Ik ga eerst meer marktonderzoek en testen. Maar ik wilde dit alvast weten over crowdfunding.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
afhankelijk van het bedrag wat je zoekt.
1. crowdabout now, maar dat gaat je alleen lukken als je een geitenwollensokkenduurzame inslag hebt in je product. zo niet: Als je zelf niet in je product geloofd, waarom wij dan wel?
2. crowdlending dan
3. waar moet je dat dan doen? ik heb de indruk dat de platformen geen enkele contact hebben met de leners zolang er maandelijks betaald wordt.
4 Het is of rendement als het goed gaat (met aandelen; punt 2!) of rentelasten.
Maar alles hangt of staat met het bedrag en de vorm. lineair, aflossingsvrij, 500k,50k, 7%, 10%, zekerheden voor de leners. Er zijn te veel variabelen, maar als jij al niet gelooft in succes dan kan je beter nu kappen.
Nee, ik denk niet dat hier veel mensen geschokt zullen zijn…quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Musical De Tocht is failliet. Project van (o.a.) GVE. Ik denk niet dat iemand hier er in gestapt is, het was niet echt een serieuze aanbieding voor investeerders, maar is hier wel meerdere keren besproken. Dat het spul nu failliet is verbaast mij niet zo, wel dat het met zoveel spektakel gebeurd. Er wordt een aardige beerput opengetrokken.
Omrop Fryslan: Musical De Tocht failliet: "Vanaf dag één een put aan schulden"
Wâldnet: Musical De Tocht vraagt faillissement aan
Wâldnet is wat stelliger dan Omrop Fryslân, die waarschijnlijk het persbericht wat bijgeschaafd heeft. Voor wie geen zin heeft in klikken en lezen:
[..]
Ik meen me te herinneren dat we (ik in elk geval) het hier behoorlijk afgezeken hebben. Vooral het feit dat GVE het flink pushte onder haar klantenbestand in oa de mail van 11-11-2021, terwijl de zekerheden slecht en het risico hoog was. Dus mensen erin getrokken met een marketing campagne die droop van de nostalgie en emotie, en iedereen die erin is getrapt nu z'n geld kwijt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Musical De Tocht is failliet. Project van (o.a.) GVE. Ik denk niet dat iemand hier er in gestapt is, het was niet echt een serieuze aanbieding voor investeerders, maar is hier wel meerdere keren besproken. Dat het spul nu failliet is verbaast mij niet zo, wel dat het met zoveel spektakel gebeurd. Er wordt een aardige beerput opengetrokken.
Wâldnet is wat stelliger dan Omrop Fryslân, die waarschijnlijk het persbericht wat bijgeschaafd heeft. Voor wie geen zin heeft in klikken en lezen:
[..]
Het is eigenlijk simpel.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:21 schreef Plots het volgende:
[..]
Thanks. Wat bedoel je met eigen netwerk? Want dat heb ik niet.
Mag trouwens ook een internationaal platform zijn. Bijvoorbeeld Kickstarter Indigogo. Maar hier moet je het product meteen verkopen aan backers.
Als ik mijn campagne publiceer op bijvoorbeeld Crowdaboutnow of iets anders, is dat genoeg om investeerders aan te trekken of moet ik ook echt promotie en marketing uitvoeren. Heeft iemand hier nog goede bureaus voor aan wie ik dat kan uitbesteden? Ik weet van bijvoorbeeld Kickstarter dat er marketingbureaus zijn die tegen een vergoeding e-mailmarketing voor je doen naar potentiele backers en innovators.
Of is het helemaal zelf doen, zonder investeerders en crowdfunding toch het beste? Met crowdfunding en kapitaal heb ik meer slagkracht en kan ik sneller impact maken.
Ze zouden daar een musical over moeten maken: "De miskluun" Een groep goedgelovigen die achter de mooiste beloften aan gaan en uiteindelijk bedonderd belazerd en beroofd achterblijven. Ken net zou ook wel een passende titel kunnen zijn. Lijkt me een mooie kerstuitzending voor Max. Voor alle duidelijkheid: Omroep Max.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:30 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat we (ik in elk geval) het hier behoorlijk afgezeken hebben. Vooral het feit dat GVE het flink pushte onder haar klantenbestand in oa de mail van 11-11-2021, terwijl de zekerheden slecht en het risico hoog was. Dus mensen erin getrokken met een marketing campagne die droop van de nostalgie en emotie, en iedereen die erin is getrapt nu z'n geld kwijt.
Ik zou lekker doorsparen zodat je het zelf kunt financieren, en als dat niet snel genoeg gaat: je ouders lief aankijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende:
Ik zit eraan te denken om crowdfunding te starten voor mijn kledingmerk.
1. Ik wil niet persoonlijk garant staan als mijn voorraad niet verkoopt (en de investeerder zijn geld kwijt is).
2. Ik wil geen aandelen uitgeven.
3. Ik wil niet iedere maand verantwoording afleggen als ik eenmaal financiering heb aangetrokken.
4. Ik kan wel goed rendement betalen als het goed gaat.
Waar kan ik dit het beste crowdfunden en volgens welke constructie?
Waarom klopt het dan wel altijd met het betaalschema bij Collin en nu niet bij HCN?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:21 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Antwoord van HCN.
OPP heeft een andere manier van afronden dan HCN. Daarom wijkt het af. OPP bepaald dus en niet de klant HCN. Nemen ze mee in de update voor het najaar. Ik verwacht er weinig van.
Derhalve bedragen en maanden die gaan afwijken. Handmatig dus en niet meer te automatiseren als je dat wilt.
Ik heb het idee dat Collin nog steeds zelf de wallets beheerd en een soort RC met OPP heeft. Ik geloof bv. niet dat een geautoriseerde betaaldienstverlener bedragen naar investeerders doorstort die nooit zijn ontvangen. Iets wat regelmatig voorkomt bij Collin en niet bij de andere platforms.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:20 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Waarom klopt het dan wel altijd met het betaalschema bij Collin en nu niet bij HCN?
Dat zijn overduidelijk 2 lagen ja. Wat wij zien is niet de OPP wallet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 06:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Collin nog steeds zelf de wallets beheerd en een soort RC met OPP heeft. Ik geloof bv. niet dat een geautoriseerde betaaldienstverlener bedragen naar investeerders doorstort die nooit zijn ontvangen. Iets wat regelmatig voorkomt bij Collin en niet bij de andere platforms.
Met alle respect, maar dat zou rampzalig zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:09 schreef KrekelJapie het volgende:
1 wallet bij OPP voor alle aangesloten platformen waarbij de aflossing/rente dagelijks wordt bijgeschreven lijkt voor mij het beste. Dan kan ik makkelijk herinvesteren bij elk gewenst platform en blijft er geen geld heen en weer van/naar OPP.
Volgens mij doet ook een geautoriseerde betaaldienstverlener gewoon waar haar opdrachtgever opdracht voor geeft, uiteindelijk beheert opp een berg geld van een platform (en dat doet ook ccf niet meer zelf want dan moeten ze dara een speciale vergunning voor hebben) en voert daar ontvangsten / betalingen voor uit. Mij lijkt dat ccf zelf een r/c administratie bijhoudt en op basis daarvan (bij opname) opdracht geeft gelden naar een bankrekening van een investeerders uit die grote pot over te boeken. Bij hcn zal dat niet veel anders zijn, uiteindelijk bepaalt hcn gewoon welke bedragen door opp overgeboekt moeten worden. Als ze daarbij niet goed omgaan met afrondingen (of dat aan opp overlaten) dan gaat het mis. Ik heb ik een ver verleden al eens met hcn over afrondingen etc. gesproken, mijn conclusie was toen dat ze meer verstand van horeca hebbenquote:Op woensdag 31 juli 2024 06:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Collin nog steeds zelf de wallets beheerd en een soort RC met OPP heeft. Ik geloof bv. niet dat een geautoriseerde betaaldienstverlener bedragen naar investeerders doorstort die nooit zijn ontvangen. Iets wat regelmatig voorkomt bij Collin en niet bij de andere platforms.
De basisvoorwaarde is wel dat per regel staat welk platform en welk project het betreft en dan bij voorkeur ook nog wat het aflos, rente en kostendeel is. Dat lijkt me dan prima geautomatiseerd te verwerken. En dan bijvoorkeur als csv bestand te downloaden, laat maar komen...quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:54 schreef obligataire het volgende:
Stel je voor je hebt 1000 lopende projecten, en de waterijsjes komen dagelijks binnen op 1 OPP, alles door elkaar heen en vaak zonder goede omschrijving laat staan betrokken platform.
Voor mensen die daar handig in zijn zou dat misschien kunnen werken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:57 schreef tnhb het volgende:
[..]
De basisvoorwaarde is wel dat per regel staat welk platform en welk project het betreft en dan bij voorkeur ook nog wat het aflos, rente en kostendeel is. Dat lijkt me dan prima geautomatiseerd te verwerken. En dan bijvoorkeur als csv bestand te downloaden, laat maar komen...
Ik moet er ook niet aan denken. Nu kan ik het makkelijk en per platform bijwerken en controleren als het door elkaar zou staan dan kap ik er echt mee. Met ook enige honderden lopende projecten is dat dan niet te doen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat zou rampzalig zijn.
Stel je voor je hebt 1000 lopende projecten, en de waterijsjes komen dagelijks binnen op 1 OPP wallet, alles door elkaar heen en vaak zonder goede omschrijving laat staan vermelding van betrokken cf-platform.
Dan mag je wel iemand in dienst nemen om het te administreren.....
Bij hoeveel verschillende banken heb je een rekening, maak je wel eens gebruik van iDEAL? Oftewel, ligt het risico dan ook niet bij één (of een zeer beperkt aantal) partijen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:04 schreef Horsemen het volgende:
Zo wie zo is dat hele OPP m.i. een hele slechte ontwikkeling. Voor zo ongeveer mijn hele crowdfund portefeuille ligt het risico nu bij één partij.
Het blijft natuurlijk altijd betrekkelijk maar ik heb mijn geldelijk vermogen ondergebracht bij op dit moment 7 verschillende banken, verspreid over 3 landen waarbij ik er bij twee ook een betaalrekening heb waarvan een in een ander europees land. En ja, iDEAL gebruik ik zo af en toe. Overigens heeft dat in zijn huidige vorm ook zijn langste tijd gehad.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:01 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bij hoeveel verschillende banken heb je een rekening, maak je wel eens gebruik van iDEAL? Oftewel, ligt het risico dan ook niet bij één (of een zeer beperkt aantal) partijen.
Laat ik voorop stellen dat ik het geheel niet ga verdedigen en/of reclame ga maken voor opp, maar ze hebben wel een vergunning (https://www.dnb.nl/openbaar-register/registerdetailpagina/?registerCode=WFTBI&relationNumber=R124325) van DNB als betaalinstelling en die krijg je niet zomaar, er is zover ik weet geen enkel crowdfunding platform in nl die zo'n vergunning met bijbehorend toezicht heeft of had.
Ze mogen dus onder toezicht van DNB "virtueel bankje" spelen (geldtransacties uitvoeren tussen IBAN's), dat gaat wel wat verder dan de "onafhankelijke stichtingen" van de verschillende crowdfunding platformen waar de cf eigenaar vaak ook (enig) bestuurder is waardoor o.a. ccf nog steeds gelden kan bijboeken die ze nog niet ontvangen hebben, en zo zijn er mogelijk nog wel wat voorbeelden te vinden.
Of het allemaal 100% waterdicht geregeld is etc., vast niet, maar dat is bij (zo ongeveer) geen enkele bank naar mijn mening. Uiteindelijk is er altijd wel ergens een zwakke schakel waar het fout kan gaan (en ja daar is een deposito garantiestelsel op van toepassing en dat is hier niet het geval, maar hier gaat het geld wel alleen door de handen van de stichting derdengelden die ook weer apart onder toezicht staat van DNB.
Overigens mogen ze ook een andere payment provider gebruiken hoor, als die maar de juiste vergunningen heeft wat een voorwaarde is vanuit de ecsp. (of als platform zelf doen met de juiste vergunning)
Ja, in het kader van KYC waarbij ze erg dominant en dwingend waren en er in eerste instantie geen enkele ruimte voor discussie was, toen ik dreigde met een advocaat en schadeclaim bonden ze wel snel in. Iets soortgelijks heb ik overigens ook met een crowdplatform gehad toen ik net begon met cf. Maar ik deel zeker je zorg over de dominantie (monopolist?) van die partij en zoals dat nu het geval is, het niet echt wenselijk is.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:47 schreef Horsemen het volgende:
Ik weet niet of je wel eens contact gehad heb met OPP maar mijn ervaring was nou niet bepaald erg positief.
Hi Plots, ik denk dat Crowdaboutnow voor jou het beste is, misschien nog beter een voorverkoop dan een lening. Als je een goede korting geeft. Heb je ook minder last van alle nadelen die je zelf niet zou willen hebben. Wel belangrijk dat je genoeg mensen hebt die hier ook interesse voor hebben, als er eenmaal mensen hebben toegezegd zeggen anderen ook makkelijker toe. Ook de lening zou ik met incentives doen, dit kost je relatief minder. Zelf hou ik er niet zo van als een ondernemer geen nieuw risico wil lopen voor een nieuwe financiering. Snap dat je al geinvesteerd hebt, maar dit is geen reden voor nieuwe investeerders. Veel succes!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:30 schreef Plots het volgende:
[..]
Ik heb zelf al circa 15K geďnvesteerd plus een hoop tijd (bijna 10 jaar). Heb al merkregistratie, prototypen, website etc. Maar crowdfunding is om een kleine voorraad aan te leggen + marketingbudget.
Bunq is wat dat betreft ook een hele enge partij, gebaseerd op eigen ervaring en het recente nieuws. Ik betaal liever iets meer voor een (zakelijke) rekening bij een saaie oude bank met decennia oude procedures.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:47 schreef Horsemen het volgende:
OPP is op dit moment een hele dominante partij aan het worden welke steeds meer gaat pepalen hoe en wanneer jij over je centjes kan beschikken.
Vandaag een betaalschema nagerekend, daar zitten toch wel wat punten voor discussie in hoe hcn de afrondingen doet:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:21 schreef zeeland6 het volgende:
OPP heeft een andere manier van afronden dan HCN
Afrondingen zijn er altijd al geweest en zullen er ook altijd zijn. In het begin van investeren bij HCN gebruikte ik voor de bedragen van aflossing en rente in het betaalschema mijn eigen formules en legde die naast het schema van HCN, omdat ik zag dat de som van aflossingsbedrag en rente niet altijd gelijk was het bedrag wat maandelijks uitbetaald werd. Nu met de maandelijkse fee is er dus nog een 3e bedrag waarvoor afronding kan voorkomen. Maar hoe HCN ook afrondde, er werd altijd betaald wat als betaling in het schema stondquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:31 schreef tnhb het volgende:
[..]
Vandaag een betaalschema nagerekend, daar zitten toch wel wat punten voor discussie in hoe hcn de afrondingen doet:
Ik ga uit van een project met inleg 250, 8% rente op jaarbasis (en eerste 2 maanden aflossingsvrij)
8% rente * 250 = 20 / jaar => 1.67 / maand (1.6666666666667) (in schema 1.66)
0.035% kosten * 250 => 0.09 / maand (0.0875) (in schema 0.09)
En dat betreft dan nog een bank/banken die je zelf hebt uitgekozen. Voor OPP kan je niet kiezen als je aan crowdfinance doet. Als je door wat voor reden dan ook een probleem met ze krijgt, bijvoorbeeld over het wel of niet moeten aanleveren van bepaalde administratieve stukken of andere bewijslast kunnen ze met een druk op de knop de terugbetaling van al je platforms in een keer on hold zetten. Ik heb in ieder geval moeite met dergelijke partijen en ik hoop het nooit met ze aan de stok te krijgen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:39 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Bunq is wat dat betreft ook een hele enge partij, gebaseerd op eigen ervaring en het recente nieuws. Ik betaal liever iets meer voor een (zakelijke) rekening bij een saaie oude bank met decennia oude procedures.
Die KYC controles zijn wel een ramp bij alle banken en betaalplatformen, als je ermee te maken krijgt dan weet je het. Ze vragen rustig zeer vergaande privacy gevoelige informatie onder dreiging van sluiting rekening (en achterhouden gelden). Ook een omgekeerde bewijslast: overtuig jij ons maar dat wij jou kunnen vertrouwen en doe je best!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:59 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe CCF float en wellness centrum, met linkje:Nu zegt dit niet veel over deze onderneemster maar ik heb wel een slechte ervaring met dit soort float en wellnes bedrijven. Dit betrof overigens een oud KoM project wat e.e.a. ook niet echt beter maakteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 66% gewijzigd door Horsemen op 31-07-2024 15:40:08 ]
quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:59 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe CCF float en wellness centrum, met linkje:Vrouwen halen met crowdfunding sneller geld binnen dan mannen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nos.nl/artikel/25(...)ld-binnen-dan-mannen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 31-07-2024 15:51:32 ]
Daar worden we nu wel mee benadeeld eigenlijk. Huis wordt verkocht voor neem ik aan iets van 315k netto. Eerste hypotheek is 135k, onze 2e hypotheek is 150k. We lopen dus ~30k mis door een (onnodig) lage inschrijving.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:46 schreef zeeland6 het volgende:
Update Noe*me Lola CCF
Huis wordt verkocht hypotheek 150k.
Open stond nog 240K van de oorspronkelijke 400K. Dus nu nog 90k over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopsa, beslag gelegd op het huis van de borgen, het voormalig 'bevriende echtpaar'. Hadden die hun leven even anders voorgesteld momenteel... Wel even opletten of dit stand houdt in de rechtszaal, was er niet laatst een zaak waar de rechter een dikke streep door een borgstelling had gezet?
Hoewel ik zeker niet denk dat de producenten over één nacht ijs zijn gegaan, denk ik dat ze zich van begin af aan op glad ijs hebben begeven.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:24 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hoewel ik zeker niet denk dat de producenten over één nacht ijs zijn gegaan, denk ik dat ze zich van begin af aan op glad ijs hebben begeven.
Investeerders waren uiterst terughoudend, maar toen het ijs eenmaal gebroken was kon de productie toch van start gaan.
Achteraf kunnen we vaststellen, dat alle betrokkenen niet bepaald goed beslagen ten ijs zijn gegaan en er mogelijk hier en daar zelfs een scheve schaats is gereden.
Al met al had deze musical beter direct in de ijskast gezet kunnen worden.
quote:In Mijn Geldvoorelkaar.nl kunt u de betalingen en administratie van uw portefeuille volgen. Aanvullend sturen wij u hierbij een gespecificeerd overzicht van de door u te ontvangen betalingen. Deze specificatie vindt u tevens in de bijlage:
Project Projectnaam Volgnummer Bedrag
026385 Aankoop vastgoed Tilburg 21
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:07 schreef KrekelJapie het volgende:
BrouwerijWas een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1e hypotheek kerkgebouw
Dit was in beginsel zeker een leuk project. Als incentive heb ik nog een stuk of 4 flesjes drank opgestuurd gekregen die overigens prima smaakte.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 03:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 06:46 schreef Tjalala het volgende:
Ik zag een failliete wok to go staan, dus zocht even icm hcn.
Gefund eind februari 2020 met een looptijd van 4 jaar, net goed gegaan?Laatste termijn betaald in mei. Sneu voor de ondernemer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Ik heb maar 1 (laatste) termijn missend.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 03:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
Even nagekeken.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:09 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 (laatste) termijn missend.
Die overige 3 termijnen zijn vrij snel ingehaald.
Inderdaad.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Even nagekeken.
Bij mij is hij bij t/m juni dit jaar.
druk bezig, zijn ze daar ook al met Jondani. Cafe in the City bestaat al 7 jaren en heeft nog geen jaarrekening ingediend bij KvK ook uit de pitch is niet duidelijk hoe de afgelopen jaren zijn gegaan. Ik sla deze even over, ook gezien het lage rentepercentage. Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:55 schreef obligataire het volgende:
HCN/in the city geborgd, link
https://horecacrowdfundin(...)dam-geborgd-6p3j6894
Klopt die naam heb ik al vaker voorbij zien komen. Anderzijds is de kans dat zowel geldlener als borgsteller tegelijk failleren wel héél erg klein.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:39 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
.......Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
Vanaf het begin is deze borgsteller degene die voor de meeste geborgde projecten borg staat, samen met een ander bedrijf behorend tot dezelfde groep. Bij de toelichting geen HCN dit aan:quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:39 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
druk bezig, zijn ze daar ook al met Jondani. Cafe in the City bestaat al 7 jaren en heeft nog geen jaarrekening ingediend bij KvK ook uit de pitch is niet duidelijk hoe de afgelopen jaren zijn gegaan. Ik sla deze even over, ook gezien het lage rentepercentage. Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
Zelf neem ik al een tijdje geen geborgde projecten meer mee vanwege de lage rente. Ik heb er nu nog 3 lopen, die alledrie al voor meer dan de helft afgelost zijn. Misschien als die nog meer of helemaal afgelost zijn of als er vaker problemen komen met reguliere HCN projecten dat ik dan weer nieuwe geborgde projecten mee wil nemen.quote:Deze vorm van financiering is ontwikkeld op verzoek van gerenommeerde toeleveranciers met trackrecord. Deze toeleveranciers verstrekken normaliter vooruitbetaalde bonussen of éénmalige marketingbijdragen in combinatie met een afname-overeenkomst, waarbij voor hen sprake is van een cash-out. In deze tijden geven de toeleveranciers de voorkeur aan een te verstrekken borgstelling dan aan een cash-out. Het risico van de borgsteller is net zo hoog als bij een vooruitbetaalde bonus of de verstrekking van een éénmalige marketingbijdrage. HCN biedt met deze financieringsvorm zowel een oplossing voor de toeleveranciers en hun klanten evenals een investeringsmogelijkheid voor ´onze´ investeerders.
quote:Wegens het uitblijven van deze betalingen hebben wij juridische stappen ondernomen.
Zelfde/soortgelijke mail gehad voor project in Nootdorpquote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:32 schreef Red_arrow het volgende:
Inderdaad. Bij project de lier gaan ze inderdaad stappen ondernemen:
[..]
En lange termijn verhuurd:quote:Ik heb (samen met enkele partners) een portefeuille van 12 panden waarvan 2 transformatie projecten en een aantal buy to let panden.
quote:een goed lopend uitzendbureau dat panden huurt voor zijn eigen personeel. Lange termijn contracten van 5 jaar zijn er afgesloten, en recentelijk is het verlengd met 10 jaar om zekerheid te geven aan het vastgoedbedrijf, de bewoners/het personeel, de verhuurder en daarmee ook de investeerder.
SIG moet er stevig ingaan. het voorop gezette plan zie ik niet zo, waarom en met welk doel, de hypo-rechten zijn gevestigd. Voor Koekoeksplaats en Zwedenhof heeft hij partners, Voor Akerstraat en Hogendorp heeft hij zelf getekend. Zijn huisadres zal waarschijnlijk koop zijn dus men heeft nog wel wat te verliezen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:26 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Ozgul heeft de rente van zijn pandjes ook deze keer niet betaald. Ik ben er wel klaar mee met die meneer.
Wat mij betreft verkopen die boel, maar er zit ook eens kans in dat hij dit als vooropgezet plan heeft.
Goeie zekerheden lijkt me, linkje aanbevolen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:02 schreef boriq het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een stuk grond, plus 2e hypotheek op woonhuis:
Klaassens Vastgoed
¤ 59.000 | 8,0% rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/klaassens-vastgoed/
Het is het perceeltje van de straat afgezien rechts van de woning nr 6 waar hij blijkbaar zelf woont gezien zijn KvK inschrijving. Blijft staan wat de vraag is daar naar een stukkie weiland als bouwgrond. Geen idee, maar durf ik toch wel bescheiden aan.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:02 schreef quepos het volgende:
[..]
Goeie zekerheden lijkt me, linkje aanbevolen.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:26 schreef peterc het volgende:
Blijft staan wat de vraag is daar naar een stukkie weiland als bouwgrond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ziet er best plausibel uit
Dit inrichtingsplan geeft een te bouwen schuurwoning aan.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:26 schreef peterc het volgende:
[..]
Blijft staan wat de vraag is daar naar een stukkie weiland als bouwgrond. Geen idee, maar durf ik toch wel bescheiden aan.
vooropgezette plan zit in je mail.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:59 schreef peterc het volgende:
[..]
SIG moet er stevig ingaan. het voorop gezette plan zie ik niet zo, waarom en met welk doel, de hypo-rechten zijn gevestigd. Voor Koekoeksplaats en Zwedenhof heeft hij partners, Voor Akerstraat en Hogendorp heeft hij zelf getekend. Zijn huisadres zal waarschijnlijk koop zijn dus men heeft nog wel wat te verliezen.
Als je bij de KvK op zijn huisadres zoek kom je 2x inschrijving in liquidatie tegen.
En als ik denk de juiste Ibrahim O gevonden te hebben (linkedin KvK) is ook blijkbaar ook druk bezig met Dubai
https://www.peganidubai.com/page/2/ Hoop voor hem dat het niet teveel op zijn vanGaals "Baked Air" is
Heerlijk rustig op 20 meter van de A28.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:30 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Dit inrichtingsplan geeft een te bouwen schuurwoning aan.
https://www.planviewer.nl(...)weg4aHH-WON1_rb1.pdf
Wil je mij dit ook mailen?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:34 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
vooropgezette plan zit in je mail.
Leningnemer woont er zelf ook, dat plezier gunt hij ook een ander.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:51 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Heerlijk rustig op 20 meter van de A28.
Een spoiler is misschien nóg handiger voor de overige geďnteresseerden?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:14 schreef crowder07 het volgende:
[..]
Wil je mij dit ook mailen?
Bedankt daarvoor vast
Teringjantje, iedere avond die koplampen je huis in. Goed trouwens dat daar een betonnen vangrail staatquote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:32 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Leningnemer woont er zelf ook, dat plezier gunt hij ook een ander.![]()
Maar er komt zo te zien nog wel een bijgebouw als geluidscherm.
En het kan nog wel erger, iedere keer wanneer ik hier langs kom https://www.google.com/ma(...)coh=205409&entry=ttu verbaas ik me er weer over dat mensen hier willen wonen.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:32 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Leningnemer woont er zelf ook, dat plezier gunt hij ook een ander.![]()
Maar er komt zo te zien nog wel een bijgebouw als geluidscherm.
En het kan nog wel erger, iedere keer wanneer ik hier langs kom https://www.google.com/ma(...)coh=205409&entry=ttu verbaas ik me er weer over dat mensen hier willen wonen.
Ach ja, dit soort plekken zijn er natuurlijk best nog wel veel….quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:25 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Teringjantje, iedere avond die koplampen je huis in. Goed trouwens dat daar een betonnen vangrail staat
Het bedrag van de Koekoekplaats is ook gewoon bijgeschreven, maar betaald uit de borg. Inmiddels al voor de derde keer. Wordt wel telkens later alsnog voldaan. Maar is geen goede ontwikkeling. Gelukkig is er een onderpand.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:41 schreef obligataire het volgende:
Inzake Zwedenhof (Oz*gul) zou er niet betaald worden, maar het staat er wel gewoon bij
Uiteindelijk zijn alleen Anemoon en Galjoen niet betaald.
Ik geloof daar zelf niet in want blijkbaar wordt er toch nog mondjesmaat en te laat betaald. Dat is niet wat een oplichter zou doen lijkt me. Ik denk eerder dat hij zich in de nesten heeft gewerkt en dat er van zijn mooie verhalen niet al teveel waar is. Anyway er zijn zekerheden dus we moeten maar gewoon afwachten hoe het zich ontwikkelt en wilde speculatie lost het niet op.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:46 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Het bedrag van de Koekoekplaats is ook gewoon bijgeschreven, maar betaald uit de borg. Inmiddels al voor de derde keer. Wordt wel telkens later alsnog voldaan. Maar is geen goede ontwikkeling. Gelukkig is er een onderpand.
Ik ben ook wel benieuwd naar de eventuele opzet.
Dat dus.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 20:25 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Teringjantje, iedere avond die koplampen je huis in.
Plus die rood-witte belijning op die betonnen rand, die het licht van de koplampen reflecteert.quote:Goed trouwens dat daar een betonnen vangrail staat
Allemaal erg krap die zekerheden. Maar hij zal het woonhuis van zijn ouders niet op het spel willen zetten. Linkje is welkom.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:41 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2e hypotheek:
Divine Dining
¤ 50.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/divine-dining/
Kaaszaak zit in een mooi pandjequote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:41 schreef Horsemen het volgende:
Divine Dining
Dit lijkt me wel een hard werkende jongen. Ik wil hier wel aan mee doen als er een linkje voorhanden is.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:41 schreef Horsemen het volgende:
Divine Dining
Plus een deelaflossing van De Toerist a.s. maandag.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:32 schreef quepos het volgende:
3 updates van CRE, Groningen wordt maandag afgelost, Meskenhagen en Saksen zitten er ook aan te komen.
Nu Emmerik nog.
Website zegt nog steeds coming soon. Dus nog niet open denk ik. Duurt wel lang inderdaad wat al tijdje geleden huurcontract aangegaan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:29 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Er wordt niet reageerd of reservatieverzoeken incentive Desi & Devi Gouda. Volgens mij is dat steeds nog niet operationeel.
Iemand langs geweest ?
Sizz inderdaad nog niet bijgeschreven. Een ander project van dezelfde leningnemer met dezelfde betaaldatum was dinsdag ook nog niet betaald, maar die zat er vandaag wel bij. En afgelopen week was Veera wel gewoon betaald.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:29 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Ik mis de aflossing deze week van SIzz Amsterdam.
Mooi dat dit geld terugkomt! Oók de tweede 50% van Nieuwegein moet binnenkort terugbetaald gaan worden. Maar CRE wacht al sinds halverwege mei op het taxatierapport, en daarom wordt de herfinancieringspitch nog steeds niet gepubliceerd. Leningnemer blij natuurlijk, die laat oude lening lekker doorlopen tegen lage rente van 5,5%.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 16:32 schreef quepos het volgende:
3 updates van CRE, Groningen wordt maandag afgelost, Meskenhagen en Saksen zitten er ook aan te komen.
Nu Emmerik nog.
quote:Vanuit het deurwaarderskantoor hebben wij een tussentijdse afdracht mogen ontvangen. Dit
betekent dat de komende dagen enkele termijnen aan u zullen worden uitgekeerd.
Het betreft mode, dan lees ik al bijna niet verderquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 12:09 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw (risicovol, met redelijke zekerheden/2e hypotheek) project bij Collin:
Groothandel Miré
¤ 75.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/groothandel-mir%c3%a9/
Hij is ook nog maar net een paar maanden als zelfstandige bezig, dus daar valt weinig over te vertellen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 13:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kaaszaak zit in een mooi pandje
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Van cateringbedrijf weinig te vinden. Ondernemer heeft redelijk veel ervaring als kok.
Ik kan geen website en geen social media over het catering bedrijf vinden. Dat is wel heel weinig in een paar maanden. Mond-op-mond reclame is uiteraard een optie, maar wel een heel beperkte vorm van opdrachten vinden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 23:57 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hij is ook nog maar net een paar maanden als zelfstandige bezig, dus daar valt weinig over te vertellen.
Hier het zelfde.quote:
Ik begrijp uit dit stukje dat de vorige nieuwe eigenaren er ook nog een restaurant hebben.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 05:38 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik kan geen website en geen social media over het catering bedrijf vinden. Dat is wel heel weinig in een paar maanden. Mond-op-mond reclame is uiteraard een optie, maar wel een heel beperkte vorm van opdrachten vinden.
Oude eigenaar van de kaaswinkel had de zaak ook pas een jaar. Zal geen verpot zijn wat voor omzet uit de winkel komt.
[ link | afbeelding ]
Over Gina gesproken Rene en de familie komen weer op tv:quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:29 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Ik mis de aflossing deze week van SIzz Amsterdam.
Er wordt niet reageerd of reservatieverzoeken incentive Desi & Devi Gouda. Volgens mij is dat steeds nog niet operationeel.
Iemand langs geweest ?
Restaurant Gina is afbetaald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deel 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Linkje naar het persbericht van het programma/tekst eruit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Over Desi & Devi; een tijdje terug heb ik gebeld voor het verzilveren van de incentive maar toen waren ze nog volop bezig, ik kon wel in een van de andere restaurants terecht. De locatie in Eindhoven heeft ook vrij lang geduurd (is prachtig geworden).
Ik kan me voorstellen dat ze het liefst vandaag nog open zouden gaan, maar misschien doen ze veel in eigen beheer en willen ze de kosten zoveel mogelijk uit de huidige financiering en exploitatie opbrengen. Personeelswerving zal ook wel een uitdaging zijn.
[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 03-08-2024 09:08:52 ]Pecunia non olet![]()
Toch vind ik er wel een bepaalde visie en logica achter zijn plannen zitten. Door meerdere activiteiten te doen heeft hij een betere spreiding van inkomsten. Die keuken zal idd erg handig zijn voor zijn cateringsactiviteiten en als uitvalsbasis kunnen dienen. Als hij uit de kaaszaak een ondernemersinkomen kan trekken, dan is alles wat hij met de catering verdient een extraatje. Twee goede klussen in de week bijvoorbeeld, waarbij goede marges te maken zijn.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 07:35 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik begrijp uit dit stukje dat de vorige nieuwe eigenaren er ook nog een restaurant hebben.
De mensen vergissen zich nogal eens hoe veel tijd er gaat zitten, ook buiten de openingstijden, om dergelijke detailhandelszaken goed te kunnen draaien.
Die prognose van 120K neem ik met een korreltje zout, maar er moet toch een goede boterham te verdienen zijn. Grootste uitdaging zal zijn de maandelijkse huur?
De borgstelling door de ouders doet ook wel vermoeden dat die hem ondersteunen met de exploitatie.
[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 03-08-2024 09:22:51 ]Pecunia non olet![]()
Ik doelde ook vooral op de vorige eigenaren die de winkel klaarblijkelijk pas 1 jaar hadden.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 09:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Toch vind ik er wel een bepaalde visie en logica achter zijn plannen zitten. Door meerdere activiteiten te doen heeft hij een betere spreiding van inkomsten. Die keuken zal idd erg handig zijn voor zijn cateringsactiviteiten en als uitvalsbasis kunnen dienen. Als hij uit de kaaszaak een ondernemersinkomen kan trekken, dan is alles wat hij met de catering verdient een extraatje. Twee goede klussen in de week bijvoorbeeld, waarbij goede marges te maken zijn.
Die prognose van 120K neem ik met een korreltje zout, maar er moet toch een goede boterham te verdienen zijn. Grootste uitdaging zal zijn de maandelijkse huur?
De borgstelling door de ouders doet ook wel vermoeden dat die hem ondersteunen met de exploitatie.![]()
Bericht van HCN inzake
Sizz ontbrekende betaling.
Dat is correct, wij hebben de betaling nog niet van de ondernemer ontvangen. Wij hebben hiervoor reeds een eerste herinnering verstuurd aan de ondernemer.
Met gastvrije groet,
Ook de status van Desi & Devi wordt volgende week nagevraagd door HCN.
[ Bericht 14% gewijzigd door zeeland6 op 03-08-2024 10:31:36 ]![]()
zekerquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 15:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel een hard werkende jongen. Ik wil hier wel aan mee doen als er een linkje voorhanden is.
Lijkt me een goede kok en daar is altijd vraag naar. Ook naar zeg maar een catering flexibele "ZZP" kok. Het hebben van een eigen keuken is zeker wel een plus, die krijgt hij nu met een winkeltje erbij. Een goede social media erbij dan moet het zeker lukken. Overige zaken voor BBQ's en dinners / events voor particulieren & bedrijven kun je allemaal huren. Nog zorgen voor een flex-pool van bedienend- ondersteunend- personeel voor de events en je kan een goede boterham verdienen. Ik ken wel enkele die het doen, bovendien kan hij zich ook nog laten inhuren door collega's voor te helpen op events en natuurlijk v.v. Als het winkeltje dan ook nog een plus(je) geeft. Linkje welkom![]()
Ze heben schijnbaar geen enkele reden om de belangen van de investeerders fatsoenlijk te behartigen, ze legen alles in handen van een incasso bureau, weten blijkbaar zelfs niets meer en vinden investeerders met vragen blijkbaar maar lastige mensen die ze gewoon een poosje negeren in de hoop dat ze dan vanzelf ophouden met het stellen van vragen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 21:07 schreef Red_arrow het volgende:
Blijkt maar weer dat GVE geen enkel idee heeft hoe het ervoor staat bij de deurwaarder en pas navraag doet als de investeerders er over zeuren.
In heb op 1 juli gevraagd naar de status van 17659 en op 24 juli gevraagd of ze inmiddels al tot het daarwerkelijk navragen van de status waren overgegaan, tot op heden geen enkele reactie op de laatste reminder. Misschien moet ik maar overgaan tot het indienen van een formele klacht...?![]()
Ik ben soms ook maanden bezig met een navraag, vaak zonder resultaat. Enkel een standaard mail:"Hartelijk dank voor uw mail. Ik vraag de betreffende afdeling uw vraag met spoed op te pakken." Maar waarschijnlijk bestaat die 'betreffende' afdeling niet. De afdeling heeft in elk geval geen naam.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:36 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ze heben schijnbaar geen enkele reden om de belangen van de investeerders fatsoenlijk te behartigen, ze legen alles in handen van een incasso bureau, weten blijkbaar zelfs niets meer en vinden investeerders met vragen blijkbaar maar lastige mensen die ze gewoon een poosje negeren in de hoop dat ze dan vanzelf ophouden met het stellen van vragen.
In heb op 1 juli gevraagd naar de status van 17659 en op 24 juli gevraagd of ze inmiddels al tot het daarwerkelijk navragen van de status waren overgegaan, tot op heden geen enkele reactie op de laatste reminder. Misschien moet ik maar overgaan tot het indienen van een formele klacht...?![]()
Voor de derde mail nagevraagd over tweetal leningen eerste keer 8 weken en laatste keer 5 weken geleden. Nu opnieuw gevraagd met mededeling dat dit zeer klantonvriendelijk en zelfs onbeschoft is om alleen eenmaal een mail te sturen: uw mail is doorgezonden naar de afdeling. En die bestaat blijkbaar niet of is onbemand.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 14:36 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ze heben schijnbaar geen enkele reden om de belangen van de investeerders fatsoenlijk te behartigen, ze legen alles in handen van een incasso bureau, weten blijkbaar zelfs niets meer en vinden investeerders met vragen blijkbaar maar lastige mensen die ze gewoon een poosje negeren in de hoop dat ze dan vanzelf ophouden met het stellen van vragen.
Heb maar eens navraag gedaan bij GvE hoe het zit met de toezegging van vervroegde aflossing van APOC Leasing VI in juni 2024. Beetje jammer dat er niet is afgelost en er niets door GvE wordt gecommuniceerd.![]()
Algehele aflossing Overname De Zilvermeeuw (GvE) na verkoop eigen woning. Was een project dat het jammer genoeg moest hebben van de zekerheden.
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 04-08-2024 06:30:40 ]![]()
010218 Alere advies 17xquote:Op zondag 4 augustus 2024 00:50 schreef zeeland6 het volgende:
GVE
achterstallige termijnen
015128 Republic Dutch 11x
015948 Ecoweedkiller 2x
013654 HAL24 4x
014239 Netoperator glasvezel. 1x![]()
Het specifieke is dat het om oude projecten uit 2015/2016 gaat, waar nu plotseling flinke uitbetalingen voor plaatsvinden.![]()
Een behoorlijk aantal Corbelo projecten waarvoor MaxCF op 1 augustus geld heeft ontvangen.
Dus komende dagen onze wallets maar goed in de gaten houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Helaas van mij maar eentje, maar toch. Ben overal blij mee.quote:Op zondag 4 augustus 2024 09:34 schreef InVestEerder het volgende:
Een behoorlijk aantal Corbelo projecten waarvoor MaxCF op 1 augustus geld heeft ontvangen.
Dus komende dagen onze wallets maar goed in de gaten houden
Dit waren panden die werden verhuurd of waarvan al langer bekend was dat ze verkocht waren.Pecunia non olet![]()
Het valt mij op dat er telkens sprake is van een relatief hoge gemiddelde investering. Ik ben blij dat ik daar voorzichtig ben geweest en maar 100 per project heb ingelegd. Ca 20 projecten.quote:Op zondag 4 augustus 2024 10:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Helaas van mij maar eentje, maar toch. Ben overal blij mee.
Dit waren panden die werden verhuurd of waarvan al langer bekend was dat ze verkocht waren.![]()
Zelf zit ik ook in dit project (nr #27196). Uit de pitch van GVE haal ik nergens dat dit project vervroegd zal worden afgelost. Is dat ergens toegezegd door GVE/APOC?quote:Op zondag 4 augustus 2024 00:29 schreef leolinedance het volgende:
Heb maar eens navraag gedaan bij GvE hoe het zit met de toezegging van vervroegde aflossing van APOC Leasing VI in juni 2024. Beetje jammer dat er niet is afgelost en er niets door GvE wordt gecommuniceerd.
Dit project loopt sinds maart 2023 met een looptijd van 36 maanden. Het landingsgestel, waarvoor deze lening is aangegaan, zal vast nog verhuurd zijn aan een luchtvaartmaatschappij. Dan verloopt het project toch conform planning?![]()
Heeft iemand van jullie ervaring metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De spoeling met NL platformen wordt me te dun en dus word ik bijna wel gedwongen om over de grens te kijken.
Ik doe nog wel wat op Estateguru en Rendity, maar daar ben ik terughoudend mee. Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen melden over de bovengenoemde Spaanse club.![]()
Blijkbaar is GvE/Flanderijn met een uitkerings ronde bezig van geďnde gelden bij probleemprojecten.quote:Op zondag 4 augustus 2024 09:04 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Is er iets specifieks met deze probleem projecten want mijn eerste reactie is dat ik dit soort lijstjes van bijna elk platform waarbij ik veel projecten heb lopen zou kunnen maken?
Mijn uitzondering hierop is SiG en HcN, daar heb ik op dit moment geen enkel probleem en tot op heden nog geen euro hoeven afschrijven. Zo door elkaar genomen ben ik bij Collin het meest positief over de communicatie en afwikkeling van probleem projecten.
Na vorige betalings ronde verrast te zijn door termijn betalingen van een probleem project uit 2014 Dragon Marine. Deze week weer twee projecten uit het verleden met problemen waar het incasso bureau zijn uitkering gedaan heeft.
006070 Traffic ID Projects 2 termijnen.
020275 vomFASS Amsterdam 10 termijnen.
Dus daar ben ik wel erg blij mee. Dus nogmaals hulde aan GvE/Flanderijn voor het standvastig vastbijten in deze wanbetalers.![]()
Ik moest gisteren in Gouda zijn en ben er even langs geweest, maar je kan er nog niet eten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 17:29 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Iemand langs geweest ?![]()
![]()
Dat wordt vermeld in de toelichting van project APOC Exchanges - 28982.quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:53 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Zelf zit ik ook in dit project (nr #27196). Uit de pitch van GVE haal ik nergens dat dit project vervroegd zal worden afgelost. Is dat ergens toegezegd door GVE/APOC?
Dit project loopt sinds maart 2023 met een looptijd van 36 maanden. Het landingsgestel, waarvoor deze lening is aangegaan, zal vast nog verhuurd zijn aan een luchtvaartmaatschappij. Dan verloopt het project toch conform planning?![]()
Hartelijk dank voor dit veldwerk! Zo te zien moet er nog behoorlijk wat water door de Rijn vóór dit geopend wordt. Wel een beetje bijzonder voor een project dat startdatum eind 2023 had. Maar we hebben goede ervaringen hier met deze leningnemer, dus ik maak mij geen zorgen.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik moest gisteren in Gouda zijn en ben er even langs geweest, maar je kan er nog niet eten.![]()
Dat was mij ook opgevallen. Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat dergelijke investeerders het hierbij laten zittenquote:Op zondag 4 augustus 2024 11:19 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Het valt mij op dat er telkens sprake is van een relatief hoge gemiddelde investering. Ik ben blij dat ik daar voorzichtig ben geweest en maar 100 per project heb ingelegd. Ca 20 projecten.![]()
Om op de korting ladder te klimmen nam ik ook elk project mee voor ¤ 100,--quote:Op zondag 4 augustus 2024 11:19 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Het valt mij op dat er telkens sprake is van een relatief hoge gemiddelde investering. Ik ben blij dat ik daar voorzichtig ben geweest en maar 100 per project heb ingelegd. Ca 20 projecten.
Meer dan 50 stuks.
Val dus behoorlijk van de ladder.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Galjoen is ook (gewoon) betaaldquote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:41 schreef obligataire het volgende:
Inzake Zwedenhof (Oz*gul) zou er niet betaald worden, maar het staat er wel gewoon bij
Uiteindelijk zijn alleen Anemoon en Galjoen niet betaald.![]()
Van dezelfde leningnemer, zojuist bericht dat een andere lening vervroegd wordt afgelost.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:22 schreef zeeland6 het volgende:
Bericht van HCN inzake
Sizz ontbrekende betaling.
Dat is correct, wij hebben de betaling nog niet van de ondernemer ontvangen. Wij hebben hiervoor reeds een eerste herinnering verstuurd aan de ondernemer.
Met gastvrije groet,
Ook de status van Desi & Devi wordt volgende week nagevraagd door HCN.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stond nog 30% open en de extra ontvangen rente is meer dan wat er anders nog betaald had moeten worden. Ik klaag niet.
[ Bericht 6% gewijzigd door Soulfreak op 05-08-2024 11:29:11 ]![]()
6459 Eve En*rgy 12xquote:Op zondag 4 augustus 2024 08:32 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
010218 Alere advies 17x
013654 HAL24 4x
014239 Netoperator glasvezel. 1x![]()
Hier ook enkele GvE terugbetalingen (projecten uit 2014):
005152 MosquitNo 7x
006070 Traffic ID 2x
Opvallend is dan dat ik een defaultproject 003487 uit 2013 heb (kleine lening 50K, 60% terugbetaald), waarbij volgens GvE al meer dan 6 jaar aan een betalingsregeling (200/4wkn) wordt voldaan, terwijl nog nooit een termijn is uitgekeerd, ook nu niet.
De plotse stroom terugbetalingstermijnen betekent dat Flanderijn of GvE al tijden op een hele bak geld heeft gezeten. Jammer dat zij hierin geen inzicht bieden en ook niet lijken te beseffen dat een terugbetaling relevante info voor de investeerders is.![]()
Ik zou het gewoon eens navragen als ik u was.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:17 schreef ZeKraut het volgende:
Hier ook enkele GvE terugbetalingen (projecten uit 2014):
005152 MosquitNo 7x
006070 Traffic ID 2x
Opvallend is dan dat ik een defaultproject 003487 uit 2013 heb (kleine lening 50K, 60% terugbetaald), waarbij volgens GvE al meer dan 6 jaar aan een betalingsregeling (200/4wkn) wordt voldaan, terwijl nog nooit een termijn is uitgekeerd, ook nu niet.
De plotse stroom terugbetalingstermijnen betekent dat Flanderijn of GvE al tijden op een hele bak geld heeft gezeten. Jammer dat zij hierin geen inzicht bieden en ook niet lijken te beseffen dat een terugbetaling relevante info voor de investeerders is.![]()
Lees nu dat het bij vomFASS om een tussentijdse betaling gaat (dus mogelijk komt er nog meer), of is dat weer zo’n nietszeggend/generiek bericht?quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Blijkbaar is GvE/Flanderijn met een uitkerings ronde bezig van geďnde gelden bij probleemprojecten.
Na vorige betalings ronde verrast te zijn door termijn betalingen van een probleem project uit 2014 Dragon Marine. Deze week weer twee projecten uit het verleden met problemen waar het incasso bureau zijn uitkering gedaan heeft.
006070 Traffic ID Projects 2 termijnen.
020275 vomFASS Amsterdam 10 termijnen.
Dus daar ben ik wel erg blij mee. Dus nogmaals hulde aan GvE/Flanderijn voor het standvastig vastbijten in deze wanbetalers.![]()
quote:Op donderdag 25 juli 2024 20:02 schreef Jaco078 het volgende:
Vorige zomer ben ik met de pet rond gegaan, om wijn te bezorgen bij degenen die mij van linkjes voorzien.
Ik plaatste toen dit bericht:
Bedankje linkjes innercrowd
Vaak krijg ik van diverse kanten de linkjes.
Om dit te continueren zou ik eigenlijk even met de pet rond willen. Als 40 investeerders een paar eurootjes geven, kunnen we deze personen een flesje laten bezorgen. Wel zo goed voor de relaties; we hebben immers enorm(!) veel aan deze linkjes die op diverse manieren gevonden worden. Ook afgelopen jaar weer tientallen (!)
Edit: ik zal een tikkie URL maken. Ik houd het vrijblijvend, geen dwang. Zou gewaardeerd worden als je het idee hebt een voordeel te hebben van de linkjes (vast wel :-) ) je dit laat blijken in een bijdrage dan laat ik wat flesjes sturen naar de betreffende personen.
Dit jaar is nog succesvoller dan vorig jaar: vele tientallen linkjes heb ik kunnen delen, nog vóór de live-gang. En regelmatig nog vóór de pre-publicatie en met regelmaat ook non-publieke.
Doen jullie dit jaar weer mee?Dank allen, tot zover, 10 flesjes van een tientje zitten we op :-). Bijdragen kan nog 2 dagen en dan doe ik een bestelling. B.v.d. en zonnige investeringen toegewenst!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.P.s. niet de tikkie-URL Quoten aub
Dank![]()
Nou doe je het zelf!quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:15 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
P.s. niet de tikkie-URL Quoten aub
Dank voor het regelen weer!![]()
Hahaha, touché. Met dat verschil dat ik zelf nog in mn oude posts kan.quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:18 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Nou doe je het zelf!
Dank voor het regelen weer!![]()
Dat is precies het grootste probleem, er zijn geen periodieke acties (of 1x per jaar moet je periodiek vinden) om het ene en ander te managen. Het lijkt eerder dat op het moment dat er teveel wordt geklaagd/gevraagd ze weer eens een keer kijken of er nog wat van het ontvangen geld afgeroomd kan wofden naar de investeerders.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:17 schreef ZeKraut het volgende:
De plotse stroom terugbetalingstermijnen betekent dat Flanderijn of GvE al tijden op een hele bak geld heeft gezeten. Jammer dat zij hierin geen inzicht bieden en ook niet lijken te beseffen dat een terugbetaling relevante info voor de investeerders is.
Verantwoording afleggen doen ze niet en waren ze ook niet van plan meer dan dat ze al deden. Ik heb daar een aantal jaar geleden al eens naar gevraagd (zowel bij gve als ccf) en toen gaven aan dat de stichting derdengelden onder toezicht staat en dat dat voldoende is en de investeerders geen recht op inzage in die cijfers hebben. Mogelijk dat de nieuwe ECSPR op dat punt ze meer verplichtingen oplegt, heb ik nooit naar gekeken maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet. Maar anders eens vragen, dat kan natuurlijk altijd, misschien geven ze jouw de info wel![]()
![]()
Is er ook een specificatie van deze betaling te raadplegen?quote:Op maandag 5 augustus 2024 09:20 schreef zeeland6 het volgende:
HCN wallet is voor het eerst betaald. Met codes op de bijschrijving maar geen verwijzing naar HCN.Pecunia non olet![]()
Dat doe ik consequent 2x per jaar; en ik krijg jaar in jaar uit alleen te horen dat er meer leningen open zouden staan (glasvezellegger), en dat een terugbetaling nog even op zich laat wachten ...quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:33 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon eens navragen als ik u was.![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2024 13:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Is er ook een specificatie van deze betaling te raadplegen?als je inlogt bij HCF -> mijn account -> onderaan in de linker box op 'Transacties' clickenquote:Op maandag 5 augustus 2024 13:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Is er ook een specificatie van deze betaling te raadplegen?![]()
Laatste bijschrijving Galjoen 2**2, was bij mij 1 juli......quote:Op zondag 4 augustus 2024 19:01 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Galjoen is ook (gewoon) betaaldPecunia non olet![]()
Schijf 1A is 1-8 ook betaaldquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Laatste bijschrijving Galjoen 2**2, was bij mij 1 juli......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 05-08-2024 16:26:36 ]![]()
Bij Sp*rtcentrum de L*ods gaven ze al een tijd geleden aan dat eerst de kosten van het juridische traject betaald moesten worden. Mogelijk zijn die in jouw geval hoog geweest of wordt de regeling niet goed nagekomen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 12:17 schreef ZeKraut het volgende:
De plotse stroom terugbetalingstermijnen betekent dat Flanderijn of GvE al tijden op een hele bak geld heeft gezeten. Jammer dat zij hierin geen inzicht bieden en ook niet lijken te beseffen dat een terugbetaling relevante info voor de investeerders is.
Verder deel ik jouw mening helemaal. Als Flanderijn en GVE geen kosten zouden inhouden zou je iedere 4 maanden ofzo een betaling moeten kunnen uitvoeren. Hopelijk gaan de betalingen van de L*ods nu wel lopen en kan iedereen dat project een keer afsluiten.![]()
Ik heb ook een project uit 2015 waarbij 9.500 euro incassokosten gemaakt zijn en die 250 euro per maand terugbetalen. Tot op heden ook geen uitkering geweest naar investeerders.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:11 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Bij Sp*rtcentrum de L*ods gaven ze al een tijd geleden aan dat eerst de kosten van het juridische traject betaald moesten worden. Mogelijk zijn die in jouw geval hoog geweest of wordt de regeling niet goed nagekomen.
Verder deel ik jouw mening helemaal. Als Flanderijn en GVE geen kosten zouden inhouden zou je iedere 4 maanden ofzo een betaling moeten kunnen uitvoeren. Hopelijk gaan de betalingen van de L*ods nu wel lopen en kan iedereen dat project een keer afsluiten.![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Schijf 1A is 1-8 ook betaaldTnx voor het opzoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, ik zit in 1a en 2 , en beiden zijn toch echt niet betaald aan mij. Ik heb er maar eens een mailtje aan gewijd.Pecunia non olet![]()
Administratie & Advies van Veen B.V.
¤ 75.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/administratie-advies-van-veen-b-v/
Net aan materiële 2e hypotheek woonhuis. Wel lineaire aflossing.![]()
Adresquote:Op maandag 5 augustus 2024 14:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Net aan materiële 2e hypotheek woonhuis. Wel lineaire aflossing.
Herenhof 3c
8102CT
Raalte
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2023 531.000 euro
01-01-2022 516.000 euro
WOZ-gegevens
Identificatie:
017790018254
Kenmerken
Bouwjaar:
1888
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
169m2![]()
Mja, never mind. Administratie en M&A, hoe verschillend wil je de takken van sport hebben. Om over nannybemiddeling nog maar niet te spreken.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:35 schreef KrekelJapie het volgende:
Net aan materiële 2e hypotheek woonhuis. Wel lineaire aflossing.En waarom is die lening van 30k zo duur, daar zal de geldverstrekker toch ook zo zijn redenen voor gehad hebben. Ik zie een zolderkamer vol met Leitz mappen voor me en iemand die denkt dat er eens een keer iets met kompjoeters moet gebeuren wil hij de boel nog draaiende houden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Schijf 1A is 1-8 ook betaaldVerrassende ontknoping:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet![]()
sameningeld
Beste investeerder,
Je hebt geďnvesteerd in het project Meppelweg 731 in Den Haag. De hypotheek is op 01-08-2024 vervroegd afgelost.
Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum kan er een boeterente van toepassing zijn. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, dan is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
Is de resterende termijn korter dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de looptijd. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, dan is er geen boeterente.
Jouw investering(en), eventuele rente en/of boeterente wordt gestort in jouw account.![]()
Mail hier ook ontvangen maar de centjes nog niet.quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:56 schreef zeeland6 het volgende:
sameningeld
Beste investeerder,
Je hebt geďnvesteerd in het project Meppelweg 731 in Den Haag. De hypotheek is op 01-08-2024 vervroegd afgelost.
Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum kan er een boeterente van toepassing zijn. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, dan is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
Is de resterende termijn korter dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de looptijd. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, dan is er geen boeterente.
Jouw investering(en), eventuele rente en/of boeterente wordt gestort in jouw account.
Mijn geďnvesteerde bedrag bij SiG hobbelt al het hele jaar achteruit![]()
![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2024 15:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Verrassende ontknoping:Nogal ja, en ik begrijp dat er ook geen communicatie over de achterstand is geweest…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alleen beetje jammer dat je dit niet kun exporteren naar een Excel file.quote:Op maandag 5 augustus 2024 14:01 schreef fok321 het volgende:
[..]
[..]
als je inlogt bij HCF -> mijn account -> onderaan in de linker box op 'Transacties' clicken![]()
Vandaag ook nog twee losse betalingen van HCN ontvangen. Toch fijner, want dan weet je gelijk voor welke aflossing het bestemd is.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:14 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Alleen beetje jammer dat je dit niet kun exporteren naar een Excel file.![]()
Zojuist laatste termijn met slottermijn van XXS Kinderopvang Collin 34151 (voormalig Knab project) ontvangen. Heb nu maar 3 voormalige Knab projecten lopen, eentje waarop al een deel is afgeboekt en nu nog een deel van de borg wordt betaald.![]()
Ja, ik vind dat ook makkelijker.quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:15 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Vandaag ook nog twee losse betalingen van HCN ontvangen. Toch fijner, want dan weet je gelijk voor welke aflossing het bestemd is.
Hier nu ook nog 6 losse betalingen ontvangen, die met betaaldatum t/m de 8e, degene die hierbij mist is Desi & Devi, net als nog steeds Sizz. Ook mis ik nog Nunzio Pulchinella, had normaal vrijdag betaald moeten zijn.![]()
Wij willen graag mededelen dat de maandbetaling van juli 2024 aan ons is voldaan.
Team,
SamenInGeld
Bekijk project: Vlaardingen van Hogendorplaan 154A.![]()
Ik klaag ook zeker niet, maar vanuit economisch perspectief blijf ik het vreemd vinden dat leningnemers in zulke situaties vervroegd aflossen. Waarom niet gewoon de laatste termijnen uitzitten en geen boeterente hoeven te betalen? Ik kan me alleen bedenken dat je door HCN verplicht wordt de lening af te lossen, als je het restaurant, waarvoor de lening is aangegaan, wil verkopen.quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:19 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Van dezelfde leningnemer, zojuist bericht dat een andere lening vervroegd wordt afgelost.
Stond nog 30% open en de extra ontvangen rente is meer dan wat er anders nog betaald had moeten worden. Ik klaag niet.![]()
![]()
HCN heeft deze week een afspraak met de ondernemer, berichtten zij mij afgelopen week.quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:07 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Ik klaag ook zeker niet, maar vanuit economisch perspectief blijf ik het vreemd vinden dat leningnemers in zulke situaties vervroegd aflossen. Waarom niet gewoon de laatste termijnen uitzitten en geen boeterente hoeven te betalen? Ik kan me alleen bedenken dat je door HCN verplicht wordt de lening af te lossen, als je het restaurant, waarvoor de lening is aangegaan, wil verkopen.
(Verplichte?) aflossing, en geen betaling van andere projecten en het project in Gouda waar zo te zien al maanden niet aan gewerkt is...... Klinkt niet goed.![]()
Mijn eerste gedachte was dat de prive woning misschien verkocht was (was met hypotheek als zekerheid gesteld), maar dat lijkt niet zo te zijn. Misschien dat deze zekerheid voor een ander doel ingezet moet worden.quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:07 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Ik klaag ook zeker niet, maar vanuit economisch perspectief blijf ik het vreemd vinden dat leningnemers in zulke situaties vervroegd aflossen. Waarom niet gewoon de laatste termijnen uitzitten en geen boeterente hoeven te betalen? Ik kan me alleen bedenken dat je door HCN verplicht wordt de lening af te lossen, als je het restaurant, waarvoor de lening is aangegaan, wil verkopen.
[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 05-08-2024 18:51:09 ]![]()
Daar dacht ik ook al aan, zeker in combinatie met de missende termijnen van andere leningen maar kan daar ook niets van vinden,quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:29 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte was dat de prive woning misschien verkocht was (was met hypotheek als zekerheid gesteld), maar dat lijkt ook niet zo te zijn. Misschien dat deze zekerheid voor een ander doel ingezet moet worden.
Zou het kunnen dat de leningnemer dit elders gefincieerd heeft en daarmee de HCN lening heeft afgelost? En dat hiermee meer ruimte komt om de andere leningen te kunnen blijven betalen of misschien is er meer geld nodig voor de verbouwing van het nieuwe restaurant in Gouda.![]()
Beste investeerder,
U heeft geďnvesteerd in de investeringskans van MagnifiSense Geldrop B.V. In overleg met de onderneemster is besloten om de volgende wijziging door te voeren:
De rente wordt verhoogd van 9,0% naar 10,0%.![]()
Wat zullen ze in de nieuwe situatie doen met het depot?quote:Op maandag 5 augustus 2024 18:33 schreef Jaco078 het volgende:
Beste investeerder,
U heeft geďnvesteerd in de investeringskans van MagnifiSense Geldrop B.V. In overleg met de onderneemster is besloten om de volgende wijziging door te voeren:
De rente wordt verhoogd van 9,0% naar 10,0%.quote:Er wordt een depot aangehouden ter hoogte van ¤ 13.271,76. Het depot wordt aangewend als rente- en kostendepot ten behoeve van de eerste 6 maandtermijnen.
[ Bericht 25% gewijzigd door KrekelJapie op 05-08-2024 19:50:10 ]![]()
Wat ik me afvraag: is het niet een lastig puntje om voor 150k te verbouwen in een gehuurd object? Het is in principe waarde die je volledig verliest aan de pandeigenaar vroeg of laat. De enige manier waarop het minder uitmaakt als je daar 10+ jaar succesvol je bedrijf kan runnen, maar dat is natuurlijk niet echt te voorspellen. Ze heeft ws ook een contract van max 5 jaar. De eigenaren kunnen in principe zelfs eisen dat je alles weer in oorspronkelijke staat brengt.quote:Op maandag 5 augustus 2024 19:04 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
W
[..]
Wat zullen ze in de nieuwe situatie doen met het depot?
[..]![]()
Zal veel vaker gebeuren. Bij project Desi & Devi Gouda zal ook wel zo'n bedrag in verbouwing gaan zitten, als het niet meer is.quote:Op maandag 5 augustus 2024 19:41 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: is het niet een lastig puntje om voor 150k te verbouwen in een gehuurd object? Het is in principe waarde die je volledig verliest aan de pandeigenaar vroeg of laat. De enige manier waarop het minder uitmaakt als je daar 10+ jaar succesvol je bedrijf kan runnen, maar dat is natuurlijk niet echt te voorspellen. Ze heeft ws ook een contract van max 5 jaar. De eigenaren kunnen in principe zelfs eisen dat je alles weer in oorspronkelijke staat brengt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: