TheStigsDutchCousin | zondag 28 juli 2024 @ 19:20 |
![]() ![]() Circuit de Spa-Francorchamps ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() >>> Kwalificatie (zaterdag) en race (zondag) ook live op Canvas (Belgisch tv kanaal) ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
TweedeKlum | zondag 28 juli 2024 @ 19:21 |
Brazilië '21, Austin '23, en nu Spa '24, Mercedes houdt de traditie in ere. | |
TheFreshPrince | zondag 28 juli 2024 @ 19:21 |
![]() | |
ChevyCaprice | zondag 28 juli 2024 @ 19:22 |
Eens. Verbaas me nog steeds over de exits die George had aan het einde van de race. En dan had die misschien een voordeel over de gehele race, maar een halve tiende per ronde doet niks af aan het feit hoe briljant die reed in die slotfase. | |
potjecreme | zondag 28 juli 2024 @ 19:22 |
Tuurlijk wel. Zo kan ik ook de banden fluisteraar zijn. | |
RAVW | zondag 28 juli 2024 @ 19:22 |
Door de DQ van Russel , hoe veel punten loopt Max nu uit op Nor? Want die krijgt er nu toch weer een paar meer extra er bij | |
ChevyCaprice | zondag 28 juli 2024 @ 19:23 |
Scheelt voor het verschil met Norris nog steeds 2 punten, dus voor die gap maakt het niet uit. | |
TweedeKlum | zondag 28 juli 2024 @ 19:23 |
Blijft twee. | |
Kickinalfa | zondag 28 juli 2024 @ 19:29 |
Zou Lewis balen nu hij weggaat en Mercedes ogenschijnlijk de weg naar boven heeft gevonden? | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 19:30 |
Hij kijkt naar zijn bankrekening | |
ChevyCaprice | zondag 28 juli 2024 @ 19:30 |
Is natuurlijk jammer, maar 2026 zijn er alweer nieuwe regels, dus dan is het opnieuw beginnen | |
3rr0r | zondag 28 juli 2024 @ 19:31 |
![]() | |
THEFXR | zondag 28 juli 2024 @ 19:31 |
THEFXR | zondag 28 juli 2024 @ 19:32 |
ik doelde er op dat het niet marginaal is. | |
ChevyCaprice | zondag 28 juli 2024 @ 19:33 |
Christian zegt juist wel dat die kilo aan gewicht aan rubber kan zijn kwijtgeraakt | |
Origami94 | zondag 28 juli 2024 @ 19:36 |
Saaie sport met al die regels Al zit het qua veiligheid wel goed | |
Radegast | zondag 28 juli 2024 @ 19:36 |
Ik had in 2013 nooit gedacht dat Perez McLaren misschien constructeurskampioen zou kunnen maken. | |
spapaars | zondag 28 juli 2024 @ 19:37 |
Wat waar kan zijn, het zijn flinke stukken rubber wat om de velgen hangt. | |
potjecreme | zondag 28 juli 2024 @ 19:42 |
Een uur na de race... | |
bedachtzaam | zondag 28 juli 2024 @ 19:43 |
Won dat jaar wel het kwalificatie duel van Jenson Button maar was wat onervaren nog en maakte fouten in de races. Zo verkeerd vond ik het niet gaan eerlijk gezegd. | |
ChevyCaprice | zondag 28 juli 2024 @ 19:47 |
Max die ff naar Fernando zwaait als die hem inhaalt![]() | |
R_Nest | zondag 28 juli 2024 @ 19:48 |
Of misschien waren zijn banden wat leeggelopen. Kan ook nog. | |
bedachtzaam | zondag 28 juli 2024 @ 19:49 |
Zo konden niet snel even nog een kilo lucht er in pompen? | |
TweedeKlum | zondag 28 juli 2024 @ 19:49 |
Button was toen in Bahrein niet zo blij met Perez. ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 19:49 |
Helium in de banden zodat de auto ging zweven en daardoor te licht was? | |
bedachtzaam | zondag 28 juli 2024 @ 19:51 |
En Monaco ook als ik me goed herinner. | |
Nieuwschierig | zondag 28 juli 2024 @ 19:52 |
Hij had sowieso 2e of 3e kunnen worden. Nu heeft hij niets omdat ze hem een illegale auto meegaven, zo lijkt het. | |
ChevyCaprice | zondag 28 juli 2024 @ 19:55 |
De strategie van George was gewoon te goed. Letterlijk. Horner geeft al aan dat het toch aan de bandenslijtage heeft kunnen liggen. 375 gram per band te weinig. Niet ondenkbaar. | |
Gast_op_Afstand_GOA | zondag 28 juli 2024 @ 20:03 |
potjecreme | zondag 28 juli 2024 @ 20:13 |
Nizno | zondag 28 juli 2024 @ 20:16 |
https://racingnews365.nl/(...)kwalificatie-russell | |
King_Merc | zondag 28 juli 2024 @ 20:19 |
1,5 kg is niks eigenlijk, 10 kg was altijd 3 tiende , misschien dat ie een halve tiende won | |
ChevyCaprice | zondag 28 juli 2024 @ 20:21 |
"why are they shortening the drs zone" ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 28 juli 2024 @ 20:24 |
Als ze dat dan niet vooraf hebben meegenomen in de berekeningen dan toont dat wel aan dat ze de optie van een 1-stopper nooit overwogen of besproken hebben. Misschien dat de overwinning daarom ook met wat gemengde gevoelens ontvangen werd. | |
greysbones | zondag 28 juli 2024 @ 20:33 |
Ook dat hadden ze kunnen doorrekenen Tis niet dat Mercedes een team is dat een tekort aan mankrachten heeft En niet allerlei scenario’s klaar heeft liggen | |
de_boswachter | zondag 28 juli 2024 @ 20:36 |
Dit kan niet. Op de beelden is het donker. In Spa is het nu nog licht. Zie zon op / zon onder. | |
tja77 | zondag 28 juli 2024 @ 20:37 |
Is het niet zo dat wanneer je een 1 stopper doet, je automatisch minder brandstof verbruikt om de banden te sparen. Over een gehele race heeft Hamilton natuurlijk meer brandstof moeten verbruiken om dat gat naar Russell te dichten. | |
takura | zondag 28 juli 2024 @ 20:39 |
Wat een aanfluiting. Wedden dat Ricciardo het nog slechter doet dan Perez. | |
THEFXR | zondag 28 juli 2024 @ 20:46 |
over perez ; https://www.formule1.nl/n(...)ez-dit-moet-stoppen/ https://www.gpblog.com/nl(...)na-belgische-gp.html | |
bedachtzaam | zondag 28 juli 2024 @ 20:47 |
Het is even afwachten maar het zou mooi zijn als hij dichterbij zit want dat is voor Max juist ook weer een stimulans om elke honderdste er uit te halen. | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 20:49 |
Je kunt er ook voor zorgen dat de RBR beter inzichtelijk heeft hoe ze de auto kunnen verbeteren | |
THEFXR | zondag 28 juli 2024 @ 20:53 |
als RIC idd Per gaat vervangen, mogen hem ook wel even een peptalk geven. | |
Origami94 | zondag 28 juli 2024 @ 20:54 |
Dat dacht ik dus ook. Dat George zelf de call maakte | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 20:54 |
Als ze Perez gaan vervangen dan moeten ze in Austin en in Mexico vrezen voor hun veiligheid | |
bedachtzaam | zondag 28 juli 2024 @ 20:54 |
De rijstijl van Max en Daniel is niet verschillend dus dat is al een grote plus voor het ontwikkelen van de auto. | |
Starflyer | zondag 28 juli 2024 @ 21:10 |
Deed hij ook. Hij vond de banden goed genoeg voor een éénstopper. | |
Starflyer | zondag 28 juli 2024 @ 21:11 |
Dit zegt helemaal niets. Ze vliegen wel vaker samen. | |
Alpha0 | zondag 28 juli 2024 @ 21:19 |
Te licht, waarom is dat nou weer een zonde? | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 21:21 |
Omdat er een minimumgewicht is. | |
Nebelwerfer | zondag 28 juli 2024 @ 21:26 |
Daniël is ook niet van een scherp insturende auto met een losse achterkant toch? | |
ESF1Gamer | zondag 28 juli 2024 @ 21:36 |
![]() | |
ESF1Gamer | zondag 28 juli 2024 @ 21:38 |
![]() | |
takura | zondag 28 juli 2024 @ 21:59 |
Red_85 | zondag 28 juli 2024 @ 22:08 |
1,5/4= 375 gram per band in 150km. https://us.motorsport.com(...)20a%20bowling%20ball. Banden wegen 9,5 en 11,5kg. Niet onmogelijk. | |
potjecreme | zondag 28 juli 2024 @ 22:17 |
Wat denken jullie? Was de auto eerst illegaal? | |
Luctor.et.Emergo | zondag 28 juli 2024 @ 22:17 |
Net de race terug gekeken. Ik wilde zeggen, mooie overwinning van Russell, maar die heeft blijkbaar een DQ. ![]() Verder Perez. ![]() | |
Donderkonijn | zondag 28 juli 2024 @ 22:21 |
Nee, dan hadden de britse tabloids vol gestaan met speculatie. Het is eerder dat de wagen van RB al zowat aan het plafond zit qua doorontwikkeling en de anderen niet. Newey weg helpt ook niet. | |
Adames | zondag 28 juli 2024 @ 22:22 |
Dan hadden we zak Brown al maandenlang horen leeglopen | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 22:25 |
Ik ben steeds meer geneigd om het gerucht van F1 Technical te geloven dat RBR iets van de auto af heeft moeten halen en wel bij de achterwielophanging. Het is opvallend te noemen dat de bandenslijtage sinds Miami hoger is geworden | |
potjecreme | zondag 28 juli 2024 @ 22:34 |
Ik ook. Het is echt te opvallend. | |
SiGNe | zondag 28 juli 2024 @ 22:40 |
Dan zou de FIA er wel een bericht over geschreven hebben. Red Bull had een update meegenomen maar die bleek niet te werken en sindsdien lopen ze dus achter op de rest. | |
Nober | zondag 28 juli 2024 @ 22:42 |
Waarom lukt het nog wel in kwalificatie maar niet in de race? | |
TweedeKlum | zondag 28 juli 2024 @ 22:44 |
Bandenslijtage. | |
Whiskers2009 | zondag 28 juli 2024 @ 22:45 |
Serieus? Zijn 2 nogal verschillende grootheden. | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 22:45 |
nee, de FIA maakt dit niet publiekelijk bekend. Het klopt dat RBR niet werkende updates had, maar zelfs dat kan het verschil niet verklaren, ook niet dat McLaren en Mercedes hun auto's helemaal aan de praat hebben gekregen. Dan zouden de auto's op zijn minst gelijk zijn, maar RBR loopt nu achter | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 22:48 |
RBR is wel degelijk sneller dan vorig jaar. Waarom zou het niet kunnen dat ze worden ingehaald? De rest is al jaren bezig om aan te haken. Het is toch niet raar dat dat vruchten afwerpt bij Mercedes en McLaren? | |
ChevyCaprice | zondag 28 juli 2024 @ 22:48 |
En alsnog een prima vraag. Ik denk dat als Max van pole was vertrokken hij gewoon had gewonnen. | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 22:50 |
Zeker niet, maar in de eerste races was het verschil in de races megagroot, sinds Miami loopt RBR achter en zie je dat de banden eerder slijten dan bij de concurrentie | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 22:52 |
Ik denk dat het vooral zo was dat Mercedes en McLaren hun auto niet goed op orde hadden aan het begin van het seizoen. Dan hoeft RBR ook minder hard te lopen en heb je logischerwijs minder bandenslijtage. De problemen zijn ontstaan toen de andere teams een stap hebben gezet die RBR niet kon volgen, omdat hun auto al aan het plafond zat. Overigens was McLaren eind vorig jaar ook al hartstikke snel en kwam dichtbij RBR. | |
SiGNe | zondag 28 juli 2024 @ 22:53 |
Newey had ook al voor het begin van het seizoen gezegd dat deze auto op een verkeerde manier is doorontwikkeld. Die was niet blij met oa de huidige luchtinlaten. Zijn rol binnen het team was ook al kleiner geworden en dat is blijkbaar te merken, | |
Electric_Eye | zondag 28 juli 2024 @ 22:56 |
Beetje BNW om er wat achter te zoeken maar van oppermachtig naar 3e team of misschien zelfs 4e is ook verdacht. | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 22:57 |
4e team? McLaren en Mercedes doen het nu goed, ja. Maar wie is dan ook nog sneller dan RBR? Ferrari? | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 23:00 |
Dat klopt ook, maar binnen no time zo ver terugzakken is verdacht | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 23:03 |
Nogmaals: ze zijn niet teruggezakt, ze zijn sneller dan vorig jaar. De rest heeft alleen een grotere stap gemaakt dan RBR. | |
Electric_Eye | zondag 28 juli 2024 @ 23:06 |
Vandaag in ieder geval 1 Ferrari | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 23:07 |
Ja, omdat Max 10 plaatsen werd teruggezet ![]() | |
SiGNe | zondag 28 juli 2024 @ 23:09 |
De anderen hebben gewoon grote stappen gemaakt. En als een update dan niet goed genoeg is dan moet dat onderdeel opnieuw ontwikkeld worden ipv dat je het doorontwikkelt. Als Checo beter zou rijden dan zouden ze updates ook op zijn wagen kunnen uitproberen om te kijken of ze er voordeel mee behalen. Dan heb je praktijktests. | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 23:11 |
Ze zijn relatief gezien teruggezakt | |
Kickinalfa | zondag 28 juli 2024 @ 23:13 |
Gezien het allemaal Mercedes power is, is er geen update geweest aan de PU (technisch mag dit toch nog indien je het voor "betrouwbaarheid" doet)? | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 23:15 |
Ze zijn minder hard vooruit gegaan. Dat wordt imho niet verklaard door een "illegale auto". | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 23:20 |
Zou kunnen niet direct, maar ikzelf vind het verschil tussen de eerste races van het seizoen en de races vanaf Miami nogal opvallend | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 23:23 |
Ja, maar dat is dus omdat de rest beter is, niet omdat RBR slechter is. | |
Red_85 | zondag 28 juli 2024 @ 23:30 |
Dat is bullshit want dat had in Miami moeten zijn. Daarna is Mclaren zichtbaar dichtbij gekomen. | |
Red_85 | zondag 28 juli 2024 @ 23:31 |
Link? | |
BehoorlijkKritisch | zondag 28 juli 2024 @ 23:39 |
Ik heb in ieder geval het idee dat niet alleen de concurrentie sterker is geworden, maar dat RB daadwerkelijk langzamer is dan begin seizoen en zelfs vorig jaar. Het gat is is wel heel plotsklaps verdwenen. Of dat komt door verkeerde keuzes in ontwikkeling of een gedwongen wijziging in de wagen is niet te bewijzen. | |
Donderkonijn | zondag 28 juli 2024 @ 23:44 |
Als Newey dat zegt ben ik geneigd hem te geloven. Die man is niet achterlijk op het gebied van aerodynamica. | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 23:46 |
Ze zijn absoluut niet langzamer dan vorig jaar. Ook niet na Miami. Spanje, Oostenrijk, Groot-Brittannië, Hongarije, overal is de RB20 sneller dan de RB19 was. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 28 juli 2024 @ 23:47 |
Ik heb de feitelijke rondetijden niet vergeleken. Ik constateer alleen dat de auto veel minder stabiel oogt. | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 23:48 |
https://www.f1technical.n(...)p?t=31566&start=1185 | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 23:49 |
ik denk een combinatie van, waardoor RBR relatief gezien teruggevallen is | |
Peterselieman | zondag 28 juli 2024 @ 23:49 |
en dat is vanaf Miami zichtbaar | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 23:51 |
Het oogt sowieso een stuk moeilijker dan vorig jaar omdat er nu stevige concurrentie is. Vorig jaar had ik het idee dat Verstappen regelmatig niet de maximale pace reed die in de auto zat, omdat het ook niet nodig was. | |
koemleit | zondag 28 juli 2024 @ 23:51 |
Je zegt "de auto lijkt langzamer dan vorig jaar". Men zegt: "de auto is sneller dan vorig jaar op elk circuit". En dan kom je met "ja maar het lijkt minder stabiel!?!?". De auto is dus sneller. Niet langzamer. Dus de auto is wel doorontwikkeld. Maar dus gewoon minder dan de concurrentie. Hoe jij het ook vindt ogen. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 28 juli 2024 @ 23:53 |
Heb je de feitelijk rondetijden om die stelling te onderbouwen? | |
Tijn | zondag 28 juli 2024 @ 23:54 |
Kijk naar de kwalificatietijden. Stuk voor stuk zijn ze sneller dan vorig jaar, weersomstandigheden daargelaten. | |
koemleit | zondag 28 juli 2024 @ 23:55 |
Vrijwel elk weekend heb ik de " progressie" tov 2023 in beeld gezien. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 28 juli 2024 @ 23:57 |
Kwali is geen race. Het gaat om racepace. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 28 juli 2024 @ 23:57 |
Waar? | |
Tijn | maandag 29 juli 2024 @ 00:00 |
Het is wat moeilijker om daar informatie over te vinden. Maar als de kwalificatietijden beter zijn, zou ik niet weten waarom de race pace dat niet zou zijn. | |
Starflyer | maandag 29 juli 2024 @ 00:01 |
Dat systeem wat aangepast zou zijn, zou over het rijhoogte systeem gaan dat de auto op het rechte stuk naar beneden laat zakken om minder drag en meer topsnelheid te hebben, als ik het goed begrijp. Dat doet niets met de stabiliteit in de bochten, inho. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 29 juli 2024 @ 00:01 |
Nou, feitelijk was Verstappen in Hongarije gemiddeld per ronde langzamer dan vorig jaar. Daar spelen natuurlijk veel factoren in mee, maar het toont wel dat het wat makkelijk roepen is dat het vooral de snellere concurrentie is. | |
Tijn | maandag 29 juli 2024 @ 00:06 |
Uit de totale racetijd kun je niet zoveel conclusies trekken, daar spelen inderdaad zoveel andere factoren mee (strategie, verkeer, weersomstandigheden) dat je daar eigenlijk geen chocola van kan maken. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 29 juli 2024 @ 00:07 |
Dat ligt er natuurlijk aan hoe je het probleem dat ontstaat door het wegnemen van die optie op de rechte stukken wegneemt. Je moet dan immers een keuze maken. Het systeem creëert een balans tussen topsnelheid op het rechte stuk en balans in de bochten, anders zou je je rijhoogte achter altijd in de topsnelheid stand zetten. Je moet dus op zoek naar een nieuw compromis. Het blijft speculeren, maar zo simpel als je stelt is het zeker niet. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 29 juli 2024 @ 00:08 |
Nee, dus blijf ik bij mijn stelling dat ik het idee heb dat er meer aan de hand is dan alleen snellere concurrentie. Als een auto minder stabiel is, is hij in de regel ook minder snel. Zeker als Verstappen klaagt over die instabiliteit, want dat betekent dat hij het niet meer kan compenseren met zijn kwaliteiten. | |
Starflyer | maandag 29 juli 2024 @ 00:11 |
In de bochten verandert er niets, alleen op de rechte stukken zakte de auto boven een bepaalde snelheid aan de achterkant in, waardoor er minder drag was. Maar dat systeem hadden ze vorig jaar al. | |
Tijn | maandag 29 juli 2024 @ 00:16 |
Ik denk wel dat je kunt stellen dat de RB20 een moeilijkere auto is dan de RB19. Dat zie je ook aan de matige resultaten van Perez, die er helemaal niks mee kan, terwijl hij vorig jaar toch redelijk eenvoudig 2e werd in het kampioenschap. Maar ik denk dat de betere concurrentie ook een grote invloed is, omdat er daardoor nu veel vaker de limiet opgezocht moet worden dan vorig jaar. | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2024 @ 00:17 |
Zijn rol is al jaren lang kleiner bij het ontwikkelen van de auto en dat was ook zijn eigen keuze. Hij heeft bij deze nieuwe regels in 2022 alleen aan de ophanging gewerkt omdat dat onderdeel het enige was waar hij ruimte zag voor zijn inbreng. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 29 juli 2024 @ 00:22 |
Het is onzin om te stellen dat het aanpassen van zo'n systeem geen effect kan hebben in de bochten. Je gaat immers op zoek naar een andere balans tussen hoge snelheid op het rechte stuk en bochten snelheid. Natuurlijk heeft het indirect wel effect. | |
Tijn | maandag 29 juli 2024 @ 00:25 |
Aan de ene kant denk ik dat zijn invloed ook wel wordt overschat, maar aan de andere kant is het wel frappant dat sinds zijn vertrek het allemaal een drama is. | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2024 @ 00:29 |
Ik zou zijn invloed niet onderschatten maar dat is wat anders dan de auto ontwerpen en ik stelde specifiek dat Newey ervoor koos om alleen aan een deel van de nieuwe spec te werken. Tot dit jaar was Newey de CTO die verantwoordelijk was voor de hele engineering afdeling van RBR, de hele cultuur en de prestaties van dat team waren zijn verantwoording en daar krijgt hij terecht alle waardering en erkenning voor. | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 00:42 |
Red Bull ging met een nieuw concept het jaar beginnen dat is altijd een risico. Maar ja je wil ook niet stilstaan. Hoor net dat Lawson Yuki en Ricciardo een test gaan doen op Imola Dat wordt wel echt top ![]() | |
bedachtzaam | maandag 29 juli 2024 @ 02:53 |
Dat was misschien het juiste concept pre 2022 en het nieuwe regelement. Nu willen ze de auto juist zo laag als mogelijk als deze door de bochten moet omdat de neerwaartse druk immers van de vloer moet komen. Mijn mening is dat het dus een kulverhaal is. Wel schijnt het zo te zijn dat ze een vernieuwing doorgevoerd hebben dit jaar wat minder goed werkt dan gewenst en de oude ophanging waar Red Bull vorig jaar mee reed word nu gebruikt door Vcarb. | |
bedachtzaam | maandag 29 juli 2024 @ 03:00 |
Of hij graag net zo een scherpe voorkant heeft als Max weet ik niet, wel dat ze beide graag een auto hebben die direct is op het stuur. | |
bedachtzaam | maandag 29 juli 2024 @ 03:15 |
Dit zijn de juiste theorieën om Red Bull weg te zetten als valsspelers, Sky zal er blij mee zijn. Er word echter even aan voorbij gegaan dat ook Ferrari bijvoorbeeld flink terrein verloren heeft tegenover McLaren en Mercedes. | |
Quyxz_ | maandag 29 juli 2024 @ 05:30 |
Op onderstaande website kan je alle rondetijden inzien. Je kan de URL aanpassen voor andere races. Max Spa 2024: https://ergast.com/api/f1/2024/14/drivers/max_verstappen/laps Max Spa 2023: https://ergast.com/api/f1/2023/12/drivers/max_verstappen/laps Zo op het oog is Max dit jaar 2 sec per ronde sneller. | |
dop | maandag 29 juli 2024 @ 05:33 |
Vergeet ook Aston Martin niet, die reden meerdere keren podium en leken ooit 2e of 3e team. Relatief tot die top3 toen ,loopt Rbr nog steeds voor. | |
spectrumanalyser | maandag 29 juli 2024 @ 07:23 |
Dankzij het nieuwe asfalt in Spa zou de baan 2 seconde per ronde sneller zijn. | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 07:51 |
Gaan we complotje spelen? Dat kan iedereen, kijk maar.. Redbull wagen was veel te snel, niks illegaals aan. Alleen zag de FIA de gestegen kijkcijfers sinds Max zijn komst weer dalen nu Max zoveel wint (huilende Britten). Dus gaf de FIA redbull een flinke zak geld onder de tafel door als ze de wagen wat zouden downgraden om de competitie weer wat "spannender" te maken. Het is allemaal een script!!1! ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 29 juli 2024 @ 09:00 |
Vier weken geen cake @TheStigsDutchCousin![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 juli 2024 @ 09:03 |
![]() | |
JohnnyKnoxville | maandag 29 juli 2024 @ 09:06 |
Als je het omdraait zou je zelfs kunnen zeggen dat Mercedes (weer) aan het valsspelen is met bijv de powerunit, die gaan opeens als de brandweer. Net als klanten team McLaren, die het stokje van Aston Martin hebben overgenomen om het niet al te veel te laten opvallen. | |
trein2000 | maandag 29 juli 2024 @ 09:23 |
Vooralsnog is de enige écht illegale auto die van Russel gisteren ![]() | |
tja77 | maandag 29 juli 2024 @ 09:23 |
Als RedBull bij de constructeurs 3e wordt dit jaar, wat zijn dan de nadelen exact? Je krijgt dan in 2025 toch meer windtunneltijd wat kan helpen voor de 2026 bolide? Juist met de nieuwe aero reglementen is windtunneltijd kostbaarder dan ooit. | |
TweedeKlum | maandag 29 juli 2024 @ 09:33 |
Scheelde vorig jaar 18 miljoen dollar in prijzengeld dus dat kan men wel lijen. En de eeuwige roem uiteraard. Andere nadelen zou ik niet weten. @Starflyer | |
Nebelwerfer | maandag 29 juli 2024 @ 11:13 |
Mijn idee ja. Staat me ook iets van bij dat men begin vorig jaar aangaf dat alle belemmeringen wat tijd betreft dit jaar de meeste problemen zou geven. Volgend jaar wat tijd inhalen zou fijn zijn. Dit zou een aanblijvende Perez ook verklaren. ![]() | |
greysbones | maandag 29 juli 2024 @ 11:27 |
en de engelsen janken zich de ballen uit de broek Jeetje was dit RBR geweest was de brandstapel al aangestoken, maar geliefd Merc krijgt bijna applaus | |
Starflyer | maandag 29 juli 2024 @ 11:38 |
Prijzengeld inderdaad. Voordelen zijn meer windtunneltijd en minder entreegeld voor volgend jaar dat betaald moet worden (dat gaat per punt) aan de FIA. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 juli 2024 @ 11:59 |
Rare jongens die Britten. | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 12:04 |
Sowieso probeer ik echt Engelse comments en artikelen over de F1 te vermijden. Die zijn mijn hemel zo toxic online. De media daar heeft er een enorm groot aandeel aan dat er zoveel haat in F1 is de laatste jaren. | |
#ANONIEM | maandag 29 juli 2024 @ 12:08 |
Ik zag al weer suggesties van Mercedes fans dat de regels aangepast moeten worden omdat het niet eerlijk was dat alleen Russell een DSQ kreeg, te licht is prima ineens. | |
THEFXR | maandag 29 juli 2024 @ 12:09 |
is de vergadering over Perez op mexicaanse tijd? | |
greysbones | maandag 29 juli 2024 @ 12:09 |
het was maar 1.5 kilo ![]() | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 12:10 |
Bron? | |
greysbones | maandag 29 juli 2024 @ 12:11 |
de vergadering of de mex tijd? | |
Electric_Eye | maandag 29 juli 2024 @ 12:11 |
Het blijft toch ergens een Britse aangelegenheid waar je alleen aan mee mag doen als je in het straatje past. | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 12:13 |
Haha over de vergadering, gaat die echt plaats vinden? Laat ik zeggen dat ik nog niet al het nieuws heb gekeken. | |
greysbones | maandag 29 juli 2024 @ 12:13 |
ja gisteren ook door Marko bevestigd | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 12:14 |
Net zoals voetbal, daar zijn de Engelse fans ook echt verschrikkelijk. Veel landen leuk aan het feesten, komende Britten aan, you wankaaa you fock oof wankaaa | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 12:15 |
Oh echt, ik heb echt wat gemist na de race. TV uit gedaan en in huis bezig geweest met schoonmaak. | |
greysbones | maandag 29 juli 2024 @ 12:15 |
was voor de race ![]() | |
Nattekat | maandag 29 juli 2024 @ 12:15 |
Oh dan heb je een BBC fragment van de Olympische Spelen gemist ![]() Dit is niet beperkt tot de F1. | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 12:16 |
Godsamme ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 juli 2024 @ 12:17 |
Volgens mij gaat Ricciardo in Zandvoort rijden. Schijnbaar hebben Horner, Mekies (sp?) en Ricciardo een gesprek gehad en die was positief bevallen. | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 12:26 |
Ach is niet anders met de Nederlandse fans. Die eerst fan waren van Norris maar toen die een bedreiging begon te vormen voor Max vinden mensen hem ineens vervelend. Om maar een voorbeeldje te noemen. | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 12:27 |
Ricciardo gaat zeker in Zandvoort rijden. De vraag is alleen in welke auto | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 12:30 |
Het gaat bij de Engelsen/pers wel wat verder dan iemand alleen vervelend vinden... | |
greysbones | maandag 29 juli 2024 @ 12:31 |
de (engelse) commentatoren doen enorm graag een duit in het zakje wat Max bashen betreft | |
tja77 | maandag 29 juli 2024 @ 12:35 |
Ik vraag me ook af of Tsunoda, Lawson of Ricciardo wel het verschil kunnen gaan maken t.o.v. McLaren. Die hebben 2 coureurs die beter zijn en een bolide die sneller is. Alleen met Sainz zie ik het nog goedkomen maar die is pas NA dit seizoen beschikbaar. | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 12:35 |
En ze slikken het als zoete koek daar. Het moment dat Sam Collins zich voor de rest van de wereld belachelijk maakte, vonden de Engelsen het geweldig en namen het over. Oke,mijn frustratie richting de Britten is ook weer even geventileerd. | |
Zorro | maandag 29 juli 2024 @ 12:53 |
Ze hebben volkomen gelijk. Gewoon meteen het hele team een DSQ geven, moeten ze maar beter opletten. | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 13:00 |
Nou.. nee. | |
SiGNe | maandag 29 juli 2024 @ 13:17 |
Sainz zou bij Williams getekend hebben. | |
Nebelwerfer | maandag 29 juli 2024 @ 13:18 |
Tegenover McLaren, maar ook tegenover al die anderen die gister aan Perez voorbij gingen. Overigens wel eens hoor, je weet het niet. Het is wel apart dat Perez het al even moeilijk heeft en de concurrentie zo inloopt zonder maatregelen. Ik zeg niet dat hij al vervangen had moeten zijn, maar die contract verlenging is wel een beetje apart, zeker voor 2 jaar. | |
Nieuwschierig | maandag 29 juli 2024 @ 13:25 |
Dus je zegt dat wanneer dit toevallig bij Max Vestappen was gebeurd de Nederlandse fans gezegd zouden hebben dat het een zeer terchte beslissing was? Persoonlijk lijkt me dat onwaarschijnlijk omdat letterlijk alles wat de FIA beslist over Max of RBR wordt gezien als een groot complot om ze te dwarsbomen. Maakt niet uit of het nu gaat over het budget, bewegen onder het remmen of de veiligheid van een bandenwissel, | |
bedachtzaam | maandag 29 juli 2024 @ 13:27 |
Ik zou niet weten waarom niet, te licht is immers te licht. | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 13:28 |
Klopt inderdaad 😭😭😂 | |
Nieuwschierig | maandag 29 juli 2024 @ 13:34 |
Budget is budget, remmen is remmen, en ledje brandt op de weelgun of niet. | |
bedachtzaam | maandag 29 juli 2024 @ 13:42 |
Gas geven is gas geven... En? | |
Nieuwschierig | maandag 29 juli 2024 @ 13:49 |
Dat bij zulke akkefietjes in het verleden ook niet gezegd werd dat de FIA of de stewards wijze en boven de partijen staande personen zijn die alleen maar het het beste met RBR en Max voorhebben. | |
bedachtzaam | maandag 29 juli 2024 @ 13:56 |
Mja. race incidenten daar gelaten, de auto te licht is gewoon duidelijk en diskwalificatie. | |
THEFXR | maandag 29 juli 2024 @ 14:01 |
Je weet wel dat Lewis heeft gewonnen? | |
Sjoerd102 | maandag 29 juli 2024 @ 14:07 |
Misschien was het al gepost (geen zin om heel topic door te lezen). Op vrijwel alle circuits is er een uitloopronde, op Spa (ivm de lengte niet). Tijdens de uitloopronde pikken de coureurs (al dan niet bewust) wat rubber op. Stel dat er op Spa wel een uitloopronde was geweest, was de wagen van Russel dan wel zwaar genoeg geweest. Of is het gewicht aan rubber dat ze oppikken in een uitloopronde daar te gering voor? | |
xzaz | maandag 29 juli 2024 @ 14:10 |
Wtf gaat Ricciardo doen dan? Die is echt geen haar beter dan Perez | |
Luctor.et.Emergo | maandag 29 juli 2024 @ 14:20 |
Ik heb wel cake gegeten vandaag. ![]() | |
Nizno | maandag 29 juli 2024 @ 14:24 |
foei ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 14:24 |
Denk het toch wel | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 14:25 |
Dat beetje rubber wat ze oppikken is waarschijnlijk meer dan 375 gram per band, dus met uitloopronde was die de winnaar geweest, denk ik zelf. | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 14:26 |
Haha ja dat wel, via een appje van mijn zwager, dat dan weer wel. | |
Starflyer | maandag 29 juli 2024 @ 14:47 |
Misschien wel, maar dat weet je van te voren. Mercedes zat hier gewoon teveel op de limiet en ging er waarschijnlijk door de bandenslijtage (waar ze normaal gesproken rekening mee houden) onder. Jammer, maar helaas. Anders hadden ze Russell geen éénstopper moeten laten doen. | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 14:55 |
Ze weten dat absoluut van tevoren, maar bij elke race mogen ze rubber oppakken en bij deze niet. Dat maakt het ergens wel wrang, vanuit Georges perspectief dan natuurlijk (kan ik me voorstellen). En dat de banden(slijtage) überhaupt aan de weging ten dele valt is in dat opzicht ook wel opmerkelijk te noemen. Maar ja ze weten het, dus Mercedes kan natuurlijk alleen zichzelf aanwijzen. | |
Starflyer | maandag 29 juli 2024 @ 15:05 |
Je moet ten alle tijden boven het minimumgewicht zitten, ook met versleten banden, dus nee, dat is niet opmerkelijk. | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 15:08 |
Ik vind van wel, want de mate van slijtage op je band bepaalt dus blijkbaar of je wel of niet op het minimumgewicht zit. Met andere woorden: je kan rubber als ballast gebruiken om boven die minimum te komen. En dat vind ik fout. | |
Origami94 | maandag 29 juli 2024 @ 15:09 |
Het is niet raar. Merendeels conservatief. RB bevond zich in een crisis met Horner, RB was weer erg dominant, dan ga je niet een populaire coureur eruit gooien in tijden van crisis. Dan gaan de eigenaren en sponsoren zeker koppen laten rollen. En Perez kan gewoon beter. Verstappen ook. Maar de familie Verstappen is te druk bezig met alles buiten het racen, denk Idem dito Perez. Uiteindelijk zijn het gewoon een stel proleten met Checo, Jos en Christiaan ALS de aantijgingen waar zijn die hun lul niet in hun broek kunnen houden | |
Origami94 | maandag 29 juli 2024 @ 15:17 |
Weet iemand waarom Newey vertrokken is? Had hij een probleem met Horner? | |
opgebaarde | maandag 29 juli 2024 @ 15:26 |
Als ik de roddels mag geloven, had Mercedes dit op het einde van de race door. Bij de eerste weging was de auto van Russell zwaar genoeg alleen zat er toen, na het afnemen van het brandstofsample en wegnemen andere vloeisfoffen, per ongeluk nog twee liter brandstof in de tank | |
Starflyer | maandag 29 juli 2024 @ 15:26 |
Nee de mate van slijtage bepaalt of je eronder komt. En dan zit je dus fout. Daar moet je dus rekening mee houden. | |
ChevyCaprice | maandag 29 juli 2024 @ 15:30 |
Ik ontken ook niet dat Mercedes fout zit. Maar ik vind het gewoon raar dat je bandenslijtage bepaalt of je wel of niet aan die minimum voldoet. Stel de Mercedes was hetzelfde gewicht zonder banden, maar had een betere tyre management. Dan had die misschien wel boven de minimum gezeten. Mijn standpunt is dan ook: laat de minimum door een gewogen auto zonder banden bepalen. | |
Starflyer | maandag 29 juli 2024 @ 15:35 |
Dan krijg je weer andere problemen. Dan moet je de auto op de weegbrug op een krik zetten, de banden ersf halen en wegen. Banden erop zetten, krik eronderuit en wegrijden. Gaat flink wat extra tijd kosten, wat vooral tijdens de kwalificatie een probleem is, want dat kan je een snelle ronde kosten. Dus het huidige systeem is imho beter. | |
greysbones | maandag 29 juli 2024 @ 15:49 |
Laten we een heel systeem aanpassen omdat merc de fout maakt ![]() | |
Weltschmerz | maandag 29 juli 2024 @ 15:56 |
Waarschijnlik kan die wat beter uit de voeten met de losse achterkant. | |
THEFXR | maandag 29 juli 2024 @ 16:01 |
die gaat veel lachen en smilen en volgend jaar is hij uit de F1? | |
greysbones | maandag 29 juli 2024 @ 16:35 |
![]() | |
Nattekat | maandag 29 juli 2024 @ 16:36 |
Verkeerde topic suffe | |
greysbones | maandag 29 juli 2024 @ 16:38 |
Staat in beide Chagi ![]() | |
Nattekat | maandag 29 juli 2024 @ 16:41 |
Nog steeds verkeerde topic, dus suffe ![]() | |
Nieuwschierig | maandag 29 juli 2024 @ 16:42 |
Mwa, dat niet maar het zou meer strategische mogelijkheden geven als de bandenslijtage niet meetelt. Maar OK, ik voorzie ook een hoop gedoe omdat de velgen waarschijnlijk ook verschillende gewichten hebben. Dus inderdaad maar zo laten. | |
Tijn | maandag 29 juli 2024 @ 16:44 |
Ja, want banden wisselen duurt zo lang in de F1 ![]() | |
Starflyer | maandag 29 juli 2024 @ 16:45 |
Op een weegbrug lijkt me dat een stuk lastiger ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2024 @ 16:48 |
Naja, er komen natuurlijk auto's van verschillende teams bij zo'n weegbrug. Ik weet niet of ze allemaal dezelfde wielbout gebruiken maar als er iets beschadigt bij het (de)monteren of als een auto van de krik valt, wie draait er dan voor op? Als je nog 4 minuten te gaan hebt in de kwalificatie en je in je inlap naar de pits zit terwijl het harder begint te regenen dan is het iig niet iets waar je op zit te wachten, kost allemaal tijd. | |
Tijn | maandag 29 juli 2024 @ 16:51 |
Is ook zo. Ik begrijp dat de huidige procedure qua praktische haalbaarheid waarschijnlijk het beste compromis is, maar het is toch zonde dat de bandenslijtage meetelt voor het minimumgewicht. Dat een coureur zonder overleg besluit een alternatieve strategie toe te passen en daarmee de race wint zou juist toegejuicht moeten worden en niet onmogelijk gemaakt door bureaucratisch geneuzel imho. | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2024 @ 16:53 |
Maar je kan als team natuurlijk zorgen dat je net wat meer gewicht meeneemt en niet zo op de grens rijdt. Andere teams (in totaal 4 auto's) met een 1-stop hadden geen DSQ... De grens wordt altijd opgezocht... | |
KingRoland | maandag 29 juli 2024 @ 16:56 |
Wanneer is de voorbeschouwing | |
Nebelwerfer | maandag 29 juli 2024 @ 17:05 |
Is ook wel zo ja. ![]() | |
potjecreme | maandag 29 juli 2024 @ 17:07 |
Ik snap niet dat Tsunoda niet driver of the day is geworden. | |
Mano_ | maandag 29 juli 2024 @ 17:20 |
![]() | |
schommelstoel | maandag 29 juli 2024 @ 18:26 |
Deze hier al gepost? | |
Peterselieman | maandag 29 juli 2024 @ 20:50 |
Politieagent Wil had dat zeker gedaan. Gelijk ook een EMG voor iedereen er bij | |
THEFXR | maandag 29 juli 2024 @ 21:27 |
maar Rus weegt zoveel meer dan Ham, dat is echt niet eerlijk hoe jij het voorsteld. | |
Tijn | maandag 29 juli 2024 @ 21:30 |
Het gewicht van de coureur staat er sowieso los van, want de auto wordt zwaarder gemaakt bij lichte coureurs om dat te compenseren. | |
TheFreshPrince | maandag 29 juli 2024 @ 21:36 |
Je zou dus een apparaatje in moeten bouwen dat na de race water uit de lucht kan halen (ontvochtiger) zodat je bij de weging een paar kilo extra in de auto hebt. Ik stuur direct een mail naar RedBull ![]() | |
PirE | maandag 29 juli 2024 @ 21:47 |
Dat heeft Tyrell ooit geprobeerd in de jaren '80. Bij de laatste pitstop water "bijvullen" als koeling voor het remsysteem. Maar de tank voor het water was niet eens aangesloten op het remsysteem. Zo konden ze lichter starten wat ze een voordeel gaf. | |
Tarado | dinsdag 30 juli 2024 @ 06:52 |
Kees van de Grint zei gisteren op viaplay dat Russell zo'n beetje 6kg aan rubber had verloren, dat is wel meer dan ik dacht. | |
greysbones | dinsdag 30 juli 2024 @ 10:05 |
op 1 band? ervan uitgaande dat een harde band ongeveer 10 kg weegt | |
tja77 | dinsdag 30 juli 2024 @ 10:18 |
Wat denk je zelf? Ik gok per 4 banden. | |
greysbones | dinsdag 30 juli 2024 @ 10:19 |
ik bedoel meer op 1 set ![]() | |
manny | dinsdag 30 juli 2024 @ 10:29 |
Hehe. Listig.. Maar hedentendage wordt volgens mij elk onderdeel dat op die auto zit driedubbel gecheckt. Hou wel van dat soort listen trouwens. Je zou inderdaad kunnen denken aan iets dat je tijdens de laatste pitstop sneaky aan de auto kan veranderen; superlichte velgen de eerste 2 stints en dan de "echte" erop met normaal gewicht. | |
manny | dinsdag 30 juli 2024 @ 10:31 |
Zeker. Nooit bij stilgestaan. Heb niet alle topics doorgespit, maar gisteren hoorde ik ook voor het eerst dat verhaal van rubber verzamelen op vuile stukken van de baan in de extra rond na de race vanwege gewicht. | |
greysbones | dinsdag 30 juli 2024 @ 10:32 |
het was je nog nooit opgevallen dat ze dat doen?? | |
manny | dinsdag 30 juli 2024 @ 10:39 |
Ik dacht cruisen gewoon een rondje, zwaaien wat na de toeschouwers en babbelen wat met de pits. Nooit gedacht: die verzamelen rubber. | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 juli 2024 @ 10:41 |
Is ook logisch, dat valt niet op tenzij je het echt weet. | |
greysbones | dinsdag 30 juli 2024 @ 10:42 |
de banden zitten na een race met uitloopronde onder de marbles die vallen best op | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 juli 2024 @ 10:43 |
Dat valt op, maar veel mensen denken dat dat de slijtage van de band is. | |
Red_85 | dinsdag 30 juli 2024 @ 11:11 |
Dit dus. 375 gram per band is echt niet zo veel op 9,5 en 11,5kg rubber per band. | |
Red_85 | dinsdag 30 juli 2024 @ 11:25 |
Daar zit ook best wat gewicht aan hoor. Rubber is niet echt superlicht ofso. Russel heeft hier de wedstrijd werkelijk mee verloren eigenlijk. Raap maar eens een emmer marbles op. Denk dat je zo op de paar kg zit. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 30 juli 2024 @ 11:37 |
Er wordt al jarenlang tegen de coureurs geroepen ‘pick up rubber’ in de uitloopronde. Mol heeft daar nog vaker uitgelegd dan hoe DRS werkt. Wie dat niet weet keek zondag voor het eerst. | |
Abdus18 | dinsdag 30 juli 2024 @ 11:37 |
Was er ook niet een team dat loden balletjes bij de brandstof deed? Ah, misschien wel dezelfde, aangezien het water met lood was. Al gaat het hier niet over het remsysteem: 140 pond lood, dat is wel wat extra gewicht ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 juli 2024 @ 11:59 |
Je kan nou eenmaal niet alles weten. | |
TheFreshPrince | dinsdag 30 juli 2024 @ 12:51 |
Dat is meer dan 1 Yuki aan gewicht. | |
D. | dinsdag 30 juli 2024 @ 12:55 |
Spa heeft geen uitloopronde, daar zat 'm nu juist het probleem ![]() | |
Zorro | dinsdag 30 juli 2024 @ 13:25 |
Toch blijf ik het een vreemde regel vinden. De regel is: Dus dat betekent dat ze ook VOOR ze marbles oppikken daaraan moeten voldoen. Dat kan je niet meten op dat moment, maar het is wel duidelijk dat iedereen die regel met enige regelmaat overtreedt. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 30 juli 2024 @ 13:31 |
Ook dat is al jaren zo en wist Mercedes ook. Alonso had een 1-stopper en bleek wel gewoon legaal. | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 juli 2024 @ 13:39 |
Klopt. Alonso had lap 13 boxed. George 10. | |
Red_85 | dinsdag 30 juli 2024 @ 13:41 |
Dan moet je de banden er af halen en dan een minimumgewicht instellen. Heb je dat gezeur met die marbles ook niet meer. | |
Zorro | dinsdag 30 juli 2024 @ 13:52 |
Dan gaan ze klooien met de velgen. Die worden dan niet gewogen. | |
Tijn | dinsdag 30 juli 2024 @ 14:00 |
Dat is op te lossen met spec velgen, wat best logisch zou zijn aangezien de banden ook al standaard zijn. | |
opgebaarde | dinsdag 30 juli 2024 @ 14:03 |
De reactie van Toto toen Russell en Hamilton als één en twee over de finish kwamen was bijzonder duidelijk. Geen enkele vreugde. Hij had al wel door dat Russell gediskwalificeerd zou gaan worden | |
Sjoerd102 | dinsdag 30 juli 2024 @ 14:20 |
Je ziet vaker op autosnelwegen een (automatische) meting voor vrachtwagens dat die niet te zwaar zijn. Zoiets zou je dan ook in de F1 kunnen implementeren. | |
Starflyer | dinsdag 30 juli 2024 @ 14:31 |
Dat is bij Toto standaard als Russell voor Hamilton eindigt. | |
Tijn | dinsdag 30 juli 2024 @ 14:33 |
Wat natuurlijk een beetje raar is, aangezien Lewis vertrekt en George blijft. | |
TweedeKlum | dinsdag 30 juli 2024 @ 15:20 |
Hij heeft 10 jaar in de kont van Hamilton gezeten, dat duurt even. | |
DjVero | dinsdag 30 juli 2024 @ 15:44 |
Toto is sws een rare vent. Narcist pur sang, nul zelfreflectie. Misschien nog wel wat meer aandoeningen. Verstappen en co jarenlang tot op het bot afkraken en hem nu de hemel in prijzen. Walgelijke man, "no, Mikey, no, thiz is so not rait" | |
Tarado | dinsdag 30 juli 2024 @ 16:43 |
nee 4 dus zeg maar 1,5 kg per band, ik neem aan dat hij wel weet waar hij het over heeft. | |
Donderkonijn | dinsdag 30 juli 2024 @ 17:56 |
In Duitsland komen ze tegenwoordig gewoon naast je rijden met een scanner die je combinatie of klepbusje scant op inhoud en gewoon een inschatting maakt van het gewicht. Aan de hand daarvan wordt dan beslist of je achter ze aan moet rijden of door mag. Waarom zou zoiets in de F1 niet kunnen? | |
Bargehassus | dinsdag 30 juli 2024 @ 18:27 |
Wie zou er naast Max of Lewis moeten gaan rijden? Superman? ![]() | |
Nieuwschierig | dinsdag 30 juli 2024 @ 20:18 |
IK wil geen oude koeien uit de sloot halen maar | |
Bonobo11 | dinsdag 30 juli 2024 @ 21:34 |
Dat zei Mario Isola van Pirelli ook. Geen uitloopronde, geen safetycar, en George die een 1 stopper improviseerde. Dat leverde een illegale auto op. Denk dat ze halverwege George zn 2e stint, en nadat George aan de 1 stopper vastzat, zich realiseerden dat hij underweight zou eindigen. Ze hebben nog geprobeerd niet alle fuel eruit te halen, oops foutje bedankt, maar daar kwam de FIA gauw achter. | |
Ferry_76 | dinsdag 30 juli 2024 @ 22:10 |
Volgens mij monteert Pirelli de banden op de velgen, niet de teams zelf. | |
Peterselieman | dinsdag 30 juli 2024 @ 22:24 |
Stiekem extra lood toevoegen ![]() | |
greysbones | woensdag 31 juli 2024 @ 10:13 |
Maaruh Merc wist toch gewoon dat hij te licht zou zijn Ze hebben toch ook eerst laten wegen toen er nog brandstof in zat Wat er later uit is gehaald En daarna is hij dsq | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 juli 2024 @ 11:08 |
Hamilton favoritism! | |
hoatzin | woensdag 31 juli 2024 @ 11:28 |
Extra onafgeveerd gewicht. Ja dat is slim. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 31 juli 2024 @ 14:21 |
Ik denk dat mensen onderschatten hoe pissed off kamp Hamilton was, aangezien Lewis ook meermaals aangaf dat de banden nog prima waren. Die voelde zich gepiepeld en ik denk dat Toto vooral dacht: shit, hoe gaan we dit managen. | |
Starflyer | woensdag 31 juli 2024 @ 14:46 |
Niet alleen grotere bandenslijtage, maar ook een meer afgesleten plank. | |
ChevyCaprice | woensdag 31 juli 2024 @ 14:53 |
Origami94 | woensdag 31 juli 2024 @ 16:14 |
Hopelijk stoppen ze met dit soort onzin regels. Uberhaupt te veel regels maken een "sport" kapot. Laat ze lekker racen in plaats van alles analyseren en politiek bedrijven | |
ESF1Gamer | woensdag 31 juli 2024 @ 17:10 |
Het is een complot ![]() | |
Breekfast | woensdag 31 juli 2024 @ 17:46 |
Volgende keer dus wat bammetjes meenemen tijdens de race om op gewicht te blijven ![]() | |
Donderkonijn | woensdag 31 juli 2024 @ 17:48 |
Je kan zo'n ding toch prima langs de pitstraat zetten oid? | |
Bargehassus | woensdag 31 juli 2024 @ 18:49 |
Joh, niet te serieus nemen. Ik reageerde op je "komen ze tegenwoordig gewoon naast je rijden". Dat visualiseerde ik even. ![]() Daarnaast, in het gewone verkeer is het makkelijker in te schatten lijkt me en zijn de grenzen wat ruimer. Dan gaat het om tientallen kilo's, in de F1 om grammen of een kilootje. Overigens heb ik ook geen flauw idee hoe zo'n ding technisch werkt. | |
Starflyer | woensdag 31 juli 2024 @ 18:58 |
Gewicht van de coureur telt niet mee. | |
Nebelwerfer | woensdag 31 juli 2024 @ 19:04 |
Die powerrankings worden ook met de week lachwekkender. God wat een krampachtig gedoe. | |
Tijn | woensdag 31 juli 2024 @ 19:08 |
Stoppen met gewichtsregels? Ik denk niet dat je dat hoeft te verwachten, het is een van de belangrijkste onderdelen van de regels omtrent het ontwerp van de auto. | |
Donderkonijn | woensdag 31 juli 2024 @ 19:26 |
Oh. My bad, m'n sarcasme-o-meter stond ff uit waarschijnlijk ![]() | |
Bargehassus | woensdag 31 juli 2024 @ 19:39 |
No problem! ![]() | |
quo_ | woensdag 31 juli 2024 @ 20:56 |
Weet iemand hoe het zit met drinken na de race door de coureur? Als het allemaal zo nauw steekt dan zou het toch handig zijn om even een halve liter water o.i.d. naar binnen te werken voordat je naar de weegschaal gaat. | |
Peterselieman | woensdag 31 juli 2024 @ 20:57 |
Mag pas na de weging | |
Tijn | woensdag 31 juli 2024 @ 21:07 |
Het gewicht van de coureur staat los van het gewicht van de auto. | |
bedachtzaam | woensdag 31 juli 2024 @ 21:55 |
Volgens mij is het gewicht juist inclusief coureur en daarom moeten ze dan ook op de weegschaal na de race. Coureur met stoel moeten 80 kg wegen. | |
Starflyer | woensdag 31 juli 2024 @ 22:05 |
Het zijn twee losse metingen. Coureur (eventueel met ballast) moet minimaal 80kg wegen en de auto minimaal 798kg volgens hoofdstuk 4 van de technische regels. | |
Zorro | donderdag 1 augustus 2024 @ 09:16 |
Ik dacht al, hoe doen ze dat met Yuki | |
exile79 | donderdag 1 augustus 2024 @ 10:11 |
Die heeft dus 50 kilo balast |