abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214388210

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_214388573
Nicky Haley wil niet dat haar naam gebruikt wordt door haar kiezers die nu overstappen op Harris. Nou succes ermee.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 23 juli 2024 @ 23:35:42 #3
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214388606
Dit vind ik altijd een leuk weetje. Zag het in een aflevering van How the Universe Works.

Mark Kelly heeft een tweelingbroer, Scott Kelly. Mark is 6 seconden ouder dan Scott.

Scott, echter, ging het eerst de ruimte in. Omdat tijd langzamer gaat naarmate je verder van een massa als de aarde af beweegt, verouderde Scott iets langzamer. Toen de broers elkaar op de aarde weer zagen was Mark 6 seconden en 5 milliseconden ouder :)

https://www.sciencealert.(...)earth-and-here-s-why
pi_214388910
twitter

twitter

twitter

Biden benoemde Harris helemaal niet als 'border czar'. Wat Biden deed was Harris opdracht geven zich te verdiepen in de oorzaken van de massale migratie en daar (diplomatieke) oplossingen voor te zoeken. Obama gaf Biden trouwens precies dezelfde opdracht, een ondankbare taak waar hij ook niet veel succes mee had.

quote:
But Ms. Harris was not, in fact, appointed border czar, nor was she tasked with addressing the broader problems plaguing the border itself, where minors have at times slept on the floors of overcrowded facilities for days beyond the legal limit. Rather she was deputized by President Biden with the diplomatic mission of solving the "root causes" of migration from countries like Guatemala, El Salvador and Honduras, tackling the issues that spur people to flee in the first place, like drug violence and lack of economic opportunity.

It was the same politically unsavory task that former President Barack Obama delegated to Mr. Biden when he served as Mr. Obama's vice president. And it's a task that has only become harder -- and more politically polarized -- since then, becoming perhaps the thorniest issue facing the Biden-Harris administration.

NYT

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 24-07-2024 00:33:49 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 24 juli 2024 @ 00:20:02 #5
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214388936
quote:
81s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 23:32 schreef Kijkertje het volgende:
Nicky Haley wil niet dat haar naam gebruikt wordt door haar kiezers die nu overstappen op Harris. Nou succes ermee.

[ x ]
Hypocriet figuur dat toch weer de reet van Trump ging kussen :'). Natuurlijk loopt een deel van haar kiezers dan weg, deal with it.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_214388985
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 00:20 schreef Szura het volgende:

[..]
Hypocriet figuur dat toch weer de reet van Trump ging kussen :'). Natuurlijk loopt een deel van haar kiezers dan weg, deal with it.
Ze had wel mooie praatjes, dat wel. Maar daar bleef het bij. Haar kansen zijn nu wel vergooid, misschien tijd voor een ander carrire of een ministerpost mocht Trump winnen.
pi_214389103
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 00:25 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ze had wel mooie praatjes, dat wel. Maar daar bleef het bij. Haar kansen zijn nu wel vergooid, misschien tijd voor een ander carrire of een ministerpost mocht Trump winnen.
Dat lijkt de insteek, ja. De man die ze eerder als mentaal onbekwaam en aftakelend betitelde.
pi_214389138
twitter
pi_214389271
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 00:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat lijkt de insteek, ja. De man die ze eerder als mentaal onbekwaam en aftakelend betitelde.
De politiek is cynisch. Vanuit die kijk was het ook het makkelijkst voor haar om weer naar het nest terug te keren. Niemand anders die zich anders om je bekommert. Een criticus zijn binnen je eigen partij is een eenzame baan, de tegenpartij moedigt aan maar als je verliest heb je er niks aan. Zie ook een Cheney of Murkowski.
pi_214389321
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:01 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De politiek is cynisch. Vanuit die kijk was het ook het makkelijkst voor haar om weer naar het nest terug te keren. Niemand anders die zich anders om je bekommert. Een criticus zijn binnen je eigen partij is een eenzame baan, de tegenpartij moedigt aan maar als je verliest heb je er niks aan. Zie ook een Cheney of Murkowski.
Maar dat is alleen sinds Trump de Republikeinse partij gekaapt heeft en de grenzen van de democratie/wetgeving opzoekt. Afwijkende meningen zijn er altijd wel als je in feite maar twee partijen hebt maar bij de Democraten word je daar niet voor de partij uitgewerkt. Manchin bv lag continu dwars.

Over Manchin gesproken:

twitter

:')

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 24-07-2024 01:15:16 ]
pi_214389390
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maar dat is alleen sinds Trump de Republikeinse partij gekaapt heeft en de grenzen van de democratie/wetgeving opzoekt. Afwijkende meningen zijn er altijd wel als je in feite maar twee partijen hebt maar bij de Democraten word je daar niet voor de partij uitgewerkt. Manchin bv lag continu dwars.

Over Manchin gesproken:

[ x ]
:')
Waarom denkt Manchin te kunnen stemmen op een Democraat, hij is uit de partij gestapt.

quote:
“To stay true to myself and remain committed to put country before party, I have decided to register as an independent with no party affiliation and continue to fight for America's sensible majority,” Manchin said in a statement. Manchin's move was first reported by longtime West Virginia radio host Hoppy Kercheval.
pi_214389423
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom denkt Manchin te kunnen stemmen op een Democraat, hij is uit de partij gestapt.
[..]

Je kan als Independant toch gewoon op een Democratische president stemmen? Volgens mij is dat alleen in de primaries.
pi_214389441
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je kan als Independant toch gewoon op een Democratische president stemmen?
President, ja, in de primaries, nee.

Oh, wacht, mijn fout, ik dacht dat de opmerking dat hij niet wilde zeggen of hij op haar ging stemmen over de primaries ging.
pi_214389476
Dit gaat het narratief worden bij de Republikeinen:

twitter

twitter

De Biden-Bernie DEI deal! :{w

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 24-07-2024 03:54:31 ]
pi_214389495
twitter
pi_214389517
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik weet nog McCain versus Obama. Toen is heel veel stuk gegaan bij de Republikeinse partij. Je had toen al de beginselen van de Tea Party, dus de conservatieve niet-Bush tak. McCain was de Bush tak en bracht Palin in. Destijds de meest populaire gouverneur, en niet direct Tea Party maar ze vonden haar wel leuk. Vanuit McCain gezien was het geen onlogische keuze om de partij een beetje samen te brengen, en bovendien een vrouwelijke VP. Ze werd gentroduceerd als VP en vervolgens volledig met de grond gelijk gemaakt door de landelijke media.

Ze was gouverneur van een kleinere staat, ze had weinig buitenlandse ervaring, maar is toen zonder enige vorm van empathie vanaf dag 1 volledig de grond in gedrild. Ik denk niet dat het de beste VP keuze ooit was, maar ik denk ook dat de manier waarmee er toen met haar is omgegaan niet helemaal eerlijk was en onnoemelijke schade heeft aangebracht bij de Republikeinen en hun vertrouwen in de media. Dat wordt ontzettend onderschat.
pi_214389574
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:41 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik weet nog McCain versus Obama. Toen is heel veel stuk gegaan bij de Republikeinse partij. Je had toen al de beginselen van de Tea Party, dus de conservatieve niet-Bush tak. McCain was de Bush tak en bracht Palin in. Destijds de meest populaire gouverneur, en niet direct Tea Party maar ze vonden haar wel leuk. Vanuit McCain gezien was het geen onlogische keuze om de partij een beetje samen te brengen, en bovendien een vrouwelijke VP. Ze werd gentroduceerd als VP en vervolgens volledig met de grond gelijk gemaakt door de landelijke media.

Ze was gouverneur van een kleinere staat, ze had weinig buitenlandse ervaring, maar is toen zonder enige vorm van empathie vanaf dag 1 volledig de grond in gedrild. Ik denk niet dat het de beste VP keuze ooit was, maar ik denk ook dat de manier waarmee er toen met haar is omgegaan niet helemaal eerlijk was en onnoemelijke schade heeft aangebracht bij de Republikeinen en hun vertrouwen in de media. Dat wordt ontzettend onderschat.
Ja in feite heeft de richting die de Republikeinse partij toen ingeslagen is uiteindelijk Trump als kandidaat opgeleverd.
pi_214389727
quote:
84s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja in feite heeft de richting die de Republikeinse partij toen ingeslagen is uiteindelijk Trump als kandidaat opgeleverd.
Absoluut. De Tea Party was toen een sluimerende beweging, maar wel prominent genoeg voor de Republikeinen om er rekening mee te houden. Dus McCain zat ergens in zijn landhuis een VP te zoeken, en besloot toen dat een vrouwelijke gouverneur, volgens de peilingen toen de meest populaire gouverneur in de VS en eentje die wel geliefd maar geen officieel onderdeel was van de Tea Party, een goede keuze zou zijn.

Als McCain toen had verloren, maar hij en zijn team eerlijk waren behandelen had het er misschien nu anders uitgezien. Maar de manier waarmee toen op Palin is ingehakt heeft volgens mij heel veel schade aangericht bij de Republikeinen. Want het voelde heel oneerlijk en dat was het misschien ook. Sarah Palin is eigenlijk een soort Rita Verdonk. Wel conservatief, maar het is niet haar bedoeling om de rechtsstaat af te schaffen. Dus alles wat ze toen tegen haar kreeg gesmeten, was misschien een beetje too much. Ik denk eigenlijk dat het nog steeds een grote reden is waarom de Republikeinen niets van de de media die wij vertrouwen, nog vertrouwen.
pi_214389804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 02:24 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Absoluut. De Tea Party was toen een sluimerende beweging, maar wel prominent genoeg voor de Republikeinen om er rekening mee te houden. Dus McCain zat ergens in zijn landhuis een VP te zoeken, en besloot toen dat een vrouwelijke gouverneur, volgens de peilingen toen de meest populaire gouverneur in de VS en eentje die wel geliefd maar geen officieel onderdeel was van de Tea Party, een goede keuze zou zijn.

Als McCain toen had verloren, maar hij en zijn team eerlijk waren behandelen had het er misschien nu anders uitgezien. Maar de manier waarmee toen op Palin is ingehakt heeft volgens mij heel veel schade aangericht bij de Republikeinen. Want het voelde heel oneerlijk en dat was het misschien ook. Sarah Palin is eigenlijk een soort Rita Verdonk. Wel conservatief, maar het is niet haar bedoeling om de rechtsstaat af te schaffen. Dus alles wat ze toen tegen haar kreeg gesmeten, was misschien een beetje too much. Ik denk eigenlijk dat het nog steeds een grote reden is waarom de Republikeinen niets van de de media die wij vertrouwen, nog vertrouwen.
Volgens mij was vooral Newt Gingrich degene die de hele anti-establishment beweging in gang heeft gezet. Hij ontdekte dat je handig gebruik kan maken van het medium televisie om mensen om de tuin te leiden (inmiddels heeft zich dat uitgebreid tot de nieuwe (social) media) en was een groot voorstander van confrontatie-politiek (je tegenstander totaal de grond in boren) ipv van een beschaafd debat. Dat spreekt 'het volk' aan. Hij zag al vroeg in dat dat de enige manier was om van de Democraten te winnen en dat is nog steeds zo met Trump als hoogte dieptepunt.

Ooit eens een artikel over gelezen maar geen idee meer welke dat was.

Hij verschijnt nog regelmatig op Fox en hield ook weer een speech bij de afgelopen Republikeinse Conventie in Milwaukie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 24-07-2024 04:05:31 ]
pi_214389850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 00:20 schreef Szura het volgende:

[..]
Reactie van de Haley voters: deal with it!

twitter

Ook amusant:

twitter

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 24-07-2024 03:47:09 ]
pi_214389955
Over de aanstekelijke “belly laugh” van Harris:
twitter
pi_214390001
Hebben jullie hier in dit anti-trump kamp niet een klein beetje respect voor hem gekregen? Ik bedoel: hij was gewoon bereid te sterven voor zijn land. Zou er dan naast zijn narcisme en nukken niet ook een echte diepgewortelde liefde zitten wat je laat afvragen wat zijn intenties daadwerkelijk zijn?

Of denken jullie gewoon dat het een gek is die helemaal gaat ontsporen als ie weer daadwerkelijk aan de macht komt?

Ik persoonlijk gun hem wel :)
pi_214390007
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
Hebben jullie hier in dit anti-trump kamp niet een klein beetje respect voor hem gekregen? Ik bedoel: hij was gewoon bereid te sterven voor zijn land. Zou er dan naast zijn narcisme en nukken niet ook een echte diepgewortelde liefde zitten wat je laat afvragen wat zijn intenties daadwerkelijk zijn?

Of denken jullie gewoon dat het een gek is die helemaal gaat ontsporen als ie weer daadwerkelijk aan de macht komt?

You serious? :wtf:
pi_214390020
Geen klein beetje respect? Dan moet de haat wel heel diep zitten ja.
pi_214390024
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 04:19 schreef Sportex het volgende:
Rare conclusie.
pi_214390033
Tja je geeft me ook niks he reageer eens normaal joh
pi_214390037
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2024 04:23 schreef Sportex het volgende:
Tja je geeft me ook niks he reageer eens normaal joh
Sorry maar Trump die zoveel liefde voor zijn land heeft dat hij ervoor wil sterven kan ik echt niet serieus nemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 24-07-2024 04:34:33 ]
pi_214390040
quote:
[img]https://fokstatic.nl/p/5s.g
Een klein beetje liefde voor [quote][img]https://fokstatic.nl/p/10s.gif[/img] Op woensdag 24 juli 2024 04:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Sorry maar Trump die zoveel liefde voor zijn land heeft dat hij ervoor wil sterven kan ik echt niet serieus nemen.
Hoe zou je het anders verklaren?
pi_214390041
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 04:35 schreef Sportex het volgende:

[..]
Hoe zou je het anders verklaren?
Alles wat Trump doet doet hij voor zichzelf (symptoom van narcisme). Niet alleen voor zijn ego maar hij profiteert er ook van. Niet alleen financieel maar ook om de rechtszaken tegen hem te stoppen en zo gevangenisstraf te ontlopen.

Oh en uit wraak. Ook een symptoom.

De kans dat hij beschoten wordt is ook niet zo heel erg groot. De kans dat hij in de gevangenis komt (en een groot deel van zijn rijkdom verliest) als hij geen president wordt is vele malen groter. Intussen geniet hij van alle aandacht, stromen de donaties binnen en verdient hij lekker aan zijn merchandise.

En ik haat hem niet hoor, het is gewoon doodeng als zo'n charlatan als Trump nog eens 4 jaar zijn gang kan gaan nadat hij veel van zijn eerste 4 jaar heeft geleerd (toen er nog Republikeinen met gezond verstand als vangrails konden dienen voor zijn bizarre en gevaarlijke acties) hoe hij veel effectiever te werk kan gaan om zijn macht te gebruiken om zichzelf te verrijken (zowel financieel als in aanzien).

Daarmee brengt hij niet alleen het hele geopolitieke evenwicht in de wereld in gevaar (wat ook voor ons verregaande consequenties heeft) maar ook de Am. economie, sociale zekerheden, klimaatmaatregelen en wat niet al.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 24-07-2024 06:03:53 ]
pi_214390071
Hij heeft het goed voor mekaar ja.

Hij leeft ook voor deze aandacht. De ultieme narcist.
pi_214390094
quote:

Hoezo 'bereid te sterven voor zijn land'?
Hij had geen keus ofzo hoor, toen hij beschoten werd. En als hij die keus wel had, was 'ie absoluut niet bereid te sterven voor zijn land. Die man is doodeng en gevaarlijk: geen greintje respect voor.
pi_214390096
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 06:02 schreef Coeus het volgende:

[..]
Hoezo 'bereid te sterven voor zijn land'?
Hij had geen keus ofzo hoor, toen hij beschoten werd. En als hij die keus wel had, was 'ie absoluut niet bereid te sterven voor zijn land. Die man is doodeng en gevaarlijk: geen greintje respect voor.
Hij heeft ook gewoon de dienstplicht ontdoken :')
pi_214390102
quote:

iemand neerknallen op campagne slaat inderdaad nergens op ook al ben je het nog zo oneens met zijn standpunten. dat neemt niet weg dat de heer Trump nog steeds een narcist en een psychopaat is die uit wraak op president Obama die hem voor schut zette bij een correspondent dinner besloten heeft uiteindelijk presidenten willen worden om alles af te kunnen breken wat Obama opgebouwd had.
pi_214390107
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 06:18 schreef Sabata het volgende:

[..]
iemand neerknallen op campagne slaat inderdaad nergens op ook al ben je het nog zo oneens met zijn standpunten. dat neemt niet weg dat de heer Trump nog steeds een narcist en een psychopaat is die uit wraak op president Obama die hem voor schut zette bij een correspondent dinner besloten heeft uiteindelijk presidenten willen worden om alles af te kunnen breken wat Obama opgebouwd had.
En dat Putin hem een worst voor zijn neus hield (Moscow Towers) op een moment dat het zakelijk heel slecht ging en hij nergens meer leningen kon afsluiten.
  woensdag 24 juli 2024 @ 06:25:04 #35
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_214390109
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 04:19 schreef Sportex het volgende:
Waar moet je respect voor hebben dan?
pi_214390120
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:32 schreef Kijkertje het volgende:

[ x ]
[ x ]
Lijkt me geen slimme strategie. Republikeinen maken de laatste tijd wat vorderingen bij Afro-Amerikanen, ik betwijfel dat ze dit soort beweringen zullen waarderen.
Incelfrikandel
pi_214390125
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 06:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Lijkt me geen slimme strategie. Republikeinen maken de laatste tijd wat vorderingen bij Afro-Amerikanen, ik betwijfel dat ze dit soort beweringen zullen waarderen.
Ik weet het niet. Clarence Thomas en Tim Scott zijn tenslotte ook erg anti-DEI. Kwestie van Afro-Amerikanen overtuigen dat het niets met racisme te maken heeft. Dat het juist heel racistisch is om iemand op zijn/haar kleurtje/ethnische achtergrond aan te nemen. Wat het natuurlijk ook is maar dan met een positief doel ipv negatief.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 24-07-2024 06:53:44 ]
pi_214390171
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2024 06:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Clarence Thomas en Tim Scott zijn tenslotte ook erg anti-DEI. Kwestie van Afro-Amerikanen overtuigen dat het niets met racisme te maken heeft. Dat het juist heel racistisch is om iemand op zijn/haar kleurtje/ethnische achtergrond aan te nemen. Wat het natuurlijk ook is maar dan met een positief doel ipv negatief.
Gaat er vooral om hoe het argument gebracht wordt. Harris heeft al een lange carrire dus die vlieger dat ze geen enkel intellect zou hebben gaat niet helemaal op.
Incelfrikandel
pi_214390190
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 07:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Gaat er vooral om hoe het argument gebracht wordt. Harris heeft al een lange carrire dus die vlieger dat ze geen enkel intellect zou hebben gaat niet helemaal op.
Ja daarbij worden natuurlijk complottheorieen verspreid dat ze haar carriere te danken heeft aan het feit dat ze zichzelf omhoog geneukt heeft en een belabberde Attorney General was die vooral veel zwarte mannen veroordeelde.

Oh en ze kende Beau Biden (uit de 'Biden Crime Family!') dan ben je sws corrupt :')

En uiteraard dat ze als 'border czar' niets aan de stroom van criminele immigranten gedaan heeft. Daar was al een (spoed-) hearing over in het Huis.

Kortom: ONGESCHIKT! Allemaal de schuld van DEI-beleid dat ze uiteraard als president gaat promoten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 24-07-2024 07:57:50 ]
pi_214390233
quote:
Hebben jullie hier in dit anti-trump kamp niet een klein beetje respect voor hem gekregen? Ik bedoel: hij was gewoon bereid te sterven voor zijn land.
Dezelfde Trump die de dienstplicht weigerde is bereid te sterven voor z’n land?
pi_214390309
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 02:24 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Kom op, de Media krijgt nu de schuld omdat Palin een debiel was/is?

Zij deed domme/bizarre uitspraak op domme/bizarre uitspraak, dat kwam in de media, en inderdaad die werd in de late shows flinke belachelijk gemaakt.
Maar dat was omdat ze een mongool was. Had een competent iemand genomen en dat was niet gebeurd.
Toen waren we ook nog niet gewend aan mongolen op zulke functies. Wat dat betreft was ze haar tijd wel vooruit.
  woensdag 24 juli 2024 @ 08:02:29 #42
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214390336
quote:

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 08:06:08 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214390344
quote:

Haha sinds wanneer is beschoten worden gelijk aan bereid zijn te sterven? Dat geldt alleen als je je bewust in een positie plaatst waar je beschoten wordt zoals soldaten. In het geval van Trump is iedereen die daar was maar ook iedereen op een random high school in de vs bereid om te sterven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214390346
Geen wonder dat Trump zo pissig was op Fox dat ze Tim Walz aan het woord lieten (Bret Baier is de prettige uitzondering daar)

twitter
pi_214390382
Het resultaat van George Conway's actie aandacht te vragen voor Trump's mentale staat:

twitter

Vergeet niet dat er in de media ook een hoop ex-Republikeinen zijn die hard meewerken aan het voorkomen van een tweede termijn voor Trump. Conway is daar eentje van evenals een hele zooi aan commentatoren bij MSNBC. Geen idee hoe dat bij CNN is.

En op social media ook zoals Sarah Longwell die nu voor The Bulwark werkt:

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 24-07-2024 08:38:40 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juli 2024 @ 08:35:37 #46
862 Arcee
Look closer
pi_214390513
quote:
Hebben jullie hier in dit anti-trump kamp niet een klein beetje respect voor hem gekregen?
Als hij de verzoenende toon die hij na aanslag beloofd had (unify the country) had voortgezet dan wellicht wel, maar hij verviel na 1 dag al weer in z'n walgelijke retoriek. Dus nee, niet een klein beetje respect voor hem gekregen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_214390552
quote:

Het is heel simpel: als Trump er vanuit was gegaan dat er een kleine kans was dat hij beschoten zou worden, had hij er niet gestaan. Bereidheid te sterven was er dan ook niet. En hij stond daar niet voor zijn land, hij stond daar voor Trump en nergens anders voor. Zijn enige echte doel voor de komende verkiezingen is ook winnen om zichzelf gratie te geven en de gevangenis te ontlopen. Meer moet je er niet achter zoeken. De vorige keer was zijn doel roem verwerven en daar rijk mee worden (dat is trouwens mislukt).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214390676
twitter
pi_214390711
Zag al wel dat "Kameltoe" trending was op twitter. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 24 juli 2024 @ 08:54:55 #50
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214390731
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:32 schreef Kijkertje het volgende:

[ x ]
[ x ]
twitter

Als de GOP'ers nog zenuwachtiger en gefrustreerder worden de komende dagen, dan gaat er eentje breken en het N-woord gebruiken...de vraag is "wie"?

De domsten? Bv Greene, BoBo, Gaetz of Tuberville?

De dronksten? Ronny Jackson, Marsha Blackburn, Clay Higgins?

Zeg het maar...
pi_214390752
quote:

Een goed moment om deze weer eens van stal te halen:

quote:
“Why do some British people not like Donald Trump?” Nate White, an articulate and witty writer from England wrote the following response:

A few things spring to mind. Trump lacks certain qualities which the British traditionally esteem. For instance, he has no class, no charm, no coolness, no credibility, no compassion, no wit, no warmth, no wisdom, no subtlety, no sensitivity, no self-awareness, no humility, no honour and no grace – all qualities, funnily enough, with which his predecessor Mr. Obama was generously blessed. So for us, the stark contrast does rather throw Trump’s limitations into embarrassingly sharp relief.

Plus, we like a laugh. And while Trump may be laughable, he has never once said anything wry, witty or even faintly amusing – not once, ever. I don’t say that rhetorically, I mean it quite literally: not once, not ever. And that fact is particularly disturbing to the British sensibility – for us, to lack humour is almost inhuman. But with Trump, it’s a fact. He doesn’t even seem to understand what a joke is – his idea of a joke is a crass comment, an illiterate insult, a casual act of cruelty.

Trump is a troll. And like all trolls, he is never funny and he never laughs; he only crows or jeers. And scarily, he doesn’t just talk in crude, witless insults – he actually thinks in them. His mind is a simple bot-like algorithm of petty prejudices and knee-jerk nastiness.

There is never any under-layer of irony, complexity, nuance or depth. It’s all surface. Some Americans might see this as refreshingly upfront. Well, we don’t. We see it as having no inner world, no soul. And in Britain we traditionally side with David, not Goliath. All our heroes are plucky underdogs: Robin Hood, Dick Whittington, Oliver Twist. Trump is neither plucky, nor an underdog. He is the exact opposite of that. He’s not even a spoiled rich-boy, or a greedy fat-cat. He’s more a fat white slug. A Jabba the Hutt of privilege.

And worse, he is that most unforgivable of all things to the British: a bully. That is, except when he is among bullies; then he suddenly transforms into a snivelling sidekick instead. There are unspoken rules to this stuff – the Queensberry rules of basic decency – and he breaks them all. He punches downwards – which a gentleman should, would, could never do – and every blow he aims is below the belt. He particularly likes to kick the vulnerable or voiceless – and he kicks them when they are down.

So the fact that a significant minority – perhaps a third – of Americans look at what he does, listen to what he says, and then think ‘Yeah, he seems like my kind of guy’ is a matter of some confusion and no little distress to British people, given that:
• Americans are supposed to be nicer than us, and mostly are.
• You don’t need a particularly keen eye for detail to spot a few flaws in the man.

This last point is what especially confuses and dismays British people, and many other people too; his faults seem pretty bloody hard to miss. After all, it’s impossible to read a single tweet, or hear him speak a sentence or two, without staring deep into the abyss. He turns being artless into an art form; he is a Picasso of pettiness; a Shakespeare of shit. His faults are fractal: even his flaws have flaws, and so on ad infinitum. God knows there have always been stupid people in the world, and plenty of nasty people too. But rarely has stupidity been so nasty, or nastiness so stupid. He makes Nixon look trustworthy and George W look smart. In fact, if Frankenstein decided to make a monster assembled entirely from human flaws – he would make a Trump.

And a remorseful Doctor Frankenstein would clutch out big clumpfuls of hair and scream in anguish: ‘My God… what… have… I… created?' If being a twat was a TV show, Trump would be the boxed set.

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 09:09:13 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214390864
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2024 01:36 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Whahahahaha!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 09:09:50 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214390866
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
Ik zie best veel republicans filmpjes posten waarin ze hele normale logische dingen zegt gevolgd door "hier wil je toch niet op stemmen" :D Maar dat zal wel de echte politiek zijn waar ik haaks zou staan op de GOP en trouwens ook op het meeste wat de DEMs willen.

Toen ik in amerika verbleef voor een half jaartje (~2005) heb ik vaak met verbazing gekeken naar wat zij links of soms extreem links noemen, wat in nederland gewoon naar rechts zou vallen. (al is nederland inmiddels wel veranderd.)
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 09:12:02 #54
3928 Ulx
pi_214390882
quote:

Echt wel. Ondanks zijn bonespurs klom hij toch maar mooi op dat podium! De man hoort een medaille te krijgen!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214390891
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 07:38 schreef Weird- het volgende:

[..]
Dezelfde Trump die de dienstplicht weigerde is bereid te sterven voor z’n land?
plus!!
Een landverrader - en rest van de westerse wereld - met top secret open en bloot in het pand.
Naast een kopieermachine. :R
pi_214390906
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:54 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
[ x ]

Als de GOP'ers nog zenuwachtiger en gefrustreerder worden de komende dagen, dan gaat er eentje breken en het N-woord gebruiken...de vraag is "wie"?

De domsten? Bv Greene, BoBo, Gaetz of Tuberville?

De dronksten? Ronny Jackson, Marsha Blackburn, Clay Higgins?

Zeg het maar...
Ongetwijfeld.
Terwijl Johnson heeft opgeroepen om “dignified” te gedragen. Of zoiets.
Zouden betreffende mensen weten wat dat is?
Schreeuwlelijk Jordan staat er niet bij.
pi_214390988
En trump stopt outside rally’s.
Of nog kleiner.
Incoming: lege stadions.
Nou ja…”overweegt”
Alhoewel: ik ken de vraagstelling niet.
Hoe suggestief die was.

https://www.nbcnews.com/p(...)n-attempt-rcna163371
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 09:29:53 #58
3928 Ulx
pi_214390997
twitter

Kennedy lijkt stemmen van Trump te snoepen. Dat was ook wel te verwachten.
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 09:30:11 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214390998
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:28 schreef AnneX het volgende:

Ha dat is vast omdat hij bereid is te sterven voor zijn land :D ;)
pi_214391004
quote:
88s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ha dat is vast omdat hij bereid is te sterven voor zijn land :D ;)
Onverschrokken. De held op sokken.
  woensdag 24 juli 2024 @ 09:35:35 #61
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214391035
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
Ja dat is een beetje het niveau van kamp Orange man.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214391053
quote:

Trump is niet bereid te sterven voor het land. Hij is wel bereid het land te laten sterven voor Trump.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 09:44:26 #63
3928 Ulx
pi_214391090
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:28 schreef AnneX het volgende:
Of nog kleiner.
Incoming: lege stadions.
Nou ja…”overweegt”
Alhoewel: ik ken de vraagstelling niet.
Hoe suggestief die was.

https://www.nbcnews.com/p(...)n-attempt-rcna163371
Implodeert het nu bij kamp Trump? Ik had niet verwacht dat er zo'n chaos zou ontstaan.
pi_214391128
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:29 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Kennedy lijkt stemmen van Trump te snoepen. Dat was ook wel te verwachten.
Kijk dat Harris de populair vote gaat winnen lijkt me niet zo relevant. (en ik verwacht niets anders)
Het gaat zoals altijd om die paar staten.
pi_214391157
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:49 schreef koemleit het volgende:

[..]
Kijk dat Harris de populair vote gaat winnen lijkt me niet zo relevant. (en ik verwacht niets anders)
Zorgwekkend zijn wel de staten waar de GOP aan de macht is, mocht Harris daar de meeste stemmen krijgen dan ben ik benieuwd of die staten wat betreft kiesmannen en certificering tegen de wil van de stemmer in zullen gaan of niet. De vorige presidentsverkiezingen geven niet veel hoop voor een goede afloop wat dat betreft.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 24 juli 2024 @ 09:53:28 #66
38496 Perrin
pi_214391163
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Implodeert het nu bij kamp Trump? Ik had niet verwacht dat er zo'n chaos zou ontstaan.
twitter
pi_214391201
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zorgwekkend zijn wel de staten waar de GOP aan de macht is, mocht Harris daar de meeste stemmen krijgen dan ben ik benieuwd of die staten wat betreft kiesmannen en certificering tegen de wil van de stemmer in zullen gaan of niet. De vorige presidentsverkiezingen geven niet veel hoop voor een goede afloop wat dat betreft.
Ik ben ervan overtuigd dat het Trump kamp vuile trucs gaat uitvoeren mochten ze niet winnen.
En beter dan de vorige keer, de meeste "tegenstanders van vuile trucs" zijn inmiddels geruimd namelijk.
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 09:57:02 #68
3928 Ulx
pi_214391205
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:49 schreef koemleit het volgende:

[..]
Op dit moment gaat het om momentum krijgen en de campagne van Trump ondersteboven trappen.
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 10:00:24 #69
3928 Ulx
pi_214391233
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ x ]
Het goed te zien dat ook de republikeinen woke worden. Want het is toch woke wat ze hier zeggen?
pi_214391236
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 09:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Op dit moment gaat het om momentum krijgen en de campagne van Trump ondersteboven trappen.
klopt, en het momentum hebben ze inderdaad te pakken nu.
maar! dat kan nog 12x omslaan voor November.

(nog maar een dikke week geleden werd Trump beschoten en werd er vermeld dat de verkiezingen gespeeld waren, daar hoor je nauwelijiks nog wat over)
pi_214391248
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
Zijn enige echte doel voor de komende verkiezingen is ook winnen om zichzelf gratie te geven en de gevangenis te ontlopen.
En wraak te nemen op alles en iedereen die lelijk tegen 'm deed.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 10:07:25 #72
3928 Ulx
pi_214391289
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:00 schreef koemleit het volgende:

[..]
klopt, en het momentum hebben ze inderdaad te pakken nu.
maar! dat kan nog 12x omslaan voor November.

(nog maar een dikke week geleden werd Trump beschoten en werd er vermeld dat de verkiezingen gespeeld waren, daar hoor je nauwelijiks nog wat over)
Een paar dagen voor de verkiezingen had dat hem geholpen, maar dit was te vroeg. Bovendien door het alleen maar over zichzelf te hebben en niet over het slachtoffer raakten mensen de belangstelling kwijt. Donald 'mondkapjes zijn voor slappe mietjes' Trump liep rond met een idioot oversized verband op zijn oor wegens een schrammetje terwijl hij niet stilstond bij de dode in het publiek. Het was gewoon een show voor hem. Mensen prikken door dat soort bullshit heen.
pi_214391299
Overigens heeft Kamala nu even momentum. Als de wittebroodsweken voorbij zijn, kamp GOP zich gehergroepeerd heeft, de narratieven en frames door de rechtse media weer bepaald zijn, de centrummedia na deze energy boost hun bothsides positie weer gaan opzoeken dan gaat het weer zwaarder worden.
pi_214391313
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een paar dagen voor de verkiezingen had dat hem geholpen, maar dit was te vroeg. Bovendien door het alleen maar over zichzelf te hebben en niet over het slachtoffer raakten mensen de belangstelling kwijt. Donald 'mondkapjes zijn voor slappe mietjes' Trump liep rond met een idioot oversized verband op zijn oor wegens een schrammetje terwijl hij niet stilstond bij de dode in het publiek. Het was gewoon een show voor hem. Mensen prikken door dat soort bullshit heen.
Ik vind alles wat jij hierboven stelt.
behalve dit stuk .
"mensen prikken door dat soort bullshit heen". De (recente) geschiedenis laat wel zien dat dat dus niet het geval is.

(en net zoals het schieten "te vroeg" was, is deze kandidaat wissel in zekere zin dat natuurlijk ook, vandaar ook dat ik zeg dat het momentum nog flink kan verspringen)
pi_214391395
Het grote probleem is inderdaad dat veel mensen dus niet door die bullshit heen kunnen prikken. Dat is iets wat mij sinds de periode Trump wel duidelijk is geworden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_214391471
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:22 schreef Hallojo het volgende:
Het grote probleem is inderdaad dat veel mensen dus niet door die bullshit heen kunnen prikken. Dat is iets wat mij sinds de periode Trump wel duidelijk is geworden.
En dat is helaas niet alleen in Amerika zo. Feiten doen er maar weinig toe.
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 10:31:57 #77
3928 Ulx
pi_214391480
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:08 schreef Knipoogje het volgende:
Overigens heeft Kamala nu even momentum. Als de wittebroodsweken voorbij zijn, kamp GOP zich gehergroepeerd heeft, de narratieven en frames door de rechtse media weer bepaald zijn, de centrummedia na deze energy boost hun bothsides positie weer gaan opzoeken dan gaat het weer zwaarder worden.
Alleen dat hergroepren....Hoe? Trump wil het niet over zijn project 2025 plannen hebben. En het Joe-is-oud narratief gaat het ook niet meer worden.
  woensdag 24 juli 2024 @ 10:34:35 #78
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_214391513
Ik vind het wel een slechte ontwikkeling dat de Secret Service de oproep doet om geen bijeenkomsten in de open lucht te houden. Dat moet gewoon kunnen. De beveiliging moet gewoon beter.
Gn kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 10:36:15 #79
3928 Ulx
pi_214391537
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:34 schreef Montov het volgende:
Ik vind het wel een slechte ontwikkeling dat de Secret Service de oproep doet om geen bijeenkomsten in de open lucht te houden. Dat moet gewoon kunnen. De beveiliging moet gewoon beter.
Iedere bezoeker gewoon een AR-15 geven. Dan komt alles goed.
  woensdag 24 juli 2024 @ 10:36:53 #80
38496 Perrin
pi_214391547
"At any given moment, public opinion is a chaos of superstition, misinformation, and prejudice."
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 10:39:30 #81
3928 Ulx
pi_214391571
twitter
pi_214391617
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Iedere bezoeker gewoon een AR-15 geven. Dan komt alles goed.
Tha…daar begint en begon de ellende mee, bedacht ik later.
Idioot dat het zo snel went dat dat kan. Met een AR om je nek gaan winkelen 8)7

Terecht: de honeymoon van Vance is voorbij.
Hij wordt aan alle kanten belachelijk gemaakt en afgebrand.
  woensdag 24 juli 2024 @ 11:17:50 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214391968
Kamala snapt dat je het onderwerp abortus rucksichtslos moet uitspelen
https://www.nu.nl/verkiez(...)l-effect-hebben.html
pi_214392067
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:09 schreef koemleit het volgende:

[..]
behalve dit stuk .
"mensen prikken door dat soort bullshit heen". De (recente) geschiedenis laat wel zien dat dat dus niet het geval is.

(en net zoals het schieten "te vroeg" was, is deze kandidaat wissel in zekere zin dat natuurlijk ook, vandaar ook dat ik zeg dat het momentum nog flink kan verspringen)
Eens. Er gaat nog genoeg gebeuren. Tot een week of drie van tevoren ligt het allemaal nog open.
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 woensdag 24 juli 2024 @ 11:30:05 #85
3928 Ulx
pi_214392086
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Natuurlijk. En dat doet ze al een tijdje.
Hoe Trump en Vance daarmee zullen omgaan valt nog te bezien. Een verkrachter en een fratboy die wil dat meisjes de kinderen van de eigen opa baren....
pi_214392098
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:22 schreef Hallojo het volgende:
Wat mij ook verbaast is het gemak waarmee mensen een volstrekt immoreel persoon als Trump zonder enige 'redeeming qualities' accepteren zolang ze menen dat hij hun belangen verdedigt. Ik zou daar echt moeite mee hebben. En daarmee doel ik niet op de mensen die in een bubbeltje leven waar alle negatieve shit over Trump fake news is en ze volledig in hem de succesvolle businessman uit de Apprentice zien, maar Trumpfans hier in Nederland die wel degelijk beter weten.
pi_214392258
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Terecht !
pi_214392300
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:09 schreef koemleit het volgende:

[..]
behalve dit stuk .

Mensen laten zich teveel benvloeden door het nieuws van de dag. Ja, zo'n schietpartij op Trump is groot nieuws en schockeert mensen, en dat Biden zich terugtrekt uit de race verandert de situatie ook. Maar de emotie van beide gebeurtenissen is na enkele dagen (laat staan weken), ook wel weer weg.
pi_214392382
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:51 schreef AnneX het volgende:

[..]
Terecht !
Alsof de democraten niet al langer campagne voeren vr abortusrechten.

Conservatieve staat Ohio stemt voor behoud van recht op abortus
''Daartegenover staan dus enkele referenda die de kant van de Democraten op vallen. Vorig jaar stemde ook al een meerderheid voor abortusrechten bij een referendum in Kansas, een overtuigd Republikeinse staat. Pro-abortusaanhangers waren ook in de meerderheid in Californi, Vermont, Michigan en Kentucky.''

En van het youtubekanaal van Biden:
  woensdag 24 juli 2024 @ 12:09:24 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214392392
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Alsof de democraten niet al langer campagne voeren vr abortusrechten.

Biden is er terughoudend in. Maar kandidaten die het onderwerp claimen hebben groot succes.
pi_214392418
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 11:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Eens. Er gaat nog genoeg gebeuren. Tot een week of drie van tevoren ligt het allemaal nog open.
Of nog langer. Ik kan me heel goed herinneren dat Clinton 'gewoon' zou gaan winnen en ik na die verkiezingsdag's ochtends vroeg de tv aanzette. 'O ja, rood gewoon op voorsprong, zoals verwacht...' Nog eens kijken... 'Wacht, Trump is de rode?!'
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214392456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:11 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Of nog langer. Ik kan me heel goed herinneren dat Clinton 'gewoon' zou gaan winnen en ik na die verkiezingsdag's ochtends vroeg de tv aanzette. 'O ja, rood gewoon op voorsprong, zoals verwacht...' Nog eens kijken... 'Wacht, Trump is de rode?!'
Dan had je niet goed opgelet ;)
zie email 27 oktober
pi_214392474
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan had je niet goed opgelet ;)
In de peilingen stond Clinton toen toch voor? Of herinner ik me dat verkeerd?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_214392492
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:17 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Zo herinner ik het mij ook. Dat toen ik ging slapen de veronderstelling was dat Clinton zou winnen, en dat het een schok bij mij was toen ik wakker werd. Natuurlijk waren er wel andere die dit voorzien hadden, maar dat was niet de algemene tendens.
pi_214392498
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Biden is er terughoudend in. Maar kandidaten die het onderwerp claimen hebben groot succes.
Van nu.nl

quote:
Zelfs de huidige president vindt het een lastig onderwerp. Wanneer het erover gaat, blijft Joe Biden bij de term "reproductive rights" (rechten met betrekking tot voortplanting) en neemt hij het woord abortus niet in de mond.
Dat er gesproken wordt over reproductive rights, betekent niet dat Biden er moeite mee heeft. Dat is omdat dat positiever klinkt. Er wordt door de republikeinen ook gesproken over pro-life en niet over het inperken van rechten. Abortus is nou eenmaal niet positief, niemand is er blij mee om een abortus te ondergaan (maar het is soms wel noodzakelijk).

En anders zou Harris ook niet een reproductive rights tour doen. Maar een pro-abortus tour.
quote:
''Op 22 januari, de datum van de uitspraak in 1974, begon Harris aan een Fight for Reproductive Freedom-tour.''
Hoogstens kun je stellen dat Harris dit thema makkelijker naar zich toe kan trekken. Omdat zij zich als vrouw in kan leven in mensen die een abortus moeten ondergaan.
pi_214392547
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:17 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat klopt op zich wel. Maar Trump zat de laatste weken al erg in de lift. Dat soort trends worden op verkiezingsdag eigenlijk altijd uitvergroot. Zie bijvoorbeeld ook de overwinning van Geert.
zie email 27 oktober
pi_214392614
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat klopt op zich wel. Maar Trump zat de laatste weken al erg in de lift. Dat soort trends worden op verkiezingsdag eigenlijk altijd uitvergroot. Zie bijvoorbeeld ook de overwinning van Geert.
Dat viel wel mee hoor. De tendens onder de peilers was dat Clinton gemakkelijk zou winnen.
pi_214392704
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Alleen dat hergroepren....Hoe? Trump wil het niet over zijn project 2025 plannen hebben. En het Joe-is-oud narratief gaat het ook niet meer worden.
gewoon de oude zinsbouw gebruiken
- radical left
- connection to the criminal Biden
- they come after me so they will come after you
- communist that will destroy America and take your jobs

etc etc.

Musk heeft misschien geen 40 miljoen over voor de GOP maar wel alle factcheckers eruit gegooid dus dat duurt altijd even
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 12:49:54 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214392780
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 10:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Kamala is raar is het nieuwe narratief.
  woensdag 24 juli 2024 @ 12:57:58 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214392850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:39 schreef Sabata het volgende:

[..]
gewoon de oude zinsbouw gebruiken
- radical left
- connection to the criminal Biden
- they come after me so they will come after you
- communist that will destroy America and take your jobs

etc etc.

Musk heeft misschien geen 40 miljoen over voor de GOP maar wel alle factcheckers eruit gegooid dus dat duurt altijd even
Allemaal holle kreten die op een gewoon sterke kandidaat niet werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')