quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
Gek genoeg komt Noord-Korea tussen Qatar en Roemeniëquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:30 schreef Janneke141 het volgende:
Zuid- en Noord-Korea toch maar niet samen op één boot?
In sigaren verkopen?quote:
Volgorde der traditie: eerst Griekenland, dan alle landen op alfabet (maar dan in de taal van het gastland) en als laatste het gastland.quote:
Vada a bordo cazzoquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:31 schreef Ploplap het volgende:
Italie straks ook op de boot. Hopelijk hebben ze een goede kapitein gevonden.
Niet gekliktquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:32 schreef TAmaru het volgende:
Hier overigens de volgorde:
https://time.com/7002124/olympics-opening-ceremony-country-order/
Later tussen Qatar en Roemeniëquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgorde der traditie: eerst Griekenland, dan alle landen op alfabet (maar dan in de taal van het gastland) en als laatste het gastland.
In dit geval dus Corée du Sud. Vandaar mijn vraag waar Corée du Nord gebleven was.
Cuba is een paradijsquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:32 schreef Szura het volgende:
Cubanen gaan allemaal vluchten na hun wedstrijd
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:32 schreef tjoptjop het volgende:
lol, er is één buitje in Europa
[ afbeelding ]
Republique Populaire du Corée dan zeker. Mooie uitvlucht. Maar moet China daar dan ook niet ergens zitten?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Gek genoeg komt Noord-Korea tussen Qatar en Roemenië
God straft.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:32 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
CLOUDSEEDING, CHEMTRAILS, HAARPquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:32 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
86. Iranquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:32 schreef TAmaru het volgende:
Bij Paraguay, bijna dezelfde vlag. Slim.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:32 schreef TAmaru het volgende:
Peeiebah.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:34 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en Nederland komt dan ook niet bij de N natuurlijkKutfransozen.
Ik heb boten met vier landen gezien.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:34 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
86. Iran
90. Israel
Net niet samen op de boot
Dit moeten er dan 5 zijn schatquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb boten met vier landen gezien.
Russische hackquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dit gaat niet goed met de beelden
Mand.quote:
Met Peruquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:35 schreef Abrikozentaart het volgende:
Mag toch hopen dat TeamNL op hun eigen boot vaart
DROMMELSquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:35 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Boze man gesignaleerd op de Seine, is er gevaar voor een boem?
Bij de Pquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:30 schreef Abrikozentaart het volgende:
Is de Nederlandse boot al geweest??
Bij de P.quote:
De VOC boot uit 1600 zoveel?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:35 schreef Abrikozentaart het volgende:
Bij de Pquote:
Overboord flikkeren, deden we 400 jaar geleden ook.quote:
Pakjesboot 12quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:35 schreef Abrikozentaart het volgende:
D was o.a. Dominicaanse republiek volgens mij.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:36 schreef FvanS het volgende:
Toch gaat het met die Franse taal best hard bij sommige letters, Niks met de D bijvoorbeeld? En zijn nu al weer bijna klaar met de E
Dit kan niet!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:37 schreef SiGNe het volgende:
Zouden de Syriërs weer op een rubberbootje komen?
En dan het land wat ook op te boot staat het water in?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:36 schreef tjoptjop het volgende:
Hopelijk gaan de Nederlanders niet links-rechtsen als ze op het bovendek staan
Swaziland bestaat niet meer.quote:
Wel lekker naar binnen zo, die van Swaziland hebben het kutter met dat open bootje in de regenquote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:37 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat de komende 2 uur alleen nog maar harder regenen
Jepquote:
Ja dat is wel erg jammer.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:38 schreef Em31 het volgende:
Vind het wel sneu voor ze dat het zo regent.
KOMT DOOR DE KLIMAATVERANDERING!@quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:38 schreef Em31 het volgende:
Ik wil ook zo'n telefoonhouder hebben.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Bij Paraguay, bijna dezelfde vlag. Slim.
[ afbeelding ]
Dat wel ja.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:38 schreef Em31 het volgende:
Vind het ergens wel bij Parijs passen.quote:
Ja dat zie je zo.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
KOMT DOOR DE KLIMAATVERANDERING!@
Kijk ik toch nooit meer naar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de plaatjes is dit wel echt zonde
Ja ik heb niet het idee dat het de show slechter maakt. De show ís gewoon slecht.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef DrDentz het volgende:
De regen maakt het toch ook wel extra dramatisch toch, geeft er charme aan
Flink eten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik wil ook zo'n telefoonhouder hebben.
Hihahoquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom zit Georgia niet gewoon bij de rest van de VS?
Misschien wil die lul met z’n Imagine hem nog hebbenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef Arth_NL het volgende:
Die piano kun je straks ook bij de kringloop aanbieden.
Fixedquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vind het ergens wel bij het huidige Parijs passen.
Noro virusquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd hoeveel sporters komende dagen ziek worden
Ja als die een tijd op die boot zittenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sinds wanneer word je ziek van regen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat vind ik niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:40 schreef Aratanax het volgende:
[..]
Ja ik heb niet het idee dat het de show slechter maakt. De show ís gewoon slecht.
Onjuist.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:40 schreef BillDauterive het volgende:
"Gambia, 7 atleten. Nog geen medaille gewonnen".
Maar dat kan toch ook helemaal nog niet? De Olympische Spelen moeten nog beginnen.
Ja, ik vind het ook wel mooi eigenlijkquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vind het ergens wel bij Parijs passen.
Hihahoquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:40 schreef BillDauterive het volgende:
"Gambia, 7 atleten. Nog geen medaille gewonnen".
Maar dat kan toch ook helemaal nog niet? De Olympische Spelen moeten nog beginnen.
homofielquote:
Q-music is toch niks voor een opening van zo'n historisch evenement.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:40 schreef Nia het volgende:
Wat een vreselijke kunst meuk. Kom toch met wat lichte mainstream muziek.
Er komt straks een babyshark uit de Seinequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:40 schreef Nia het volgende:
Wat een vreselijke kunst meuk. Kom toch met wat lichte mainstream muziek.
Die vinden dit goed weer.quote:
Misschien op tv, maar als je in Parijs bent is het toch echt leuker en mooier met een lekker zonnetje en droog.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:40 schreef Magica het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook wel mooi eigenlijk
Neuh, net potje cloud seeding gedaan toen ze dat hartje in de lucht maaktenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:39 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
KOMT DOOR DE KLIMAATVERANDERING!@
Jawel, Opening van Sydney niet gezien?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Q-music is toch niks voor een opening van zo'n historisch evenement.
Maar wij zijn toch het beste jongetje van de klas.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:42 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Stop Oil gaat zo de boot van Nederland besmeuren
Vexicologisch niet helemaal verantwoord denk ik.quote:
Die worden gruwelijk nat van dit weer.quote:
Shell bestaat nogquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:42 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar wij zijn toch het beste jongetje van de klas.
Is gewoon Amerikaquote:
Maar die werken toch keihard om te vergroenen.quote:
Ja en andere boten met veel delegaties (of een kleine en grote), die elkaar zowat moeten verdringen om in beeld te kunnen komen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:42 schreef kilon het volgende:
Je ziet ook echt dat die delegaties op de boten zoveel kleiner zijn. Doe dit gewoon niet meer
ga lekker breakdancen joh mietquote:
Ja dat snap ikquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien op tv, maar als je in Parijs bent is het toch echt leuker en mooier met een lekker zonnetje en droog.
Droog leek me ook sterk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die worden gruwelijk nat van dit weer.
Jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:44 schreef superniger het volgende:
Doet die Surinaamse baanwielrenner weer mee?
Dat bedacht ik me ook alquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:43 schreef OmniRocket het volgende:
Bij Guinnee Bissau hebben de mannen wel discutabele outfits aan
'We are not going to Guam, are we?'quote:
die is wel echt nicequote:
Kazakhstanquote:
Moet 'ie eerst een fiets jatten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:44 schreef superniger het volgende:
Doet die Surinaamse baanwielrenner weer mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Ik verwacht protesten morgen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:45 schreef Nia het volgende:
Is deze matige opening nou zoveel stress en ongemak voor de inwoners waard geweest? Restaurants en winkels die dagenlang geen omzet hebben. Metrostations die afgesloten zijn en bewoners die alleen met een QR code hun woning kunnen bereiken.
Daar verschillen de meningen over.quote:
hou je mondquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |