Ik begrijp je reaktie volkomen maar je kan ook redeneren dat ze tenminste proberen er nog wat van te maken. Probleem is wel dat zulke procedures vooral in Duitsland vele jaren gaan duren en het is nog maar de vraag of ze het zo lang volhouden.quote:Op maandag 29 juli 2024 16:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Email van Max.
Ze willen geld hebben om te procederen.
Indien te weinig binnen komt wordt er niet geprocedeerd en moeten de investeerders het maar zelf uit zoeken.
Hoe diep kan je zinken?
Ik weet niet of ik een voorstander ben van 1 wallet bij OPP. Als de OPP betalingen bij HCN eens per week zouden zijn vind ik dat al een heel stuk beter dan eens per 2 weken, dat sluit beter aan op mijn administratie.quote:Op maandag 29 juli 2024 18:09 schreef KrekelJapie het volgende:
1 wallet bij OPP voor alle aangesloten platformen waarbij de aflossing/rente dagelijks wordt bijgeschreven lijkt voor mij het beste. Dan kan ik makkelijk herinvesteren bij elk gewenst platform en blijft er geen geld heen en weer van/naar OPP.
Dit bedrag van Pavarotti to Go wijkt ook af van het betaalschema. (1 cent)quote:Op maandag 29 juli 2024 17:55 schreef Soulfreak het volgende:
Bij de mail begin juli van HCN over de verzamelbetalingen werd aangegeven dat de betalingen 2-wekelijks geconsolideerd worden uitgekeerd.. Als voorbeeld werd dit aangegeven:
[..]
Bij transacties in mijn account staat nu een eerstvolgende verzamelbetaling met datum 4 augustus (wat een zondag is en dus maandag de 5e op de betaalrekening moet staan), hierbij wordt dan Pavarotti to go Rijwijk met betaaldatum volgens het betaalschema 28 juli betaald. Dus na een eerste verzamelbetaling op maandag 15 juli geen volgende verzamelbetaling op maandag 29 juli maar een week later. Dat 2-wekelijks wordt al gelijk bij de 2e betaling dus pas na 3 weken. Begint al goed.
Had ik al net een klein overzichtje gemaatkt met voor de komende 2 maanden de 2-wekelijkse betaaldag, klopt het al gelijk niet meer.
Verder afgelopen vrijdag bericht ontvangen dat ze zullen gaan kijken naar aanpassingen.
[..]
Bij mij is het bedrag van die Pavarotti wel gelijk aan wat staat in het betaalschema. Eerder week het bedrag van Amsterdam Canal Hotels wel 1 cent af.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:56 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dit bedrag van Pavarotti to Go wijkt ook af van het betaalschema. (1 cent)
Ga even mailen.
Dat kost toch meer (qua tjd)quote:Op maandag 29 juli 2024 19:56 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Dit bedrag van Pavarotti to Go wijkt ook af van het betaalschema. (1 cent)
Ga even mailen.
Ik zou best wel graag (kosteloos) 1 OPP wallet hebben waar alle platformen dan hun betalingen doen (per project 1 betaalregel!) van waaruit ik kan handelen alsof het een bankrekening is, maar dat zal wel een utopie zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:20 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik een voorstander ben van 1 wallet bij OPP. Als de OPP betalingen bij HCN eens per week zouden zijn vind ik dat al een heel stuk beter dan eens per 2 weken, dat sluit beter aan op mijn administratie.
En als je aangeeft eens per 2 weken uit te betalen, moet dat niet opeens 3 weken worden. Bij die komende verzamelbetaling van 4 augustus staat ook alleen de betaling van een project met betaaldatum 28 juli, wanneer worden dan de projecten met betaaldatum 1 augustus en 3 augustus betaald? Wordt dat dan 1 week later, 2 weken of ook weer 3 weken? Of worden die deze week nog toegevoegd aan de verzamelbetaling van 4 augustus? Je wilt als investeerder toch weten wanneer je welke betalingen kunt verwachten?
Even voor de volledigheid een 'copy / paste' gedaan:quote:Op maandag 29 juli 2024 16:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Email van Max.
Ze willen geld hebben om te procederen.
Indien te weinig binnen komt wordt er niet geprocedeerd en moeten de investeerders het maar zelf uit zoeken.
Hoe diep kan je zinken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik krijg echt kromme tenen van de passage:
Wat we in sommige gevallen wel merken is dat de gedaagde wel bereid is tot een oplossing nu het menens wordt.
Ja hè hè.... wat een verrassende ontdekking dit weer van MaxCF! Als leningnemers in de gaten hebben dat platform de touwtjes stevig in handen heeft, dan weten ze wel dat het menens is en er dus sowieso geen ontkomen aan is. Maar bij MaxCF is ieder k*tsmoesje steeds weer aanleiding om de teugels maar weer eens te laten vieren.
quote:Op maandag 29 juli 2024 21:05 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Even voor de volledigheid een 'copy / paste' gedaan:Met de voor eind juli beloofde aflossingen wil het dan ook nog niet erg vlotten. En de op 19 juni aangekondigde agenda voor de AMA's dit jaar hebben we ook nog niet gezien. Kennelijk te druk met KAZPAR (is nu life)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik krijg echt kromme tenen van de passage:
Wat we in sommige gevallen wel merken is dat de gedaagde wel bereid is tot een oplossing nu het menens wordt.
Ja hè hè.... wat een verrassende ontdekking dit weer van MaxCF! Als leningnemers in de gaten hebben dat platform de touwtjes stevig in handen heeft, dan weten ze wel dat het menens is en er dus sowieso geen ontkomen aan is. Maar bij MaxCF is ieder k*tsmoesje steeds weer aanleiding om de teugels maar weer eens te laten vieren.
Antwoord van HCN.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:24 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Bij mij is het bedrag van die Pavarotti wel gelijk aan wat staat in het betaalschema. Eerder week het bedrag van Amsterdam Canal Hotels wel 1 cent af.
Zo lang men niet antwoord op mails die ik ze stuur aangaande oude Capital Circle projecten met problemen. Blijft het voor mij een dikke "no go".quote:Op dinsdag 30 juli 2024 06:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Recordbedrag KoM Q2 en laag verzuim laatste drie jaar
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Processen lijken sterk verbeterd en het lijkt alsof ze minder risicovolle projecten (bijna geen CC en C) aannemen tov de jaren hiervoor, maar toch denk ik niet aan nog 1 project van dit platform mee te nemen.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:22 schreef obligataire het volgende:
Wat een gepuzzel iedere maand bij NLI. Kunnen die lui nou niet gewoon een betaalspecificatie sturen van NLI en van GC afzonderlijk?
Idem voor geen update versturen wanneer er een betaalachterstand is. Ik heb nu een project waar al 5 maanden geen betaling voor is ontvangen, maar nog geen enkele update ontvangen. Bij HCN had ik gister voor een project wat een week te laat is al een update.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 11:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zo lang men niet antwoord op mails die ik ze stuur aangaande oude Capital Circle projecten met problemen. Blijft het voor mij een dikke "no go".
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)b8d19776d3be036f6616quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Sportplaza Vlagtwedde
¤ 80.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sportplaza-vlagtwedde/
2e+3e hypotheek. Misschien net aan materieel. Mannen gaan zelf de zaak niet runnen.
En na 6 maanden een lineaire aflossing. Ik denk er nog even over na.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:24 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)b8d19776d3be036f6616
Misschien niet het beste project. Voordelen: 9% rente, 2 hypotheken en ook inkomsten loondienst waar wat te halen valt.
En een eigen inbreng van 100K.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:46 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
En na 6 maanden een lineaire aflossing. Ik denk er nog even over na.
quote:Op maandag 29 juli 2024 11:07 schreef Soulfreak het volgende:
Betalingsachterstand bij een HCN project.Bij de projectomschrijving (april 2022) stond:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die lunchroom en (vernieuwde) winkel is afgelopen 1 juni geopend. https://www.de-schevening(...)ngen-heel-nederland-quote:Op dit moment zijn er 3 vestigingen van Tarboosh, te weten in Beverwijk, Enschede en Scheveningen. Het filiaal in Scheveningen aan de Prins Willemstraat wordt nu uitgebreid met een lunchroom.
En nu is dus de juli termijn (nog) niet betaald.
Crowdaboutnow. Extra plus als je een eigen netwerk hebt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende:
Ik zit eraan te denken om crowdfunding te starten voor mijn kledingmerk.
1. Ik wil niet persoonlijk garant staan als mijn voorraad niet verkoopt (en de investeerder zijn geld kwijt is).
2. Ik wil geen aandelen uitgeven.
3. Ik wil niet iedere maand verantwoording afleggen als ik eenmaal financiering heb aangetrokken.
4. Ik kan wel goed rendement betalen als het goed gaat.
Waar kan ik dit het beste crowdfunden en volgens welke constructie?
Thanks. Wat bedoel je met eigen netwerk? Want dat heb ik niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:05 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Crowdaboutnow. Extra plus als je een eigen netwerk hebt.
Denk ook het enige platform waar je met deze voorwaarden binnenkomt.
Ik wil ondernemen maar met geld van anderen zonder zelf enig risico te lopen.👋👋quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende:
1. Ik wil niet persoonlijk garant staan als mijn voorraad niet verkoopt (en de investeerder zijn geld kwijt is).
3. Ik wil niet iedere maand verantwoording afleggen als ik eenmaal financiering heb aangetrokken.
Ik heb zelf al circa 15K geïnvesteerd plus een hoop tijd (bijna 10 jaar). Heb al merkregistratie, prototypen, website etc. Maar crowdfunding is om een kleine voorraad aan te leggen + marketingbudget.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik wil ondernemen maar met geld van anderen zonder zelf enig risico te lopen.👋👋
afhankelijk van het bedrag wat je zoekt.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende:
quote:Bovendien kwam naar voren dat de voormalig bestuurder Hans Staal in eerdere communicatie richting leningverstrekkers NPEX, Geld voor Elkaar en Cultuur + Ondernemen foutief of onvolledig was geweest. Zo was onder andere in de NPEX prospectus aantoonbaar onjuist gesuggereerd dat de Tocht B.V. destijds kapitaalkrachtiger was dan in werkelijkheid. (...)
Naast bovenstaande beëindigde Staal na zijn vertrek onrechtmatig de wettelijk verplichte LEI-registratie (Legal Entity Identifier) van de Tocht B.V. en wiste hij zijn volledige e-mailbox waardoor relevante communicatie en afspraken niet meer terug te halen waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |