quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
dit jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
is een schitterend land met lieve mensen
ze hebben wel een kutregime
Hoe dan?quote:
Die boot met India, Iran en Indonesië is in principe een kwart van de wereldbevolking.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:46 schreef Slobeend het volgende:
Indonesië heeft een kleine equip voor zo’n groot land.
250 miljoen, 10 voor de bootjes, rest voor de beveiliging.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:47 schreef Zorro het volgende:
Ik kijk nu ook.
Niks gemist want ik hou helemaal niet van dit soort circus.
Maar dit grapje heeft dus wel een paar centen gekost begreep ik?
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:47 schreef Dagoduck het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
Hoorde dat er 12 miljoen mensen in Indonesië juichten voor Oranje op het EK.
voornamelijk door India welquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Die boot met India, Iran en Indonesië is in principe een kwart van de wereldbevolking.
Voor de duidelijkheid: Hamas is ook rommelquote:
Eigen evenement zoals het hoort.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
Ik hoorde ergens dat E-sport olympisch wordt klopt dat?
Volgend jaar in Saoudi-Arabië ja. Los evenement.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
Nee. Niet op die manier.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
Jaaaaaaaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
Dus: Hamas neem je rotzooi mee?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: Hamas is ook rommel
en ze halen maar een handjevol medaillesquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Die boot met India, Iran en Indonesië is in principe een kwart van de wereldbevolking.
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Zouden IJsland en Italië niet bang zijn op de boot samen met Israël
Maar de ander kant is net zo erg!!!!11111quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: Hamas is ook rommel
Ninja's vallen nietquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:49 schreef FlippingCoin het volgende:
zou echt bizar zijn als die eraf valt en dood is
quote:Like Alert
26-07-2024 @ 20:49:49
IkGeefEnkelLikes heeft een van jouw posts geliket in "Olympische Spelen 2024 / [26-07 19:30] Olympische Spelen: Openingsceremonie #7 Tricolore"
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:48 schreef Karina het volgende:
1936 was ook geen feestquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:49 schreef kilon het volgende:
Dit is de slechtste openingsceremonie die ik heb meegemaakt denk ik.
Zat jij in het creatieve team?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:49 schreef Hamlapjes het volgende:
FantasiaGENOT
Efteling en Disney, lekker bezig daar
Europsport. Het commentaar dat er dan wel is, is ook nog eens deskundig.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ben wel blij dat ze uitleggen wanneer er een ingestorte scene komt. Ik had het anders écht niet gesnapt![]()
AKA op welke zender is minder en/of zinniger geouwehoer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |