SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 31-07-2024 15:51:32 ]
Daar worden we nu wel mee benadeeld eigenlijk. Huis wordt verkocht voor neem ik aan iets van 315k netto. Eerste hypotheek is 135k, onze 2e hypotheek is 150k. We lopen dus ~30k mis door een (onnodig) lage inschrijving.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:46 schreef zeeland6 het volgende:
Update Noe*me Lola CCF
Huis wordt verkocht hypotheek 150k.
Open stond nog 240K van de oorspronkelijke 400K. Dus nu nog 90k over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopsa, beslag gelegd op het huis van de borgen, het voormalig 'bevriende echtpaar'. Hadden die hun leven even anders voorgesteld momenteel... Wel even opletten of dit stand houdt in de rechtszaal, was er niet laatst een zaak waar de rechter een dikke streep door een borgstelling had gezet?
Hoewel ik zeker niet denk dat de producenten over één nacht ijs zijn gegaan, denk ik dat ze zich van begin af aan op glad ijs hebben begeven.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 17:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Musical De Tocht is failliet. Project van (o.a.) GVE. Ik denk niet dat iemand hier er in gestapt is, het was niet echt een serieuze aanbieding voor investeerders, maar is hier wel meerdere keren besproken. Dat het spul nu failliet is verbaast mij niet zo, wel dat het met zoveel spektakel gebeurd. Er wordt een aardige beerput opengetrokken.
Omrop Fryslan: Musical De Tocht failliet: "Vanaf dag één een put aan schulden"
Wâldnet: Musical De Tocht vraagt faillissement aan
Wâldnet is wat stelliger dan Omrop Fryslân, die waarschijnlijk het persbericht wat bijgeschaafd heeft. Voor wie geen zin heeft in klikken en lezen:
[..]
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:24 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hoewel ik zeker niet denk dat de producenten over één nacht ijs zijn gegaan, denk ik dat ze zich van begin af aan op glad ijs hebben begeven.
Investeerders waren uiterst terughoudend, maar toen het ijs eenmaal gebroken was kon de productie toch van start gaan.
Achteraf kunnen we vaststellen, dat alle betrokkenen niet bepaald goed beslagen ten ijs zijn gegaan en er mogelijk hier en daar zelfs een scheve schaats is gereden.
Al met al had deze musical beter direct in de ijskast gezet kunnen worden.
quote:In Mijn Geldvoorelkaar.nl kunt u de betalingen en administratie van uw portefeuille volgen. Aanvullend sturen wij u hierbij een gespecificeerd overzicht van de door u te ontvangen betalingen. Deze specificatie vindt u tevens in de bijlage:
Project Projectnaam Volgnummer Bedrag
026385 Aankoop vastgoed Tilburg 21
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:07 schreef KrekelJapie het volgende:
BrouwerijWas een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1e hypotheek kerkgebouw
Dit was in beginsel zeker een leuk project. Als incentive heb ik nog een stuk of 4 flesjes drank opgestuurd gekregen die overigens prima smaakte.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 03:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 06:46 schreef Tjalala het volgende:
Ik zag een failliete wok to go staan, dus zocht even icm hcn.
Gefund eind februari 2020 met een looptijd van 4 jaar, net goed gegaan?Laatste termijn betaald in mei. Sneu voor de ondernemer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Ik heb maar 1 (laatste) termijn missend.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 03:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
Even nagekeken.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:09 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 (laatste) termijn missend.
Die overige 3 termijnen zijn vrij snel ingehaald.
Inderdaad.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 11:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Even nagekeken.
Bij mij is hij bij t/m juni dit jaar.
druk bezig, zijn ze daar ook al met Jondani. Cafe in the City bestaat al 7 jaren en heeft nog geen jaarrekening ingediend bij KvK ook uit de pitch is niet duidelijk hoe de afgelopen jaren zijn gegaan. Ik sla deze even over, ook gezien het lage rentepercentage. Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 12:55 schreef obligataire het volgende:
HCN/in the city geborgd, link
https://horecacrowdfundin(...)dam-geborgd-6p3j6894
Klopt die naam heb ik al vaker voorbij zien komen. Anderzijds is de kans dat zowel geldlener als borgsteller tegelijk failleren wel héél erg klein.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:39 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
.......Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
Vanaf het begin is deze borgsteller degene die voor de meeste geborgde projecten borg staat, samen met een ander bedrijf behorend tot dezelfde groep. Bij de toelichting geen HCN dit aan:quote:Op donderdag 1 augustus 2024 13:39 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
druk bezig, zijn ze daar ook al met Jondani. Cafe in the City bestaat al 7 jaren en heeft nog geen jaarrekening ingediend bij KvK ook uit de pitch is niet duidelijk hoe de afgelopen jaren zijn gegaan. Ik sla deze even over, ook gezien het lage rentepercentage. Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
Zelf neem ik al een tijdje geen geborgde projecten meer mee vanwege de lage rente. Ik heb er nu nog 3 lopen, die alledrie al voor meer dan de helft afgelost zijn. Misschien als die nog meer of helemaal afgelost zijn of als er vaker problemen komen met reguliere HCN projecten dat ik dan weer nieuwe geborgde projecten mee wil nemen.quote:Deze vorm van financiering is ontwikkeld op verzoek van gerenommeerde toeleveranciers met trackrecord. Deze toeleveranciers verstrekken normaliter vooruitbetaalde bonussen of éénmalige marketingbijdragen in combinatie met een afname-overeenkomst, waarbij voor hen sprake is van een cash-out. In deze tijden geven de toeleveranciers de voorkeur aan een te verstrekken borgstelling dan aan een cash-out. Het risico van de borgsteller is net zo hoog als bij een vooruitbetaalde bonus of de verstrekking van een éénmalige marketingbijdrage. HCN biedt met deze financieringsvorm zowel een oplossing voor de toeleveranciers en hun klanten evenals een investeringsmogelijkheid voor ´onze´ investeerders.
quote:Wegens het uitblijven van deze betalingen hebben wij juridische stappen ondernomen.
Zelfde/soortgelijke mail gehad voor project in Nootdorpquote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:32 schreef Red_arrow het volgende:
Inderdaad. Bij project de lier gaan ze inderdaad stappen ondernemen:
[..]
En lange termijn verhuurd:quote:Ik heb (samen met enkele partners) een portefeuille van 12 panden waarvan 2 transformatie projecten en een aantal buy to let panden.
quote:een goed lopend uitzendbureau dat panden huurt voor zijn eigen personeel. Lange termijn contracten van 5 jaar zijn er afgesloten, en recentelijk is het verlengd met 10 jaar om zekerheid te geven aan het vastgoedbedrijf, de bewoners/het personeel, de verhuurder en daarmee ook de investeerder.
SIG moet er stevig ingaan. het voorop gezette plan zie ik niet zo, waarom en met welk doel, de hypo-rechten zijn gevestigd. Voor Koekoeksplaats en Zwedenhof heeft hij partners, Voor Akerstraat en Hogendorp heeft hij zelf getekend. Zijn huisadres zal waarschijnlijk koop zijn dus men heeft nog wel wat te verliezen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:26 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Ozgul heeft de rente van zijn pandjes ook deze keer niet betaald. Ik ben er wel klaar mee met die meneer.
Wat mij betreft verkopen die boel, maar er zit ook eens kans in dat hij dit als vooropgezet plan heeft.
Goeie zekerheden lijkt me, linkje aanbevolen.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 15:02 schreef boriq het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een stuk grond, plus 2e hypotheek op woonhuis:
Klaassens Vastgoed
¤ 59.000 | 8,0% rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/klaassens-vastgoed/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |