abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214327788

Joe Biden

Kamala Harris

House of Representatives:
Republican (219)
Democratic (213)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (48)
Independents (3)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
pi_214327963
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 13:25 schreef speknek het volgende:
[ x ]

Oefff lijkt nu toch wel Joever
Biden heeft gezegd dat als de polls aangeven dat er voor hem geen winst in zit hij op zal stappen dus ik neem aan dat hij dat ook zal doen. Het blijft natuurlijk ook niet houdbaar als de hele partijtop zich tegen hem gekeerd heeft.

Gaat Harris worden dan ....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214327975
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Biden heeft gezegd dat als de polls aangeven dat er voor hem geen winst in zit hij op zal stappen dus ik neem aan dat hij dat ook zal doen. Het blijft natuurlijk ook niet houdbaar als de hele partijtop zich tegen hem gekeerd heeft.

Dat heeft Biden niet gezegd.
pi_214327985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat heeft hij gezegd in een interview. Hij zei als Harris beter scoort dan ik maar ik heb nog een kans dan geef ik niet op. Maar hij gaf ook aan als hij geen kans meer heeft dat hij opgeeft. Alleen kan hij lang volhouden dat hij een kans heeft omdat hij zegt niet in peilingen te geloven. Net als Trump zegt hij kijk ik kan Arena's vullen :')
pi_214327988
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
twitter

quote:
President Joe Biden on Thursday said that nothing would make him reconsider his decision to remain in the 2024 presidential election contest unless polling data showed "there's no way you can win."

"No one's saying that," Biden said in a stage whisper during a news conference in Washington, D.C. "No poll says that."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214327992
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niet automagisch vziw, de huidige situatie is dat Biden in de primary is gekozen, als die wegvalt dan moet er, volgens mij, bij de conventie voor een nieuwe kandidaat worden gestemd. Dat kan Harris zijn, natuurlijk, maar er kan ook een andere kandidaat opstaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2024 14:32:53 ]
pi_214328009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat heeft hij gezegd in een interview. Hij zei als Harris beter scoort dan ik maar ik heb nog een kans dan geef ik niet op. Maar hij gaf ook aan als hij geen kans meer heeft dat hij opgeeft. Alleen kan hij lang volhouden dat hij een kans heeft omdat hij zegt niet in peilingen te geloven. Net als Trump zegt hij kijk ik kan Arena's vullen :')
Dus heeft hij het niet gezegd.
pi_214328030
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet automagisch vziw, de huidige situatie is dat Biden in de primary is gekozen, als die wegvalt dan moet er, volgens mij, bij de conventie voor een nieuwe kandidaat worden gestemd. Dat kan Harris zijn, natuurlijk, maar er kan ook een andere kandidaat opstaan.
Mss niet automatisch maar er komt weer gedonder als dat niet zo is.
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2024 @ 14:39:52 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_214328047
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oude mannen kunnen inderdaad in korte tijd achteruit gaan. Kan met Trump ook zomaar gebeuren.
Het probleem is alleen is dat niemand er moeilijk over doet dat Trump tijdens de RNC en ook tijdens zijn proces in slaap dommelt. Dan is het ineens "normaal". Zelfs de Dems doen er niets mee. En als ze dit al niet intikken...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214328061
Intussen is George Conway zijn Anti-Psychopath Political Action Committee begonnen:

twitter
pi_214328063
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 13:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het betekent nog steeds niet dat een andere kandidaat dat beter gaat doen.

Waarop baseert men die aanname?
Ik zeg niet dat een ander het gegarandeerd beter doet, maar dat het niet slechter kan. Niets te verliezen, dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_214328065
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dus heeft hij het niet gezegd.
Jawel kijk maar wat kijkertje postte.

quote:
President Joe Biden said nothing would make him reconsider his decision to remain in the 2024 presidential election contest unless polling data showed “there’s no way you can win.”
Biden’s statement was in response to a reporter who asked him if he would reconsider his vow to stay in the race if his campaign team “came back and showed you data that” Vice President Kamala Harris “would fare better against former President Donald Trump.”
Maar zoals ik ook al zei hij heeft al aangegeven geen vertrouwen te hebben in peilingen. Dus op die manier geeft hij zichzelf flink ruimte om toch in de race te blijven ook al verliest hij in een landslide.

Toch denk ik nu vrijwel de hele partij hem zat is en hij een goed excuus heeft om te droppen dat hij vast wel wat realiteit kan zien. Als hij nu gaat en het stokje doorgeeft heeft hij een prachtige legacy. Blijft hij plakken verneukt hij alles waar hij 50 jaar voor gewerkt heeft. Komt hij in het boekje als de totale dwaas die het land volledig in handen van de Republikeinse fascistenclub duwde.
pi_214328067
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het probleem is alleen is dat niemand er moeilijk over doet dat Trump tijdens de RNC en ook tijdens zijn proces in slaap dommelt. Dan is het ineens "normaal". Zelfs de Dems doen er niets mee. En als ze dit al niet intikken...
Jij wil dat de Democraten dezelfde standaarden aan gaan hangen als de Republikeinen? Je hoopt echt dat ze naar dat niveau afzakken?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 18 juli 2024 @ 14:45:35 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_214328089
quote:

[..]
Dat is ook het punt niet.
pi_214328092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jawel kijk maar wat kijkertje postte.
[..]
Maar zoals ik ook al zei hij heeft al aangegeven geen vertrouwen te hebben in peilingen. Dus op die manier geeft hij zichzelf flink ruimte om toch in de race te blijven ook al verliest hij in een landslide.

Toch denk ik nu vrijwel de hele partij hem zat is en hij een goed excuus heeft om te droppen dat hij vast wel wat realiteit kan zien. Als hij nu gaat en het stokje doorgeeft heeft hij een prachtige legacy. Blijft hij plakken verneukt hij alles waar hij 50 jaar voor gewerkt heeft. Komt hij in het boekje als de totale dwaas die het land volledig in handen van de Republikeinse fascistenclub duwde.
Nu zal ongetwijfeld de kruistocht tegen hem ook niet geholpen hebben in de polls maar dat zal ook niet veranderen als ze niet duidelijk achter hem gaan staan.
pi_214328093
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Mss niet automatisch maar er komt weer gedonder als dat niet zo is.
Als Biden terugtreed is er sowieso gedonder. Dat is onvermijdelijk vanwege de enormiteit van die stap.
pi_214328102
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als Biden terugtreed is er sowieso gedonder. Dat is onvermijdelijk vanwege de enormiteit van die stap.
Oh ja dat komt er sws bij. Van kandidaat veranderen vlak voor de verkiezingen is sws een zwaktebod.
pi_214328147
Biden is de zittende president, en heeft daarbij prima beleid gevoerd.

Als je die als democraat wil vervangen omdat hij oud is, dan verdien je het ook wel om de verkiezingen te verliezen (wat dan uiteraard ook gebeurt).
pi_214328169
quote:

[..]
Dat is ook extreem zwak een beetje ja maar hunnie spelen. Trump is duidelijk fitter.
Sowieso doet het ook niks om de 2/3e van de democratische stemmers die Biden niet zien zitten te motiveren.

Het hele idee om alleen maar Trump af te zeiken is gewoon gespeeld. Dat werkt niet, iedereen weet dat Trump een waardeloze kandidaat is. Daarom moet je er een degelijk iemand tegenover zetten.
Niet iemand waar de Republikeinen net zo makkelijk kunnen deflecteren kijk naar Sleepy Joe.

Dat hele onze man is niet Trump en iedereen moet op hem stemmen anders ben je een debiel is geen strategie voor de toekomst. Het werkte met de Biden van 4 jaar terug omdat Trump COVID verneukte en iedereen Tump strontzat was.
pi_214328175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:51 schreef luxerobots het volgende:

Als je die als democraat wil vervangen omdat hij oud is, dan verdien je het ook wel om de verkiezingen te verliezen (wat dan uiteraard ook gebeurt).
Precies en het is niet alsof de partijtop denkt dat hij ineens ongeschikt is, het gebeurt op grond van polls.
pi_214328177
Met Biden gaan ze sowieso verliezen. Zonder Biden maken ze nog een kansje. Dus ik zou dat laatste met beide handen aangrijpen, gezien de noodzaak om te winnen.
pi_214328195
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:56 schreef Jojoke het volgende:
Met Biden gaan ze sowieso verliezen. Zonder Biden maken ze nog een kansje. Dus ik zou dat laatste met beide handen aangrijpen, gezien de noodzaak om te winnen.
Leuke mening maar ik denk dat ze meer kans gemaakt zouden hebben als ze zich niet tegen hem gekeerd hadden en vol achter hem waren blijven staan. Die kans is nu verkeken.
pi_214328217
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Precies en het is niet alsof de partijtop denkt dat hij ineens ongeschikt is, het gebeurt op grond van polls.
Polls zitten er vaak naast en kunnen ook weer snel veranderen.

Als de democraten willen winnen, laten ze Biden zitten.

Als Biden echt weg moet (bijvoorbeeld als doctoren vaststellen dat hij een ernstige/progressieve ziekte heeft), dan moet Harris het overnemen. Zij is de vicepresident en staat al op het ticket.

Ik ben het met Lichtman eens.
pi_214328236
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als Biden echt weg moet (bijvoorbeeld als doctoren vaststellen dat hij een ernstige/progressieve ziekte heeft), dan moet Harris het overnemen. Zij is de vicepresident en staat al op het ticket.

Oh ik ook hoor. Het probleem is dat ze hun eigen ruiten ingegooid hebben door hem af te vallen.
pi_214328237
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nu zal ongetwijfeld de kruistocht tegen hem ook niet geholpen hebben in de polls maar dat zal ook niet veranderen als ze niet duidelijk achter hem gaan staan.
Een kruistocht was het natuurlijk niet. Kruistocht impliceert een bijna gelovige drang. Terwijl dit natuurlijk een volledig pragmatische roep om een wissel is. Was Biden nog zoals 4 jaar terug zou ik er zeker voor zijn hem gewoon voor re-election te laten gaan. Want het ging wat mij betreft prima onder hem.

Maar hij is niet meer de Biden van 2020. Als hij wel die Biden was of is dan zou hij deze aanval op zijn kandidatuur gewoon makkelijk pareren. Het is ook niet zo dat hij geen bondgenoten heeft. 1/3e van de leden wil hem nog graag zien. AOC en Bernie probeerden hem rugdekking op links te verschaffen. Ongetwijfeld zijn er genoeg middenkandidaten die in ruil voor wat macht hem prima een kansloze race willen laten runnen. Hell hij kan waarschijnlijk nog steun uit het Republikeinse kamp halen, die hebben echt een droomkandidaat aan Biden.
Ongeschikt én establishment én een kandidaat waar niemand echt voor warmloopt.
pi_214328252
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Leuke mening maar ik denk dat ze meer kans gemaakt zouden hebben als ze zich niet tegen hem gekeerd hadden en vol achter hem waren blijven staan. Die kans is nu verkeken.
Ik betwijfel het, want dat het niet top gaat met Biden is gewoon niet meer te verbergen. Maar inderdaad, de kans is nu sowieso verkeken. Als Biden doorgaat, moeten Schumer, Schiff en Pelosi uitleggen waarom dat toch een goed idee is. Dat is niet te doen natuurlijk.
pi_214328290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik betwijfel het, want dat het niet top gaat met Biden is gewoon niet meer te verbergen. Maar inderdaad, de kans is nu sowieso verkeken. Als Biden doorgaat, moeten Schumer, Schiff en Pelosi uitleggen waarom dat toch een goed idee is. Dat is niet te doen natuurlijk.
Dat het een oude man is die er niet jonger op wordt valt idd niet te verbergen maar het is niet alsof hij nu ineens mentaal ongeschikt of zo. Geen Democraat die dat beweert. De polls gaven na het debat geen schokkende verschuiving aan en als ze achter hem waren blijven staan hadden ze het probleem niet groter gemaakt zoals nu is gebeurd.
pi_214328320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:51 schreef luxerobots het volgende:

Je hoeft deze pertinenete onzin niet te blijven herhalen. Biden wordt niet vervangen omdat hij oud is. Kiezers gaan de democraten niet afstraffen omdat de democraten naar de kiezer luisteren.

Je wordt juist met de grond gelijk gemaakt als je zo hard alle signalen negeert en terecht.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die Lichtman heeft er echt geen verstand van. Kan niet wachten om te lachen als hij na de verkiezing zijn model aan moet passen. Hilarisch dat zon man denkt een orakel te zijn omdat hij een paar 50/50's achter elkaar goed gokte. Sowieso moet je extreem veel scepsis hebben als een historicus beweert dat hij toekomstvoorspellingen kan maken! Dat kan helemaal niet, zo werkt dat niet.
pi_214328388
twitter

Dit soort uitspraken bij CNN :')
  donderdag 18 juli 2024 @ 15:21:07 #30
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214328410
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Pareltje weer hoor van CNN :')
Hoe krijgen ze het allemaal uit hun bek....
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2024 @ 15:31:07 #31
3928 Ulx
pi_214328478
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 14:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil dat de Democraten dezelfde standaarden aan gaan hangen als de Republikeinen? Je hoopt echt dat ze naar dat niveau afzakken?
Een plastic picnicmes meenemen naar een gevecht met pistolen is misschien eervol, maar ik betwijfel of het echt succes op gaat leveren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_214328492
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een plastic picnicmes meenemen naar een gevecht met pistolen is misschien eervol, maar ik betwijfel of het echt succes op gaat leveren.
Ik bedoel dat jij wil dat de Democraten een net zo slechte keus maken als de Republikeinen voor hun presidentskandidaat.
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2024 @ 15:39:33 #33
3928 Ulx
pi_214328529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik bedoel dat jij wil dat de Democraten een net zo slechte keus maken als de Republikeinen voor hun presidentskandidaat.
Waarom werkt het voor die partij wel?
Wat doen zij anders?
pi_214328532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat doen zij anders?
Ze hebben kiezers die minder kritisch zijn, die zoeken naar een 'grote leider' en gewoon minder principes hebben. Totaal andere achterban, de democraten zijn, zeker de linkervleugel, veel idealistischer.
pi_214328537
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:39 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat doen zij anders?
Ze hebben een realityshow kandidaat die van politiek een soort realityshow kan maken.
Biden is niet dat type kandidaat. Waarom denk je dat Biden op Trump lijkt?
pi_214328563
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Echt mooi dit, ze hadden de kans nu allemaal hun mond te houden en de Reps het werk te kunnen laten doen met hun project 2025 gedoe en daar mee aan de haal te gaan, maar in plaats daarvan gaan ze lekker door met "Biden oud".

En wederom komt er niemand met een plan of kandidaat of wat dan ook terwijl we steeds dichterbij de convention en verkiezingen komen. Man, man, man.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_214328575
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je hoeft deze pertinenete onzin niet te blijven herhalen. Biden wordt niet vervangen omdat hij oud is. Kiezers gaan de democraten niet afstraffen omdat de democraten naar de kiezer luisteren.

Je wordt juist met de grond gelijk gemaakt als je zo hard alle signalen negeert en terecht.
Je snapt het probleem niet van het vervangen van de president. Dan heb je dus een nieuw gezicht, iemand waar de kiezer veel minder/geen band mee heeft.

quote:
Die Lichtman heeft er echt geen verstand van. Kan niet wachten om te lachen als hij na de verkiezing zijn model aan moet passen. Hilarisch dat zon man denkt een orakel te zijn omdat hij een paar 50/50's achter elkaar goed gokte. Sowieso moet je extreem veel scepsis hebben als een historicus beweert dat hij toekomstvoorspellingen kan maken! Dat kan helemaal niet, zo werkt dat niet.
Lichtman kijkt naar historische factoren die aangeven wie president wordt. Biden is de zittende president, dat is een voordeel, net als dat het economisch mee zit.

En nee, Biden is niet charismatisch, maar dat is Trump ook niet.

Maar goed, waarom zou ik niet naar Lichtman luisteren, maar wel naar fokker 'Lord-Ronddraai'?
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2024 @ 15:50:40 #38
3928 Ulx
pi_214328582
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze hebben een realityshow kandidaat die van politiek een soort realityshow kan maken.
Biden is niet dat type kandidaat. Waarom denk je dat Biden op Trump lijkt?
Geen idee, zeg het maar. De Dems hebben vooral over Biden en dat hij oud is en zo. En de consensus is dat ze dat niet over Trump mogen zeggen. Geloof ik.
  donderdag 18 juli 2024 @ 15:53:16 #39
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_214328598
Ik las net dat de kijkcijfers van RNC een kwart lager zijn (issie weer, 20-30% ;) ) dan in 2016..

Het zou ook hierdoor kunnen komen...

twitter
pi_214328599
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:47 schreef OMG het volgende:

[..]
Echt mooi dit, ze hadden de kans nu allemaal hun mond te houden en de Reps het werk te kunnen laten doen met hun project 2025 gedoe en daar mee aan de haal te gaan, maar in plaats daarvan gaan ze lekker door met "Biden oud".

En wederom komt er niemand met een plan of kandidaat of wat dan ook terwijl we steeds dichterbij de convention en verkiezingen komen. Man, man, man.
En NBC is niet veel beter

twitter
  Overall beste user 2022 donderdag 18 juli 2024 @ 15:55:29 #41
3928 Ulx
pi_214328616
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:47 schreef OMG het volgende:

[..]

Maar dat zou gemeen zijn. Alles van Biden moet namelijk beter zijn. Helaas als je daardoor onnodig verliest, maar zie het als voetbal: wil je prijzen winnen met lelijk spel, of verliezen met aanvallend voetbal? Verliezen toch zeker?
pi_214328672
Blijft toch frappant om zoveel posters constant de media de schuld te geven. Wat een onmacht zeg, heb je dan echt nul principes? Walgelijk gedrag.

Biden was een goede kandidaat in 2020 en een goede president. Maar dat was toen. Dit is nu. Hij is nu te oud en dat gaat alleen maar erger worden, de kiezer heeft dat gezien en gaat dat binnen nu en 4 maanden niet meer vergeten. Als dat eerste rampzalige debat daadwerkelijk een uitzondering was, dan had dat nog gekund. Kiezers hebben zeer korte geheugens. Maar het debat-optreden wordt niet alleen maar meer regel dan uitzondering in de komende maanden, dat geldt ook voor de komende 4 jaar. Zelfs de meest domme kiezer weet dat dit niet beter gaat worden en de aftakeling alleen maar sneller en sneller gaat. Het voelt als een belediging om gevraagd te worden om op zo iemand te stemmen, alsof je volledig blind bent.

Als Biden blijft, wint Trump met een landslide en verliezen de Democraten ook de Senaat. Schiff en Pelosi weten dat.
pi_214328698
Oh en de wanhopige poging van de Biden-campagne om nog een wit voetje te halen bij de extremisten van de partij geeft precies aan wat er mis is. Op elk gebied de verkeerde keuze gemaakt, de slechtste presidentscampagne die ik ooit heb gezien. Slechter dan McCain die Palin koos als VP. Biden's campagne liet de extreme kant van de partij in 2020 letterlijk links liggen en dat was de juiste keuze.

Ik heb in dit topic regelmatig geroepen dat Biden veel meer moest doen om campagne te voeren, veel meer persco's speeches en interviews. Als hij echt nog superscherp was en niet veranderd sinds 2020 had hij dat dan kunnen laten zien. Zoals bij het traditionele interview tijdens de Superbowl. Absurde beslissing om dat af te zeggen. Nu weet ik in ieder geval waarom, maar het is dus duidelijk dat Biden begin dit jaar al uit de race had moeten stappen. Dat was het beste moment geweest, het tweede beste moment is nu.
pi_214328705
Hier wordt een (Republikeinse) stemmer toch schizofreen van.
twitter
pi_214328749
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar dat zou gemeen zijn. Alles van Biden moet namelijk beter zijn. Helaas als je daardoor onnodig verliest, maar zie het als voetbal: wil je prijzen winnen met lelijk spel, of verliezen met aanvallend voetbal? Verliezen toch zeker?
Je denkt oprecht dat Biden een kans heeft om te winnen?
pi_214328765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je denkt oprecht dat Biden een kans heeft om te winnen?
Hij HAD een kans om te winnen. Die kans is een stuk minder geworden door het verlies van het vertrouwen van zijn eigen partij. De kans dat een ander gaat winnen is er niet groter op geworden.
pi_214328776
quote:
82s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hij HAD een kans om te winnen. Die kans is een stuk minder geworden door het verlies van het vertrouwen van zijn eigen partij.
Andersom, hij heeft het vertrouwen van zijn eigen partij verloren door zijn rampzalige optreden en campagne.
pi_214328782
Als zwarte Amerikaanse vrouw en/of hispanic…dan wist ik het wel:
Terug naar de plantage: klaarliggen en staan voor de witte man.
twitter
pi_214328841
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Andersom, hij heeft het vertrouwen van zijn eigen partij verloren door zijn rampzalige optreden en campagne.
Allemaal op grond van perceptie, niet op grond van zijn capaciteiten als president. Die zijn nog steeds hetzelfde.

De perceptie van Harris zal echt niet beter zijn en haar capaciteiten als president zijn een stuk minder.
pi_214328863
quote:
9s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Allemaal op grond van perceptie, niet op grond van zijn capaciteiten als president. Die zijn nog steeds hetzelfde.
We weten dus dat dat niet waar is. Het heeft geen zin om op z'n Trumps op de media gaan schelden en die de schuld van alles geven.

Waarom is kritiek op de partij verboten? Is er nul zelfreflectie? Ik heb Biden in dit topic regelmatig verdedigd omdat hij volgens posters in dit topic niet links/progressief genoeg zou zijn. Maar nu ineens is alle kritiek op Biden taboe? Denk toch eens voor jezelf na in plaats van alleen maar in de twitter bubbel te leven.

Ja Harris is ook heel slecht, daarom was haar keuze voor VP al onzin en zou een keuze om haar als kandidaat naar voren te schuiven ook dom zijn. Dat weten de Democraten zelf ook wel.
pi_214328888
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
We weten dus dat dat niet waar is. Het heeft geen zin om op z'n Trumps op de media gaan schelden en die de schuld van alles geven.

Waarom is kritiek op de partij verboten? Is er nul zelfreflectie? Ik heb Biden in dit topic regelmatig verdedigd omdat hij volgens posters in dit topic niet links/progressief genoeg zou zijn. Maar nu ineens is alle kritiek op Biden taboe? Denk toch eens voor jezelf na in plaats van alleen maar in de twitter bubbel te leven.
Omdat het kritiek op uiterlijkheden is, niet op de inhoud. En natuurlijk heeft de houding van de partijtop en de media invloed daarop. Waarom zou je daar geen kritiek op mogen hebben?
pi_214328942
De kritiek is voornamelijk erg stom. Hij was in 2020 al te oud, is nu ook veel te oud, maar dat ene debat was genoeg om vervolgens de dems in congress te laten panieken.

Zoals al eerder in de reeks al een paar keer gevraagd en gesteld, waarom viel dit niemand maand, 2 maanden, 1 jaar geleden op.

Nu ineens volle bak "hij is kansloos" zonder plan, kandidaat etc te roepen is mogelijk nog kanslozer aangezien we iedere dag een stapje dichterbij de convention en verkiezingen komen, vooral omdat ze in zo'n slakkengang 1 voor 1 naar voor stappen om dan een kwart van die keutel weer ergens in te trekken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_214328966
quote:
6s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Omdat het kritiek op uiterlijkheden is, niet op de inhoud. En natuurlijk heeft de houding van de partijtop en de media invloed daarop. Waarom zou je daar geen kritiek op mogen hebben?
Omdat het niet relevant is. Het probleem zit bij Biden en de campagne. Zij moeten de kiezer overtuigen, dat is niet de taak van de media. Je draait oorzaak en gevolg om, ik snap wel waarom want het is altijd makkelijker om de media en de partijtop de schuld te geven. Maar het maakt je geen haar beter dan al die idioten die compleet idolaat zijn van Trump.
pi_214328972
Dit. En denk aan de Russische trollen.
twitter
pi_214328982
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:35 schreef OMG het volgende:
De kritiek is voornamelijk erg stom. Hij was in 2020 al te oud,
Stropop. Hij was in 2020 niet te oud, nu wel. Doe eens wat beter je best.
  donderdag 18 juli 2024 @ 16:37:50 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214328989
twitter
pi_214329023
Daarnaast is het echt wel opgevallen hoor, maar Biden's campagne heeft hem gewoon compleet uit de media gehouden. Nauwelijks persconferenties, geen interviews of town halls etcetera. De dam ging een keer breken, en dat was dus tijdens het debat. Iedereen heeft kunnen zien dat Biden te oud is om nog 4 jaar president te zijn.
pi_214329035
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Stropop. Hij was in 2020 niet te oud, nu wel. Doe eens wat beter je best.
Dat was hij wel. Sowieso zou het fijn zijn alles boven de 70+, liever zelfs 65+, uit congress etc en presidentschap te houden.
pi_214329055
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:40 schreef OMG het volgende:

[..]
Dat was hij wel. Sowieso zou het fijn zijn alles boven de 70+, liever zelfs 65+, uit congress etc en presidentschap te houden.
Hij was nog best kwiek in 2020 en heeft in de eerste helft van zijn presidentschap prima werk afgeleverd. Dus nee, hij was niet te oud. Wel werden toen al vragen gesteld of hij wel voor twee termijnen zou kunnen gaan. Die vragen bleken terecht.
pi_214329060
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:37 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dat zou wel een opluchting zijn. Met een jonge, frisse kandidaat is het ook veel makkelijker campagne voeren. Als ze Harris doorschuiven, dan zou Mark Kelly misschien wel een geschikte VP zijn? Die spreekt de independents wel aan denk ik.
pi_214329086
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:41 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat zou wel een opluchting zijn. Met een jonge, frisse kandidaat is het ook veel makkelijker campagne voeren. Als ze Harris doorschuiven, dan zou Mark Kelly misschien wel een geschikte VP zijn? Die spreekt de independents wel aan denk ik.
Is ook zo'n beetje de enige optie, Harris krijgt het makkelijkst de campagnegelden die voor Biden-Harris bedoeld zijn.
pi_214329148
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Is ook zo'n beetje de enige optie, Harris krijgt het makkelijkst de campagnegelden die voor Biden-Harris bedoeld zijn.
Ja, en als ze een VP heeft die de independents ook aanspreekt, dan heb je gelijk een hele andere sfeer. Zo'n Mark Kelly kan je gerust in een leren bomberjack naar het Amerikaanse platteland sturen.
pi_214329152
quote:

[..]
De campagnegelden gaan gewoon terug naar de DNC, die kunnen dat dan weer geven aan de campagne voor het nieuwe ticket. Harris als presidentskandidaat kiezen is één van de opties, maar zeker niet de meest waarschijnlijke.
  donderdag 18 juli 2024 @ 16:47:57 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214329163
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij was nog best kwiek in 2020 en heeft in de eerste helft van zijn presidentschap prima werk afgeleverd. Dus nee, hij was niet te oud. Wel werden toen al vragen gesteld of hij wel voor twee termijnen zou kunnen gaan. Die vragen bleken terecht.
Iedereen boven de 75 jaar is gewoon te oud om president te zijn of andere veel vragende belangrijke functie in te vullen.
pi_214329168
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:37 schreef Momo het volgende:
[ x ]
twitter
pi_214329177
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De campagnegelden gaan gewoon terug naar de DNC, die kunnen dat dan weer geven aan de campagne voor het nieuwe ticket. Harris als presidentskandidaat kiezen is één van de opties, maar zeker niet de meest waarschijnlijke.
Waarom niet? Biden endorsed Harris, delegates gaan naar haar, en ze is de nominee na de conventie.
pi_214329179
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Iedereen boven de 75 jaar is gewoon te oud om president te zijn of andere veel vragende belangrijke functie in te vullen.
Ik zou ook pleiten voor een maximumleeftijd van 65 voor elke publieke functie, inderdaad.
pi_214329189
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:48 schreef OMG het volgende:

[..]
Waarom niet? Biden endorsed Harris, delegates gaan naar haar, en ze is de nominee na de conventie.
Dat is een optie inderdaad, maar Harris heeft vrijwel net zo weinig kans om te winnen als Biden.
pi_214329202
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[ x ]
Dat zijn denk ik ook wel de laatsten die publiekelijk gaan aankondigen dat Biden uit de race stapt. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214329234
quote:

[..]
[ x ]
Hoe dan ook zullen ze dit natuurlijk altijd zeggen, totdat de teerling geworpen is.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214329235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:50 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat zijn denk ik ook wel de laatsten die publiekelijk gaan aankondigen dat Biden uit de race stapt. :P
Goed, nu hebben we dus top Democraten, waarvan niemand weet wie het zijn, die geloven (maar het ook niet zeker weten) dat Biden uit de race stapt...
  donderdag 18 juli 2024 @ 16:55:13 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214329263
quote:

[..]
[ x ]
Dit is de voetbalclub die meldt dat de trainer ab-so-luut niet ontslagen gaat worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214329264
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Goed, nu hebben we dus top Democraten, waarvan niemand weet wie het zijn, die geloven (maar het ook niet zeker weten) dat Biden uit de race stapt...
Ja, wat je met dat nonnieuws moet weet ik ook niet.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_214329276
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:35 schreef OMG het volgende:
Zoals al eerder in de reeks al een paar keer gevraagd en gesteld, waarom viel dit niemand maand, 2 maanden, 1 jaar geleden op.

Omdat Biden en z'n staf het zo veel mogelijk verborgen hielden. Binnen de partij roepen mensen al jaren dat hij eigenlijk te oud is maar de partijtop hoopte de discussie te vermijden tot aan de finishlijn.

Democraten die schrikken als ze hem ontmoeten denken dat hij gewoon een slechte dag had. Vervolgens geeft hij weer een vlammend betoog bij de State of the Union en is iedereen weer onder de indruk van Dark Brandon. Het is moeilijk in te schatten hoe iemand op een 'normale' dag is als je diegene niet zo vaak ziet.
  donderdag 18 juli 2024 @ 16:56:20 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214329277
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, wat je met dat nonnieuws moet weet ik ook niet.
Er zijn maar 2 mogelijke opties, dus degene die vroeg scenario A meldt kan daarna voluit claimen dat ie gelijk had, en degene die vroeg scenario B meldt houdt zijn mond. Zo gaan die dingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214329290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er zijn maar 2 mogelijke opties, dus degene die vroeg scenario A meldt kan daarna voluit claimen dat ie gelijk had, en degene die vroeg scenario B meldt houdt zijn mond. Zo gaan die dingen.
Haha ja, zo houden we elkaar wel lekker bezig met zijn allen.
pi_214329291
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit is het Axios artikel. Axios is doorgaans goed geïnformeerd.
https://www.axios.com/202(...)t-election-democrats

quote:
Several top Democrats privately tell us the rising pressure of party congressional leaders and close friends will persuade President Biden to decide to drop out of the presidential race, as soon as this weekend.

Why it matters: The 81-year-old president, now self-isolating with COVID, remains publicly dug in. But privately he's resigned to mounting pressure, bad polls, and untenable scrutiny making it impossible to continue his campaign, the Democrats tell us.

Behind the scenes: The private message, distilled to its bluntest form: The top leaders of his party, his friends and key donors believe he can't win, can't change public perceptions of his age and acuity, and can't deliver congressional majorities.

The president is being told that if he stays in, former President Trump could win in a landslide and wipe away Biden's legacy and Democrats' hopes in November.

State of play: The pressure to step aside as a candidate has been rising to intolerable levels, especially over the past few days.

Democrats fully expect polls after the Republican National Convention to show a possible blowout that could bring down Democrats in Congress, too.
"His choice is to be one of history's heroes, or to be sure of the fact that there'll never be a Biden presidential library," one of the president's close friends told us. "I pray that he does the right thing. He's headed that way."
Yesterday's AP poll, showing nearly two-thirds of Democrats want Biden to withdraw from the presidential race, ricocheted through the White House and Congress.

A panic pressure campaign is pounding Biden. It has been relentless — and coordinated.

Senate Majority Leader Chuck Schumer (D-N.Y.) told Biden in Rehoboth Beach, Del., on Saturday — the day of the assassination attempt on Trump — that it would be best if he dropped out, ABC News first reported. Dems on Capitol Hill want him out, and worry they'll lose winnable seats if not.
Former House Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.), a mastermind of the campaign to get Biden out, told him that he could destroy Democrats' chances of taking back the House. We're told she's also worried about donations drying up.
House Minority Leader Hakeem Jeffries (D-N.Y.) delivered a similar, if more subtle, message to Biden.
Former President Obama has spoken loudly with his silence — and his former aides trashing Biden in public.
Bill and Hillary Clinton are doing what Obama's doing. So are their former aides.
We increasingly hear top Biden aides, including ones who initially urged him to fight on after his disastrous debate on June 27 — 21 days ago — are saying it's now when, not if, Biden announces he's not running.

Between the lines: Democratic insiders were hoping to avoid this. They love and respect Biden and appreciate his historic accomplishments.

As we told you in a "Behind the Curtain" column 18 days ago, a Democratic official said Biden "will not be dragged off the stage ... The goal is to let him walk off the stage."
But he wouldn't take the hints, loud as they got. So it's come to this. "He's forcing people who like him and respect him to resort to trying to shame him," a well-known Democrat close to the West Wing told us.

Reality check: Biden can't be forced out. He has the delegates. No one can physically pry them away. He needs to do it by choice and on his terms.

If Biden wanted to stay in, he'd be impenetrable, thanks to liberal leaders and the Congressional Black Caucus. But his closest friends believe he's fought the good fight and will succumb to reality.

The White House told us about the Schumer and Jeffries conversations: "The president told both leaders he is the nominee of the party, he plans to win, and looks forward to working with both of them to pass his 100 days agenda to help working families."

The Biden-Harris campaign tells us: "If the facts matter — and they should — here is one: President Biden is the Democratic nominee and he is going to win this November."

But Biden is doing two new and telling things: listening more and asking about Vice President Harris' prospects against Trump. That's why you see all the leaks about Biden being open-minded. He would hardly talk to naysayers a week ago.

The most likely scenario is Biden bows out and endorses Harris — but also flicks to letting the delegates sort it out if the party feels otherwise. That would aim to defuse any criticism that the Democratic Party was being undemocratic.
Harris would be hard to stop — perhaps impossible — if the Obamas and Clintons joined Biden, Rep. James Clyburn (D-S.C.) and the Congressional Black Caucus in backing her. It's not clear the coronation would be so fast and clear, however.

The bottom line: Don't underestimate how badly some Democrats simply want a ticket that can win in Pennsylvania, Michigan, and Wisconsin. Win those, and Democrats likely win the presidency. Lose them, they're toast.
pi_214329306
Zou fijn zijn als het ook eens afgelopen is met die tweetdumps. Mensen reageren dan weer alleen op de tweet in plaats van de inhoud van het artikel. Gewoon het artikel linken, niet de tweet.
pi_214329367
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 15:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je snapt het probleem niet van het vervangen van de president. Dan heb je dus een nieuw gezicht, iemand waar de kiezer veel minder/geen band mee heeft.
Hoe kom je erbij dat ik dat niet zou snappen? Een nieuw gezicht is in dit geval juist onverdeeld positief. Men snakt naar wat anders, niet 2 opa's. Zon band kun je natuurlijk makkelijk opbouwen in 4 maanden. Daarom is het ook zo sullig dat de democraten hun plannen hier zo door Biden laten frustreren.

Ik denk dat jij niet wil zien dat het oude bekende gezicht van Biden juist een probleem is, geen voordeel zoals traditioneel bij een zittende president. Met wat hij nu tot de verkeizing aan zijn broek heeft hangen denken mensen niet dat loopt lekker met Biden.

quote:
Lichtman kijkt naar historische factoren die aangeven wie president wordt. Biden is de zittende president, dat is een voordeel, net als dat het economisch mee zit. En nee, Biden is niet charismatisch, maar dat is Trump ook niet.

Maar goed, waarom zou ik niet naar Lichtman luisteren, maar wel naar fokker 'Lord-Ronddraai'?

x
Omdat terugkijken in de geschiedenis en factoren zoeken die overeen komen niet bepaald exacte wetenschap is.
Daarbij ook volgens Lichtmans model scoort Biden niet goed. Op punt onverdeelde partij, op punt geen sociale onrust, op punt charisma, op punt tegenstanders charisma, op punt militair succes, op punt buitenlandse politiek.
Dat is al de helft. Zoals ik hierboven al aangaf ook op het punt zittende president scoort eigenlijk niet. Dus zelfs volgens Lichtmans model gaat 't em niet worden.

Waarom je niet naar een docent geschiedenis moet luisteren die de toekomst voorspelt met een model. Omdat in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst. Zoals ik al zeg terugkijken en dan factoren selecteren die vervolgens iets zouden voorspellen is geen geweldige wetenschappelijke methode.

Op de wikipedia staan ook al deze pareltjes
quote:
Some of the items on the checklist involve qualitative judgment, and therefore the system relies heavily on the knowledge and analytical skill of whoever attempts to apply it.

Statistician Nate Silver of FiveThirtyEight criticized the subjectivity of several keys, particularly candidate charisma, and said several more keys chosen for the system, such as long term economic growth, could be seen as data dredging and overfitting. Silver said that "It’s less that he has discovered the right set of keys than that he’s a locksmith and can keep minting new keys until he happens to open all 38 doors." Silver also criticized only two of the keys being based on economic factors, despite the economy being a main concern of a majority of voters.
Ik zit hier duidelijk bij kamp Silver. Daarom zeg ik al nadat Lichtman deze verkiezing fout voor Biden callt, kan hij gewoon een extra variabele toevoegen aan zijn model en zeggen kijk mijn nieuwe model voorspelde alle afgelopen verkiezingen correct.

Sowieso volgens het lichtman is het belangrijkste de governance die er geweest is in het land. De governance die Biden heeft gedaan veranderd helemaal niet bij een andere kandidaat. Waarom hij dan claimt dat Biden de beste kans is weet ik niet. Ik denk gebaseerd op de andere keren dat er op het laatste moment vervanging was die niet met deze situatie vergelijkbaar zijn.
pi_214329406
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:59 schreef MoreDakka het volgende:
Zou fijn zijn als het ook eens afgelopen is met die tweetdumps. Mensen reageren dan weer alleen op de tweet in plaats van de inhoud van het artikel. Gewoon het artikel linken, niet de tweet.
Volgens mij reageren mensen ook amper op die tweets. Gewoon topicbehang. Die posts.
Van de andere kant liever tweets plaatsen dan nog maar voor de 100ste keer herhalen dat Biden weg zou moeten omdat hij oud is.
pi_214329438
quote:

[..]
Dat gaat nog maar om 80 miljoen, ofzo. De meeste donors houden momenteel hun geld op zak.
pi_214329479
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 16:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is het Axios artikel. Axios is doorgaans goed geïnformeerd.
https://www.axios.com/202(...)t-election-democrats
[..]

Ik vind het wel oprecht lullig voor Biden, hij heeft dapper gestreden en voor hem lijkt het vast alsof hij bij het grofvuil wordt gezet. Van de andere kant, de manier waarop hij probeert kandidaat te blijven verdient ook geen schoonheidsprijs.
Maar goed mooie speech voor zijn opvolger en het is allemaal vergeten en hij gaat de boeken in als held. Tenminste mijn politicus is ie als centrist niet maar ik heb zwaar respect voor vanaf de 70's je leven aan politiek te wijden.

In dat artikel vind ik de zin Obama has spoken loudly with his silence wel echt hilarisch. Moet je je voorstellen dat je zon factor bent dat stil zijn al luid spreken is. Qua dat aangaat inderdaad, als Biden een goede kans had zou Obama toch wel een goed woordje voor hem erin hebben gegooid. In plaats van tegen Clooney zeggen pleeg maar karaktermoord op Joe.
pi_214329484
Hier, er wordt juist ook geld achtergehouden zolang Biden er zit: https://www.businessinsid(...)ess-biden-drops-out/
pi_214329528
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat ik dat niet zou snappen? Een nieuw gezicht is in dit geval juist onverdeeld positief. Men snakt naar wat anders, niet 2 opa's. Zon band kun je natuurlijk makkelijk opbouwen in 4 maanden. Daarom is het ook zo sullig dat de democraten hun plannen hier zo door Biden laten frustreren.
Geef mij één voorbeeld waarbij zo'n band opgebouwd is in vier maanden. :')

quote:
Omdat terugkijken in de geschiedenis en factoren zoeken die overeen komen niet bepaald exacte wetenschap is.
Het model van Lichtman heeft presidenten sneller en beter voorspeld dan de polls. Zo voorspelde Lichtman dat Trump zou winnen van Clinton (tegen alle serieuze polls in), en voorspelde hij weer dat Biden zou winnen van Trump.

quote:
Daarbij ook volgens Lichtmans model scoort Biden niet goed.
Je hebt je er niet in verdiept. Van de 13 punten zijn er momenteel 9 positief voor Biden.

quote:
Op punt onverdeelde partij,
Die is juist wel positief, omdat er gekeken wordt naar het mandaat binnen de partij (en Biden is met 14 miljoen stemmen gekozen), niet naar ophef in de media.

quote:
op punt geen sociale onrust,
Die is juist wel positief, er is geen sociale onrust, geen grote demonstraties, stakingen etc.

quote:
op punt charisma,
Dat is juist.

quote:
op punt tegenstanders charisma,
Niet juist, Trump is namelijk ook geen charismatische kandidaat. Hij heeft een kleine felle achterban, maar hij wordt niet breed gedragen.

quote:
op punt militair succes, op punt buitenlandse politiek.
Eens, maar zoals ik al zei 9 van de 13 zien er nu positief uit.

quote:
Dat is al de helft. Zoals ik hierboven al aangaf ook op het punt zittende president scoort eigenlijk niet. Dus zelfs volgens Lichtmans model gaat 't em niet worden.
Nogmaals, je zit er naast, en hebt je er misschien 5 minuten in verdiept (al zou dat al veel zijn).

quote:
Sowieso volgens het lichtman is het belangrijkste de governance die er geweest is in het land. De governance die Biden heeft gedaan veranderd helemaal niet bij een andere kandidaat.
Natuurlijk verandert de governance niet, maar wat wel verandert is dat het moeilijk te claimen is.

Harris kan die governance nog enigszins meenemen, maar voor andere kandidaten wordt dat natuurlijk lastiger.
pi_214329609
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:18 schreef Hanca het volgende:
Hier, er wordt juist ook geld achtergehouden zolang Biden er zit: https://www.businessinsid(...)ess-biden-drops-out/
Er zou daar echt veel meer geld uit de politiek moeten. Is toch bizar wat voor invloed die donors op campagnes hebben.
Hier zitten we al te miepen als een politicus een lekkere baan overhoud inclusief belangenverstrengeling. Daar moet je ongeveer miljonair zijn om uberhaupt politicus te kunnen worden.
pi_214329621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 17:53 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

[ x ]

Zo moet je dat doen. Laat Trump en Vance maar proberen afstand te nemen van hun eigen Project 2025. En hang het daarna gewoon wéér om hun nekken.
Hetgeen ik (oa) niet begrijp van de VS is

Je hebt een kamp Maga, kamp GOP en kamp Democraten en nog wat overige kiezers.

Waarom zou het effect hebben als Biden aangeeft dat Trump en z’n project ‘25 een stap terug is.

Wie zijn die te overtuigen groepen? En waarom zijn die pas overtuigd als Biden zegt dat het foute boel is. Onder welke steen zitten die dat ze het nieuws zelf niet volgen en Biden persoonlijk die wake up call moet verzorgen voor effect?
pi_214329624
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Letterlijk alle nieuwe partijleiders in Nederland, neem bijvoorbeeld Balkenende. Op 1 oktober ontzettend onbekend, paar maanden later premier. En de namen die nu worden genoemd zijn juist al wel bekend. Harris, Whitmer, Newsom, Buttigieg, Shapiro zijn allemaal zeer bekend, die kent iedereen in de VS al.
pi_214329665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Letterlijk alle nieuwe partijleiders in Nederland, neem bijvoorbeeld Balkenende. Op 1 oktober ontzettend onbekend, paar maanden later premier.
Balkenende wordt de toevalspremier genoemd. Zonder een politieke moord was hij waarschijnlijk nooit premier geworden.

quote:
En de namen die nu worden genoemd zijn juist al wel bekend. Harris, Whitmer, Newsom, Buttigieg, Shapiro zijn allemaal zeer bekend, die kent iedereen in de VS al.
Ik denk dat je overschat hoeveel de gemiddelde mens met politiek bezig is.
pi_214329678
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hetgeen ik (oa) niet begrijp van de VS is

Je hebt een kamp Maga, kamp GOP en kamp Democraten en nog wat overige kiezers.

Waarom zou het effect hebben als Biden aangeeft dat Trump en z’n project ‘25 een stap terug is.

Wie zijn die te overtuigen groepen? En waarom zijn die pas overtuigd als Biden zegt dat het foute boel is. Onder welke steen zitten die dat ze het nieuws zelf niet volgen en Biden persoonlijk die wake up call moet verzorgen voor effect?
Geen, daarom is dit allemaal compleet zinloos. Bizar slechte campagnetactiek van team-Biden.
pi_214329680
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Letterlijk alle nieuwe partijleiders in Nederland, neem bijvoorbeeld Balkenende. Op 1 oktober ontzettend onbekend, paar maanden later premier. En de namen die nu worden genoemd zijn juist al wel bekend. Harris, Whitmer, Newsom, Buttigieg, Shapiro zijn allemaal zeer bekend, die kent iedereen in de VS al.
Die zijn idd bekend maar het is niet voor niets dat die allemaal lager pollden dan Biden toen hij ook al oud was.

Behalve Shapiro die is nog helemaal niet zo bekend.
pi_214329704
quote:
82s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Die zijn idd bekend maar het is niet voor niets dat die allemaal lager pollden dan Biden toen hij ook al oud was.

Velen van hen pollen gelijk met Biden. Terwijl Biden de president en huidige kandidaat is. Dat zegt genoeg.

Overigens zegt de meerderheid van de Democratische kiezers ook dat Biden uit de race moet stappen.
pi_214329710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Balkenende wordt de toevalspremier genoemd. Zonder een politieke moord was hij waarschijnlijk nooit premier geworden.
[..]

Hij stond al op 1 in de peilingen voor de moord.
pi_214329723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gaat nog maar om 80 miljoen, ofzo. De meeste donors houden momenteel hun geld op zak.
Gaat niet alleen om geld. Dat is oplosbaar. Maar ook om de beschikking hebben over een staande organisatie en de al ingekochte plekken/tijdsblokken voor advertenties.
zie email 27 oktober
pi_214329740
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij stond al op 1 in de peilingen voor de moord.
Dat betwijfel ik, maar goed, daar heb je vast een bron bij.
pi_214329746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Omtzigt had in minder dan 4 maanden de 4e partij in ons land. En die moest een hele partij opbouwen.
In dit geval is het hele partijapparaat er uiteraard nog.

quote:
Het model van Lichtman heeft presidenten sneller en beter voorspeld dan de polls. Zo voorspelde Lichtman dat Trump zou winnen van Clinton (tegen alle serieuze polls in), en voorspelde hij weer dat Biden zou winnen van Trump

Je hebt je er niet in verdiept. Van de 13 punten zijn er momenteel 9 positief voor Biden.
Ik heb letterlijk punten genoemd die Biden niet heeft. Ik heb de wikipedia over het model gequote. Waarom zou je dan zeggen dat ik me er niet in heb verdiept. Wat ik ook gequote heb is dat het een kwalitatieve analyse is die nogal afhangt van het analytisch vermogen van de gebruiker. Jij claimt 9 positieve punten ik zie er misschien 6 zoals ik in mijn vorige post al aangaf.
Een model waarbij de inschatting van de gebruiker cruciaal is, is per definitie niet erg betrouwbaar. Ik heb al geprobeerd uit te leggen waarom dat model slecht is om de toekomst te voorspellen. Ik heb ook Nate Silvers kritiek erop gequote. Niet dat Silver perfect is. Als jouw reactie daarop is maar hij had close verkiezingen goed geraden tja is goed.

Mij doet het denken aan octopus Paul
quote:
Paul de Octopus was een octopus in het Sea Life Centre te Oberhausen in Duitsland, die in de zomer van 2010 grote bekendheid verwierf in de internationale pers. Hij werd gehypet als "voorspeller" van voetbaluitslagen, voornamelijk van het Duitse voetbalelftal tijdens het Wereldkampioenschap Voetbal in Zuid-Afrika. Het dier werd in 2008 in de Atlantische Oceaan voor de Britse kust ter hoogte van Weymouth (Dorset) gevangen en leefde tot 26 oktober 2010.

Paul de Octopus leek de uitslag van alle zeven wedstrijden van het Duitse team en van de finale van Nederland tegen Spanje juist te voorspellen.
pi_214329768
quote:
82s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja die pollden minder omdat ze geen kandidaat waren. Natuurlijk poll je dan niet goed. Als Biden geen president was zou hij hoogstens single digit % pollen.
pi_214329800
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Geen, daarom is dit allemaal compleet zinloos. Bizar slechte campagnetactiek van team-Biden.
Nou ja, tenzij het echt alleen is om een antwoord te geven op de campagne van Trump en een reactie daar uit te lokken. Of dat je werkelijk groepen hebt die pas reageren als de president het over dezelfde onderwerpen heeft die de revue in de media passeren als een soort prioriteitsverschuiving.

Als dit is om te laten zien dat Biden ook “sterk” is dan is dat wel weer typisch Amerikaans. Zou nog stemmen op iemand die bedgebonden is en z’n regering vertrouwen boven een proleet met een en z’n nieuwe project.
pi_214329803
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Omtzigt had in minder dan 4 maanden de 4e partij in ons land. En die moest een hele partij opbouwen.
In dit geval is het hele partijapparaat er uiteraard nog.
Omtzigt was al jaren bezig in de politiek. Heeft zijn naam vakkundig en langdurig opgebouwd. Dat toeslagenschandaal, waar hij bovenop zat, was ook geen kwestie van enkele maanden.

quote:
Ik heb letterlijk punten genoemd die Biden niet heeft. Ik heb de wikipedia over het model gequote. Waarom zou je dan zeggen dat ik me er niet in heb verdiept.
Even op wikipedia kijken noem ik niet bepaald je ergens in verdiept hebben.

quote:
Wat ik ook gequote heb is dat het een kwalitatieve analyse is die nogal afhangt van het analytisch vermogen van de gebruiker. Jij claimt 9 positieve punten ik zie er misschien 6 zoals ik in mijn vorige post al aangaf.
Ik heb de punten van jou doorgenomen, en je claimt dat er nu sociale onrust is en dat Trump charismatisch is...

Op 20:40 zie je dat er 9 punten zijn die momenteel positief uitpakken voor Biden.
pi_214329815
Overigens wil ik ook niet zeggen dat Lichtman altijd gelijk heeft.

Maar het lijkt me duidelijk dat op dit moment de huidige president lozen, echt spelen met vuur is.

En om dat in te zien, hoef je geen Einstein te zijn.
pi_214329820
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja die pollden minder omdat ze geen kandidaat waren. Natuurlijk poll je dan niet goed. Als Biden geen president was zou hij hoogstens single digit % pollen.
Jij denkt echt dat Harris beter gaat pollen dan Trump?
pi_214329835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik, maar goed, daar heb je vast een bron bij.
Net niet op 1, 1 zetel achter een dalend PvdA terwijl CDA dichterbij kwam:

https://www.parlement.com(...)trend_daling_pvda_en
https://www.parlement.com(...)pelt_nek_aan_nekrace

19 april: PvdA 34, CDA 28
26 april: PvdA 33, CDA 29
1 mei: PvdA 30, CDA 29

Na de moord ging CDA naar 31, zoveel wonnen die niet in de peilingen.

De kans dat Balkenende ging winnen was in elk geval groot genoeg, zeker omdat Melkert juist al flink aan het stuntelen was. Hij was geen toevalspremier, dat is onzin. Ook voor de moord was de coalitie CDA-LPF-VVD in alle gesprekken al de waarschijnlijkste coalitie en dan was Balkenende sowieso premier.

Maar goed, dit gaat om de VS. Iedereen die wel eens nieuws ziet in de VS kent al die namen die worden genoemd. Het is dus een totaal andere situatie. En binnen een week weet iedereen letterlijk alles van een nieuwe kandidaat. En veel Amerikanen lijken juist ook de huidige politiek flink zat, dan is iemand wat meer van buiten juist een positief iets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')