quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
De Mart lult alles aan elkaar.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verwacht André Rieu en Martin Garrix.
Die danser van zojuist heet Diop.quote:
Ook alleen al de opmerking: "De Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat die Senegalees die in 2002 tegen Frankrijk scoorde?
Maar al onze roeiers zijn blanke studententypes.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:20 schreef Ploplap het volgende:
Nederland zou prachtig haar geschiedenis kunnen weergeven, Zwarte slaven die de sporters met een booit binnen roeien
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat.quote:
ja ik zie toch ook liever een mooie show in een stadion. in het begin vond ik het nog wel aardig, maar al die filmpjes geven mij een beetje ESF gevoel.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:19 schreef Aratanax het volgende:
Helaas toch echt weinig sfeer omdat het niet in een stadion is
Ik heb een vermoeden waar ze het stokkie mee vasthouden.quote:
Zoiets jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verwacht André Rieu en Martin Garrix.
Daarom hebben we zwarte pieten.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:20 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Maar al onze roeiers zijn blanke studententypes.
Wij hadden geen slavenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:20 schreef Ploplap het volgende:
Nederland zou prachtig haar geschiedenis kunnen weergeven, Zwarte slaven die de sporters met een booit binnen roeien
En maar zeiken op iemand met een blacked grapje en dan met dit soort idiote grappen komenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:20 schreef Ploplap het volgende:
Ja maar daar hebben we hier elk jaar the Passion al voor.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:20 schreef Maver24 het volgende:
Ik vind het zeker wel wat hebben. Gewoon buiten op straat
Patrouille de France.quote:
Die is in 2020 al overledenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:20 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat die Senegalees die in 2002 tegen Frankrijk scoorde?
Danse Macabre zullen ze wel niet aan durvenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Wanneer krijgen we een echte klassieker als L'Amour toujours?
Een beetje zoals een Passion tv-registratie.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:21 schreef Karina het volgende:
[..]
ja ik zie toch ook liever een mooie show in een stadion. in het begin vond ik het nog wel aardig, maar al die filmpjes geven mij een beetje ESF gevoel.
ja daar doet het me ook aan denken idd. beetje live, beetje filmpjes.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:22 schreef Nia het volgende:
[..]
Een beetje zoals een Passion tv-registratie.
Lekker voor zequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:22 schreef Em31 het volgende:
Een paar landen zijn nu druk aan het knippen
Zolang ze het zelf maar opruimenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:22 schreef tjoptjop het volgende:
Beter komt Daft Punk ook nog even uit pensioen
Ja samen met Andre van Duinquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Komt Matthijs van Nieuwkerk zo ook?
Die slaat zo die fakkeldrager van het dak af.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van links naar rechts.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat was ook iets wat alleen Nederland kan evenaren.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:23 schreef Benny het volgende:
Qua ceremonie vind ik die van de Britten nog steeds het meest memorabel
Toen deden ze nog niet aan penalties?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:23 schreef TweedeKlum het volgende:
Die Fransen hebben trouwens alle oorlogen verloren vorige eeuw, WO1 was gelijkspel.
Mr.Bean.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:23 schreef Benny het volgende:
Jarenlang verlengd.quote:
Franse troep Beyoncequote:
Ik had mijn verwachting hier op gevestigdquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was ook iets wat alleen Nederland kan evenaren.
Pays-bas bedoel jequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Is Nederland al langs gevaren of krijgen die hun moment niet
Dat was echt fantastischquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:23 schreef Benny het volgende:
Jij bent afquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:24 schreef TAmaru het volgende:
deze muziek is wel beter dan die andere herrie
hoewel ik niet weet welke taal het is
Zo jammer ditquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:25 schreef Jane het volgende:
Hoor nu pas dat ze Aznavour aan het verkrachten is.
Gezonken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Is Nederland al langs gevaren of krijgen die hun moment niet
En de Comoren!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:24 schreef zolderraam het volgende:
Colombiaanse vlag vaarde net voorbij. Dus snel weer door naar de boten hoop ik
Gelukkig zo erg dat het niet opvaltquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:25 schreef Jane het volgende:
Ze moeten 6km varen, duurt wel even. En gaan ze wel in een rondje?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:24 schreef kilon het volgende:
Ik vraag me af of we dit hebben zodat de boten terug kunnen varen voor de volgende set landen. Dat zal wel de reden zijn voor deze enorm scheve verhoudingen.
Of nee ik zie daar de boten gewoon varen met atleten erop.
Ik hoorde het ook pas laat idd.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:25 schreef Jane het volgende:
Peking 2008.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:23 schreef Benny het volgende:
Charles vond wel veel lekker.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:25 schreef Jane het volgende:
Madonna look-a-likequote:
Britten hebben ook gewoon humor en zijn niet bang om dat te tonen. Fransen hebben sowieso geen humor, althans geen humor die door anderen begrepen wordtquote:
Hoop vestigen op Fransen is dan ook niet zo heel slim natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:25 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik had mijn verwachting hier op gevestigd
Toen sliep ik denk ik.quote:
Beyoncequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:24 schreef heywoodu het volgende:
Vlaggendragers van Bhutan en Bangladesh enzo ken ik wel, maar graag enige duiding over dit soort dingen...Wie is dit?
Hopelijk de enige aanslag.quote:
Lief doen tegen carnaval.quote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Danse Macabre zullen ze wel niet aan durven
Japans?quote:
quote:
Wel een goede keuze.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:26 schreef Aratanax het volgende:
Oh wow. Wie Danse Macabre voorspelde: nice!
Kan de Efteling een factuurtje sturen.quote:
Hangt ervan af wie het is.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:27 schreef DrMarten het volgende:
Die Assassin's Creed act ook de hele tijd. Weet niet wat ik daar van moet vinden
Frans-Malineesquote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:26 schreef Karina het volgende:
Oh het zijn allemaal nummers van Charles Aznavour, ik herken ze niet.
Het is Dide.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:27 schreef peaceman het volgende:
Moeten we nu nog 3 uur wachten voor we weten wie de fakkeldrager is?
Voor mij blijft LA 84 het hoogtepunt. De kleuren, de muziek, Hollywoodsterren. Zat als tiener met mijn moeder te kijken en herinner me nog dat ik tegen haar zei: "Toch gek he, dat het daar nu gebeurt en wij kunnen het ook zien."quote:
Ongeduldige Wie is de Mol kijker gespotquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:27 schreef peaceman het volgende:
Ze hebben natuurlijk eerst de andere atleten afgezet, ze hadden niet genoeg botenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:28 schreef Redefine het volgende:
Ah toch maar weer eens wat landen op bootjes.
Welke goede show zie jij?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:28 schreef Guanabana het volgende:
Jullie zien toch niet liever die kutboten dan een goede show?
En dan weten we straks niet wie het isquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:27 schreef peaceman het volgende:
Met dit tempo zijn we klaar net voor de sluitingsceremonie.quote:
Had je gewoon kunnen afkorten hè? WIDMquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ongeduldige Wie is de Mol kijker gespot
Is het al bekend wie het is?quote:
Da’s gewoon telkens een ander. En de helft is al eerder opgenomen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:27 schreef peaceman het volgende:
C++quote:
Dat is de reden ja.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:28 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ze hebben natuurlijk eerst de andere atleten afgezet, ze hadden niet genoeg boten
Ik ben dit wel gewend met het songfestivalquote:
Viel me net ook op. Nu getint/ donker. Toch Mbappé?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:27 schreef Em31 het volgende:
De huidskleur van de handen van deze persoon verandert
Die blik van haar ookquote:
Wel live opgenomen?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Da’s gewoon telkens een ander. En de helft is al eerder opgenomen.
Ja is ook lang wachten, dit ook altijdquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben dit wel gewend met het songfestival
Nig lang nietquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:30 schreef Abrikozentaart het volgende:
Is de Nederlandse boot al geweest??
Heeft vertraging.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:30 schreef Abrikozentaart het volgende:
Is de Nederlandse boot al geweest??
Alle frituur atleten van Fok liggen lekker op de bank jaquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:29 schreef DrMarten het volgende:
Alle atleten die lekker op de bank liggen te kijken zullen wel blij zijn, gezien dat onmeunige kutweer
Klassiekertje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |