Ik zie wel enkele onzekerheden:quote:Op zondag 28 juli 2024 17:46 schreef Jaco078 het volgende:
Ik snap oprecht niet dat
Restaria Het Smulhuis H*pert nog niet vol zit:
-bestaande exploitatie;
-vlakbij Landal Vennenbos
-vaste klandizie als ik reviews lees:
-veel van de (518!) reviews zijn goed
-lost volledig af naar 0
-materiële dekking.
Neem m zelf dubbel mee
https://www.google.com/se(...)lpg=cid:CgIgAQ%3D%3D
Bij mij niets aan de hand wat dat betreft. Nu nog de aflossing.quote:Op zondag 28 juli 2024 15:01 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Kan deze niet meer vinden in mijn GvE omgeving enkel een mail dat ik een update kan vinden bij mijn GvE.
Zouden ze het toch op een akkoordje hebben gegooid..? Vreemd dat op eens berichten weg zijn, ik weet zeker dat ik hem wel gezien heb..
Terechte opmerkingen, het verbaasde mij ook dat hij alléén, méér winst maakt dan mét de compagnon.quote:Op zondag 28 juli 2024 20:17 schreef Rush-2112 het volgende:
[..]
Ik zie wel enkele onzekerheden:
WOZ waarde per 1-1-2023 is 186K. Dit geeft toch wel een groot verschil met de taxatiewaarde van 325K
De vaste activa bestaat voor 81K uit goodwill. Als ik deze 81K uit de balans haal ontstaat wel een heel magere balans met een negatief eigen vermogen.
Gerealiseerd resultaat 2023 is zeker netjes maar is inclusief aandeel compagnon. Bij verdeling van 50:50 blijft er maar goed 50K over per persoon. Prognose 2024 met 141K voor geldnemer alleen is natuurlijk goed. Maar het is maar een prognose en hier hecht ik minder waarde aan. Verder vraag ik mij af hoe de kosten van vervanging arbeid compagnon zijn opgenomen. Kosten liggen slecht 32K hoger.
Deze is er uit gestapt:quote:Op maandag 29 juli 2024 00:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
Terechte opmerkingen, het verbaasde mij ook dat hij alléén, méér winst maakt dan mét de compagnon.
Misschien was deze alleen maar een blok aan het been en is deze makkelijk te vervangen door een enthousiast jong personeelslid voor minimumloon of iets in die richting.
Hij heeft een zwakke balans idd, veel schuld. Ondanks dat moet het mogelijk zijn om op deze gunstige plek een goed inkomen te verdienen. Als de winst achteraf 80-100K blijkt te zijn hoeft hij nog steeds niet naar de Sociale Dienst
Ik zit er zelf met een basisbedrag in. Beetje risico hoort er bij.
Daan houdt het nergens lang vol zo te zien.quote:Op maandag 29 juli 2024 06:02 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Deze is er uit gestapt:
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_app
Beiden partners vooral ervaring in de keuken als kok.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnen 2 dagen is het early bird investeren afgelopen daarna zijn er nog zo’n 20 dagen om te investeren als ik het goed zie, maar zonder eenmalige rente van 0,5% (extra vroege investeerders rente)quote:Op maandag 29 juli 2024 13:32 schreef obligataire het volgende:
GVE/overname detach.kantoor Acht gaat hem niet worden..... nog ruim 7 ton te gaan in 2 dagen..zelfs de grootste optimist zou al een andere financier gaan zoeken of er van afzien...
OK, dat verandert de zaak! Maar dan nog geef ik m niet heel veel kans meer. De meeste geïnteresseerden zullen inmiddels wel toegezegd hebben.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:42 schreef Ron1986 het volgende:
[..]
Binnen 2 dagen is het early bird investeren afgelopen daarna zijn er nog zo’n 20 dagen om te investeren als ik het goed zie, maar zonder eenmalige rente van 0,5% (extra vroege investeerders rente)
Klopt, ik had ook dezelfde gedachte gang, we zullen het zien…quote:Op maandag 29 juli 2024 13:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
OK, dat verandert de zaak! Maar dan nog geef ik m niet heel veel kans meer. De meeste geïnteresseerden zullen inmiddels wel toegezegd hebben.
Na 14 dagen op 26% met nog 22 dagen te gaan. Ondanks een verhoging en verlengde 0,5% extra.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
OK, dat verandert de zaak! Maar dan nog geef ik m niet heel veel kans meer. De meeste geïnteresseerden zullen inmiddels wel toegezegd hebben.
Het heeft toch geen voordelen om je als ervaren investeerder aan te laten merken? Ik heb dit hierom juist niet gedaan en kan hierdoor wel projecten achteraf annuleren.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Heb als ervaren investeerder geen 4 dagen bedenktijd. Maar denk wel dat mijn investering over enkele weken naar een ander project kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Netjes dat de woning zo snel wordt verkocht om schulden af te lossen. Restschuld 1e hypotheek zou 50k lager moeten zijn na toezegging pitch om levensverzekering te gebruiken om schuld te verlagen. Dit soort toezeggingen hebben we vaker gezien dat deze geen waarde hebben.
Je hebt helemaal gelijk. Ook weer van geleerd.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Het heeft toch geen voordelen om je als ervaren investeerder aan te laten merken? Ik heb dit hierom juist niet gedaan en kan hierdoor wel projecten achteraf annuleren.
Wanneer heb je dat gedaan, deze keuze? Bij de ervaringstest?quote:Op maandag 29 juli 2024 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Het heeft toch geen voordelen om je als ervaren investeerder aan te laten merken? Ik heb dit hierom juist niet gedaan en kan hierdoor wel projecten achteraf annuleren.
Bij dit soort projecten zouden ze eens wat vaker een incentive moeten toevoegen. Dat zelfde is trouwens ook van toepassing op die wasstraat die morgen open gaat. M.i. een gemiste kans.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:17 schreef peterc het volgende:
Smulhuis Hapert >> lokaal navraag gedaan >> staat als een goede en degelijke restaria bekend >> kortom eten om te "smullen" zeg maar.
Betreft het specifiek(e) project(en)? (of in het algemeen)quote:Op maandag 29 juli 2024 16:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Email van Max.
Ze willen geld hebben om te procederen.
Indien te weinig binnen komt wordt er niet geprocedeerd en moeten de investeerders het maar zelf uit zoeken.
Hoe diep kan je zinken?
Tja, als de centjes op zijn…quote:Op maandag 29 juli 2024 16:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Email van Max.
Indien te weinig binnen komt wordt er niet geprocedeerd en moeten de investeerders het maar zelf uit zoeken.
Hoe diep kan je zinken?
Het betreft een algemene aankondiging dat, wanneer er geprocedeerd moet/gaat worden, er een voor elk geval specifiek traject incl rekeningnummer komt waarop een vrijwillige bijdrage kan worden gestort. Voor zover mij bekend is dit nog niet recent (wel enkele malen in een wat verder verleden) in praktijk gebracht. Overigens staat het in een recent bericht over MPG/MCF op de update-sitequote:Op maandag 29 juli 2024 16:33 schreef tnhb het volgende:
[..]
Betreft het specifiek(e) project(en)? (of in het algemeen)
Ja, hier kreeg je keuze volgens mij. Moest ook veel persoonlijke financiële zaken bij OPP/GVE aanleveren waar ik niet zoveel zin in had.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:05 schreef obligataire het volgende:
[..]
Wanneer heb je dat gedaan, deze keuze? Bij de ervaringstest?
Bij transacties in mijn account staat nu een eerstvolgende verzamelbetaling met datum 4 augustus (wat een zondag is en dus maandag de 5e op de betaalrekening moet staan), hierbij wordt dan Pavarotti to go Rijwijk met betaaldatum volgens het betaalschema 28 juli betaald. Dus na een eerste verzamelbetaling op maandag 15 juli geen volgende verzamelbetaling op maandag 29 juli maar een week later. Dat 2-wekelijks wordt al gelijk bij de 2e betaling dus pas na 3 weken. Begint al goed.quote:Voorbeeld: Afgelopen maandag 1 juli was de eerste uitkering van Project XXX, deze wordt nu op maandag 15 juli aan u uitgekeerd. Alle transacties van 1 tot 14 juli worden op maandag 15 juli geconsolideerd aan u uitgekeerd. De eerst volgende uitbetaling van projecten zal daarna op maandag 29 juli zijn.
quote:Geachte investeerder,
Naar aanleiding van onze mailing van 8 juli jl. met betrekking tot de nieuwe betaaldienstverlener OPP en de daarmee gewijzigde werkwijze hebben wij van enkele investeerders opmerkingen en suggesties ontvangen om één en ander in die werkwijze aan te passen. Wij willen u danken voor deze feedback. Graag maken wij het iedereen naar de zin, maar u zult begrijpen dat dat helaas niet altijd mogelijk is.
Er zijn gelukkig nog wel voldoende mogelijkheden om aanpassingen te doen in het huidige systeem. Hierover zijn wij nu in gesprek met OPP. Gebruiksgemak is hierbij leidend, maar het kostenaspect houden wij ook in ogenschouw. Externe partijen verhogen maar wat graag de doorlopende licentiekosten voor iedere tool die wij van hen willen gaan gebruiken.
Wij vragen u nog even geduld te hebben. Wij verwachten in het najaar met een grote update te kunnen komen waarbij wij ons uiterste best zullen doen om de meeste opmerkingen en suggesties te kunnen bedienen.
Tot die tijd zal de huidige werkwijze voor alle nieuwe projecten van kracht blijven.
Met gastvrije groet,
Ik begrijp je reaktie volkomen maar je kan ook redeneren dat ze tenminste proberen er nog wat van te maken. Probleem is wel dat zulke procedures vooral in Duitsland vele jaren gaan duren en het is nog maar de vraag of ze het zo lang volhouden.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Email van Max.
Hoe diep kan je zinken?
Ik weet niet of ik een voorstander ben van 1 wallet bij OPP. Als de OPP betalingen bij HCN eens per week zouden zijn vind ik dat al een heel stuk beter dan eens per 2 weken, dat sluit beter aan op mijn administratie.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:09 schreef KrekelJapie het volgende:
1 wallet bij OPP voor alle aangesloten platformen waarbij de aflossing/rente dagelijks wordt bijgeschreven lijkt voor mij het beste. Dan kan ik makkelijk herinvesteren bij elk gewenst platform en blijft er geen geld heen en weer van/naar OPP.
Dit bedrag van Pavarotti to Go wijkt ook af van het betaalschema. (1 cent)quote:Op maandag 29 juli 2024 17:55 schreef Soulfreak het volgende:
Bij de mail begin juli van HCN over de verzamelbetalingen werd aangegeven dat de betalingen 2-wekelijks geconsolideerd worden uitgekeerd.. Als voorbeeld werd dit aangegeven:
[..]
Bij transacties in mijn account staat nu een eerstvolgende verzamelbetaling met datum 4 augustus (wat een zondag is en dus maandag de 5e op de betaalrekening moet staan), hierbij wordt dan Pavarotti to go Rijwijk met betaaldatum volgens het betaalschema 28 juli betaald. Dus na een eerste verzamelbetaling op maandag 15 juli geen volgende verzamelbetaling op maandag 29 juli maar een week later. Dat 2-wekelijks wordt al gelijk bij de 2e betaling dus pas na 3 weken. Begint al goed.
Had ik al net een klein overzichtje gemaatkt met voor de komende 2 maanden de 2-wekelijkse betaaldag, klopt het al gelijk niet meer.
Verder afgelopen vrijdag bericht ontvangen dat ze zullen gaan kijken naar aanpassingen.
[..]
Bij mij is het bedrag van die Pavarotti wel gelijk aan wat staat in het betaalschema. Eerder week het bedrag van Amsterdam Canal Hotels wel 1 cent af.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:56 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dit bedrag van Pavarotti to Go wijkt ook af van het betaalschema. (1 cent)
Ga even mailen.
Dat kost toch meer (qua tjd)quote:Op maandag 29 juli 2024 19:56 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dit bedrag van Pavarotti to Go wijkt ook af van het betaalschema. (1 cent)
Ga even mailen.
Ik zou best wel graag (kosteloos) 1 OPP wallet hebben waar alle platformen dan hun betalingen doen (per project 1 betaalregel!) van waaruit ik kan handelen alsof het een bankrekening is, maar dat zal wel een utopie zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:20 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik een voorstander ben van 1 wallet bij OPP. Als de OPP betalingen bij HCN eens per week zouden zijn vind ik dat al een heel stuk beter dan eens per 2 weken, dat sluit beter aan op mijn administratie.
En als je aangeeft eens per 2 weken uit te betalen, moet dat niet opeens 3 weken worden. Bij die komende verzamelbetaling van 4 augustus staat ook alleen de betaling van een project met betaaldatum 28 juli, wanneer worden dan de projecten met betaaldatum 1 augustus en 3 augustus betaald? Wordt dat dan 1 week later, 2 weken of ook weer 3 weken? Of worden die deze week nog toegevoegd aan de verzamelbetaling van 4 augustus? Je wilt als investeerder toch weten wanneer je welke betalingen kunt verwachten?
Even voor de volledigheid een 'copy / paste' gedaan:quote:Op maandag 29 juli 2024 16:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Email van Max.
Hoe diep kan je zinken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik krijg echt kromme tenen van de passage:
Wat we in sommige gevallen wel merken is dat de gedaagde wel bereid is tot een oplossing nu het menens wordt.
Ja hè hè.... wat een verrassende ontdekking dit weer van MaxCF! Als leningnemers in de gaten hebben dat platform de touwtjes stevig in handen heeft, dan weten ze wel dat het menens is en er dus sowieso geen ontkomen aan is. Maar bij MaxCF is ieder k*tsmoesje steeds weer aanleiding om de teugels maar weer eens te laten vieren.
quote:Op maandag 29 juli 2024 21:05 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Even voor de volledigheid een 'copy / paste' gedaan:Met de voor eind juli beloofde aflossingen wil het dan ook nog niet erg vlotten. En de op 19 juni aangekondigde agenda voor de AMA's dit jaar hebben we ook nog niet gezien. Kennelijk te druk met KAZPAR (is nu life)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik krijg echt kromme tenen van de passage:
Wat we in sommige gevallen wel merken is dat de gedaagde wel bereid is tot een oplossing nu het menens wordt.
Ja hè hè.... wat een verrassende ontdekking dit weer van MaxCF! Als leningnemers in de gaten hebben dat platform de touwtjes stevig in handen heeft, dan weten ze wel dat het menens is en er dus sowieso geen ontkomen aan is. Maar bij MaxCF is ieder k*tsmoesje steeds weer aanleiding om de teugels maar weer eens te laten vieren.
Antwoord van HCN.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:24 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Bij mij is het bedrag van die Pavarotti wel gelijk aan wat staat in het betaalschema. Eerder week het bedrag van Amsterdam Canal Hotels wel 1 cent af.
Zo lang men niet antwoord op mails die ik ze stuur aangaande oude Capital Circle projecten met problemen. Blijft het voor mij een dikke "no go".quote:Op dinsdag 30 juli 2024 06:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Recordbedrag KoM Q2 en laag verzuim laatste drie jaar
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Processen lijken sterk verbeterd en het lijkt alsof ze minder risicovolle projecten (bijna geen CC en C) aannemen tov de jaren hiervoor, maar toch denk ik niet aan nog 1 project van dit platform mee te nemen.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:22 schreef obligataire het volgende:
Wat een gepuzzel iedere maand bij NLI. Kunnen die lui nou niet gewoon een betaalspecificatie sturen van NLI en van GC afzonderlijk?
Idem voor geen update versturen wanneer er een betaalachterstand is. Ik heb nu een project waar al 5 maanden geen betaling voor is ontvangen, maar nog geen enkele update ontvangen. Bij HCN had ik gister voor een project wat een week te laat is al een update.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zo lang men niet antwoord op mails die ik ze stuur aangaande oude Capital Circle projecten met problemen. Blijft het voor mij een dikke "no go".
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)b8d19776d3be036f6616quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Sportplaza Vlagtwedde
¤ 80.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sportplaza-vlagtwedde/
2e+3e hypotheek. Misschien net aan materieel. Mannen gaan zelf de zaak niet runnen.
En na 6 maanden een lineaire aflossing. Ik denk er nog even over na.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:24 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)b8d19776d3be036f6616
Misschien niet het beste project. Voordelen: 9% rente, 2 hypotheken en ook inkomsten loondienst waar wat te halen valt.
En een eigen inbreng van 100K.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:46 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
En na 6 maanden een lineaire aflossing. Ik denk er nog even over na.
quote:Op maandag 29 juli 2024 11:07 schreef Soulfreak het volgende:
Betalingsachterstand bij een HCN project.Bij de projectomschrijving (april 2022) stond:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die lunchroom en (vernieuwde) winkel is afgelopen 1 juni geopend. https://www.de-schevening(...)ngen-heel-nederland-quote:Op dit moment zijn er 3 vestigingen van Tarboosh, te weten in Beverwijk, Enschede en Scheveningen. Het filiaal in Scheveningen aan de Prins Willemstraat wordt nu uitgebreid met een lunchroom.
En nu is dus de juli termijn (nog) niet betaald.
Crowdaboutnow. Extra plus als je een eigen netwerk hebt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende:
Ik zit eraan te denken om crowdfunding te starten voor mijn kledingmerk.
1. Ik wil niet persoonlijk garant staan als mijn voorraad niet verkoopt (en de investeerder zijn geld kwijt is).
2. Ik wil geen aandelen uitgeven.
3. Ik wil niet iedere maand verantwoording afleggen als ik eenmaal financiering heb aangetrokken.
4. Ik kan wel goed rendement betalen als het goed gaat.
Waar kan ik dit het beste crowdfunden en volgens welke constructie?
Thanks. Wat bedoel je met eigen netwerk? Want dat heb ik niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:05 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Crowdaboutnow. Extra plus als je een eigen netwerk hebt.
Denk ook het enige platform waar je met deze voorwaarden binnenkomt.
Ik wil ondernemen maar met geld van anderen zonder zelf enig risico te lopen.👋👋quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende:
1. Ik wil niet persoonlijk garant staan als mijn voorraad niet verkoopt (en de investeerder zijn geld kwijt is).
3. Ik wil niet iedere maand verantwoording afleggen als ik eenmaal financiering heb aangetrokken.
Ik heb zelf al circa 15K geïnvesteerd plus een hoop tijd (bijna 10 jaar). Heb al merkregistratie, prototypen, website etc. Maar crowdfunding is om een kleine voorraad aan te leggen + marketingbudget.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik wil ondernemen maar met geld van anderen zonder zelf enig risico te lopen.👋👋
afhankelijk van het bedrag wat je zoekt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende:
quote:Bovendien kwam naar voren dat de voormalig bestuurder Hans Staal in eerdere communicatie richting leningverstrekkers NPEX, Geld voor Elkaar en Cultuur + Ondernemen foutief of onvolledig was geweest. Zo was onder andere in de NPEX prospectus aantoonbaar onjuist gesuggereerd dat de Tocht B.V. destijds kapitaalkrachtiger was dan in werkelijkheid. (...)
Naast bovenstaande beëindigde Staal na zijn vertrek onrechtmatig de wettelijk verplichte LEI-registratie (Legal Entity Identifier) van de Tocht B.V. en wiste hij zijn volledige e-mailbox waardoor relevante communicatie en afspraken niet meer terug te halen waren.
Ik ga eerst meer marktonderzoek en testen. Maar ik wilde dit alvast weten over crowdfunding.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
afhankelijk van het bedrag wat je zoekt.
1. crowdabout now, maar dat gaat je alleen lukken als je een geitenwollensokkenduurzame inslag hebt in je product. zo niet: Als je zelf niet in je product geloofd, waarom wij dan wel?
2. crowdlending dan
3. waar moet je dat dan doen? ik heb de indruk dat de platformen geen enkele contact hebben met de leners zolang er maandelijks betaald wordt.
4 Het is of rendement als het goed gaat (met aandelen; punt 2!) of rentelasten.
Maar alles hangt of staat met het bedrag en de vorm. lineair, aflossingsvrij, 500k,50k, 7%, 10%, zekerheden voor de leners. Er zijn te veel variabelen, maar als jij al niet gelooft in succes dan kan je beter nu kappen.
Nee, ik denk niet dat hier veel mensen geschokt zullen zijn…quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Musical De Tocht is failliet. Project van (o.a.) GVE. Ik denk niet dat iemand hier er in gestapt is, het was niet echt een serieuze aanbieding voor investeerders, maar is hier wel meerdere keren besproken. Dat het spul nu failliet is verbaast mij niet zo, wel dat het met zoveel spektakel gebeurd. Er wordt een aardige beerput opengetrokken.
Omrop Fryslan: Musical De Tocht failliet: "Vanaf dag één een put aan schulden"
Wâldnet: Musical De Tocht vraagt faillissement aan
Wâldnet is wat stelliger dan Omrop Fryslân, die waarschijnlijk het persbericht wat bijgeschaafd heeft. Voor wie geen zin heeft in klikken en lezen:
[..]
Ik meen me te herinneren dat we (ik in elk geval) het hier behoorlijk afgezeken hebben. Vooral het feit dat GVE het flink pushte onder haar klantenbestand in oa de mail van 11-11-2021, terwijl de zekerheden slecht en het risico hoog was. Dus mensen erin getrokken met een marketing campagne die droop van de nostalgie en emotie, en iedereen die erin is getrapt nu z'n geld kwijt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Musical De Tocht is failliet. Project van (o.a.) GVE. Ik denk niet dat iemand hier er in gestapt is, het was niet echt een serieuze aanbieding voor investeerders, maar is hier wel meerdere keren besproken. Dat het spul nu failliet is verbaast mij niet zo, wel dat het met zoveel spektakel gebeurd. Er wordt een aardige beerput opengetrokken.
Wâldnet is wat stelliger dan Omrop Fryslân, die waarschijnlijk het persbericht wat bijgeschaafd heeft. Voor wie geen zin heeft in klikken en lezen:
[..]
Het is eigenlijk simpel.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:21 schreef Plots het volgende:
[..]
Thanks. Wat bedoel je met eigen netwerk? Want dat heb ik niet.
Mag trouwens ook een internationaal platform zijn. Bijvoorbeeld Kickstarter Indigogo. Maar hier moet je het product meteen verkopen aan backers.
Als ik mijn campagne publiceer op bijvoorbeeld Crowdaboutnow of iets anders, is dat genoeg om investeerders aan te trekken of moet ik ook echt promotie en marketing uitvoeren. Heeft iemand hier nog goede bureaus voor aan wie ik dat kan uitbesteden? Ik weet van bijvoorbeeld Kickstarter dat er marketingbureaus zijn die tegen een vergoeding e-mailmarketing voor je doen naar potentiele backers en innovators.
Of is het helemaal zelf doen, zonder investeerders en crowdfunding toch het beste? Met crowdfunding en kapitaal heb ik meer slagkracht en kan ik sneller impact maken.
Ze zouden daar een musical over moeten maken: "De miskluun" Een groep goedgelovigen die achter de mooiste beloften aan gaan en uiteindelijk bedonderd belazerd en beroofd achterblijven. Ken net zou ook wel een passende titel kunnen zijn. Lijkt me een mooie kerstuitzending voor Max. Voor alle duidelijkheid: Omroep Max.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:30 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat we (ik in elk geval) het hier behoorlijk afgezeken hebben. Vooral het feit dat GVE het flink pushte onder haar klantenbestand in oa de mail van 11-11-2021, terwijl de zekerheden slecht en het risico hoog was. Dus mensen erin getrokken met een marketing campagne die droop van de nostalgie en emotie, en iedereen die erin is getrapt nu z'n geld kwijt.
Ik zou lekker doorsparen zodat je het zelf kunt financieren, en als dat niet snel genoeg gaat: je ouders lief aankijken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende:
Waarom klopt het dan wel altijd met het betaalschema bij Collin en nu niet bij HCN?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:21 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Antwoord van HCN.
OPP heeft een andere manier van afronden dan HCN. Daarom wijkt het af. OPP bepaald dus en niet de klant HCN. Nemen ze mee in de update voor het najaar. Ik verwacht er weinig van.
Derhalve bedragen en maanden die gaan afwijken. Handmatig dus en niet meer te automatiseren als je dat wilt.
Ik heb het idee dat Collin nog steeds zelf de wallets beheerd en een soort RC met OPP heeft. Ik geloof bv. niet dat een geautoriseerde betaaldienstverlener bedragen naar investeerders doorstort die nooit zijn ontvangen. Iets wat regelmatig voorkomt bij Collin en niet bij de andere platforms.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:20 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Waarom klopt het dan wel altijd met het betaalschema bij Collin en nu niet bij HCN?
Dat zijn overduidelijk 2 lagen ja. Wat wij zien is niet de OPP wallet.quote:Op woensdag 31 juli 2024 06:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Collin nog steeds zelf de wallets beheerd en een soort RC met OPP heeft. Ik geloof bv. niet dat een geautoriseerde betaaldienstverlener bedragen naar investeerders doorstort die nooit zijn ontvangen. Iets wat regelmatig voorkomt bij Collin en niet bij de andere platforms.
Met alle respect, maar dat zou rampzalig zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:09 schreef KrekelJapie het volgende:
1 wallet bij OPP voor alle aangesloten platformen waarbij de aflossing/rente dagelijks wordt bijgeschreven lijkt voor mij het beste. Dan kan ik makkelijk herinvesteren bij elk gewenst platform en blijft er geen geld heen en weer van/naar OPP.
Volgens mij doet ook een geautoriseerde betaaldienstverlener gewoon waar haar opdrachtgever opdracht voor geeft, uiteindelijk beheert opp een berg geld van een platform (en dat doet ook ccf niet meer zelf want dan moeten ze dara een speciale vergunning voor hebben) en voert daar ontvangsten / betalingen voor uit. Mij lijkt dat ccf zelf een r/c administratie bijhoudt en op basis daarvan (bij opname) opdracht geeft gelden naar een bankrekening van een investeerders uit die grote pot over te boeken. Bij hcn zal dat niet veel anders zijn, uiteindelijk bepaalt hcn gewoon welke bedragen door opp overgeboekt moeten worden. Als ze daarbij niet goed omgaan met afrondingen (of dat aan opp overlaten) dan gaat het mis. Ik heb ik een ver verleden al eens met hcn over afrondingen etc. gesproken, mijn conclusie was toen dat ze meer verstand van horeca hebbenquote:Op woensdag 31 juli 2024 06:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Collin nog steeds zelf de wallets beheerd en een soort RC met OPP heeft. Ik geloof bv. niet dat een geautoriseerde betaaldienstverlener bedragen naar investeerders doorstort die nooit zijn ontvangen. Iets wat regelmatig voorkomt bij Collin en niet bij de andere platforms.
De basisvoorwaarde is wel dat per regel staat welk platform en welk project het betreft en dan bij voorkeur ook nog wat het aflos, rente en kostendeel is. Dat lijkt me dan prima geautomatiseerd te verwerken. En dan bijvoorkeur als csv bestand te downloaden, laat maar komen...quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:54 schreef obligataire het volgende:
Stel je voor je hebt 1000 lopende projecten, en de waterijsjes komen dagelijks binnen op 1 OPP, alles door elkaar heen en vaak zonder goede omschrijving laat staan betrokken platform.
Voor mensen die daar handig in zijn zou dat misschien kunnen werken.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:57 schreef tnhb het volgende:
[..]
De basisvoorwaarde is wel dat per regel staat welk platform en welk project het betreft en dan bij voorkeur ook nog wat het aflos, rente en kostendeel is. Dat lijkt me dan prima geautomatiseerd te verwerken. En dan bijvoorkeur als csv bestand te downloaden, laat maar komen...
Ik moet er ook niet aan denken. Nu kan ik het makkelijk en per platform bijwerken en controleren als het door elkaar zou staan dan kap ik er echt mee. Met ook enige honderden lopende projecten is dat dan niet te doen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 08:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat zou rampzalig zijn.
Stel je voor je hebt 1000 lopende projecten, en de waterijsjes komen dagelijks binnen op 1 OPP wallet, alles door elkaar heen en vaak zonder goede omschrijving laat staan vermelding van betrokken cf-platform.
Dan mag je wel iemand in dienst nemen om het te administreren.....
Bij hoeveel verschillende banken heb je een rekening, maak je wel eens gebruik van iDEAL? Oftewel, ligt het risico dan ook niet bij één (of een zeer beperkt aantal) partijen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 10:04 schreef Horsemen het volgende:
Zo wie zo is dat hele OPP m.i. een hele slechte ontwikkeling. Voor zo ongeveer mijn hele crowdfund portefeuille ligt het risico nu bij één partij.
Het blijft natuurlijk altijd betrekkelijk maar ik heb mijn geldelijk vermogen ondergebracht bij op dit moment 7 verschillende banken, verspreid over 3 landen waarbij ik er bij twee ook een betaalrekening heb waarvan een in een ander europees land. En ja, iDEAL gebruik ik zo af en toe. Overigens heeft dat in zijn huidige vorm ook zijn langste tijd gehad.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:01 schreef tnhb het volgende:
[..]
Bij hoeveel verschillende banken heb je een rekening, maak je wel eens gebruik van iDEAL? Oftewel, ligt het risico dan ook niet bij één (of een zeer beperkt aantal) partijen.
Laat ik voorop stellen dat ik het geheel niet ga verdedigen en/of reclame ga maken voor opp, maar ze hebben wel een vergunning (https://www.dnb.nl/openbaar-register/registerdetailpagina/?registerCode=WFTBI&relationNumber=R124325) van DNB als betaalinstelling en die krijg je niet zomaar, er is zover ik weet geen enkel crowdfunding platform in nl die zo'n vergunning met bijbehorend toezicht heeft of had.
Ze mogen dus onder toezicht van DNB "virtueel bankje" spelen (geldtransacties uitvoeren tussen IBAN's), dat gaat wel wat verder dan de "onafhankelijke stichtingen" van de verschillende crowdfunding platformen waar de cf eigenaar vaak ook (enig) bestuurder is waardoor o.a. ccf nog steeds gelden kan bijboeken die ze nog niet ontvangen hebben, en zo zijn er mogelijk nog wel wat voorbeelden te vinden.
Of het allemaal 100% waterdicht geregeld is etc., vast niet, maar dat is bij (zo ongeveer) geen enkele bank naar mijn mening. Uiteindelijk is er altijd wel ergens een zwakke schakel waar het fout kan gaan (en ja daar is een deposito garantiestelsel op van toepassing en dat is hier niet het geval, maar hier gaat het geld wel alleen door de handen van de stichting derdengelden die ook weer apart onder toezicht staat van DNB.
Overigens mogen ze ook een andere payment provider gebruiken hoor, als die maar de juiste vergunningen heeft wat een voorwaarde is vanuit de ecsp. (of als platform zelf doen met de juiste vergunning)
Ja, in het kader van KYC waarbij ze erg dominant en dwingend waren en er in eerste instantie geen enkele ruimte voor discussie was, toen ik dreigde met een advocaat en schadeclaim bonden ze wel snel in. Iets soortgelijks heb ik overigens ook met een crowdplatform gehad toen ik net begon met cf. Maar ik deel zeker je zorg over de dominantie (monopolist?) van die partij en zoals dat nu het geval is, het niet echt wenselijk is.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:47 schreef Horsemen het volgende:
Ik weet niet of je wel eens contact gehad heb met OPP maar mijn ervaring was nou niet bepaald erg positief.
Hi Plots, ik denk dat Crowdaboutnow voor jou het beste is, misschien nog beter een voorverkoop dan een lening. Als je een goede korting geeft. Heb je ook minder last van alle nadelen die je zelf niet zou willen hebben. Wel belangrijk dat je genoeg mensen hebt die hier ook interesse voor hebben, als er eenmaal mensen hebben toegezegd zeggen anderen ook makkelijker toe. Ook de lening zou ik met incentives doen, dit kost je relatief minder. Zelf hou ik er niet zo van als een ondernemer geen nieuw risico wil lopen voor een nieuwe financiering. Snap dat je al geinvesteerd hebt, maar dit is geen reden voor nieuwe investeerders. Veel succes!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:30 schreef Plots het volgende:
[..]
Ik heb zelf al circa 15K geïnvesteerd plus een hoop tijd (bijna 10 jaar). Heb al merkregistratie, prototypen, website etc. Maar crowdfunding is om een kleine voorraad aan te leggen + marketingbudget.
Bunq is wat dat betreft ook een hele enge partij, gebaseerd op eigen ervaring en het recente nieuws. Ik betaal liever iets meer voor een (zakelijke) rekening bij een saaie oude bank met decennia oude procedures.quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:47 schreef Horsemen het volgende:
OPP is op dit moment een hele dominante partij aan het worden welke steeds meer gaat pepalen hoe en wanneer jij over je centjes kan beschikken.
Vandaag een betaalschema nagerekend, daar zitten toch wel wat punten voor discussie in hoe hcn de afrondingen doet:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 10:21 schreef zeeland6 het volgende:
OPP heeft een andere manier van afronden dan HCN
Afrondingen zijn er altijd al geweest en zullen er ook altijd zijn. In het begin van investeren bij HCN gebruikte ik voor de bedragen van aflossing en rente in het betaalschema mijn eigen formules en legde die naast het schema van HCN, omdat ik zag dat de som van aflossingsbedrag en rente niet altijd gelijk was het bedrag wat maandelijks uitbetaald werd. Nu met de maandelijkse fee is er dus nog een 3e bedrag waarvoor afronding kan voorkomen. Maar hoe HCN ook afrondde, er werd altijd betaald wat als betaling in het schema stondquote:Op woensdag 31 juli 2024 13:31 schreef tnhb het volgende:
[..]
Vandaag een betaalschema nagerekend, daar zitten toch wel wat punten voor discussie in hoe hcn de afrondingen doet:
Ik ga uit van een project met inleg 250, 8% rente op jaarbasis (en eerste 2 maanden aflossingsvrij)
8% rente * 250 = 20 / jaar => 1.67 / maand (1.6666666666667) (in schema 1.66)
0.035% kosten * 250 => 0.09 / maand (0.0875) (in schema 0.09)
En dat betreft dan nog een bank/banken die je zelf hebt uitgekozen. Voor OPP kan je niet kiezen als je aan crowdfinance doet. Als je door wat voor reden dan ook een probleem met ze krijgt, bijvoorbeeld over het wel of niet moeten aanleveren van bepaalde administratieve stukken of andere bewijslast kunnen ze met een druk op de knop de terugbetaling van al je platforms in een keer on hold zetten. Ik heb in ieder geval moeite met dergelijke partijen en ik hoop het nooit met ze aan de stok te krijgen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:39 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Bunq is wat dat betreft ook een hele enge partij, gebaseerd op eigen ervaring en het recente nieuws. Ik betaal liever iets meer voor een (zakelijke) rekening bij een saaie oude bank met decennia oude procedures.
Die KYC controles zijn wel een ramp bij alle banken en betaalplatformen, als je ermee te maken krijgt dan weet je het. Ze vragen rustig zeer vergaande privacy gevoelige informatie onder dreiging van sluiting rekening (en achterhouden gelden). Ook een omgekeerde bewijslast: overtuig jij ons maar dat wij jou kunnen vertrouwen en doe je best!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:59 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe CCF float en wellness centrum, met linkje:Nu zegt dit niet veel over deze onderneemster maar ik heb wel een slechte ervaring met dit soort float en wellnes bedrijven. Dit betrof overigens een oud KoM project wat e.e.a. ook niet echt beter maakteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 66% gewijzigd door Horsemen op 31-07-2024 15:40:08 ]
quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:59 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe CCF float en wellness centrum, met linkje:Vrouwen halen met crowdfunding sneller geld binnen dan mannen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nos.nl/artikel/25(...)ld-binnen-dan-mannen
[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 31-07-2024 15:51:32 ]
Daar worden we nu wel mee benadeeld eigenlijk. Huis wordt verkocht voor neem ik aan iets van 315k netto. Eerste hypotheek is 135k, onze 2e hypotheek is 150k. We lopen dus ~30k mis door een (onnodig) lage inschrijving.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:46 schreef zeeland6 het volgende:
Update Noe*me Lola CCF
Huis wordt verkocht hypotheek 150k.
Open stond nog 240K van de oorspronkelijke 400K. Dus nu nog 90k over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopsa, beslag gelegd op het huis van de borgen, het voormalig 'bevriende echtpaar'. Hadden die hun leven even anders voorgesteld momenteel... Wel even opletten of dit stand houdt in de rechtszaal, was er niet laatst een zaak waar de rechter een dikke streep door een borgstelling had gezet?
Hoewel ik zeker niet denk dat de producenten over één nacht ijs zijn gegaan, denk ik dat ze zich van begin af aan op glad ijs hebben begeven.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:24 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hoewel ik zeker niet denk dat de producenten over één nacht ijs zijn gegaan, denk ik dat ze zich van begin af aan op glad ijs hebben begeven.
Investeerders waren uiterst terughoudend, maar toen het ijs eenmaal gebroken was kon de productie toch van start gaan.
Achteraf kunnen we vaststellen, dat alle betrokkenen niet bepaald goed beslagen ten ijs zijn gegaan en er mogelijk hier en daar zelfs een scheve schaats is gereden.
Al met al had deze musical beter direct in de ijskast gezet kunnen worden.
quote:In Mijn Geldvoorelkaar.nl kunt u de betalingen en administratie van uw portefeuille volgen. Aanvullend sturen wij u hierbij een gespecificeerd overzicht van de door u te ontvangen betalingen. Deze specificatie vindt u tevens in de bijlage:
Project Projectnaam Volgnummer Bedrag
026385 Aankoop vastgoed Tilburg 21
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:07 schreef KrekelJapie het volgende:
BrouwerijWas een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1e hypotheek kerkgebouw
Dit was in beginsel zeker een leuk project. Als incentive heb ik nog een stuk of 4 flesjes drank opgestuurd gekregen die overigens prima smaakte.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 03:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 06:46 schreef Tjalala het volgende:
Ik zag een failliete wok to go staan, dus zocht even icm hcn.
Gefund eind februari 2020 met een looptijd van 4 jaar, net goed gegaan?Laatste termijn betaald in mei. Sneu voor de ondernemer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Ik heb maar 1 (laatste) termijn missend.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 03:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
Even nagekeken.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:09 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 (laatste) termijn missend.
Die overige 3 termijnen zijn vrij snel ingehaald.
Inderdaad.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Even nagekeken.
Bij mij is hij bij t/m juni dit jaar.
druk bezig, zijn ze daar ook al met Jondani. Cafe in the City bestaat al 7 jaren en heeft nog geen jaarrekening ingediend bij KvK ook uit de pitch is niet duidelijk hoe de afgelopen jaren zijn gegaan. Ik sla deze even over, ook gezien het lage rentepercentage. Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:55 schreef obligataire het volgende:
HCN/in the city geborgd, link
https://horecacrowdfundin(...)dam-geborgd-6p3j6894
Klopt die naam heb ik al vaker voorbij zien komen. Anderzijds is de kans dat zowel geldlener als borgsteller tegelijk failleren wel héél erg klein.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:39 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
.......Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
Vanaf het begin is deze borgsteller degene die voor de meeste geborgde projecten borg staat, samen met een ander bedrijf behorend tot dezelfde groep. Bij de toelichting geen HCN dit aan:quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:39 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
druk bezig, zijn ze daar ook al met Jondani. Cafe in the City bestaat al 7 jaren en heeft nog geen jaarrekening ingediend bij KvK ook uit de pitch is niet duidelijk hoe de afgelopen jaren zijn gegaan. Ik sla deze even over, ook gezien het lage rentepercentage. Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
Zelf neem ik al een tijdje geen geborgde projecten meer mee vanwege de lage rente. Ik heb er nu nog 3 lopen, die alledrie al voor meer dan de helft afgelost zijn. Misschien als die nog meer of helemaal afgelost zijn of als er vaker problemen komen met reguliere HCN projecten dat ik dan weer nieuwe geborgde projecten mee wil nemen.quote:Deze vorm van financiering is ontwikkeld op verzoek van gerenommeerde toeleveranciers met trackrecord. Deze toeleveranciers verstrekken normaliter vooruitbetaalde bonussen of éénmalige marketingbijdragen in combinatie met een afname-overeenkomst, waarbij voor hen sprake is van een cash-out. In deze tijden geven de toeleveranciers de voorkeur aan een te verstrekken borgstelling dan aan een cash-out. Het risico van de borgsteller is net zo hoog als bij een vooruitbetaalde bonus of de verstrekking van een éénmalige marketingbijdrage. HCN biedt met deze financieringsvorm zowel een oplossing voor de toeleveranciers en hun klanten evenals een investeringsmogelijkheid voor ´onze´ investeerders.
quote:Wegens het uitblijven van deze betalingen hebben wij juridische stappen ondernomen.
Zelfde/soortgelijke mail gehad voor project in Nootdorpquote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:32 schreef Red_arrow het volgende:
Inderdaad. Bij project de lier gaan ze inderdaad stappen ondernemen:
[..]
En lange termijn verhuurd:quote:Ik heb (samen met enkele partners) een portefeuille van 12 panden waarvan 2 transformatie projecten en een aantal buy to let panden.
quote:een goed lopend uitzendbureau dat panden huurt voor zijn eigen personeel. Lange termijn contracten van 5 jaar zijn er afgesloten, en recentelijk is het verlengd met 10 jaar om zekerheid te geven aan het vastgoedbedrijf, de bewoners/het personeel, de verhuurder en daarmee ook de investeerder.
SIG moet er stevig ingaan. het voorop gezette plan zie ik niet zo, waarom en met welk doel, de hypo-rechten zijn gevestigd. Voor Koekoeksplaats en Zwedenhof heeft hij partners, Voor Akerstraat en Hogendorp heeft hij zelf getekend. Zijn huisadres zal waarschijnlijk koop zijn dus men heeft nog wel wat te verliezen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:26 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Ozgul heeft de rente van zijn pandjes ook deze keer niet betaald. Ik ben er wel klaar mee met die meneer.
Wat mij betreft verkopen die boel, maar er zit ook eens kans in dat hij dit als vooropgezet plan heeft.
Goeie zekerheden lijkt me, linkje aanbevolen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:02 schreef boriq het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een stuk grond, plus 2e hypotheek op woonhuis:
Klaassens Vastgoed
¤ 59.000 | 8,0% rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/klaassens-vastgoed/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |