4quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:35 schreef Cupfighter het volgende:
Dat er nog steeds mensen zeiken zeg
3 medailles vandaag tot nu toe
Welke sport?quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 19:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarvan 1 brons goud had moeten zijn - met dank aan die achterlijke jury!
Oh in de finale had de jury ook bepalende invloed? Had alleen in het eerdere traject meegekregen dat er gedoe was.quote:
De 1e start in de finale werd afgebroken (terwijl de Nederlander als beste weg was) wegens een mogelijke valse start, maar die was er niet.. 2e start lag de Nederlander dan weer meteen achterquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Oh in de finale had de jury ook bepalende invloed? Had alleen in het eerdere traject meegekregen dat er gedoe was.
Femke Bol komt van een andere planeet. Zag je die Amerikanen kijken: wtf is er zo juist gebeurd? 🤣😂🤪quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 21:14 schreef Cupfighter het volgende:
Iedereen stil nu met dat zeiken
Femke Bol een fenomeen
Pieter neem je rotzooi mee!!!quote:
Ik snap je. Individuele judoka's hebben altijd met passie voor een voorzitter gespeeld.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 13:07 schreef matspontius het volgende:
Ik snap inmiddels waarom de Nederlandse judoka's er helemaal niets van bakken. Net een interview gezien met de voorzitter van de judobond, de man die dus verantwoordelijk voor het beleid.
Wat een slappe zak, nul uitstraling en totaal inspiratieloos. Was ook zichtbaar nerveus tijdens het interview en hakkelde er maar wat op los.
Op de vraag wanneer hij vertrekt gaf hij een ontwijkend antwoord maar het antwoord weet ie zelf maar al te goed. Zo snel mogelijk opzouten!!!
Leuk sarcasme maar die man heeft dus overduidelijk verkeerd beleid gevoerd wat terug is te zien op de tatami. Gaf hij zelf ook toe ...quote:Op zondag 4 augustus 2024 08:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik snap je. Individuele judoka's hebben altijd met passie voor een voorzitter gespeeld.
quote:
24/7 - 11/8 Parisquote:21 Geen medailles
22 Geen medailles
23 Geen medailles
24 🥈
25 🥈
26 🥈
27 ---
28 🥇🥇🥈🥈🥈🥉🥉🥉
29 🥈🥉
30 🥇🥉
31 🥇
1 🥉
Totaal: 4-7-6 17
quote:24 Geen medailles
25 Geen medailles
26 Geen medailles
27 ---
28 ---
29 ---
30 ---
31 🥇🥈🥉
1 🥇🥈🥉
2 🥇🥇🥈
3 🥇🥇🥈🥉🥉
4 🥈
Totaal: 6-5-4 15
Oh ik dacht dat we verder achter zouden lopen met zilver/brons, maar valt wel mee. En meer goud is sowieso prima.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:07 schreef Nober het volgende:
Even vergelijken met het record in Tokyo op dag 12.
21/7 - 8/8 Tokyo
[..]
24/7 - 11/8 Paris
[..]
28 juli was bizar.quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:07 schreef Nober het volgende:
Even vergelijken met het record in Tokyo op dag 12.
21/7 - 8/8 Tokyo
[..]
24/7 - 11/8 Paris
[..]
Daar zat ook wel toeval bij. Je had al 3 medailles bij de tijdritten en volgens mij werden zowat alle kansrijke roeifinales voor NL verplaatst naar die datum, die zouden eigenlijk eerder zijnquote:
Grootste Nederlandse kans op goud bij het zwemmen moet wel nog komenquote:Op zondag 4 augustus 2024 19:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
8ste en 8ste bij zwemmen. Nouja, wat een teleurstelling!
Wie dan?quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Grootste Nederlandse kans op goud bij het zwemmen moet wel nog komen
Van Rouwendaal (al vind ik dat niet per se een grotere goudkans dan Schouten was)quote:
moet je eens tegen een Engelsman zeggen,quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:54 schreef Boezeidekoe het volgende:
Het is dat we bij de roeierij veel medailles binnenhalen(niet geheel toevallig een sport zonder enige internationale uitstraling) maar man man man de prestaties zijn om je dood te schamen, op een enkele uitzondering na.
Als die niet start geef ik haar groot gelijkquote:Op zondag 4 augustus 2024 20:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van Rouwendaal (al vind ik dat niet per se een grotere goudkans dan Schouten was)
Oké oké, gelijkwaardige kans danquote:Op zondag 4 augustus 2024 20:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van Rouwendaal (al vind ik dat niet per se een grotere goudkans dan Schouten was)
Rare sport dat openrioolzwemmenquote:Op zondag 4 augustus 2024 20:03 schreef wdn het volgende:
[..]
Als die niet start geef ik haar groot gelijk
Dus dit.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:54 schreef Boezeidekoe het volgende:
Het is dat we bij de roeierij veel medailles binnenhalen(niet geheel toevallig een sport zonder enige internationale uitstraling) maar man man man de prestaties zijn om je dood te schamen, op een enkele uitzondering na.
Roeien geen internationale uitstralingquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 17:54 schreef Boezeidekoe het volgende:
quote:
Heeft het toch ook niet, ik ken geen enkele buitenlandse roeier en buiten de roeiwereld geloof ik ook niet dat buitenlanders onze roeiers kennen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Roeien geen internationale uitstraling![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jij weet niet dat er op erg hoog niveau geroeid wordt op vele prestigieuze universiteiten in vele landen?quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heeft het toch ook niet, ik ken geen enkele buitenlandse roeier en buiten de roeiwereld geloof ik ook niet dat buitenlanders onze roeiers kennen.
De cambridge vs oxford roeiwedstrijd is een dingetje.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heeft het toch ook niet, ik ken geen enkele buitenlandse roeier en buiten de roeiwereld geloof ik ook niet dat buitenlanders onze roeiers kennen.
Jawel? Dus? Er wordt vast ook veel booggeschoten of met die airsofts geknalt dat maken het toch geen internationaal aansprekende sporten. Wij hebben het nu toch ook over roeien omdat we wat hebben gewonnen. Als de rollen met judo waren omgedraaid zouden we niet over roeien maar over judo praten. Ook een niet heel aansprekende internationale sport.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jij weet niet dat er op erg hoog niveau geroeid wordt op vele prestigieuze universiteiten in vele landen?
Dus, het is onzin.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jawel? Dus? Er wordt vast ook veel booggeschoten of met die airsofts geknalt dat maken het toch geen internationaal aansprekende sporten. Wij hebben het nu toch ook over roeien omdat we wat hebben gewonnen. Als de rollen met judo waren omgedraaid zouden we niet over roeien maar over judo praten. Ook een niet heel aansprekende internationale sport.
Wanneer is een sport dan wel internationaal aansprekend?quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jawel? Dus? Er wordt vast ook veel booggeschoten of met die airsofts geknalt dat maken het toch geen internationaal aansprekende sporten. Wij hebben het nu toch ook over roeien omdat we wat hebben gewonnen. Als de rollen met judo waren omgedraaid zouden we niet over roeien maar over judo praten. Ook een niet heel aansprekende internationale sport.
Volgensmij is het per definite als het olympisch is een aansprekende internationale sport. (en dan reken ik de demonstratie sporten niet mee)quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als er ook aandacht voor is buiten de spelen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wanneer is een sport dan wel internationaal aansprekend?
Waar?quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als er ook aandacht voor is buiten de spelen.
Staks ga je nog zeggen dat driebanden geen internationaal aansprekende sport is.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als er ook aandacht voor is buiten de spelen.
Straks gaan ze mij nog zeggen dat korfbal ook internationaal aansprekend is. Taiwan 3e in medailles op WK's!!!quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:37 schreef kilon het volgende:
[..]
Staks ga je nog zeggen dat driebanden geen internationaal aansprekende sport is.
*zilverquote:Op maandag 5 augustus 2024 21:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Weer brons, dit topic kan wel dicht.
Tweedequote:Op maandag 5 augustus 2024 21:46 schreef vaarsuvius het volgende:
juffrouw Hassan slechts 3de? paspoort innemen
Bij ons komt die van Bouwmeester er morgen pas bij dus dan staan we weer gelijk.quote:Op maandag 5 augustus 2024 22:30 schreef Gretzl het volgende:
Gouden plak voor de Duitse vrouwen bij het 3x3 basketbal, die konden we niet gebruiken voor de race om plek 10.
ok, dan mag ze op de herkansingquote:
Dan pakken we zelf ook maar goudquote:Op maandag 5 augustus 2024 22:30 schreef Gretzl het volgende:
Gouden plak voor de Duitse vrouwen bij het 3x3 basketbal, die konden we niet gebruiken voor de race om plek 10.
*bronsquote:
Je moet kijken naar het aantal sporters dat men stuurt. De Australiėrs hebben een zeer stevige delegatie van 460 sporters naar deze zomerspelen gestuurd.quote:Op maandag 5 augustus 2024 21:33 schreef Gretzl het volgende:
Dit topic is de beste ant-jinx ooit
Australiė nog altijd het enige land in de top van de medaillespiegel dat naar ratio beter presteert dan Nederland
quote:Number of athletes by National Olympic Committees
1 United States 592
2 France 573
3 Australia 460
4 Germany 428
5 Japan 403
6 China 388
7 Spain 383
8 Italy 371
9 Great Britain 327
10 Canada 315
11 Brazil 277
12 Netherlands 258
13 Poland 210
14 New Zealand 195
15 Hungary 170
16 Belgium 165
17 South Africa 149
18 Egypt 148
19 South Korea 141
20 Ukraine 140
Maar de 4x400 waren ook 4 meter verwijderd van een wereldtitel bijvoorbeeld. Niet alsof het geheel uit het niets komt. Medailles waren toch wel realistisch, goud misschien niet zo zeer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 07:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:GotenSSJ Mogen we de 4×400 en Basketball inmiddels bijschrijven als flukes?Die hadden wij toch nooit?
Ik vind het allebei flukes. VS was bij de 4X400 absoluut favoriet voor de finale na hun wereldrecord, is dus tenminste als underdog het goud gepakt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Maar de 4x400 waren ook 4 meter verwijderd van een wereldtitel bijvoorbeeld. Niet alsof het geheel uit het niets komt. Medailles waren toch wel realistisch, goud misschien niet zo zeer.
Basketbal is een gigantische verrassing ja, Servie en Letland zouden normaal gesproken veel beter moeten zijn.Maar een fluke weten we over een jaar of 4 pas, misschien blijkt dit team ineens 3x achter elkaar wereldkampioen te worden
Al zijn ze wel redelijk op leeftijd al.
Oh dat zeker ja, weinig hadden die opgeschreven denk ik zo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 09:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het allebei flukes. VS was bij de 4X400 absoluut favoriet voor de finale na hun wereldrecord, is dus tenminste als underdog het goud gepakt.
Die waren toch echt niet meer dan een subtopper in dit veld. De Scandinavische landen en Frankrijk zijn gewoon beterquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 10:57 schreef TornadoDK het volgende:
Gelukkig falen de handbalsters om dit topic nog levend te houdebln
De enige reden dat Australiė beter presteert is de zwemmedailles die je krijgt bij aankoop van een pak melk.quote:Op maandag 5 augustus 2024 21:33 schreef Gretzl het volgende:
Dit topic is de beste ant-jinx ooit
Australiė nog altijd het enige land in de top van de medaillespiegel dat naar ratio beter presteert dan Nederland
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Zijn er eigenlijk statistieken over medailles per BBP per inwoner. Ben wel benieuwd naar dat lijstje.
Waarom kopen wij dan niet ook een pak melk als het zo makkelijk is?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
De enige reden dat Australiė beter presteert is de zwemmedailles die je krijgt bij aankoop van een pak melk.
Maar NL zet daar natuurlijk roeien tegenover.
Ja, het is helemaal niks. Slechts 8 gouden medailles na dag 10 met nog 1 week te gaan.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:11 schreef maxi-mus het volgende:
Met de hakken over de sloot winnen van Angola (is dat een bestaand land?) met balletje gooien, handboogschutters die elke pijl de tribune in schieten, is dit een precedent voor alwéér een TYPISCH Nederlandse spelen vol met Hollandse ziektes? Ik zeg ja.
Deel 4
De al weken oude op is van @Mani89, laat dat even duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:02 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ja, het is helemaal niks. Slechts 8 gouden medailles na dag 10 met nog 1 week te gaan.
kijk je naar de landen met 10+ medailles doet alleen Australiė het beterquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:59 schreef DutchSL het volgende:
Tof lijstje, als je de landen met uitschieters weg denkt wel een beetje de landen die ik verwacht had boven ons.. behalve Ierland. Had het helemaal niet door dat die het zo goed deden.
Jamaica zal nog wel flink gaan stijgen
Een OP voor de eeuwigheid.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:03 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De al weken oude op is van @:mani89, laat dat even duidelijk zijn.
Dat vraagt iedereen binnen de Nederlandse zwemwereld zich af. Judo krijgt veel meer, en voor wat?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:59 schreef Nober het volgende:
Waarom kopen wij dan niet ook een pak melk als het zo makkelijk is?
Schoonspringen hoef je niet te proberen met al die Chinezen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 14:18 schreef Ferdii het volgende:
ik stel voor inzetten op "vreemde eend" sporten met veel verschillende disciplines
roeien, kajakken, schoonspringen etc
3x3 basketbal mannen waren 5e in Tokyo, twee keer zilver bij een WK en twee keer brons bij een EK. Niet allemaal met precies deze formatie maar Nederland is wereldtop geweest dus je praat poep.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 07:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:GotenSSJ Mogen we de 4×400 en Basketball inmiddels bijschrijven als flukes?Die hadden wij toch nooit?
Het zijn in ieder geval medailles die niet als grote favoriet behaald worden maar hooguit als kanshebber. Of het flukes zijn is natuurlijk altijd een beetje subjectief.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
3x3 basketbal mannen waren 5e in Tokyo, twee keer zilver bij een WK en twee keer brons bij een EK. Niet allemaal met precies deze formatie maar Nederland is wereldtop geweest dus je praat poep.
Femke deed niet mee in de eerdere serie toen USA een WR liep. Misschien was USA favoriet maar fluke van NL is onzin. In de finale regende het en moest ze andere inhalen anders zat het geheid ook dichter bij een WR.
Nee, dan moet je gewoon opzoeken wat fluke betekent.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het zijn in ieder geval medailles die niet als grote favoriet behaald worden maar hooguit als kanshebber. Of het flukes zijn is natuurlijk altijd een beetje subjectief.
Wat zie jij dan als een fluke? Waterpolo 2008?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee, dan moet je gewoon opzoeken wat fluke betekent.
Griekenland 2004quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat zie jij dan als een fluke? Waterpolo 2008?
Zoek nou eerst maar op wat een fluke betekent. Dan snap je waarom je dat woord niet kunt gebruiken bij deze prestaties gezien hoe goed deze sporters al waren en gepresteerd hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat zie jij dan als een fluke? Waterpolo 2008?
Doe je eigen onderzoek!quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zoek nou eerst maar op wat een fluke betekent. Dan snap je waarom je dat woord niet kunt gebruiken bij deze prestaties gezien hoe goed deze sporters al waren en gepresteerd hebben.
Nogal flauwe reactie.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zoek nou eerst maar op wat een fluke betekent. Dan snap je waarom je dat woord niet kunt gebruiken bij deze prestaties gezien hoe goed deze sporters al waren en gepresteerd hebben.
Op die onderdelen hebben we op de één vorige keren dat het olympisch was weinig gewonnen inderdaad!quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 07:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Is niet flauw, jij gebruikt fluke verkeerd dus dan moet je eerst inzien wat het betekent zodat je kunt weten waneer je dat woord wel en wanneer niet terecht kunt gebruiken. Jij doet alsof als iemand wint die niet favoriet of top 3 bij de bookmakers was dan is het een fluke, terwijl je blijkbaar niet weet wat eerdere prestaties van diegene waren.quote:
Een echte fluke is misschien meer van toepassing op een wedstrijd waarbij je in voetbal 90 minuten domineert maar de tegenstander van 40 meter een afstandsschot erin schiet in de laatste seconde. Daar zit enorm veel geluk bij.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is niet flauw, jij gebruikt fluke verkeerd dus dan moet je eerst inzien wat het betekent zodat je kunt weten waneer je dat woord wel en wanneer niet terecht kunt gebruiken. Jij doet alsof als iemand wint die niet favoriet of top 3 bij de bookmakers was dan is het een fluke, terwijl je blijkbaar niet weet wat eerdere prestaties van diegene waren.
Anna Kiesenhofer, dat was een fluke. Deze Nederlandse medailles, nee, echt niet. Kunnen we heel lang over blijven touwtrekken, maar dat zijn ze gewoon niet. Tenzij je niks met sport hebt, dan zou je het dus zo kunnen zien, maar dat ligt meer aan het feit dat mensen die dat zo zien niks met sport hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een echte fluke is misschien meer van toepassing op een wedstrijd waarbij je in voetbal 90 minuten domineert maar de tegenstander van 40 meter een afstandsschot erin schiet in de laatste seconde. Daar zit enorm veel geluk bij.
Dus als je dat bedoelt bij de prestaties die Nederland neerzet dan ben ik het wel met je eens. Waar het mij om gaat is dat we een aantal gouden medailles pakken die ik echt niet had zien aankomen en waar ook de kenners hier (@:Mexicanobakker) niet op hadden gerekend.
Mogen we het dan tenminste nog onverwachte gouden medailles noemen als de 3X3 nog nooit ergens goud hebben gepakt?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Anna Kiesenhofer, dat was een fluke. Deze Nederlandse medailles, nee, echt niet. Kunnen we heel lang over blijven touwtrekken, maar dat zijn ze gewoon niet. Tenzij je niks met sport hebt, dan zou je het dus zo kunnen zien, maar dat ligt meer aan het feit dat mensen die dat zo zien niks met sport hebben.
Jij mag het noemen wat je wilquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mogen we het dan tenminste nog onverwachte gouden medailles noemen als de 3X3 nog nooit ergens goud hebben gepakt?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:20 schreef heywoodu het volgende:
@:wimderon kent ook nog wel een voorbeeld van een fluke.
Deze inside joke weet ik zo even niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 16:20 schreef heywoodu het volgende:
@:wimderon kent ook nog wel een voorbeeld van een fluke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |