hier ook een oneens gestemdquote:Op woensdag 10 juli 2024 07:21 schreef plesner het volgende:
[..]
Eens, is al de 2de verlenging, heb derhalve ook oneens met het voorstel gestemd
Ik moet ook zeggen dat het maanden geleden is dat ik voor het laatst iets van Max gehoord heb.quote:Op woensdag 10 juli 2024 20:47 schreef Red_arrow het volgende:
Ik heb er nog niemand over gehoord maar er is bij Max weer iets "afgelost", namelijk een Corbelo met nr 856593. Iets van 43% van je inleg terug.
Ik vraag me af wat ze uitgespookt hebben in corona tijd waardoor ze 150k moeten betalen aan de Fiscus, een flinke som voor een dorpsslagerij. En waarom niet in 60 maanden te betalen?quote:Op woensdag 10 juli 2024 11:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wij hebben heen goede ervaringen met slagers in CF.
Zekerheden lijken wel goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onderpand is vanaf 11 juli verlaten en staat nu te huur:
https://www.fundainbusine(...)uistervoordseweg-57/De lening was nooit bedoeld als financiering voor het onderpand, maar als opvanger voor de jaarlijkse dip in de liquiditeit. De leegstand zal naar mijn idee dan ook geen directe gevolgen hebben voor de resterende termijnen, al mag deze lening best vervroegd worden afgelost, gelet op de rente van 5,5%.quote:𝗕𝗲𝗹𝗮𝗻𝗴𝗿𝗶𝗷𝗸 𝗻𝗶𝗲𝘂𝘄𝘀 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝗼𝗻𝘀 𝘀𝗲𝗿𝘃𝗶𝗰𝗲𝗽𝘂𝗻𝘁 𝗶𝗻 𝗧𝘄𝗲𝗹𝗹𝗼.
Per 11 juli verlaat Z*rgs**m het pand aan de Duistervoordseweg 57. Het is vanaf dat moment niet meer mogelijk om uw geleende/gehuurde loopmiddelen hier in te leveren. Inleveren op dit adres kan nog tot en met donderdag 11 juli.
Heeft u de loophulpmiddelen langer nodig?
Dat is geen probleem. U kunt ze na 11 juli bij onze winkel in Apeldoorn inleveren.
[ Bericht 2% gewijzigd door djtiesto8 op 10-07-2024 23:26:56 ]
quote:Op woensdag 10 juli 2024 23:15 schreef djtiesto8 het volgende:
Inzake lening Kr**svereniging Z*rgs**m (project via CCF)Zo te zien wordt het pand niet verkocht, maar is het plan om te verhuren: https://www.fundainbusine(...)uistervoordseweg-57/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onderpand is vanaf 11 juli verlaten en staat nu te huur:
https://www.fundainbusine(...)uistervoordseweg-57/
[..]
De lening was nooit bedoeld als financiering voor het onderpand, maar als opvanger voor de jaarlijkse dip in de liquiditeit. De leegstand zal naar mijn idee dan ook geen directe gevolgen hebben voor de resterende termijnen, al mag deze lening best vervroegd worden afgelost, gelet op de rente van 5,5%.
Aflossing is misschien niet voor de hand liggend. Obv de gevraagde huur, zal de waarde van het pand nog steeds boven de 3 ton liggen tegen een hoofdsom van +/- 75k. Rente is laag, ltv ook.
[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 11-07-2024 04:43:22 ]
Hier een stukje achtergrond uit de periode vlak voor corona.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:54 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:
V.O.F. Slagerij Billet
¤ 400.000 | 8,5% rente | 48 maanden
1ste hypotheek bedrijfspand+2de hypotheek woonhuis
Leuk verhaal over hardwerkende jonge ondernemers! Ga ze basis meenemen. Het gezicht van de onderneemster doet ook wat.😀😀quote:Op donderdag 11 juli 2024 04:53 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hier een stukje achtergrond uit de periode vlak voor corona.
https://www.knsnet.nl/gil(...)s-meer-een-eetwinkel
Omzet kwam redelijk veel uit zaken die getroffen zijn door corona. BBQ, lunch bedrijven, terras ed. Echte slagerij producten lopen (ook) in Zundert terug.
gisteren mail ontvangen dat Kazpar een Duitse vergunning heeft verkregen. Nu gaan ze o a de MCF content overzettenquote:Op woensdag 10 juli 2024 20:47 schreef Red_arrow het volgende:
Ik heb er nog niemand over gehoord maar er is bij Max weer iets "afgelost", namelijk een Corbelo met nr 856593. Iets van 43% van je inleg terug.
Klopt, grgr vanaf Kos.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Tja. https://nos.nl/l/2528422
Ook hier wil een mooi plaatje wel eens helpen. Kan me nog een zweedse herinneren die met de noorderzon naar Griekenland verdween en ons met een lege hande achterliet! 😀
quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:54 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe Collin:
V.O.F. Slagerij Billet
¤ 400.000 | 8,5% rente | 48 maanden
1ste hypotheek bedrijfspand+2de hypotheek woonhuis
Staat nu open.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Leuk verhaal over hardwerkende jonge ondernemers! Ga ze basis meenemen. Het gezicht van de onderneemster doet ook wat.😀😀
Is eral een linkje voorhanden?
Niet bepaald het land waar ik op dit moment in het vastgoed zou gaan investeren.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:38 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
gisteren mail ontvangen dat Kazpar een Duitse vergunning heeft verkregen. Nu gaan ze o a de MCF content overzetten
Prima markt voor MCF dusquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:01 schreef Tjalala het volgende:
[..]
vonovia-ceo-waarschuwt-voor-golf-van-faillissementen-in-duits-vastgoed
sterke-stijging-faillisementen-in-duitsland
Ik vind de ondernemers wel sympathiek overkomen, maar een vordering van 150k van de belastingdienst...quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Leuk verhaal over hardwerkende jonge ondernemers! Ga ze basis meenemen. Het gezicht van de onderneemster doet ook wat.😀😀
Is eral een linkje voorhanden?
Ik denk eigenlijk dat ze verplicht aflossen nu inruilen voor een aflossingsvrije crowdfund, misschien een vlucht naar voren uit bittere noodzaak. Maar ze zijn niet perse beter af, ipv aflossen en de eigen positie verbeteren verdampt alles nu aan torenhoge rentes. Ik neem aan dat ze het doorgerekend hebben en denken het te redden, maar ik denk ook dat er 0 marge voor tegenvallers is en ze 0 dagen p/jr op vakantie gaan.quote:Op woensdag 10 juli 2024 22:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat ze uitgespookt hebben in corona tijd waardoor ze 150k moeten betalen aan de Fiscus, een flinke som voor een dorpsslagerij. En waarom niet in 60 maanden te betalen?
Toch zijn de recente Duitse MCF-projecten bij KoM redelijk snel volgetekendquote:Op donderdag 11 juli 2024 11:01 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Niet bepaald het land waar ik op dit moment in het vastgoed zou gaan investeren.
https://fd.nl/bedrijfsleven/1522966/vonovia-ceo-waarschuwt-voor-golf-van-faillissementen-in-duits-vastgoed
https://accountantweek.nl/artikel/sterke-stijging-faillisementen-in-duitsland/
Misschien zijn de mensen die nu nog in MCF projecten stappen niet de slimste investeerders.quote:Op donderdag 11 juli 2024 13:03 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Toch zijn de recente Duitse MCF-projecten bij KoM redelijk snel volgetekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Project B. social is volledig afgelost inclusief rentebetaling.
Hiermee heeft u het volledige rendement op dit project behaald! De laatste termijn van het project wordt met de eerstvolgende verzamelbetaling aan u uitgekeerd.
Ja, er moeten natuurlijk steeds grotere risico’s worden genomen om nog wat te verdienen in deze tak van sport. Zo te zien pakt hij het wel uitgebreid aan maar of de genoemde opbrengsten gerealiseerd worden blijft natuurlijk afwachten. Voor mij is de rente/risico verhouding niet oké en dit komt natuurlijk mede door de relatieve korte looptijd en de daarbij door SiG gehanteerde lage rente vergoeding.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:26 schreef zeeland6 het volgende:
Serkan wil bij SIG een financiering voor een oud te verbouwen pand, waar nog van alles mis kan gaan. Hoekhuisje in Maastricht voor verkoopwaarde bijna 1 mln?
https://investeren.sameni(...)-35b-herfinanciering
https://www.google.com/ma(...)coh=205409&entry=ttu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I come for the woman... and your head
Dramatische current ratio, waarbij de belastingschuld niet eens bij de kortlopende schulden staat. Hebben ze een regeling getroffen ?quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:46 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik vind de ondernemers wel sympathiek overkomen, maar een vordering van 150k van de belastingdienst...
Ze gaan 400k lenen tegen 8,5%, dit genereert een rentelast voor ze van ¤2833 p/mnd. Uiteraard geen huur voor het pand, maar wel eigenaarslasten daar bovenop. En over 4 jaar maar ff kijken wie de lening wil overnemen, want aan aflossen komen ze onmogelijk toe.
En dan heeft ze ook nog 125k van haar moeder geleend.
Deze ondernemers zitten volgens mij in een gat waar ze vrijwel onmogelijk nog uitkomen.
En toch genoeg animo voor binnen 7 uur 400k opgehaald. Ik heb ook sympathie voor dit soort ondernemers. Maar ik denk dat er de komende jaren nog wel wat slagers verdwijnen. Zekerheden zijn goed maar cashflow is heel matig. Vooral als je de komende jaren misschien ook nog aanpassingen moet doen aan je winkel om mee te kunnen blijven doen. Ik heb daarom gepast.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:11 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Dramatische current ratio, waarbij de belastingschuld niet eens bij de kortlopende schulden staat. Hebben ze een regeling getroffen ?
Marktwaarde voor verbouwing: ¤ 775.000quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:26 schreef zeeland6 het volgende:
Serkan wil bij SIG een financiering voor een oud te verbouwen pand, waar nog van alles mis kan gaan. Hoekhuisje in Maastricht voor verkoopwaarde bijna 1 mln?
https://investeren.sameni(...)-35b-herfinanciering
https://www.google.com/ma(...)coh=205409&entry=ttu
Dit volg ik ook niet helemaal niet.quote:In het eerder gefinancieerde project is er een bouwdepot opgenomen van ¤ 365.000 echter was dit ¤ 273.500. Dit is door mij volledig gebruikt en is deels terug te vinden in het bedrag van ¤ 97.750 die al betaald zijn aan de aannemers voor de uit te voeren werkzaamheden en de bestelde materialen.
Als je een gokje wilt wagen, toevallig nog een ton op de bank hebt staan en 6.25% voldoende vindt kreeg ik nog een 'private placement van gelieerde vennootschap' van CRE aangeboden: www.crowdrealestate.nl/projecten/671-monumentaal-object-calbequote:Op donderdag 11 juli 2024 11:01 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Niet bepaald het land waar ik op dit moment in het vastgoed zou gaan investeren.
https://fd.nl/bedrijfsleven/1522966/vonovia-ceo-waarschuwt-voor-golf-van-faillissementen-in-duits-vastgoed
https://accountantweek.nl/artikel/sterke-stijging-faillisementen-in-duitsland/
Ik doe niet mee aan de stemming. Is een beetje een principekwestie van mij. Ik heb daarop slechts 1 keer een uitzondering gemaakt; dat was voor KM-Liegenschaften. Dat voorstel kon eigenlijk bijna niemand tegenzijn dus toen heb ik maar een keertje gestemd. Uiteraard is er niet voor 1 juli betaald, wat wel de afspraak was.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:22 schreef Slingervinger het volgende:
Er moet weer eens gestemd worden bij MCF, nu over 3 projecten van H B, er wordt akkoord gevraagd voor ter verkoop aanbieden voor een aanzienlijk lager bedrag dan wat open staat, ruwweg 30-35% resp 60%
Mijn ervaring met vrouwelijke ondernemers is dat deze vaak wat voorzichtiger en bedachtzamer zijn dan hun mannelijke collega's. Mannen lopen zichzelf nog wel eens voorbij in hun enthousiasmequote:Op donderdag 11 juli 2024 08:51 schreef KrekelJapie het volgende:
Wij discrimineren minder op geslacht dan traditionele financieringskanalen (en een plaatje doet ook wat)
Vrouwen halen met crowdfunding sneller geld binnen dan mannen
https://nos.nl/artikel/25(...)ld-binnen-dan-mannen
In kader van beter iets dan niks voorgestemd.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:22 schreef Slingervinger het volgende:
Er moet weer eens gestemd worden bij MCF, nu over 3 projecten van H B, er wordt akkoord gevraagd voor ter verkoop aanbieden voor een aanzienlijk lager bedrag dan wat open staat, ruwweg 30-35% resp 60%
De betaling is onderweg.quote:Op woensdag 10 juli 2024 06:59 schreef quepos het volgende:
Gisteren verzamelbetaling ontvangen van GVE, daar ontbreekt Pro Nan*. Nog geen update gezien van GVE.
quote:Op donderdag 11 juli 2024 19:17 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Als je een gokje wilt wagen, toevallig nog een ton op de bank hebt staan en 6.25% voldoende vindt en het niet erg vindt dat CRE je geld eindeloos kan gijzelen omdat ze een afgesproken einddatum slechts als een indicatie zien, kreeg ik nog een 'private placement van gelieerde vennootschap' van CRE aangeboden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idem. In dit geval gaat het overigens nog wel even duren en de tijd is niet onze vriendquote:Op donderdag 11 juli 2024 21:04 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
In kader van beter iets dan niks voorgestemd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3 termijnen + 2 depottermijnen van de 60 zijn voldaan
[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 12-07-2024 11:07:02 ]
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 10:09 schreef zeeland6 het volgende:
Nieuwe producten bij SIGVoor transitie mogen wel andere rentepercentages gaan geldenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is misschien wetenschap van de koude grond, maar als een ondernemer een (fors) lager financieringsbedrag accepteert, is dat een betrouwbaar voorteken om zelf te ontsnappen aan een toekomstig drama.
Door de tweede hypotheek zal de schade waarschijnlijk minimaal zijn.Pecunia non olet
waarvan akte: vandaag 904972 terugbetaald 33%quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:04 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
In kader van beter iets dan niks voorgestemd.
En dat is dan nog iets.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:16 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
waarvan akte: vandaag 904972 terugbetaald 33%
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:14 schreef KrekelJapie het volgende:
Comfort *x*lAan wie moet hij voorgelegd worden? Aan ons,de investeerders?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sympathie is een slechte raadgever bij investeringen. Deze mensen hebben blijvend te weinig liquiditeit om aan lopende en nieuwe verplichtingen te voldoen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 18:51 schreef Ricky86 het volgende:
[..]
En toch genoeg animo voor binnen 7 uur 400k opgehaald. Ik heb ook sympathie voor dit soort ondernemers. Maar ik denk dat er de komende jaren nog wel wat slagers verdwijnen. Zekerheden zijn goed maar cashflow is heel matig. Vooral als je de komende jaren misschien ook nog aanpassingen moet doen aan je winkel om mee te kunnen blijven doen. Ik heb daarom gepast.
Hopen dat de komende dagen wat nieuwe leuke projecten online komen om wat geld te alloceren.
Kreeg deze ook terug, bedroevend idd, was mijn eerste investering bij MCF. Heeft MCF nu uit schaamte geen betalings email uitgestuurd? Kwam er namelijk vandaag uit toeval achter dat het bijgeschreven was in de wallet.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:16 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
waarvan akte: vandaag 904972 terugbetaald 33%
geen communicatie hierover is al een tijdje zo, hebben ze ook aangegeven bij de AMA. Argument: kostenbesparingquote:Op vrijdag 12 juli 2024 13:26 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Kreeg deze ook terug, bedroevend idd, was mijn eerste investering bij MCF. Heeft MCF nu uit schaamte geen betalings email uitgestuurd? Kwam er namelijk vandaag uit toeval achter dat het bijgeschreven was in de wallet.
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 12:36 schreef Soulfreak het volgende:
Update We*js en van D*jk.Veelbelovend, dit komt wel redelijk goed lijkt me. Ik neem aan dat als die eerste verkoop onder voorbehoud doorgaat we om te beginnen een kleine 10% van de hoofdsom terugkrijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom waren we ook alweer akkoord gegaan met een gedwongen verlenging van deze lening tegen de originele 6%? Dat is gezien de situatie en marktrente vrij karig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |