abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214577069
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 19:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Galjoen is ook (gewoon) betaald
Laatste bijschrijving Galjoen 2**2, was bij mij 1 juli......
Pecunia non olet
pi_214577124
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Laatste bijschrijving Galjoen 2**2, was bij mij 1 juli......
Schijf 1A is 1-8 ook betaald
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 05-08-2024 16:26:36 ]
pi_214577152
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 12:17 schreef ZeKraut het volgende:
Opvallend is dan dat ik een defaultproject 003487 uit 2013 heb (kleine lening 50K, 60% terugbetaald), waarbij volgens GvE al meer dan 6 jaar aan een betalingsregeling (200/4wkn) wordt voldaan, terwijl nog nooit een termijn is uitgekeerd, ook nu niet.

De plotse stroom terugbetalingstermijnen betekent dat Flanderijn of GvE al tijden op een hele bak geld heeft gezeten. Jammer dat zij hierin geen inzicht bieden en ook niet lijken te beseffen dat een terugbetaling relevante info voor de investeerders is.
Bij Sp*rtcentrum de L*ods gaven ze al een tijd geleden aan dat eerst de kosten van het juridische traject betaald moesten worden. Mogelijk zijn die in jouw geval hoog geweest of wordt de regeling niet goed nagekomen.

Verder deel ik jouw mening helemaal. Als Flanderijn en GVE geen kosten zouden inhouden zou je iedere 4 maanden ofzo een betaling moeten kunnen uitvoeren. Hopelijk gaan de betalingen van de L*ods nu wel lopen en kan iedereen dat project een keer afsluiten.
pi_214577209
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:11 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
Bij Sp*rtcentrum de L*ods gaven ze al een tijd geleden aan dat eerst de kosten van het juridische traject betaald moesten worden. Mogelijk zijn die in jouw geval hoog geweest of wordt de regeling niet goed nagekomen.

Verder deel ik jouw mening helemaal. Als Flanderijn en GVE geen kosten zouden inhouden zou je iedere 4 maanden ofzo een betaling moeten kunnen uitvoeren. Hopelijk gaan de betalingen van de L*ods nu wel lopen en kan iedereen dat project een keer afsluiten.
Ik heb ook een project uit 2015 waarbij 9.500 euro incassokosten gemaakt zijn en die 250 euro per maand terugbetalen. Tot op heden ook geen uitkering geweest naar investeerders.
pi_214577347
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx voor het opzoeken.
Hmm, ik zit in 1a en 2 , en beiden zijn toch echt niet betaald aan mij. Ik heb er maar eens een mailtje aan gewijd.
Pecunia non olet
pi_214577526
Administratie & Advies van Veen B.V.
¤ 75.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/administratie-advies-van-veen-b-v/

Net aan materiële 2e hypotheek woonhuis. Wel lineaire aflossing.
pi_214577604
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:35 schreef KrekelJapie het volgende:

Adres
Herenhof 3c
8102CT
Raalte
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2023 531.000 euro
01-01-2022 516.000 euro
WOZ-gegevens
Identificatie:
017790018254
Kenmerken
Bouwjaar:
1888
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
169m2
pi_214578488
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:35 schreef KrekelJapie het volgende:

Mja, never mind. Administratie en M&A, hoe verschillend wil je de takken van sport hebben. Om over nannybemiddeling nog maar niet te spreken. _O- En waarom is die lening van 30k zo duur, daar zal de geldverstrekker toch ook zo zijn redenen voor gehad hebben. Ik zie een zolderkamer vol met Leitz mappen voor me en iemand die denkt dat er eens een keer iets met kompjoeters moet gebeuren wil hij de boel nog draaiende houden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214578890
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
SPOILER
Verrassende ontknoping:

SPOILER
Pecunia non olet
pi_214579050
sameningeld
Beste investeerder,

Je hebt geīnvesteerd in het project Meppelweg 731 in Den Haag. De hypotheek is op 01-08-2024 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum kan er een boeterente van toepassing zijn. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, dan is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
Is de resterende termijn korter dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de looptijd. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, dan is er geen boeterente.

Jouw investering(en), eventuele rente en/of boeterente wordt gestort in jouw account.
pi_214579330
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 15:56 schreef zeeland6 het volgende:
sameningeld
Beste investeerder,

Je hebt geīnvesteerd in het project Meppelweg 731 in Den Haag. De hypotheek is op 01-08-2024 vervroegd afgelost.

Bij deze algehele aflossing voor de contract-einddatum kan er een boeterente van toepassing zijn. Indien de looptijd nog langer dan 6 maanden is, dan is er 6 maanden boeterente verschuldigd.
Is de resterende termijn korter dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de looptijd. Bij een resterende looptijd minder dan 3 maanden, dan is er geen boeterente.

Jouw investering(en), eventuele rente en/of boeterente wordt gestort in jouw account.

Mail hier ook ontvangen maar de centjes nog niet.
Mijn geīnvesteerde bedrag bij SiG hobbelt al het hele jaar achteruit :%
pi_214579356
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 15:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Verrassende ontknoping:

SPOILER
Nogal ja, en ik begrijp dat er ook geen communicatie over de achterstand is geweest…
pi_214579362
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 14:01 schreef fok321 het volgende:

[..]
[..]
als je inlogt bij HCF -> mijn account -> onderaan in de linker box op 'Transacties' clicken
Alleen beetje jammer dat je dit niet kun exporteren naar een Excel file.
pi_214579385
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 16:14 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Alleen beetje jammer dat je dit niet kun exporteren naar een Excel file.
Vandaag ook nog twee losse betalingen van HCN ontvangen. Toch fijner, want dan weet je gelijk voor welke aflossing het bestemd is.
pi_214579436
Zojuist laatste termijn met slottermijn van XXS Kinderopvang Collin 34151 (voormalig Knab project) ontvangen. Heb nu maar 3 voormalige Knab projecten lopen, eentje waarop al een deel is afgeboekt en nu nog een deel van de borg wordt betaald.
pi_214579541
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 16:15 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Vandaag ook nog twee losse betalingen van HCN ontvangen. Toch fijner, want dan weet je gelijk voor welke aflossing het bestemd is.
Ja, ik vind dat ook makkelijker.
Hier nu ook nog 6 losse betalingen ontvangen, die met betaaldatum t/m de 8e, degene die hierbij mist is Desi & Devi, net als nog steeds Sizz. Ook mis ik nog Nunzio Pulchinella, had normaal vrijdag betaald moeten zijn.
pi_214579928
Wij willen graag mededelen dat de maandbetaling van juli 2024 aan ons is voldaan.

Team,
SamenInGeld

Bekijk project: Vlaardingen van Hogendorplaan 154A.
pi_214580405
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 11:19 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Van dezelfde leningnemer, zojuist bericht dat een andere lening vervroegd wordt afgelost.

Stond nog 30% open en de extra ontvangen rente is meer dan wat er anders nog betaald had moeten worden. Ik klaag niet. :)
Ik klaag ook zeker niet, maar vanuit economisch perspectief blijf ik het vreemd vinden dat leningnemers in zulke situaties vervroegd aflossen. Waarom niet gewoon de laatste termijnen uitzitten en geen boeterente hoeven te betalen? Ik kan me alleen bedenken dat je door HCN verplicht wordt de lening af te lossen, als je het restaurant, waarvoor de lening is aangegaan, wil verkopen.
pi_214580474
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 17:07 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Ik klaag ook zeker niet, maar vanuit economisch perspectief blijf ik het vreemd vinden dat leningnemers in zulke situaties vervroegd aflossen. Waarom niet gewoon de laatste termijnen uitzitten en geen boeterente hoeven te betalen? Ik kan me alleen bedenken dat je door HCN verplicht wordt de lening af te lossen, als je het restaurant, waarvoor de lening is aangegaan, wil verkopen.
HCN heeft deze week een afspraak met de ondernemer, berichtten zij mij afgelopen week.
(Verplichte?) aflossing, en geen betaling van andere projecten en het project in Gouda waar zo te zien al maanden niet aan gewerkt is...... Klinkt niet goed.
pi_214580823
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 17:07 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Mijn eerste gedachte was dat de prive woning misschien verkocht was (was met hypotheek als zekerheid gesteld), maar dat lijkt niet zo te zijn. Misschien dat deze zekerheid voor een ander doel ingezet moet worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 05-08-2024 18:51:09 ]
pi_214581742
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 17:29 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Mijn eerste gedachte was dat de prive woning misschien verkocht was (was met hypotheek als zekerheid gesteld), maar dat lijkt ook niet zo te zijn. Misschien dat deze zekerheid voor een ander doel ingezet moet worden.
Daar dacht ik ook al aan, zeker in combinatie met de missende termijnen van andere leningen maar kan daar ook niets van vinden,
Zou het kunnen dat de leningnemer dit elders gefincieerd heeft en daarmee de HCN lening heeft afgelost? En dat hiermee meer ruimte komt om de andere leningen te kunnen blijven betalen of misschien is er meer geld nodig voor de verbouwing van het nieuwe restaurant in Gouda.
pi_214581886
Beste investeerder,

U heeft geīnvesteerd in de investeringskans van MagnifiSense Geldrop B.V. In overleg met de onderneemster is besloten om de volgende wijziging door te voeren:

De rente wordt verhoogd van 9,0% naar 10,0%.
pi_214582325
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 18:33 schreef Jaco078 het volgende:
Beste investeerder,

U heeft geīnvesteerd in de investeringskans van MagnifiSense Geldrop B.V. In overleg met de onderneemster is besloten om de volgende wijziging door te voeren:

De rente wordt verhoogd van 9,0% naar 10,0%.
Wat zullen ze in de nieuwe situatie doen met het depot?
quote:
Er wordt een depot aangehouden ter hoogte van ¤ 13.271,76. Het depot wordt aangewend als rente- en kostendepot ten behoeve van de eerste 6 maandtermijnen.

[ Bericht 25% gewijzigd door KrekelJapie op 05-08-2024 19:50:10 ]
pi_214582827
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 19:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
W
[..]
Wat zullen ze in de nieuwe situatie doen met het depot?
[..]

Wat ik me afvraag: is het niet een lastig puntje om voor 150k te verbouwen in een gehuurd object? Het is in principe waarde die je volledig verliest aan de pandeigenaar vroeg of laat. De enige manier waarop het minder uitmaakt als je daar 10+ jaar succesvol je bedrijf kan runnen, maar dat is natuurlijk niet echt te voorspellen. Ze heeft ws ook een contract van max 5 jaar. De eigenaren kunnen in principe zelfs eisen dat je alles weer in oorspronkelijke staat brengt.
pi_214582950
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 19:41 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Wat ik me afvraag: is het niet een lastig puntje om voor 150k te verbouwen in een gehuurd object? Het is in principe waarde die je volledig verliest aan de pandeigenaar vroeg of laat. De enige manier waarop het minder uitmaakt als je daar 10+ jaar succesvol je bedrijf kan runnen, maar dat is natuurlijk niet echt te voorspellen. Ze heeft ws ook een contract van max 5 jaar. De eigenaren kunnen in principe zelfs eisen dat je alles weer in oorspronkelijke staat brengt.
Zal veel vaker gebeuren. Bij project Desi & Devi Gouda zal ook wel zo'n bedrag in verbouwing gaan zitten, als het niet meer is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')