇🥉
6 🥇🥉
Totaal: 8-5-6 19
De kajak spring gezien, vond het nogal amateuristisch ogen tov roeien.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 21:30 schreef vaarsuvius het volgende:
Waarom winnen we eigenlijk niet ook 3 keer goud bij het snelkajakken aka verticaal roeien?
ik zag daar net enkele seconden van op nieuws in Tsjechië, het heeft all ingredienten die NL moet liggen.
een bootje en een paar mensen erin die zo hard mogelijk een peddel in het water duwen.
Dit is dan weer te geforceerd. Je zal nog even moeten oefenen.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:14 schreef Wereldgozer het volgende:
Knikkeren voor mensen die niet willen bukken bakken we ook al niks van
Laat hem toch ooit zal bij zich voor z'n kop slaan en denken "ik had ook gewoon balletjegooien moeten zeggen"quote:Op woensdag 7 augustus 2024 12:23 schreef kilon het volgende:
[..]
Dit is dan weer te geforceerd. Je zal nog even moeten oefenen.
Dat Nederland in Tokyo vanaf dit moment nog 16 medailles haalde is best bizar, je kunt je dat nu bijna niet voorstellen met vier dagen nog.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 23:15 schreef Nober het volgende:
Na twee weken.
21/7 - 8/8 Tokyo
[..]
24/7 - 11/8 Paris
[..]
Hockey finale (m) en goud Bouwmeester nog niet meegeteld.
Inderdaad, Sydney 2000 is haalbaar. Bijvoorbeeld met hockey en baanwielrennenquote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:12 schreef damsco het volgende:
Topic kan ondertussen wel op slot, gaat nergens meer over.
Hier verder: OS / Worden dit de meest succesvolle Spelen van Nederland ooit?
Dat lijkt mij ook heel stug ja. Maar als het een beetje mee zit gaan we wel richting de 30+.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat Nederland in Tokyo vanaf dit moment nog 16 medailles haalde is best bizar, je kunt je dat nu bijna niet voorstellen met vier dagen nog.
Even uit de losse pols. We hebben nu 20 medailles.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:24 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook heel stug ja. Maar als het een beetje mee zit gaan we wel richting de 30+.
Baanwielrennen heb je nog wel een paar kansen. Vetter heeft normaal ook wel kans bij de zevenkamp.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:44 schreef kilon het volgende:
[..]
Even uit de losse pols. We hebben nu 20 medailles.
Wat er nog prima bij kan komen zonder al teveel rare gedachtesprongen te hoeven maken (ongeacht de kleur)
2x hockey, Bol, Lavreysen 2x, nog een atletiekmedaille of twee (Hassan of de 4x400 lijken het meet kans te maken).
Misschien dan nog waterpolo en Van Rouwendaal. Dan zit je op 29. Dan kan 30 ook wel als het een beetje mee zit.
s
Dat zal het wel ongeveer zijn inderdaad, met wat TornadoDK zegt. Wie weet heeft Abdi ook weer een goede dag, wint ook de Rotterdam marathon bijv.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:44 schreef kilon het volgende:
[..]
Even uit de losse pols. We hebben nu 20 medailles.
Wat er nog prima bij kan komen zonder al teveel rare gedachtesprongen te hoeven maken (ongeacht de kleur)
2x hockey, Bol, Lavreysen 2x, nog een atletiekmedaille of twee (Hassan of de 4x400 lijken het meet kans te maken).
Misschien dan nog waterpolo en Van Rouwendaal. Dan zit je op 29. Dan kan 30 ook wel als het een beetje mee zit.
s
Idd lastig voor te stellen, maar het is ook nu echt nog wel mogelijk hoor. Als ik moet inschatten waar we een redelijke kans maken kom ik hier op uit:quote:Op woensdag 7 augustus 2024 18:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat Nederland in Tokyo vanaf dit moment nog 16 medailles haalde is best bizar, je kunt je dat nu bijna niet voorstellen met vier dagen nog.
Iedereen vergeet breakdance. Daar maken we veel kans op goud GENOTquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat zal het wel ongeveer zijn inderdaad, met wat TornadoDK zegt. Wie weet heeft Abdi ook weer een goede dag, wint ook de Rotterdam marathon bijv.
Volgens de bookmakers zijn we daar zwaar kansloos en bij een 'jurysport' lijkt me dat dan ook echt kansloos.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Iedereen vergeet breakdance. Daar maken we veel kans op goud GENOT
Synchroonzwemmen laat je je teveel leiden door extreem gedevalueerde toernooien de laatste tijd, daar zijn we geen kanshebbers op een plak laat staan op goud.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:02 schreef Martino11 het volgende:
[..]
Idd lastig voor te stellen, maar het is ook nu echt nog wel mogelijk hoor. Als ik moet inschatten waar we een redelijke kans maken kom ik hier op uit:
6) Synchroonzwemmen duet
En bij breakdancen laat jij je op je beurt weer te veel leiden door de bookmakers. India Sardjoe had zich al vroeg gekwalificeerd en daardoor hoefde ze geen toernooien mee te doen de laatste tijd waardoor haar ranking laag is, maar ze is recentelijk Europees én wereldkampioen geweest.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens de bookmakers zijn we daar zwaar kansloos en bij een 'jurysport' lijkt me dat dan ook echt kansloos.
[..]
Synchroonzwemmen laat je je teveel leiden door extreem gedevalueerde toernooien de laatste tijd, daar zijn we geen kanshebbers op een plak laat staan op goud.
Wereldkampioen mag wel tussen extreme haakjes. Zelf zegt ze het ook graag, maar ze won niet het WK breakdancen, ze won EEN WK breakdancen, dat breakdancewereldje is gefragmenteerder dan de professionele bokswereld.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:23 schreef Martino11 het volgende:
[..]
En bij breakdancen laat jij je op je beurt weer te veel leiden door de bookmakers. India Sardjoe had zich al vroeg gekwalificeerd en daardoor hoefde ze geen toernooien mee te doen de laatste tijd waardoor haar ranking laag is, maar ze is recentelijk Europees én wereldkampioen geweest.
Bij de mannen wordt het lastiger, maar B-Boy Lee won 2 kwalificatietoernooien op rij, waar zeker 10/16 mannelijke deelnemers aan meededen. Alles minder dan top 5 zou teleurstellend zijn voor hem IMO.
Desalniettemin maakt dat haar een serieuze kanshebber, aangezien het deelnemersveld van dat WK veel overlap heeft met het huidige deelnemersveldquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wereldkampioen mag wel tussen extreme haakjes. Zelf zegt ze het ook graag, maar ze won niet het WK breakdancen, ze won EEN WK breakdancen, dat breakdancewereldje is gefragmenteerder dan de professionele bokswereld.
Oprecht wel hahaha, is een prima kijksport en alhoewel het soms lastig in te schatten is wie er nou beter is, vind ik dat de haat die breakdancen van veel mensen krijgt een beetje overdreven isquote:Op woensdag 7 augustus 2024 19:36 schreef kilon het volgende:
Wow, mensen die breaking volgen? Bestaan ze? Of is het een kwestie van wikipedia statistiekjes opzoeken
De vraag is waarom het zo slecht ging, daar zat al haar verbazing in. Ze zal wel het gevoel hebben gehad dat ze beter dan ooit is. Dan is deze slakkentijd erg pijnlijk.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:20 schreef maxi-mus het volgende:
Atletiek | Klaver in tranen
Lieke Klaver is in tranen na de halve finale van de 400 meter. Ze wil liever ook geen interview geven, ze is nog te emotioneel na het missen van de finale.
Mentaal zwak.
ja maar tellen ze elke medaille als 1 -zolang er een ander land is met meer goud-quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tien keer goud en elf keer zilver+brons. Geen enkel serieus topland heeft zo'n extreme verhouding. Echt een winnaarsland, i.t.t. de VS met meer zilver en brons dan goud
Australië, Duitsland, zuid Korea.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 10:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Tien keer goud en elf keer zilver+brons. Geen enkel serieus topland heeft zo'n extreme verhouding. Echt een winnaarsland, i.t.t. de VS met meer zilver en brons dan goud
Misschien overschatting omdat de estafette gemengd zo goed ging? Maar dat kwam natuurlijk ook door de inhaalrace van Bol, die is in vormquote:Op woensdag 7 augustus 2024 21:32 schreef kilon het volgende:
[..]
De vraag is waarom het zo slecht ging, daar zat al haar verbazing in. Ze zal wel het gevoel hebben gehad dat ze beter dan ooit is. Dan is deze slakkentijd erg pijnlijk.
Die hebben het allemaal niet zo extreem als Nederland inderdaad. Maar ook winnaarslanden, dat geef ik ze.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 11:36 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Australië, Duitsland, zuid Korea.
En nogal een momentopname ook zeker als we vandaag nog 2x zilver en 1x brons pakken.
12 om 15quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die hebben het allemaal niet zo extreem als Nederland inderdaad. Maar ook winnaarslanden, dat geef ik ze.
niet alleen verliezen, maar zwaar achter komen, heel goed terugkomen en vervolgens op penals eruitquote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:03 schreef maxi-mus het volgende:
Ook dit verliezen we weer, water zat hier maar we verliezen van één of ander b-land dat amper medailjes heeft. En natuurlijk weer met pingels, typisch Nederlands. Weer een trauma erbij.
[ x ]
Ik overweeg sterk om nooit meer naar waterpolo te gaan kijken.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:12 schreef Ferdii het volgende:
[..]
niet alleen verliezen, maar zwaar achter komen, heel goed terugkomen en vervolgens op penals eruit
hoe bedoel je choke
Neequote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:12 schreef Ferdii het volgende:
[..]
niet alleen verliezen, maar zwaar achter komen, heel goed terugkomen en vervolgens op penals eruit
hoe bedoel je choke
quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:03 schreef maxi-mus het volgende:
Ook dit verliezen we weer, water zat hier maar we verliezen van één of ander b-land dat amper medailjes heeft. En natuurlijk weer met pingels, typisch Nederlands. Weer een trauma erbij.
[ x ]
Geweldige instelling, Gradquote:Bondscoach Evangelis Doudesis denkt dat hij de teleurstelling kan wegpoetsen bij de meiden. Het vizier gaat na het verlies tegen Spanje meteen op brons: "C'est la vie, life goes on, wij moeten door'."
Traditie. Deed men vroeger ook altijd. Komt nog uit de tijd van de goudzoekers, die beten op het goud om te kijken of het echt was, of slechts een laagje goud.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:06 schreef Vincent_student het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de reden is waarom Nederlandse sporters in medailles bijten? Waar komt die gewoonte vandaan en wat voor doel heeft het?
Sproeier niet gezien?quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:58 schreef Wereldgozer het volgende:
Weer iets gewonnen zonder water.
Sluit dit topic maar
Nee want de oorspronkelijke TS moet verder vernederd worden.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 20:58 schreef Wereldgozer het volgende:
Weer iets gewonnen zonder water.
Sluit dit topic maar
quote:Op donderdag 25 juli 2024 14:27 schreef Mani89 het volgende:
Met de hakken over de sloot winnen van Angola (is dat een bestaand land?) met balletje gooien, handboogschutters die elke pijl de tribune in schieten, is dit een precedent voor alwéér een TYPISCH Nederlandse spelen vol met Hollandse ziektes? Ik zeg ja.
Aan de ene kant zo onwijs terecht, aan de andere kant zou je me ook kunnen bedanken voor de ultieme counter-jinx.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee want de oorspronkelijke TS moet verder vernederd worden.
[..]
Dat is dan ook wel weer waar.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Aan de ene kant zo onwijs terecht, aan de andere kant zou je me ook kunnen bedanken voor de ultieme counter-jinx.
22 Geen medailles
23 Geen medailles
24 🥈
25 🥈
26 🥈
27 ---
28 🥇🥇🥈🥈🥈🥉🥉🥉
29 🥈🥉
30 🥇🥉
31 🥇
1 🥉
2 🥇
3 🥇🥉
4 🥈🥉🥉
5 🥇🥈🥉
7-9-10 26
Hockeyvrouwen nog niet meegeteldquote:24 Geen medailles
25 Geen medailles
26 Geen medailles
27 ---
28 ---
29 ---
30 ---
31 🥇🥈🥉
1 🥇🥈🥉
2 🥇🥇🥈
3 🥇🥇🥈🥉🥉
4 🥈
5 🥇🥉
6 🥇🥉
7 🥇
8 🥇🥇🥈🥉🥉
9
10
11
Totaal: 11-6-8 25
Top dagje met 2 toch wel verrassende medailles. Ook het goud van van Rouwedaal had ik van tevoren niet geteld.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:32 schreef Nober het volgende:
Met nog drie dagen te gaan.
21/7 - 8/8 Tokyo
[..]
24/7 - 11/8 Paris
[..]
Hockeyvrouwen nog niet meegeteld
Morgen zouden we sydney voorbij kunnen met hockey en lavreysen.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:32 schreef Nober het volgende:
Met nog drie dagen te gaan.
21/7 - 8/8 Tokyo
[..]
24/7 - 11/8 Paris
[..]
Hockeyvrouwen nog niet meegeteld
Typisch Nederlands, je slechte race van het seizoen in de Olympische finalequote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:44 schreef TLC het volgende:
Femke niet gewonnen, Pieter neem je rotzooi mee![]()
En Schilder! En Hassan!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:49 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Morgen zouden we sydney voorbij kunnen met hockey en lavreysen.
Sydney heeft nog maar 1 goud (na de 4x400 twee) dus dat dit wel goedquote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:49 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Morgen zouden we sydney voorbij kunnen met hockey en lavreysen.
Ik heb het gelukkig niet live meegekregen, maar het zal wel een nieuw dieptepunt zijn geweest. De afgelopen dagen is er in de avond met name in het atletiek topic ook echt niks meer aan met alle bagger dat er gedumpt wordt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:03 schreef KingRoland het volgende:
Ik vond het al verdacht stil, blijkbaar worden de Femke choke posts allemaal verwijderd hiergoh
Zijn ze er toch nog 1 vergeten![]()
Oh en hockey blijft een sport voor kakkers, kun je het met mij eens zijn of niet het is gewoon zo.
Was toch ook gewoon jammer. Ze had echt geen goud gehaald maar zilver... Wie kan daar nou wat van vinden?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:03 schreef KingRoland het volgende:
Jongens, wat is er nou mis met zeggen dat Femke gewoon vandaag aan het choken was? gaan we zelfs dat nou verwijderen of dat hockey een sport voor kakkers is? man man man. In dit topic kun je dit soort reacties verwachten.
Dan moet je de definitie van choken nog even opzoekenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:03 schreef KingRoland het volgende:
Jongens, wat is er nou mis met zeggen dat Femke gewoon vandaag aan het choken was? gaan we zelfs dat nou verwijderen of dat hockey een sport voor kakkers is? man man man. In dit topic kun je dit soort reacties verwachten.
bronsquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan moet je de definitie van choken nog even opzoeken
Tja Femke heeft zelf gezegd dat ze niet tegen McLaughlin op kan, goud was gewoon niet realistisch al waren de meeste hier wel zeker van goud.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:28 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Was toch ook gewoon jammer. Ze had echt geen goud gehaald maar zilver... Wie kan daar nou wat van vinden?
Lol, de dagjesmensen hooguit. Bol werd geen goud toe bedacht hier. Moest ze ver boven zichzelf uitstijgen en dat bleek vandaag duidelijk teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 00:35 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Tja Femke heeft zelf gezegd dat ze niet tegen McLaughlin op kan, goud was gewoon niet realistisch al waren de meeste hier wel zeker van goud.
17 Inge de Bruijnquote:13 Geen medailles
14 Geen medailles
15 Geen medailles
16 ---
17 🥇
18 🥇🥇
19 ---
20 🥇🥇🥇
21 ---
22 ---
23 🥇
24 ---
25 ---
26 🥇
27 🥇
28 ---
29 ---
30 🥇🥇🥇
1 ---
quote:24 Geen medailles
25 Geen medailles
26 Geen medailles
27 ---
28 ---
29 ---
30 ---
31 🥇
1 🥇
2 🥇🥇
3 🥇🥇
4 ---
5 🥇
6 🥇
7 🥇
8 🥇🥇
9 🥇
10 ?
11 ?
Nu is het veel mooier verdeeld. Bijna iedere dag wel succesquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:18 schreef Nober het volgende:
HARRIE DOET HET![]()
13/9 - 1/10 Sydney
[..]
17 Inge de Bruijn
18 Leontien van Moorsel
18 Pieter van den Hoogenband
20 Mark Huizinga
20 Inge de Bruijn (2)
20 Pieter van den Hoogenband (2)
23 Inge de Bruijn (3)
26 Leontien van Moorsel (2)
27 Jeroen Dubbeldam
30 Leontien van Moorsel (3)
30 Anky van Grunsven
30 Hockeyheren
24/7 - 11/8 Paris
[..]
BRILJANTE counter-jinx inmiddels.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 21:18 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Aan de ene kant zo onwijs terecht, aan de andere kant zou je me ook kunnen bedanken voor de ultieme counter-jinx.
De enige die mij echt dwars zit is Puck Pietersequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:48 schreef tralalala het volgende:
Judo-floppers blijft mij dwars zitten.
Maarja, vooraf had ik (gezien de laatste jaren) daar hoogstens op 1 medaille gerekend en zelfs dat vond ik geen absolute zekerheidje.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:48 schreef tralalala het volgende:
In ieder geval een gouden interview, die moet ik nog eens terug zoeken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:52 schreef Max23 het volgende:
[..]
Maarja, vooraf had ik (gezien de laatste jaren) daar hoogstens op 1 medaille gerekend en zelfs dat vond ik geen absolute zekerheidje.
Ja maar die leverde gewoon, kan gebeuren. Niks te verwijtenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:50 schreef Remco het volgende:
[..]
De enige die mij echt dwars zit is Puck Pieterse
quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:50 schreef Em31 het volgende:
Iedereen die hier serieus over heeft geklaagd mag zich KAPOT schamen.
Volgende keer weer zo'n topic graag!quote:Op maandag 29 juli 2024 15:56 schreef ReplaR het volgende:
Laatste keer dat we dit zeiden gingen we met een record aantal medailles retour volgens mij.
Mij ook. Die moeten maar flink evalueren wat er mis ging en nagaan waarom zo veel partijen kansloos werden verloren zonder 1 echte aanval te hebben ingezet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:48 schreef tralalala het volgende:
Die had gewoon pech. Als er al iemand op een fiets niet is komen opdagen dan is het van der Poel wel. Al zat die ook in een lastig pakket.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:50 schreef Remco het volgende:
[..]
De enige die mij echt dwars zit is Puck Pieterse
Bij VDP meer het bewijs dat de wegrit niet de beste manier is om goud te winnen zelfs als je de beste bent. Dat is het voordeel bij mountainbike, daar ben je niet echt afhankelijk van anderen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 15:58 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Die had gewoon pech. Als er al iemand op een fiets niet is komen opdagen dan is het van der Poel wel. Al zat die ook in een lastig pakket.
Nou, ik denk dat op zeker de beste man in koers wel gewonnen heeft. Maar dat de wegrit op de schop moet is een ding dat zeker is.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bij VDP meer het bewijs dat de wegrit niet de beste manier is om goud te winnen zelfs als je de beste bent. Dat is het voordeel bij mountainbike, daar ben je niet echt afhankelijk van anderen.
Ik denk dat als Evenepoel met VDP was weggegaan en Wout daarna op het moment van Evenepoel was weggesprongen Wout had gewonnen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:02 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat op zeker de beste man in koers wel gewonnen heeft. Maar dat de wegrit op de schop moet is een ding dat zeker is.
Op de schop in welke zin?quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 16:02 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat op zeker de beste man in koers wel gewonnen heeft. Maar dat de wegrit op de schop moet is een ding dat zeker is.
Zeker niets te verwijten, en daarom zit het mij ook nog steeds dwars. Voelt oneerlijk, is het eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja maar die leverde gewoon, kan gebeuren. Niks te verwijten
Gewoon een normale wedstrijd, dus met volledige teams. 4 jaar lang altijd met teams van 7 of 8 rijden en dan op de OS ineens met maximaal 4 is natuurlijk gewoon kolderiek. Je gaat tenslotte ook niet opeens op OS hockeyen met teams van 7 man toch.quote:
Haha bij rugby welquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:12 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Gewoon een normale wedstrijd, dus met volledige teams. 4 jaar lang altijd met teams van 7 of 8 rijden en dan op de OS ineens met maximaal 4 is natuurlijk gewoon kolderiek. Je gaat tenslotte ook niet opeens op OS hockeyen met teams van 7 man toch.
Okquote:Op zaterdag 10 augustus 2024 19:23 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Dit is echt een hele domme opmerking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |