abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214492586
Update Noe*me Lola CCF
Huis wordt verkocht hypotheek 150k.
Open stond nog 240K van de oorspronkelijke 400K. Dus nu nog 90k over.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 31-07-2024 15:51:32 ]
pi_214493488
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:46 schreef zeeland6 het volgende:
Update Noe*me Lola CCF
Huis wordt verkocht hypotheek 150k.
Open stond nog 240K van de oorspronkelijke 400K. Dus nu nog 90k over.
Daar worden we nu wel mee benadeeld eigenlijk. Huis wordt verkocht voor neem ik aan iets van 315k netto. Eerste hypotheek is 135k, onze 2e hypotheek is 150k. We lopen dus ~30k mis door een (onnodig) lage inschrijving.

Natuurlijk zijn de leningnemers beide hoofdelijk aansprakelijk, maar de fiscus komt er misschien nog doorheen walsen. Nou ja we zullen zien, het is wel een beheersbare restschuld die ze zouden kunnen aflossen als ze hun best daarvoor willen doen. Wel erg taai vind ik deze voor de leningnemers, maar ja horeca he...

EDIT: wat een teringbende in haar achtertuin, indicatief voor hoe hun administratie er uit zag? :)

[ Bericht 4% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 31-07-2024 17:05:34 ]
pi_214493566
Update De L*ieho*ve BV.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopsa, beslag gelegd op het huis van de borgen, het voormalig 'bevriende echtpaar'. Hadden die hun leven even anders voorgesteld momenteel... Wel even opletten of dit stand houdt in de rechtszaal, was er niet laatst een zaak waar de rechter een dikke streep door een borgstelling had gezet?
pi_214493919
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 17:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Musical De Tocht is failliet. Project van (o.a.) GVE. Ik denk niet dat iemand hier er in gestapt is, het was niet echt een serieuze aanbieding voor investeerders, maar is hier wel meerdere keren besproken. Dat het spul nu failliet is verbaast mij niet zo, wel dat het met zoveel spektakel gebeurd. Er wordt een aardige beerput opengetrokken.
Omrop Fryslan: Musical De Tocht failliet: "Vanaf dag één een put aan schulden"
Wâldnet: Musical De Tocht vraagt faillissement aan
Wâldnet is wat stelliger dan Omrop Fryslân, die waarschijnlijk het persbericht wat bijgeschaafd heeft. Voor wie geen zin heeft in klikken en lezen:
[..]

Hoewel ik zeker niet denk dat de producenten over één nacht ijs zijn gegaan, denk ik dat ze zich van begin af aan op glad ijs hebben begeven.
Investeerders waren uiterst terughoudend, maar toen het ijs eenmaal gebroken was kon de productie toch van start gaan.
Achteraf kunnen we vaststellen, dat alle betrokkenen niet bepaald goed beslagen ten ijs zijn gegaan en er mogelijk hier en daar zelfs een scheve schaats is gereden.
Al met al had deze musical beter direct in de ijskast gezet kunnen worden.
pi_214494443
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 17:24 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Hoewel ik zeker niet denk dat de producenten over één nacht ijs zijn gegaan, denk ik dat ze zich van begin af aan op glad ijs hebben begeven.
Investeerders waren uiterst terughoudend, maar toen het ijs eenmaal gebroken was kon de productie toch van start gaan.
Achteraf kunnen we vaststellen, dat alle betrokkenen niet bepaald goed beslagen ten ijs zijn gegaan en er mogelijk hier en daar zelfs een scheve schaats is gereden.
Al met al had deze musical beter direct in de ijskast gezet kunnen worden.
_O_
pi_214500915
Bij GvE komt het steeds vaker voor dat er tussentijdse verzamelbetalingen worden verricht voor soms hele kleine bedragen, terwijl dit makkelijk op het reguliere betaalmoment met de depotregeling kon gebeuren. Beetje zonde dat GvE de depotregeling niet geautomatiseerd krijgt.
- extra bankkosten voor GvE en soms investeerder
- extra administratie voor investeer vanwege extra betaalmoment
- extra administratie voor GvE vanwege mails investeerders beantwoorden en klaarzetten extra betaling.
quote:
In Mijn Geldvoorelkaar.nl kunt u de betalingen en administratie van uw portefeuille volgen. Aanvullend sturen wij u hierbij een gespecificeerd overzicht van de door u te ontvangen betalingen. Deze specificatie vindt u tevens in de bijlage:

Project Projectnaam Volgnummer Bedrag
026385 Aankoop vastgoed Tilburg 21

[ Bericht 34% gewijzigd door KrekelJapie op 01-08-2024 03:05:54 ]
pi_214500927
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Brouwerij
SPOILER
1e hypotheek kerkgebouw
Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
pi_214501039
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 03:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Was een sympathie project. Heeft inmiddels 4 termijnen gemist. Depot is in 2022 al volledig benut en nooit bijgestort. Met 1e hypotheek zou dit normaal goed moeten komen, maar uiteraard uitzonderlijke locatie.
Dit was in beginsel zeker een leuk project. Als incentive heb ik nog een stuk of 4 flesjes drank opgestuurd gekregen die overigens prima smaakte.
Vanaf het begin hebben ze moeite gehad om de betalingen bij te houden. Ook de winkel was maar heel beperkt open.
Als het nodig is zal dit zeker een moeilijk te verkopen locatie worden (kerk). Gelukkig is al ongeveer de helft van de lening terugbetaald.
Hopelijk kunnen ze toch regelmatig termijnen blijven voldoen maar het ziet er inderdaad niet best uit voor dit 72 maanden project.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 01-08-2024 06:01:55 ]
pi_214501124
Ik zag een failliete wok to go staan, dus zocht even icm hcn.

Gefund eind februari 2020 met een looptijd van 4 jaar, net goed gegaan?

SPOILER
pi_214501665
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 06:46 schreef Tjalala het volgende:
Ik zag een failliete wok to go staan, dus zocht even icm hcn.

Gefund eind februari 2020 met een looptijd van 4 jaar, net goed gegaan?

SPOILER
Laatste termijn betaald in mei. Sneu voor de ondernemer.
Pecunia non olet
pi_214503509
Ik heb even geteld, zit nu in 16 projecten Wok to go die nu lopend zijn. En 2 afgelost waaronder dus Utrecht.
Het klinkt een beetje eng (uit de hand gelopen :) ) maar het zijn natuurlijk wel allemaal zelfstandige bedrijfjes die niet allemaal ineens kunnen omvallen. Zelfs als de franchise erboven zou verdwijnen kunnen ze door al vraagt dat wel de nodige improvisatie natuurlijk.

Ik neem de volgende rustig weer mee, normaal gesproken dan.
Pecunia non olet
pi_214503792
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 03:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik heb maar 1 (laatste) termijn missend.
Die overige 3 termijnen zijn vrij snel ingehaald.
pi_214504059
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:09 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik heb maar 1 (laatste) termijn missend.
Die overige 3 termijnen zijn vrij snel ingehaald.
Even nagekeken.
Bij mij is hij bij t/m juni dit jaar.
pi_214504266
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 11:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Even nagekeken.
Bij mij is hij bij t/m juni dit jaar.
Inderdaad.
Het is te hopen dat ze komende tijd nog wat verdienen in het braderie seizoen.
pi_214506294
Pecunia non olet
pi_214506761
quote:
druk bezig, zijn ze daar ook al met Jondani. Cafe in the City bestaat al 7 jaren en heeft nog geen jaarrekening ingediend bij KvK ook uit de pitch is niet duidelijk hoe de afgelopen jaren zijn gegaan. Ik sla deze even over, ook gezien het lage rentepercentage. Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
pi_214507307
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:39 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
.......Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
Klopt die naam heb ik al vaker voorbij zien komen. Anderzijds is de kans dat zowel geldlener als borgsteller tegelijk failleren wel héél erg klein.

Kijkend naar de balans van borgsteller zijn die borgstellingen klein bier. Balanstotaal 81 miljoen. Ook hier geldt de kansberekening dat alle betrokken HCN borggenieters tegelijk of massaal omvallen, ook weer heel erg klein is.

Zo zie ik het tenminste ;)
Pecunia non olet
pi_214507632
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 13:39 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
druk bezig, zijn ze daar ook al met Jondani. Cafe in the City bestaat al 7 jaren en heeft nog geen jaarrekening ingediend bij KvK ook uit de pitch is niet duidelijk hoe de afgelopen jaren zijn gegaan. Ik sla deze even over, ook gezien het lage rentepercentage. Daarnaast is de borgsteller, de laatste tijd ook wel erg veel bezig met borgstelling.
Vanaf het begin is deze borgsteller degene die voor de meeste geborgde projecten borg staat, samen met een ander bedrijf behorend tot dezelfde groep. Bij de toelichting geen HCN dit aan:

quote:
Deze vorm van financiering is ontwikkeld op verzoek van gerenommeerde toeleveranciers met trackrecord. Deze toeleveranciers verstrekken normaliter vooruitbetaalde bonussen of éénmalige marketingbijdragen in combinatie met een afname-overeenkomst, waarbij voor hen sprake is van een cash-out. In deze tijden geven de toeleveranciers de voorkeur aan een te verstrekken borgstelling dan aan een cash-out. Het risico van de borgsteller is net zo hoog als bij een vooruitbetaalde bonus of de verstrekking van een éénmalige marketingbijdrage. HCN biedt met deze financieringsvorm zowel een oplossing voor de toeleveranciers en hun klanten evenals een investeringsmogelijkheid voor ´onze´ investeerders.
Zelf neem ik al een tijdje geen geborgde projecten meer mee vanwege de lage rente. Ik heb er nu nog 3 lopen, die alledrie al voor meer dan de helft afgelost zijn. Misschien als die nog meer of helemaal afgelost zijn of als er vaker problemen komen met reguliere HCN projecten dat ik dan weer nieuwe geborgde projecten mee wil nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 01-08-2024 14:57:53 ]
  donderdag 1 augustus 2024 @ 15:02:22 #194
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_214507816
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een stuk grond, plus 2e hypotheek op woonhuis:

Klaassens Vastgoed
¤ 59.000 | 8,0% rente | 12 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/klaassens-vastgoed/
pi_214508053
SIG
Ozgul heeft de rente van zijn pandjes ook deze keer niet betaald. Ik ben er wel klaar mee met die meneer.
Wat mij betreft verkopen die boel, maar er zit ook eens kans in dat hij dit als vooropgezet plan heeft.
pi_214508141
Inderdaad. Bij project de lier gaan ze inderdaad stappen ondernemen:

quote:
Wegens het uitblijven van deze betalingen hebben wij juridische stappen ondernomen.
pi_214508149
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:32 schreef Red_arrow het volgende:
Inderdaad. Bij project de lier gaan ze inderdaad stappen ondernemen:
[..]

Zelfde/soortgelijke mail gehad voor project in Nootdorp
pi_214508212
Het is vreemd dat hij helemaal niets betaald. Bij een aantal projecten zit hij er met 2 personen in (als hij niet kan betalen zou de andere persoon mogelijk kunnen bijspringen), en hij verhuurt toch een aantal units waar huurinkomsten vanuit binnen moeten komen. Hij zou dus toch wel enige van de projecten moeten kunnen betalen.

quote:
Ik heb (samen met enkele partners) een portefeuille van 12 panden waarvan 2 transformatie projecten en een aantal buy to let panden.
En lange termijn verhuurd:
quote:
een goed lopend uitzendbureau dat panden huurt voor zijn eigen personeel. Lange termijn contracten van 5 jaar zijn er afgesloten, en recentelijk is het verlengd met 10 jaar om zekerheid te geven aan het vastgoedbedrijf, de bewoners/het personeel, de verhuurder en daarmee ook de investeerder.
pi_214509671
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:26 schreef zeeland6 het volgende:
SIG
Ozgul heeft de rente van zijn pandjes ook deze keer niet betaald. Ik ben er wel klaar mee met die meneer.
Wat mij betreft verkopen die boel, maar er zit ook eens kans in dat hij dit als vooropgezet plan heeft.
SIG moet er stevig ingaan. het voorop gezette plan zie ik niet zo, waarom en met welk doel, de hypo-rechten zijn gevestigd. Voor Koekoeksplaats en Zwedenhof heeft hij partners, Voor Akerstraat en Hogendorp heeft hij zelf getekend. Zijn huisadres zal waarschijnlijk koop zijn dus men heeft nog wel wat te verliezen.

Als je bij de KvK op zijn huisadres zoek kom je 2x inschrijving in liquidatie tegen.
En als ik denk de juiste Ibrahim O gevonden te hebben (linkedin KvK) is ook blijkbaar ook druk bezig met Dubai
https://www.peganidubai.com/page/2/ Hoop voor hem dat het niet teveel op zijn vanGaals "Baked Air" is

[ Bericht 13% gewijzigd door peterc op 01-08-2024 17:16:10 ]
pi_214509709
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 15:02 schreef boriq het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een stuk grond, plus 2e hypotheek op woonhuis:

Klaassens Vastgoed
¤ 59.000 | 8,0% rente | 12 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/klaassens-vastgoed/
Goeie zekerheden lijkt me, linkje aanbevolen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')