quote:But Ms. Harris was not, in fact, appointed border czar, nor was she tasked with addressing the broader problems plaguing the border itself, where minors have at times slept on the floors of overcrowded facilities for days beyond the legal limit. Rather she was deputized by President Biden with the diplomatic mission of solving the "root causes" of migration from countries like Guatemala, El Salvador and Honduras, tackling the issues that spur people to flee in the first place, like drug violence and lack of economic opportunity.
It was the same politically unsavory task that former President Barack Obama delegated to Mr. Biden when he served as Mr. Obama's vice president. And it's a task that has only become harder -- and more politically polarized -- since then, becoming perhaps the thorniest issue facing the Biden-Harris administration.
NYT
Hypocriet figuur dat toch weer de reet van Trump ging kussenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 23:32 schreef Kijkertje het volgende:
Nicky Haley wil niet dat haar naam gebruikt wordt door haar kiezers die nu overstappen op Harris. Nou succes ermee.
[ x ]
Ze had wel mooie praatjes, dat wel. Maar daar bleef het bij. Haar kansen zijn nu wel vergooid, misschien tijd voor een ander carrire of een ministerpost mocht Trump winnen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Hypocriet figuur dat toch weer de reet van Trump ging kussen. Natuurlijk loopt een deel van haar kiezers dan weg, deal with it.
Dat lijkt de insteek, ja. De man die ze eerder als mentaal onbekwaam en aftakelend betitelde.quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze had wel mooie praatjes, dat wel. Maar daar bleef het bij. Haar kansen zijn nu wel vergooid, misschien tijd voor een ander carrire of een ministerpost mocht Trump winnen.
De politiek is cynisch. Vanuit die kijk was het ook het makkelijkst voor haar om weer naar het nest terug te keren. Niemand anders die zich anders om je bekommert. Een criticus zijn binnen je eigen partij is een eenzame baan, de tegenpartij moedigt aan maar als je verliest heb je er niks aan. Zie ook een Cheney of Murkowski.quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt de insteek, ja. De man die ze eerder als mentaal onbekwaam en aftakelend betitelde.
Maar dat is alleen sinds Trump de Republikeinse partij gekaapt heeft en de grenzen van de democratie/wetgeving opzoekt. Afwijkende meningen zijn er altijd wel als je in feite maar twee partijen hebt maar bij de Democraten word je daar niet voor de partij uitgewerkt. Manchin bv lag continu dwars.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De politiek is cynisch. Vanuit die kijk was het ook het makkelijkst voor haar om weer naar het nest terug te keren. Niemand anders die zich anders om je bekommert. Een criticus zijn binnen je eigen partij is een eenzame baan, de tegenpartij moedigt aan maar als je verliest heb je er niks aan. Zie ook een Cheney of Murkowski.
Waarom denkt Manchin te kunnen stemmen op een Democraat, hij is uit de partij gestapt.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dat is alleen sinds Trump de Republikeinse partij gekaapt heeft en de grenzen van de democratie/wetgeving opzoekt. Afwijkende meningen zijn er altijd wel als je in feite maar twee partijen hebt maar bij de Democraten word je daar niet voor de partij uitgewerkt. Manchin bv lag continu dwars.
Over Manchin gesproken:
[ x ]
![]()
quote:“To stay true to myself and remain committed to put country before party, I have decided to register as an independent with no party affiliation and continue to fight for America's sensible majority,” Manchin said in a statement. Manchin's move was first reported by longtime West Virginia radio host Hoppy Kercheval.
Je kan als Independant toch gewoon op een Democratische president stemmen? Volgens mij is dat alleen in de primaries.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom denkt Manchin te kunnen stemmen op een Democraat, hij is uit de partij gestapt.
[..]
President, ja, in de primaries, nee.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kan als Independant toch gewoon op een Democratische president stemmen?
Ik weet nog McCain versus Obama. Toen is heel veel stuk gegaan bij de Republikeinse partij. Je had toen al de beginselen van de Tea Party, dus de conservatieve niet-Bush tak. McCain was de Bush tak en bracht Palin in. Destijds de meest populaire gouverneur, en niet direct Tea Party maar ze vonden haar wel leuk. Vanuit McCain gezien was het geen onlogische keuze om de partij een beetje samen te brengen, en bovendien een vrouwelijke VP. Ze werd gentroduceerd als VP en vervolgens volledig met de grond gelijk gemaakt door de landelijke media.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dat is alleen sinds Trump de Republikeinse partij gekaapt heeft en de grenzen van de democratie/wetgeving opzoekt. Afwijkende meningen zijn er altijd wel als je in feite maar twee partijen hebt maar bij de Democraten word je daar niet voor de partij uitgewerkt. Manchin bv lag continu dwars.
Ja in feite heeft de richting die de Republikeinse partij toen ingeslagen is uiteindelijk Trump als kandidaat opgeleverd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik weet nog McCain versus Obama. Toen is heel veel stuk gegaan bij de Republikeinse partij. Je had toen al de beginselen van de Tea Party, dus de conservatieve niet-Bush tak. McCain was de Bush tak en bracht Palin in. Destijds de meest populaire gouverneur, en niet direct Tea Party maar ze vonden haar wel leuk. Vanuit McCain gezien was het geen onlogische keuze om de partij een beetje samen te brengen, en bovendien een vrouwelijke VP. Ze werd gentroduceerd als VP en vervolgens volledig met de grond gelijk gemaakt door de landelijke media.
Ze was gouverneur van een kleinere staat, ze had weinig buitenlandse ervaring, maar is toen zonder enige vorm van empathie vanaf dag 1 volledig de grond in gedrild. Ik denk niet dat het de beste VP keuze ooit was, maar ik denk ook dat de manier waarmee er toen met haar is omgegaan niet helemaal eerlijk was en onnoemelijke schade heeft aangebracht bij de Republikeinen en hun vertrouwen in de media. Dat wordt ontzettend onderschat.
Absoluut. De Tea Party was toen een sluimerende beweging, maar wel prominent genoeg voor de Republikeinen om er rekening mee te houden. Dus McCain zat ergens in zijn landhuis een VP te zoeken, en besloot toen dat een vrouwelijke gouverneur, volgens de peilingen toen de meest populaire gouverneur in de VS en eentje die wel geliefd maar geen officieel onderdeel was van de Tea Party, een goede keuze zou zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja in feite heeft de richting die de Republikeinse partij toen ingeslagen is uiteindelijk Trump als kandidaat opgeleverd.
Volgens mij was vooral Newt Gingrich degene die de hele anti-establishment beweging in gang heeft gezet. Hij ontdekte dat je handig gebruik kan maken van het medium televisie om mensen om de tuin te leiden (inmiddels heeft zich dat uitgebreid tot de nieuwe (social) media) en was een groot voorstander van confrontatie-politiek (je tegenstander totaal de grond in boren) ipv van een beschaafd debat. Dat spreekt 'het volk' aan. Hij zag al vroeg in dat dat de enige manier was om van de Democraten te winnen en dat is nog steeds zo met Trump als hoogte dieptepunt.quote:Op woensdag 24 juli 2024 02:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Absoluut. De Tea Party was toen een sluimerende beweging, maar wel prominent genoeg voor de Republikeinen om er rekening mee te houden. Dus McCain zat ergens in zijn landhuis een VP te zoeken, en besloot toen dat een vrouwelijke gouverneur, volgens de peilingen toen de meest populaire gouverneur in de VS en eentje die wel geliefd maar geen officieel onderdeel was van de Tea Party, een goede keuze zou zijn.
Als McCain toen had verloren, maar hij en zijn team eerlijk waren behandelen had het er misschien nu anders uitgezien. Maar de manier waarmee toen op Palin is ingehakt heeft volgens mij heel veel schade aangericht bij de Republikeinen. Want het voelde heel oneerlijk en dat was het misschien ook. Sarah Palin is eigenlijk een soort Rita Verdonk. Wel conservatief, maar het is niet haar bedoeling om de rechtsstaat af te schaffen. Dus alles wat ze toen tegen haar kreeg gesmeten, was misschien een beetje too much. Ik denk eigenlijk dat het nog steeds een grote reden is waarom de Republikeinen niets van de de media die wij vertrouwen, nog vertrouwen.
Reactie van de Haley voters: deal with it!quote:Op woensdag 24 juli 2024 00:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Hypocriet figuur dat toch weer de reet van Trump ging kussen. Natuurlijk loopt een deel van haar kiezers dan weg, deal with it.
You serious?quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
Hebben jullie hier in dit anti-trump kamp niet een klein beetje respect voor hem gekregen? Ik bedoel: hij was gewoon bereid te sterven voor zijn land. Zou er dan naast zijn narcisme en nukken niet ook een echte diepgewortelde liefde zitten wat je laat afvragen wat zijn intenties daadwerkelijk zijn?
Of denken jullie gewoon dat het een gek is die helemaal gaat ontsporen als ie weer daadwerkelijk aan de macht komt?
Ik persoonlijk gun hem wel
Rare conclusie.quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:19 schreef Sportex het volgende:
Geen klein beetje respect? Dan moet de haat wel heel diep zitten ja.
Sorry maar Trump die zoveel liefde voor zijn land heeft dat hij ervoor wil sterven kan ik echt niet serieus nemen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:23 schreef Sportex het volgende:
Tja je geeft me ook niks he reageer eens normaal joh
Hoe zou je het anders verklaren?quote:[img]https://fokstatic.nl/p/5s.g
Een klein beetje liefde voor [quote][img]https://fokstatic.nl/p/10s.gif[/img] Op woensdag 24 juli 2024 04:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Sorry maar Trump die zoveel liefde voor zijn land heeft dat hij ervoor wil sterven kan ik echt niet serieus nemen.
Alles wat Trump doet doet hij voor zichzelf (symptoom van narcisme). Niet alleen voor zijn ego maar hij profiteert er ook van. Niet alleen financieel maar ook om de rechtszaken tegen hem te stoppen en zo gevangenisstraf te ontlopen.quote:
Hoezo 'bereid te sterven voor zijn land'?quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
Hebben jullie hier in dit anti-trump kamp niet een klein beetje respect voor hem gekregen? Ik bedoel: hij was gewoon bereid te sterven voor zijn land. Zou er dan naast zijn narcisme en nukken niet ook een echte diepgewortelde liefde zitten wat je laat afvragen wat zijn intenties daadwerkelijk zijn?
Of denken jullie gewoon dat het een gek is die helemaal gaat ontsporen als ie weer daadwerkelijk aan de macht komt?
Hij heeft ook gewoon de dienstplicht ontdokenquote:Op woensdag 24 juli 2024 06:02 schreef Coeus het volgende:
[..]
Hoezo 'bereid te sterven voor zijn land'?
Hij had geen keus ofzo hoor, toen hij beschoten werd. En als hij die keus wel had, was 'ie absoluut niet bereid te sterven voor zijn land. Die man is doodeng en gevaarlijk: geen greintje respect voor.
iemand neerknallen op campagne slaat inderdaad nergens op ook al ben je het nog zo oneens met zijn standpunten. dat neemt niet weg dat de heer Trump nog steeds een narcist en een psychopaat is die uit wraak op president Obama die hem voor schut zette bij een correspondent dinner besloten heeft uiteindelijk presidenten willen worden om alles af te kunnen breken wat Obama opgebouwd had.quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
En dat Putin hem een worst voor zijn neus hield (Moscow Towers) op een moment dat het zakelijk heel slecht ging en hij nergens meer leningen kon afsluiten.quote:Op woensdag 24 juli 2024 06:18 schreef Sabata het volgende:
[..]
iemand neerknallen op campagne slaat inderdaad nergens op ook al ben je het nog zo oneens met zijn standpunten. dat neemt niet weg dat de heer Trump nog steeds een narcist en een psychopaat is die uit wraak op president Obama die hem voor schut zette bij een correspondent dinner besloten heeft uiteindelijk presidenten willen worden om alles af te kunnen breken wat Obama opgebouwd had.
Waar moet je respect voor hebben dan?quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:19 schreef Sportex het volgende:
Geen klein beetje respect? Dan moet de haat wel heel diep zitten ja.
Lijkt me geen slimme strategie. Republikeinen maken de laatste tijd wat vorderingen bij Afro-Amerikanen, ik betwijfel dat ze dit soort beweringen zullen waarderen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
Dit gaat het narratief worden bij de Republikeinen:
[ x ]
[ x ]
De Biden-Bernie DEI deal!![]()
Ik weet het niet. Clarence Thomas en Tim Scott zijn tenslotte ook erg anti-DEI. Kwestie van Afro-Amerikanen overtuigen dat het niets met racisme te maken heeft. Dat het juist heel racistisch is om iemand op zijn/haar kleurtje/ethnische achtergrond aan te nemen. Wat het natuurlijk ook is maar dan met een positief doel ipv negatief.quote:Op woensdag 24 juli 2024 06:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Lijkt me geen slimme strategie. Republikeinen maken de laatste tijd wat vorderingen bij Afro-Amerikanen, ik betwijfel dat ze dit soort beweringen zullen waarderen.
Gaat er vooral om hoe het argument gebracht wordt. Harris heeft al een lange carrire dus die vlieger dat ze geen enkel intellect zou hebben gaat niet helemaal op.quote:Op woensdag 24 juli 2024 06:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Clarence Thomas en Tim Scott zijn tenslotte ook erg anti-DEI. Kwestie van Afro-Amerikanen overtuigen dat het niets met racisme te maken heeft. Dat het juist heel racistisch is om iemand op zijn/haar kleurtje/ethnische achtergrond aan te nemen. Wat het natuurlijk ook is maar dan met een positief doel ipv negatief.
Ja daarbij worden natuurlijk complottheorieen verspreid dat ze haar carriere te danken heeft aan het feit dat ze zichzelf omhoog geneukt heeft en een belabberde Attorney General was die vooral veel zwarte mannen veroordeelde.quote:Op woensdag 24 juli 2024 07:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Gaat er vooral om hoe het argument gebracht wordt. Harris heeft al een lange carrire dus die vlieger dat ze geen enkel intellect zou hebben gaat niet helemaal op.
Dezelfde Trump die de dienstplicht weigerde is bereid te sterven voor z’n land?quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
Hebben jullie hier in dit anti-trump kamp niet een klein beetje respect voor hem gekregen? Ik bedoel: hij was gewoon bereid te sterven voor zijn land.
Kom op, de Media krijgt nu de schuld omdat Palin een debiel was/is?quote:Op woensdag 24 juli 2024 02:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Absoluut. De Tea Party was toen een sluimerende beweging, maar wel prominent genoeg voor de Republikeinen om er rekening mee te houden. Dus McCain zat ergens in zijn landhuis een VP te zoeken, en besloot toen dat een vrouwelijke gouverneur, volgens de peilingen toen de meest populaire gouverneur in de VS en eentje die wel geliefd maar geen officieel onderdeel was van de Tea Party, een goede keuze zou zijn.
Als McCain toen had verloren, maar hij en zijn team eerlijk waren behandelen had het er misschien nu anders uitgezien. Maar de manier waarmee toen op Palin is ingehakt heeft volgens mij heel veel schade aangericht bij de Republikeinen. Want het voelde heel oneerlijk en dat was het misschien ook. Sarah Palin is eigenlijk een soort Rita Verdonk. Wel conservatief, maar het is niet haar bedoeling om de rechtsstaat af te schaffen. Dus alles wat ze toen tegen haar kreeg gesmeten, was misschien een beetje too much. Ik denk eigenlijk dat het nog steeds een grote reden is waarom de Republikeinen niets van de de media die wij vertrouwen, nog vertrouwen.
quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
Haha sinds wanneer is beschoten worden gelijk aan bereid zijn te sterven? Dat geldt alleen als je je bewust in een positie plaatst waar je beschoten wordt zoals soldaten. In het geval van Trump is iedereen die daar was maar ook iedereen op een random high school in de vs bereid om te sterven.quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
Als hij de verzoenende toon die hij na aanslag beloofd had (unify the country) had voortgezet dan wellicht wel, maar hij verviel na 1 dag al weer in z'n walgelijke retoriek. Dus nee, niet een klein beetje respect voor hem gekregen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
Hebben jullie hier in dit anti-trump kamp niet een klein beetje respect voor hem gekregen?
Het is heel simpel: als Trump er vanuit was gegaan dat er een kleine kans was dat hij beschoten zou worden, had hij er niet gestaan. Bereidheid te sterven was er dan ook niet. En hij stond daar niet voor zijn land, hij stond daar voor Trump en nergens anders voor. Zijn enige echte doel voor de komende verkiezingen is ook winnen om zichzelf gratie te geven en de gevangenis te ontlopen. Meer moet je er niet achter zoeken. De vorige keer was zijn doel roem verwerven en daar rijk mee worden (dat is trouwens mislukt).quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
quote:Op woensdag 24 juli 2024 01:32 schreef Kijkertje het volgende:
Dit gaat het narratief worden bij de Republikeinen:
[ x ]
[ x ]
De Biden-Bernie DEI deal!![]()
Een goed moment om deze weer eens van stal te halen:quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
quote:“Why do some British people not like Donald Trump?” Nate White, an articulate and witty writer from England wrote the following response:
A few things spring to mind. Trump lacks certain qualities which the British traditionally esteem. For instance, he has no class, no charm, no coolness, no credibility, no compassion, no wit, no warmth, no wisdom, no subtlety, no sensitivity, no self-awareness, no humility, no honour and no grace – all qualities, funnily enough, with which his predecessor Mr. Obama was generously blessed. So for us, the stark contrast does rather throw Trump’s limitations into embarrassingly sharp relief.
Plus, we like a laugh. And while Trump may be laughable, he has never once said anything wry, witty or even faintly amusing – not once, ever. I don’t say that rhetorically, I mean it quite literally: not once, not ever. And that fact is particularly disturbing to the British sensibility – for us, to lack humour is almost inhuman. But with Trump, it’s a fact. He doesn’t even seem to understand what a joke is – his idea of a joke is a crass comment, an illiterate insult, a casual act of cruelty.
Trump is a troll. And like all trolls, he is never funny and he never laughs; he only crows or jeers. And scarily, he doesn’t just talk in crude, witless insults – he actually thinks in them. His mind is a simple bot-like algorithm of petty prejudices and knee-jerk nastiness.
There is never any under-layer of irony, complexity, nuance or depth. It’s all surface. Some Americans might see this as refreshingly upfront. Well, we don’t. We see it as having no inner world, no soul. And in Britain we traditionally side with David, not Goliath. All our heroes are plucky underdogs: Robin Hood, Dick Whittington, Oliver Twist. Trump is neither plucky, nor an underdog. He is the exact opposite of that. He’s not even a spoiled rich-boy, or a greedy fat-cat. He’s more a fat white slug. A Jabba the Hutt of privilege.
And worse, he is that most unforgivable of all things to the British: a bully. That is, except when he is among bullies; then he suddenly transforms into a snivelling sidekick instead. There are unspoken rules to this stuff – the Queensberry rules of basic decency – and he breaks them all. He punches downwards – which a gentleman should, would, could never do – and every blow he aims is below the belt. He particularly likes to kick the vulnerable or voiceless – and he kicks them when they are down.
So the fact that a significant minority – perhaps a third – of Americans look at what he does, listen to what he says, and then think ‘Yeah, he seems like my kind of guy’ is a matter of some confusion and no little distress to British people, given that:
• Americans are supposed to be nicer than us, and mostly are.
• You don’t need a particularly keen eye for detail to spot a few flaws in the man.
This last point is what especially confuses and dismays British people, and many other people too; his faults seem pretty bloody hard to miss. After all, it’s impossible to read a single tweet, or hear him speak a sentence or two, without staring deep into the abyss. He turns being artless into an art form; he is a Picasso of pettiness; a Shakespeare of shit. His faults are fractal: even his flaws have flaws, and so on ad infinitum. God knows there have always been stupid people in the world, and plenty of nasty people too. But rarely has stupidity been so nasty, or nastiness so stupid. He makes Nixon look trustworthy and George W look smart. In fact, if Frankenstein decided to make a monster assembled entirely from human flaws – he would make a Trump.
And a remorseful Doctor Frankenstein would clutch out big clumpfuls of hair and scream in anguish: ‘My God… what… have… I… created?' If being a twat was a TV show, Trump would be the boxed set.
Bron
Whahahahaha!quote:
Ik zie best veel republicans filmpjes posten waarin ze hele normale logische dingen zegt gevolgd door "hier wil je toch niet op stemmen"quote:Op woensdag 24 juli 2024 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
Zag al wel dat "Kameltoe" trending was op twitter.
Echt wel. Ondanks zijn bonespurs klom hij toch maar mooi op dat podium! De man hoort een medaille te krijgen!quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
plus!!quote:Op woensdag 24 juli 2024 07:38 schreef Weird- het volgende:
[..]
Dezelfde Trump die de dienstplicht weigerde is bereid te sterven voor z’n land?
Ongetwijfeld.quote:Op woensdag 24 juli 2024 08:54 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
[ x ]
Als de GOP'ers nog zenuwachtiger en gefrustreerder worden de komende dagen, dan gaat er eentje breken en het N-woord gebruiken...de vraag is "wie"?
De domsten? Bv Greene, BoBo, Gaetz of Tuberville?
De dronksten? Ronny Jackson, Marsha Blackburn, Clay Higgins?
Zeg het maar...
Ha dat is vast omdat hij bereid is te sterven voor zijn landquote:
Onverschrokken. De held op sokken.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ha dat is vast omdat hij bereid is te sterven voor zijn land![]()
Ja dat is een beetje het niveau van kamp Orange man.quote:Op woensdag 24 juli 2024 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
Zag al wel dat "Kameltoe" trending was op twitter.
Trump is niet bereid te sterven voor het land. Hij is wel bereid het land te laten sterven voor Trump.quote:Op woensdag 24 juli 2024 04:12 schreef Sportex het volgende:
Implodeert het nu bij kamp Trump? Ik had niet verwacht dat er zo'n chaos zou ontstaan.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:28 schreef AnneX het volgende:
En trump stopt outside rally’s.
Of nog kleiner.
Incoming: lege stadions.
Nou ja…”overweegt”
Alhoewel: ik ken de vraagstelling niet.
Hoe suggestief die was.
https://www.nbcnews.com/p(...)n-attempt-rcna163371
Kijk dat Harris de populair vote gaat winnen lijkt me niet zo relevant. (en ik verwacht niets anders)quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:29 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Kennedy lijkt stemmen van Trump te snoepen. Dat was ook wel te verwachten.
Zorgwekkend zijn wel de staten waar de GOP aan de macht is, mocht Harris daar de meeste stemmen krijgen dan ben ik benieuwd of die staten wat betreft kiesmannen en certificering tegen de wil van de stemmer in zullen gaan of niet. De vorige presidentsverkiezingen geven niet veel hoop voor een goede afloop wat dat betreft.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:49 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kijk dat Harris de populair vote gaat winnen lijkt me niet zo relevant. (en ik verwacht niets anders)
Het gaat zoals altijd om die paar staten.
quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Implodeert het nu bij kamp Trump? Ik had niet verwacht dat er zo'n chaos zou ontstaan.
Ik ben ervan overtuigd dat het Trump kamp vuile trucs gaat uitvoeren mochten ze niet winnen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zorgwekkend zijn wel de staten waar de GOP aan de macht is, mocht Harris daar de meeste stemmen krijgen dan ben ik benieuwd of die staten wat betreft kiesmannen en certificering tegen de wil van de stemmer in zullen gaan of niet. De vorige presidentsverkiezingen geven niet veel hoop voor een goede afloop wat dat betreft.
Op dit moment gaat het om momentum krijgen en de campagne van Trump ondersteboven trappen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:49 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kijk dat Harris de populair vote gaat winnen lijkt me niet zo relevant. (en ik verwacht niets anders)
Het gaat zoals altijd om die paar staten.
Het goed te zien dat ook de republikeinen woke worden. Want het is toch woke wat ze hier zeggen?quote:
klopt, en het momentum hebben ze inderdaad te pakken nu.quote:Op woensdag 24 juli 2024 09:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op dit moment gaat het om momentum krijgen en de campagne van Trump ondersteboven trappen.
En wraak te nemen op alles en iedereen die lelijk tegen 'm deed.quote:Op woensdag 24 juli 2024 08:38 schreef Hanca het volgende:
Zijn enige echte doel voor de komende verkiezingen is ook winnen om zichzelf gratie te geven en de gevangenis te ontlopen.
Een paar dagen voor de verkiezingen had dat hem geholpen, maar dit was te vroeg. Bovendien door het alleen maar over zichzelf te hebben en niet over het slachtoffer raakten mensen de belangstelling kwijt. Donald 'mondkapjes zijn voor slappe mietjes' Trump liep rond met een idioot oversized verband op zijn oor wegens een schrammetje terwijl hij niet stilstond bij de dode in het publiek. Het was gewoon een show voor hem. Mensen prikken door dat soort bullshit heen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:00 schreef koemleit het volgende:
[..]
klopt, en het momentum hebben ze inderdaad te pakken nu.
maar! dat kan nog 12x omslaan voor November.
(nog maar een dikke week geleden werd Trump beschoten en werd er vermeld dat de verkiezingen gespeeld waren, daar hoor je nauwelijiks nog wat over)
Ik vind alles wat jij hierboven stelt.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een paar dagen voor de verkiezingen had dat hem geholpen, maar dit was te vroeg. Bovendien door het alleen maar over zichzelf te hebben en niet over het slachtoffer raakten mensen de belangstelling kwijt. Donald 'mondkapjes zijn voor slappe mietjes' Trump liep rond met een idioot oversized verband op zijn oor wegens een schrammetje terwijl hij niet stilstond bij de dode in het publiek. Het was gewoon een show voor hem. Mensen prikken door dat soort bullshit heen.
En dat is helaas niet alleen in Amerika zo. Feiten doen er maar weinig toe.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:22 schreef Hallojo het volgende:
Het grote probleem is inderdaad dat veel mensen dus niet door die bullshit heen kunnen prikken. Dat is iets wat mij sinds de periode Trump wel duidelijk is geworden.
Alleen dat hergroepren....Hoe? Trump wil het niet over zijn project 2025 plannen hebben. En het Joe-is-oud narratief gaat het ook niet meer worden.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:08 schreef Knipoogje het volgende:
Overigens heeft Kamala nu even momentum. Als de wittebroodsweken voorbij zijn, kamp GOP zich gehergroepeerd heeft, de narratieven en frames door de rechtse media weer bepaald zijn, de centrummedia na deze energy boost hun bothsides positie weer gaan opzoeken dan gaat het weer zwaarder worden.
Iedere bezoeker gewoon een AR-15 geven. Dan komt alles goed.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:34 schreef Montov het volgende:
Ik vind het wel een slechte ontwikkeling dat de Secret Service de oproep doet om geen bijeenkomsten in de open lucht te houden. Dat moet gewoon kunnen. De beveiliging moet gewoon beter.
Tha…daar begint en begon de ellende mee, bedacht ik later.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iedere bezoeker gewoon een AR-15 geven. Dan komt alles goed.
Eens. Er gaat nog genoeg gebeuren. Tot een week of drie van tevoren ligt het allemaal nog open.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik vind alles wat jij hierboven stelt.
behalve dit stuk .
"mensen prikken door dat soort bullshit heen". De (recente) geschiedenis laat wel zien dat dat dus niet het geval is.
(en net zoals het schieten "te vroeg" was, is deze kandidaat wissel in zekere zin dat natuurlijk ook, vandaar ook dat ik zeg dat het momentum nog flink kan verspringen)
Natuurlijk. En dat doet ze al een tijdje.quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Kamala snapt dat je het onderwerp abortus rucksichtslos moet uitspelen
https://www.nu.nl/verkiez(...)l-effect-hebben.html
Wat mij ook verbaast is het gemak waarmee mensen een volstrekt immoreel persoon als Trump zonder enige 'redeeming qualities' accepteren zolang ze menen dat hij hun belangen verdedigt. Ik zou daar echt moeite mee hebben. En daarmee doel ik niet op de mensen die in een bubbeltje leven waar alle negatieve shit over Trump fake news is en ze volledig in hem de succesvolle businessman uit de Apprentice zien, maar Trumpfans hier in Nederland die wel degelijk beter weten.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:22 schreef Hallojo het volgende:
Het grote probleem is inderdaad dat veel mensen dus niet door die bullshit heen kunnen prikken. Dat is iets wat mij sinds de periode Trump wel duidelijk is geworden.
Terecht !quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:17 schreef Hexagon het volgende:
Kamala snapt dat je het onderwerp abortus rucksichtslos moet uitspelen
https://www.nu.nl/verkiez(...)l-effect-hebben.html
Mensen laten zich teveel benvloeden door het nieuws van de dag. Ja, zo'n schietpartij op Trump is groot nieuws en schockeert mensen, en dat Biden zich terugtrekt uit de race verandert de situatie ook. Maar de emotie van beide gebeurtenissen is na enkele dagen (laat staan weken), ook wel weer weg.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik vind alles wat jij hierboven stelt.
behalve dit stuk .
"mensen prikken door dat soort bullshit heen". De (recente) geschiedenis laat wel zien dat dat dus niet het geval is.
(en net zoals het schieten "te vroeg" was, is deze kandidaat wissel in zekere zin dat natuurlijk ook, vandaar ook dat ik zeg dat het momentum nog flink kan verspringen)
Alsof de democraten niet al langer campagne voeren vr abortusrechten.quote:
Biden is er terughoudend in. Maar kandidaten die het onderwerp claimen hebben groot succes.quote:Op woensdag 24 juli 2024 12:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alsof de democraten niet al langer campagne voeren vr abortusrechten.
Of nog langer. Ik kan me heel goed herinneren dat Clinton 'gewoon' zou gaan winnen en ik na die verkiezingsdag's ochtends vroeg de tv aanzette. 'O ja, rood gewoon op voorsprong, zoals verwacht...' Nog eens kijken... 'Wacht, Trump is de rode?!'quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens. Er gaat nog genoeg gebeuren. Tot een week of drie van tevoren ligt het allemaal nog open.
Dan had je niet goed opgeletquote:Op woensdag 24 juli 2024 12:11 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Of nog langer. Ik kan me heel goed herinneren dat Clinton 'gewoon' zou gaan winnen en ik na die verkiezingsdag's ochtends vroeg de tv aanzette. 'O ja, rood gewoon op voorsprong, zoals verwacht...' Nog eens kijken... 'Wacht, Trump is de rode?!'
In de peilingen stond Clinton toen toch voor? Of herinner ik me dat verkeerd?quote:
Zo herinner ik het mij ook. Dat toen ik ging slapen de veronderstelling was dat Clinton zou winnen, en dat het een schok bij mij was toen ik wakker werd. Natuurlijk waren er wel andere die dit voorzien hadden, maar dat was niet de algemene tendens.quote:Op woensdag 24 juli 2024 12:17 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
In de peilingen stond Clinton toen toch voor? Of herinner ik me dat verkeerd?
Van nu.nlquote:Op woensdag 24 juli 2024 12:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Biden is er terughoudend in. Maar kandidaten die het onderwerp claimen hebben groot succes.
Dat er gesproken wordt over reproductive rights, betekent niet dat Biden er moeite mee heeft. Dat is omdat dat positiever klinkt. Er wordt door de republikeinen ook gesproken over pro-life en niet over het inperken van rechten. Abortus is nou eenmaal niet positief, niemand is er blij mee om een abortus te ondergaan (maar het is soms wel noodzakelijk).quote:Zelfs de huidige president vindt het een lastig onderwerp. Wanneer het erover gaat, blijft Joe Biden bij de term "reproductive rights" (rechten met betrekking tot voortplanting) en neemt hij het woord abortus niet in de mond.
Hoogstens kun je stellen dat Harris dit thema makkelijker naar zich toe kan trekken. Omdat zij zich als vrouw in kan leven in mensen die een abortus moeten ondergaan.quote:''Op 22 januari, de datum van de uitspraak in 1974, begon Harris aan een Fight for Reproductive Freedom-tour.''
Dat klopt op zich wel. Maar Trump zat de laatste weken al erg in de lift. Dat soort trends worden op verkiezingsdag eigenlijk altijd uitvergroot. Zie bijvoorbeeld ook de overwinning van Geert.quote:Op woensdag 24 juli 2024 12:17 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
In de peilingen stond Clinton toen toch voor? Of herinner ik me dat verkeerd?
Dat viel wel mee hoor. De tendens onder de peilers was dat Clinton gemakkelijk zou winnen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 12:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt op zich wel. Maar Trump zat de laatste weken al erg in de lift. Dat soort trends worden op verkiezingsdag eigenlijk altijd uitvergroot. Zie bijvoorbeeld ook de overwinning van Geert.
gewoon de oude zinsbouw gebruikenquote:Op woensdag 24 juli 2024 10:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alleen dat hergroepren....Hoe? Trump wil het niet over zijn project 2025 plannen hebben. En het Joe-is-oud narratief gaat het ook niet meer worden.
Kamala is raar is het nieuwe narratief.quote:Op woensdag 24 juli 2024 10:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alleen dat hergroepren....Hoe? Trump wil het niet over zijn project 2025 plannen hebben. En het Joe-is-oud narratief gaat het ook niet meer worden.
Allemaal holle kreten die op een gewoon sterke kandidaat niet werken.quote:Op woensdag 24 juli 2024 12:39 schreef Sabata het volgende:
[..]
gewoon de oude zinsbouw gebruiken
- radical left
- connection to the criminal Biden
- they come after me so they will come after you
- communist that will destroy America and take your jobs
etc etc.
Musk heeft misschien geen 40 miljoen over voor de GOP maar wel alle factcheckers eruit gegooid dus dat duurt altijd even
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |