Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding (Crowdfinance) • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijkbaar zijn er toch wat mazen in de Deense wetgeving. Ik laat mijn inschrijving staan.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijkbaar zijn er toch wat mazen in de Deense wetgeving. Ik laat mijn inschrijving staan.
Denemarken is in elk geval wel mooi. Ik ben er nu voor twee weken. Dus snap wel dat ze er affiniteit mee heeft.
Ik had nog een incentive in huis van WVJG/Frittella uit Papendrecht, dus ben ik afgelopen zaterdag (zondags zijn ze dicht) met een klein gezelschap daar een pannenkoek gaan eten. Dat van die zondag begrijp ik niet goed, zal wel iets religieus zijn.
Het zat er in ieder geval goed vol, dus onze investering is waarschijnlijk in goede handen. De menukaart was wat overdreven uitgebreid, maar dat zie je vaker bij dit type restaurant. Je kunt van alles op een pannenkoek strooien en dat in diverse combinaties
De bediening was deels door mensen met enige afstand tot de arbeidsmarkt, zoals dat tegenwoordig heet. Dat geeft het een extra sympathiek tintje.
Op dinsdag 23 juli 2024 20:18 schreef obligataire het volgende: WVJG/Pony Recreatie Het Lamoen staat nu open voor inschrijving. 1e hypotheek. Gezond bedrijf met veel eigen vermogen en goede resultaten.
Dat en het feit dat de opvolging ook geregeld is maakt dat de continuïteit zekerder is. Na 3 jaar is er wel een herfinanciering.
[..] Dat en het feit dat de opvolging ook geregeld is maakt dat de continuïteit zekerder is. Na 3 jaar is er wel een herfinanciering.
Minpuntje is dat ze in korte tijd erg uitbreiden, dit project, een te bouwen schuur, en dan nog die 5 ha. die ze in januari al hadden gekocht. Hopelijk blijft het hierbij.
Het onderpand is niet héél erg courant, maar met hun bedrijfsresultaten zal het allemaal wel loslopen. En misschien kunnen daar ooit nog meer bouwpercelen gevormd worden.
[..] Nee ik heb ook geen linkje. Wil hem wel graag meenemen dus ik ga morgen om 12 uur maar klaar zitten en hoop dat er dan nog wat ruimte is.
Op dit moment is die voor 75,68% vol, er staat nog ¤71.750 open. Vandaag is nog maar een klein beetje bijgekomen, het meeste is gister al geinvesteerd. Met dit tempo is er morgen nog wel ruimte om in te leggen. Zelf sla ik nu even deze HCN over, bevestig mijn automatisch bevestigen niet, heb even geen ruimte ervoor.
Op dinsdag 23 juli 2024 20:27 schreef obligataire het volgende: Ik had nog een incentive in huis van WVJG/Frittella uit Papendrecht, dus ben ik afgelopen zaterdag (zondags zijn ze dicht) met een klein gezelschap daar een pannenkoek gaan eten. Dat van die zondag begrijp ik niet goed, zal wel iets religieus zijn.
Als ze zondag open waren geweest, konden ze voor financiering niet bij WvjG terecht.
quote:
In verband met de geloofsovertuiging van een deel van de investeerders bij Waardevoorjegeld zullen leningaanvragen niet worden geplaatst indien de lener en/of de vertegenwoordiger activiteiten op zondag onderneemt of voornemens is dit te gaan doen.
[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 24-07-2024 07:28:50 ]
Op woensdag 24 juli 2024 06:58 schreef Tjalala het volgende: Bij Collin op mijn rekening courant komt mijn geld sinds vorige week ineens van "Stichting OPP" in plaats van "Stichting". Tekstuele verduidelijking?
Of dit het nu duidelijker maakt?
quote:
Stichting OPP daagt organisaties uit om te starten vanuit het perspectief van het kind en de ouders. https://stichtingopp.nl/
Het begint echt wel een beetje irritant te worden die betalingen van de betaalproviders. Zo kreeg ik gisteren ook weer een bedrag binnen op de zakelijke rekening met een volstrekt onduidelijke opmerking erbij. Ik denk dat het CRE was omdat ik met hun in discussie was over het verplichte gebruik van een zakelijke rekening bij een zakelijk account. Daarvóór gebruikte ik een privé ING omdat ik geen zin had om voor ieder bijgeschreven waterijsje bankkosten te moeten betalen. Die discussie verloor ik. Zakelijke rekening doorgeven, anders geen centjes voor obli.
Laatst ook al een onduidelijke bijschrijving die dan weer van HCN bleek te zijn. NewFunding maakt er ook een potje van....
Ik denk dan, is het nu echt zo moeilijk om even in de omschrijving te vermelden wie de opdrachtgever is van de betaling? Bij Collin en SIG gebeurt dat wel.
Op zich heb ik er nog niet zoveel moeite mee als 1 of 2 maandelijkse verzamelbetalingen op een zakelijke rekening worden bijgeschreven, dat is qua kosten niet de moeite maar wel als je maandelijks een paar dozijn losse bijschrijvingen krijgt.
Gelukkig werkt GvE tegenwoordig wel met verzamelbetaling in de wallet. Met individuele betalingen zou (mij) dat circa 140 x 13 cent x 12 = 218 euro per jaar kosten. Alleen al voor GvE.
(op moment dat alle projecten onder de nieuwe regeling zouden vallen, dat is nu nog niet zo, GvE had in het verleden geen moeite met een privé bankrekening i.c.m. een zakelijke account.)
[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 24-07-2024 08:43:01 ]
Op woensdag 24 juli 2024 08:21 schreef obligataire het volgende: Daarvóór gebruikte ik een privé ING omdat ik geen zin had om voor ieder bijgeschreven waterijsje bankkosten te moeten betalen. Die discussie verloor ik. Zakelijke rekening doorgeven, anders geen centjes voor obli
Tsja, er is (wettelijk/fiscaal) zover ik weet geen noodzaak om (bij een eenmanszaak) het hebben van een zakelijke rekening verplicht te stellen. Behalve dan dat veel banken aangeven dat je een prive product niet voor zakelijke toepassing mag gebruiken. Als het gaat over een rechtspersoon (BV of NV) dan is de "eigenaar" van de bankrekening in het geval van een prive rekening niet dezelfde als de rechthebbende van het te ontvangen geld en daar doet opp neem ik aan dus moeilijk over, de platformen zelf deden dat in het verleden volgens mij niet, zolang het maar dezelffde tegenrekenign was. Is op zich wel wat over te zeggen, maar ik blijf het wel vreemd vinden dat "bestaande afspraken/contracten" zomaar eenzijdig gewijzigd kunnen worden, wat dat betreft doet GvE het wel weer netjes, de "oude" projecten worden vanuit de oorspronkelijke stichting afgehandeld. Maar de gve rechtpersoon is voor de nieuwe projecten volgens mij ook een andere rechtpersoon geworden dan dat het voor de oude projecten is!.
Overigens na meer dan 3 weken nog niet meer reactie op een vrij simpele vraag dan "geven we door aan de betreffende afdeling bij gve,schandalige minachting van de investeerder!
Dit staat op de site van Collin en lijkt mij vrij logisch. Het gaat over Stichting Online Payments Platform.
OPP hanteert eenzelfde soort constructie als Collin. Dat betekent dat de gelden die OPP als onderneming zelf (Online Payment Platform B.V.) toekomen, gescheiden zijn van de gelden van de gebruikers van OPP (investeerders en leningnemers van Collin). Alle betalingen van en naar onze leningnemers en investeerders verlopen via de stichting Online Payments Foundation. Deze stichting verzorgt, ook in het geval van een faillissement, de afhandeling van alle betalingen.
Rente had misschien een halve punt hoger gemogen, maar is wel 100+% hypothecair gedekt en volgens mij een prima business. En een aflosser. Ik houd van aflossers. En een Drent.
[..] Tsja, er is (wettelijk/fiscaal) zover ik weet geen noodzaak om (bij een eenmanszaak) het hebben van een zakelijke rekening verplicht te stellen. Behalve dan dat veel banken aangeven dat je een prive product niet voor zakelijke toepassing mag gebruiken. Als het gaat over een rechtspersoon (BV of NV) dan is de "eigenaar" van de bankrekening in het geval van een prive rekening niet dezelfde als de rechthebbende van het te ontvangen geld en daar doet opp neem ik aan dus moeilijk over, de platformen zelf deden dat in het verleden volgens mij niet, zolang het maar dezelffde tegenrekenign was. Is op zich wel wat over te zeggen, maar ik blijf het wel vreemd vinden dat "bestaande afspraken/contracten" zomaar eenzijdig gewijzigd kunnen worden, wat dat betreft doet GvE het wel weer netjes, de "oude" projecten worden vanuit de oorspronkelijke stichting afgehandeld. Maar de gve rechtpersoon is voor de nieuwe projecten volgens mij ook een andere rechtpersoon geworden dan dat het voor de oude projecten is!.
Overigens na meer dan 3 weken nog niet meer reactie op een vrij simpele vraag dan "geven we door aan de betreffende afdeling bij gve,schandalige minachting van de investeerder!
Dat menigeen de schandalige minachting ervaart blijkt wel uit het feit dat nieuwe leningen pas na lange tijd vol komen of zelfs helemaal niet en alleen na aanpassing van veel hogere rente. De kwaliteit van de leningen is vaak ook bedroevend evenals GVE zelf. Ik heb al geruime tijd daar niets meer geïnvesteerd. Zelfs als er een lening is met goede rente en dekking die ik elders royaal zou hebben ingeschreven doe ik bij GVE niets meer.
Rente had misschien een halve punt hoger gemogen, maar is wel 100+% hypothecair gedekt en volgens mij een prima business. En een aflosser. Ik houd van aflossers. En een Drent.
Nix mis met Drenthe. Ik heb relatief veel slechte ervaringen met Overijssel. Vraag me niet waarom....
Lijkt me een redelijk project en business. De 100% hyp. gedekt valt wel met een korreltje zout te nemen als het erop aankomt, maar lineair is wel fijn zoals de leningen vroegah waren.
[..] Lijkt me een redelijk project en business. De 100% hyp. gedekt valt wel met een korreltje zout te nemen als het erop aankomt, maar lineair is wel fijn zoals de leningen vroegah waren.
Het perceel grond is aansluitend op eigen perceel. Dat is ook een pre.
[..] Lijkt me een redelijk project en business. De 100% hyp. gedekt valt wel met een korreltje zout te nemen als het erop aankomt, maar lineair is wel fijn zoals de leningen vroegah waren.
Ik heb deze ook meegenomen, 2x basis zelfs. Heerlijk, weer eens een 'echt' project na al dat geklus aan die panden. Het lijkt me een weloverwogen plan van de ondernemer.
Oprecht vraagje trouwens: waar komen die links meestal vandaan? Toch vanuit mailtjes van Collin ivm je status als langdurige en veelvuldige funder? Of begeven jullie je nog in andere netwerken? Of moet ik dit niet vragen en is het zoals de formule van Coca Cola?
[ Bericht 3% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 24-07-2024 15:51:34 ]
Oprecht vraagje trouwens: waar komen die links meestal vandaan? Toch vanuit mailtjes van Collin ivm je status als langdurige en veelvuldige funder? Of begeven jullie je nog in andere netwerken? Of moet ik dit niet vragen en is het zoals de formule van Coca Cola?
Je moet het zo zien: een vliegende start komt de slagingskans van een project (zeer) ten goede. Vandaar dat er op diverse wijzen links 'uitlekken'.
[..] Je moet het zo zien: een vliegende start komt de slagingskans van een project (zeer) ten goede. Vandaar dat er op diverse wijzen links 'uitlekken'.
[..] Ok gotcha. Niet al te veel vragen stellen dus!
Zonder gekheid, het mag wel hoor Een groot deel komt van onze hofleverancier @Jaco078 en dat geldt ook voor deze. Hij is nu nog met vakantie maar meldt dat hij binnenkort weer met de pet rond gaat ten behoeve van de donoren dichtbij de bron.
Herfinanciering: Bij deze lening is er sprake van restschuld op het einde van de looptijd.
Wat weer in directe tegenspraak is met het betaalschema daaronder.
Wat mij ook opviel:
quote:
In de eerste 12 maanden na investering wordt een omzet van ¤ 1.124.000,- geprognosticeerd
Vast (niet) toevallig hetzelfde bedrag als de geprognosticeerde omzet voor 2024, dat al voor de helft om is. Een omzetstijging van meer dan 1/3, terwijl ze nog moeten verbouwen en verhuizen? Het zou mij niet verbazen als er gedurende de looptijd een voorstel komt om de aflossing tijdelijk stop te zetten omdat de omzetgroei toch wat tegenvalt.
Wat mij ook opviel: [..] Vast (niet) toevallig hetzelfde bedrag als de geprognosticeerde omzet voor 2024, dat al voor de helft om is. Een omzetstijging van meer dan 1/3, terwijl ze nog moeten verbouwen en verhuizen? Het zou mij niet verbazen als er gedurende de looptijd een voorstel komt om de aflossing tijdelijk stop te zetten omdat de omzetgroei toch wat tegenvalt.
Het zou kunnen, het klinkt vrij ambitieus. Aan de andere kant is het wel weer consistent met de reden van de verhuizing namelijk de mogelijkheid om verder te kunnen groeien. Als die groeiverwachting er niet zou zijn dan zouden ze net zo goed kunnen blijven zitten waar ze zitten?
Je kunt je ook afvragen hoe snel ze die overtollige ruimten kunnen gaan verhuren. Als daar leegstand op zou treden dan moeten ze de volledige huur dragen. Dat is ook een punt van aandacht.
Maar goed de zekerheden zijn in principe dekkend dus héél erg fout zal het voor ons niet gauw gaan.
Vandaag werd ik verrast doorr een storting van GVE voor project 7417 Dragon Marine. Ja een heel oud project waar al zeer lang door het incassobureau aan getrokken wordt. 8 termijnen ineens. Hulde voor Flandrijn en GvE. Op naar de volgende achterstallige termijnen. De aanhouder heeft uiteindelijk resultaat zien we hier.
Op donderdag 25 juli 2024 07:37 schreef NaRegenDeZon het volgende: Vandaag werd ik verrast doorr een storting van GVE voor project 7417 Dragon Marine. Ja een heel oud project waar al zeer lang door het incassobureau aan getrokken wordt. 8 termijnen ineens. Hulde voor Flandrijn en GvE. Op naar de volgende achterstallige termijnen. De aanhouder heeft uiteindelijk resultaat zien we hier.
Aan het nummer te zien, een project van circa juni-juli 2014?
Mooi resultaat alsnog. Het zegt wel iets over iemands beleggingshorizon, 80+ is misschien geen goede leeftijd om nog aan crowdfunding te beginnen
Op dinsdag 23 juli 2024 20:18 schreef obligataire het volgende: WVJG/Pony Recreatie Het Lamoen staat nu open voor inschrijving. 1e hypotheek. Gezond bedrijf met veel eigen vermogen en goede resultaten.
Voor wie hier in zit. Er kan mogelijk een beroep worden gedaan op een lagere beheervergoeding omdat het een maatschappelijk project is
quote:
Maatschappelijke projecten kennen veelal een lagere beheervergoeding. Hierbij wordt vaak het percentage van 0,05% gebruikt. Als dat zo is, staat dat ook vermeld bij het betreffende project.
[..] Aan het nummer te zien, een project van circa juni-juli 2014?
Mooi resultaat alsnog. Het zegt wel iets over iemands beleggingshorizon, 80+ is misschien geen goede leeftijd om nog aan crowdfunding te beginnen
Ik crowdfund ook redelijk kleinschalig voor mijn moeder die wel een beetje richting de 80 gaat. Weet niet precies in welke nesten ik me werk na een overlijden ooit. Of de afwikkeling van de erfenis duurt 5+ jaar of misschien kan ik gewoon afspreken dat ik die hele CCF account overneem tegen bv de uitstaande hoofdsom en dat verreken.
[..] Ik crowdfund ook redelijk kleinschalig voor mijn moeder die wel een beetje richting de 80 gaat. Weet niet precies in welke nesten ik me werk na een overlijden ooit. Of de afwikkeling van de erfenis duurt 5+ jaar of misschien kan ik gewoon afspreken dat ik die hele CCF account overneem tegen bv de uitstaande hoofdsom en dat verreken.
Dat is een hele interessante kwestie. Misschien eens in de reglementen van de platformen duiken. We hebben er hier ook wel eens over gesproken. Kun je een CF portefeuille overdragen door koper gebruikersnaam en wachtwoord te verstrekken. Dan zit je ook nog met de gekoppelde bankrekening, dat is er dit jaar alleen maar strenger op geworden. Dus overdracht en vererving zal op de officiële manier moeten dus met instemming van het platform en betaalprovider.
Eén ding is zeker: als ik vroeg overlijd dan wacht mijn erfgenamen een enorme klus, ze zullen flink wat moeten uitzoeken en regelen, voordat ze op wereldreis kunnen.
[..] Dat is een hele interessante kwestie. Misschien eens in de reglementen van de platformen duiken. We hebben er hier ook wel eens over gesproken. Kun je een CF portefeuille overdragen door koper gebruikersnaam en wachtwoord te verstrekken. Dan zit je ook nog met de gekoppelde bankrekening, dat is er dit jaar alleen maar strenger op geworden. Dus overdracht en vererving zal op de officiële manier moeten dus met instemming van het platform en betaalprovider.
Eén ding is zeker: als ik vroeg overlijd dan wacht mijn erfgenamen een enorme klus, ze zullen flink wat moeten uitzoeken en regelen, voordat ze op wereldreis kunnen.
Snelle Google levert wel eea op:
" Na het overlijden van een rekeninghouder moet Collin Crowdfund, als de beheerder van het saldo op de rekening courant van de betreffende rekeninghouder, vaststellen wie recht heeft op de investeringen op het betreffende investeerdersaccount. Een notaris kan een document opmaken waarin dat staat (‘verklaring van erfrecht’ of ‘verklaring van executele’). Dat kost geld. In bepaalde gevallen wil Collin Crowdfund wel een account overzetten naar de erfgenaam zonder zo’n document van een notaris. Met dit formulier kunt u nagaan of dat het geval is. "
Op donderdag 25 juli 2024 10:50 schreef obligataire het volgende: Eén ding is zeker: als ik vroeg overlijd dan wacht mijn erfgenamen een enorme klus, ze zullen flink wat moeten uitzoeken en regelen, voordat ze op wereldreis kunnen.
Ja vooral als je bij zo veel platforms zit (die allemaal super shady zijn, red.) is het eigenlijk wel verstandig om een soort overzichtslijst/handleiding te maken evt met je wachtwoorden en alles en die veilig te bewaren. Scheelt enorm veel gedoe voor nabestaanden waarschijnlijk.
" Na het overlijden van een rekeninghouder moet Collin Crowdfund, als de beheerder van het saldo op de rekening courant van de betreffende rekeninghouder, vaststellen wie recht heeft op de investeringen op het betreffende investeerdersaccount. Een notaris kan een document opmaken waarin dat staat (‘verklaring van erfrecht’ of ‘verklaring van executele’). Dat kost geld. In bepaalde gevallen wil Collin Crowdfund wel een account overzetten naar de erfgenaam zonder zo’n document van een notaris. Met dit formulier kunt u nagaan of dat het geval is. "
Dus een transfer op nieuwe naam is hoe dan ook mogelijk en ook de meest logische oplossing lijkt me.
Dat lijkt simpel en logisch idd, maar wat als zich een erfgenaam meldt met een goed verhaal en het account wordt overgedragen , en een week later meldt zich iemand die ook erfgenaam is. Dan heeft het platform een probleem lijkt me.
Dat korreltje zout houdt ook overige investeerders blijkbaar tegen. Een kwartier na opening pas 50%.... Met 8 man een omzet van 8 ton is ook niet zoveel.
[..] Dat lijkt simpel en logisch idd, maar wat als zich een erfgenaam meldt met een goed verhaal en het account wordt overgedragen , en een week later meldt zich iemand die ook erfgenaam is. Dan heeft het platform een probleem lijkt me.
"Onderzoek notaris bij verklaring van erfrecht Voordat de notaris een verklaring van erfrecht afgeeft, doet hij een aantal onderzoeken. Onder andere bij de burgerlijke stand en het Centraal Testamentenregister. Op die manier brengt de notaris alle erfgenamen en de wilsbeschikkingen van de overledene in kaart.
Zijn er veel erfgenamen of zijn de erfgenamen moeilijk te vinden? Dan kan het enkele weken of maanden duren voordat de notaris de verklaring van erfrecht kan afgeven."
[..] Dat korreltje zout houdt ook overige investeerders blijkbaar tegen. Een kwartier na opening pas 50%.... Met 8 man een omzet van 8 ton is ook niet zoveel.
Ondernemer heeft hypotheken die tot aan zijn lippen staan en wil deze lening er nog bij en lost 'maar' 1/3 van de lening af in 48 maanden. De business zal vast wel ok zijn verder.
[..] Ja vooral als je bij zo veel platforms zit (die allemaal super shady zijn, red.) is het eigenlijk wel verstandig om een soort overzichtslijst/handleiding te maken evt met je wachtwoorden en alles en die veilig te bewaren. Scheelt enorm veel gedoe voor nabestaanden waarschijnlijk.
Inderdaad. Ik heb een handleiding in de kluis liggen. Die werk ik als het moet 2 x per jaar bij voor crowdfunding. Alle gebruikersnamen en inlogcodes erbij en meer kan je niet doen.
Adres MEPPELRADE 28 2544XV 's-Gravenhage WOZ-waarde Peildatum WOZ-waarde 01-01-2022 35.000 euro 01-01-2021 35.000 euro 01-01-2020 30.000 euro 01-01-2019 26.000 euro 01-01-2018 25.000 euro 01-01-2017 25.000 euro 01-01-2016 23.000 euro 01-01-2015 22.000 euro 01-01-2014 22.000 euro
Eens, wel kort lopend maar er zal minimaal 12 maanden rente betaald worden. Ik gok er ook een beetje op dat deze wel een vervroegde aflossing gaat krijgen. Overigens denk ik wel dat de woning al even te koop staat. https://www.funda.nl/en/d(...)p-acker-19/43675110/ Adres Schilp acker 19 1965SC Heemskerk WOZ-waarde Peildatum WOZ-waarde 01-01-2023 685.000 euro 01-01-2022 691.000 euro 01-01-2021 555.000 euro 01-01-2020 520.000 euro 01-01-2019 486.000 euro 01-01-2018 442.000 euro 01-01-2017 400.000 euro 01-01-2016 384.000 euro 01-01-2015 370.000 euro 01-01-2014 353.000 euro
Voor mijn dubbele bedrag meegenomen.
[ Bericht 13% gewijzigd door Horsemen op 25-07-2024 13:24:14 ]
[..] [..] Eens, wel kort lopend maar er zal minimaal 12 maanden rente betaald worden. Ik gok er ook een beetje op dat deze wel een vervroegde aflossing gaat krijgen. Overigens denk ik wel dat de woning al even te koop staat. https://www.funda.nl/en/d(...)p-acker-19/43675110/ Adres Schilp acker 19 1965SC Heemskerk WOZ-waarde Peildatum WOZ-waarde 01-01-2023 685.000 euro 01-01-2022 691.000 euro 01-01-2021 555.000 euro 01-01-2020 520.000 euro 01-01-2019 486.000 euro 01-01-2018 442.000 euro 01-01-2017 400.000 euro 01-01-2016 384.000 euro 01-01-2015 370.000 euro 01-01-2014 353.000 euro
Voor mijn dubbele bedrag meegenomen.
Inmiddels voor 96% vol (nog 20k te gaan) en er worden gemiddeld hoge bedragen ingelegd.
Administratiekantoortje meegenomen, kan weinig mis mee gaan.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Tiësto Live @ Melkweg 2000 Best pilot in history
[..] Inmiddels voor 96% vol (nog 20k te gaan) en er worden gemiddeld hoge bedragen ingelegd.
Nog net op tijd voor 500 euro. Meer heb ik even niet liquide.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Tiësto Live @ Melkweg 2000 Best pilot in history
[..] Nog net op tijd voor 500 euro. Meer heb ik even niet liquide.
Ik was ook nog net op tijd, mijn vaste bedrag ingelegd. Ook al was ik eigenlijk van plan pas weer volgende maand een nieuw project mee te nemen. Dan ben ik nu voor augustus ook al gelijk klaar.
En dan mag die wat mij betreft best wel na 2 of 3 maanden vervroegd aflossen als het woonhuis verkocht is, met die minimaal 12 maanden rente die betaald moet worden.
Vorige zomer ben ik met de pet rond gegaan, om wijn te bezorgen bij degenen die mij van linkjes voorzien.
Ik plaatste toen dit bericht:
Bedankje linkjes innercrowd
Vaak krijg ik van diverse kanten de linkjes.
Om dit te continueren zou ik eigenlijk even met de pet rond willen. Als 40 investeerders een paar eurootjes geven, kunnen we deze personen een flesje laten bezorgen. Wel zo goed voor de relaties; we hebben immers enorm(!) veel aan deze linkjes die op diverse manieren gevonden worden. Ook afgelopen jaar weer tientallen (!)
Edit: ik zal een tikkie URL maken. Ik houd het vrijblijvend, geen dwang. Zou gewaardeerd worden als je het idee hebt een voordeel te hebben van de linkjes (vast wel :-) ) je dit laat blijken in een bijdrage dan laat ik wat flesjes sturen naar de betreffende personen.
Dit jaar is nog succesvoller dan vorig jaar: vele tientallen linkjes heb ik kunnen delen, nog vóór de live-gang. En regelmatig nog vóór de pre-publicatie en met regelmaat ook non-publieke.
Doen jullie dit jaar weer mee?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.s. niet de tikkie-URL Quoten aub
Dank
[ Bericht 3% gewijzigd door Jaco078 op 26-07-2024 10:21:06 ]
"Mevrouw de Kool verwacht ¤ 450,- (bruto) per maand te ontvangen uit de verhuur van de aan te kopen garagebox." Is dat normaal ? Of gaat er een drugslab in.
[..] "Mevrouw de Kool verwacht ¤ 450,- (bruto) per maand te ontvangen uit de verhuur van de aan te kopen garagebox." Is dat normaal ? Of gaat er een drugslab in.
Ik betaal voor mijn garagebox 95,- per maand.
Gij bint zunig als Zeeuw
Ik vind het ook veel geld, maar het is wel Den Haag, misschien wordt het aan diplomaten of zo verhuurd. Als je kijkt wat die krengen kosten dan is het ook wel logisch dat de huur navenant is.
[..] "Mevrouw de Kool verwacht ¤ 450,- (bruto) per maand te ontvangen uit de verhuur van de aan te kopen garagebox." Is dat normaal ? Of gaat er een drugslab in.
Ja, in de randstad liggen de prijzen ietsje hoger Ze koop de box overigens verhuurd maar ze ziet blijkbaar mogelijkheden heden om de huidige huur te verhogen van ¤350,- per maand naar ¤450,-. Een flinke verhoging.
Op donderdag 25 juli 2024 20:02 schreef Jaco078 het volgende: Vorige zomer ben ik met de pet rond gegaan, om wijn te bezorgen bij degenen die mij van linkjes voorzien.
Om dit te continueren zou ik eigenlijk even met de pet rond willen. Als 40 investeerders een paar eurootjes geven, kunnen we deze personen een flesje laten bezorgen. Wel zo goed voor de relaties; we hebben immers enorm(!) veel aan deze linkjes die op diverse manieren gevonden worden. Ook afgelopen jaar weer tientallen (!)
Edit: ik zal een tikkie URL maken. Ik houd het vrijblijvend, geen dwang. Zou gewaardeerd worden als je het idee hebt een voordeel te hebben van de linkjes (vast wel :-) ) je dit laat blijken in een bijdrage dan laat ik wat flesjes sturen naar de betreffende personen.
Dit jaar is nog succesvoller dan vorig jaar: vele tientallen linkjes heb ik kunnen delen, nog vóór de live-gang. En regelmatig nog vóór de pre-publicatie en met regelmaat ook non-publieke.
Dank
Done. Jij en jullie ook dank! Ik haal er echt super veel waarde uit om hier de zaakjes te bespreken en op m'n dooie gemak te kunnen inleggen, laat staan de mooie non-publics!
[..] Inderdaad. Ik heb een handleiding in de kluis liggen. Die werk ik als het moet 2 x per jaar bij voor crowdfunding. Alle gebruikersnamen en inlogcodes erbij en meer kan je niet doen.
Gebruiken julilie geen wachtwoordenkluis (digitaal)?
Ik gebruik Bitwarden voor alles. Heb het jaren via een lijst en Excelbestand gedaan, maar dat is natuurlijk niet veilig te noemen 😱
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen. (Roos Vonk)
Op donderdag 25 juli 2024 20:02 schreef Jaco078 het volgende: Vorige zomer ben ik met de pet rond gegaan, om wijn te bezorgen bij degenen die mij van linkjes voorzien.
...
Ook een kleine bijdrage gedaan. Bedankt voor de service en de waardevolle bijdrages/analyses op nieuwe pitches.
[..] Ook een kleine bijdrage gedaan. Bedankt voor de service en de waardevolle bijdrages/analyses op nieuwe pitches.
Ook ik heb weer een bijdrage gedaan. Zeker bij Collin heb ik geen tijd om in de gaten te houden wat wanneer online komt. Zonder jullie zou ik nauwelijks nog kunnen investeren denk ik. Super bedankt!
Dank
Dank wederom voor het afgelopen jaar, heb een bijdrage gedaan. Ik vermoed dat ik voor meer mensen hier spreek dat we graag zien dat je ook een flesje wijn voor jezelf bij de bestelling voegt
Ik vind het ook veel geld, maar het is wel Den Haag, misschien wordt het aan diplomaten of zo verhuurd. Als je kijkt wat die krengen kosten dan is het ook wel logisch dat de huur navenant is.
Alhoewel je ze ook rond de 200 euro p/m hebt maar die zijn misschien kleiner/soberder/minder gunstig gelegen.
Ik ben niet heel enthousiast over dit project. De huur is stevig maar bovenal is het risicoprofiel bij garageboxen een stuk hoger dan veel ander vastgoed. Dan is 7,5% voor mij als box 3 investeerder met 1,2% kosten en de VRH al met al niet zo interessant meer. Daarom heb ik deze overgeslagen en wel voor dubbele inleg meegedaan met de installateur met goudgerande zekerheden.
Ik ben wat projecten door aan het lopen en de verkoop van het pand van een delicatessenwinkel in Drunen lijkt nog niet te vlotten. De prijs is al flink neerwaarts bijgesteld (van 500k naar 425k). Ik hoop dat ze snel een koper vinden tegen een goede prijs. Niet zozeer omdat er zorgen zijn of het geld terug komt - want dat moet goed komen met 240k restschuld - maar omdat ik het altijd wel pijnlijk vind als de ouders van een leningnemer ook flink de boot in gaan.
Dat, hoop geld voor een garagebox. En waarom moet mevrouw de Kool 40k lenen tegen 7,5% rente? Met haar financiële positie zou ze dat zo op moeten kunnen hoesten. Gezien het matige netto rendement laat hem lopen.
Je ontvangt geen 8,5% rente voor een (3e) pandrecht Volgens mij veel belangrijker in welke ondernemer, welk bedrijf en de prognoses/resultaten van het desbetreffende bedrijf je investeert toch?
Op vrijdag 26 juli 2024 10:11 schreef Faraday01 het volgende: Ik ben wat projecten door aan het lopen en de verkoop van het pand van een delicatessenwinkel in Drunen lijkt nog niet te vlotten. De prijs is al flink neerwaarts bijgesteld (van 500k naar 425k). Ik hoop dat ze snel een koper vinden tegen een goede prijs. Niet zozeer omdat er zorgen zijn of het geld terug komt - want dat moet goed komen met 240k restschuld - maar omdat ik het altijd wel pijnlijk vind als de ouders van een leningnemer ook flink de boot in gaan.
Er was toch ook nog een relatie met het pand er tegenover (134), want dat is sinds 2 weken verhuurd. Of was dat juist het oude pand waar ze uit zouden gaan/waren gegaan?
[..] Je ontvangt geen 8,5% rente voor een (3e) pandrecht Volgens mij veel belangrijker in welke ondernemer, welk bedrijf en de prognoses/resultaten van het desbetreffende bedrijf je investeert toch?
nou, zekerheden zijn wel degelijk net zo belangrijk!
[..] Je ontvangt geen 8,5% rente voor een (3e) pandrecht Volgens mij veel belangrijker in welke ondernemer, welk bedrijf en de prognoses/resultaten van het desbetreffende bedrijf je investeert toch?
Die fase ben ik al lang voorbij. Ik kijk eerst naar de zekerheden.
[..] Die fase ben ik al lang voorbij. Ik kijk eerst naar de zekerheden.
Ik ook maar het is ook een combinatie van beiden. Ik investeer niet in een kansloos bedrijf ook al is er voldoende zekerheid. Ik investeer niet om het team van Collin Beheer aan het werk te houden Rust in de tent, dat is het fijnste.
[..] Ik ook maar het is ook een combinatie van beiden. Ik investeer niet in een kansloos bedrijf ook al is er voldoende zekerheid. Ik investeer niet om het team van Collin Beheer aan het werk te houden Rust in de tent, dat is het fijnste.
Eens, combinatie geeft het meeste comfort. Maar een goed track record bij een bepaald platform i.c.m. minder zekerheden vind ik ook zeker wat waard, vaak alsnog een wat hogere rente.
[..] Ik ook maar het is ook een combinatie van beiden. Ik investeer niet in een kansloos bedrijf ook al is er voldoende zekerheid. Ik investeer niet om het team van Collin Beheer aan het werk te houden Rust in de tent, dat is het fijnste.
Ik investeer persoonlijk het liefst in life coaches via GVE die voor 50k @ 10% een coaching opleiding gaan volgen.
[..] Eens, combinatie geeft het meeste comfort. Maar een goed track record bij een bepaald platform i.c.m. minder zekerheden vind ik ook zeker wat waard, vaak alsnog een wat hogere rente.
Dat komt ook voor. En omgekeerd zijn goudgerande zekerheden ook niet altijd zo solide als ze lijken. Zeker bij commercieel vastgoed, wat niet altijd makkelijk te verkopen is.
[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 26-07-2024 18:38:38 ]
quote: Niet snelheid maar het best mogelijke resultaat staat voorop bij de uitwinning van zekerheden
In principe wel mee eens en ik denk dat NLI ook het voortbestaan van de onderneming mee weegt, maar ik vraag me af wanneer het moment komt dat je maar beter kunt doorpakken en met minder genoegen neemt in plaats van eindeloos uitstellen en overleggen. Ik weet uiteraard niet wat er achter de schermen gebeurt maar de afwikkeling van dit project duurt nu al jaren. Na vele updates over niet realistische verwachtingen van de ondernemer, niet nagekomen beloftes en afspraken, voorbijgaande deadlines en verwachtingen van NLI die niet uitkomen ben ik er wel een beetje klaar mee.
Had april vorig jaar al afgelost moeten worden, heeft volgens mijn administratie 19 van (origineel) 27 termijnen betaald waarvan 12 alleen rente. Eerste hypotheek op panden van de BV, afwachten wat er nog van terugkomt maar ik verwacht minstens de helft van de investering af te moeten boeken. De afwikkeling zal nog wel de nodige tijd vergen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is misschien wetenschap van de koude grond, maar als een ondernemer een (fors) lager financieringsbedrag accepteert, is dat een betrouwbaar voorteken om zelf te ontsnappen aan een toekomstig drama.
Door de tweede hypotheek zal de schade waarschijnlijk minimaal zijn.
Kan deze niet meer vinden in mijn GvE omgeving enkel een mail dat ik een update kan vinden bij mijn GvE. Zouden ze het toch op een akkoordje hebben gegooid..? Vreemd dat op eens berichten weg zijn, ik weet zeker dat ik hem wel gezien heb..
Ik snap oprecht niet dat Restaria Het Smulhuis H*pert nog niet vol zit: -bestaande exploitatie; -vlakbij Landal Vennenbos -vaste klandizie als ik reviews lees: -veel van de (518!) reviews zijn goed -lost volledig af naar 0 -materiële dekking.
Op zondag 28 juli 2024 17:46 schreef Jaco078 het volgende: Ik snap oprecht niet dat Restaria Het Smulhuis H*pert nog niet vol zit: -bestaande exploitatie; -vlakbij Landal Vennenbos -vaste klandizie als ik reviews lees: -veel van de (518!) reviews zijn goed -lost volledig af naar 0 -materiële dekking.
Ik zie wel enkele onzekerheden: WOZ waarde per 1-1-2023 is 186K. Dit geeft toch wel een groot verschil met de taxatiewaarde van 325K De vaste activa bestaat voor 81K uit goodwill. Als ik deze 81K uit de balans haal ontstaat wel een heel magere balans met een negatief eigen vermogen. Gerealiseerd resultaat 2023 is zeker netjes maar is inclusief aandeel compagnon. Bij verdeling van 50:50 blijft er maar goed 50K over per persoon. Prognose 2024 met 141K voor geldnemer alleen is natuurlijk goed. Maar het is maar een prognose en hier hecht ik minder waarde aan. Verder vraag ik mij af hoe de kosten van vervanging arbeid compagnon zijn opgenomen. Kosten liggen slecht 32K hoger.
[..] Kan deze niet meer vinden in mijn GvE omgeving enkel een mail dat ik een update kan vinden bij mijn GvE. Zouden ze het toch op een akkoordje hebben gegooid..? Vreemd dat op eens berichten weg zijn, ik weet zeker dat ik hem wel gezien heb..
Bij mij niets aan de hand wat dat betreft. Nu nog de aflossing.
[..] Ik zie wel enkele onzekerheden: WOZ waarde per 1-1-2023 is 186K. Dit geeft toch wel een groot verschil met de taxatiewaarde van 325K De vaste activa bestaat voor 81K uit goodwill. Als ik deze 81K uit de balans haal ontstaat wel een heel magere balans met een negatief eigen vermogen. Gerealiseerd resultaat 2023 is zeker netjes maar is inclusief aandeel compagnon. Bij verdeling van 50:50 blijft er maar goed 50K over per persoon. Prognose 2024 met 141K voor geldnemer alleen is natuurlijk goed. Maar het is maar een prognose en hier hecht ik minder waarde aan. Verder vraag ik mij af hoe de kosten van vervanging arbeid compagnon zijn opgenomen. Kosten liggen slecht 32K hoger.
Terechte opmerkingen, het verbaasde mij ook dat hij alléén, méér winst maakt dan mét de compagnon. Misschien was deze alleen maar een blok aan het been en is deze makkelijk te vervangen door een enthousiast jong personeelslid voor minimumloon of iets in die richting.
Hij heeft een zwakke balans idd, veel schuld. Ondanks dat moet het mogelijk zijn om op deze gunstige plek een goed inkomen te verdienen. Als de winst achteraf 80-100K blijkt te zijn hoeft hij nog steeds niet naar de Sociale Dienst
Ik zit er zelf met een basisbedrag in. Beetje risico hoort er bij.
[..] Terechte opmerkingen, het verbaasde mij ook dat hij alléén, méér winst maakt dan mét de compagnon. Misschien was deze alleen maar een blok aan het been en is deze makkelijk te vervangen door een enthousiast jong personeelslid voor minimumloon of iets in die richting.
Hij heeft een zwakke balans idd, veel schuld. Ondanks dat moet het mogelijk zijn om op deze gunstige plek een goed inkomen te verdienen. Als de winst achteraf 80-100K blijkt te zijn hoeft hij nog steeds niet naar de Sociale Dienst
Ik zit er zelf met een basisbedrag in. Beetje risico hoort er bij.
GVE/overname detach.kantoor Acht gaat hem niet worden..... nog ruim 7 ton te gaan in 2 dagen..zelfs de grootste optimist zou al een andere financier gaan zoeken of er van afzien...
Op maandag 29 juli 2024 13:32 schreef obligataire het volgende: GVE/overname detach.kantoor Acht gaat hem niet worden..... nog ruim 7 ton te gaan in 2 dagen..zelfs de grootste optimist zou al een andere financier gaan zoeken of er van afzien...
Binnen 2 dagen is het early bird investeren afgelopen daarna zijn er nog zo’n 20 dagen om te investeren als ik het goed zie, maar zonder eenmalige rente van 0,5% (extra vroege investeerders rente)
[..] Binnen 2 dagen is het early bird investeren afgelopen daarna zijn er nog zo’n 20 dagen om te investeren als ik het goed zie, maar zonder eenmalige rente van 0,5% (extra vroege investeerders rente)
OK, dat verandert de zaak! Maar dan nog geef ik m niet heel veel kans meer. De meeste geïnteresseerden zullen inmiddels wel toegezegd hebben.
Op maandag 29 juli 2024 14:09 schreef Zeghomaar het volgende: Heb als ervaren investeerder geen 4 dagen bedenktijd. Maar denk wel dat mijn investering over enkele weken naar een ander project kan.
Het heeft toch geen voordelen om je als ervaren investeerder aan te laten merken? Ik heb dit hierom juist niet gedaan en kan hierdoor wel projecten achteraf annuleren.
Stopzetting bedrijf. Huis verkocht om lening af te betalen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Netjes dat de woning zo snel wordt verkocht om schulden af te lossen. Restschuld 1e hypotheek zou 50k lager moeten zijn na toezegging pitch om levensverzekering te gebruiken om schuld te verlagen. Dit soort toezeggingen hebben we vaker gezien dat deze geen waarde hebben.
[..] Het heeft toch geen voordelen om je als ervaren investeerder aan te laten merken? Ik heb dit hierom juist niet gedaan en kan hierdoor wel projecten achteraf annuleren.
[..] Het heeft toch geen voordelen om je als ervaren investeerder aan te laten merken? Ik heb dit hierom juist niet gedaan en kan hierdoor wel projecten achteraf annuleren.
Wanneer heb je dat gedaan, deze keuze? Bij de ervaringstest?
Op maandag 29 juli 2024 16:17 schreef peterc het volgende: Smulhuis Hapert >> lokaal navraag gedaan >> staat als een goede en degelijke restaria bekend >> kortom eten om te "smullen" zeg maar.
Bij dit soort projecten zouden ze eens wat vaker een incentive moeten toevoegen. Dat zelfde is trouwens ook van toepassing op die wasstraat die morgen open gaat. M.i. een gemiste kans.
[..] Betreft het specifiek(e) project(en)? (of in het algemeen)
Het betreft een algemene aankondiging dat, wanneer er geprocedeerd moet/gaat worden, er een voor elk geval specifiek traject incl rekeningnummer komt waarop een vrijwillige bijdrage kan worden gestort. Voor zover mij bekend is dit nog niet recent (wel enkele malen in een wat verder verleden) in praktijk gebracht. Overigens staat het in een recent bericht over MPG/MCF op de update-site
Iemand nog een mening over de LEDlampenboer bij NLI? 10%, 36 mnd, 2.7 M¤ Ik vraag me eigenlijk af waarom een relatief klein Nederlands bedrijf producten gaat verkopen in Australië en Arabische Emiraten? Waarom specifiek daar en waarom niet eerst wat dichter bij huis?
Bij de mail begin juli van HCN over de verzamelbetalingen werd aangegeven dat de betalingen 2-wekelijks geconsolideerd worden uitgekeerd.. Als voorbeeld werd dit aangegeven:
quote:
Voorbeeld: Afgelopen maandag 1 juli was de eerste uitkering van Project XXX, deze wordt nu op maandag 15 juli aan u uitgekeerd. Alle transacties van 1 tot 14 juli worden op maandag 15 juli geconsolideerd aan u uitgekeerd. De eerst volgende uitbetaling van projecten zal daarna op maandag 29 juli zijn.
Bij transacties in mijn account staat nu een eerstvolgende verzamelbetaling met datum 4 augustus (wat een zondag is en dus maandag de 5e op de betaalrekening moet staan), hierbij wordt dan Pavarotti to go Rijwijk met betaaldatum volgens het betaalschema 28 juli betaald. Dus na een eerste verzamelbetaling op maandag 15 juli geen volgende verzamelbetaling op maandag 29 juli maar een week later. Dat 2-wekelijks wordt al gelijk bij de 2e betaling dus pas na 3 weken. Begint al goed. Had ik al net een klein overzichtje gemaatkt met voor de komende 2 maanden de 2-wekelijkse betaaldag, klopt het al gelijk niet meer.
Verder afgelopen vrijdag bericht ontvangen dat ze zullen gaan kijken naar aanpassingen.
quote:
Geachte investeerder,
Naar aanleiding van onze mailing van 8 juli jl. met betrekking tot de nieuwe betaaldienstverlener OPP en de daarmee gewijzigde werkwijze hebben wij van enkele investeerders opmerkingen en suggesties ontvangen om één en ander in die werkwijze aan te passen. Wij willen u danken voor deze feedback. Graag maken wij het iedereen naar de zin, maar u zult begrijpen dat dat helaas niet altijd mogelijk is.
Er zijn gelukkig nog wel voldoende mogelijkheden om aanpassingen te doen in het huidige systeem. Hierover zijn wij nu in gesprek met OPP. Gebruiksgemak is hierbij leidend, maar het kostenaspect houden wij ook in ogenschouw. Externe partijen verhogen maar wat graag de doorlopende licentiekosten voor iedere tool die wij van hen willen gaan gebruiken.
Wij vragen u nog even geduld te hebben. Wij verwachten in het najaar met een grote update te kunnen komen waarbij wij ons uiterste best zullen doen om de meeste opmerkingen en suggesties te kunnen bedienen.
Tot die tijd zal de huidige werkwijze voor alle nieuwe projecten van kracht blijven.
1 wallet bij OPP voor alle aangesloten platformen waarbij de aflossing/rente dagelijks wordt bijgeschreven lijkt voor mij het beste. Dan kan ik makkelijk herinvesteren bij elk gewenst platform en blijft er geen geld heen en weer van/naar OPP.
[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 29-07-2024 18:24:57 ]
Indien te weinig binnen komt wordt er niet geprocedeerd en moeten de investeerders het maar zelf uit zoeken.
Hoe diep kan je zinken?
Ik begrijp je reaktie volkomen maar je kan ook redeneren dat ze tenminste proberen er nog wat van te maken. Probleem is wel dat zulke procedures vooral in Duitsland vele jaren gaan duren en het is nog maar de vraag of ze het zo lang volhouden.
Op maandag 29 juli 2024 18:09 schreef KrekelJapie het volgende: 1 wallet bij OPP voor alle aangesloten platformen waarbij de aflossing/rente dagelijks wordt bijgeschreven lijkt voor mij het beste. Dan kan ik makkelijk herinvesteren bij elk gewenst platform en blijft er geen geld heen en weer van/naar OPP.
Ik weet niet of ik een voorstander ben van 1 wallet bij OPP. Als de OPP betalingen bij HCN eens per week zouden zijn vind ik dat al een heel stuk beter dan eens per 2 weken, dat sluit beter aan op mijn administratie. En als je aangeeft eens per 2 weken uit te betalen, moet dat niet opeens 3 weken worden. Bij die komende verzamelbetaling van 4 augustus staat ook alleen de betaling van een project met betaaldatum 28 juli, wanneer worden dan de projecten met betaaldatum 1 augustus en 3 augustus betaald? Wordt dat dan 1 week later, 2 weken of ook weer 3 weken? Of worden die deze week nog toegevoegd aan de verzamelbetaling van 4 augustus? Je wilt als investeerder toch weten wanneer je welke betalingen kunt verwachten?
Op maandag 29 juli 2024 17:55 schreef Soulfreak het volgende: Bij de mail begin juli van HCN over de verzamelbetalingen werd aangegeven dat de betalingen 2-wekelijks geconsolideerd worden uitgekeerd.. Als voorbeeld werd dit aangegeven: [..] Bij transacties in mijn account staat nu een eerstvolgende verzamelbetaling met datum 4 augustus (wat een zondag is en dus maandag de 5e op de betaalrekening moet staan), hierbij wordt dan Pavarotti to go Rijwijk met betaaldatum volgens het betaalschema 28 juli betaald. Dus na een eerste verzamelbetaling op maandag 15 juli geen volgende verzamelbetaling op maandag 29 juli maar een week later. Dat 2-wekelijks wordt al gelijk bij de 2e betaling dus pas na 3 weken. Begint al goed. Had ik al net een klein overzichtje gemaatkt met voor de komende 2 maanden de 2-wekelijkse betaaldag, klopt het al gelijk niet meer.
Verder afgelopen vrijdag bericht ontvangen dat ze zullen gaan kijken naar aanpassingen. [..]
Dit bedrag van Pavarotti to Go wijkt ook af van het betaalschema. (1 cent) Ga even mailen.
[..] Ik weet niet of ik een voorstander ben van 1 wallet bij OPP. Als de OPP betalingen bij HCN eens per week zouden zijn vind ik dat al een heel stuk beter dan eens per 2 weken, dat sluit beter aan op mijn administratie. En als je aangeeft eens per 2 weken uit te betalen, moet dat niet opeens 3 weken worden. Bij die komende verzamelbetaling van 4 augustus staat ook alleen de betaling van een project met betaaldatum 28 juli, wanneer worden dan de projecten met betaaldatum 1 augustus en 3 augustus betaald? Wordt dat dan 1 week later, 2 weken of ook weer 3 weken? Of worden die deze week nog toegevoegd aan de verzamelbetaling van 4 augustus? Je wilt als investeerder toch weten wanneer je welke betalingen kunt verwachten?
Ik zou best wel graag (kosteloos) 1 OPP wallet hebben waar alle platformen dan hun betalingen doen (per project 1 betaalregel!) van waaruit ik kan handelen alsof het een bankrekening is, maar dat zal wel een utopie zijn.
Maar het belangrijkste is eigenlijk dat ze de uitbetalingen in de juiste maand laten vallen want anders krijg je maanden waarin een project 2x betaald, maar ook maanden van 0x en dat wil je dus niet als je over maandelijkse rente en aflosschema spreekt in de projecten. Bij GvE komt dat helaas nu al voor en klopt mijn maandelijkse aflosschema dus regelmatig niet, want 12 maandelijske bedragen per project per jaar volgens het schema, maar bij betalingen per twee weken verzameld dus dat past niet altijd even lekker. Dus bijv. 12, 24 of 48 betalingen per jaar met een vaste interval, of gewoon een r/c net als CCF wat je desgewenst zelf bijvoorbeeld aan het eind of begin van de maand kunt overboeken.
Indien te weinig binnen komt wordt er niet geprocedeerd en moeten de investeerders het maar zelf uit zoeken.
Hoe diep kan je zinken?
Even voor de volledigheid een 'copy / paste' gedaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik krijg echt kromme tenen van de passage: Wat we in sommige gevallen wel merken is dat de gedaagde wel bereid is tot een oplossing nu het menens wordt.
Ja hè hè.... wat een verrassende ontdekking dit weer van MaxCF! Als leningnemers in de gaten hebben dat platform de touwtjes stevig in handen heeft, dan weten ze wel dat het menens is en er dus sowieso geen ontkomen aan is. Maar bij MaxCF is ieder k*tsmoesje steeds weer aanleiding om de teugels maar weer eens te laten vieren.
Processen lijken sterk verbeterd en het lijkt alsof ze minder risicovolle projecten (bijna geen CC en C) aannemen tov de jaren hiervoor, maar toch denk ik niet aan nog 1 project van dit platform mee te nemen.
[..] Even voor de volledigheid een 'copy / paste' gedaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik krijg echt kromme tenen van de passage: Wat we in sommige gevallen wel merken is dat de gedaagde wel bereid is tot een oplossing nu het menens wordt.
Ja hè hè.... wat een verrassende ontdekking dit weer van MaxCF! Als leningnemers in de gaten hebben dat platform de touwtjes stevig in handen heeft, dan weten ze wel dat het menens is en er dus sowieso geen ontkomen aan is. Maar bij MaxCF is ieder k*tsmoesje steeds weer aanleiding om de teugels maar weer eens te laten vieren.
Met de voor eind juli beloofde aflossingen wil het dan ook nog niet erg vlotten. En de op 19 juni aangekondigde agenda voor de AMA's dit jaar hebben we ook nog niet gezien. Kennelijk te druk met KAZPAR (is nu life)
[..] Bij mij is het bedrag van die Pavarotti wel gelijk aan wat staat in het betaalschema. Eerder week het bedrag van Amsterdam Canal Hotels wel 1 cent af.
Antwoord van HCN. OPP heeft een andere manier van afronden dan HCN. Daarom wijkt het af. OPP bepaald dus en niet de klant HCN. Nemen ze mee in de update voor het najaar. Ik verwacht er weinig van.
Derhalve bedragen en maanden die gaan afwijken. Handmatig dus en niet meer te automatiseren als je dat wilt.
Processen lijken sterk verbeterd en het lijkt alsof ze minder risicovolle projecten (bijna geen CC en C) aannemen tov de jaren hiervoor, maar toch denk ik niet aan nog 1 project van dit platform mee te nemen.
Zo lang men niet antwoord op mails die ik ze stuur aangaande oude Capital Circle projecten met problemen. Blijft het voor mij een dikke "no go".
Op maandag 29 juli 2024 20:22 schreef obligataire het volgende: Wat een gepuzzel iedere maand bij NLI. Kunnen die lui nou niet gewoon een betaalspecificatie sturen van NLI en van GC afzonderlijk?
Helemaal mee eens. Het is één van de redenen dat ik terughoudend ben met het investeren bij NLI. Ik heb er wel eens contact met hen over gehad, maar ze zagen het probleem helemaal niet
[..] Zo lang men niet antwoord op mails die ik ze stuur aangaande oude Capital Circle projecten met problemen. Blijft het voor mij een dikke "no go".
Idem voor geen update versturen wanneer er een betaalachterstand is. Ik heb nu een project waar al 5 maanden geen betaling voor is ontvangen, maar nog geen enkele update ontvangen. Bij HCN had ik gister voor een project wat een week te laat is al een update.
Het is ook niet zo gek dat het lang duurt voor nieuwe projecten daar volkomen.
[..] En na 6 maanden een lineaire aflossing. Ik denk er nog even over na.
En een eigen inbreng van 100K.
Dat het geld terug komt, daar maak ik me weinig zorgen over. Vooral die WO vennoot, die zal niet zitten te wachten op een loonbeslag. Dat wil je niet meemaken als je leiding moet geven aan 9 directeuren
Die hypotheken bieden weinig comfort, maatschappelijke en dorpse status kon wel eens een grotere drijfveer zijn om terug te betalen.
De terugbetaling zelf kon wel eens een beetje hobbelig worden, we zien wel. Bescheiden inleg.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de projectomschrijving (april 2022) stond:
quote:
Op dit moment zijn er 3 vestigingen van Tarboosh, te weten in Beverwijk, Enschede en Scheveningen. Het filiaal in Scheveningen aan de Prins Willemstraat wordt nu uitgebreid met een lunchroom.
Ik zit eraan te denken om crowdfunding te starten voor mijn kledingmerk.
1. Ik wil niet persoonlijk garant staan als mijn voorraad niet verkoopt (en de investeerder zijn geld kwijt is). 2. Ik wil geen aandelen uitgeven. 3. Ik wil niet iedere maand verantwoording afleggen als ik eenmaal financiering heb aangetrokken.
4. Ik kan wel goed rendement betalen als het goed gaat.
Waar kan ik dit het beste crowdfunden en volgens welke constructie?
Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende: Ik zit eraan te denken om crowdfunding te starten voor mijn kledingmerk.
1. Ik wil niet persoonlijk garant staan als mijn voorraad niet verkoopt (en de investeerder zijn geld kwijt is). 2. Ik wil geen aandelen uitgeven. 3. Ik wil niet iedere maand verantwoording afleggen als ik eenmaal financiering heb aangetrokken.
Crowdaboutnow. Extra plus als je een eigen netwerk hebt.
Denk ook het enige platform waar je met deze voorwaarden binnenkomt.
[..] Crowdaboutnow. Extra plus als je een eigen netwerk hebt.
Denk ook het enige platform waar je met deze voorwaarden binnenkomt.
Thanks. Wat bedoel je met eigen netwerk? Want dat heb ik niet.
Mag trouwens ook een internationaal platform zijn. Bijvoorbeeld Kickstarter Indigogo. Maar hier moet je het product meteen verkopen aan backers.
Als ik mijn campagne publiceer op bijvoorbeeld Crowdaboutnow of iets anders, is dat genoeg om investeerders aan te trekken of moet ik ook echt promotie en marketing uitvoeren. Heeft iemand hier nog goede bureaus voor aan wie ik dat kan uitbesteden? Ik weet van bijvoorbeeld Kickstarter dat er marketingbureaus zijn die tegen een vergoeding e-mailmarketing voor je doen naar potentiele backers en innovators.
Of is het helemaal zelf doen, zonder investeerders en crowdfunding toch het beste? Met crowdfunding en kapitaal heb ik meer slagkracht en kan ik sneller impact maken.
Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende: Ik zit eraan te denken om crowdfunding te starten voor mijn kledingmerk.
Ik wil ondernemen maar met geld van anderen zonder zelf enig risico te lopen.👋👋
[..] Ik wil ondernemen maar met geld van anderen zonder zelf enig risico te lopen.👋👋
Ik heb zelf al circa 15K geïnvesteerd plus een hoop tijd (bijna 10 jaar). Heb al merkregistratie, prototypen, website etc. Maar crowdfunding is om een kleine voorraad aan te leggen + marketingbudget.
afhankelijk van het bedrag wat je zoekt.
1. crowdabout now, maar dat gaat je alleen lukken als je een geitenwollensokkenduurzame inslag hebt in je product. zo niet: Als je zelf niet in je product geloofd, waarom wij dan wel? 2. crowdlending dan 3. waar moet je dat dan doen? ik heb de indruk dat de platformen geen enkele contact hebben met de leners zolang er maandelijks betaald wordt. 4 Het is of rendement als het goed gaat (met aandelen; punt 2!) of rentelasten.
Maar alles hangt of staat met het bedrag en de vorm. lineair, aflossingsvrij, 500k,50k, 7%, 10%, zekerheden voor de leners. Er zijn te veel variabelen, maar als jij al niet gelooft in succes dan kan je beter nu kappen.
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Musical De Tocht is failliet. Project van (o.a.) GVE. Ik denk niet dat iemand hier er in gestapt is, het was niet echt een serieuze aanbieding voor investeerders, maar is hier wel meerdere keren besproken. Dat het spul nu failliet is verbaast mij niet zo, wel dat het met zoveel spektakel gebeurd. Er wordt een aardige beerput opengetrokken. Omrop Fryslan: Musical De Tocht failliet: "Vanaf dag één een put aan schulden" Wâldnet: Musical De Tocht vraagt faillissement aan Wâldnet is wat stelliger dan Omrop Fryslân, die waarschijnlijk het persbericht wat bijgeschaafd heeft. Voor wie geen zin heeft in klikken en lezen:
quote:
Bovendien kwam naar voren dat de voormalig bestuurder Hans Staal in eerdere communicatie richting leningverstrekkers NPEX, Geld voor Elkaar en Cultuur + Ondernemen foutief of onvolledig was geweest. Zo was onder andere in de NPEX prospectus aantoonbaar onjuist gesuggereerd dat de Tocht B.V. destijds kapitaalkrachtiger was dan in werkelijkheid. (...)
Naast bovenstaande beëindigde Staal na zijn vertrek onrechtmatig de wettelijk verplichte LEI-registratie (Legal Entity Identifier) van de Tocht B.V. en wiste hij zijn volledige e-mailbox waardoor relevante communicatie en afspraken niet meer terug te halen waren.
1. crowdabout now, maar dat gaat je alleen lukken als je een geitenwollensokkenduurzame inslag hebt in je product. zo niet: Als je zelf niet in je product geloofd, waarom wij dan wel? 2. crowdlending dan 3. waar moet je dat dan doen? ik heb de indruk dat de platformen geen enkele contact hebben met de leners zolang er maandelijks betaald wordt. 4 Het is of rendement als het goed gaat (met aandelen; punt 2!) of rentelasten.
Maar alles hangt of staat met het bedrag en de vorm. lineair, aflossingsvrij, 500k,50k, 7%, 10%, zekerheden voor de leners. Er zijn te veel variabelen, maar als jij al niet gelooft in succes dan kan je beter nu kappen.
Ik ga eerst meer marktonderzoek en testen. Maar ik wilde dit alvast weten over crowdfunding.
Op dinsdag 30 juli 2024 17:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende: Musical De Tocht is failliet. Project van (o.a.) GVE. Ik denk niet dat iemand hier er in gestapt is, het was niet echt een serieuze aanbieding voor investeerders, maar is hier wel meerdere keren besproken. Dat het spul nu failliet is verbaast mij niet zo, wel dat het met zoveel spektakel gebeurd. Er wordt een aardige beerput opengetrokken. Omrop Fryslan: Musical De Tocht failliet: "Vanaf dag één een put aan schulden" Wâldnet: Musical De Tocht vraagt faillissement aan Wâldnet is wat stelliger dan Omrop Fryslân, die waarschijnlijk het persbericht wat bijgeschaafd heeft. Voor wie geen zin heeft in klikken en lezen: [..]
Nee, ik denk niet dat hier veel mensen geschokt zullen zijn…
Op dinsdag 30 juli 2024 17:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende: Musical De Tocht is failliet. Project van (o.a.) GVE. Ik denk niet dat iemand hier er in gestapt is, het was niet echt een serieuze aanbieding voor investeerders, maar is hier wel meerdere keren besproken. Dat het spul nu failliet is verbaast mij niet zo, wel dat het met zoveel spektakel gebeurd. Er wordt een aardige beerput opengetrokken. Omrop Fryslan: Musical De Tocht failliet: "Vanaf dag één een put aan schulden" Wâldnet: Musical De Tocht vraagt faillissement aan Wâldnet is wat stelliger dan Omrop Fryslân, die waarschijnlijk het persbericht wat bijgeschaafd heeft. Voor wie geen zin heeft in klikken en lezen: [..]
Ik meen me te herinneren dat we (ik in elk geval) het hier behoorlijk afgezeken hebben. Vooral het feit dat GVE het flink pushte onder haar klantenbestand in oa de mail van 11-11-2021, terwijl de zekerheden slecht en het risico hoog was. Dus mensen erin getrokken met een marketing campagne die droop van de nostalgie en emotie, en iedereen die erin is getrapt nu z'n geld kwijt.
[..] Thanks. Wat bedoel je met eigen netwerk? Want dat heb ik niet.
Mag trouwens ook een internationaal platform zijn. Bijvoorbeeld Kickstarter Indigogo. Maar hier moet je het product meteen verkopen aan backers.
Als ik mijn campagne publiceer op bijvoorbeeld Crowdaboutnow of iets anders, is dat genoeg om investeerders aan te trekken of moet ik ook echt promotie en marketing uitvoeren. Heeft iemand hier nog goede bureaus voor aan wie ik dat kan uitbesteden? Ik weet van bijvoorbeeld Kickstarter dat er marketingbureaus zijn die tegen een vergoeding e-mailmarketing voor je doen naar potentiele backers en innovators.
Of is het helemaal zelf doen, zonder investeerders en crowdfunding toch het beste? Met crowdfunding en kapitaal heb ik meer slagkracht en kan ik sneller impact maken.
Het is eigenlijk simpel.
1. Je overtuigt investeerders of kickstarters om geld in te leggen in jouw business. Dit moet je dan 100% met je businessplan, presentatie en charisma voor elkaar zien te krijgen.
2. Je overtuigt crowdfunders om je geld te lenen. Hier leun je een stuk minder op die presentatie, maar meer op de zekerheden en onderpand dat je kan bieden. Hoofdelijke aansprakelijkheid is eigenlijk minimaal maar meestal niet genoeg.
[..] Ik meen me te herinneren dat we (ik in elk geval) het hier behoorlijk afgezeken hebben. Vooral het feit dat GVE het flink pushte onder haar klantenbestand in oa de mail van 11-11-2021, terwijl de zekerheden slecht en het risico hoog was. Dus mensen erin getrokken met een marketing campagne die droop van de nostalgie en emotie, en iedereen die erin is getrapt nu z'n geld kwijt.
Ze zouden daar een musical over moeten maken: "De miskluun" Een groep goedgelovigen die achter de mooiste beloften aan gaan en uiteindelijk bedonderd belazerd en beroofd achterblijven. Ken net zou ook wel een passende titel kunnen zijn. Lijkt me een mooie kerstuitzending voor Max. Voor alle duidelijkheid: Omroep Max.
Ik zou lekker doorsparen zodat je het zelf kunt financieren, en als dat niet snel genoeg gaat: je ouders lief aankijken.
[..] Antwoord van HCN. OPP heeft een andere manier van afronden dan HCN. Daarom wijkt het af. OPP bepaald dus en niet de klant HCN. Nemen ze mee in de update voor het najaar. Ik verwacht er weinig van.
Derhalve bedragen en maanden die gaan afwijken. Handmatig dus en niet meer te automatiseren als je dat wilt.
Waarom klopt het dan wel altijd met het betaalschema bij Collin en nu niet bij HCN?
Bij de verzamelbetaling van 4 augustus heb ik nu ook de augustus termijn van Amsterdam Canal Hotels staan met datum 30 juli (datum in betaalschema is 1 augustus, dus een paar dagen eerder al bij OPP ontvangen). Deze 2e termijn is qua bedrag wel gelijk aan wat in het betaalschema stond, dus niet 1 cent minder zoals de 1e termijn. Dat wordt zo dus voor de nieuwe projecten iedere maand checken of er wel of niet een cent minder wordt betaald en zo ja maar weer aanpassen in mijn eigen excel administratie. Lekker extra werk.
[..] Waarom klopt het dan wel altijd met het betaalschema bij Collin en nu niet bij HCN?
Ik heb het idee dat Collin nog steeds zelf de wallets beheerd en een soort RC met OPP heeft. Ik geloof bv. niet dat een geautoriseerde betaaldienstverlener bedragen naar investeerders doorstort die nooit zijn ontvangen. Iets wat regelmatig voorkomt bij Collin en niet bij de andere platforms.
[..] Ik heb het idee dat Collin nog steeds zelf de wallets beheerd en een soort RC met OPP heeft. Ik geloof bv. niet dat een geautoriseerde betaaldienstverlener bedragen naar investeerders doorstort die nooit zijn ontvangen. Iets wat regelmatig voorkomt bij Collin en niet bij de andere platforms.
Dat zijn overduidelijk 2 lagen ja. Wat wij zien is niet de OPP wallet.
Op maandag 29 juli 2024 18:09 schreef KrekelJapie het volgende: 1 wallet bij OPP voor alle aangesloten platformen waarbij de aflossing/rente dagelijks wordt bijgeschreven lijkt voor mij het beste. Dan kan ik makkelijk herinvesteren bij elk gewenst platform en blijft er geen geld heen en weer van/naar OPP.
Met alle respect, maar dat zou rampzalig zijn.
Stel je voor je hebt 1000 lopende projecten, en de waterijsjes komen dagelijks binnen op 1 OPP wallet, alles door elkaar heen en vaak zonder goede omschrijving laat staan vermelding van betrokken cf-platform. Dan mag je wel iemand in dienst nemen om het te administreren.....
[..] Ik heb het idee dat Collin nog steeds zelf de wallets beheerd en een soort RC met OPP heeft. Ik geloof bv. niet dat een geautoriseerde betaaldienstverlener bedragen naar investeerders doorstort die nooit zijn ontvangen. Iets wat regelmatig voorkomt bij Collin en niet bij de andere platforms.
Volgens mij doet ook een geautoriseerde betaaldienstverlener gewoon waar haar opdrachtgever opdracht voor geeft, uiteindelijk beheert opp een berg geld van een platform (en dat doet ook ccf niet meer zelf want dan moeten ze dara een speciale vergunning voor hebben) en voert daar ontvangsten / betalingen voor uit. Mij lijkt dat ccf zelf een r/c administratie bijhoudt en op basis daarvan (bij opname) opdracht geeft gelden naar een bankrekening van een investeerders uit die grote pot over te boeken. Bij hcn zal dat niet veel anders zijn, uiteindelijk bepaalt hcn gewoon welke bedragen door opp overgeboekt moeten worden. Als ze daarbij niet goed omgaan met afrondingen (of dat aan opp overlaten) dan gaat het mis. Ik heb ik een ver verleden al eens met hcn over afrondingen etc. gesproken, mijn conclusie was toen dat ze meer verstand van horeca hebben
Op woensdag 31 juli 2024 08:54 schreef obligataire het volgende: Stel je voor je hebt 1000 lopende projecten, en de waterijsjes komen dagelijks binnen op 1 OPP, alles door elkaar heen en vaak zonder goede omschrijving laat staan betrokken platform.
De basisvoorwaarde is wel dat per regel staat welk platform en welk project het betreft en dan bij voorkeur ook nog wat het aflos, rente en kostendeel is. Dat lijkt me dan prima geautomatiseerd te verwerken. En dan bijvoorkeur als csv bestand te downloaden, laat maar komen...
[..] De basisvoorwaarde is wel dat per regel staat welk platform en welk project het betreft en dan bij voorkeur ook nog wat het aflos, rente en kostendeel is. Dat lijkt me dan prima geautomatiseerd te verwerken. En dan bijvoorkeur als csv bestand te downloaden, laat maar komen...
Voor mensen die daar handig in zijn zou dat misschien kunnen werken.
Ik constateer zelf op dit moment dat er bedragen binnen komen waarbij geen enkele vermelding is van platform laat staan individueel project. Het is dat ik zelf de zaak strak georganiseerd heb en uiteindelijk kom ik er wel achter maar het is duidelijk dat het geen prioriteit heeft bij de platformen. Denk aan HCN, Crowdpartners, Newfunding.
Ik moet er echt niet aan denken dat ik dagelijks door een brei aan bijschrijvingen moet lopen, ondertussen switchend van het ene excel tabblad naar het andere........
Met Collin bijvoorbeeld ben ik nu supersnel klaar omdat alles exact in dezelfde volgorde binnenkomt. Zou het zeer jammer vinden als dat anders zou worden.
[..] Met alle respect, maar dat zou rampzalig zijn.
Stel je voor je hebt 1000 lopende projecten, en de waterijsjes komen dagelijks binnen op 1 OPP wallet, alles door elkaar heen en vaak zonder goede omschrijving laat staan vermelding van betrokken cf-platform. Dan mag je wel iemand in dienst nemen om het te administreren.....
Ik moet er ook niet aan denken. Nu kan ik het makkelijk en per platform bijwerken en controleren als het door elkaar zou staan dan kap ik er echt mee. Met ook enige honderden lopende projecten is dat dan niet te doen.
Zo wie zo is dat hele OPP m.i. een hele slechte ontwikkeling. Voor zo ongeveer mijn hele crowdfund portefeuille ligt het risico nu bij één partij. Dit zou in de begin jaren van crowdfuning misschien een goed idee geweest zijn met verschillende cowboys in de markt maar sinds we met vele investeerders zo ons best hebben gedaan om e.e.a. onder te brengen in onafhankelijke stichtingen is die hele OPP m.i. een verslechtering en een vergroting van de risico’s.
Op woensdag 31 juli 2024 10:04 schreef Horsemen het volgende: Zo wie zo is dat hele OPP m.i. een hele slechte ontwikkeling. Voor zo ongeveer mijn hele crowdfund portefeuille ligt het risico nu bij één partij.
Bij hoeveel verschillende banken heb je een rekening, maak je wel eens gebruik van iDEAL? Oftewel, ligt het risico dan ook niet bij één (of een zeer beperkt aantal) partijen.
Laat ik voorop stellen dat ik het geheel niet ga verdedigen en/of reclame ga maken voor opp, maar ze hebben wel een vergunning (https://www.dnb.nl/openbaar-register/registerdetailpagina/?registerCode=WFTBI&relationNumber=R124325) van DNB als betaalinstelling en die krijg je niet zomaar, er is zover ik weet geen enkel crowdfunding platform in nl die zo'n vergunning met bijbehorend toezicht heeft of had.
Ze mogen dus onder toezicht van DNB "virtueel bankje" spelen (geldtransacties uitvoeren tussen IBAN's), dat gaat wel wat verder dan de "onafhankelijke stichtingen" van de verschillende crowdfunding platformen waar de cf eigenaar vaak ook (enig) bestuurder is waardoor o.a. ccf nog steeds gelden kan bijboeken die ze nog niet ontvangen hebben, en zo zijn er mogelijk nog wel wat voorbeelden te vinden.
Of het allemaal 100% waterdicht geregeld is etc., vast niet, maar dat is bij (zo ongeveer) geen enkele bank naar mijn mening. Uiteindelijk is er altijd wel ergens een zwakke schakel waar het fout kan gaan (en ja daar is een deposito garantiestelsel op van toepassing en dat is hier niet het geval, maar hier gaat het geld wel alleen door de handen van de stichting derdengelden die ook weer apart onder toezicht staat van DNB.
Overigens mogen ze ook een andere payment provider gebruiken hoor, als die maar de juiste vergunningen heeft wat een voorwaarde is vanuit de ecsp. (of als platform zelf doen met de juiste vergunning)
[..] Bij hoeveel verschillende banken heb je een rekening, maak je wel eens gebruik van iDEAL? Oftewel, ligt het risico dan ook niet bij één (of een zeer beperkt aantal) partijen.
Laat ik voorop stellen dat ik het geheel niet ga verdedigen en/of reclame ga maken voor opp, maar ze hebben wel een vergunning (https://www.dnb.nl/openbaar-register/registerdetailpagina/?registerCode=WFTBI&relationNumber=R124325) van DNB als betaalinstelling en die krijg je niet zomaar, er is zover ik weet geen enkel crowdfunding platform in nl die zo'n vergunning met bijbehorend toezicht heeft of had.
Ze mogen dus onder toezicht van DNB "virtueel bankje" spelen (geldtransacties uitvoeren tussen IBAN's), dat gaat wel wat verder dan de "onafhankelijke stichtingen" van de verschillende crowdfunding platformen waar de cf eigenaar vaak ook (enig) bestuurder is waardoor o.a. ccf nog steeds gelden kan bijboeken die ze nog niet ontvangen hebben, en zo zijn er mogelijk nog wel wat voorbeelden te vinden.
Of het allemaal 100% waterdicht geregeld is etc., vast niet, maar dat is bij (zo ongeveer) geen enkele bank naar mijn mening. Uiteindelijk is er altijd wel ergens een zwakke schakel waar het fout kan gaan (en ja daar is een deposito garantiestelsel op van toepassing en dat is hier niet het geval, maar hier gaat het geld wel alleen door de handen van de stichting derdengelden die ook weer apart onder toezicht staat van DNB.
Overigens mogen ze ook een andere payment provider gebruiken hoor, als die maar de juiste vergunningen heeft wat een voorwaarde is vanuit de ecsp. (of als platform zelf doen met de juiste vergunning)
Het blijft natuurlijk altijd betrekkelijk maar ik heb mijn geldelijk vermogen ondergebracht bij op dit moment 7 verschillende banken, verspreid over 3 landen waarbij ik er bij twee ook een betaalrekening heb waarvan een in een ander europees land. En ja, iDEAL gebruik ik zo af en toe. Overigens heeft dat in zijn huidige vorm ook zijn langste tijd gehad.
Ik weet niet of je wel eens contact gehad heb met OPP maar mijn ervaring was nou niet bepaald erg positief. De overtreffende trap van hoe banken in een enkel geval wel eens kunnen zijn zeg maar. Overigens had dit niet te maken met OPP in combinatie met crowdfinance. OPP is op dit moment een hele dominante partij aan het worden welke steeds meer gaat pepalen hoe en wanneer jij over je centjes kan beschikken. Dat bepaal ik namelijk graag zo veel mogelijk zelf.
Op woensdag 31 juli 2024 11:47 schreef Horsemen het volgende: Ik weet niet of je wel eens contact gehad heb met OPP maar mijn ervaring was nou niet bepaald erg positief.
Ja, in het kader van KYC waarbij ze erg dominant en dwingend waren en er in eerste instantie geen enkele ruimte voor discussie was, toen ik dreigde met een advocaat en schadeclaim bonden ze wel snel in. Iets soortgelijks heb ik overigens ook met een crowdplatform gehad toen ik net begon met cf. Maar ik deel zeker je zorg over de dominantie (monopolist?) van die partij en zoals dat nu het geval is, het niet echt wenselijk is.
[..] Ik heb zelf al circa 15K geïnvesteerd plus een hoop tijd (bijna 10 jaar). Heb al merkregistratie, prototypen, website etc. Maar crowdfunding is om een kleine voorraad aan te leggen + marketingbudget.
Hi Plots, ik denk dat Crowdaboutnow voor jou het beste is, misschien nog beter een voorverkoop dan een lening. Als je een goede korting geeft. Heb je ook minder last van alle nadelen die je zelf niet zou willen hebben. Wel belangrijk dat je genoeg mensen hebt die hier ook interesse voor hebben, als er eenmaal mensen hebben toegezegd zeggen anderen ook makkelijker toe. Ook de lening zou ik met incentives doen, dit kost je relatief minder. Zelf hou ik er niet zo van als een ondernemer geen nieuw risico wil lopen voor een nieuwe financiering. Snap dat je al geinvesteerd hebt, maar dit is geen reden voor nieuwe investeerders. Veel succes!
Op woensdag 31 juli 2024 11:47 schreef Horsemen het volgende: OPP is op dit moment een hele dominante partij aan het worden welke steeds meer gaat pepalen hoe en wanneer jij over je centjes kan beschikken.
Bunq is wat dat betreft ook een hele enge partij, gebaseerd op eigen ervaring en het recente nieuws. Ik betaal liever iets meer voor een (zakelijke) rekening bij een saaie oude bank met decennia oude procedures.
Die KYC controles zijn wel een ramp bij alle banken en betaalplatformen, als je ermee te maken krijgt dan weet je het. Ze vragen rustig zeer vergaande privacy gevoelige informatie onder dreiging van sluiting rekening (en achterhouden gelden). Ook een omgekeerde bewijslast: overtuig jij ons maar dat wij jou kunnen vertrouwen en doe je best!
[ Bericht 9% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 31-07-2024 12:46:00 ]
Vandaag een betaalschema nagerekend, daar zitten toch wel wat punten voor discussie in hoe hcn de afrondingen doet:
Ik ga uit van een project met inleg 250, 8% rente op jaarbasis (en eerste 2 maanden aflossingsvrij)
8% rente * 250 = 20 / jaar => 1.67 / maand (1.6666666666667) (in schema 1.66) 0.035% kosten * 250 => 0.09 / maand (0.0875) (in schema 0.09)
Het zijn allemaal geen schrikbarende verschillen, maar wat me wel opviel is dat het rente bedrag in dit geval vaker naar beneden (alleen een 8 of 9 gaan omhoog, een 0,1,2,3,4,5,6,7 omlaag!) wordt afgerond en bij het kostenbedrag lijkt het altijd naar boven te gaan (maar dat is de hele looptijd gelijk dus lastiger te beoordelen). Het totaal bedrag is de eerste twee keer ook niet gelijk aan rente-kosten uit schema. (maar totaal uit schema is daar wel gelijk aan optelsom van niet afgeronde rente minus niet afgeronde kosten).
Hoe dan ook, het gaat om details maar ik krijg (tot het tegendeel bewezen is) toch sterk de indruk dat er op bepaalde plaatsen mogelijk enige selective afronding is toegepast, maar ook zal onwetendheid (en onbekendheid hoe bepaalde software cq. cpu's werken met getallen) een grote rol kunnen spelen. Hoe dat geheel in relatie tot de afronding bij opp staat weet ik niet, maar als daar aflossing, rente en kosten apart wordt aangeleverd en ze dat door opp laten optellen komen de eerst twee termijn in mijn gecontroleerde voorbeeld inderdaad 1 cent lager uit (maar die uitbetaling moet nog gaan plaatsvinden, dus dat bewijs heb ik nog niet)
Op zich kun je die afrondingen in de laatste termijn(en) gewoon corrigeren. In de jaren dat ik software maakte voor betaalautomaten, afrekensystemen en diverse administratieve software deden we dat altijd om een sluitende administratie te krijgen (want die kan bij hcn nooit correct zijn, daar moeten verschillen in zitten). Nogmaals, het zijn geen schrikbarende verschillen, maar ze hebben naar mijn idee echt wel meer verstand van horeca dan van boekhouden (veel horeca ondernemers hebben weinig verstand van administratie).
[..] Vandaag een betaalschema nagerekend, daar zitten toch wel wat punten voor discussie in hoe hcn de afrondingen doet:
Ik ga uit van een project met inleg 250, 8% rente op jaarbasis (en eerste 2 maanden aflossingsvrij)
8% rente * 250 = 20 / jaar => 1.67 / maand (1.6666666666667) (in schema 1.66) 0.035% kosten * 250 => 0.09 / maand (0.0875) (in schema 0.09)
Afrondingen zijn er altijd al geweest en zullen er ook altijd zijn. In het begin van investeren bij HCN gebruikte ik voor de bedragen van aflossing en rente in het betaalschema mijn eigen formules en legde die naast het schema van HCN, omdat ik zag dat de som van aflossingsbedrag en rente niet altijd gelijk was het bedrag wat maandelijks uitbetaald werd. Nu met de maandelijkse fee is er dus nog een 3e bedrag waarvoor afronding kan voorkomen. Maar hoe HCN ook afrondde, er werd altijd betaald wat als betaling in het schema stond
Zelf investeer ik altijd met bedragen van ¤2500. Met 0.035% is het maandelijkse fee bedrag ¤0,875. In het betaalschema staat dat als ¤0,88 (dus naar boven afgerond), en maandelijkse uitbetaling ¤60,16 (bij 8% rente, aflossing in 48 maanden). Echter maak je de berekening aflossingsbedrag + rentebedrag - fee (zoals in het schema staat) kom je uit op ¤60,15, dus ik krijg (of kreeg altijd) 1 cent meer. Voorheen, toen de fee nog eenmaling 1% was, kreeg ik voor een dergelijk project ¤61,03. Ook nu nog is in het betaalschema aflossingsbedrag + rentebedrage deze ¤61,03, daar is dus niets aan veranderd. Wat veranderd is, is dat er nu maandelijks een fee bedrag wordt betaal en gezien het bedrag wat volgens het schema uitbetaald wordt, is dit effectief naar beneden afgerond (dus ¤0,87), wat dan wel weer fijn is.
Nu was de 1e termijn betaling van een project echter ¤60,15. Daar zou ik op zich nog begrip voor kunnen hebben, want zoals gezegd komt de som van aflossing + rente - fee ook uit op die ¤60,15. Alleen geeft HCN in het betaalschema ¤60,16 aan en dan verwacht ik ook die ¤60,16 te krijgen. Dan zou HCN ook in het betaalschema die ¤60,15 moeten aangeven. Het is al genoeg dat HCN afrondt (en niet altijd even gunstig voor de investeerder) nu gaat OPP dat ook nog eens doen.
En dan is het daarnaast ook bijzonder iriitant dat ik nu maandelijks moet controleren of er die maand wel of niet anders afgerond is door OPP (bij de 2e termijn van dat project kreeg ik wel de ¤60,16 uit het betaalschema), en zo ja achteraf in mijn excel administratie het eerder overgenomen betaalschema nog eens mag gaan corrigeren. Het gaat nu nog om slechts enkele projecten die via OPP lopen, maar als het straks veel meer of alle projecten zijn, wordt dat nog een puist extra werk erbij. Daar zit ik echt niet op te wachten, ik wil uit kunnen gaan van wat er in het betaalschema staat.
[..] Bunq is wat dat betreft ook een hele enge partij, gebaseerd op eigen ervaring en het recente nieuws. Ik betaal liever iets meer voor een (zakelijke) rekening bij een saaie oude bank met decennia oude procedures.
Die KYC controles zijn wel een ramp bij alle banken en betaalplatformen, als je ermee te maken krijgt dan weet je het. Ze vragen rustig zeer vergaande privacy gevoelige informatie onder dreiging van sluiting rekening (en achterhouden gelden). Ook een omgekeerde bewijslast: overtuig jij ons maar dat wij jou kunnen vertrouwen en doe je best!
En dat betreft dan nog een bank/banken die je zelf hebt uitgekozen. Voor OPP kan je niet kiezen als je aan crowdfinance doet. Als je door wat voor reden dan ook een probleem met ze krijgt, bijvoorbeeld over het wel of niet moeten aanleveren van bepaalde administratieve stukken of andere bewijslast kunnen ze met een druk op de knop de terugbetaling van al je platforms in een keer on hold zetten. Ik heb in ieder geval moeite met dergelijke partijen en ik hoop het nooit met ze aan de stok te krijgen.
Tot zover je spreiding over verschillende platforms.
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 31-07-2024 15:11:27 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu zegt dit niet veel over deze onderneemster maar ik heb wel een slechte ervaring met dit soort float en wellnes bedrijven. Dit betrof overigens een oud KoM project wat e.e.a. ook niet echt beter maakte
[ Bericht 66% gewijzigd door Horsemen op 31-07-2024 15:40:08 ]
Op woensdag 31 juli 2024 15:46 schreef zeeland6 het volgende: Update Noe*me Lola CCF Huis wordt verkocht hypotheek 150k. Open stond nog 240K van de oorspronkelijke 400K. Dus nu nog 90k over.
Daar worden we nu wel mee benadeeld eigenlijk. Huis wordt verkocht voor neem ik aan iets van 315k netto. Eerste hypotheek is 135k, onze 2e hypotheek is 150k. We lopen dus ~30k mis door een (onnodig) lage inschrijving.
Natuurlijk zijn de leningnemers beide hoofdelijk aansprakelijk, maar de fiscus komt er misschien nog doorheen walsen. Nou ja we zullen zien, het is wel een beheersbare restschuld die ze zouden kunnen aflossen als ze hun best daarvoor willen doen. Wel erg taai vind ik deze voor de leningnemers, maar ja horeca he...
EDIT: wat een teringbende in haar achtertuin, indicatief voor hoe hun administratie er uit zag?
[ Bericht 4% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 31-07-2024 17:05:34 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopsa, beslag gelegd op het huis van de borgen, het voormalig 'bevriende echtpaar'. Hadden die hun leven even anders voorgesteld momenteel... Wel even opletten of dit stand houdt in de rechtszaal, was er niet laatst een zaak waar de rechter een dikke streep door een borgstelling had gezet?
Hoewel ik zeker niet denk dat de producenten over één nacht ijs zijn gegaan, denk ik dat ze zich van begin af aan op glad ijs hebben begeven. Investeerders waren uiterst terughoudend, maar toen het ijs eenmaal gebroken was kon de productie toch van start gaan. Achteraf kunnen we vaststellen, dat alle betrokkenen niet bepaald goed beslagen ten ijs zijn gegaan en er mogelijk hier en daar zelfs een scheve schaats is gereden. Al met al had deze musical beter direct in de ijskast gezet kunnen worden.
[..] Hoewel ik zeker niet denk dat de producenten over één nacht ijs zijn gegaan, denk ik dat ze zich van begin af aan op glad ijs hebben begeven. Investeerders waren uiterst terughoudend, maar toen het ijs eenmaal gebroken was kon de productie toch van start gaan. Achteraf kunnen we vaststellen, dat alle betrokkenen niet bepaald goed beslagen ten ijs zijn gegaan en er mogelijk hier en daar zelfs een scheve schaats is gereden. Al met al had deze musical beter direct in de ijskast gezet kunnen worden.
Bij GvE komt het steeds vaker voor dat er tussentijdse verzamelbetalingen worden verricht voor soms hele kleine bedragen, terwijl dit makkelijk op het reguliere betaalmoment met de depotregeling kon gebeuren. Beetje zonde dat GvE de depotregeling niet geautomatiseerd krijgt. - extra bankkosten voor GvE en soms investeerder - extra administratie voor investeer vanwege extra betaalmoment - extra administratie voor GvE vanwege mails investeerders beantwoorden en klaarzetten extra betaling.
quote:
In Mijn Geldvoorelkaar.nl kunt u de betalingen en administratie van uw portefeuille volgen. Aanvullend sturen wij u hierbij een gespecificeerd overzicht van de door u te ontvangen betalingen. Deze specificatie vindt u tevens in de bijlage:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1e hypotheek kerkgebouw
Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
[..] Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
Dit was in beginsel zeker een leuk project. Als incentive heb ik nog een stuk of 4 flesjes drank opgestuurd gekregen die overigens prima smaakte. Vanaf het begin hebben ze moeite gehad om de betalingen bij te houden. Ook de winkel was maar heel beperkt open. Als het nodig is zal dit zeker een moeilijk te verkopen locatie worden (kerk). Gelukkig is al ongeveer de helft van de lening terugbetaald. Hopelijk kunnen ze toch regelmatig termijnen blijven voldoen maar het ziet er inderdaad niet best uit voor dit 72 maanden project.
[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 01-08-2024 06:01:55 ]
Ik heb even geteld, zit nu in 16 projecten Wok to go die nu lopend zijn. En 2 afgelost waaronder dus Utrecht. Het klinkt een beetje eng (uit de hand gelopen ) maar het zijn natuurlijk wel allemaal zelfstandige bedrijfjes die niet allemaal ineens kunnen omvallen. Zelfs als de franchise erboven zou verdwijnen kunnen ze door al vraagt dat wel de nodige improvisatie natuurlijk.
Ik neem de volgende rustig weer mee, normaal gesproken dan.
[..] Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
Ik heb maar 1 (laatste) termijn missend. Die overige 3 termijnen zijn vrij snel ingehaald.
druk bezig, zijn ze daar ook al met Jondani. Cafe in the City bestaat al 7 jaren en heeft nog geen jaarrekening ingediend bij KvK ook uit de pitch is niet duidelijk hoe de afgelopen jaren zijn gegaan. Ik sla deze even over, ook gezien het lage rentepercentage. Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
[..] .......Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
Klopt die naam heb ik al vaker voorbij zien komen. Anderzijds is de kans dat zowel geldlener als borgsteller tegelijk failleren wel héél erg klein.
Kijkend naar de balans van borgsteller zijn die borgstellingen klein bier. Balanstotaal 81 miljoen. Ook hier geldt de kansberekening dat alle betrokken HCN borggenieters tegelijk of massaal omvallen, ook weer heel erg klein is.
[..] druk bezig, zijn ze daar ook al met Jondani. Cafe in the City bestaat al 7 jaren en heeft nog geen jaarrekening ingediend bij KvK ook uit de pitch is niet duidelijk hoe de afgelopen jaren zijn gegaan. Ik sla deze even over, ook gezien het lage rentepercentage. Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
Vanaf het begin is deze borgsteller degene die voor de meeste geborgde projecten borg staat, samen met een ander bedrijf behorend tot dezelfde groep. Bij de toelichting geen HCN dit aan:
quote:
Deze vorm van financiering is ontwikkeld op verzoek van gerenommeerde toeleveranciers met trackrecord. Deze toeleveranciers verstrekken normaliter vooruitbetaalde bonussen of éénmalige marketingbijdragen in combinatie met een afname-overeenkomst, waarbij voor hen sprake is van een cash-out. In deze tijden geven de toeleveranciers de voorkeur aan een te verstrekken borgstelling dan aan een cash-out. Het risico van de borgsteller is net zo hoog als bij een vooruitbetaalde bonus of de verstrekking van een éénmalige marketingbijdrage. HCN biedt met deze financieringsvorm zowel een oplossing voor de toeleveranciers en hun klanten evenals een investeringsmogelijkheid voor ´onze´ investeerders.
Zelf neem ik al een tijdje geen geborgde projecten meer mee vanwege de lage rente. Ik heb er nu nog 3 lopen, die alledrie al voor meer dan de helft afgelost zijn. Misschien als die nog meer of helemaal afgelost zijn of als er vaker problemen komen met reguliere HCN projecten dat ik dan weer nieuwe geborgde projecten mee wil nemen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 01-08-2024 14:57:53 ]
SIG Ozgul heeft de rente van zijn pandjes ook deze keer niet betaald. Ik ben er wel klaar mee met die meneer. Wat mij betreft verkopen die boel, maar er zit ook eens kans in dat hij dit als vooropgezet plan heeft.
Het is vreemd dat hij helemaal niets betaald. Bij een aantal projecten zit hij er met 2 personen in (als hij niet kan betalen zou de andere persoon mogelijk kunnen bijspringen), en hij verhuurt toch een aantal units waar huurinkomsten vanuit binnen moeten komen. Hij zou dus toch wel enige van de projecten moeten kunnen betalen.
quote:
Ik heb (samen met enkele partners) een portefeuille van 12 panden waarvan 2 transformatie projecten en een aantal buy to let panden.
En lange termijn verhuurd:
quote:
een goed lopend uitzendbureau dat panden huurt voor zijn eigen personeel. Lange termijn contracten van 5 jaar zijn er afgesloten, en recentelijk is het verlengd met 10 jaar om zekerheid te geven aan het vastgoedbedrijf, de bewoners/het personeel, de verhuurder en daarmee ook de investeerder.
Op donderdag 1 augustus 2024 15:26 schreef zeeland6 het volgende: SIG Ozgul heeft de rente van zijn pandjes ook deze keer niet betaald. Ik ben er wel klaar mee met die meneer. Wat mij betreft verkopen die boel, maar er zit ook eens kans in dat hij dit als vooropgezet plan heeft.
SIG moet er stevig ingaan. het voorop gezette plan zie ik niet zo, waarom en met welk doel, de hypo-rechten zijn gevestigd. Voor Koekoeksplaats en Zwedenhof heeft hij partners, Voor Akerstraat en Hogendorp heeft hij zelf getekend. Zijn huisadres zal waarschijnlijk koop zijn dus men heeft nog wel wat te verliezen.
Als je bij de KvK op zijn huisadres zoek kom je 2x inschrijving in liquidatie tegen. En als ik denk de juiste Ibrahim O gevonden te hebben (linkedin KvK) is ook blijkbaar ook druk bezig met Dubai https://www.peganidubai.com/page/2/ Hoop voor hem dat het niet teveel op zijn vanGaals "Baked Air" is
[ Bericht 13% gewijzigd door peterc op 01-08-2024 17:16:10 ]
Op donderdag 1 augustus 2024 15:02 schreef boriq het volgende: Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een stuk grond, plus 2e hypotheek op woonhuis:
Het is het perceeltje van de straat afgezien rechts van de woning nr 6 waar hij blijkbaar zelf woont gezien zijn KvK inschrijving. Blijft staan wat de vraag is daar naar een stukkie weiland als bouwgrond. Geen idee, maar durf ik toch wel bescheiden aan.
[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 01-08-2024 19:18:05 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ziet er best plausibel uit
[..] SIG moet er stevig ingaan. het voorop gezette plan zie ik niet zo, waarom en met welk doel, de hypo-rechten zijn gevestigd. Voor Koekoeksplaats en Zwedenhof heeft hij partners, Voor Akerstraat en Hogendorp heeft hij zelf getekend. Zijn huisadres zal waarschijnlijk koop zijn dus men heeft nog wel wat te verliezen.
Als je bij de KvK op zijn huisadres zoek kom je 2x inschrijving in liquidatie tegen. En als ik denk de juiste Ibrahim O gevonden te hebben (linkedin KvK) is ook blijkbaar ook druk bezig met Dubai https://www.peganidubai.com/page/2/ Hoop voor hem dat het niet teveel op zijn vanGaals "Baked Air" is
Uiteindelijk zijn alleen Anemoon en Galjoen niet betaald.
Het bedrag van de Koekoekplaats is ook gewoon bijgeschreven, maar betaald uit de borg. Inmiddels al voor de derde keer. Wordt wel telkens later alsnog voldaan. Maar is geen goede ontwikkeling. Gelukkig is er een onderpand.
[..] Het bedrag van de Koekoekplaats is ook gewoon bijgeschreven, maar betaald uit de borg. Inmiddels al voor de derde keer. Wordt wel telkens later alsnog voldaan. Maar is geen goede ontwikkeling. Gelukkig is er een onderpand.
Ik ben ook wel benieuwd naar de eventuele opzet.
Ik geloof daar zelf niet in want blijkbaar wordt er toch nog mondjesmaat en te laat betaald. Dat is niet wat een oplichter zou doen lijkt me. Ik denk eerder dat hij zich in de nesten heeft gewerkt en dat er van zijn mooie verhalen niet al teveel waar is. Anyway er zijn zekerheden dus we moeten maar gewoon afwachten hoe het zich ontwikkelt en wilde speculatie lost het niet op.
Goed trouwens dat daar een betonnen vangrail staat
Plus die rood-witte belijning op die betonnen rand, die het licht van de koplampen reflecteert.
De eerste keer dat ik dat daar met de auto langs kwam, 's avonds laat (mijn broer bracht mij naar huis) nadat die huizen gebouwd waren, had ik echt iets van "dit kan toch niet waar zijn zijn, hoe heeft men dit ooit zo kunnen bouwen".
Dan zou ik nog 10 keer liever wonen in die nieuw te bouwen schuurwoning dichtbij de A28,
[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 01-08-2024 23:41:02 ]
Zelfs mét saldo, mét wekker én in de app lukte het niet om om 11.00 uur Klaassens mee te nemen op Collin. Helaas... 62 van de 47.000 investeerders hebben het geluk wel. Op naar de volgende.
Zat net klaar voor hert perceeltje Klaassens maar deze was al vol om 11.00u - jammer - op naar de volgende - laatste invest was om 10:56u? Innercrowd gebeuren.
Inzake onze Ibrahim O... geloof ik niet in een vooropgezet plan, maar meer in een slechte liquiditeitsplanning & -beheer. Men is met vlgs de website & linkedin met van alles bezig zoals Dubai dure dinners en wat al niet meer. Kost allemaal ¤ en de profit provisie ¤ komen pas achteraf. You need ¤ cash als je een big guy in OG zijn.
Oh ja vandaag laatste bet ontv van HCN 328 bar Pif, keurig gedaan mevr Sanna Burggraaf
[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 02-08-2024 11:50:47 ]
Op vrijdag 2 augustus 2024 16:32 schreef quepos het volgende: 3 updates van CRE, Groningen wordt maandag afgelost, Meskenhagen en Saksen zitten er ook aan te komen.
Nu Emmerik nog.
Plus een deelaflossing van De Toerist a.s. maandag.
Sizz inderdaad nog niet bijgeschreven. Een ander project van dezelfde leningnemer met dezelfde betaaldatum was dinsdag ook nog niet betaald, maar die zat er vandaag wel bij. En afgelopen week was Veera wel gewoon betaald.
Op vrijdag 2 augustus 2024 16:32 schreef quepos het volgende: 3 updates van CRE, Groningen wordt maandag afgelost, Meskenhagen en Saksen zitten er ook aan te komen.
Nu Emmerik nog.
Mooi dat dit geld terugkomt! Oók de tweede 50% van Nieuwegein moet binnenkort terugbetaald gaan worden. Maar CRE wacht al sinds halverwege mei op het taxatierapport, en daarom wordt de herfinancieringspitch nog steeds niet gepubliceerd. Leningnemer blij natuurlijk, die laat oude lening lekker doorlopen tegen lage rente van 5,5%. Ergerlijk weer dat hier geen sanctie/boete op staat!
Voor bovengenoemde gelden zoek ik nog een goede bestemming. CRE biedt te lage rentes, daar (her-)investeer ik niet meer.
Na veelvuldig (ieder half jaar ofzo) navragen bij GVE (laatste keer begin deze week) eindelijk wat terugbetalingen van Sp*rtcentrum de Lo*ds. Deze mensen hadden volgens mij 40k geleend, failliet gegaan en al vanaf 2017 een betalingsregeling. Nu eindelijk eens wat uitbetaling vanuit de deurwaarder, want als je alle termijnen van de betalingsregeling bij elkaar optelt hebben ze al duizenden euro's betaald en één termijn is maar ruim 800. Blijkt maar weer dat GVE geen enkel idee heeft hoe het ervoor staat bij de deurwaarder en pas navraag doet als de investeerders er over zeuren.
quote:
Vanuit het deurwaarderskantoor hebben wij een tussentijdse afdracht mogen ontvangen. Dit betekent dat de komende dagen enkele termijnen aan u zullen worden uitgekeerd.
Van cateringbedrijf weinig te vinden. Ondernemer heeft redelijk veel ervaring als kok.
Hij is ook nog maar net een paar maanden als zelfstandige bezig, dus daar valt weinig over te vertellen. Ik ben verbaasd dat zo'n gerenommeerde zaak in een 'bruisend gebied' voor 49K te koop was. Klinkt als een buitenkansje maar dat zal weer te mooi zijn om waar te zijn.
Op zich wel aardig projectje waar crowdfunding voor bedoeld is. Denk dat het geld sowieso linksom of rechtsom wel terugkomt.
[..] Hij is ook nog maar net een paar maanden als zelfstandige bezig, dus daar valt weinig over te vertellen.
Ik kan geen website en geen social media over het catering bedrijf vinden. Dat is wel heel weinig in een paar maanden. Mond-op-mond reclame is uiteraard een optie, maar wel een heel beperkte vorm van opdrachten vinden.
Oude eigenaar van de kaaswinkel had de zaak ook pas een jaar. Zal geen verpot zijn wat voor omzet uit de winkel komt.
[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 03-08-2024 05:47:45 ]
[..] Ik kan geen website en geen social media over het catering bedrijf vinden. Dat is wel heel weinig in een paar maanden. Mond-op-mond reclame is uiteraard een optie, maar wel een heel beperkte vorm van opdrachten vinden.
Oude eigenaar van de kaaswinkel had de zaak ook pas een jaar. Zal geen verpot zijn wat voor omzet uit de winkel komt. [ link | afbeelding ]
Ik begrijp uit dit stukje dat de vorige nieuwe eigenaren er ook nog een restaurant hebben. De mensen vergissen zich nogal eens hoe veel tijd er gaat zitten, ook buiten de openingstijden, om dergelijke detailhandelszaken goed te kunnen draaien.
Er wordt niet reageerd of reservatieverzoeken incentive Desi & Devi Gouda. Volgens mij is dat steeds nog niet operationeel. Iemand langs geweest ?
Restaurant Gina is afbetaald.
Over Gina gesproken Rene en de familie komen weer op tv: (het zijn 2 lange stukken, door Rene gedeeld)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkje naar het persbericht van het programma/tekst eruit:
SPOILER
Over Desi & Devi; een tijdje terug heb ik gebeld voor het verzilveren van de incentive maar toen waren ze nog volop bezig, ik kon wel in een van de andere restaurants terecht. De locatie in Eindhoven heeft ook vrij lang geduurd (is prachtig geworden).
Ik kan me voorstellen dat ze het liefst vandaag nog open zouden gaan, maar misschien doen ze veel in eigen beheer en willen ze de kosten zoveel mogelijk uit de huidige financiering en exploitatie opbrengen. Personeelswerving zal ook wel een uitdaging zijn.
[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 03-08-2024 09:08:52 ]
[..] Ik begrijp uit dit stukje dat de vorige nieuwe eigenaren er ook nog een restaurant hebben. De mensen vergissen zich nogal eens hoe veel tijd er gaat zitten, ook buiten de openingstijden, om dergelijke detailhandelszaken goed te kunnen draaien.
Toch vind ik er wel een bepaalde visie en logica achter zijn plannen zitten. Door meerdere activiteiten te doen heeft hij een betere spreiding van inkomsten. Die keuken zal idd erg handig zijn voor zijn cateringsactiviteiten en als uitvalsbasis kunnen dienen. Als hij uit de kaaszaak een ondernemersinkomen kan trekken, dan is alles wat hij met de catering verdient een extraatje. Twee goede klussen in de week bijvoorbeeld, waarbij goede marges te maken zijn.
Die prognose van 120K neem ik met een korreltje zout, maar er moet toch een goede boterham te verdienen zijn. Grootste uitdaging zal zijn de maandelijkse huur?
De borgstelling door de ouders doet ook wel vermoeden dat die hem ondersteunen met de exploitatie.
[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 03-08-2024 09:22:51 ]
[..] Toch vind ik er wel een bepaalde visie en logica achter zijn plannen zitten. Door meerdere activiteiten te doen heeft hij een betere spreiding van inkomsten. Die keuken zal idd erg handig zijn voor zijn cateringsactiviteiten en als uitvalsbasis kunnen dienen. Als hij uit de kaaszaak een ondernemersinkomen kan trekken, dan is alles wat hij met de catering verdient een extraatje. Twee goede klussen in de week bijvoorbeeld, waarbij goede marges te maken zijn.
Die prognose van 120K neem ik met een korreltje zout, maar er moet toch een goede boterham te verdienen zijn. Grootste uitdaging zal zijn de maandelijkse huur?
De borgstelling door de ouders doet ook wel vermoeden dat die hem ondersteunen met de exploitatie.
Ik doelde ook vooral op de vorige eigenaren die de winkel klaarblijkelijk pas 1 jaar hadden.
Dat is correct, wij hebben de betaling nog niet van de ondernemer ontvangen. Wij hebben hiervoor reeds een eerste herinnering verstuurd aan de ondernemer. Met gastvrije groet,
Ook de status van Desi & Devi wordt volgende week nagevraagd door HCN.
[ Bericht 14% gewijzigd door zeeland6 op 03-08-2024 10:31:36 ]
[..] Dit lijkt me wel een hard werkende jongen. Ik wil hier wel aan mee doen als er een linkje voorhanden is.
zeker Lijkt me een goede kok en daar is altijd vraag naar. Ook naar zeg maar een catering flexibele "ZZP" kok. Het hebben van een eigen keuken is zeker wel een plus, die krijgt hij nu met een winkeltje erbij. Een goede social media erbij dan moet het zeker lukken. Overige zaken voor BBQ's en dinners / events voor particulieren & bedrijven kun je allemaal huren. Nog zorgen voor een flex-pool van bedienend- ondersteunend- personeel voor de events en je kan een goede boterham verdienen. Ik ken wel enkele die het doen, bovendien kan hij zich ook nog laten inhuren door collega's voor te helpen op events en natuurlijk v.v. Als het winkeltje dan ook nog een plus(je) geeft. Linkje welkom
Op vrijdag 2 augustus 2024 21:07 schreef Red_arrow het volgende: Blijkt maar weer dat GVE geen enkel idee heeft hoe het ervoor staat bij de deurwaarder en pas navraag doet als de investeerders er over zeuren.
Ze heben schijnbaar geen enkele reden om de belangen van de investeerders fatsoenlijk te behartigen, ze legen alles in handen van een incasso bureau, weten blijkbaar zelfs niets meer en vinden investeerders met vragen blijkbaar maar lastige mensen die ze gewoon een poosje negeren in de hoop dat ze dan vanzelf ophouden met het stellen van vragen.
In heb op 1 juli gevraagd naar de status van 17659 en op 24 juli gevraagd of ze inmiddels al tot het daarwerkelijk navragen van de status waren overgegaan, tot op heden geen enkele reactie op de laatste reminder. Misschien moet ik maar overgaan tot het indienen van een formele klacht...?
[..] Ze heben schijnbaar geen enkele reden om de belangen van de investeerders fatsoenlijk te behartigen, ze legen alles in handen van een incasso bureau, weten blijkbaar zelfs niets meer en vinden investeerders met vragen blijkbaar maar lastige mensen die ze gewoon een poosje negeren in de hoop dat ze dan vanzelf ophouden met het stellen van vragen.
In heb op 1 juli gevraagd naar de status van 17659 en op 24 juli gevraagd of ze inmiddels al tot het daarwerkelijk navragen van de status waren overgegaan, tot op heden geen enkele reactie op de laatste reminder. Misschien moet ik maar overgaan tot het indienen van een formele klacht...?
Ik ben soms ook maanden bezig met een navraag, vaak zonder resultaat. Enkel een standaard mail:"Hartelijk dank voor uw mail. Ik vraag de betreffende afdeling uw vraag met spoed op te pakken." Maar waarschijnlijk bestaat die 'betreffende' afdeling niet. De afdeling heeft in elk geval geen naam.
[..] Ze heben schijnbaar geen enkele reden om de belangen van de investeerders fatsoenlijk te behartigen, ze legen alles in handen van een incasso bureau, weten blijkbaar zelfs niets meer en vinden investeerders met vragen blijkbaar maar lastige mensen die ze gewoon een poosje negeren in de hoop dat ze dan vanzelf ophouden met het stellen van vragen.
Voor de derde mail nagevraagd over tweetal leningen eerste keer 8 weken en laatste keer 5 weken geleden. Nu opnieuw gevraagd met mededeling dat dit zeer klantonvriendelijk en zelfs onbeschoft is om alleen eenmaal een mail te sturen: uw mail is doorgezonden naar de afdeling. En die bestaat blijkbaar niet of is onbemand.
Heb maar eens navraag gedaan bij GvE hoe het zit met de toezegging van vervroegde aflossing van APOC Leasing VI in juni 2024. Beetje jammer dat er niet is afgelost en er niets door GvE wordt gecommuniceerd.
Op zondag 4 augustus 2024 09:34 schreef InVestEerder het volgende: Een behoorlijk aantal Corbelo projecten waarvoor MaxCF op 1 augustus geld heeft ontvangen. Dus komende dagen onze wallets maar goed in de gaten houden
Helaas van mij maar eentje, maar toch. Ben overal blij mee.
Dit waren panden die werden verhuurd of waarvan al langer bekend was dat ze verkocht waren.
[..] Helaas van mij maar eentje, maar toch. Ben overal blij mee.
Dit waren panden die werden verhuurd of waarvan al langer bekend was dat ze verkocht waren.
Het valt mij op dat er telkens sprake is van een relatief hoge gemiddelde investering. Ik ben blij dat ik daar voorzichtig ben geweest en maar 100 per project heb ingelegd. Ca 20 projecten.
Op zondag 4 augustus 2024 00:29 schreef leolinedance het volgende: Heb maar eens navraag gedaan bij GvE hoe het zit met de toezegging van vervroegde aflossing van APOC Leasing VI in juni 2024. Beetje jammer dat er niet is afgelost en er niets door GvE wordt gecommuniceerd.
Zelf zit ik ook in dit project (nr #27196). Uit de pitch van GVE haal ik nergens dat dit project vervroegd zal worden afgelost. Is dat ergens toegezegd door GVE/APOC?
Dit project loopt sinds maart 2023 met een looptijd van 36 maanden. Het landingsgestel, waarvoor deze lening is aangegaan, zal vast nog verhuurd zijn aan een luchtvaartmaatschappij. Dan verloopt het project toch conform planning?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De spoeling met NL platformen wordt me te dun en dus word ik bijna wel gedwongen om over de grens te kijken. Ik doe nog wel wat op Estateguru en Rendity, maar daar ben ik terughoudend mee. Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen melden over de bovengenoemde Spaanse club.
[..] [..] Is er iets specifieks met deze probleem projecten want mijn eerste reactie is dat ik dit soort lijstjes van bijna elk platform waarbij ik veel projecten heb lopen zou kunnen maken?
Mijn uitzondering hierop is SiG en HcN, daar heb ik op dit moment geen enkel probleem en tot op heden nog geen euro hoeven afschrijven. Zo door elkaar genomen ben ik bij Collin het meest positief over de communicatie en afwikkeling van probleem projecten.
Blijkbaar is GvE/Flanderijn met een uitkerings ronde bezig van geïnde gelden bij probleemprojecten. Na vorige betalings ronde verrast te zijn door termijn betalingen van een probleem project uit 2014 Dragon Marine. Deze week weer twee projecten uit het verleden met problemen waar het incasso bureau zijn uitkering gedaan heeft. 006070 Traffic ID Projects 2 termijnen. 020275 vomFASS Amsterdam 10 termijnen.
Dus daar ben ik wel erg blij mee. Dus nogmaals hulde aan GvE/Flanderijn voor het standvastig vastbijten in deze wanbetalers.
[..] Zelf zit ik ook in dit project (nr #27196). Uit de pitch van GVE haal ik nergens dat dit project vervroegd zal worden afgelost. Is dat ergens toegezegd door GVE/APOC?
Dit project loopt sinds maart 2023 met een looptijd van 36 maanden. Het landingsgestel, waarvoor deze lening is aangegaan, zal vast nog verhuurd zijn aan een luchtvaartmaatschappij. Dan verloopt het project toch conform planning?
Dat wordt vermeld in de toelichting van project APOC Exchanges - 28982.
Op zondag 4 augustus 2024 12:19 schreef KrekelJapie het volgende: Ik moest gisteren in Gouda zijn en ben er even langs geweest, maar je kan er nog niet eten.
Hartelijk dank voor dit veldwerk! Zo te zien moet er nog behoorlijk wat water door de Rijn vóór dit geopend wordt. Wel een beetje bijzonder voor een project dat startdatum eind 2023 had. Maar we hebben goede ervaringen hier met deze leningnemer, dus ik maak mij geen zorgen.
[..] Het valt mij op dat er telkens sprake is van een relatief hoge gemiddelde investering. Ik ben blij dat ik daar voorzichtig ben geweest en maar 100 per project heb ingelegd. Ca 20 projecten.
Dat was mij ook opgevallen. Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat dergelijke investeerders het hierbij laten zitten
[..] Het valt mij op dat er telkens sprake is van een relatief hoge gemiddelde investering. Ik ben blij dat ik daar voorzichtig ben geweest en maar 100 per project heb ingelegd. Ca 20 projecten.
Om op de korting ladder te klimmen nam ik ook elk project mee voor ¤ 100,--
Dat is correct, wij hebben de betaling nog niet van de ondernemer ontvangen. Wij hebben hiervoor reeds een eerste herinnering verstuurd aan de ondernemer. Met gastvrije groet,
Ook de status van Desi & Devi wordt volgende week nagevraagd door HCN.
Van dezelfde leningnemer, zojuist bericht dat een andere lening vervroegd wordt afgelost.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stond nog 30% open en de extra ontvangen rente is meer dan wat er anders nog betaald had moeten worden. Ik klaag niet.
[ Bericht 6% gewijzigd door Soulfreak op 05-08-2024 11:29:11 ]
Hier ook enkele GvE terugbetalingen (projecten uit 2014): 005152 MosquitNo 7x 006070 Traffic ID 2x
Opvallend is dan dat ik een defaultproject 003487 uit 2013 heb (kleine lening 50K, 60% terugbetaald), waarbij volgens GvE al meer dan 6 jaar aan een betalingsregeling (200/4wkn) wordt voldaan, terwijl nog nooit een termijn is uitgekeerd, ook nu niet.
De plotse stroom terugbetalingstermijnen betekent dat Flanderijn of GvE al tijden op een hele bak geld heeft gezeten. Jammer dat zij hierin geen inzicht bieden en ook niet lijken te beseffen dat een terugbetaling relevante info voor de investeerders is.
Op maandag 5 augustus 2024 12:17 schreef ZeKraut het volgende: Hier ook enkele GvE terugbetalingen (projecten uit 2014): 005152 MosquitNo 7x 006070 Traffic ID 2x
Opvallend is dan dat ik een defaultproject 003487 uit 2013 heb (kleine lening 50K, 60% terugbetaald), waarbij volgens GvE al meer dan 6 jaar aan een betalingsregeling (200/4wkn) wordt voldaan, terwijl nog nooit een termijn is uitgekeerd, ook nu niet.
De plotse stroom terugbetalingstermijnen betekent dat Flanderijn of GvE al tijden op een hele bak geld heeft gezeten. Jammer dat zij hierin geen inzicht bieden en ook niet lijken te beseffen dat een terugbetaling relevante info voor de investeerders is.
[..] Blijkbaar is GvE/Flanderijn met een uitkerings ronde bezig van geïnde gelden bij probleemprojecten. Na vorige betalings ronde verrast te zijn door termijn betalingen van een probleem project uit 2014 Dragon Marine. Deze week weer twee projecten uit het verleden met problemen waar het incasso bureau zijn uitkering gedaan heeft. 006070 Traffic ID Projects 2 termijnen. 020275 vomFASS Amsterdam 10 termijnen.
Dus daar ben ik wel erg blij mee. Dus nogmaals hulde aan GvE/Flanderijn voor het standvastig vastbijten in deze wanbetalers.
Lees nu dat het bij vomFASS om een tussentijdse betaling gaat (dus mogelijk komt er nog meer), of is dat weer zo’n nietszeggend/generiek bericht?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.s. niet de tikkie-URL Quoten aub
Dank
Dank allen, tot zover, 10 flesjes van een tientje zitten we op :-). Bijdragen kan nog 2 dagen en dan doe ik een bestelling. B.v.d. en zonnige investeringen toegewenst!
Op maandag 5 augustus 2024 12:17 schreef ZeKraut het volgende: De plotse stroom terugbetalingstermijnen betekent dat Flanderijn of GvE al tijden op een hele bak geld heeft gezeten. Jammer dat zij hierin geen inzicht bieden en ook niet lijken te beseffen dat een terugbetaling relevante info voor de investeerders is.
Dat is precies het grootste probleem, er zijn geen periodieke acties (of 1x per jaar moet je periodiek vinden) om het ene en ander te managen. Het lijkt eerder dat op het moment dat er teveel wordt geklaagd/gevraagd ze weer eens een keer kijken of er nog wat van het ontvangen geld afgeroomd kan wofden naar de investeerders.
Verantwoording afleggen doen ze niet en waren ze ook niet van plan meer dan dat ze al deden. Ik heb daar een aantal jaar geleden al eens naar gevraagd (zowel bij gve als ccf) en toen gaven aan dat de stichting derdengelden onder toezicht staat en dat dat voldoende is en de investeerders geen recht op inzage in die cijfers hebben. Mogelijk dat de nieuwe ECSPR op dat punt ze meer verplichtingen oplegt, heb ik nooit naar gekeken maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet. Maar anders eens vragen, dat kan natuurlijk altijd, misschien geven ze jouw de info wel
Op maandag 5 augustus 2024 09:20 schreef zeeland6 het volgende: HCN wallet is voor het eerst betaald. Met codes op de bijschrijving maar geen verwijzing naar HCN.
Is er ook een specificatie van deze betaling te raadplegen?
[..] Ik zou het gewoon eens navragen als ik u was.
Dat doe ik consequent 2x per jaar; en ik krijg jaar in jaar uit alleen te horen dat er meer leningen open zouden staan (glasvezellegger), en dat een terugbetaling nog even op zich laat wachten ...
Op maandag 5 augustus 2024 12:17 schreef ZeKraut het volgende: Opvallend is dan dat ik een defaultproject 003487 uit 2013 heb (kleine lening 50K, 60% terugbetaald), waarbij volgens GvE al meer dan 6 jaar aan een betalingsregeling (200/4wkn) wordt voldaan, terwijl nog nooit een termijn is uitgekeerd, ook nu niet.
Bij Sp*rtcentrum de L*ods gaven ze al een tijd geleden aan dat eerst de kosten van het juridische traject betaald moesten worden. Mogelijk zijn die in jouw geval hoog geweest of wordt de regeling niet goed nagekomen.
Verder deel ik jouw mening helemaal. Als Flanderijn en GVE geen kosten zouden inhouden zou je iedere 4 maanden ofzo een betaling moeten kunnen uitvoeren. Hopelijk gaan de betalingen van de L*ods nu wel lopen en kan iedereen dat project een keer afsluiten.
[..] Bij Sp*rtcentrum de L*ods gaven ze al een tijd geleden aan dat eerst de kosten van het juridische traject betaald moesten worden. Mogelijk zijn die in jouw geval hoog geweest of wordt de regeling niet goed nagekomen.
Verder deel ik jouw mening helemaal. Als Flanderijn en GVE geen kosten zouden inhouden zou je iedere 4 maanden ofzo een betaling moeten kunnen uitvoeren. Hopelijk gaan de betalingen van de L*ods nu wel lopen en kan iedereen dat project een keer afsluiten.
Ik heb ook een project uit 2015 waarbij 9.500 euro incassokosten gemaakt zijn en die 250 euro per maand terugbetalen. Tot op heden ook geen uitkering geweest naar investeerders.
Net aan materiële 2e hypotheek woonhuis. Wel lineaire aflossing.
Mja, never mind. Administratie en M&A, hoe verschillend wil je de takken van sport hebben. Om over nannybemiddeling nog maar niet te spreken. En waarom is die lening van 30k zo duur, daar zal de geldverstrekker toch ook zo zijn redenen voor gehad hebben. Ik zie een zolderkamer vol met Leitz mappen voor me en iemand die denkt dat er eens een keer iets met kompjoeters moet gebeuren wil hij de boel nog draaiende houden.
Je hebt geïnvesteerd in het project Meppelweg 731 in Den Haag. De hypotheek is op 01-08-2024 vervroegd afgelost.
Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum kan er een boeterente van toepassing zijn. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, dan is er 6 maanden boeterente verschuldigd. Is de resterende termijn korter dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de looptijd. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, dan is er geen boeterente.
Jouw investering(en), eventuele rente en/of boeterente wordt gestort in jouw account.
Je hebt geïnvesteerd in het project Meppelweg 731 in Den Haag. De hypotheek is op 01-08-2024 vervroegd afgelost.
Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum kan er een boeterente van toepassing zijn. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, dan is er 6 maanden boeterente verschuldigd. Is de resterende termijn korter dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de looptijd. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, dan is er geen boeterente.
Jouw investering(en), eventuele rente en/of boeterente wordt gestort in jouw account.
Mail hier ook ontvangen maar de centjes nog niet. Mijn geïnvesteerde bedrag bij SiG hobbelt al het hele jaar achteruit
Zojuist laatste termijn met slottermijn van XXS Kinderopvang Collin 34151 (voormalig Knab project) ontvangen. Heb nu maar 3 voormalige Knab projecten lopen, eentje waarop al een deel is afgeboekt en nu nog een deel van de borg wordt betaald.
[..] Vandaag ook nog twee losse betalingen van HCN ontvangen. Toch fijner, want dan weet je gelijk voor welke aflossing het bestemd is.
Ja, ik vind dat ook makkelijker. Hier nu ook nog 6 losse betalingen ontvangen, die met betaaldatum t/m de 8e, degene die hierbij mist is Desi & Devi, net als nog steeds Sizz. Ook mis ik nog Nunzio Pulchinella, had normaal vrijdag betaald moeten zijn.
[..] Van dezelfde leningnemer, zojuist bericht dat een andere lening vervroegd wordt afgelost.
Stond nog 30% open en de extra ontvangen rente is meer dan wat er anders nog betaald had moeten worden. Ik klaag niet.
Ik klaag ook zeker niet, maar vanuit economisch perspectief blijf ik het vreemd vinden dat leningnemers in zulke situaties vervroegd aflossen. Waarom niet gewoon de laatste termijnen uitzitten en geen boeterente hoeven te betalen? Ik kan me alleen bedenken dat je door HCN verplicht wordt de lening af te lossen, als je het restaurant, waarvoor de lening is aangegaan, wil verkopen.
[..] Ik klaag ook zeker niet, maar vanuit economisch perspectief blijf ik het vreemd vinden dat leningnemers in zulke situaties vervroegd aflossen. Waarom niet gewoon de laatste termijnen uitzitten en geen boeterente hoeven te betalen? Ik kan me alleen bedenken dat je door HCN verplicht wordt de lening af te lossen, als je het restaurant, waarvoor de lening is aangegaan, wil verkopen.
HCN heeft deze week een afspraak met de ondernemer, berichtten zij mij afgelopen week. (Verplichte?) aflossing, en geen betaling van andere projecten en het project in Gouda waar zo te zien al maanden niet aan gewerkt is...... Klinkt niet goed.
[..] Ik klaag ook zeker niet, maar vanuit economisch perspectief blijf ik het vreemd vinden dat leningnemers in zulke situaties vervroegd aflossen. Waarom niet gewoon de laatste termijnen uitzitten en geen boeterente hoeven te betalen? Ik kan me alleen bedenken dat je door HCN verplicht wordt de lening af te lossen, als je het restaurant, waarvoor de lening is aangegaan, wil verkopen.
Mijn eerste gedachte was dat de prive woning misschien verkocht was (was met hypotheek als zekerheid gesteld), maar dat lijkt niet zo te zijn. Misschien dat deze zekerheid voor een ander doel ingezet moet worden.
[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 05-08-2024 18:51:09 ]
[..] Mijn eerste gedachte was dat de prive woning misschien verkocht was (was met hypotheek als zekerheid gesteld), maar dat lijkt ook niet zo te zijn. Misschien dat deze zekerheid voor een ander doel ingezet moet worden.
Daar dacht ik ook al aan, zeker in combinatie met de missende termijnen van andere leningen maar kan daar ook niets van vinden, Zou het kunnen dat de leningnemer dit elders gefincieerd heeft en daarmee de HCN lening heeft afgelost? En dat hiermee meer ruimte komt om de andere leningen te kunnen blijven betalen of misschien is er meer geld nodig voor de verbouwing van het nieuwe restaurant in Gouda.
U heeft geïnvesteerd in de investeringskans van MagnifiSense Geldrop B.V. In overleg met de onderneemster is besloten om de volgende wijziging door te voeren:
U heeft geïnvesteerd in de investeringskans van MagnifiSense Geldrop B.V. In overleg met de onderneemster is besloten om de volgende wijziging door te voeren:
De rente wordt verhoogd van 9,0% naar 10,0%.
Wat zullen ze in de nieuwe situatie doen met het depot?
quote:
Er wordt een depot aangehouden ter hoogte van ¤ 13.271,76. Het depot wordt aangewend als rente- en kostendepot ten behoeve van de eerste 6 maandtermijnen.
[ Bericht 25% gewijzigd door KrekelJapie op 05-08-2024 19:50:10 ]
[..] W [..] Wat zullen ze in de nieuwe situatie doen met het depot? [..]
Wat ik me afvraag: is het niet een lastig puntje om voor 150k te verbouwen in een gehuurd object? Het is in principe waarde die je volledig verliest aan de pandeigenaar vroeg of laat. De enige manier waarop het minder uitmaakt als je daar 10+ jaar succesvol je bedrijf kan runnen, maar dat is natuurlijk niet echt te voorspellen. Ze heeft ws ook een contract van max 5 jaar. De eigenaren kunnen in principe zelfs eisen dat je alles weer in oorspronkelijke staat brengt.
[..] Wat ik me afvraag: is het niet een lastig puntje om voor 150k te verbouwen in een gehuurd object? Het is in principe waarde die je volledig verliest aan de pandeigenaar vroeg of laat. De enige manier waarop het minder uitmaakt als je daar 10+ jaar succesvol je bedrijf kan runnen, maar dat is natuurlijk niet echt te voorspellen. Ze heeft ws ook een contract van max 5 jaar. De eigenaren kunnen in principe zelfs eisen dat je alles weer in oorspronkelijke staat brengt.
Zal veel vaker gebeuren. Bij project Desi & Devi Gouda zal ook wel zo'n bedrag in verbouwing gaan zitten, als het niet meer is.
[..] Zal veel vaker gebeuren. Bij project Desi & Devi Gouda zal ook wel zo'n bedrag in verbouwing gaan zitten, als het niet meer is.
Ja precies, je moet vaak wel natuurlijk. Het is meer dat ik me besef wat een enorme verliespost dat is als je bedrijf om wat voor reden dan ook op die lokatie niet langere termijn succesvol kan opereren, je zit daarmee volledig klem.
Maar misschien kent ze de eigenaren goed hoor. In elk geval lenen ze haar ook geld.