abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214454355
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 17:46 schreef Jaco078 het volgende:
Ik snap oprecht niet dat
Restaria Het Smulhuis H*pert nog niet vol zit:
-bestaande exploitatie;
-vlakbij Landal Vennenbos
-vaste klandizie als ik reviews lees:
-veel van de (518!) reviews zijn goed
-lost volledig af naar 0
-materiële dekking.

Neem m zelf dubbel mee

https://www.google.com/se(...)lpg=cid:CgIgAQ%3D%3D
Ik zie wel enkele onzekerheden:
WOZ waarde per 1-1-2023 is 186K. Dit geeft toch wel een groot verschil met de taxatiewaarde van 325K
De vaste activa bestaat voor 81K uit goodwill. Als ik deze 81K uit de balans haal ontstaat wel een heel magere balans met een negatief eigen vermogen.
Gerealiseerd resultaat 2023 is zeker netjes maar is inclusief aandeel compagnon. Bij verdeling van 50:50 blijft er maar goed 50K over per persoon. Prognose 2024 met 141K voor geldnemer alleen is natuurlijk goed. Maar het is maar een prognose en hier hecht ik minder waarde aan. Verder vraag ik mij af hoe de kosten van vervanging arbeid compagnon zijn opgenomen. Kosten liggen slecht 32K hoger.
pi_214458682
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 15:01 schreef Ron1986 het volgende:

[..]
Kan deze niet meer vinden in mijn GvE omgeving enkel een mail dat ik een update kan vinden bij mijn GvE.
Zouden ze het toch op een akkoordje hebben gegooid..? Vreemd dat op eens berichten weg zijn, ik weet zeker dat ik hem wel gezien heb..
Bij mij niets aan de hand wat dat betreft. Nu nog de aflossing.
Pecunia non olet
pi_214458705
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 20:17 schreef Rush-2112 het volgende:

[..]
Ik zie wel enkele onzekerheden:
WOZ waarde per 1-1-2023 is 186K. Dit geeft toch wel een groot verschil met de taxatiewaarde van 325K
De vaste activa bestaat voor 81K uit goodwill. Als ik deze 81K uit de balans haal ontstaat wel een heel magere balans met een negatief eigen vermogen.
Gerealiseerd resultaat 2023 is zeker netjes maar is inclusief aandeel compagnon. Bij verdeling van 50:50 blijft er maar goed 50K over per persoon. Prognose 2024 met 141K voor geldnemer alleen is natuurlijk goed. Maar het is maar een prognose en hier hecht ik minder waarde aan. Verder vraag ik mij af hoe de kosten van vervanging arbeid compagnon zijn opgenomen. Kosten liggen slecht 32K hoger.
Terechte opmerkingen, het verbaasde mij ook dat hij alléén, méér winst maakt dan mét de compagnon.
Misschien was deze alleen maar een blok aan het been en is deze makkelijk te vervangen door een enthousiast jong personeelslid voor minimumloon of iets in die richting.

Hij heeft een zwakke balans idd, veel schuld. Ondanks dat moet het mogelijk zijn om op deze gunstige plek een goed inkomen te verdienen. Als de winst achteraf 80-100K blijkt te zijn hoeft hij nog steeds niet naar de Sociale Dienst :)

Ik zit er zelf met een basisbedrag in. Beetje risico hoort er bij.
Pecunia non olet
pi_214458869
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 00:46 schreef obligataire het volgende:

[..]
Terechte opmerkingen, het verbaasde mij ook dat hij alléén, méér winst maakt dan mét de compagnon.
Misschien was deze alleen maar een blok aan het been en is deze makkelijk te vervangen door een enthousiast jong personeelslid voor minimumloon of iets in die richting.

Hij heeft een zwakke balans idd, veel schuld. Ondanks dat moet het mogelijk zijn om op deze gunstige plek een goed inkomen te verdienen. Als de winst achteraf 80-100K blijkt te zijn hoeft hij nog steeds niet naar de Sociale Dienst :)

Ik zit er zelf met een basisbedrag in. Beetje risico hoort er bij.
Deze is er uit gestapt:
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_app

Beiden partners vooral ervaring in de keuken als kok.
pi_214459411
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 06:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deze is er uit gestapt:
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_app

Beiden partners vooral ervaring in de keuken als kok.
Daan houdt het nergens lang vol zo te zien.

Dit is de woning (denk ik:)
https://www.google.nl/map(...)coh=205410&entry=ttu
Pecunia non olet
pi_214461341
Betalingsachterstand bij een HCN project.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214463097
GVE/overname detach.kantoor Acht gaat hem niet worden..... nog ruim 7 ton te gaan in 2 dagen..zelfs de grootste optimist zou al een andere financier gaan zoeken of er van afzien...
Pecunia non olet
pi_214463200
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:32 schreef obligataire het volgende:
GVE/overname detach.kantoor Acht gaat hem niet worden..... nog ruim 7 ton te gaan in 2 dagen..zelfs de grootste optimist zou al een andere financier gaan zoeken of er van afzien...
Binnen 2 dagen is het early bird investeren afgelopen daarna zijn er nog zo’n 20 dagen om te investeren als ik het goed zie, maar zonder eenmalige rente van 0,5% (extra vroege investeerders rente)
pi_214463224
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:42 schreef Ron1986 het volgende:

[..]
Binnen 2 dagen is het early bird investeren afgelopen daarna zijn er nog zo’n 20 dagen om te investeren als ik het goed zie, maar zonder eenmalige rente van 0,5% (extra vroege investeerders rente)
OK, dat verandert de zaak! Maar dan nog geef ik m niet heel veel kans meer. De meeste geïnteresseerden zullen inmiddels wel toegezegd hebben.
Pecunia non olet
pi_214463400
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:46 schreef obligataire het volgende:

[..]
OK, dat verandert de zaak! Maar dan nog geef ik m niet heel veel kans meer. De meeste geïnteresseerden zullen inmiddels wel toegezegd hebben.
Klopt, ik had ook dezelfde gedachte gang, we zullen het zien…
  maandag 29 juli 2024 @ 14:09:52 #111
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_214463411
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:46 schreef obligataire het volgende:

[..]
Na 14 dagen op 26% met nog 22 dagen te gaan. Ondanks een verhoging en verlengde 0,5% extra.

Heb als ervaren investeerder geen 4 dagen bedenktijd. Maar denk wel dat mijn investering over enkele weken naar een ander project kan.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_214463497
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Heb als ervaren investeerder geen 4 dagen bedenktijd. Maar denk wel dat mijn investering over enkele weken naar een ander project kan.
Het heeft toch geen voordelen om je als ervaren investeerder aan te laten merken? Ik heb dit hierom juist niet gedaan en kan hierdoor wel projecten achteraf annuleren.
pi_214463811
Stopzetting bedrijf. Huis verkocht om lening af te betalen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes dat de woning zo snel wordt verkocht om schulden af te lossen. Restschuld 1e hypotheek zou 50k lager moeten zijn na toezegging pitch om levensverzekering te gebruiken om schuld te verlagen. Dit soort toezeggingen hebben we vaker gezien dat deze geen waarde hebben.
  maandag 29 juli 2024 @ 15:10:12 #114
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_214464173
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het heeft toch geen voordelen om je als ervaren investeerder aan te laten merken? Ik heb dit hierom juist niet gedaan en kan hierdoor wel projecten achteraf annuleren.
Je hebt helemaal gelijk. Ook weer van geleerd.
pi_214465117
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Wanneer heb je dat gedaan, deze keuze? Bij de ervaringstest?
Pecunia non olet
  maandag 29 juli 2024 @ 16:09:35 #116
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_214465166
Email van Max.

Ze willen geld hebben om te procederen.

Indien te weinig binnen komt wordt er niet geprocedeerd en moeten de investeerders het maar zelf uit zoeken.

Hoe diep kan je zinken?
pi_214465243
Smulhuis Hapert >> lokaal navraag gedaan >> staat als een goede en degelijke restaria bekend >> kortom eten om te "smullen" zeg maar. w/
pi_214465399
Bij
quote:
12s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:17 schreef peterc het volgende:
Smulhuis Hapert >> lokaal navraag gedaan >> staat als een goede en degelijke restaria bekend >> kortom eten om te "smullen" zeg maar. w/
Bij dit soort projecten zouden ze eens wat vaker een incentive moeten toevoegen. Dat zelfde is trouwens ook van toepassing op die wasstraat die morgen open gaat. M.i. een gemiste kans.
pi_214465407
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Email van Max.

Indien te weinig binnen komt wordt er niet geprocedeerd en moeten de investeerders het maar zelf uit zoeken.

Hoe diep kan je zinken?
Betreft het specifiek(e) project(en)? (of in het algemeen)
pi_214465448
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Email van Max.

Hoe diep kan je zinken?
Tja, als de centjes op zijn…
Kun je het berichtje misschien even delen want zelf krijg ik al maanden geen updates meer van deze prutsers?

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 29-07-2024 22:21:53 ]
pi_214465682
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:33 schreef tnhb het volgende:

[..]
Betreft het specifiek(e) project(en)? (of in het algemeen)
Het betreft een algemene aankondiging dat, wanneer er geprocedeerd moet/gaat worden, er een voor elk geval specifiek traject incl rekeningnummer komt waarop een vrijwillige bijdrage kan worden gestort. Voor zover mij bekend is dit nog niet recent (wel enkele malen in een wat verder verleden) in praktijk gebracht. Overigens staat het in een recent bericht over MPG/MCF op de update-site
pi_214465716
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wanneer heb je dat gedaan, deze keuze? Bij de ervaringstest?
Ja, hier kreeg je keuze volgens mij. Moest ook veel persoonlijke financiële zaken bij OPP/GVE aanleveren waar ik niet zoveel zin in had.
pi_214466142
Iemand nog een mening over de LEDlampenboer bij NLI?
10%, 36 mnd, 2.7 M¤
Ik vraag me eigenlijk af waarom een relatief klein Nederlands bedrijf producten gaat verkopen in Australië en Arabische Emiraten? Waarom specifiek daar en waarom niet eerst wat dichter bij huis?
pi_214466380
Bij de mail begin juli van HCN over de verzamelbetalingen werd aangegeven dat de betalingen 2-wekelijks geconsolideerd worden uitgekeerd.. Als voorbeeld werd dit aangegeven:

quote:
Voorbeeld: Afgelopen maandag 1 juli was de eerste uitkering van Project XXX, deze wordt nu op maandag 15 juli aan u uitgekeerd. Alle transacties van 1 tot 14 juli worden op maandag 15 juli geconsolideerd aan u uitgekeerd. De eerst volgende uitbetaling van projecten zal daarna op maandag 29 juli zijn.
Bij transacties in mijn account staat nu een eerstvolgende verzamelbetaling met datum 4 augustus (wat een zondag is en dus maandag de 5e op de betaalrekening moet staan), hierbij wordt dan Pavarotti to go Rijwijk met betaaldatum volgens het betaalschema 28 juli betaald. Dus na een eerste verzamelbetaling op maandag 15 juli geen volgende verzamelbetaling op maandag 29 juli maar een week later. Dat 2-wekelijks wordt al gelijk bij de 2e betaling dus pas na 3 weken. Begint al goed.
Had ik al net een klein overzichtje gemaatkt met voor de komende 2 maanden de 2-wekelijkse betaaldag, klopt het al gelijk niet meer.

Verder afgelopen vrijdag bericht ontvangen dat ze zullen gaan kijken naar aanpassingen.

quote:
Geachte investeerder,

Naar aanleiding van onze mailing van 8 juli jl. met betrekking tot de nieuwe betaaldienstverlener OPP en de daarmee gewijzigde werkwijze hebben wij van enkele investeerders opmerkingen en suggesties ontvangen om één en ander in die werkwijze aan te passen. Wij willen u danken voor deze feedback. Graag maken wij het iedereen naar de zin, maar u zult begrijpen dat dat helaas niet altijd mogelijk is.

Er zijn gelukkig nog wel voldoende mogelijkheden om aanpassingen te doen in het huidige systeem. Hierover zijn wij nu in gesprek met OPP. Gebruiksgemak is hierbij leidend, maar het kostenaspect houden wij ook in ogenschouw. Externe partijen verhogen maar wat graag de doorlopende licentiekosten voor iedere tool die wij van hen willen gaan gebruiken.

Wij vragen u nog even geduld te hebben. Wij verwachten in het najaar met een grote update te kunnen komen waarbij wij ons uiterste best zullen doen om de meeste opmerkingen en suggesties te kunnen bedienen.

Tot die tijd zal de huidige werkwijze voor alle nieuwe projecten van kracht blijven.

Met gastvrije groet,
pi_214466550
1 wallet bij OPP voor alle aangesloten platformen waarbij de aflossing/rente dagelijks wordt bijgeschreven lijkt voor mij het beste. Dan kan ik makkelijk herinvesteren bij elk gewenst platform en blijft er geen geld heen en weer van/naar OPP.

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 29-07-2024 18:24:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')