abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214327788

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (48)
Independents (3)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_214327963
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 13:25 schreef speknek het volgende:
[ x ]

Oefff lijkt nu toch wel Joever
Biden heeft gezegd dat als de polls aangeven dat er voor hem geen winst in zit hij op zal stappen dus ik neem aan dat hij dat ook zal doen. Het blijft natuurlijk ook niet houdbaar als de hele partijtop zich tegen hem gekeerd heeft.

Gaat Harris worden dan ....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214327975
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Biden heeft gezegd dat als de polls aangeven dat er voor hem geen winst in zit hij op zal stappen dus ik neem aan dat hij dat ook zal doen. Het blijft natuurlijk ook niet houdbaar als de hele partijtop zich tegen hem gekeerd heeft.

Dat heeft Biden niet gezegd.
pi_214327985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat heeft hij gezegd in een interview. Hij zei als Harris beter scoort dan ik maar ik heb nog een kans dan geef ik niet op. Maar hij gaf ook aan als hij geen kans meer heeft dat hij opgeeft. Alleen kan hij lang volhouden dat hij een kans heeft omdat hij zegt niet in peilingen te geloven. Net als Trump zegt hij kijk ik kan Arena's vullen :')
pi_214327988
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
twitter

quote:
President Joe Biden on Thursday said that nothing would make him reconsider his decision to remain in the 2024 presidential election contest unless polling data showed "there's no way you can win."

"No one's saying that," Biden said in a stage whisper during a news conference in Washington, D.C. "No poll says that."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214327992
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niet automagisch vziw, de huidige situatie is dat Biden in de primary is gekozen, als die wegvalt dan moet er, volgens mij, bij de conventie voor een nieuwe kandidaat worden gestemd. Dat kan Harris zijn, natuurlijk, maar er kan ook een andere kandidaat opstaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2024 14:32:53 ]
pi_214328009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat heeft hij gezegd in een interview. Hij zei als Harris beter scoort dan ik maar ik heb nog een kans dan geef ik niet op. Maar hij gaf ook aan als hij geen kans meer heeft dat hij opgeeft. Alleen kan hij lang volhouden dat hij een kans heeft omdat hij zegt niet in peilingen te geloven. Net als Trump zegt hij kijk ik kan Arena's vullen :')
Dus heeft hij het niet gezegd.
pi_214328030
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet automagisch vziw, de huidige situatie is dat Biden in de primary is gekozen, als die wegvalt dan moet er, volgens mij, bij de conventie voor een nieuwe kandidaat worden gestemd. Dat kan Harris zijn, natuurlijk, maar er kan ook een andere kandidaat opstaan.
Mss niet automatisch maar er komt weer gedonder als dat niet zo is.
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2024 @ 14:39:52 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214328047
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oude mannen kunnen inderdaad in korte tijd achteruit gaan. Kan met Trump ook zomaar gebeuren.
Het probleem is alleen is dat niemand er moeilijk over doet dat Trump tijdens de RNC en ook tijdens zijn proces in slaap dommelt. Dan is het ineens "normaal". Zelfs de Dems doen er niets mee. En als ze dit al niet intikken...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214328061
Intussen is George Conway zijn Anti-Psychopath Political Action Committee begonnen:

twitter
pi_214328063
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 13:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het betekent nog steeds niet dat een andere kandidaat dat beter gaat doen.

Waarop baseert men die aanname?
Ik zeg niet dat een ander het gegarandeerd beter doet, maar dat het niet slechter kan. Niets te verliezen, dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214328065
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dus heeft hij het niet gezegd.
Jawel kijk maar wat kijkertje postte.

quote:
President Joe Biden said nothing would make him reconsider his decision to remain in the 2024 presidential election contest unless polling data showed “there’s no way you can win.”
Biden’s statement was in response to a reporter who asked him if he would reconsider his vow to stay in the race if his campaign team “came back and showed you data that” Vice President Kamala Harris “would fare better against former President Donald Trump.”
Maar zoals ik ook al zei hij heeft al aangegeven geen vertrouwen te hebben in peilingen. Dus op die manier geeft hij zichzelf flink ruimte om toch in de race te blijven ook al verliest hij in een landslide.

Toch denk ik nu vrijwel de hele partij hem zat is en hij een goed excuus heeft om te droppen dat hij vast wel wat realiteit kan zien. Als hij nu gaat en het stokje doorgeeft heeft hij een prachtige legacy. Blijft hij plakken verneukt hij alles waar hij 50 jaar voor gewerkt heeft. Komt hij in het boekje als de totale dwaas die het land volledig in handen van de Republikeinse fascistenclub duwde.
pi_214328067
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het probleem is alleen is dat niemand er moeilijk over doet dat Trump tijdens de RNC en ook tijdens zijn proces in slaap dommelt. Dan is het ineens "normaal". Zelfs de Dems doen er niets mee. En als ze dit al niet intikken...
Jij wil dat de Democraten dezelfde standaarden aan gaan hangen als de Republikeinen? Je hoopt echt dat ze naar dat niveau afzakken?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 18 juli 2024 @ 14:45:35 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214328089
quote:

[..]
Dat is ook het punt niet.
pi_214328092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jawel kijk maar wat kijkertje postte.
[..]
Maar zoals ik ook al zei hij heeft al aangegeven geen vertrouwen te hebben in peilingen. Dus op die manier geeft hij zichzelf flink ruimte om toch in de race te blijven ook al verliest hij in een landslide.

Toch denk ik nu vrijwel de hele partij hem zat is en hij een goed excuus heeft om te droppen dat hij vast wel wat realiteit kan zien. Als hij nu gaat en het stokje doorgeeft heeft hij een prachtige legacy. Blijft hij plakken verneukt hij alles waar hij 50 jaar voor gewerkt heeft. Komt hij in het boekje als de totale dwaas die het land volledig in handen van de Republikeinse fascistenclub duwde.
Nu zal ongetwijfeld de kruistocht tegen hem ook niet geholpen hebben in de polls maar dat zal ook niet veranderen als ze niet duidelijk achter hem gaan staan.
pi_214328093
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mss niet automatisch maar er komt weer gedonder als dat niet zo is.
Als Biden terugtreed is er sowieso gedonder. Dat is onvermijdelijk vanwege de enormiteit van die stap.
pi_214328102
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als Biden terugtreed is er sowieso gedonder. Dat is onvermijdelijk vanwege de enormiteit van die stap.
Oh ja dat komt er sws bij. Van kandidaat veranderen vlak voor de verkiezingen is sws een zwaktebod.
pi_214328147
Biden is de zittende president, en heeft daarbij prima beleid gevoerd.

Als je die als democraat wil vervangen omdat hij oud is, dan verdien je het ook wel om de verkiezingen te verliezen (wat dan uiteraard ook gebeurt).
pi_214328169
quote:

[..]
Dat is ook extreem zwak een beetje ja maar hunnie spelen. Trump is duidelijk fitter.
Sowieso doet het ook niks om de 2/3e van de democratische stemmers die Biden niet zien zitten te motiveren.

Het hele idee om alleen maar Trump af te zeiken is gewoon gespeeld. Dat werkt niet, iedereen weet dat Trump een waardeloze kandidaat is. Daarom moet je er een degelijk iemand tegenover zetten.
Niet iemand waar de Republikeinen net zo makkelijk kunnen deflecteren kijk naar Sleepy Joe.

Dat hele onze man is niet Trump en iedereen moet op hem stemmen anders ben je een debiel is geen strategie voor de toekomst. Het werkte met de Biden van 4 jaar terug omdat Trump COVID verneukte en iedereen Tump strontzat was.
pi_214328175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:51 schreef luxerobots het volgende:

Als je die als democraat wil vervangen omdat hij oud is, dan verdien je het ook wel om de verkiezingen te verliezen (wat dan uiteraard ook gebeurt).
Precies en het is niet alsof de partijtop denkt dat hij ineens ongeschikt is, het gebeurt op grond van polls.
pi_214328177
Met Biden gaan ze sowieso verliezen. Zonder Biden maken ze nog een kansje. Dus ik zou dat laatste met beide handen aangrijpen, gezien de noodzaak om te winnen.
pi_214328195
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:56 schreef Jojoke het volgende:
Met Biden gaan ze sowieso verliezen. Zonder Biden maken ze nog een kansje. Dus ik zou dat laatste met beide handen aangrijpen, gezien de noodzaak om te winnen.
Leuke mening maar ik denk dat ze meer kans gemaakt zouden hebben als ze zich niet tegen hem gekeerd hadden en vol achter hem waren blijven staan. Die kans is nu verkeken.
pi_214328217
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Precies en het is niet alsof de partijtop denkt dat hij ineens ongeschikt is, het gebeurt op grond van polls.
Polls zitten er vaak naast en kunnen ook weer snel veranderen.

Als de democraten willen winnen, laten ze Biden zitten.

Als Biden echt weg moet (bijvoorbeeld als doctoren vaststellen dat hij een ernstige/progressieve ziekte heeft), dan moet Harris het overnemen. Zij is de vicepresident en staat al op het ticket.

Ik ben het met Lichtman eens.
pi_214328236
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als Biden echt weg moet (bijvoorbeeld als doctoren vaststellen dat hij een ernstige/progressieve ziekte heeft), dan moet Harris het overnemen. Zij is de vicepresident en staat al op het ticket.

Oh ik ook hoor. Het probleem is dat ze hun eigen ruiten ingegooid hebben door hem af te vallen.
pi_214328237
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nu zal ongetwijfeld de kruistocht tegen hem ook niet geholpen hebben in de polls maar dat zal ook niet veranderen als ze niet duidelijk achter hem gaan staan.
Een kruistocht was het natuurlijk niet. Kruistocht impliceert een bijna gelovige drang. Terwijl dit natuurlijk een volledig pragmatische roep om een wissel is. Was Biden nog zoals 4 jaar terug zou ik er zeker voor zijn hem gewoon voor re-election te laten gaan. Want het ging wat mij betreft prima onder hem.

Maar hij is niet meer de Biden van 2020. Als hij wel die Biden was of is dan zou hij deze aanval op zijn kandidatuur gewoon makkelijk pareren. Het is ook niet zo dat hij geen bondgenoten heeft. 1/3e van de leden wil hem nog graag zien. AOC en Bernie probeerden hem rugdekking op links te verschaffen. Ongetwijfeld zijn er genoeg middenkandidaten die in ruil voor wat macht hem prima een kansloze race willen laten runnen. Hell hij kan waarschijnlijk nog steun uit het Republikeinse kamp halen, die hebben echt een droomkandidaat aan Biden.
Ongeschikt én establishment én een kandidaat waar niemand echt voor warmloopt.
pi_214328252
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Leuke mening maar ik denk dat ze meer kans gemaakt zouden hebben als ze zich niet tegen hem gekeerd hadden en vol achter hem waren blijven staan. Die kans is nu verkeken.
Ik betwijfel het, want dat het niet top gaat met Biden is gewoon niet meer te verbergen. Maar inderdaad, de kans is nu sowieso verkeken. Als Biden doorgaat, moeten Schumer, Schiff en Pelosi uitleggen waarom dat toch een goed idee is. Dat is niet te doen natuurlijk.
pi_214328290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik betwijfel het, want dat het niet top gaat met Biden is gewoon niet meer te verbergen. Maar inderdaad, de kans is nu sowieso verkeken. Als Biden doorgaat, moeten Schumer, Schiff en Pelosi uitleggen waarom dat toch een goed idee is. Dat is niet te doen natuurlijk.
Dat het een oude man is die er niet jonger op wordt valt idd niet te verbergen maar het is niet alsof hij nu ineens mentaal ongeschikt of zo. Geen Democraat die dat beweert. De polls gaven na het debat geen schokkende verschuiving aan en als ze achter hem waren blijven staan hadden ze het probleem niet groter gemaakt zoals nu is gebeurd.
pi_214328320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:51 schreef luxerobots het volgende:

Je hoeft deze pertinenete onzin niet te blijven herhalen. Biden wordt niet vervangen omdat hij oud is. Kiezers gaan de democraten niet afstraffen omdat de democraten naar de kiezer luisteren.

Je wordt juist met de grond gelijk gemaakt als je zo hard alle signalen negeert en terecht.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die Lichtman heeft er echt geen verstand van. Kan niet wachten om te lachen als hij na de verkiezing zijn model aan moet passen. Hilarisch dat zon man denkt een orakel te zijn omdat hij een paar 50/50's achter elkaar goed gokte. Sowieso moet je extreem veel scepsis hebben als een historicus beweert dat hij toekomstvoorspellingen kan maken! Dat kan helemaal niet, zo werkt dat niet.
pi_214328388
twitter

Dit soort uitspraken bij CNN :')
  donderdag 18 juli 2024 @ 15:21:07 #30
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214328410
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Pareltje weer hoor van CNN :')
Hoe krijgen ze het allemaal uit hun bek....
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2024 @ 15:31:07 #31
3928 Ulx
pi_214328478
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil dat de Democraten dezelfde standaarden aan gaan hangen als de Republikeinen? Je hoopt echt dat ze naar dat niveau afzakken?
Een plastic picnicmes meenemen naar een gevecht met pistolen is misschien eervol, maar ik betwijfel of het echt succes op gaat leveren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214328492
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een plastic picnicmes meenemen naar een gevecht met pistolen is misschien eervol, maar ik betwijfel of het echt succes op gaat leveren.
Ik bedoel dat jij wil dat de Democraten een net zo slechte keus maken als de Republikeinen voor hun presidentskandidaat.
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2024 @ 15:39:33 #33
3928 Ulx
pi_214328529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik bedoel dat jij wil dat de Democraten een net zo slechte keus maken als de Republikeinen voor hun presidentskandidaat.
Waarom werkt het voor die partij wel?
Wat doen zij anders?
pi_214328532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat doen zij anders?
Ze hebben kiezers die minder kritisch zijn, die zoeken naar een 'grote leider' en gewoon minder principes hebben. Totaal andere achterban, de democraten zijn, zeker de linkervleugel, veel idealistischer.
pi_214328537
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat doen zij anders?
Ze hebben een realityshow kandidaat die van politiek een soort realityshow kan maken.
Biden is niet dat type kandidaat. Waarom denk je dat Biden op Trump lijkt?
pi_214328563
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Echt mooi dit, ze hadden de kans nu allemaal hun mond te houden en de Reps het werk te kunnen laten doen met hun project 2025 gedoe en daar mee aan de haal te gaan, maar in plaats daarvan gaan ze lekker door met "Biden oud".

En wederom komt er niemand met een plan of kandidaat of wat dan ook terwijl we steeds dichterbij de convention en verkiezingen komen. Man, man, man.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_214328575
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je hoeft deze pertinenete onzin niet te blijven herhalen. Biden wordt niet vervangen omdat hij oud is. Kiezers gaan de democraten niet afstraffen omdat de democraten naar de kiezer luisteren.

Je wordt juist met de grond gelijk gemaakt als je zo hard alle signalen negeert en terecht.
Je snapt het probleem niet van het vervangen van de president. Dan heb je dus een nieuw gezicht, iemand waar de kiezer veel minder/geen band mee heeft.

quote:
Die Lichtman heeft er echt geen verstand van. Kan niet wachten om te lachen als hij na de verkiezing zijn model aan moet passen. Hilarisch dat zon man denkt een orakel te zijn omdat hij een paar 50/50's achter elkaar goed gokte. Sowieso moet je extreem veel scepsis hebben als een historicus beweert dat hij toekomstvoorspellingen kan maken! Dat kan helemaal niet, zo werkt dat niet.
Lichtman kijkt naar historische factoren die aangeven wie president wordt. Biden is de zittende president, dat is een voordeel, net als dat het economisch mee zit.

En nee, Biden is niet charismatisch, maar dat is Trump ook niet.

Maar goed, waarom zou ik niet naar Lichtman luisteren, maar wel naar fokker 'Lord-Ronddraai'?
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2024 @ 15:50:40 #38
3928 Ulx
pi_214328582
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze hebben een realityshow kandidaat die van politiek een soort realityshow kan maken.
Biden is niet dat type kandidaat. Waarom denk je dat Biden op Trump lijkt?
Geen idee, zeg het maar. De Dems hebben vooral over Biden en dat hij oud is en zo. En de consensus is dat ze dat niet over Trump mogen zeggen. Geloof ik.
  donderdag 18 juli 2024 @ 15:53:16 #39
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214328598
Ik las net dat de kijkcijfers van RNC een kwart lager zijn (issie weer, 20-30% ;) ) dan in 2016..

Het zou ook hierdoor kunnen komen...

twitter
pi_214328599
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:47 schreef OMG het volgende:

[..]
Echt mooi dit, ze hadden de kans nu allemaal hun mond te houden en de Reps het werk te kunnen laten doen met hun project 2025 gedoe en daar mee aan de haal te gaan, maar in plaats daarvan gaan ze lekker door met "Biden oud".

En wederom komt er niemand met een plan of kandidaat of wat dan ook terwijl we steeds dichterbij de convention en verkiezingen komen. Man, man, man.
En NBC is niet veel beter

twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2024 @ 15:55:29 #41
3928 Ulx
pi_214328616
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:47 schreef OMG het volgende:

[..]

Maar dat zou gemeen zijn. Alles van Biden moet namelijk beter zijn. Helaas als je daardoor onnodig verliest, maar zie het als voetbal: wil je prijzen winnen met lelijk spel, of verliezen met aanvallend voetbal? Verliezen toch zeker?
pi_214328672
Blijft toch frappant om zoveel posters constant de media de schuld te geven. Wat een onmacht zeg, heb je dan echt nul principes? Walgelijk gedrag.

Biden was een goede kandidaat in 2020 en een goede president. Maar dat was toen. Dit is nu. Hij is nu te oud en dat gaat alleen maar erger worden, de kiezer heeft dat gezien en gaat dat binnen nu en 4 maanden niet meer vergeten. Als dat eerste rampzalige debat daadwerkelijk een uitzondering was, dan had dat nog gekund. Kiezers hebben zeer korte geheugens. Maar het debat-optreden wordt niet alleen maar meer regel dan uitzondering in de komende maanden, dat geldt ook voor de komende 4 jaar. Zelfs de meest domme kiezer weet dat dit niet beter gaat worden en de aftakeling alleen maar sneller en sneller gaat. Het voelt als een belediging om gevraagd te worden om op zo iemand te stemmen, alsof je volledig blind bent.

Als Biden blijft, wint Trump met een landslide en verliezen de Democraten ook de Senaat. Schiff en Pelosi weten dat.
pi_214328698
Oh en de wanhopige poging van de Biden-campagne om nog een wit voetje te halen bij de extremisten van de partij geeft precies aan wat er mis is. Op elk gebied de verkeerde keuze gemaakt, de slechtste presidentscampagne die ik ooit heb gezien. Slechter dan McCain die Palin koos als VP. Biden's campagne liet de extreme kant van de partij in 2020 letterlijk links liggen en dat was de juiste keuze.

Ik heb in dit topic regelmatig geroepen dat Biden veel meer moest doen om campagne te voeren, veel meer persco's speeches en interviews. Als hij echt nog superscherp was en niet veranderd sinds 2020 had hij dat dan kunnen laten zien. Zoals bij het traditionele interview tijdens de Superbowl. Absurde beslissing om dat af te zeggen. Nu weet ik in ieder geval waarom, maar het is dus duidelijk dat Biden begin dit jaar al uit de race had moeten stappen. Dat was het beste moment geweest, het tweede beste moment is nu.
pi_214328705
Hier wordt een (Republikeinse) stemmer toch schizofreen van.
twitter
pi_214328749
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar dat zou gemeen zijn. Alles van Biden moet namelijk beter zijn. Helaas als je daardoor onnodig verliest, maar zie het als voetbal: wil je prijzen winnen met lelijk spel, of verliezen met aanvallend voetbal? Verliezen toch zeker?
Je denkt oprecht dat Biden een kans heeft om te winnen?
pi_214328765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je denkt oprecht dat Biden een kans heeft om te winnen?
Hij HAD een kans om te winnen. Die kans is een stuk minder geworden door het verlies van het vertrouwen van zijn eigen partij. De kans dat een ander gaat winnen is er niet groter op geworden.
pi_214328776
quote:
82s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hij HAD een kans om te winnen. Die kans is een stuk minder geworden door het verlies van het vertrouwen van zijn eigen partij.
Andersom, hij heeft het vertrouwen van zijn eigen partij verloren door zijn rampzalige optreden en campagne.
pi_214328782
Als zwarte Amerikaanse vrouw en/of hispanic…dan wist ik het wel:
Terug naar de plantage: klaarliggen en staan voor de witte man.
twitter
pi_214328841
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Andersom, hij heeft het vertrouwen van zijn eigen partij verloren door zijn rampzalige optreden en campagne.
Allemaal op grond van perceptie, niet op grond van zijn capaciteiten als president. Die zijn nog steeds hetzelfde.

De perceptie van Harris zal echt niet beter zijn en haar capaciteiten als president zijn een stuk minder.
pi_214328863
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Allemaal op grond van perceptie, niet op grond van zijn capaciteiten als president. Die zijn nog steeds hetzelfde.
We weten dus dat dat niet waar is. Het heeft geen zin om op z'n Trumps op de media gaan schelden en die de schuld van alles geven.

Waarom is kritiek op de partij verboten? Is er nul zelfreflectie? Ik heb Biden in dit topic regelmatig verdedigd omdat hij volgens posters in dit topic niet links/progressief genoeg zou zijn. Maar nu ineens is alle kritiek op Biden taboe? Denk toch eens voor jezelf na in plaats van alleen maar in de twitter bubbel te leven.

Ja Harris is ook heel slecht, daarom was haar keuze voor VP al onzin en zou een keuze om haar als kandidaat naar voren te schuiven ook dom zijn. Dat weten de Democraten zelf ook wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')