abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214467268
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Email van Max.

Ze willen geld hebben om te procederen.

Indien te weinig binnen komt wordt er niet geprocedeerd en moeten de investeerders het maar zelf uit zoeken.

Hoe diep kan je zinken?
Ik begrijp je reaktie volkomen maar je kan ook redeneren dat ze tenminste proberen er nog wat van te maken. Probleem is wel dat zulke procedures vooral in Duitsland vele jaren gaan duren en het is nog maar de vraag of ze het zo lang volhouden.
pi_214467434
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 18:09 schreef KrekelJapie het volgende:
1 wallet bij OPP voor alle aangesloten platformen waarbij de aflossing/rente dagelijks wordt bijgeschreven lijkt voor mij het beste. Dan kan ik makkelijk herinvesteren bij elk gewenst platform en blijft er geen geld heen en weer van/naar OPP.
Ik weet niet of ik een voorstander ben van 1 wallet bij OPP. Als de OPP betalingen bij HCN eens per week zouden zijn vind ik dat al een heel stuk beter dan eens per 2 weken, dat sluit beter aan op mijn administratie.
En als je aangeeft eens per 2 weken uit te betalen, moet dat niet opeens 3 weken worden. Bij die komende verzamelbetaling van 4 augustus staat ook alleen de betaling van een project met betaaldatum 28 juli, wanneer worden dan de projecten met betaaldatum 1 augustus en 3 augustus betaald? Wordt dat dan 1 week later, 2 weken of ook weer 3 weken? Of worden die deze week nog toegevoegd aan de verzamelbetaling van 4 augustus? Je wilt als investeerder toch weten wanneer je welke betalingen kunt verwachten?
pi_214467911
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 17:55 schreef Soulfreak het volgende:
Bij de mail begin juli van HCN over de verzamelbetalingen werd aangegeven dat de betalingen 2-wekelijks geconsolideerd worden uitgekeerd.. Als voorbeeld werd dit aangegeven:
[..]
Bij transacties in mijn account staat nu een eerstvolgende verzamelbetaling met datum 4 augustus (wat een zondag is en dus maandag de 5e op de betaalrekening moet staan), hierbij wordt dan Pavarotti to go Rijwijk met betaaldatum volgens het betaalschema 28 juli betaald. Dus na een eerste verzamelbetaling op maandag 15 juli geen volgende verzamelbetaling op maandag 29 juli maar een week later. Dat 2-wekelijks wordt al gelijk bij de 2e betaling dus pas na 3 weken. Begint al goed.
Had ik al net een klein overzichtje gemaatkt met voor de komende 2 maanden de 2-wekelijkse betaaldag, klopt het al gelijk niet meer.

Verder afgelopen vrijdag bericht ontvangen dat ze zullen gaan kijken naar aanpassingen.
[..]

Dit bedrag van Pavarotti to Go wijkt ook af van het betaalschema. (1 cent)
Ga even mailen.
pi_214468279
Wat een gepuzzel iedere maand bij NLI. Kunnen die lui nou niet gewoon een betaalspecificatie sturen van NLI en van GC afzonderlijk? |:(
Pecunia non olet
pi_214468313
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:56 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ga even mailen.
Bij mij is het bedrag van die Pavarotti wel gelijk aan wat staat in het betaalschema. Eerder week het bedrag van Amsterdam Canal Hotels wel 1 cent af.
  maandag 29 juli 2024 @ 20:36:35 #131
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_214468501
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:56 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ga even mailen.
Dat kost toch meer (qua tjd)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_214469095
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:20 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik een voorstander ben van 1 wallet bij OPP. Als de OPP betalingen bij HCN eens per week zouden zijn vind ik dat al een heel stuk beter dan eens per 2 weken, dat sluit beter aan op mijn administratie.
En als je aangeeft eens per 2 weken uit te betalen, moet dat niet opeens 3 weken worden. Bij die komende verzamelbetaling van 4 augustus staat ook alleen de betaling van een project met betaaldatum 28 juli, wanneer worden dan de projecten met betaaldatum 1 augustus en 3 augustus betaald? Wordt dat dan 1 week later, 2 weken of ook weer 3 weken? Of worden die deze week nog toegevoegd aan de verzamelbetaling van 4 augustus? Je wilt als investeerder toch weten wanneer je welke betalingen kunt verwachten?
Ik zou best wel graag (kosteloos) 1 OPP wallet hebben waar alle platformen dan hun betalingen doen (per project 1 betaalregel!) van waaruit ik kan handelen alsof het een bankrekening is, maar dat zal wel een utopie zijn. :)

Maar het belangrijkste is eigenlijk dat ze de uitbetalingen in de juiste maand laten vallen want anders krijg je maanden waarin een project 2x betaald, maar ook maanden van 0x en dat wil je dus niet als je over maandelijkse rente en aflosschema spreekt in de projecten. Bij GvE komt dat helaas nu al voor en klopt mijn maandelijkse aflosschema dus regelmatig niet, want 12 maandelijske bedragen per project per jaar volgens het schema, maar bij betalingen per twee weken verzameld dus dat past niet altijd even lekker. Dus bijv. 12, 24 of 48 betalingen per jaar met een vaste interval, of gewoon een r/c net als CCF wat je desgewenst zelf bijvoorbeeld aan het eind of begin van de maand kunt overboeken.
  maandag 29 juli 2024 @ 21:05:53 #133
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214469134
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 16:09 schreef Zeghomaar het volgende:
Email van Max.

Ze willen geld hebben om te procederen.

Indien te weinig binnen komt wordt er niet geprocedeerd en moeten de investeerders het maar zelf uit zoeken.

Hoe diep kan je zinken?
Even voor de volledigheid een 'copy / paste' gedaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik krijg echt kromme tenen van de passage:
Wat we in sommige gevallen wel merken is dat de gedaagde wel bereid is tot een oplossing nu het menens wordt.

Ja hè hè.... wat een verrassende ontdekking dit weer van MaxCF! Als leningnemers in de gaten hebben dat platform de touwtjes stevig in handen heeft, dan weten ze wel dat het menens is en er dus sowieso geen ontkomen aan is. Maar bij MaxCF is ieder k*tsmoesje steeds weer aanleiding om de teugels maar weer eens te laten vieren.
pi_214472039
Recordbedrag KoM Q2 en laag verzuim laatste drie jaar
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android

Processen lijken sterk verbeterd en het lijkt alsof ze minder risicovolle projecten (bijna geen CC en C) aannemen tov de jaren hiervoor, maar toch denk ik niet aan nog 1 project van dit platform mee te nemen.
pi_214472751
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:05 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Even voor de volledigheid een 'copy / paste' gedaan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik krijg echt kromme tenen van de passage:
Wat we in sommige gevallen wel merken is dat de gedaagde wel bereid is tot een oplossing nu het menens wordt.

Ja hè hè.... wat een verrassende ontdekking dit weer van MaxCF! Als leningnemers in de gaten hebben dat platform de touwtjes stevig in handen heeft, dan weten ze wel dat het menens is en er dus sowieso geen ontkomen aan is. Maar bij MaxCF is ieder k*tsmoesje steeds weer aanleiding om de teugels maar weer eens te laten vieren.
Met de voor eind juli beloofde aflossingen wil het dan ook nog niet erg vlotten. En de op 19 juni aangekondigde agenda voor de AMA's dit jaar hebben we ook nog niet gezien. Kennelijk te druk met KAZPAR (is nu life)
pi_214473458
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:24 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Bij mij is het bedrag van die Pavarotti wel gelijk aan wat staat in het betaalschema. Eerder week het bedrag van Amsterdam Canal Hotels wel 1 cent af.
Antwoord van HCN.
OPP heeft een andere manier van afronden dan HCN. Daarom wijkt het af. OPP bepaald dus en niet de klant HCN. Nemen ze mee in de update voor het najaar. Ik verwacht er weinig van.

Derhalve bedragen en maanden die gaan afwijken. Handmatig dus en niet meer te automatiseren als je dat wilt.
pi_214474104
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 06:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Recordbedrag KoM Q2 en laag verzuim laatste drie jaar
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android

Processen lijken sterk verbeterd en het lijkt alsof ze minder risicovolle projecten (bijna geen CC en C) aannemen tov de jaren hiervoor, maar toch denk ik niet aan nog 1 project van dit platform mee te nemen.
Zo lang men niet antwoord op mails die ik ze stuur aangaande oude Capital Circle projecten met problemen. Blijft het voor mij een dikke "no go".
pi_214475521
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 20:22 schreef obligataire het volgende:
Wat een gepuzzel iedere maand bij NLI. Kunnen die lui nou niet gewoon een betaalspecificatie sturen van NLI en van GC afzonderlijk? |:(
Helemaal mee eens.
Het is één van de redenen dat ik terughoudend ben met het investeren bij NLI.
Ik heb er wel eens contact met hen over gehad, maar ze zagen het probleem helemaal niet :(
pi_214475585
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zo lang men niet antwoord op mails die ik ze stuur aangaande oude Capital Circle projecten met problemen. Blijft het voor mij een dikke "no go".
Idem voor geen update versturen wanneer er een betaalachterstand is. Ik heb nu een project waar al 5 maanden geen betaling voor is ontvangen, maar nog geen enkele update ontvangen. Bij HCN had ik gister voor een project wat een week te laat is al een update.

Het is ook niet zo gek dat het lang duurt voor nieuwe projecten daar volkomen.
pi_214476814
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 16:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Sportplaza Vlagtwedde
¤ 80.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sportplaza-vlagtwedde/

2e+3e hypotheek. Misschien net aan materieel. Mannen gaan zelf de zaak niet runnen.
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)b8d19776d3be036f6616

Misschien niet het beste project. Voordelen: 9% rente, 2 hypotheken en ook inkomsten loondienst waar wat te halen valt.
pi_214477017
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)b8d19776d3be036f6616

Misschien niet het beste project. Voordelen: 9% rente, 2 hypotheken en ook inkomsten loondienst waar wat te halen valt.
En na 6 maanden een lineaire aflossing. Ik denk er nog even over na.
pi_214477296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:46 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
En na 6 maanden een lineaire aflossing. Ik denk er nog even over na.
En een eigen inbreng van 100K.

Dat het geld terug komt, daar maak ik me weinig zorgen over. Vooral die WO vennoot, die zal niet zitten te wachten op een loonbeslag. Dat wil je niet meemaken als je leiding moet geven aan 9 directeuren :@

Die hypotheken bieden weinig comfort, maatschappelijke en dorpse status kon wel eens een grotere drijfveer zijn om terug te betalen.

De terugbetaling zelf kon wel eens een beetje hobbelig worden, we zien wel. Bescheiden inleg.
Pecunia non olet
pi_214477499
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:07 schreef Soulfreak het volgende:
Betalingsachterstand bij een HCN project.

SPOILER
Bij de projectomschrijving (april 2022) stond:
quote:
Op dit moment zijn er 3 vestigingen van Tarboosh, te weten in Beverwijk, Enschede en Scheveningen. Het filiaal in Scheveningen aan de Prins Willemstraat wordt nu uitgebreid met een lunchroom.
Die lunchroom en (vernieuwde) winkel is afgelopen 1 juni geopend. https://www.de-schevening(...)ngen-heel-nederland-
En nu is dus de juli termijn (nog) niet betaald.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:03:22 #144
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_214478051
Ik zit eraan te denken om crowdfunding te starten voor mijn kledingmerk.

1. Ik wil niet persoonlijk garant staan als mijn voorraad niet verkoopt (en de investeerder zijn geld kwijt is).
2. Ik wil geen aandelen uitgeven.
3. Ik wil niet iedere maand verantwoording afleggen als ik eenmaal financiering heb aangetrokken.

4. Ik kan wel goed rendement betalen als het goed gaat.

Waar kan ik dit het beste crowdfunden en volgens welke constructie?
pi_214478072
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:03 schreef Plots het volgende:

1. Ik wil niet persoonlijk garant staan als mijn voorraad niet verkoopt (en de investeerder zijn geld kwijt is).
3. Ik wil niet iedere maand verantwoording afleggen als ik eenmaal financiering heb aangetrokken.

Crowdaboutnow. Extra plus als je een eigen netwerk hebt.

Denk ook het enige platform waar je met deze voorwaarden binnenkomt.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:21:41 #146
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_214478307
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:05 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Crowdaboutnow. Extra plus als je een eigen netwerk hebt.

Denk ook het enige platform waar je met deze voorwaarden binnenkomt.
Thanks. Wat bedoel je met eigen netwerk? Want dat heb ik niet.

Mag trouwens ook een internationaal platform zijn. Bijvoorbeeld Kickstarter Indigogo. Maar hier moet je het product meteen verkopen aan backers.

Als ik mijn campagne publiceer op bijvoorbeeld Crowdaboutnow of iets anders, is dat genoeg om investeerders aan te trekken of moet ik ook echt promotie en marketing uitvoeren. Heeft iemand hier nog goede bureaus voor aan wie ik dat kan uitbesteden? Ik weet van bijvoorbeeld Kickstarter dat er marketingbureaus zijn die tegen een vergoeding e-mailmarketing voor je doen naar potentiele backers en innovators.

Of is het helemaal zelf doen, zonder investeerders en crowdfunding toch het beste? Met crowdfunding en kapitaal heb ik meer slagkracht en kan ik sneller impact maken.
pi_214478386
quote:

Ik wil ondernemen maar met geld van anderen zonder zelf enig risico te lopen.👋👋
  dinsdag 30 juli 2024 @ 16:30:42 #148
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_214478430
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 16:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik wil ondernemen maar met geld van anderen zonder zelf enig risico te lopen.👋👋
Ik heb zelf al circa 15K geïnvesteerd plus een hoop tijd (bijna 10 jaar). Heb al merkregistratie, prototypen, website etc. Maar crowdfunding is om een kleine voorraad aan te leggen + marketingbudget.
pi_214478621
quote:

afhankelijk van het bedrag wat je zoekt.

1. crowdabout now, maar dat gaat je alleen lukken als je een geitenwollensokkenduurzame inslag hebt in je product. zo niet: Als je zelf niet in je product geloofd, waarom wij dan wel?
2. crowdlending dan
3. waar moet je dat dan doen? ik heb de indruk dat de platformen geen enkele contact hebben met de leners zolang er maandelijks betaald wordt.
4 Het is of rendement als het goed gaat (met aandelen; punt 2!) of rentelasten.

Maar alles hangt of staat met het bedrag en de vorm. lineair, aflossingsvrij, 500k,50k, 7%, 10%, zekerheden voor de leners. Er zijn te veel variabelen, maar als jij al niet gelooft in succes dan kan je beter nu kappen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_214478866
Musical De Tocht is failliet. Project van (o.a.) GVE. Ik denk niet dat iemand hier er in gestapt is, het was niet echt een serieuze aanbieding voor investeerders, maar is hier wel meerdere keren besproken. Dat het spul nu failliet is verbaast mij niet zo, wel dat het met zoveel spektakel gebeurd. Er wordt een aardige beerput opengetrokken.
Omrop Fryslan: Musical De Tocht failliet: "Vanaf dag één een put aan schulden"
Wâldnet: Musical De Tocht vraagt faillissement aan
Wâldnet is wat stelliger dan Omrop Fryslân, die waarschijnlijk het persbericht wat bijgeschaafd heeft. Voor wie geen zin heeft in klikken en lezen:
quote:
Bovendien kwam naar voren dat de voormalig bestuurder Hans Staal in eerdere communicatie richting leningverstrekkers NPEX, Geld voor Elkaar en Cultuur + Ondernemen foutief of onvolledig was geweest. Zo was onder andere in de NPEX prospectus aantoonbaar onjuist gesuggereerd dat de Tocht B.V. destijds kapitaalkrachtiger was dan in werkelijkheid. (...)

Naast bovenstaande beëindigde Staal na zijn vertrek onrechtmatig de wettelijk verplichte LEI-registratie (Legal Entity Identifier) van de Tocht B.V. en wiste hij zijn volledige e-mailbox waardoor relevante communicatie en afspraken niet meer terug te halen waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')