abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214394347
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:14 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Lijkt me een redelijk project en business.
De 100% hyp. gedekt valt wel met een korreltje zout te nemen als het erop aankomt, maar lineair is wel fijn zoals de leningen vroegah waren.
Het perceel grond is aansluitend op eigen perceel. Dat is ook een pre.
pi_214394420
quote:

[..]
De 100% hyp. gedekt valt wel met een korreltje zout te nemen als het erop aankomt, maar lineair is wel fijn zoals de leningen vroegah waren.
Ik heb deze ook meegenomen, 2x basis zelfs.
Heerlijk, weer eens een 'echt' project na al dat geklus aan die panden. Het lijkt me een weloverwogen plan van de ondernemer.
Pecunia non olet
pi_214394440
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb deze ook meegenomen, 2x basis zelfs.
Heerlijk, weer eens een 'echt' project na al dat geklus aan die panden.
Hou je alweer een link voor me achter? ;( :R
pi_214394484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:32 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Hou je alweer een link voor me achter? ;( :R
https://www.collincrowdfu(...)b63b0ccf7a7e842530eb

Flesje wijn?
Pecunia non olet
pi_214394504
quote:
Lord of the Links! _O_

Oprecht vraagje trouwens: waar komen die links meestal vandaan? Toch vanuit mailtjes van Collin ivm je status als langdurige en veelvuldige funder? Of begeven jullie je nog in andere netwerken? Of moet ik dit niet vragen en is het zoals de formule van Coca Cola?

[ Bericht 3% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 24-07-2024 15:51:34 ]
pi_214394970
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 15:37 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Lord of the Links! _O_

Oprecht vraagje trouwens: waar komen die links meestal vandaan? Toch vanuit mailtjes van Collin ivm je status als langdurige en veelvuldige funder? Of begeven jullie je nog in andere netwerken? Of moet ik dit niet vragen en is het zoals de formule van Coca Cola?
Je moet het zo zien: een vliegende start komt de slagingskans van een project (zeer) ten goede. Vandaar dat er op diverse wijzen links 'uitlekken'.
Pecunia non olet
pi_214395168
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je moet het zo zien: een vliegende start komt de slagingskans van een project (zeer) ten goede. Vandaar dat er op diverse wijzen links 'uitlekken'.
Ok gotcha. Niet al te veel vragen stellen dus!
pi_214395378
Don't ask don't tell *O*
Pecunia non olet
pi_214397077
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 16:30 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ok gotcha. Niet al te veel vragen stellen dus!
Zonder gekheid, het mag wel hoor :) Een groot deel komt van onze hofleverancier @Jaco078 en dat geldt ook voor deze.
Hij is nu nog met vakantie maar meldt dat hij binnenkort weer met de pet rond gaat ten behoeve van de donoren dichtbij de bron.
Pecunia non olet
pi_214397265
Nieuws over Jogo II:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_214397291
En in de EBI:
quote:
Herfinanciering:
Bij deze lening is er sprake van restschuld op het einde van de looptijd.
Wat weer in directe tegenspraak is met het betaalschema daaronder.

Wat mij ook opviel:
quote:
In de eerste 12 maanden na investering wordt een omzet van ¤ 1.124.000,- geprognosticeerd
Vast (niet) toevallig hetzelfde bedrag als de geprognosticeerde omzet voor 2024, dat al voor de helft om is. Een omzetstijging van meer dan 1/3, terwijl ze nog moeten verbouwen en verhuizen?
Het zou mij niet verbazen als er gedurende de looptijd een voorstel komt om de aflossing tijdelijk stop te zetten omdat de omzetgroei toch wat tegenvalt.
pi_214397817
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 19:27 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
En in de EBI:
[..]
Wat weer in directe tegenspraak is met het betaalschema daaronder.

Wat mij ook opviel:
[..]
Vast (niet) toevallig hetzelfde bedrag als de geprognosticeerde omzet voor 2024, dat al voor de helft om is. Een omzetstijging van meer dan 1/3, terwijl ze nog moeten verbouwen en verhuizen?
Het zou mij niet verbazen als er gedurende de looptijd een voorstel komt om de aflossing tijdelijk stop te zetten omdat de omzetgroei toch wat tegenvalt.
Het zou kunnen, het klinkt vrij ambitieus. Aan de andere kant is het wel weer consistent met de reden van de verhuizing namelijk de mogelijkheid om verder te kunnen groeien. Als die groeiverwachting er niet zou zijn dan zouden ze net zo goed kunnen blijven zitten waar ze zitten?

Je kunt je ook afvragen hoe snel ze die overtollige ruimten kunnen gaan verhuren. Als daar leegstand op zou treden dan moeten ze de volledige huur dragen. Dat is ook een punt van aandacht.

Maar goed de zekerheden zijn in principe dekkend dus héél erg fout zal het voor ons niet gauw gaan.
Pecunia non olet
pi_214401208
Vandaag werd ik verrast doorr een storting van GVE voor project 7417 Dragon Marine. Ja een heel oud project waar al zeer lang door het incassobureau aan getrokken wordt.
8 termijnen ineens. Hulde voor Flandrijn en GvE. Op naar de volgende achterstallige termijnen. De aanhouder heeft uiteindelijk resultaat zien we hier.
pi_214401353
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 07:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vandaag werd ik verrast doorr een storting van GVE voor project 7417 Dragon Marine. Ja een heel oud project waar al zeer lang door het incassobureau aan getrokken wordt.
8 termijnen ineens. Hulde voor Flandrijn en GvE. Op naar de volgende achterstallige termijnen. De aanhouder heeft uiteindelijk resultaat zien we hier.
Aan het nummer te zien, een project van circa juni-juli 2014?

Mooi resultaat alsnog. Het zegt wel iets over iemands beleggingshorizon, 80+ is misschien geen goede leeftijd om nog aan crowdfunding te beginnen ;)
Pecunia non olet
pi_214401773
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 20:18 schreef obligataire het volgende:
WVJG/Pony Recreatie Het Lamoen staat nu open voor inschrijving.
1e hypotheek. Gezond bedrijf met veel eigen vermogen en goede resultaten.
Voor wie hier in zit. Er kan mogelijk een beroep worden gedaan op een lagere beheervergoeding omdat het een maatschappelijk project is
quote:
Maatschappelijke projecten kennen veelal een lagere beheervergoeding. Hierbij wordt vaak het percentage van 0,05% gebruikt. Als dat zo is, staat dat ook vermeld bij het betreffende project.
pi_214402644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 08:15 schreef obligataire het volgende:

[..]
Aan het nummer te zien, een project van circa juni-juli 2014?

Mooi resultaat alsnog. Het zegt wel iets over iemands beleggingshorizon, 80+ is misschien geen goede leeftijd om nog aan crowdfunding te beginnen ;)
Ik crowdfund ook redelijk kleinschalig voor mijn moeder die wel een beetje richting de 80 gaat. Weet niet precies in welke nesten ik me werk na een overlijden ooit. Of de afwikkeling van de erfenis duurt 5+ jaar of misschien kan ik gewoon afspreken dat ik die hele CCF account overneem tegen bv de uitstaande hoofdsom en dat verreken.
pi_214402699
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:45 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik crowdfund ook redelijk kleinschalig voor mijn moeder die wel een beetje richting de 80 gaat. Weet niet precies in welke nesten ik me werk na een overlijden ooit. Of de afwikkeling van de erfenis duurt 5+ jaar of misschien kan ik gewoon afspreken dat ik die hele CCF account overneem tegen bv de uitstaande hoofdsom en dat verreken.
Dat is een hele interessante kwestie. Misschien eens in de reglementen van de platformen duiken. We hebben er hier ook wel eens over gesproken. Kun je een CF portefeuille overdragen door koper gebruikersnaam en wachtwoord te verstrekken. Dan zit je ook nog met de gekoppelde bankrekening, dat is er dit jaar alleen maar strenger op geworden. Dus overdracht en vererving zal op de officiële manier moeten dus met instemming van het platform en betaalprovider.

Eén ding is zeker: als ik vroeg overlijd dan wacht mijn erfgenamen een enorme klus, ze zullen flink wat moeten uitzoeken en regelen, voordat ze op wereldreis kunnen.
Pecunia non olet
pi_214402861
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat is een hele interessante kwestie. Misschien eens in de reglementen van de platformen duiken. We hebben er hier ook wel eens over gesproken. Kun je een CF portefeuille overdragen door koper gebruikersnaam en wachtwoord te verstrekken. Dan zit je ook nog met de gekoppelde bankrekening, dat is er dit jaar alleen maar strenger op geworden. Dus overdracht en vererving zal op de officiële manier moeten dus met instemming van het platform en betaalprovider.

Eén ding is zeker: als ik vroeg overlijd dan wacht mijn erfgenamen een enorme klus, ze zullen flink wat moeten uitzoeken en regelen, voordat ze op wereldreis kunnen.
Snelle Google levert wel eea op:

"
Na het overlijden van een rekeninghouder moet Collin Crowdfund, als de beheerder van het saldo op de rekening courant van de betreffende rekeninghouder, vaststellen wie recht heeft op de investeringen op het betreffende investeerdersaccount. Een notaris kan een document opmaken waarin dat staat (‘verklaring van erfrecht’ of ‘verklaring van executele’). Dat kost geld. In bepaalde gevallen wil Collin Crowdfund wel een account overzetten naar de erfgenaam zonder zo’n document van een notaris. Met dit formulier kunt u nagaan of dat het geval is.
"

https://www.collincrowdfu(...)er-erfverklaring.pdf

--

Dus een transfer op nieuwe naam is hoe dan ook mogelijk en ook de meest logische oplossing lijkt me.
pi_214402939
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 10:50 schreef obligataire het volgende:
Ja vooral als je bij zo veel platforms zit (die allemaal super shady zijn, red.) is het eigenlijk wel verstandig om een soort overzichtslijst/handleiding te maken evt met je wachtwoorden en alles en die veilig te bewaren. Scheelt enorm veel gedoe voor nabestaanden waarschijnlijk.
pi_214402940
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 11:05 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Snelle Google levert wel eea op:

"
Na het overlijden van een rekeninghouder moet Collin Crowdfund, als de beheerder van het saldo op de rekening courant van de betreffende rekeninghouder, vaststellen wie recht heeft op de investeringen op het betreffende investeerdersaccount. Een notaris kan een document opmaken waarin dat staat (‘verklaring van erfrecht’ of ‘verklaring van executele’). Dat kost geld. In bepaalde gevallen wil Collin Crowdfund wel een account overzetten naar de erfgenaam zonder zo’n document van een notaris. Met dit formulier kunt u nagaan of dat het geval is.
"

https://www.collincrowdfu(...)er-erfverklaring.pdf

--

Dus een transfer op nieuwe naam is hoe dan ook mogelijk en ook de meest logische oplossing lijkt me.
Dat lijkt simpel en logisch idd, maar wat als zich een erfgenaam meldt met een goed verhaal en het account wordt overgedragen , en een week later meldt zich iemand die ook erfgenaam is. Dan heeft het platform een probleem lijkt me.
Pecunia non olet
pi_214403000
quote:

[..]
Dat korreltje zout houdt ook overige investeerders blijkbaar tegen. Een kwartier na opening pas 50%....
Met 8 man een omzet van 8 ton is ook niet zoveel.
pi_214403005
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 11:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat lijkt simpel en logisch idd, maar wat als zich een erfgenaam meldt met een goed verhaal en het account wordt overgedragen , en een week later meldt zich iemand die ook erfgenaam is. Dan heeft het platform een probleem lijkt me.
"Onderzoek notaris bij verklaring van erfrecht
Voordat de notaris een verklaring van erfrecht afgeeft, doet hij een aantal onderzoeken. Onder andere bij de burgerlijke stand en het Centraal Testamentenregister. Op die manier brengt de notaris alle erfgenamen en de wilsbeschikkingen van de overledene in kaart.

Zijn er veel erfgenamen of zijn de erfgenamen moeilijk te vinden? Dan kan het enkele weken of maanden duren voordat de notaris de verklaring van erfrecht kan afgeven."

https://www.rijksoverheid(...)er-heb-ik-deze-nodig

--

Ik denk in meeste gevallen een notaris nodig die die verantwoordelijkheid op zich neemt voor een correcte afhandeling.
pi_214403125
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 11:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat korreltje zout houdt ook overige investeerders blijkbaar tegen. Een kwartier na opening pas 50%....
Met 8 man een omzet van 8 ton is ook niet zoveel.
Wel beter in mijn mening dan de nieuwe:

Pro Carwash Epe B.V.

¤ 480.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/pro-carwash-epe-b-v/

--

Ondernemer heeft hypotheken die tot aan zijn lippen staan en wil deze lening er nog bij en lost 'maar' 1/3 van de lening af in 48 maanden. De business zal vast wel ok zijn verder.
pi_214403188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 11:11 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ja vooral als je bij zo veel platforms zit (die allemaal super shady zijn, red.) is het eigenlijk wel verstandig om een soort overzichtslijst/handleiding te maken evt met je wachtwoorden en alles en die veilig te bewaren. Scheelt enorm veel gedoe voor nabestaanden waarschijnlijk.
Inderdaad. Ik heb een handleiding in de kluis liggen. Die werk ik als het moet 2 x per jaar bij voor crowdfunding.
Alle gebruikersnamen en inlogcodes erbij en meer kan je niet doen.
pi_214403840
Nieuwe Collin lening voor een garagebox met 1e hypotheek:

C.G. de Kool 3
¤ 40.000 | 7,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/c-g-de-kool-3/

Adres
MEPPELRADE 28
2544XV
's-Gravenhage
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2022 35.000 euro
01-01-2021 35.000 euro
01-01-2020 30.000 euro
01-01-2019 26.000 euro
01-01-2018 25.000 euro
01-01-2017 25.000 euro
01-01-2016 23.000 euro
01-01-2015 22.000 euro
01-01-2014 22.000 euro

https://www.funda.nl/deta(...)pelrade-28/43542371/

Deze wil ik wel voor mijn basis bedrag meenemen dus als er een linkje beschikbaar is dan hou ik mij aanbevolen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')