abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214413234
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:33 schreef obligataire het volgende:

[..]
Gij bint zunig als Zeeuw :)

Ik vind het ook veel geld, maar het is wel Den Haag, misschien wordt het aan diplomaten of zo verhuurd.
Als je kijkt wat die krengen kosten dan is het ook wel logisch dat de huur navenant is.

https://www.fundainbusiness.nl/garagebox/den-haag/

Alhoewel je ze ook rond de 200 euro p/m hebt maar die zijn misschien kleiner/soberder/minder gunstig gelegen.
Ik ben niet heel enthousiast over dit project. De huur is stevig maar bovenal is het risicoprofiel bij garageboxen een stuk hoger dan veel ander vastgoed. Dan is 7,5% voor mij als box 3 investeerder met 1,2% kosten en de VRH al met al niet zo interessant meer. Daarom heb ik deze overgeslagen en wel voor dubbele inleg meegedaan met de installateur met goudgerande zekerheden.
pi_214413392
Ik ben wat projecten door aan het lopen en de verkoop van het pand van een delicatessenwinkel in Drunen lijkt nog niet te vlotten. De prijs is al flink neerwaarts bijgesteld (van 500k naar 425k). Ik hoop dat ze snel een koper vinden tegen een goede prijs. Niet zozeer omdat er zorgen zijn of het geld terug komt - want dat moet goed komen met 240k restschuld - maar omdat ik het altijd wel pijnlijk vind als de ouders van een leningnemer ook flink de boot in gaan.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 10:54:42 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_214413802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 20:03 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
"Mevrouw de Kool verwacht ¤ 450,- (bruto) per maand te ontvangen uit de verhuur van de aan te kopen garagebox."
Is dat normaal ? Of gaat er een drugslab in.

Ik betaal voor mijn garagebox 95,- per maand.
Dat, hoop geld voor een garagebox. En waarom moet mevrouw de Kool 40k lenen tegen 7,5% rente? Met haar financiële positie zou ze dat zo op moeten kunnen hoesten. Gezien het matige netto rendement laat hem lopen.
pi_214413872
Hapert smulhuisje open
pi_214413873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 15:20 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die lust ik ook wel c_/

Ik zie veel linkjes vandaag maar deze zit er nog niet bij?

staat open de Restaria Het Smulhuis Hapert
https://www.collincrowdfund.nl/restaria-het-smulhuis-hapert/
pi_214414758
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:01 schreef KrekelJapie het volgende:
8,5% tegen pandrecht 3e in rang
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=29078
Je ontvangt geen 8,5% rente voor een (3e) pandrecht ;)
Volgens mij veel belangrijker in welke ondernemer, welk bedrijf en de prognoses/resultaten van het desbetreffende bedrijf je investeert toch?
pi_214414844
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 10:11 schreef Faraday01 het volgende:
Ik ben wat projecten door aan het lopen en de verkoop van het pand van een delicatessenwinkel in Drunen lijkt nog niet te vlotten. De prijs is al flink neerwaarts bijgesteld (van 500k naar 425k). Ik hoop dat ze snel een koper vinden tegen een goede prijs. Niet zozeer omdat er zorgen zijn of het geld terug komt - want dat moet goed komen met 240k restschuld - maar omdat ik het altijd wel pijnlijk vind als de ouders van een leningnemer ook flink de boot in gaan.
Er was toch ook nog een relatie met het pand er tegenover (134), want dat is sinds 2 weken verhuurd. Of was dat juist het oude pand waar ze uit zouden gaan/waren gegaan?
pi_214415218
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 12:46 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Volgens mij veel belangrijker in welke ondernemer, welk bedrijf en de prognoses/resultaten van het desbetreffende bedrijf je investeert toch?
nou, zekerheden zijn wel degelijk net zo belangrijk!
pi_214415324
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 12:46 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Die fase ben ik al lang voorbij. Ik kijk eerst naar de zekerheden.
pi_214416136
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 11:05 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
staat open de Restaria Het Smulhuis Hapert
https://www.collincrowdfund.nl/restaria-het-smulhuis-hapert/

Tnx. Basis meegenomen. Het is een bedrijf met lange historie, genoeg klanten en naamsbekendheid. Plus in principe dekkende zekerheid.
Pecunia non olet
pi_214416151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 13:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Die fase ben ik al lang voorbij. Ik kijk eerst naar de zekerheden.
Ik ook maar het is ook een combinatie van beiden. Ik investeer niet in een kansloos bedrijf ook al is er voldoende zekerheid. Ik investeer niet om het team van Collin Beheer aan het werk te houden :) Rust in de tent, dat is het fijnste.
Pecunia non olet
pi_214416232
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 15:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik ook maar het is ook een combinatie van beiden. Ik investeer niet in een kansloos bedrijf ook al is er voldoende zekerheid. Ik investeer niet om het team van Collin Beheer aan het werk te houden :) Rust in de tent, dat is het fijnste.
Eens, combinatie geeft het meeste comfort. Maar een goed track record bij een bepaald platform i.c.m. minder zekerheden vind ik ook zeker wat waard, vaak alsnog een wat hogere rente.
pi_214416246
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 15:24 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik investeer persoonlijk het liefst in life coaches via GVE die voor 50k @ 10% een coaching opleiding gaan volgen.
  vrijdag 26 juli 2024 @ 15:44:59 #90
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_214416285
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 15:37 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik investeer persoonlijk het liefst in life coaches via GVE die voor 50k @ 10% een coaching opleiding gaan volgen.
Natuurlijk. Die 50K heb je zo terug verdient en wat extra ook.

Je hoeft alleen maar enkele gekken te vinden die ook 50K uitgeven aan de opleiding bij jou. oO/
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_214416336
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 15:34 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Eens, combinatie geeft het meeste comfort. Maar een goed track record bij een bepaald platform i.c.m. minder zekerheden vind ik ook zeker wat waard, vaak alsnog een wat hogere rente.
Dat komt ook voor. En omgekeerd zijn goudgerande zekerheden ook niet altijd zo solide als ze lijken. Zeker bij commercieel vastgoed, wat niet altijd makkelijk te verkopen is.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 26-07-2024 18:38:38 ]
Pecunia non olet
pi_214416756
Sportplaza Vlagtwedde
¤ 80.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sportplaza-vlagtwedde/

2e+3e hypotheek. Misschien net aan materieel. Mannen gaan zelf de zaak niet runnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 26-07-2024 18:29:43 ]
pi_214417310

[ Bericht 100% gewijzigd door peterc op 26-07-2024 21:09:41 ]
pi_214419665
Hapert Restaria Het Smulhuis project op CCF?

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 26-07-2024 20:52:57 ]
pi_214420843
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 20:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Hapert het Restaria Het Smulhuis project op CCF?
Prima woordspeling Hapert hapert of hapert Hapert. Ik verwacht dat hij keurig vol kabbelt met vele kleine.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 26-07-2024 21:00:20 ]
pi_214431099
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 18:26 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
En ook weer een "update" van NLI betreffende Echte Bakker J. S.

quote:
Niet snelheid maar het best mogelijke resultaat staat voorop bij de uitwinning van zekerheden

In principe wel mee eens en ik denk dat NLI ook het voortbestaan van de onderneming mee weegt, maar ik vraag me af wanneer het moment komt dat je maar beter kunt doorpakken en met minder genoegen neemt in plaats van eindeloos uitstellen en overleggen. Ik weet uiteraard niet wat er achter de schermen gebeurt maar de afwikkeling van dit project duurt nu al jaren. Na vele updates over niet realistische verwachtingen van de ondernemer, niet nagekomen beloftes en afspraken, voorbijgaande deadlines en verwachtingen van NLI die niet uitkomen ben ik er wel een beetje klaar mee.
Geen verrassing:
https://www.faillissement(...)dy-schepers-b-v.aspx

Had april vorig jaar al afgelost moeten worden, heeft volgens mijn administratie 19 van (origineel) 27 termijnen betaald waarvan 12 alleen rente. Eerste hypotheek op panden van de BV, afwachten wat er nog van terugkomt maar ik verwacht minstens de helft van de investering af te moeten boeken. De afwikkeling zal nog wel de nodige tijd vergen.
pi_214438192
Post ontvangen van de partij welke de projecten van FCN overgenomen hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214443010
Weer op de zondag de maandelijkse betaling WvjG ontvangen.
pi_214448759
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 10:55 schreef obligataire het volgende:
Update GvE/ju**st Es**ca*pe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is misschien wetenschap van de koude grond, maar als een ondernemer een (fors) lager financieringsbedrag accepteert, is dat een betrouwbaar voorteken om zelf te ontsnappen aan een toekomstig drama.

Door de tweede hypotheek zal de schade waarschijnlijk minimaal zijn.
Kan deze niet meer vinden in mijn GvE omgeving enkel een mail dat ik een update kan vinden bij mijn GvE.
Zouden ze het toch op een akkoordje hebben gegooid..? Vreemd dat op eens berichten weg zijn, ik weet zeker dat ik hem wel gezien heb..
pi_214452448
Ik snap oprecht niet dat
Restaria Het Smulhuis H*pert nog niet vol zit:
-bestaande exploitatie;
-vlakbij Landal Vennenbos
-vaste klandizie als ik reviews lees:
-veel van de (518!) reviews zijn goed
-lost volledig af naar 0
-materiële dekking.

Neem m zelf dubbel mee

https://www.google.com/se(...)lpg=cid:CgIgAQ%3D%3D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo