Biden heeft gezegd dat als de polls aangeven dat er voor hem geen winst in zit hij op zal stappen dus ik neem aan dat hij dat ook zal doen. Het blijft natuurlijk ook niet houdbaar als de hele partijtop zich tegen hem gekeerd heeft.quote:
Dat heeft Biden niet gezegd.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Biden heeft gezegd dat als de polls aangeven dat er voor hem geen winst in zit hij op zal stappen dus ik neem aan dat hij dat ook zal doen. Het blijft natuurlijk ook niet houdbaar als de hele partijtop zich tegen hem gekeerd heeft.
Gaat Harris worden dan ....
Dat heeft hij gezegd in een interview. Hij zei als Harris beter scoort dan ik maar ik heb nog een kans dan geef ik niet op. Maar hij gaf ook aan als hij geen kans meer heeft dat hij opgeeft. Alleen kan hij lang volhouden dat hij een kans heeft omdat hij zegt niet in peilingen te geloven. Net als Trump zegt hij kijk ik kan Arena's vullenquote:
quote:
quote:President Joe Biden on Thursday said that nothing would make him reconsider his decision to remain in the 2024 presidential election contest unless polling data showed "there's no way you can win."
"No one's saying that," Biden said in a stage whisper during a news conference in Washington, D.C. "No poll says that."
Niet automagisch vziw, de huidige situatie is dat Biden in de primary is gekozen, als die wegvalt dan moet er, volgens mij, bij de conventie voor een nieuwe kandidaat worden gestemd. Dat kan Harris zijn, natuurlijk, maar er kan ook een andere kandidaat opstaan.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Biden heeft gezegd dat als de polls aangeven dat er voor hem geen winst in zit hij op zal stappen dus ik neem aan dat hij dat ook zal doen. Het blijft natuurlijk ook niet houdbaar als de hele partijtop zich tegen hem gekeerd heeft.
Gaat Harris worden dan ....
Dus heeft hij het niet gezegd.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat heeft hij gezegd in een interview. Hij zei als Harris beter scoort dan ik maar ik heb nog een kans dan geef ik niet op. Maar hij gaf ook aan als hij geen kans meer heeft dat hij opgeeft. Alleen kan hij lang volhouden dat hij een kans heeft omdat hij zegt niet in peilingen te geloven. Net als Trump zegt hij kijk ik kan Arena's vullen
Mss niet automatisch maar er komt weer gedonder als dat niet zo is.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet automagisch vziw, de huidige situatie is dat Biden in de primary is gekozen, als die wegvalt dan moet er, volgens mij, bij de conventie voor een nieuwe kandidaat worden gestemd. Dat kan Harris zijn, natuurlijk, maar er kan ook een andere kandidaat opstaan.
Het probleem is alleen is dat niemand er moeilijk over doet dat Trump tijdens de RNC en ook tijdens zijn proces in slaap dommelt. Dan is het ineens "normaal". Zelfs de Dems doen er niets mee. En als ze dit al niet intikken...quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oude mannen kunnen inderdaad in korte tijd achteruit gaan. Kan met Trump ook zomaar gebeuren.
Ik zeg niet dat een ander het gegarandeerd beter doet, maar dat het niet slechter kan. Niets te verliezen, dus.quote:Op donderdag 18 juli 2024 13:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het betekent nog steeds niet dat een andere kandidaat dat beter gaat doen.
Waarop baseert men die aanname?
Jawel kijk maar wat kijkertje postte.quote:
Maar zoals ik ook al zei hij heeft al aangegeven geen vertrouwen te hebben in peilingen. Dus op die manier geeft hij zichzelf flink ruimte om toch in de race te blijven ook al verliest hij in een landslide.quote:President Joe Biden said nothing would make him reconsider his decision to remain in the 2024 presidential election contest unless polling data showed “there’s no way you can win.”
Biden’s statement was in response to a reporter who asked him if he would reconsider his vow to stay in the race if his campaign team “came back and showed you data that” Vice President Kamala Harris “would fare better against former President Donald Trump.”
Jij wil dat de Democraten dezelfde standaarden aan gaan hangen als de Republikeinen? Je hoopt echt dat ze naar dat niveau afzakken?quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het probleem is alleen is dat niemand er moeilijk over doet dat Trump tijdens de RNC en ook tijdens zijn proces in slaap dommelt. Dan is het ineens "normaal". Zelfs de Dems doen er niets mee. En als ze dit al niet intikken...
Dat is ook het punt niet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het probleem is alleen is dat niemand er moeilijk over doet dat Trump tijdens de RNC en ook tijdens zijn proces in slaap dommelt. Dan is het ineens "normaal". Zelfs de Dems doen er niets mee. En als ze dit al niet intikken...
Nu zal ongetwijfeld de kruistocht tegen hem ook niet geholpen hebben in de polls maar dat zal ook niet veranderen als ze niet duidelijk achter hem gaan staan.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jawel kijk maar wat kijkertje postte.
[..]
Maar zoals ik ook al zei hij heeft al aangegeven geen vertrouwen te hebben in peilingen. Dus op die manier geeft hij zichzelf flink ruimte om toch in de race te blijven ook al verliest hij in een landslide.
Toch denk ik nu vrijwel de hele partij hem zat is en hij een goed excuus heeft om te droppen dat hij vast wel wat realiteit kan zien. Als hij nu gaat en het stokje doorgeeft heeft hij een prachtige legacy. Blijft hij plakken verneukt hij alles waar hij 50 jaar voor gewerkt heeft. Komt hij in het boekje als de totale dwaas die het land volledig in handen van de Republikeinse fascistenclub duwde.
Als Biden terugtreed is er sowieso gedonder. Dat is onvermijdelijk vanwege de enormiteit van die stap.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mss niet automatisch maar er komt weer gedonder als dat niet zo is.
Oh ja dat komt er sws bij. Van kandidaat veranderen vlak voor de verkiezingen is sws een zwaktebod.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als Biden terugtreed is er sowieso gedonder. Dat is onvermijdelijk vanwege de enormiteit van die stap.
Dat is ook extreem zwak een beetje ja maar hunnie spelen. Trump is duidelijk fitter.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies en het is niet alsof de partijtop denkt dat hij ineens ongeschikt is, het gebeurt op grond van polls.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:51 schreef luxerobots het volgende:
Biden is de zittende president, en heeft daarbij prima beleid gevoerd.
Als je die als democraat wil vervangen omdat hij oud is, dan verdien je het ook wel om de verkiezingen te verliezen (wat dan uiteraard ook gebeurt).
Leuke mening maar ik denk dat ze meer kans gemaakt zouden hebben als ze zich niet tegen hem gekeerd hadden en vol achter hem waren blijven staan. Die kans is nu verkeken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:56 schreef Jojoke het volgende:
Met Biden gaan ze sowieso verliezen. Zonder Biden maken ze nog een kansje. Dus ik zou dat laatste met beide handen aangrijpen, gezien de noodzaak om te winnen.
Polls zitten er vaak naast en kunnen ook weer snel veranderen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies en het is niet alsof de partijtop denkt dat hij ineens ongeschikt is, het gebeurt op grond van polls.
Oh ik ook hoor. Het probleem is dat ze hun eigen ruiten ingegooid hebben door hem af te vallen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Polls zitten er vaak naast en kunnen ook weer snel veranderen.
Als de democraten willen winnen, laten ze Biden zitten.
Als Biden echt weg moet (bijvoorbeeld als doctoren vaststellen dat hij een ernstige/progressieve ziekte heeft), dan moet Harris het overnemen. Zij is de vicepresident en staat al op het ticket.
Ik ben het met Lichtman eens.
Een kruistocht was het natuurlijk niet. Kruistocht impliceert een bijna gelovige drang. Terwijl dit natuurlijk een volledig pragmatische roep om een wissel is. Was Biden nog zoals 4 jaar terug zou ik er zeker voor zijn hem gewoon voor re-election te laten gaan. Want het ging wat mij betreft prima onder hem.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nu zal ongetwijfeld de kruistocht tegen hem ook niet geholpen hebben in de polls maar dat zal ook niet veranderen als ze niet duidelijk achter hem gaan staan.
Ik betwijfel het, want dat het niet top gaat met Biden is gewoon niet meer te verbergen. Maar inderdaad, de kans is nu sowieso verkeken. Als Biden doorgaat, moeten Schumer, Schiff en Pelosi uitleggen waarom dat toch een goed idee is. Dat is niet te doen natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Leuke mening maar ik denk dat ze meer kans gemaakt zouden hebben als ze zich niet tegen hem gekeerd hadden en vol achter hem waren blijven staan. Die kans is nu verkeken.
Dat het een oude man is die er niet jonger op wordt valt idd niet te verbergen maar het is niet alsof hij nu ineens mentaal ongeschikt of zo. Geen Democraat die dat beweert. De polls gaven na het debat geen schokkende verschuiving aan en als ze achter hem waren blijven staan hadden ze het probleem niet groter gemaakt zoals nu is gebeurd.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, want dat het niet top gaat met Biden is gewoon niet meer te verbergen. Maar inderdaad, de kans is nu sowieso verkeken. Als Biden doorgaat, moeten Schumer, Schiff en Pelosi uitleggen waarom dat toch een goed idee is. Dat is niet te doen natuurlijk.
Je hoeft deze pertinenete onzin niet te blijven herhalen. Biden wordt niet vervangen omdat hij oud is. Kiezers gaan de democraten niet afstraffen omdat de democraten naar de kiezer luisteren.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:51 schreef luxerobots het volgende:
Biden is de zittende president, en heeft daarbij prima beleid gevoerd.
Als je die als democraat wil vervangen omdat hij oud is, dan verdien je het ook wel om de verkiezingen te verliezen (wat dan uiteraard ook gebeurt).
Die Lichtman heeft er echt geen verstand van. Kan niet wachten om te lachen als hij na de verkiezing zijn model aan moet passen. Hilarisch dat zon man denkt een orakel te zijn omdat hij een paar 50/50's achter elkaar goed gokte. Sowieso moet je extreem veel scepsis hebben als een historicus beweert dat hij toekomstvoorspellingen kan maken! Dat kan helemaal niet, zo werkt dat niet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Polls zitten er vaak naast en kunnen ook weer snel veranderen.
Als de democraten willen winnen, laten ze Biden zitten.
Als Biden echt weg moet (bijvoorbeeld als doctoren vaststellen dat hij een ernstige/progressieve ziekte heeft), dan moet Harris het overnemen. Zij is de vicepresident en staat al op het ticket.
Ik ben het met Lichtman eens.
Een plastic picnicmes meenemen naar een gevecht met pistolen is misschien eervol, maar ik betwijfel of het echt succes op gaat leveren.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil dat de Democraten dezelfde standaarden aan gaan hangen als de Republikeinen? Je hoopt echt dat ze naar dat niveau afzakken?
Ik bedoel dat jij wil dat de Democraten een net zo slechte keus maken als de Republikeinen voor hun presidentskandidaat.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een plastic picnicmes meenemen naar een gevecht met pistolen is misschien eervol, maar ik betwijfel of het echt succes op gaat leveren.
Waarom werkt het voor die partij wel?quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik bedoel dat jij wil dat de Democraten een net zo slechte keus maken als de Republikeinen voor hun presidentskandidaat.
Ze hebben kiezers die minder kritisch zijn, die zoeken naar een 'grote leider' en gewoon minder principes hebben. Totaal andere achterban, de democraten zijn, zeker de linkervleugel, veel idealistischer.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom werkt het voor die partij wel?
Wat doen zij anders?
Ze hebben een realityshow kandidaat die van politiek een soort realityshow kan maken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom werkt het voor die partij wel?
Wat doen zij anders?
Echt mooi dit, ze hadden de kans nu allemaal hun mond te houden en de Reps het werk te kunnen laten doen met hun project 2025 gedoe en daar mee aan de haal te gaan, maar in plaats daarvan gaan ze lekker door met "Biden oud".quote:
Je snapt het probleem niet van het vervangen van de president. Dan heb je dus een nieuw gezicht, iemand waar de kiezer veel minder/geen band mee heeft.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je hoeft deze pertinenete onzin niet te blijven herhalen. Biden wordt niet vervangen omdat hij oud is. Kiezers gaan de democraten niet afstraffen omdat de democraten naar de kiezer luisteren.
Je wordt juist met de grond gelijk gemaakt als je zo hard alle signalen negeert en terecht.
Lichtman kijkt naar historische factoren die aangeven wie president wordt. Biden is de zittende president, dat is een voordeel, net als dat het economisch mee zit.quote:Die Lichtman heeft er echt geen verstand van. Kan niet wachten om te lachen als hij na de verkiezing zijn model aan moet passen. Hilarisch dat zon man denkt een orakel te zijn omdat hij een paar 50/50's achter elkaar goed gokte. Sowieso moet je extreem veel scepsis hebben als een historicus beweert dat hij toekomstvoorspellingen kan maken! Dat kan helemaal niet, zo werkt dat niet.
Geen idee, zeg het maar. De Dems hebben vooral over Biden en dat hij oud is en zo. En de consensus is dat ze dat niet over Trump mogen zeggen. Geloof ik.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze hebben een realityshow kandidaat die van politiek een soort realityshow kan maken.
Biden is niet dat type kandidaat. Waarom denk je dat Biden op Trump lijkt?
En NBC is niet veel beterquote:Op donderdag 18 juli 2024 15:47 schreef OMG het volgende:
[..]
Echt mooi dit, ze hadden de kans nu allemaal hun mond te houden en de Reps het werk te kunnen laten doen met hun project 2025 gedoe en daar mee aan de haal te gaan, maar in plaats daarvan gaan ze lekker door met "Biden oud".
En wederom komt er niemand met een plan of kandidaat of wat dan ook terwijl we steeds dichterbij de convention en verkiezingen komen. Man, man, man.
Maar dat zou gemeen zijn. Alles van Biden moet namelijk beter zijn. Helaas als je daardoor onnodig verliest, maar zie het als voetbal: wil je prijzen winnen met lelijk spel, of verliezen met aanvallend voetbal? Verliezen toch zeker?quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:47 schreef OMG het volgende:
[..]
Echt mooi dit, ze hadden de kans nu allemaal hun mond te houden en de Reps het werk te kunnen laten doen met hun project 2025 gedoe en daar mee aan de haal te gaan, maar in plaats daarvan gaan ze lekker door met "Biden oud".
En wederom komt er niemand met een plan of kandidaat of wat dan ook terwijl we steeds dichterbij de convention en verkiezingen komen. Man, man, man.
Je denkt oprecht dat Biden een kans heeft om te winnen?quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat zou gemeen zijn. Alles van Biden moet namelijk beter zijn. Helaas als je daardoor onnodig verliest, maar zie het als voetbal: wil je prijzen winnen met lelijk spel, of verliezen met aanvallend voetbal? Verliezen toch zeker?
Hij HAD een kans om te winnen. Die kans is een stuk minder geworden door het verlies van het vertrouwen van zijn eigen partij. De kans dat een ander gaat winnen is er niet groter op geworden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je denkt oprecht dat Biden een kans heeft om te winnen?
Andersom, hij heeft het vertrouwen van zijn eigen partij verloren door zijn rampzalige optreden en campagne.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij HAD een kans om te winnen. Die kans is een stuk minder geworden door het verlies van het vertrouwen van zijn eigen partij.
Allemaal op grond van perceptie, niet op grond van zijn capaciteiten als president. Die zijn nog steeds hetzelfde.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Andersom, hij heeft het vertrouwen van zijn eigen partij verloren door zijn rampzalige optreden en campagne.
We weten dus dat dat niet waar is. Het heeft geen zin om op z'n Trumps op de media gaan schelden en die de schuld van alles geven.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Allemaal op grond van perceptie, niet op grond van zijn capaciteiten als president. Die zijn nog steeds hetzelfde.
Omdat het kritiek op uiterlijkheden is, niet op de inhoud. En natuurlijk heeft de houding van de partijtop en de media invloed daarop. Waarom zou je daar geen kritiek op mogen hebben?quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We weten dus dat dat niet waar is. Het heeft geen zin om op z'n Trumps op de media gaan schelden en die de schuld van alles geven.
Waarom is kritiek op de partij verboten? Is er nul zelfreflectie? Ik heb Biden in dit topic regelmatig verdedigd omdat hij volgens posters in dit topic niet links/progressief genoeg zou zijn. Maar nu ineens is alle kritiek op Biden taboe? Denk toch eens voor jezelf na in plaats van alleen maar in de twitter bubbel te leven.
Omdat het niet relevant is. Het probleem zit bij Biden en de campagne. Zij moeten de kiezer overtuigen, dat is niet de taak van de media. Je draait oorzaak en gevolg om, ik snap wel waarom want het is altijd makkelijker om de media en de partijtop de schuld te geven. Maar het maakt je geen haar beter dan al die idioten die compleet idolaat zijn van Trump.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Omdat het kritiek op uiterlijkheden is, niet op de inhoud. En natuurlijk heeft de houding van de partijtop en de media invloed daarop. Waarom zou je daar geen kritiek op mogen hebben?
Stropop. Hij was in 2020 niet te oud, nu wel. Doe eens wat beter je best.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:35 schreef OMG het volgende:
De kritiek is voornamelijk erg stom. Hij was in 2020 al te oud,
Dat was hij wel. Sowieso zou het fijn zijn alles boven de 70+, liever zelfs 65+, uit congress etc en presidentschap te houden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Stropop. Hij was in 2020 niet te oud, nu wel. Doe eens wat beter je best.
Hij was nog best kwiek in 2020 en heeft in de eerste helft van zijn presidentschap prima werk afgeleverd. Dus nee, hij was niet te oud. Wel werden toen al vragen gesteld of hij wel voor twee termijnen zou kunnen gaan. Die vragen bleken terecht.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:40 schreef OMG het volgende:
[..]
Dat was hij wel. Sowieso zou het fijn zijn alles boven de 70+, liever zelfs 65+, uit congress etc en presidentschap te houden.
Dat zou wel een opluchting zijn. Met een jonge, frisse kandidaat is het ook veel makkelijker campagne voeren. Als ze Harris doorschuiven, dan zou Mark Kelly misschien wel een geschikte VP zijn? Die spreekt de independents wel aan denk ik.quote:
Is ook zo'n beetje de enige optie, Harris krijgt het makkelijkst de campagnegelden die voor Biden-Harris bedoeld zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou wel een opluchting zijn. Met een jonge, frisse kandidaat is het ook veel makkelijker campagne voeren. Als ze Harris doorschuiven, dan zou Mark Kelly misschien wel een geschikte VP zijn? Die spreekt de independents wel aan denk ik.
Ja, en als ze een VP heeft die de independents ook aanspreekt, dan heb je gelijk een hele andere sfeer. Zo'n Mark Kelly kan je gerust in een leren bomberjack naar het Amerikaanse platteland sturen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is ook zo'n beetje de enige optie, Harris krijgt het makkelijkst de campagnegelden die voor Biden-Harris bedoeld zijn.
De campagnegelden gaan gewoon terug naar de DNC, die kunnen dat dan weer geven aan de campagne voor het nieuwe ticket. Harris als presidentskandidaat kiezen is n van de opties, maar zeker niet de meest waarschijnlijke.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is ook zo'n beetje de enige optie, Harris krijgt het makkelijkst de campagnegelden die voor Biden-Harris bedoeld zijn.
Iedereen boven de 75 jaar is gewoon te oud om president te zijn of andere veel vragende belangrijke functie in te vullen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij was nog best kwiek in 2020 en heeft in de eerste helft van zijn presidentschap prima werk afgeleverd. Dus nee, hij was niet te oud. Wel werden toen al vragen gesteld of hij wel voor twee termijnen zou kunnen gaan. Die vragen bleken terecht.
Waarom niet? Biden endorsed Harris, delegates gaan naar haar, en ze is de nominee na de conventie.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De campagnegelden gaan gewoon terug naar de DNC, die kunnen dat dan weer geven aan de campagne voor het nieuwe ticket. Harris als presidentskandidaat kiezen is n van de opties, maar zeker niet de meest waarschijnlijke.
Ik zou ook pleiten voor een maximumleeftijd van 65 voor elke publieke functie, inderdaad.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Iedereen boven de 75 jaar is gewoon te oud om president te zijn of andere veel vragende belangrijke functie in te vullen.
Dat is een optie inderdaad, maar Harris heeft vrijwel net zo weinig kans om te winnen als Biden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:48 schreef OMG het volgende:
[..]
Waarom niet? Biden endorsed Harris, delegates gaan naar haar, en ze is de nominee na de conventie.
Dat zijn denk ik ook wel de laatsten die publiekelijk gaan aankondigen dat Biden uit de race stapt.quote:
Hoe dan ook zullen ze dit natuurlijk altijd zeggen, totdat de teerling geworpen is.quote:
Goed, nu hebben we dus top Democraten, waarvan niemand weet wie het zijn, die geloven (maar het ook niet zeker weten) dat Biden uit de race stapt...quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn denk ik ook wel de laatsten die publiekelijk gaan aankondigen dat Biden uit de race stapt.
Dit is de voetbalclub die meldt dat de trainer ab-so-luut niet ontslagen gaat worden.quote:
Ja, wat je met dat nonnieuws moet weet ik ook niet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Goed, nu hebben we dus top Democraten, waarvan niemand weet wie het zijn, die geloven (maar het ook niet zeker weten) dat Biden uit de race stapt...
Omdat Biden en z'n staf het zo veel mogelijk verborgen hielden. Binnen de partij roepen mensen al jaren dat hij eigenlijk te oud is maar de partijtop hoopte de discussie te vermijden tot aan de finishlijn.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:35 schreef OMG het volgende:
Zoals al eerder in de reeks al een paar keer gevraagd en gesteld, waarom viel dit niemand maand, 2 maanden, 1 jaar geleden op.
Er zijn maar 2 mogelijke opties, dus degene die vroeg scenario A meldt kan daarna voluit claimen dat ie gelijk had, en degene die vroeg scenario B meldt houdt zijn mond. Zo gaan die dingen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, wat je met dat nonnieuws moet weet ik ook niet.
Haha ja, zo houden we elkaar wel lekker bezig met zijn allen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn maar 2 mogelijke opties, dus degene die vroeg scenario A meldt kan daarna voluit claimen dat ie gelijk had, en degene die vroeg scenario B meldt houdt zijn mond. Zo gaan die dingen.
Dit is het Axios artikel. Axios is doorgaans goed genformeerd.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Goed, nu hebben we dus top Democraten, waarvan niemand weet wie het zijn, die geloven (maar het ook niet zeker weten) dat Biden uit de race stapt...
quote:Several top Democrats privately tell us the rising pressure of party congressional leaders and close friends will persuade President Biden to decide to drop out of the presidential race, as soon as this weekend.
Why it matters: The 81-year-old president, now self-isolating with COVID, remains publicly dug in. But privately he's resigned to mounting pressure, bad polls, and untenable scrutiny making it impossible to continue his campaign, the Democrats tell us.
Behind the scenes: The private message, distilled to its bluntest form: The top leaders of his party, his friends and key donors believe he can't win, can't change public perceptions of his age and acuity, and can't deliver congressional majorities.
The president is being told that if he stays in, former President Trump could win in a landslide and wipe away Biden's legacy and Democrats' hopes in November.
State of play: The pressure to step aside as a candidate has been rising to intolerable levels, especially over the past few days.
Democrats fully expect polls after the Republican National Convention to show a possible blowout that could bring down Democrats in Congress, too.
"His choice is to be one of history's heroes, or to be sure of the fact that there'll never be a Biden presidential library," one of the president's close friends told us. "I pray that he does the right thing. He's headed that way."
Yesterday's AP poll, showing nearly two-thirds of Democrats want Biden to withdraw from the presidential race, ricocheted through the White House and Congress.
A panic pressure campaign is pounding Biden. It has been relentless — and coordinated.
Senate Majority Leader Chuck Schumer (D-N.Y.) told Biden in Rehoboth Beach, Del., on Saturday — the day of the assassination attempt on Trump — that it would be best if he dropped out, ABC News first reported. Dems on Capitol Hill want him out, and worry they'll lose winnable seats if not.
Former House Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.), a mastermind of the campaign to get Biden out, told him that he could destroy Democrats' chances of taking back the House. We're told she's also worried about donations drying up.
House Minority Leader Hakeem Jeffries (D-N.Y.) delivered a similar, if more subtle, message to Biden.
Former President Obama has spoken loudly with his silence — and his former aides trashing Biden in public.
Bill and Hillary Clinton are doing what Obama's doing. So are their former aides.
We increasingly hear top Biden aides, including ones who initially urged him to fight on after his disastrous debate on June 27 — 21 days ago — are saying it's now when, not if, Biden announces he's not running.
Between the lines: Democratic insiders were hoping to avoid this. They love and respect Biden and appreciate his historic accomplishments.
As we told you in a "Behind the Curtain" column 18 days ago, a Democratic official said Biden "will not be dragged off the stage ... The goal is to let him walk off the stage."
But he wouldn't take the hints, loud as they got. So it's come to this. "He's forcing people who like him and respect him to resort to trying to shame him," a well-known Democrat close to the West Wing told us.
Reality check: Biden can't be forced out. He has the delegates. No one can physically pry them away. He needs to do it by choice and on his terms.
If Biden wanted to stay in, he'd be impenetrable, thanks to liberal leaders and the Congressional Black Caucus. But his closest friends believe he's fought the good fight and will succumb to reality.
The White House told us about the Schumer and Jeffries conversations: "The president told both leaders he is the nominee of the party, he plans to win, and looks forward to working with both of them to pass his 100 days agenda to help working families."
The Biden-Harris campaign tells us: "If the facts matter — and they should — here is one: President Biden is the Democratic nominee and he is going to win this November."
But Biden is doing two new and telling things: listening more and asking about Vice President Harris' prospects against Trump. That's why you see all the leaks about Biden being open-minded. He would hardly talk to naysayers a week ago.
The most likely scenario is Biden bows out and endorses Harris — but also flicks to letting the delegates sort it out if the party feels otherwise. That would aim to defuse any criticism that the Democratic Party was being undemocratic.
Harris would be hard to stop — perhaps impossible — if the Obamas and Clintons joined Biden, Rep. James Clyburn (D-S.C.) and the Congressional Black Caucus in backing her. It's not clear the coronation would be so fast and clear, however.
The bottom line: Don't underestimate how badly some Democrats simply want a ticket that can win in Pennsylvania, Michigan, and Wisconsin. Win those, and Democrats likely win the presidency. Lose them, they're toast.
Hoe kom je erbij dat ik dat niet zou snappen? Een nieuw gezicht is in dit geval juist onverdeeld positief. Men snakt naar wat anders, niet 2 opa's. Zon band kun je natuurlijk makkelijk opbouwen in 4 maanden. Daarom is het ook zo sullig dat de democraten hun plannen hier zo door Biden laten frustreren.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je snapt het probleem niet van het vervangen van de president. Dan heb je dus een nieuw gezicht, iemand waar de kiezer veel minder/geen band mee heeft.
Omdat terugkijken in de geschiedenis en factoren zoeken die overeen komen niet bepaald exacte wetenschap is.quote:Lichtman kijkt naar historische factoren die aangeven wie president wordt. Biden is de zittende president, dat is een voordeel, net als dat het economisch mee zit. En nee, Biden is niet charismatisch, maar dat is Trump ook niet.
Maar goed, waarom zou ik niet naar Lichtman luisteren, maar wel naar fokker 'Lord-Ronddraai'?
x
Ik zit hier duidelijk bij kamp Silver. Daarom zeg ik al nadat Lichtman deze verkiezing fout voor Biden callt, kan hij gewoon een extra variabele toevoegen aan zijn model en zeggen kijk mijn nieuwe model voorspelde alle afgelopen verkiezingen correct.quote:Some of the items on the checklist involve qualitative judgment, and therefore the system relies heavily on the knowledge and analytical skill of whoever attempts to apply it.
Statistician Nate Silver of FiveThirtyEight criticized the subjectivity of several keys, particularly candidate charisma, and said several more keys chosen for the system, such as long term economic growth, could be seen as data dredging and overfitting. Silver said that "It’s less that he has discovered the right set of keys than that he’s a locksmith and can keep minting new keys until he happens to open all 38 doors." Silver also criticized only two of the keys being based on economic factors, despite the economy being a main concern of a majority of voters.
Volgens mij reageren mensen ook amper op die tweets. Gewoon topicbehang. Die posts.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:59 schreef MoreDakka het volgende:
Zou fijn zijn als het ook eens afgelopen is met die tweetdumps. Mensen reageren dan weer alleen op de tweet in plaats van de inhoud van het artikel. Gewoon het artikel linken, niet de tweet.
Dat gaat nog maar om 80 miljoen, ofzo. De meeste donors houden momenteel hun geld op zak.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het wel oprecht lullig voor Biden, hij heeft dapper gestreden en voor hem lijkt het vast alsof hij bij het grofvuil wordt gezet. Van de andere kant, de manier waarop hij probeert kandidaat te blijven verdient ook geen schoonheidsprijs.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is het Axios artikel. Axios is doorgaans goed genformeerd.
https://www.axios.com/202(...)t-election-democrats
[..]
Geef mij n voorbeeld waarbij zo'n band opgebouwd is in vier maanden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik dat niet zou snappen? Een nieuw gezicht is in dit geval juist onverdeeld positief. Men snakt naar wat anders, niet 2 opa's. Zon band kun je natuurlijk makkelijk opbouwen in 4 maanden. Daarom is het ook zo sullig dat de democraten hun plannen hier zo door Biden laten frustreren.
Het model van Lichtman heeft presidenten sneller en beter voorspeld dan de polls. Zo voorspelde Lichtman dat Trump zou winnen van Clinton (tegen alle serieuze polls in), en voorspelde hij weer dat Biden zou winnen van Trump.quote:Omdat terugkijken in de geschiedenis en factoren zoeken die overeen komen niet bepaald exacte wetenschap is.
Je hebt je er niet in verdiept. Van de 13 punten zijn er momenteel 9 positief voor Biden.quote:Daarbij ook volgens Lichtmans model scoort Biden niet goed.
Die is juist wel positief, omdat er gekeken wordt naar het mandaat binnen de partij (en Biden is met 14 miljoen stemmen gekozen), niet naar ophef in de media.quote:Op punt onverdeelde partij,
Die is juist wel positief, er is geen sociale onrust, geen grote demonstraties, stakingen etc.quote:op punt geen sociale onrust,
Dat is juist.quote:op punt charisma,
Niet juist, Trump is namelijk ook geen charismatische kandidaat. Hij heeft een kleine felle achterban, maar hij wordt niet breed gedragen.quote:op punt tegenstanders charisma,
Eens, maar zoals ik al zei 9 van de 13 zien er nu positief uit.quote:op punt militair succes, op punt buitenlandse politiek.
Nogmaals, je zit er naast, en hebt je er misschien 5 minuten in verdiept (al zou dat al veel zijn).quote:Dat is al de helft. Zoals ik hierboven al aangaf ook op het punt zittende president scoort eigenlijk niet. Dus zelfs volgens Lichtmans model gaat 't em niet worden.
Natuurlijk verandert de governance niet, maar wat wel verandert is dat het moeilijk te claimen is.quote:Sowieso volgens het lichtman is het belangrijkste de governance die er geweest is in het land. De governance die Biden heeft gedaan veranderd helemaal niet bij een andere kandidaat.
Er zou daar echt veel meer geld uit de politiek moeten. Is toch bizar wat voor invloed die donors op campagnes hebben.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:18 schreef Hanca het volgende:
Hier, er wordt juist ook geld achtergehouden zolang Biden er zit: https://www.businessinsid(...)ess-biden-drops-out/
Hetgeen ik (oa) niet begrijp van de VS isquote:Op woensdag 17 juli 2024 17:53 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
[ x ]
Zo moet je dat doen. Laat Trump en Vance maar proberen afstand te nemen van hun eigen Project 2025. En hang het daarna gewoon wr om hun nekken.
Letterlijk alle nieuwe partijleiders in Nederland, neem bijvoorbeeld Balkenende. Op 1 oktober ontzettend onbekend, paar maanden later premier. En de namen die nu worden genoemd zijn juist al wel bekend. Harris, Whitmer, Newsom, Buttigieg, Shapiro zijn allemaal zeer bekend, die kent iedereen in de VS al.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geef mij n voorbeeld waarbij zo'n band opgebouwd is in vier maanden.
Balkenende wordt de toevalspremier genoemd. Zonder een politieke moord was hij waarschijnlijk nooit premier geworden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Letterlijk alle nieuwe partijleiders in Nederland, neem bijvoorbeeld Balkenende. Op 1 oktober ontzettend onbekend, paar maanden later premier.
Ik denk dat je overschat hoeveel de gemiddelde mens met politiek bezig is.quote:En de namen die nu worden genoemd zijn juist al wel bekend. Harris, Whitmer, Newsom, Buttigieg, Shapiro zijn allemaal zeer bekend, die kent iedereen in de VS al.
Geen, daarom is dit allemaal compleet zinloos. Bizar slechte campagnetactiek van team-Biden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hetgeen ik (oa) niet begrijp van de VS is
Je hebt een kamp Maga, kamp GOP en kamp Democraten en nog wat overige kiezers.
Waarom zou het effect hebben als Biden aangeeft dat Trump en z’n project ‘25 een stap terug is.
Wie zijn die te overtuigen groepen? En waarom zijn die pas overtuigd als Biden zegt dat het foute boel is. Onder welke steen zitten die dat ze het nieuws zelf niet volgen en Biden persoonlijk die wake up call moet verzorgen voor effect?
Die zijn idd bekend maar het is niet voor niets dat die allemaal lager pollden dan Biden toen hij ook al oud was.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Letterlijk alle nieuwe partijleiders in Nederland, neem bijvoorbeeld Balkenende. Op 1 oktober ontzettend onbekend, paar maanden later premier. En de namen die nu worden genoemd zijn juist al wel bekend. Harris, Whitmer, Newsom, Buttigieg, Shapiro zijn allemaal zeer bekend, die kent iedereen in de VS al.
Velen van hen pollen gelijk met Biden. Terwijl Biden de president en huidige kandidaat is. Dat zegt genoeg.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die zijn idd bekend maar het is niet voor niets dat die allemaal lager pollden dan Biden toen hij ook al oud was.
Behalve Shapiro die is nog helemaal niet zo bekend.
Hij stond al op 1 in de peilingen voor de moord.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Balkenende wordt de toevalspremier genoemd. Zonder een politieke moord was hij waarschijnlijk nooit premier geworden.
[..]
Gaat niet alleen om geld. Dat is oplosbaar. Maar ook om de beschikking hebben over een staande organisatie en de al ingekochte plekken/tijdsblokken voor advertenties.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat nog maar om 80 miljoen, ofzo. De meeste donors houden momenteel hun geld op zak.
Dat betwijfel ik, maar goed, daar heb je vast een bron bij.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij stond al op 1 in de peilingen voor de moord.
Omtzigt had in minder dan 4 maanden de 4e partij in ons land. En die moest een hele partij opbouwen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geef mij n voorbeeld waarbij zo'n band opgebouwd is in vier maanden.
Ik heb letterlijk punten genoemd die Biden niet heeft. Ik heb de wikipedia over het model gequote. Waarom zou je dan zeggen dat ik me er niet in heb verdiept. Wat ik ook gequote heb is dat het een kwalitatieve analyse is die nogal afhangt van het analytisch vermogen van de gebruiker. Jij claimt 9 positieve punten ik zie er misschien 6 zoals ik in mijn vorige post al aangaf.quote:Het model van Lichtman heeft presidenten sneller en beter voorspeld dan de polls. Zo voorspelde Lichtman dat Trump zou winnen van Clinton (tegen alle serieuze polls in), en voorspelde hij weer dat Biden zou winnen van Trump
Je hebt je er niet in verdiept. Van de 13 punten zijn er momenteel 9 positief voor Biden.
quote:Paul de Octopus was een octopus in het Sea Life Centre te Oberhausen in Duitsland, die in de zomer van 2010 grote bekendheid verwierf in de internationale pers. Hij werd gehypet als "voorspeller" van voetbaluitslagen, voornamelijk van het Duitse voetbalelftal tijdens het Wereldkampioenschap Voetbal in Zuid-Afrika. Het dier werd in 2008 in de Atlantische Oceaan voor de Britse kust ter hoogte van Weymouth (Dorset) gevangen en leefde tot 26 oktober 2010.
Paul de Octopus leek de uitslag van alle zeven wedstrijden van het Duitse team en van de finale van Nederland tegen Spanje juist te voorspellen.
Ja die pollden minder omdat ze geen kandidaat waren. Natuurlijk poll je dan niet goed. Als Biden geen president was zou hij hoogstens single digit % pollen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die zijn idd bekend maar het is niet voor niets dat die allemaal lager pollden dan Biden toen hij ook al oud was.
Behalve Shapiro die is nog helemaal niet zo bekend.
Nou ja, tenzij het echt alleen is om een antwoord te geven op de campagne van Trump en een reactie daar uit te lokken. Of dat je werkelijk groepen hebt die pas reageren als de president het over dezelfde onderwerpen heeft die de revue in de media passeren als een soort prioriteitsverschuiving.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen, daarom is dit allemaal compleet zinloos. Bizar slechte campagnetactiek van team-Biden.
Omtzigt was al jaren bezig in de politiek. Heeft zijn naam vakkundig en langdurig opgebouwd. Dat toeslagenschandaal, waar hij bovenop zat, was ook geen kwestie van enkele maanden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omtzigt had in minder dan 4 maanden de 4e partij in ons land. En die moest een hele partij opbouwen.
In dit geval is het hele partijapparaat er uiteraard nog.
Even op wikipedia kijken noem ik niet bepaald je ergens in verdiept hebben.quote:Ik heb letterlijk punten genoemd die Biden niet heeft. Ik heb de wikipedia over het model gequote. Waarom zou je dan zeggen dat ik me er niet in heb verdiept.
Ik heb de punten van jou doorgenomen, en je claimt dat er nu sociale onrust is en dat Trump charismatisch is...quote:Wat ik ook gequote heb is dat het een kwalitatieve analyse is die nogal afhangt van het analytisch vermogen van de gebruiker. Jij claimt 9 positieve punten ik zie er misschien 6 zoals ik in mijn vorige post al aangaf.
Jij denkt echt dat Harris beter gaat pollen dan Trump?quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja die pollden minder omdat ze geen kandidaat waren. Natuurlijk poll je dan niet goed. Als Biden geen president was zou hij hoogstens single digit % pollen.
Net niet op 1, 1 zetel achter een dalend PvdA terwijl CDA dichterbij kwam:quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, maar goed, daar heb je vast een bron bij.
De verkiezingen waren op 15 mei. Waar zijn de polls van vlak voor de verkiezingen?quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net niet op 1, 1 zetel achter een dalend PvdA terwijl CDA dichterbij kwam:
https://www.parlement.com(...)trend_daling_pvda_en
https://www.parlement.com(...)pelt_nek_aan_nekrace
19 april: PvdA 34, CDA 28
26 april: PvdA 33, CDA 29
1 mei: PvdA 30, CDA 29
Na de moord ging CDA naar 31, zoveel wonnen die niet in de peilingen.
Ik denk niet dat dit waar is.quote:Ook voor de moord was de coalitie CDA-LPF-VVD in alle gesprekken al de waarschijnlijkste coalitie en dan was Balkenende sowieso premier.
quote:At the start of the day yesterday, it was conceivable that Joe Biden might manage to hold on to the Democratic nomination for president. But this morning, things seem to be slipping out of his grasp.
The blows to Biden are both procedural and political: The Democratic National Committee delayed a pivotal vote that would have made replacing him more difficult, a prominent Democrat called for Biden to step down, and reports of behind-the-scenes maneuvering made clear that other top party leaders have lost faith in Biden’s candidacy, even if they aren’t willing to say so publicly yet.
The president’s strategy for riding out the calls for him to step down was apparently to survive until a virtual roll-call vote sometime in July. (Even this might not have been enough: Elaine Kamarck, a political scientist at Brookings and member of the DNC Rules Committee, told me last week that she was skeptical that would have done the trick. “There's workarounds for all of these things,” she said. “Monday night at the [Democratic National] Convention is really the drop-dead night.”) But yesterday, the chairs of the committee said the vote would not occur until at least August 1. That means more time for more negative polls, more chances for the president to stumble, and most important of all, more rounds of significant defections.
After the assassination attempt on former President Donald Trump over the weekend, the revolt among prominent Democrats appeared to peter out, or at least pause. But as my colleague Russell Berman reported yesterday, the concerns among congressional Democrats have persisted—in part because of the risk of subjecting the country to another Trump administration and in part out of fears for their own down-ticket political fortunes.
Representative Adam Schiff of California, currently running to become the state’s senator, called for the president to step aside. He praised Biden’s record but added, “A second Trump presidency will undermine the very foundation of our democracy, and I have serious concerns about whether the president can defeat Donald Trump in November.”
Schiff’s public statement is notable because he is a protege of Speaker Emerita Nancy Pelosi, revered in the party for her strategic acumen and will to win, and it’s unlikely he’d speak out without her knowledge and perhaps encouragement. According to Politico, Pelosi doesn’t want to publicly call on Biden to back down, but she has been a de facto field general for efforts to nudge him out. CNN reports she told the president privately that he is dragging down the party. Pelosi isn’t alone. Her successor as House Democratic leader, Hakeem Jeffries, and Senate Majority Leader Chuck Schumer both told Biden it would be better if he left the race, ABC’s Jonathan Karl reported.
Biden’s campaign also faces money woes. Not only has Trump erased what was expected to be a big advantage in fundraising, but the president’s close ally and major donor Jeffrey Katzenberg privately told Biden that new cash is drying up as donors lose faith that he can win, according to Semafor. And MSNBC’s Joe Scarborough, a steadfast media ally of the president’s, suggested this morning that it’s time for him to go. “It’s really incumbent on people that are around Joe Biden to step up at this point and help the president, and help the man they love, and do the right thing,” he said.
Strikingly, as Politico's Playbook notes, these Democrats are not making much effort to downplay the reports. Schumer’s office called reports “idle speculation” but didn’t quite deny them, saying that “Leader Schumer conveyed the views of his caucus.” Jeffries’ office said that his counsel to Biden was private.
The only person who can get Biden out of the race right now is Biden. Other Democrats have little recourse but pressure. Although the president has remained publicly defiant, and reportedly privately defiant, there are signs that he is opening slowly to the idea. Both CNN and The New York Times reported that Biden is more “receptive” to the idea of stepping aside and has quizzed advisers about Vice President Kamala Harris’s path to victory were she the nominee.
Biden also laid out a possible path for dropping out in an interview. “If I had some medical condition that emerged, if somebody, if doctors came to me and said, you got this problem and that problem,” he might be willing, he told BET News’s Ed Gordon.
Hours after that interview was released, the White House announced that Biden had tested positive for COVID-19. That may not be the off-ramp that Democrats want—the president’s symptoms are reportedly mild—but it will give Biden several days to sit at home and think about his future.
Juist premierwaardigheid doet het hier goed bij nieuwelingen. Cohen in 2010, Kaag in 2021. Zolang je maar als partij zelf controle houdt over wie je op welk momemt naar voren schuift.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Letterlijk alle nieuwe partijleiders in Nederland, neem bijvoorbeeld Balkenende. Op 1 oktober ontzettend onbekend, paar maanden later premier. En de namen die nu worden genoemd zijn juist al wel bekend. Harris, Whitmer, Newsom, Buttigieg, Shapiro zijn allemaal zeer bekend, die kent iedereen in de VS al.
Ben je ironisch? Want Cohen moest het afleggen tegen Balkenende. En Kaag tegen Rutte.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Juist premierwaardigheid doet het hier goed bij nieuwelingen. Cohen in 2010, Kaag in 2021. Zolang je maar als partij zelf controle houdt over wie je op welk momemt naar voren schuift.
14 mei stond CDA op 31, nauwelijks anders dan 1 mei dus: https://www.parlement.com(...)_zetels_cda_grootstequote:Op donderdag 18 juli 2024 17:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De verkiezingen waren op 15 mei. Waar zijn de polls van vlak voor de verkiezingen?
[..]
Ik denk niet dat dit waar is.
21% is niet bepaald veel. Bovendien stem je in Nederland niet op een coalitie. En kies je ook geen president.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:00 schreef Hanca het volgende:
Op de vraag welke coalitie de voorkeur heeft van de Nederlanders antwoordde 21 procent een coalitie van CDA, VVD en Lijst Pim Fortuyn (LPF).
Cohen trok de PvdA omhoog uit de peilingen, Kaag zorgde voor de grootste D66-fractie ooit. Kiezersbinding was dus geen probleem.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben je ironisch? Want Cohen moest het afleggen tegen Balkenende. En Kaag tegen Rutte.
Ik denk net als Intomart dat Fortuyn de verkiezingen gewonnen had. Fortuyn was charismatischer dan Wilders, en had ook net het juiste moment te pakken met een vetrekkende premier (respectievelijk Kok en Rutte).quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
14 mei stond CDA op 31, nauwelijks anders dan 1 mei dus: https://www.parlement.com(...)_zetels_cda_grootste
En dit staat er op 1 mei: Op de vraag welke coalitie de voorkeur heeft van de Nederlanders antwoordde 21 procent een coalitie van CDA, VVD en Lijst Pim Fortuyn (LPF). Het is de enige coalitie in deze voorkeurspeiling die kans maakt op een kamermeerderheid.
https://www.parlement.com(...)pelt_nek_aan_nekrace
Echt, die hele verkiezingen van 2002 zit om 1 of andere reden misvormd in het geheugen van mensen, zelfs bij de NOS: https://nieuwscheckers.nl(...)bij-de-verkiezingen/
Die kunnen zich dan druk gaan maken om het geboortecertificaat van Harris?quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:07 schreef VoMy het volgende:
Als Biden zich terugtrekt, wat moeten al die losers die zich al drie jaar druk maken over Hunter Biden dan gaan doen met hun leven?
Ik denk niet dat de democraten met een nobody aan gaan komen. Harris is in Amerika lijkt me echt wel bekender dan Omtzigt hier was. Ook de andere kandidaten die genoemd worden zijn allemaal al gouverneer en dergelijke en draaien ook al jaren mee.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omtzigt was al jaren bezig in de politiek. Heeft zijn naam vakkundig en langdurig opgebouwd. Dat toeslagenschandaal, waar hij bovenop zat, was ook geen kwestie van enkele maanden.
Ja lijkt me moeilijk om te claimen dat Trump niet charismatisch is. Ik vind hem waardeloos maar zijn charisma ontkennen zul je mij niet horen doen. Als Trump geen charisma heeft is huidige Biden een zwart gat wat mij betreft. Dat er sociale onrust is lijkt me duidelijk. Beide partijen klagen over de te grote polarisatie.quote:Even op wikipedia kijken noem ik niet bepaald je ergens in verdiept hebben.
[..]
Ik heb de punten van jou doorgenomen, en je claimt dat er nu sociale onrust is en dat Trump charismatisch is...
Op 20:40 zie je dat er 9 punten zijn die momenteel positief uitpakken voor Biden.
Is dat zo onmogelijk? Harris schijnt soms een beetje socially awkward te zijn, maar dat moet ze gewoon omhelzen. Zo van: zie mij weer eens schuiven. Als ze verder een geschikte VP kiest zoals Mark Kelly, dan kan de ticket nog best wat worden. Zo'n campagne kan een frisse wind krijgen. Voor de youth vote hadden de Democraten hun hoop een een beetje op Swift gevestigd, maar voor haar is het natuurlijk veel geloofwaardiger om een Harris aan het publiek te verkopen dan opa Biden die nauwelijks de vliegtuigtrap opkomt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 17:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat Harris beter gaat pollen dan Trump?
Ik denk dat teveel mensen met een cursusje statistiek een te grote mond hebben.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de democraten met een nobody aan gaan komen. Harris is in Amerika lijkt me echt wel bekender dan Omtzigt hier was. Ook de andere kandidaten die genoemd worden zijn allemaal al gouverneer en dergelijke en draaien ook al jaren mee.
Omtzigts partij had het programma niet eens af tijdens de verkiezingen.
[..]
Ja lijkt me moeilijk om te claimen dat Trump niet charismatisch is. Ik vind hem waardeloos maar zijn charisma ontkennen zul je mij niet horen doen. Als Trump geen charisma heeft is huidige Biden een zwart gat wat mij betreft. Dat er sociale onrust is lijkt me duidelijk. Beide partijen klagen over de te grote polarisatie.
Over die punten kunnen we uiteraard blijven twisten. Kwalitatieve analyse dus onmogelijk te zeggen wie gelijk heeft. Dat terugkijken in de geschiedenis om te zoeken naar punten die overeen komen geen goede wetenschappelijke methode is zal iedereen met een cursusje statistiek met me eens zijn.
Je kunt veel denken, polls hebben dat nooit aangegeven.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk net als Intomart dat Fortuyn de verkiezingen gewonnen had. Fortuyn was charismatischer dan Wilders, en had ook net het juiste moment te pakken met een vetrekkende premier (respectievelijk Kok en Rutte).
Polls hebben ook nooit aangegeven dat Trump president zou worden. Of dat de meerderheid voor Brexit zou stemmen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt veel denken, polls hebben dat nooit aangegeven.
Polls voorspelden de zege van Trump in de swingstates juist wel, of ze gaven aan dat het zeer close zou worden. Polls gaven ook aan dat Clinton de popular vote zou winnen en ook daar hadden ze gelijk in.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Polls hebben ook nooit aangegeven dat Trump president zou worden. Of dat de meerderheid voor Brexit zou stemmen.
Ik zeg ook niets over de betrouwbaarheid van dat soort meldingen. Ik zeg simpelweg dat het campagneteam de laatsten zullen zijn die een eventueel eind van de campagne zullen benoemen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fortuyn was nooit in de buurt gekomen van een verkiezingszege.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk net als Intomart dat Fortuyn de verkiezingen gewonnen had. Fortuyn was charismatischer dan Wilders, en had ook net het juiste moment te pakken met een vetrekkende premier (respectievelijk Kok en Rutte).
...quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Polls voorspelden de zege van Trump in de swingstates juist wel, of ze gaven aan dat het zeer close zou worden. Polls gaven ook aan dat Clinton de popular vote zou winnen en ook daar hadden ze gelijk in.
Pew Research Center: Why 2016 election polls missed their markquote:Relying largely on opinion polls, election forecasters put Clinton’s chance of winning at anywhere from 70% to as high as 99%, and pegged her as the heavy favorite to win a number of states such as Pennsylvania and Wisconsin that in the end were taken by Trump.
Waarom niet?quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Fortuyn was nooit in de buurt gekomen van een verkiezingszege.
Omdat zijn aanhang kleiner was dan van andere partijen. Zo bleek ook uit de vkz-uitslag waar de LPF zelfs nog lichtjes kon profiteren van het schokeffect van de moord.quote:
Ik denk dat de moord zetels gekost heeft. Mensen wilden op Fortuyn stemmen, niet op de al ruzinde LPF'ers.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat zijn aanhang kleiner was dan van andere partijen. Zo bleek ook uit de vkz-uitslag waar de LPF zelfs nog lichtjes kon profiteren van het schokeffect van de moord.
Afgelopen inderdaad. Maar dat dit nog nodig is, dat Obama dit openbaar zegt, betekent dat Biden nog niet heeft besloten zich terug te trekken. Anders zou hij dit niet doen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:35 schreef Rnie het volgende:
Obama tells allies Biden needs to seriously consider his viability
https://www.washingtonpos(...)-consider-viability/
Dit is klaar.
Is die rooie niet de ex persvoorlichter van Biden?quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:47 schreef Gehenna het volgende:
Trump valt in slaap tijdens z'n eigen conventie, die seniele ouwe gek kan ook beter uit de race stappen
Hoezo, da's leeftijdsdiscriminatie.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:47 schreef Gehenna het volgende:
Trump valt in slaap tijdens z'n eigen conventie, die seniele ouwe gek kan ook beter uit de race stappen
Ze zijn aan het bidden? Hoe kom je erbij dat hij in slaap valt?quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:47 schreef Gehenna het volgende:
In dat geval is het nog niet klaar. Ze kunnen als Biden niet toegeeft hem niet echt wippen. Hij heeft de delegates. Als hij denkt ze zullen me wat kan hij gewoon afdwingen dat hij de kandidaat is.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Afgelopen inderdaad. Maar dat dit nog nodig is, dat Obama dit openbaar zegt, betekent dat Biden nog niet heeft besloten zich terug te trekken. Anders zou hij dit niet doen.
Des te beter om daar een vitaal persoon tegenover te zetten.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:47 schreef Gehenna het volgende:
En degenen die wel voor hem campagne voeren kunnen dat wel geloofwaardig voor de vervanger?quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In dat geval is het nog niet klaar. Ze kunnen als Biden niet toegeeft hem niet echt wippen. Hij heeft de delegates. Als hij denkt ze zullen me wat kan hij gewoon afdwingen dat hij de kandidaat is.
Biden lijkt wel het type die tot de laatste snik vecht. President worden zal nu wel lastig worden. Ik bedoel zelfs als Biden straks op het ticket staat kunnen alle democraten die zeiden dat hij moest wieberen toch niet geloofwaardig voor hem campaignen.
Natuurlijk. Wat doet het af aan die vervanger dat Joe opstapt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
En degenen die wel voor hem campagne voeren kunnen dat wel geloofwaardig voor de vervanger?
Hoe oprecht zouden die lui overkomen? Alsof je eerst de kandidaat afzeiken daarna in zijn regering te zitten. Dat doet Vance al, ik dacht dat de Dems daarboven stonden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wat doet het af aan die vervanger dat Joe opstapt.
Ben je Trumpfan ofzo. Of weet je niet wat de uitdrukking mes in de rug steken betekend. Biden wordt gewoon met open vizier aangevallen hoor. Als het zeg een Newsom wordt, die heeft zich toch ook gewoon stilgehouden deze saga. Waar zie jij de geniepige aanval van achteren?quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:59 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Zou zo'n mes-in-rug-steker die Biden vervangt nou echt populair worden?
Welke kandidaat heeft Biden af staan zeiken dan?quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe oprecht zouden die lui overkomen? Alsof je eerst de kandidaat afzeiken daarna in zijn regering te zitten. Dat doet Vance al, ik dacht dat de Dems daarboven stonden.
Ze doen het echt dom. Ze hadden gewoon Biden in stilte moeten overtuigen, dan had Biden een verklaring kunnen geven. Maar ze doen het dommer dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Hebben ze echt zo weinig verstand van politiek daar?quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
En degenen die wel voor hem campagne voeren kunnen dat wel geloofwaardig voor de vervanger?
Want?quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:06 schreef Ulx het volgende:
Alsof je eerst de kandidaat afzeiken daarna in zijn regering te zitten. Dat doet Vance al, ik dacht dat de Dems daarboven stonden.
Ja dit is gespeeld.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:35 schreef Rnie het volgende:
Obama tells allies Biden needs to seriously consider his viability
https://www.washingtonpos(...)-consider-viability/
Dit is klaar.
[ x ]
Het waren 3 korte weekjes.
Ik gok dat ze dat geprobeerd hebben, maar hij niet wilde gaan. Daarom wordt hij nu openbaar via lekken naar de media voor de bus gegooid.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze doen het echt dom. Ze hadden gewoon Biden in stilte moeten overtuigen, dan had Biden een verklaring kunnen geven. Maar ze doen het dommer dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Hebben ze echt zo weinig verstand van politiek daar?
Hoe kun je nou Biden steunen en na de coup zijn vervanger? Dat is toch hypocriet en onbetrouwbaar?quote:
Hopelijk wil Obama’s vrouw een gooi doen, maar ik vrees een beetje Harris.quote:
Nee.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hopelijk wil Obama’s vrouw een gooi doen.
Hem onverkiesbaar verklaren is niet bepaald een compliment.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Welke kandidaat heeft Biden af staan zeiken dan?
Nee wat?quote:
Je slaat nu gewoon wild om je heen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe kun je nou Biden steunen en na de coup zijn vervanger? Dat is toch hypocriet en onbetrouwbaar?
Dat moet je maar zien te verkopen aan je eigen stemmers.
Maar welke kandidaat heeft dat dan gedaan?quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hem onverkiesbaar verklaren is niet bepaald een compliment.
Jij bent niet serieus te nemen. Als we jou moeten geloven zijn alle democraten incompetent of glibberige slangen. Behalve Joe. Joe kan blijkbaar dingen die geen ander kan. Misschien moet je even bij hem aangeven dat het verstandig is om in de komende 4 maanden 4 jaar jonger te worden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe kun je nou Biden steunen en na de coup zijn vervanger? Dat is toch hypocriet en onbetrouwbaar?
Biden moet dus zelf zeggen dat hij vanwege zijn gezondheid opstapt en dan vervolgens het stokje overdragen aan Harris.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, ik ben er mee bekend dat ze altijd heeft aangegeven niet te willen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Michelle Obama begint hier niet aan.
Ik ben het er niet mee eens dat Biden kansloos is, maar hij maakt het niet bepaald makkelijker.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:25 schreef Ulx het volgende:
Ik ben het er ook mee eens dat Biden nu geen kans meer maakt.
We verschillen alleen van mening over de kansen van iemand anders. De optics zijn kut. Te weinig tijd. En waarschijnlijk rechtzaken die ze moeten uitvechten tot aan het SC.
Dat is alles.
Dat is de makkelijkste optie. Ik denk dat het beter is om dit niet door de partijtop te laten bepalen. Open convention zou beter zijn. In elk geval moeten ze nu vastbesloten zijn met welke keuze ze maken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Biden moet dus zelf zeggen dat hij vanwege zijn gezondheid opstapt en dan vervolgens het stokje overdragen aan Harris.
Dan kan Harris de gedelegeerden krijgen en verloopt het allemaal met weinig rommel... (Moet je maar hopen.)
Je had dus niet verwacht dat democraten hypocriet en onbetrouwbaar zijn als het hierop aankomt? De partij gaat ten alle tijden voor op het poppetje, maar tegelijkertijd speelt het merendeel van de poppetjes het hypocriete spel om zelf zo "hoog" mogelijk binnen de partij te komen. Dat kan in de vorm van een hoge functie, maar ook qua status binnen de partij waardoor je zeggenschap en macht hebt. Dit geldt voor zowel links als rechts natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan Harris vooruit schuiven met een duidelijke endorsement van alle belangrijke Democratische leiders. Het beste is als ze gelijk aangeven wie de beoogde VP is en dat die populair is. Dan is er wel wat te kiezen, maar wordt het geen moddergevecht.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is de makkelijkste optie. Ik denk dat het beter is om dit niet door de partijtop te laten bepalen. Open convention zou beter zijn. In elk geval moeten ze nu vastbesloten zijn met welke keuze ze maken.
Maar het lijkt me dat een primary meer mandaat en enthusiasme kan opdrummen. De democraten die op democratische wijzer een kandidaat kiezen klinkt mij het beste verhaal richting de verkiezingen.
Lijkt me ook moeilijk om geen gedonder meer te krijgen binnen de partij als je iemand aanwijst. Terwijl als je een primary houdt is voor iedereen duidelijk welke kandidaat het moet worden.
Nog een volledige primary houden in een maand gaat hem denk ik niet worden (al kunnen de Fransen in 3 weken blijkbaar verkiezingen optuigen, dus wie weet). Ik denk dat het gewoon het beste is als Biden aan zijn gedelegeerden vraagt op een bepaalde naam te stemmen. Zoals Bloomberg, Buttigieg en anderen in 2020 hun gedelegeerden opdroegen om op Biden te stemmen en zoals Haley net opriep aan haar gedelegeerden om op Trump te stemmen. Allemaal zeer gebruikelijk in Amerika.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat is de makkelijkste optie. Ik denk dat het beter is om dit niet door de partijtop te laten bepalen. Open convention zou beter zijn. In elk geval moeten ze nu vastbesloten zijn met welke keuze ze maken.
Maar het lijkt me dat een primary meer mandaat en enthusiasme kan opdrummen. De democraten die op democratische wijzer een kandidaat kiezen klinkt mij het beste verhaal richting de verkiezingen.
Lijkt me ook moeilijk om geen gedonder meer te krijgen binnen de partij als je iemand aanwijst. Terwijl als je een primary houdt is voor iedereen duidelijk welke kandidaat het moet worden.
In dat geval zal hij zeer waarschijnlijk zijn VP naar voren schuiven… zou erg raar overkomen om dat niet te doen. Dus als je een ander dan Harris wil moet Harris het zelf ook maar ermee eens zijn dat zij niet het stokje overneemt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nog een volledige primary houden in een maand gaat hem denk ik niet worden (al kunnen de Fransen in 3 weken blijkbaar verkiezingen optuigen, dus wie weet). Ik denk dat het gewoon het beste is als Biden aan zijn gedelegeerden vraagt op een bepaalde naam te stemmen. Zoals Bloomberg, Buttigieg en anderen in 2020 hun gedelegeerden opdroegen om op Biden te stemmen en zoals Haley net opriep aan haar gedelegeerden om op Trump te stemmen. Allemaal zeer gebruikelijk in Amerika.
Bij een open primary hoort een campagne. Naast dat daar nauwelijks tijd voor is, betekent een campagne ook dat kandidaten hun eigen ideen voor het voetlicht gaan brengen, en dat er informatie naar buiten komt die andere kandidaten belemmert om gekozen te worden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat Biden dan zelf weer pareert door te zeggen dat dat al is gebeurd natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik gok ook dat ze met Harris komen. Niet mijn favoriete kandidaat, wel de kandidaat die het makkelijkst iedereen zal overtuigen waarschijnlijk. En echt niet kansloos om te winnen, het lijkt me wel iemand die mensen naar de stembus kan trekken. En in principe gaat het alleen daar om: bij een hoge opkomst wordt het voor Trump zeer lastig om te winnen, dan heeft hij er teveel last van dat hij de popular vote niet heeft. Dat zag je ook: Biden haalde veel meer stemmen dan Clinton (81,2 miljoen om 65,8 miljoen). Biden won ook 51% van de stemmen, Clinton bleef op 48% hangen (Trump in zowel 2016 als 2020 46%). Opkomst in 2016 was 55%, in 2020 67%. Nu dreigde weer een lage opkomst met kiezen tussen twee kwaden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In dat geval zal hij zeer waarschijnlijk zijn VP naar voren schuiven… zou erg raar overkomen om dat niet te doen. Dus als je een ander dan Harris wil moet Harris het zelf ook maar ermee eens zijn dat zij niet het stokje overneemt.
Nee, een prima presidentschap. Dat zegt juist iedereen, juist ook degenen die willen dat hij wordt vervangen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:51 schreef Ulx het volgende:
Tja, Harris is toch iemand van die mislukte Biden. Een compleet gefaald presidentschap, anders verving men hem niet.
Het electoraat is wel wat veranderd. Partij keuze is steeds sterker gecorreleerd met opleidingsniveau waar de lager opgeleiden steeds meer Republikeins neigen en hoger opgeleiden Democratisch. Puur daar naar gekeken zou een hogere opkomst niet per se meer traditioneel gunstiger zijn voor de Democraten aangezien hoger opgeleiden een veel vastere kiezersgroep zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik gok ook dat ze met Harris komen. Niet mijn favoriete kandidaat, wel de kandidaat die het makkelijkst iedereen zal overtuigen waarschijnlijk. En echt niet kansloos om te winnen, het lijkt me wel iemand die mensen naar de stembus kan trekken. En in principe gaat het alleen daar om: bij een hoge opkomst wordt het voor Trump zeer lastig om te winnen, dan heeft hij er teveel last van dat hij de popular vote niet heeft. Dat zag je ook: Biden haalde veel meer stemmen dan Clinton (81,2 miljoen om 65,8 miljoen). Biden won ook 51% van de stemmen, Clinton bleef op 48% hangen (Trump in zowel 2016 als 2020 46%). Opkomst in 2016 was 55%, in 2020 67%. Nu dreigde weer een lage opkomst met kiezen tussen twee kwaden.
Harris kan denk ik best die 81 miljoen weer overtuigen op te komen dagen.
Ik zie bij Harris ook geen sprankelende persoonlijkheid, je ziet wel vaker bij succesvolle vrouwen in de politiek dat ze hard en mannelijk gedrag vertonen. Dat is denk ik bij Harris ook wel het geval.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:45 schreef Arcee het volgende:
Ik kan in Harris geen kansrijke kandidaat zien, helaas.
Maar ik laat me graag verrassen.
Ten opzichte van 2020 en 2016? Dat vraag ik me af, zulke zaken verschuiven langzaam over de decennia heen, niet plots in 4 jaar.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het electoraat is wel wat veranderd. Partij keuze is steeds sterker gecorreleerd met opleidingsniveau waar de lager opgeleiden steeds meer Republikeins neigen en hoger opgeleiden Democratisch. Puur daar naar gekeken zou een hogere opkomst niet per se meer traditioneel gunstiger zijn voor de Democraten aangezien hoger opgeleiden een veel vastere kiezersgroep zijn.
Ik zie helemaal niet graag Sanders. Sanders is een eindbaas en goede politicus. Maar hij kan niet Joe vervangen. Hij is ook te oud. Hij is minder populair dan Joe. Hij is te links voor Amerika. Hij heeft zich ook al voor Joe uitgesproken. Ik zie echt geen enkele reden waarom hij het zou moeten doen. Ik heb hem ook zeker geen een keer als kandidaat genoemd. In 2028 zal ik vast wel dit topic komen vervelen met welke progressieve kandidaat het moet worden. Nu is er geen tijd of animo voor.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij een open primary hoort een campagne. Naast dat daar nauwelijks tijd voor is, betekent een campagne ook dat kandidaten hun eigen ideen voor het voetlicht gaan brengen, en dat er informatie naar buiten komt die andere kandidaten belemmert om gekozen te worden.
Kortom, dat draait het uit op dirt en verdeeldheid.
Ik begrijp dat jij graag Sanders ziet, en iemand anders weer graag iemand anders, maar zonder eenheid in de democratische partij, wordt het helemaal moeilijk om van Trump te winnen.
Ze heeft inderdaad altijd gezegd niet te willen, maar een tweede termijn Trump is gevaarlihk voor haar familie. Dit keer zal het Trump wel lukken met spionage van mijn verkiezingscampagne en andere kulargumenten het Obama heel moeilijk te maken. Trump is ten diepste rancuneus en de vernedering op dat diner nog niet vergeten. Dit keer zal het niet zo moeilijk meet zijn wraak te nemen. En ze moet ook overdenken in wat voor land/wereld ze haar kinderen en latere eventuele kleinkinderen wil laten opgroeien.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ten opzichte van 2020 en 2016? Dat vraag ik me af, zulke zaken verschuiven langzaam over de decennia heen, niet plots in 4 jaar.
Michelle Obama krijgt wel het 'uw man heeft Biden eruit gegooid om u president te maken' argument tegen. Maar goed, ze lijkt me helemaal geen kandidaat.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ze heeft inderdaad altijd gezegd niet te willen, maar een tweede termijn Trump is gevaarlihk voor haar familie. Dit keer zal het Trump wel lukken met spionage van mijn verkiezingscampagne en andere kulargumenten het Obama heel moeilijk te maken. Trump is ten diepste rancuneus en de vernedering op dat diner nog niet vergeten. Dit keer zal het niet zo moeilijk meet zijn wraak te nemen. En ze moet ook overdenken in wat voor land/wereld ze haar kinderen en latere eventuele kleinkinderen wil laten opgroeien.
Natuurlijk wil ze niet, maar als men er haar van kan overtuigen dat ze de enige echte kans is?
Heeft ze altijd gezegd, maar tegelijkertijd is nu wel alles anders natuurlijk. De toekomst van de natie staat op het spel. Ik zou het bijna onverantwoord vinden als ze het niet zou doen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je in de VS over hele dunne marges praat. Enkele tien tot honderduizenden stemmen in bepaalde swingstates, de rest doet er feitelijk niet toe. Dan werken dat soort trends ook veel sneller door.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ten opzichte van 2020 en 2016? Dat vraag ik me af, zulke zaken verschuiven langzaam over de decennia heen, niet plots in 4 jaar.
Gelukkig staat de media achter Joequote:
Ja, dat zo'n 140 miljoen mensen voor niks komen stemmen en dat ze daar niet tegen protesteren blijft me verbazen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je in de VS over hele dunne marges praat. Enkele tien tot honderduizenden stemmen in bepaalde swingstates, de rest doet er feitelijk niet toe. Dan werken dat soort trends ook veel sneller door.
Het mooiste zou zijn als ze 4 kandidaten naar voren schuiven, die allemaal gloedvolle speeches mogen geven op het partijcongres over de kracht van de democratische partij en hoe verschrikkelijk een verkiezing van Trump zou zijn voor het land.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij een open primary hoort een campagne. Naast dat daar nauwelijks tijd voor is, betekent een campagne ook dat kandidaten hun eigen ideen voor het voetlicht gaan brengen, en dat er informatie naar buiten komt die andere kandidaten belemmert om gekozen te worden.
Kortom, dat draait het uit op dirt en verdeeldheid.
Ik begrijp dat jij graag Sanders ziet, en iemand anders weer graag iemand anders, maar zonder eenheid in de democratische partij, wordt het helemaal moeilijk om van Trump te winnen.
Lijkt me toch niet al te moeilijk te pareren. Obama heeft zich hier juist flink op de achtergrond gehouden. Qua dat aangaat zou je bijna denken dat hij de weg vrij wilde houden voor Michelle.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Michelle Obama krijgt wel het 'uw man heeft Biden eruit gegooid om u president te maken' argument tegen. Maar goed, ze lijkt me helemaal geen kandidaat.
In 2016 is dat eigenlijk heel erg omgeschoten, en daarna redelijk constant. Zie:quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
quote:The unusual turnout dynamic that could decide the 2024 election
For decades, Democrats have built their electoral strategies on a common assumption: the higher the turnout, the better their chances of winning. But that familiar equation may no longer apply for President Joe Biden in 2024.
A wide array of polls this year shows Biden running best among Americans with the most consistent history of voting, while former President Donald Trump often displays the most strength among people who have been the least likely to vote.
(...)
Merged results from the three most recent national NBC polls, conducted by a bipartisan team of prominent Democratic and Republican pollsters, for instance, found that Biden leads Trump by 4 percentage points among people who voted in both 2020 and 2022. But among those who voted in 2020 but not 2022, Trump led Biden by 12 percentage points. Trump’s lead swelled to 20 percentage points among those who did not vote in either 2020 or 2022. Fully 65% of those who did not vote in either of the past two elections said they disapproved of Biden’s performance in office.
Combined results from recent national New York Times/Siena College polls likewise have found Biden narrowly leading among potential 2024 voters who turned out in 2020 while trailing Trump by double digits among those who did not vote in their previous contest.
(...)
In beginsel eens. Maar je hebt nu natuurlijk wel te maken met buitengewone omstandigheden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:53 schreef KoosVogels het volgende:
Michelle Obama heeft nul bestuurlijke en politieke ervaring. Zo iemand kun je toch niet naar voren schuiven.
Terwijl ik dit schrijf besef ik dit ook gold voor Trump.
Misschien kan ze haar man als adviseur aanstellen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:53 schreef KoosVogels het volgende:
Michelle Obama heeft nul bestuurlijke en politieke ervaring. Zo iemand kun je toch niet naar voren schuiven.
Voor Trump geldt het feitelijk nog steeds.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:53 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk inderdaad dat die man nog nooit een beleidsnota, voorstel of begroting heefr gelezen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 21:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor Trump geldt het feitelijk nog steeds.
Nou ja, met vrienden als Bernie and AOC heeft Biden geen vijanden nodig.quote:Op donderdag 18 juli 2024 19:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij bent niet serieus te nemen. Als we jou moeten geloven zijn alle democraten incompetent of glibberige slangen. Behalve Joe. Joe kan blijkbaar dingen die geen ander kan. Misschien moet je even bij hem aangeven dat het verstandig is om in de komende 4 maanden 4 jaar jonger te worden.
Als een president zijn of haar zaakjes goed voor elkaar heeft, dan is er een goed team met goede adviseurs samengesteld, is de besluitvorming voor iedereen duidelijk en de president zelf moet goed leiding kunnen geven, besluitvaardig zijn en goed kunnen communiceren. Dus als je goed bent in management en in communicatie, dan kan je prima president worden lijkt mij. Politieke ervaring is natuurlijk wel een pr want dan weet je hoe de hazen lopen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:53 schreef KoosVogels het volgende:
Terwijl ik dit schrijf besef ik dat dit ook gold voor Trump.
Waarom nou weer Mark Kelly? Prima kerel hoor maar die komt nog maar net kijken. Doe dan Whitmer, veel ervaring en brengt tenminste nog een hoop stemmen mee in een swing state.quote:Op donderdag 18 juli 2024 18:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Is dat zo onmogelijk? Harris schijnt soms een beetje socially awkward te zijn, maar dat moet ze gewoon omhelzen. Zo van: zie mij weer eens schuiven. Als ze verder een geschikte VP kiest zoals Mark Kelly, dan kan de ticket nog best wat worden. Zo'n campagne kan een frisse wind krijgen. Voor de youth vote hadden de Democraten hun hoop een een beetje op Swift gevestigd, maar voor haar is het natuurlijk veel geloofwaardiger om een Harris aan het publiek te verkopen dan opa Biden die nauwelijks de vliegtuigtrap opkomt.
Je zult hier wat meer uitleg moeten geven. Geen idee waar je op doelt.quote:Op donderdag 18 juli 2024 21:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, met vrienden als Bernie and AOC heeft Biden geen vijanden nodig.
Kamala Harris wordt door sommigen misschien wel als een stadse Democraat gezien. Beide ouders waren wetenschappers. Ze heeft een running mate nodig die bekend staat als iemand met poten in de klei. Dan kom je toch al snel uit op iemand die is opgeklommen uit de armoede in bijvoorbeeld de Rust Belt of een oorlogsheld.quote:Op donderdag 18 juli 2024 21:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom nou weer Mark Kelly? Doe dan Whitmer. Die brengt tenminste nog een hoop stemmen mee in een swing state.
Ik zie hier niks in. Natuurlijk zijn de media geldbelust zo werkt kapitalisme dat is geen goed systeem maar dat terzijde.quote:Op donderdag 18 juli 2024 21:22 schreef AnneX het volgende:
Het is geld mensen. Hebzucht. Macht. Links rechts en overal.
In de tweet worden 5 punten genoemd.
[ x ]
Ze hebben hem de grond ingeboord inzake de Palestina kwestie (al had AOC daar wel een lichtelijke bedreiging voor nodig) en nu gaan ze hem plots verdedigen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 21:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je zult hier wat meer uitleg moeten geven. Geen idee waar je op doelt.
ik heb slecht nieuws inzake Bernie op dat gebied.quote:Op donderdag 18 juli 2024 21:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ben wel nieuwschierig of Biden endorsen die twee nou politiek kapitaal heeft gekost of opgeleverd. Van de ene kant lijkt me dat op het verkeerde paard wedden wat kost. Van de andere kant laten zien dat je kan samenwerken met establishment kandidaten in de toekomst misschien goed uitpakken. Makkelijker deals te sluiten op die manier dan als je elke keer aan de zijlijn staat te roepen hoe het dan wel moet.
Ja natuurlijk verschillen ze daar van mening met hem over. Biden noemt zichzelf een zionist en steunt Israel nog altijd volmondig. So what, als ze voor hem zijn moeten ze volgens jou op elk punt dezelfde mening hebben?quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ze hebben hem de grond ingeboord inzake de Palestina kwestie (al had AOC daar wel een lichtelijke bedreiging voor nodig) en nu gaan ze hem plots verdedigen.
Ik weet niet wat het betekent AOC is voor Gen Z teveel aan de verkeerde kant van het spectrum te vinden? Denk je dat ze te weinig voor Gaza op is gekomen. Is ze cozy met mensen als Joe voor je? Als ze meer wil worden dan ze nu is zal ze wat breder moeten kunnen aanspreken dan ze op dit moment doet. Met hoeveel ze het doelwit is van aanvallen van de rechterkant is wel duidelijk dat ook zij haar potentie zien.quote:ik heb slecht nieuws inzake Bernie op dat gebied.
En AOC is voor Gen Z net teveel aan de verkeerde kant van het spectrum te vinden.
Ja, en van project2025. En van Trump's strafblad. En van...quote:Op donderdag 18 juli 2024 23:02 schreef HoofdZonderEinde69 het volgende:
Wat de dems nu trouwens goed voorelkaar hebben is dat het debat over Bidens eventuele aftreden de RNC en de aftermath van de aanslag wat mediaandacht afpakt.
Ah ok, duidelijk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar bij zon genocide hoor je krekels.
Het is geen best teken dat ze 'subtiel' door liefhebbende democraten gedwongen gevraagd dient te worden om van standpunt te veranderen en dat ze nu Joe aan het steunen is terwijl men juist van hem af wilt (zeker na de aanslag, waar het paniek van het eerste uur is bij de democraten).quote:Op donderdag 18 juli 2024 22:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het betekent AOC is voor Gen Z teveel aan de verkeerde kant van het spectrum te vinden? Denk je dat ze te weinig voor Gaza op is gekomen. Is ze cozy met mensen als Joe voor je? Als ze meer wil worden dan ze nu is zal ze wat breder moeten kunnen aanspreken dan ze op dit moment doet. Met hoeveel ze het doelwit is van aanvallen van de rechterkant is wel duidelijk dat ook zij haar potentie zien.
Sure, die opmerking over Taiwan was heel soft.quote:
Trump weet dat ie bijna gewonnen heeft en de hele GOP zijn kont kust van hem als grote sekteleider. Hij ziet de miljoenen aan corruptie alweer binnenstromen. Daar zou iedereen sereen van worden.quote:
Als de democraten het willen winnen dan moet Obama naar voren worden geschovenquote:Op donderdag 18 juli 2024 23:17 schreef Arcee het volgende:
Bookmakers gaan nu uit van een ruim twee maal grotere kans dat Harris kandidaat wordt voor de Democraten dan Biden.
En van een drie maal grotere kans dat Trump president wordt dan Harris.
Ah ja okay, ik vind dat ook niet sterk. Heb ook in dit topic aangegeven dat ik het een verkeerde keuze vond om Biden te steunen. Maar ze is politica. Gen Z zal er ook nog wel achterkomen dat geen enkele politica ooit 100% altijd al je standpunten even belangrijk kan vinden als jij. Ik begrijp die Biden support wel omdat hij nu na 4 jaar als een kat in het nauw opeens heel linkse voorstellen deed. Zoals rent control. Qua dat aangaat voor progressieven in de democratische partij kan op die manier samenwerken met iemand als Biden meer doen voor hun stemmers dan hem als een baksteen laten vallen en met bijvoorbeeld Harris niks aan policy krijgen. Van de andere kant gezien ik Biden vrijwel kansloos vond, krijg je natuurlijk ook niks als je Biden steunt daarom vond ik het niet slim. Tenminste ik weet natuurlijk niet wat er achter de schermen is besproken ik kan me voorstellen dat juist dit soort acties mocht je ooit meer binnen die partij willen de goodwill kweken die je nodig gaat hebben.quote:Op donderdag 18 juli 2024 23:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Het is geen best teken dat ze 'subtiel' door liefhebbende democraten gedwongen gevraagd dient te worden om van standpunt te veranderen en dat ze nu Joe aan het steunen is terwijl men juist van hem af wilt (zeker na de aanslag, waar het paniek van het eerste uur is bij de democraten).
De Democraten kunnen enkel winnen als ze de Blue Wall in stand houden.quote:
Dat kan nu weer niet, die heeft 2 termijnen gedaan en dan is het klaar.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als de democraten het willen winnen dan moet Obama naar voren worden geschoven
Huh? Hij had het in de pocket met Biden. Bijna alsof hij unopposed President mocht worden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:00 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Trump weet dat ie bijna gewonnen heeft en de hele GOP zijn kont kust van hem als grote sekteleider. Hij ziet de miljoenen aan corruptie alweer binnenstromen. Daar zou iedereen sereen van worden.
Maar goed, hij wordt ook ouder en het kan ineens zichtbaar worden. Achter de schermen slaat ie ook wartaal uit, vergeet namen, loopt maar matig en leest niets en weet niets. Valt ook regelmatig in slaap.
Ja, ze hebben echt een blitz campaign nodig, anders wordt dit niks meer.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Democraten kunnen enkel winnen als ze de Blue Wall in stand houden.
Pennsylvania ziet er al vrij donkerrood uit; Wisconsin idem, Michigan loopt uit richting Trump en in het reeds genoemde Minnesota, dat al spreekwoordelijke eeuwen blauw stemt, is het verschil 0.1.
Zie nu ook dat in New Jersey Trump op +1 staat.
Aangezien de eerdere swing states Nevada, Arizona en Georgia al helemaal dieprood kleuren, ben ik benieuwd hoe ze dit in 5 maanden gaan herstellen.
Dit is mijn voorspelling, ben er vrij zeker van dat het ook het eindresultaat zal zijn.
[ afbeelding ]
Met enige twijfel dat New Jersey uberhaupt blauw blijft.
Gaat nu niet meer lukken vrees ik. Niet met zo'n cultfiguur als Trump als tegenstander en de onzekerheid binnen de Democratische Partij/ het eruit werken van Biden. Daar ga je geen hordes kiezers meer mee enthousiasmeren. Zeker niet met Kamala Harris.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:10 schreef Jojoke het volgende:
De Democraten hebben een nieuwe kandidaat en een blitz campaign nodig om te kunnen winnen.
Ah ja bij Newsmax weten ze wel wat er gaat gebeurenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:33 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
"Open convention with Harris and about 3 others"
Kom maar door met de namen![]()
Party hard!quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:33 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
"Open convention with Harris and about 3 others"
Kom maar door met de namen![]()
Persoonlijk zou ik alleen de mening van studenten willen horen wanneer ik mijn tuin wil laten betegelen. Maar dat ben ik. Iedereen mag ze als hogere macht zien.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 00:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Beetje raar als AOC niet inziet dat ze zich daar tegen moet uitspreken terwijl studenten het wel heel duidelijk zien.
Hogere macht, nee ik denk gewoon dat er meer naar jongeren geluisterd moet worden in de politiek. Uiteindelijk moeten zij het langst met politieke keuzes leven. Daarbij lijken ze in mijn optiek vaak voor te lopen qua denken, is natuurlijk allemaal niet per se gepolijst of werkbaar in de 'echte wereld' maar ik zie daar meer in dan mensen die bijvoorbeeld dingen zeggen als het is nou eenmaal zo.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 01:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende: [..] Persoonlijk zou ik alleen de mening van studenten willen horen wanneer ik mijn tuin wil laten betegelen. Maar dat ben ik. Iedereen mag ze als hogere macht zien. En als Biden inderdaad stopt dan dient AOC weer te draaien. Het is niet best wanneer ze zelfs de plaatselijke pizzakoerier willen inzetten zolang Trump maar verliest. Zelf zou ik daarvoor bedanken om als muurligger te dienen.
Haha het eerste kritische interview in 5 jaar en hij valt keihard door de mand.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 01:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[ x ]
Denken dat je met deze man die de naam van zijn eigen secretary of state vergeet en ze dan maar black man (hij bedoelt blijkbaar Lloyd Austin) noemt meer kans zou maken met whatever er nu uit de hoge hoed komt![]()
Maar met Biden was er eenheid. Natuurlijk heb je geen eenheid als 2/3e van de partij zich doodergert aan elk optreden dit soort geklungel.
Een chte Amerikaanse Christen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 23:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump is nu een godswonder in zn sekte.
Zal best, ik heb de meeste interviews die hij sinds dat debat heeft gegeven gezien en het is gewoon allemaal niks. Zijn communicatie is belabberd. Waarschijnlijk heeft het Witte Huis ook zo slecht gescoord op een presidentsschap dat gewoon heel succesvol was omdat Biden zijn successen gewoon niet goed kon communiceren.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 01:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Haha het eerste kritische interview in 5 jaar en hij valt keihard door de mand.
Heb het hele interview gezien en het was minstens zo slecht als het debat.
Nee dat zou ik echt niet trekkenquote:
Verstandig je wordt echt met de minuut dommer als je het kijkt. Net een of andere vrouw die iets wilde zeggen over scholen die als gevangissen zijn. Dat ze aangevallen was op een school Dus wil ze politie op scholen ofzo.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 03:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee dat zou ik echt niet trekken![]()
Volg MSNBC (met een half oor/oog) die daar aanwezig is, interviews doen en met een studiopanel de RNC en andere onderwerpen analyseert en becommentarieert. De belangrijke sprekers zenden ze geheel of gedeeltlijk uit. Dat soort troep niet.
En soms beelden laat zien zoals Ivanka & Kushner die net arriveren. Melania schijnt te weigeren te spreken. Heb haar ook nog niet gezien.
Moet bij Kid Rock altijd denken aan een aflevering van South Park, waarin Cartman meedoet aan de Special Olympics. Hij 'traint' dan om gehandicapt over te komen en kijkt daarom onder meer aan Kid Rock.quote:
In welke zin? Heb dat nog niet gelezen.quote:
Ach, zo hadden we hier de chauffeur van Pim Fortuyn.quote:
Even teruglezen hierboven. Als je Acyn niet volgt op twitter.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 08:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
In welke zin? Heb dat nog niet gelezen.
Ah, juist. Ik las dit artikel van Paul Jansen namelijk: https://www.telegraaf.nl/(...)n-chaos-voorbij-zijn :quote:Op vrijdag 19 juli 2024 08:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Even teruglezen hierboven. Als je Acyn niet volgt op twitter.
De gebruikelijke rambam en publiek dat in slaap valt.
Toppunt: omhelst een etalagepop / brandweerman on stage n hij negeert dochter Tiffany. Herkent haar niet?
Misschien dat daar wel iets in zit of in ieder dat dat het beeld is dat op dit moment blijft hangen.quote:Terwijl de Democratische partij rollebollend over straat gaan, konden de Republikeinen hun conventie eensgezind afsluiten.
Dat is inderdaad wel opvallend, maar november is nog ver weg. Trump kan nog prima vervallen in z'n oude retoriek.quote:Interessant is dat Trump zijn rivaal president Biden slechts eenmaal noemde. Dat was toch n keer meer dan gepland. Van tevoren was door zijn campagneteam namelijk aangekondigd dat Trump de naam van zijn rivaal niet in de mond zou nemen.
Als ik daar zou moeten staan, zou ik denk ik iets heel diks op allebei mijn oren plakken. Wat dat betreft snap ik het nog wel...quote:
Ik moet de hele tijd denken aan de Ellen Jamesians van life according to garp. Een vrouw wiens tong afgesneden is door haar verkrachter en vervolgens een cult kreeg die hun tong er zelf uit sneden, en dat vond ze dan weer kut. Maar ik vind het wel een slappe versie, ik vind dat ze minstens een stukje uit hun oor moeten snijden en/of er door heen schietenquote:
Sick shitquote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil graag uit deze tijdlijn stappen.
Totdat ze erachter komen dat het ineens gaat om hun vrouw, tante of buurman.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sick shit
Mocht dat doorgaan dan ga je een humanitaire catastrofe krijgen waar je u tegen zegt. En mensen zullen er nog voor gaan juichen ook. Ook hier op Fok.
Hoe zo is dat natuurlijk. Dat lijkt me het kwalijke.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
het slaat lekker aan als slogan natuurlijk
Ik denk als ze van die vierkante borden uitdelen waarop staat we are proud frogs dat ze het ook omhoog houdenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Waar hebben we dat eerder gezien, even aan Mike Godwin vragenquote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:53 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind die idolatie onder de Republikeinen voor Trump wel heel eng om te zien hoor. Geen enkele rem meer op de macht van Trump binnen de partij.
Is dat echt? Serieus?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had ook nooit gedacht dat Idiocracy een documentaire zou zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
Hulk Hogan die z'n shirt verscheurt terwijl hij Trump z'n held noemt en 'Make Americe Great Again' schreeuwt is toch wel illustratief voor het circus dat de Republikeinse partij tegenwoordig is.
Immigratie in een land waar al die witte mensen een migratie achtergrond hebben en hun kandidaat een migratie achtergrond en een strafblad heeft. Voor de goede orde, he?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe zo is dat natuurlijk. Dat lijkt me het kwalijke.
Ik snap nog steeds niet zo goed waar de huidige politieke stroming het idee vandaan krijgt dat immigratie the root of all evil is. Dat superioriteitsgevoel samen met een angst voor verandering gecombineerd met het gras is groener bij de buren gevoel aangewakkerd door social media, is toch niet zo moeilijk doorheen te prikken dacht ik?
Waarom dat de afgelopen 20-30 jaar nou ineens steeds belangrijker moet zijn en steeds meer op de spits gedreven wordt door populistisch rechts snap ik ook niet nee. Wat ik wel snap is dat het zo'n beetje de oudste beste en makkelijkste truc is om mensen aan je te binden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe zo is dat natuurlijk. Dat lijkt me het kwalijke.
Ik snap nog steeds niet zo goed waar de huidige politieke stroming het idee vandaan krijgt dat immigratie the root of all evil is. Dat superioriteitsgevoel samen met een angst voor verandering gecombineerd met het gras is groener bij de buren gevoel aangewakkerd door social media, is toch niet zo moeilijk doorheen te prikken dacht ik?
Idiocracy is tenminste nog vermakelijk. Dat kun je van dit niet zeggen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik had ook nooit gedacht dat Idiocracy een documentaire zou zijn.
"America came to be known as the land of the free, which must have been a suprise to all of the slaves" - philomena cunkquote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Immigratie in een land waar al die witte mensen een migratie achtergrond hebben en hun kandidaat een migratie achtergrond en een strafblad heeft. Voor de goede orde, he?
Het komt wel allemaal over als een niet zo goed bedacht script van een film inderdaad. Zo'n flimsy C-film met een onwaarschijnlijk verhaal.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Deze docu is het kijken waard: ‘Nobody Speak’quote:
Ik heb de documentaire gezien.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze docu is het kijken waard: ‘Nobody Speak’
Over de sextape van Hogan. Zowel bizar hilarisch als extreem verontrustend.
En wie steunde Hogan financieel? En wie zit er achter Vance? Peter Thiel.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze docu is het kijken waard: ‘Nobody Speak’
Over de sextape van Hogan. Zowel bizar hilarisch als extreem verontrustend.
Ook zo'n eng mannetje, die Thiel.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wie steunde Hogan financieel? En wie zit er achter Vance? Peter Thiel.
De dems zijn meer naar 'links' geschoven dan dat de Reps naar 'rechts' zijn opgeschoven.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Idiocracy is tenminste nog vermakelijk. Dat kun je van dit niet zeggen.
Krankzinnig hoe de GOP is gekaapt door MAGA-waanzinnigen. Ik was al nooit fan van de Republikeinen, maar dat had vooral te maken met inhoudelijke bezwaren. Op sociaal en economisch vlak was de GOP veelal te rechts naar mijn smaak, ook toen de partij onder leiding stond van figuren zoals Bush, McCain en Romney.
Maar met de totale waanzin van MAGA kan ik echt helemaal niks.
Eh nee. Het is toch niet Michelle Obama's fout dat de Dems Biden opgaven en vervolgens de hele campagne stuksloegen voordat ze een nieuwe kandidaat hadden? Er zijn bij de muitende senators en afgevaardigden ook vast betere kandidaten te vinden. Trouwens, als ze niet wil moet ze het ook niet doen. Da's vragen om problemen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In beginsel eens. Maar je hebt nu natuurlijk wel te maken met buitengewone omstandigheden.
Bijzonder inderdaad hoe de Dems zichzelf getorpedeerd hebben. Dat gaat, in tegenstelling tot wat ze zelf denken, ook niet meer weg. Zeker als het Harris wordt zal ze bekend komen te staan als de aangewezene in plaats van de gekozene.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eh nee. Het is toch niet Michelle Obama's fout dat de Dems Biden opgaven en vervolgens de hele campagne stuksloegen voordat ze een nieuwe kandidaat hadden? Er zijn bij de muitende senators en afgevaardigden ook vast betere kandidaten te vinden. Trouwens, als ze niet wil moet ze het ook niet doen. Da's vragen om problemen.
Geen idee, zou kunnen. Heel goed mogelijk dat bijvoorbeeld economische agenda van de huidige GOP een stuk minder rechts is dan voorheen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:29 schreef Donaldson het volgende:
[..]
De dems zijn meer naar 'links' geschoven dan dat de Reps naar 'rechts' zijn opgeschoven.
[ afbeelding ]
https://jabberwocking.com(...)rals/comment-page-4/
Euh ja. Je hebt de situatie dat er een opperdebiel aan de macht dreigt te komen die een christen-facistische dictatuur wil vestigen. Het is nog maar de vraag of er in 28 nog vrije en eerlijke verkiezingen zijn als Trump het wint.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eh nee. Het is toch niet Michelle Obama's fout dat de Dems Biden opgaven en vervolgens de hele campagne stuksloegen voordat ze een nieuwe kandidaat hadden? Er zijn bij de muitende senators en afgevaardigden ook vast betere kandidaten te vinden. Trouwens, als ze niet wil moet ze het ook niet doen. Da's vragen om problemen.
Het leger staat aan de kant staat aan de grondwet. Maar een Trump lijkt me wel iemand die getrouwen op de juiste plekken zet zodat het leger loyaal is aan de president.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Wie zou eigenlijk een burgeroorlog winnen de GOP of de DEM aanhangers? En aan welke kant staat het leger?
De klassieke militair officier zegt “ik heb trouw gezworen aan de grondwet” en is dus tegen beide. Maar met heb benoemingenbeleid van Trump (loyaliteit boven competentie) moet ik het nog maar even zien:quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Wie zou eigenlijk een burgeroorlog winnen de GOP of de DEM aanhangers? En aan welke kant staat het leger?
Photoshop??quote:Op vrijdag 19 juli 2024 09:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Oorlogen zijn van de rijken, het vechten is aan de armen. Het Amerikaanse leger is vooral gevuld met mensen uit de lagere middenklasse. Die zullen overwegend Republikeins zijn. Ook dit onderzoek uit 2019 maakt duidelijk dat het vooral traditioneel Republikeinse staten zijn die de soldaten leveren: https://watson.brown.edu/(...)20of%20War_FINAL.pdfquote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
We noemen dit een Erdogantje doen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het leger staat aan de kant staat aan de grondwet. Maar een Trump lijkt me wel iemand die getrouwen op de juiste plekken zet zodat het leger loyaal is aan de president.
Lees het relaas over Jan 6 nog maar even terug en Milley's positie.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De klassieke militair officier zegt “ik heb trouw gezworen aan de grondwet” en is dus tegen beide. Maar met heb benoemingenbeleid van Trump (loyaliteit boven competentie) moet ik het nog maar even zien:
Nope.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:48 schreef Aikara het volgende:
[..]
Photoshop??
Indien niet, ongelofelijk dat we nog 'mogen' meemaken dat in een Westers land geroepen wordt om massa deportatie. Je zou die mensen bijna een paar jaartjes concentratiekamp toewensen.
Moreel en politiek volledig failliet dat land!
Als dit daadwerkelijk echt is dan moeten we concluderen dat er weer een Rubicon is overgestoken. Dit is namelijk gewoon nazi-retoriek. Kan er niets anders van maken.quote:
Ja, als ze nu nog 2 maanden gaan ruzin wie de vervanger van Biden moet worden dan is het echt hopeloos verloren.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Ja man. Nog langer met mekaar rollebollen. Eenheid uitstralen. Nu! Kandidaat kiezen en gaan met die banaan.
Last van jeuk? Canesten Gyno!quote:
Zat net te kijken om hoeveel mensen het zou gaan en dan kom je uit op ergens tussen de 10 en 15 miljoen. Dat is ongeveer net zoveel als het aantal mensen dat tijdens de split van India en Pakistan ontheemd raakten. En dat was ook de grootste migratiestroom van de afgelopen 200k jaar. De hoeveelheid ellende en ontwrichting die deze Republikeinse fantasie op zou leveren in de VS en de landen er om heen zal dan ook echt ongekend worden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als dit daadwerkelijk echt is dan moeten we concluderen dat er weer een Rubicon is overgestoken. Dit is namelijk gewoon nazi-retoriek. Kan er niets anders van maken.
Vast wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:09 schreef Breekfast het volgende:
Hebben de Democraten trouwens een populaire gouverneur in n van de swing states?
Het zou overigens alleen gaan om illegale immigranten.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zat net te kijken om hoeveel mensen het zou gaan en dan kom je uit op ergens tussen de 10 en 15 miljoen. Dat is ongeveer net zoveel als het aantal mensen dat tijdens de split van India en Pakistan ontheemd raakten. En dat was ook de grootste migratiestroom van de afgelopen 200k jaar. De hoeveelheid ellende en ontwrichting die deze Republikeinse fantasie op zou leveren in de VS en de landen er om heen zal dan ook echt ongekend worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |