quote:Op vrijdag 26 juli 2024 vindt de openingsceremonie plaats van de Olympische Spelen van Parijs. Voor het eerst in de geschiedenis van de Zomerspelen wordt dit evenement niet in een stadion gehouden, maar op en rondom de iconische Seine.
Spektakel in de Lichtstad
De ceremonie begint om 19:30 uur en duurt naar verwachting meer dan drie uur. Het belooft een uniek spektakel te worden, waarbij gebruik wordt gemaakt van het natuurlijke licht van de ondergaande zon.
Met ongeveer 94 boten wordt een delegatie van de 10.500 olympische sporters vervoerd. Volgens traditie vertrekt de Griekse delegatie als eerste. Daarna volgen de andere landen in alfabetische volgorde. De Franse delegatie van het gastland zal als laatste aankomen bij Pont d'Iéna voor de grande finale op de Place du Trocadéro.
Handbalster Lois Abbingh en 3x3 basketballer Worthy de Jong dragen de Nederlandse vlag tijdens de openingsceremonie. Voor Lois Abbingh zijn het haar derde Olympische Spelen, Worthy de Jong maakt zijn debuut op het olympisch podium.
Parade over de Seine
De boten leggen een route van zes kilometer af, van Pont d’Austerlitz bij het park Jardin des Plantes tot Pont d’Iéna, tegenover de Eiffeltoren bij Trocadéro. Langs de kade en op de bruggen van de Seine zijn optredens en shows van verschillende artiesten. De botenparade voert ook langs olympische wedstrijdlocaties zoals Place de la Concorde, waar de BMX-wedstrijden zullen plaatsvinden.
Openingsceremonie bekijken
Het publiek kan de ceremonie gratis bijwonen; er kunnen ongeveer 222.000 mensen terecht op de hogere kades van de Seine. Ook zijn er 104.000 betalende toeschouwers welkom op de lagere kades van de Seine. De organisatie verwacht dat anderhalf miljard tv-kijkers wereldwijd de parade over de Seine zullen volgen.
TV gids: NOS, Eurosport, De Belg, De Duitser en BBC
Ik ben tegen racismequote:
Het gaat hier al gelijk mis met jequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan maar op les Dallas Cheerleaders
Franser dan dat wordt het niet!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:04 schreef AgnesGru het volgende:
Ik vind het wel rommelig in beeld gebracht.
Franse slagquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:04 schreef AgnesGru het volgende:
Zag hem jaquote:
Is stoer ofzo.quote:
Hadden ze de NOS voor moeten vragen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:04 schreef AgnesGru het volgende:
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:05 schreef kilon het volgende:
Met een open vlam naar de Notre Dame. Goed idee ja
Je hoeft niet te kijken.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:05 schreef Salina het volgende:
Geef mij maar morgenochtend, als de echte sport begint.
Openingsceremonies zijn toch een beetje een moetje vaak. En een beetje saai en langdradig.
Dit, het schiet van hot naar herquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:04 schreef AgnesGru het volgende:
Marijn Lindenberggod.quote:
Is hip.quote:
Nederland had dit veel beter gedaanquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het voelt kneuterig, op zich voor een keer weer eens wat anders. Maar het camerawerk is knullig.
Het is niet Mbappé, dat vindt Madrid nooit goed.quote:
En Hollywoodquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:06 schreef kilon het volgende:
Wacht maar, LA wil dit natuurlijk overtreffen want USA USA USA
Komen de honderd miljoen miljard daklozen ook in beeld?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:06 schreef kilon het volgende:
Dat zou ik een buitengewoon goede keuze vinden!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:07 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik eis trouwens dat Martin Fourcade de vlam ontsteekt.
Nog grotere cringe showquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:06 schreef kilon het volgende:
Straks een live opgenomen shotquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:07 schreef Zipportal het volgende:
Laat die Seine eens vanuit de lucht zien.
Geen NOS premium. @:3rr0r
Waarschijnlijk wel jaquote:
Gaat niet heel moeilijk worden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:06 schreef kilon het volgende:
Spoilersquote:
Steve Reich meerquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit heeft een beetje een Nils Frahm vibe
Wie is datquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:07 schreef WAvanBuren het volgende:
Gewoon ffkes wisselen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is niet Mbappé, dat vindt Madrid nooit goed.
ja was al eerder aangegevenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:08 schreef SiGNe het volgende:
Hebben ze hun inspiratie bij Assasins Creed vandaan gehaald?
zorrie hequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, it's free therapy.
Kingfloplandquote:
Probeer het eens zou ik zeggenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:08 schreef FvanS het volgende:
Ik dacht dat ze het luchtruim boven Parijs hadden gesloten, tering wat een drukte met heli's ed
[ afbeelding ]
Godverquote:
Er zijn er veel.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:09 schreef Bugno3 het volgende:
Hoe heet die gozert die altijd die gebouwen beklimt (illegaal)?
Schuld van Wilders. De zon moest er schijnen in Nederland. De rest heeft pech.quote:
Kun je beter de herhaling van 84 laten zien, want die wordt qua sfeer niet meer overtroffen. Al die 80s kleurenpracht toen zag er prachtig uit op tv.quote:
Het is de bedoeling dat je het mannetje dat laat doen en hem dan wat geld geeftquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:08 schreef Tijn het volgende:
Ik heb ook wel eens koffers op precies zo'n karretje geladen. Het komt wel heel dichtbij zo.
Tom Cruisequote:
Ja.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:08 schreef SiGNe het volgende:
Julien Absalon.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:07 schreef WAvanBuren het volgende:
Mja beetje er tussenin. Iets hipper dan Reich welquote:
George Bush.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:09 schreef Bugno3 het volgende:
Ja wat voor helikopters zullen dat zijn denk jequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:08 schreef FvanS het volgende:
Ik dacht dat ze het luchtruim boven Parijs hadden gesloten, tering wat een drukte met heli's ed
[ afbeelding ]
Nee hoe kom je er bijquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:08 schreef SiGNe het volgende:
Spiderman? Die Fransman heeft als bijnaam Spiderman omdat die alles zonder touwen doet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:09 schreef Bugno3 het volgende:
Bij judo 2 keer bronsquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:09 schreef BillDauterive het volgende:
5084 medailles. Dat is niet deelbaar door 3.
Die redelijk recent te pletter is gevallen bedoel je?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:09 schreef Bugno3 het volgende:
Sinterklaasquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:09 schreef Bugno3 het volgende:
Dat kan niet meer op 4kquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:09 schreef Nia het volgende:
[..]
Kun je beter de herhaling van 84 laten zien, want die wordt qua sfeer niet meer overtroffen. Al die 80s kleurenpracht toen zag er prachtig uit op tv.
Ik vermoed Pérec, lekker inclusief ook.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:07 schreef WAvanBuren het volgende:
Politie, militair en camera.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:10 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Ja wat voor helikopters zullen dat zijn denk je
Alain Robert aka Spider-Manquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:09 schreef Bugno3 het volgende:
Live coming outquote:
Morgen misschien wel Aron Szilagyiquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Michael Phelps is NIET de beste Olympiër ooit.
Dat lijkt mij evident.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Michael Phelps is NIET de beste Olympiër ooit.
Is relatief goedkoop met onbekende dansers en vult al snel minuten in.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:10 schreef kilon het volgende:
Al dat dansen.... alsof breaking als sport al niet erg genoeg is
Ik hoop op Alizeequote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik vermoed Pérec, lekker inclusief ook.
Denk ik mijn favoriete Franse sporter.quote:
Zou een logische keuze zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die mag haar tetten laten zien als troost.quote:
Dure grap welquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:11 schreef FvanS het volgende:
Maar als je dan ziet hoe normale vliegtuigen omvliegen, tering hee
[ afbeelding ]
Die zijn de afgelopen dagen met bussen buiten de stad vervoerd, mag de wereld niet zien hoe Parijs er echt uitziet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:11 schreef Ploplap het volgende:
Net alsof deze mensen de "gewone" burgers zijn. Knuppel.
Anders krijg je een Mirage in je reet.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:11 schreef FvanS het volgende:
Maar als je dan ziet hoe normale vliegtuigen omvliegen, tering hee
[ afbeelding ]
Laat de zuster je maar terugbrengen naar de kamer.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:12 schreef Karina het volgende:
ik vind het een beetje saai worden. duurt ook te lang.
Amateurs, geen chemicalien in de lucht schietenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:13 schreef Kissingbird het volgende:
![]()
geen rekening ermee gehouden dat er nu geen mooie blauwe lucht met wat wolkjes is
daar ben ik alquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Laat de zuster je maar terugbrengen naar de kamer.
Zou me verbazen. Volgens mij heb ik haar ook al dit jaar de loting voor RG (om de hoek) zien doen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Op voor de 4e keer goud toch? Dan doet Wust beter met 5, hoewel verschillende nummersquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Morgen misschien wel Aron Szilagyi
Nou nou nou.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Laat de zuster je maar terugbrengen naar de kamer.
Ik vind die beelden van parijs mooi en sommige delen zijn goed maar sommige delen zijn heel amateuristischquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:13 schreef pietkanarie het volgende:
Op zich wel leuk, keer anders… en Parijs is een mooi decor. Maar omdat het zo uitgestrekt is is het wat minder imposant dan bijvoorbeeld een volgepakt stadion.
Tijd dat het donker wordt, vind dat mooier.
Mysterieuze fakkeldrager als rode draad vind ik wel leuk.
En heb het idee dat er zoveel gebeurd dat de camera's het niet meer bijhouden.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:13 schreef Nia het volgende:
Er is geen respons van het publiek zoals in een stadion. Dit is een format van niks.
Is er iemand die 5x goud op hetzelfde nummer heeft? 4x goud op nummers waarbij geen uitwijkmogelijkheid is vind ik wel bijzonder hoor.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Op voor de 4e keer goud toch? Dan doet Wust beter met 5, hoewel verschillende nummers
Regie lijkt wel Italiaans hè. Elke keer net niet shotsquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jaaaa! Vlammen en drama en eindelijk wordt een solist op het juiste moment in beeld gebracht
Op Eurosport kijken, daar wordt weinig gezegd.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:14 schreef Marcoss het volgende:
Jantje vindt alles schitterend en fantastisch
Schermen is geen sport.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is er iemand die 5x goud op hetzelfde nummer heeft? 4x goud op nummers waarbij geen uitwijkmogelijkheid is vind ik wel bijzonder hoor.
Als je als toeschouwer aanwezig bent krijg je het allemaal dus ook niet mee.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En heb het idee dat er zoveel gebeurd dat de camera's het niet meer bijhouden.
Betere soundbar kopenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:15 schreef Redefine het volgende:
Geluid is ook lekker goed afgestemd. Je hoort het amper
Ja muil houdenquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:16 schreef L_auteur het volgende:
Wel fijn dat commentaar door de muziek heen...
Les Mis?quote:
Is er een kanaal waar er niet doorheen wordt geluld?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:16 schreef L_auteur het volgende:
Kijk eurosportquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:16 schreef L_auteur het volgende:
Die is smakeloos.quote:
Tijdens de repetities viel alles op z'n plek.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat zegt niks.quote:
Laten we hopen op alleen een regenaanslag op de cameraquote:
De Belgquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:16 schreef Nia het volgende:
[..]
Is er een kanaal waar er niet doorheen wordt geluld?
Zeker!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:16 schreef Ama het volgende:
[..]
Die persoon die over het dak rent is dat al de hele tijd.
Daar heb je repetities en budget om talent te huren voor. En anders moet je minder ingewikkeld gaan doen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Eurosport.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:16 schreef Nia het volgende:
[..]
Is er een kanaal waar er niet doorheen wordt geluld?
Heb al teveel andere hobby's.quote:
Blijf maar weg danquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:17 schreef Karina het volgende:
lol iemand hier zei op Eurosport zeggen ze niet zoveel, ik zet het op en iemand begint te ouwehoeren
Sowieso wel een dj.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:18 schreef DutchSL het volgende:
Gojira, wel grappig.
Als Nederland dit ooit gaat doen laten we Ronnie Flex en Mart Hoogkamer optreden. Epica gaat natuurlijk genegeerd worden. Hooguit mag Floor Jansen met Henk Poort iets doen..
Habanera uit Carmen van Bizetquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Les Mis?
Ik zit op 10+In een stuk of zes landen.
Alsof Nederland ooit nog de Olympische spelen krijgtquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:18 schreef DutchSL het volgende:
Gojira, wel grappig.
Als Nederland dit ooit gaat doen laten we Ronnie Flex en Mart Hoogkamer optreden. Epica gaat natuurlijk genegeerd worden. Hooguit mag Floor Jansen met Henk Poort iets doen..
Ik verwacht André Rieu en Martin Garrix.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:18 schreef DutchSL het volgende:
Gojira, wel grappig.
Daar was ik snel weg iddquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:18 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Daar zit babbelziek, lijkt me sterk.
Carl Lewis heeft in ieder geval 4 keer achter elkaar goud gehaald bij het verspringen.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is er iemand die 5x goud op hetzelfde nummer heeft? 4x goud op nummers waarbij geen uitwijkmogelijkheid is vind ik wel bijzonder hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |