quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
dit jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
is een schitterend land met lieve mensen
ze hebben wel een kutregime
Hoe dan?quote:
Die boot met India, Iran en Indonesië is in principe een kwart van de wereldbevolking.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:46 schreef Slobeend het volgende:
Indonesië heeft een kleine equip voor zo’n groot land.
250 miljoen, 10 voor de bootjes, rest voor de beveiliging.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:47 schreef Zorro het volgende:
Ik kijk nu ook.
Niks gemist want ik hou helemaal niet van dit soort circus.
Maar dit grapje heeft dus wel een paar centen gekost begreep ik?
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:47 schreef Dagoduck het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
Hoorde dat er 12 miljoen mensen in Indonesië juichten voor Oranje op het EK.
voornamelijk door India welquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Die boot met India, Iran en Indonesië is in principe een kwart van de wereldbevolking.
Voor de duidelijkheid: Hamas is ook rommelquote:
Eigen evenement zoals het hoort.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
Ik hoorde ergens dat E-sport olympisch wordt klopt dat?
Volgend jaar in Saoudi-Arabië ja. Los evenement.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
Nee. Niet op die manier.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
Jaaaaaaaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
Dus: Hamas neem je rotzooi mee?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: Hamas is ook rommel
en ze halen maar een handjevol medaillesquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Die boot met India, Iran en Indonesië is in principe een kwart van de wereldbevolking.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Zouden IJsland en Italië niet bang zijn op de boot samen met Israël
Maar de ander kant is net zo erg!!!!11111quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: Hamas is ook rommel
Ninja's vallen nietquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:49 schreef FlippingCoin het volgende:
zou echt bizar zijn als die eraf valt en dood is
quote:Like Alert
26-07-2024 @ 20:49:49
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "Olympische Spelen 2024 / [26-07 19:30] Olympische Spelen: Openingsceremonie #7 Tricolore"
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
1936 was ook geen feestquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:49 schreef kilon het volgende:
Dit is de slechtste openingsceremonie die ik heb meegemaakt denk ik.
Zat jij in het creatieve team?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:49 schreef Hamlapjes het volgende:
FantasiaGENOT
Efteling en Disney, lekker bezig daar
Europsport. Het commentaar dat er dan wel is, is ook nog eens deskundig.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ben wel blij dat ze uitleggen wanneer er een ingestorte scene komt. Ik had het anders écht niet gesnapt![]()
AKA op welke zender is minder en/of zinniger geouwehoer?
Die jaquote:
Ik ook nietquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:51 schreef Origami94 het volgende:
Leuk feitje
Ik heb nog nooit seks gehad met een dame die op hockey zit
Jaaquote:
Mja prima dat Israël meedoet verderquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Maar de ander kant is net zo erg!!!!11111
Maar ja wat kunnen die sporters eraan doen?
Dan was het bokstoernooi vandaag al begonnen, dat kun je niet hebben.quote:
Regie met de Franse slag.quote:
wow ik ook nietquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:51 schreef Origami94 het volgende:
Leuk feitje
Te veel commerciequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:50 schreef kilon het volgende:
Als de regisseur van deze opening een prijs wint word ik gek. Concept is goed hoor. En de filmpjes zijn leuk. Maar het algehele beeld is een matig 6je
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja prima dat Israël meedoet verder
Zal in principe niet voor het land juichen
Jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:51 schreef Burdie het volgende:
Heb ik nou verkeerd gekeken of is Griekenland nog niet geweest?
Ze kunnen dan ook beter op jou zittenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:51 schreef Origami94 het volgende:
Leuk feitje
Als eerstequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:51 schreef Burdie het volgende:
De 'efteling' is een heel beroemde compositie van Camile Saint-Saens, een Franse componistquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:49 schreef Hamlapjes het volgende:
FantasiaGENOT
Efteling en Disney, lekker bezig daar
Griekenland is traditioneel het allereerste land. Dit jaar dus ook.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:51 schreef Burdie het volgende:
Altijd als eerstequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:51 schreef Burdie het volgende:
(filet) mignonquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:52 schreef Aratanax het volgende:
Hahahahahaha commentator minións. Net onións.
Stroopwafelbootquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:53 schreef Momo het volgende:
Hopelijk is onze boot ook meteen een pannenkoekenboot
Is beschermd achter glasquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Duur grapje om zo’n duur schilderij even in de schijtrivier te gooien
Barbs.quote:
Je bent ook knettergek als je hier honderden tot duizenden euro's voor gaat neerleggen.quote:
Nou echt lachen doet dat mens op het doek ook niet hè? Verzuurde vrouw.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Duur grapje om zo’n duur schilderij even in de schijtrivier te gooien
Ik heb gehoord dat die op andere types vallen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:51 schreef Origami94 het volgende:
Leuk feitje
#waarisbarbaraquote:
Die had vertraging met de trein.quote:
hoor d'r helemaal hierquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:54 schreef Zorro het volgende:
Zo knap om zonder microfoon zo goed hoorbaar te zijn
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:54 schreef Zorro het volgende:
Zo knap om zonder microfoon zo goed hoorbaar te zijn
Parc Astérixquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:54 schreef Benny het volgende:
Efteling. Check.
Disney. Check.
DreamWorks. Check.
What's next?
Je kan ook naar sport gaan.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent ook knettergek als je hier honderden tot duizenden euro's voor gaat neerleggen.
Ik had het ook kunnen weten, zoiets naars kan alleen uit Frankrijk komen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:53 schreef Arnhemunited het volgende:
Bedenkers van de Minions zijn Frans.
Oude witte man gespotquote:
Ik zou ook zuur zijn als ik geen wenkbrauwen had.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou echt lachen doet dat mens op het doek ook niet hè? Verzuurde vrouw.
Dat weet ik, net als dat The Sorcerer's Apprentice niet door Disney is bedacht natuurlijk. Ben ook weer niet zo'n cultuurbarbaarquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De 'efteling' is een heel beroemde compositie van Camile Saint-Saens, een Franse componist
Les Mirages nomdedieu.quote:
quote:
Wordt die dan aangestoken door de fakkeldrager?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:55 schreef kilon het volgende:
Alleen als Jean D'Arc erbij is is dit de moeite waard
Nou als dit de bekenden zijn dan wil ik niet weten wie de onbekenden zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:55 schreef Karina het volgende:
oh het zijn sportsters. bekende franse dames
Ja. Brandarixquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wordt die dan aangestoken door de fakkeldrager?
En Curie!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:55 schreef kilon het volgende:
En Marie Curiequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:55 schreef kilon het volgende:
voor Frankrijk bekend denk ik iddquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou als dit de bekenden zijn dan wil ik niet weten wie de onbekenden zijn
Too soonquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon de playlist van Eurodisney geleendquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:54 schreef Benny het volgende:
Efteling. Check.
Disney. Check.
DreamWorks. Check.
What's next?
Nu weten we wie er 2 weken lang brandt.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mensen die denken dat je ziek wordt van regen, ze blijven komenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:56 schreef Pino112 het volgende:
Benieuwd hoeveel sporters er overmorgen ziek zijn.
Alleen als het Hela Curie isquote:
Die ja.quote:
die zou een standbeeld moeten krijgenquote:
De regen of de show?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:57 schreef TweedeKlum het volgende:
Over twee maanden zit ik 4 dagen in Parijs, hoop dat het dan wel klaar is.
Ja.quote:
Dan zijn ze bij Tquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:57 schreef TweedeKlum het volgende:
Over twee maanden zit ik 4 dagen in Parijs, hoop dat het dan wel klaar is.
Waarschijnlijk volgend jaar van de koning in Doetinchem.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
die zou een standbeeld moeten krijgen
Daar past Roelfs dan wel uitstekend bij.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:58 schreef Nia het volgende:
Het lijkt wel een uitvaart van een staatshoofd. Zo zwaar op de maag.
Ja, dit lijkt me wel een lekker recept voor een kuchjequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:56 schreef Pino112 het volgende:
Laetitia Casta mag wel langskomenquote:
Refrein 2 denk ik.quote:
Na het zwaaien staat iedereen binnenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, dit lijkt me wel een lekker recept voor een kuchje
Dat die minions zijn verdronken is ook best deprimerend.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
We gingen van de minions naar iets deprimerends
lang nat staan is wel een risico, en sporters zijn vaak extra gevoelig voor virusjesquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die denken dat je ziek wordt van regen, ze blijven komen
Deze zangeres sowieso.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:56 schreef Pino112 het volgende:
Draait ze er een wokkel van?quote:
Andersom was wellicht beter geweestquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
We gingen van de minions naar iets deprimerends
Ik heb een trauma voor het leven opgelopenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat die minions zijn verdronken is ook best deprimerend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |