Biden heeft gezegd dat als de polls aangeven dat er voor hem geen winst in zit hij op zal stappen dus ik neem aan dat hij dat ook zal doen. Het blijft natuurlijk ook niet houdbaar als de hele partijtop zich tegen hem gekeerd heeft.quote:
Dat heeft Biden niet gezegd.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Biden heeft gezegd dat als de polls aangeven dat er voor hem geen winst in zit hij op zal stappen dus ik neem aan dat hij dat ook zal doen. Het blijft natuurlijk ook niet houdbaar als de hele partijtop zich tegen hem gekeerd heeft.
Gaat Harris worden dan ....
Dat heeft hij gezegd in een interview. Hij zei als Harris beter scoort dan ik maar ik heb nog een kans dan geef ik niet op. Maar hij gaf ook aan als hij geen kans meer heeft dat hij opgeeft. Alleen kan hij lang volhouden dat hij een kans heeft omdat hij zegt niet in peilingen te geloven. Net als Trump zegt hij kijk ik kan Arena's vullenquote:
quote:
quote:President Joe Biden on Thursday said that nothing would make him reconsider his decision to remain in the 2024 presidential election contest unless polling data showed "there's no way you can win."
"No one's saying that," Biden said in a stage whisper during a news conference in Washington, D.C. "No poll says that."
Niet automagisch vziw, de huidige situatie is dat Biden in de primary is gekozen, als die wegvalt dan moet er, volgens mij, bij de conventie voor een nieuwe kandidaat worden gestemd. Dat kan Harris zijn, natuurlijk, maar er kan ook een andere kandidaat opstaan.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Biden heeft gezegd dat als de polls aangeven dat er voor hem geen winst in zit hij op zal stappen dus ik neem aan dat hij dat ook zal doen. Het blijft natuurlijk ook niet houdbaar als de hele partijtop zich tegen hem gekeerd heeft.
Gaat Harris worden dan ....
Dus heeft hij het niet gezegd.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat heeft hij gezegd in een interview. Hij zei als Harris beter scoort dan ik maar ik heb nog een kans dan geef ik niet op. Maar hij gaf ook aan als hij geen kans meer heeft dat hij opgeeft. Alleen kan hij lang volhouden dat hij een kans heeft omdat hij zegt niet in peilingen te geloven. Net als Trump zegt hij kijk ik kan Arena's vullen
Mss niet automatisch maar er komt weer gedonder als dat niet zo is.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet automagisch vziw, de huidige situatie is dat Biden in de primary is gekozen, als die wegvalt dan moet er, volgens mij, bij de conventie voor een nieuwe kandidaat worden gestemd. Dat kan Harris zijn, natuurlijk, maar er kan ook een andere kandidaat opstaan.
Het probleem is alleen is dat niemand er moeilijk over doet dat Trump tijdens de RNC en ook tijdens zijn proces in slaap dommelt. Dan is het ineens "normaal". Zelfs de Dems doen er niets mee. En als ze dit al niet intikken...quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oude mannen kunnen inderdaad in korte tijd achteruit gaan. Kan met Trump ook zomaar gebeuren.
Ik zeg niet dat een ander het gegarandeerd beter doet, maar dat het niet slechter kan. Niets te verliezen, dus.quote:Op donderdag 18 juli 2024 13:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het betekent nog steeds niet dat een andere kandidaat dat beter gaat doen.
Waarop baseert men die aanname?
Jawel kijk maar wat kijkertje postte.quote:
Maar zoals ik ook al zei hij heeft al aangegeven geen vertrouwen te hebben in peilingen. Dus op die manier geeft hij zichzelf flink ruimte om toch in de race te blijven ook al verliest hij in een landslide.quote:President Joe Biden said nothing would make him reconsider his decision to remain in the 2024 presidential election contest unless polling data showed “there’s no way you can win.”
Biden’s statement was in response to a reporter who asked him if he would reconsider his vow to stay in the race if his campaign team “came back and showed you data that” Vice President Kamala Harris “would fare better against former President Donald Trump.”
Jij wil dat de Democraten dezelfde standaarden aan gaan hangen als de Republikeinen? Je hoopt echt dat ze naar dat niveau afzakken?quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het probleem is alleen is dat niemand er moeilijk over doet dat Trump tijdens de RNC en ook tijdens zijn proces in slaap dommelt. Dan is het ineens "normaal". Zelfs de Dems doen er niets mee. En als ze dit al niet intikken...
Dat is ook het punt niet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het probleem is alleen is dat niemand er moeilijk over doet dat Trump tijdens de RNC en ook tijdens zijn proces in slaap dommelt. Dan is het ineens "normaal". Zelfs de Dems doen er niets mee. En als ze dit al niet intikken...
Nu zal ongetwijfeld de kruistocht tegen hem ook niet geholpen hebben in de polls maar dat zal ook niet veranderen als ze niet duidelijk achter hem gaan staan.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jawel kijk maar wat kijkertje postte.
[..]
Maar zoals ik ook al zei hij heeft al aangegeven geen vertrouwen te hebben in peilingen. Dus op die manier geeft hij zichzelf flink ruimte om toch in de race te blijven ook al verliest hij in een landslide.
Toch denk ik nu vrijwel de hele partij hem zat is en hij een goed excuus heeft om te droppen dat hij vast wel wat realiteit kan zien. Als hij nu gaat en het stokje doorgeeft heeft hij een prachtige legacy. Blijft hij plakken verneukt hij alles waar hij 50 jaar voor gewerkt heeft. Komt hij in het boekje als de totale dwaas die het land volledig in handen van de Republikeinse fascistenclub duwde.
Als Biden terugtreed is er sowieso gedonder. Dat is onvermijdelijk vanwege de enormiteit van die stap.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mss niet automatisch maar er komt weer gedonder als dat niet zo is.
Oh ja dat komt er sws bij. Van kandidaat veranderen vlak voor de verkiezingen is sws een zwaktebod.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als Biden terugtreed is er sowieso gedonder. Dat is onvermijdelijk vanwege de enormiteit van die stap.
Dat is ook extreem zwak een beetje ja maar hunnie spelen. Trump is duidelijk fitter.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies en het is niet alsof de partijtop denkt dat hij ineens ongeschikt is, het gebeurt op grond van polls.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:51 schreef luxerobots het volgende:
Biden is de zittende president, en heeft daarbij prima beleid gevoerd.
Als je die als democraat wil vervangen omdat hij oud is, dan verdien je het ook wel om de verkiezingen te verliezen (wat dan uiteraard ook gebeurt).
Leuke mening maar ik denk dat ze meer kans gemaakt zouden hebben als ze zich niet tegen hem gekeerd hadden en vol achter hem waren blijven staan. Die kans is nu verkeken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:56 schreef Jojoke het volgende:
Met Biden gaan ze sowieso verliezen. Zonder Biden maken ze nog een kansje. Dus ik zou dat laatste met beide handen aangrijpen, gezien de noodzaak om te winnen.
Polls zitten er vaak naast en kunnen ook weer snel veranderen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies en het is niet alsof de partijtop denkt dat hij ineens ongeschikt is, het gebeurt op grond van polls.
Oh ik ook hoor. Het probleem is dat ze hun eigen ruiten ingegooid hebben door hem af te vallen.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Polls zitten er vaak naast en kunnen ook weer snel veranderen.
Als de democraten willen winnen, laten ze Biden zitten.
Als Biden echt weg moet (bijvoorbeeld als doctoren vaststellen dat hij een ernstige/progressieve ziekte heeft), dan moet Harris het overnemen. Zij is de vicepresident en staat al op het ticket.
Ik ben het met Lichtman eens.
Een kruistocht was het natuurlijk niet. Kruistocht impliceert een bijna gelovige drang. Terwijl dit natuurlijk een volledig pragmatische roep om een wissel is. Was Biden nog zoals 4 jaar terug zou ik er zeker voor zijn hem gewoon voor re-election te laten gaan. Want het ging wat mij betreft prima onder hem.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nu zal ongetwijfeld de kruistocht tegen hem ook niet geholpen hebben in de polls maar dat zal ook niet veranderen als ze niet duidelijk achter hem gaan staan.
Ik betwijfel het, want dat het niet top gaat met Biden is gewoon niet meer te verbergen. Maar inderdaad, de kans is nu sowieso verkeken. Als Biden doorgaat, moeten Schumer, Schiff en Pelosi uitleggen waarom dat toch een goed idee is. Dat is niet te doen natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Leuke mening maar ik denk dat ze meer kans gemaakt zouden hebben als ze zich niet tegen hem gekeerd hadden en vol achter hem waren blijven staan. Die kans is nu verkeken.
Dat het een oude man is die er niet jonger op wordt valt idd niet te verbergen maar het is niet alsof hij nu ineens mentaal ongeschikt of zo. Geen Democraat die dat beweert. De polls gaven na het debat geen schokkende verschuiving aan en als ze achter hem waren blijven staan hadden ze het probleem niet groter gemaakt zoals nu is gebeurd.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, want dat het niet top gaat met Biden is gewoon niet meer te verbergen. Maar inderdaad, de kans is nu sowieso verkeken. Als Biden doorgaat, moeten Schumer, Schiff en Pelosi uitleggen waarom dat toch een goed idee is. Dat is niet te doen natuurlijk.
Je hoeft deze pertinenete onzin niet te blijven herhalen. Biden wordt niet vervangen omdat hij oud is. Kiezers gaan de democraten niet afstraffen omdat de democraten naar de kiezer luisteren.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:51 schreef luxerobots het volgende:
Biden is de zittende president, en heeft daarbij prima beleid gevoerd.
Als je die als democraat wil vervangen omdat hij oud is, dan verdien je het ook wel om de verkiezingen te verliezen (wat dan uiteraard ook gebeurt).
Die Lichtman heeft er echt geen verstand van. Kan niet wachten om te lachen als hij na de verkiezing zijn model aan moet passen. Hilarisch dat zon man denkt een orakel te zijn omdat hij een paar 50/50's achter elkaar goed gokte. Sowieso moet je extreem veel scepsis hebben als een historicus beweert dat hij toekomstvoorspellingen kan maken! Dat kan helemaal niet, zo werkt dat niet.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Polls zitten er vaak naast en kunnen ook weer snel veranderen.
Als de democraten willen winnen, laten ze Biden zitten.
Als Biden echt weg moet (bijvoorbeeld als doctoren vaststellen dat hij een ernstige/progressieve ziekte heeft), dan moet Harris het overnemen. Zij is de vicepresident en staat al op het ticket.
Ik ben het met Lichtman eens.
Een plastic picnicmes meenemen naar een gevecht met pistolen is misschien eervol, maar ik betwijfel of het echt succes op gaat leveren.quote:Op donderdag 18 juli 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij wil dat de Democraten dezelfde standaarden aan gaan hangen als de Republikeinen? Je hoopt echt dat ze naar dat niveau afzakken?
Ik bedoel dat jij wil dat de Democraten een net zo slechte keus maken als de Republikeinen voor hun presidentskandidaat.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een plastic picnicmes meenemen naar een gevecht met pistolen is misschien eervol, maar ik betwijfel of het echt succes op gaat leveren.
Waarom werkt het voor die partij wel?quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik bedoel dat jij wil dat de Democraten een net zo slechte keus maken als de Republikeinen voor hun presidentskandidaat.
Ze hebben kiezers die minder kritisch zijn, die zoeken naar een 'grote leider' en gewoon minder principes hebben. Totaal andere achterban, de democraten zijn, zeker de linkervleugel, veel idealistischer.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom werkt het voor die partij wel?
Wat doen zij anders?
Ze hebben een realityshow kandidaat die van politiek een soort realityshow kan maken.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom werkt het voor die partij wel?
Wat doen zij anders?
Echt mooi dit, ze hadden de kans nu allemaal hun mond te houden en de Reps het werk te kunnen laten doen met hun project 2025 gedoe en daar mee aan de haal te gaan, maar in plaats daarvan gaan ze lekker door met "Biden oud".quote:
Je snapt het probleem niet van het vervangen van de president. Dan heb je dus een nieuw gezicht, iemand waar de kiezer veel minder/geen band mee heeft.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je hoeft deze pertinenete onzin niet te blijven herhalen. Biden wordt niet vervangen omdat hij oud is. Kiezers gaan de democraten niet afstraffen omdat de democraten naar de kiezer luisteren.
Je wordt juist met de grond gelijk gemaakt als je zo hard alle signalen negeert en terecht.
Lichtman kijkt naar historische factoren die aangeven wie president wordt. Biden is de zittende president, dat is een voordeel, net als dat het economisch mee zit.quote:Die Lichtman heeft er echt geen verstand van. Kan niet wachten om te lachen als hij na de verkiezing zijn model aan moet passen. Hilarisch dat zon man denkt een orakel te zijn omdat hij een paar 50/50's achter elkaar goed gokte. Sowieso moet je extreem veel scepsis hebben als een historicus beweert dat hij toekomstvoorspellingen kan maken! Dat kan helemaal niet, zo werkt dat niet.
Geen idee, zeg het maar. De Dems hebben vooral over Biden en dat hij oud is en zo. En de consensus is dat ze dat niet over Trump mogen zeggen. Geloof ik.quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze hebben een realityshow kandidaat die van politiek een soort realityshow kan maken.
Biden is niet dat type kandidaat. Waarom denk je dat Biden op Trump lijkt?
En NBC is niet veel beterquote:Op donderdag 18 juli 2024 15:47 schreef OMG het volgende:
[..]
Echt mooi dit, ze hadden de kans nu allemaal hun mond te houden en de Reps het werk te kunnen laten doen met hun project 2025 gedoe en daar mee aan de haal te gaan, maar in plaats daarvan gaan ze lekker door met "Biden oud".
En wederom komt er niemand met een plan of kandidaat of wat dan ook terwijl we steeds dichterbij de convention en verkiezingen komen. Man, man, man.
Maar dat zou gemeen zijn. Alles van Biden moet namelijk beter zijn. Helaas als je daardoor onnodig verliest, maar zie het als voetbal: wil je prijzen winnen met lelijk spel, of verliezen met aanvallend voetbal? Verliezen toch zeker?quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:47 schreef OMG het volgende:
[..]
Echt mooi dit, ze hadden de kans nu allemaal hun mond te houden en de Reps het werk te kunnen laten doen met hun project 2025 gedoe en daar mee aan de haal te gaan, maar in plaats daarvan gaan ze lekker door met "Biden oud".
En wederom komt er niemand met een plan of kandidaat of wat dan ook terwijl we steeds dichterbij de convention en verkiezingen komen. Man, man, man.
Je denkt oprecht dat Biden een kans heeft om te winnen?quote:Op donderdag 18 juli 2024 15:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat zou gemeen zijn. Alles van Biden moet namelijk beter zijn. Helaas als je daardoor onnodig verliest, maar zie het als voetbal: wil je prijzen winnen met lelijk spel, of verliezen met aanvallend voetbal? Verliezen toch zeker?
Hij HAD een kans om te winnen. Die kans is een stuk minder geworden door het verlies van het vertrouwen van zijn eigen partij. De kans dat een ander gaat winnen is er niet groter op geworden.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je denkt oprecht dat Biden een kans heeft om te winnen?
Andersom, hij heeft het vertrouwen van zijn eigen partij verloren door zijn rampzalige optreden en campagne.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij HAD een kans om te winnen. Die kans is een stuk minder geworden door het verlies van het vertrouwen van zijn eigen partij.
Allemaal op grond van perceptie, niet op grond van zijn capaciteiten als president. Die zijn nog steeds hetzelfde.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Andersom, hij heeft het vertrouwen van zijn eigen partij verloren door zijn rampzalige optreden en campagne.
We weten dus dat dat niet waar is. Het heeft geen zin om op z'n Trumps op de media gaan schelden en die de schuld van alles geven.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:27 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Allemaal op grond van perceptie, niet op grond van zijn capaciteiten als president. Die zijn nog steeds hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |