abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214526712
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:29 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Ik mis de aflossing deze week van SIzz Amsterdam.

Sizz inderdaad nog niet bijgeschreven. Een ander project van dezelfde leningnemer met dezelfde betaaldatum was dinsdag ook nog niet betaald, maar die zat er vandaag wel bij. En afgelopen week was Veera wel gewoon betaald.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:53:18 #227
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214526835
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 16:32 schreef quepos het volgende:
3 updates van CRE, Groningen wordt maandag afgelost, Meskenhagen en Saksen zitten er ook aan te komen.

Nu Emmerik nog.
Mooi dat dit geld terugkomt! Oók de tweede 50% van Nieuwegein moet binnenkort terugbetaald gaan worden. Maar CRE wacht al sinds halverwege mei op het taxatierapport, en daarom wordt de herfinancieringspitch nog steeds niet gepubliceerd. Leningnemer blij natuurlijk, die laat oude lening lekker doorlopen tegen lage rente van 5,5%.
Ergerlijk weer dat hier geen sanctie/boete op staat!

Voor bovengenoemde gelden zoek ik nog een goede bestemming. CRE biedt te lage rentes, daar (her-)investeer ik niet meer.
pi_214530623
Na veelvuldig (ieder half jaar ofzo) navragen bij GVE (laatste keer begin deze week) eindelijk wat terugbetalingen van Sp*rtcentrum de Lo*ds. Deze mensen hadden volgens mij 40k geleend, failliet gegaan en al vanaf 2017 een betalingsregeling. Nu eindelijk eens wat uitbetaling vanuit de deurwaarder, want als je alle termijnen van de betalingsregeling bij elkaar optelt hebben ze al duizenden euro's betaald en één termijn is maar ruim 800. Blijkt maar weer dat GVE geen enkel idee heeft hoe het ervoor staat bij de deurwaarder en pas navraag doet als de investeerders er over zeuren.

quote:
Vanuit het deurwaarderskantoor hebben wij een tussentijdse afdracht mogen ontvangen. Dit
betekent dat de komende dagen enkele termijnen aan u zullen worden uitgekeerd.
pi_214533394
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 12:09 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw (risicovol, met redelijke zekerheden/2e hypotheek) project bij Collin:

Groothandel Miré
¤ 75.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/groothandel-mir%c3%a9/
Het betreft mode, dan lees ik al bijna niet verder :)

Tussen de regels door, lees je dat ze vechten voor hun voortbestaan.
Waarschijnlijk een hoop onverkoopbare troep op de balans.

Binnen een half jaar een stemronde voor een aflossingsvrije periode? :W
Pecunia non olet
pi_214533483
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 13:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Kaaszaak zit in een mooi pandje
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android

Van cateringbedrijf weinig te vinden. Ondernemer heeft redelijk veel ervaring als kok.
Hij is ook nog maar net een paar maanden als zelfstandige bezig, dus daar valt weinig over te vertellen.
Ik ben verbaasd dat zo'n gerenommeerde zaak in een 'bruisend gebied' voor 49K te koop was. Klinkt als een buitenkansje maar dat zal weer te mooi zijn om waar te zijn.

Op zich wel aardig projectje waar crowdfunding voor bedoeld is. Denk dat het geld sowieso linksom of rechtsom wel terugkomt.

Linkje c_/
Pecunia non olet
pi_214534425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 23:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hij is ook nog maar net een paar maanden als zelfstandige bezig, dus daar valt weinig over te vertellen.
Ik kan geen website en geen social media over het catering bedrijf vinden. Dat is wel heel weinig in een paar maanden. Mond-op-mond reclame is uiteraard een optie, maar wel een heel beperkte vorm van opdrachten vinden.

Oude eigenaar van de kaaswinkel had de zaak ook pas een jaar. Zal geen verpot zijn wat voor omzet uit de winkel komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 03-08-2024 05:47:45 ]
pi_214534487
Website GvE dood
pi_214534591
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 06:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Website GvE dood
[ afbeelding ]
Hier het zelfde.
Iets fout gegaan met opstarten, instelling fout of iets de geest geven.
De automatiseringsafdeling mag aan de bak.
pi_214534600
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 05:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik kan geen website en geen social media over het catering bedrijf vinden. Dat is wel heel weinig in een paar maanden. Mond-op-mond reclame is uiteraard een optie, maar wel een heel beperkte vorm van opdrachten vinden.

Oude eigenaar van de kaaswinkel had de zaak ook pas een jaar. Zal geen verpot zijn wat voor omzet uit de winkel komt.
[ link | afbeelding ]
Ik begrijp uit dit stukje dat de vorige nieuwe eigenaren er ook nog een restaurant hebben.
De mensen vergissen zich nogal eens hoe veel tijd er gaat zitten, ook buiten de openingstijden, om dergelijke detailhandelszaken goed te kunnen draaien.
pi_214534658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 17:29 schreef zeeland6 het volgende:
HCN
Ik mis de aflossing deze week van SIzz Amsterdam.

Er wordt niet reageerd of reservatieverzoeken incentive Desi & Devi Gouda. Volgens mij is dat steeds nog niet operationeel.
Iemand langs geweest ?

Restaurant Gina is afbetaald.
Over Gina gesproken Rene en de familie komen weer op tv:
(het zijn 2 lange stukken, door Rene gedeeld)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deel 2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linkje naar het persbericht van het programma/tekst eruit:
SPOILER
pi_214535121
Over Desi & Devi; een tijdje terug heb ik gebeld voor het verzilveren van de incentive maar toen waren ze nog volop bezig, ik kon wel in een van de andere restaurants terecht. De locatie in Eindhoven heeft ook vrij lang geduurd (is prachtig geworden).

Ik kan me voorstellen dat ze het liefst vandaag nog open zouden gaan, maar misschien doen ze veel in eigen beheer en willen ze de kosten zoveel mogelijk uit de huidige financiering en exploitatie opbrengen. Personeelswerving zal ook wel een uitdaging zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 03-08-2024 09:08:52 ]
Pecunia non olet
pi_214535301
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 07:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik begrijp uit dit stukje dat de vorige nieuwe eigenaren er ook nog een restaurant hebben.
De mensen vergissen zich nogal eens hoe veel tijd er gaat zitten, ook buiten de openingstijden, om dergelijke detailhandelszaken goed te kunnen draaien.
Toch vind ik er wel een bepaalde visie en logica achter zijn plannen zitten. Door meerdere activiteiten te doen heeft hij een betere spreiding van inkomsten. Die keuken zal idd erg handig zijn voor zijn cateringsactiviteiten en als uitvalsbasis kunnen dienen. Als hij uit de kaaszaak een ondernemersinkomen kan trekken, dan is alles wat hij met de catering verdient een extraatje. Twee goede klussen in de week bijvoorbeeld, waarbij goede marges te maken zijn.

Die prognose van 120K neem ik met een korreltje zout, maar er moet toch een goede boterham te verdienen zijn. Grootste uitdaging zal zijn de maandelijkse huur?

De borgstelling door de ouders doet ook wel vermoeden dat die hem ondersteunen met de exploitatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 03-08-2024 09:22:51 ]
Pecunia non olet
pi_214536326
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 09:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Toch vind ik er wel een bepaalde visie en logica achter zijn plannen zitten. Door meerdere activiteiten te doen heeft hij een betere spreiding van inkomsten. Die keuken zal idd erg handig zijn voor zijn cateringsactiviteiten en als uitvalsbasis kunnen dienen. Als hij uit de kaaszaak een ondernemersinkomen kan trekken, dan is alles wat hij met de catering verdient een extraatje. Twee goede klussen in de week bijvoorbeeld, waarbij goede marges te maken zijn.

Die prognose van 120K neem ik met een korreltje zout, maar er moet toch een goede boterham te verdienen zijn. Grootste uitdaging zal zijn de maandelijkse huur?

De borgstelling door de ouders doet ook wel vermoeden dat die hem ondersteunen met de exploitatie.
Ik doelde ook vooral op de vorige eigenaren die de winkel klaarblijkelijk pas 1 jaar hadden.
pi_214536630
Bericht van HCN inzake
Sizz ontbrekende betaling.

Dat is correct, wij hebben de betaling nog niet van de ondernemer ontvangen. Wij hebben hiervoor reeds een eerste herinnering verstuurd aan de ondernemer.
Met gastvrije groet,

Ook de status van Desi & Devi wordt volgende week nagevraagd door HCN.

[ Bericht 14% gewijzigd door zeeland6 op 03-08-2024 10:31:36 ]
pi_214539470
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 15:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dit lijkt me wel een hard werkende jongen. Ik wil hier wel aan mee doen als er een linkje voorhanden is.
zeker
Lijkt me een goede kok en daar is altijd vraag naar. Ook naar zeg maar een catering flexibele "ZZP" kok. Het hebben van een eigen keuken is zeker wel een plus, die krijgt hij nu met een winkeltje erbij. Een goede social media erbij dan moet het zeker lukken. Overige zaken voor BBQ's en dinners / events voor particulieren & bedrijven kun je allemaal huren. Nog zorgen voor een flex-pool van bedienend- ondersteunend- personeel voor de events en je kan een goede boterham verdienen. Ik ken wel enkele die het doen, bovendien kan hij zich ook nog laten inhuren door collega's voor te helpen op events en natuurlijk v.v. Als het winkeltje dan ook nog een plus(je) geeft. Linkje welkom
pi_214541286
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 21:07 schreef Red_arrow het volgende:
Blijkt maar weer dat GVE geen enkel idee heeft hoe het ervoor staat bij de deurwaarder en pas navraag doet als de investeerders er over zeuren.
Ze heben schijnbaar geen enkele reden om de belangen van de investeerders fatsoenlijk te behartigen, ze legen alles in handen van een incasso bureau, weten blijkbaar zelfs niets meer en vinden investeerders met vragen blijkbaar maar lastige mensen die ze gewoon een poosje negeren in de hoop dat ze dan vanzelf ophouden met het stellen van vragen.

In heb op 1 juli gevraagd naar de status van 17659 en op 24 juli gevraagd of ze inmiddels al tot het daarwerkelijk navragen van de status waren overgegaan, tot op heden geen enkele reactie op de laatste reminder. Misschien moet ik maar overgaan tot het indienen van een formele klacht...?
pi_214542305
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:36 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ze heben schijnbaar geen enkele reden om de belangen van de investeerders fatsoenlijk te behartigen, ze legen alles in handen van een incasso bureau, weten blijkbaar zelfs niets meer en vinden investeerders met vragen blijkbaar maar lastige mensen die ze gewoon een poosje negeren in de hoop dat ze dan vanzelf ophouden met het stellen van vragen.

In heb op 1 juli gevraagd naar de status van 17659 en op 24 juli gevraagd of ze inmiddels al tot het daarwerkelijk navragen van de status waren overgegaan, tot op heden geen enkele reactie op de laatste reminder. Misschien moet ik maar overgaan tot het indienen van een formele klacht...?
Ik ben soms ook maanden bezig met een navraag, vaak zonder resultaat. Enkel een standaard mail:"Hartelijk dank voor uw mail. Ik vraag de betreffende afdeling uw vraag met spoed op te pakken." Maar waarschijnlijk bestaat die 'betreffende' afdeling niet. De afdeling heeft in elk geval geen naam.
pi_214545291
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 14:36 schreef tnhb het volgende:

[..]

Voor de derde mail nagevraagd over tweetal leningen eerste keer 8 weken en laatste keer 5 weken geleden. Nu opnieuw gevraagd met mededeling dat dit zeer klantonvriendelijk en zelfs onbeschoft is om alleen eenmaal een mail te sturen: uw mail is doorgezonden naar de afdeling. En die bestaat blijkbaar niet of is onbemand.
  zondag 4 augustus 2024 @ 00:29:42 #244
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_214552472
Heb maar eens navraag gedaan bij GvE hoe het zit met de toezegging van vervroegde aflossing van APOC Leasing VI in juni 2024. Beetje jammer dat er niet is afgelost en er niets door GvE wordt gecommuniceerd.
pi_214552595
GVE
achterstallige termijnen
015128 Republic Dutch 11x
015948 Ecoweedkiller 2x
pi_214553211
Algehele aflossing Overname De Zilvermeeuw (GvE) na verkoop eigen woning. Was een project dat het jammer genoeg moest hebben van de zekerheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 04-08-2024 06:30:40 ]
pi_214553543
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 00:50 schreef zeeland6 het volgende:
GVE
achterstallige termijnen
015128 Republic Dutch 11x
015948 Ecoweedkiller 2x
010218 Alere advies 17x
013654 HAL24 4x
014239 Netoperator glasvezel. 1x
pi_214553726
Foutje bedankt.

[ Bericht 98% gewijzigd door Horsemen op 05-08-2024 12:31:21 ]
pi_214553890
Het specifieke is dat het om oude projecten uit 2015/2016 gaat, waar nu plotseling flinke uitbetalingen voor plaatsvinden.
  zondag 4 augustus 2024 @ 09:34:41 #250
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_214554051
Een behoorlijk aantal Corbelo projecten waarvoor MaxCF op 1 augustus geld heeft ontvangen.
Dus komende dagen onze wallets maar goed in de gaten houden :Y

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')